te, joilla on herpes

puuroinen

kertokaapa mikä teillä auttaa oireisiin?
itellä on tosi tosi vaikee olla tämän kanssa.. sain tämän edelliseltä poikakaverilta joka ystävällisesti kertoi omistavansa tämän kyseisen taudin vasta erotessa, aiemmin kovasti väitti että mitään ei ole ja mua kuulusteli että eihän mulla vaan ole mitään.. vitun idiootti.. vihaksi pistää.. no nyt ei sitten auta kun joka helvetin kuukausi kärsiä tästä reilu viikko, kutisee kirvelee kävellä ei pysty, istua ei pysty, seisominenkin sattuu. mikään tökötti ei auta ja itseinho on sietämätön.

23

8506

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • estolääkitystä

jos se kerran noin usein oireilee? Parantaahan sitä ei voi mutta helpottaa edes. Siis oraalisesti nautittavia lääkkeitä hakemaan

• puuroinen

varmasti tosi kalliita syyä jatkuvasti, ja luin että ajan myötä niiden teho myös heikkenee eli eli..
        voi kunpa joku jo vihdoin keksisi parannuskeinon tähän tautiin..
        jatkuvasti saa pelätä että joko se tarttuu silmään tai huuliin tai johonkin muuhun ihmiseen esim vessanpöntöstä tai käsipyyhkeestä, tuntuu ettei lemmikkeihinkään uskalla koskea ettei niihin vaan tartu. pesen käsiä niin usein aina herpeksen aikaan että ei oo tosikaan ja silti pelottaa että se tarttuu johonkin.. esim nyt tähän näppäimistöön (ku kävin äsken vessassa) ja sitten tästä näppäimistöstä toisiin

• salmiakkia
        puuroinen kirjoitti:

varmasti tosi kalliita syyä jatkuvasti, ja luin että ajan myötä niiden teho myös heikkenee eli eli..
        voi kunpa joku jo vihdoin keksisi parannuskeinon tähän tautiin..
        jatkuvasti saa pelätä että joko se tarttuu silmään tai huuliin tai johonkin muuhun ihmiseen esim vessanpöntöstä tai käsipyyhkeestä, tuntuu ettei lemmikkeihinkään uskalla koskea ettei niihin vaan tartu. pesen käsiä niin usein aina herpeksen aikaan että ei oo tosikaan ja silti pelottaa että se tarttuu johonkin.. esim nyt tähän näppäimistöön (ku kävin äsken vessassa) ja sitten tästä näppäimistöstä toisiin

Kuulostat nyt ihan hysteerikolta noine pelkoinesi. Jos peset kätesi vessan jälkeen, se riittää.

Mulla on ollut tauti jo 19-v. En ole kertaakaan sohaissut itseäni silmään tai suuhun. Tosin en niitä rakkuloita näplääkään. Paperia käytän pissalla kuivaamiseen.

Oireet vähenee ajan kanssa. Mulla ei ole paljon mitään enää. Unohdan koko taudin. Nykyisin rakkulat ei edes puhkea, vaan katoavat alta aikayksikön. En ole koskaan käyttänyt lääkkeitä. Koita nyt rauhoittua ja levätä, liiku, tee elämänmuutos. Syö hermostoon vaikuttavia B-vitamiineja, sinkki auttaa vastustuskykyyn.

Pidä kehosi, varsinkin lantio lämpimänä, ettet saa kylmää, koska hermosto reagoi myös siihen, ei pelkkään mekaaniseen ärsytykseen ja henkiseen stressiin.

• puuroinen

tosiaan maanantai yönä alkoi tuntua että herpes taas tulee, no tiistaina se tuli ja nyt ihan äsken huomasin että oikea nivunen on aivan hirveän kipeä. ei ole koskaan aiemmin ollut.. mitä ihmettä...(?)

• ehkä hieman lohtua

Hei haloo,
        Rauhoitu.Itse olen elänyt tämän kanssa jo vuodesta 1989 asti.Aviomieheni sen minuun tartutti (samperin hyppyheikki).Alkuun likaisuudentunne oli musertava,itseinho ulottui semmoisiin sfääreihin ettei tosikaan.Vahdin jokaista tuntemusta ja olin "kuolemansairas joka ei ikinä parane".Virus aktivoitui alkuun aika usein n. vuoden ajan,yleensä menskujen aikaan.Sittemmin tuskin koskaan,hyvä jos 1-2 kertaa vuodessa.
        Virus ei hyppää kehenkään näppäriltä,wc-pöntöltä,juomalasista,pyyhkeistä.Ihan tavanomainen käsihygienia wc:n yhteydessä riittää,oikeasti.Jos olet puolihuolimattomasti näpelöinyt rakkuloita niin pitäisi muistaa pestä ne kädet huolella.
        Virushan asettuu hermojuuriin ja sieltä se jomotuksena tuntuu ristiselässä,nivusissa,säteilynä joskus raajoihin.Alussa sain rakkuloita aktiivivaiheessa genitaalialueelle,nyt niitä tulee vain pakaran yläpuolelle,iskiashermon hollille.Burana auttaa oikein hyvin.Kaikenlaisia tuntemuksia tulee joiden kanssa pääsee sinuiksi ajan kanssa.

Muista olla rehellinen kumppanille jonka kanssa meinaa harrastaa seksiä.Tämän asian kertominen vaatii muutaman harjoituskerran ennenkuin siitä tulee luonnollisempi.Hittolainen että alkuun hävetti ja muutaman kerran mieluummin jätin iloittelun väliin ja jätin kertomatta.Kun siihen kertomiseen kerran rohkaistui ja tyyppi otti uutisen vastaan ihan asiallisesti niin lakkasin vetämästä kivirekeä.Tästä tyypistä tulikin sitten elämäni rakkaus eikä hän tartuntaa ole saanut vaikka joskus tiimellyksessä kondomi unohtuu.Rehellisyys ennen kaikkea,sillä tavoin asiat toimii.

• vielä lääkkeistä
        ehkä hieman lohtua kirjoitti:

Hei haloo,
        Rauhoitu.Itse olen elänyt tämän kanssa jo vuodesta 1989 asti.Aviomieheni sen minuun tartutti (samperin hyppyheikki).Alkuun likaisuudentunne oli musertava,itseinho ulottui semmoisiin sfääreihin ettei tosikaan.Vahdin jokaista tuntemusta ja olin "kuolemansairas joka ei ikinä parane".Virus aktivoitui alkuun aika usein n. vuoden ajan,yleensä menskujen aikaan.Sittemmin tuskin koskaan,hyvä jos 1-2 kertaa vuodessa.
        Virus ei hyppää kehenkään näppäriltä,wc-pöntöltä,juomalasista,pyyhkeistä.Ihan tavanomainen käsihygienia wc:n yhteydessä riittää,oikeasti.Jos olet puolihuolimattomasti näpelöinyt rakkuloita niin pitäisi muistaa pestä ne kädet huolella.
        Virushan asettuu hermojuuriin ja sieltä se jomotuksena tuntuu ristiselässä,nivusissa,säteilynä joskus raajoihin.Alussa sain rakkuloita aktiivivaiheessa genitaalialueelle,nyt niitä tulee vain pakaran yläpuolelle,iskiashermon hollille.Burana auttaa oikein hyvin.Kaikenlaisia tuntemuksia tulee joiden kanssa pääsee sinuiksi ajan kanssa.

Muista olla rehellinen kumppanille jonka kanssa meinaa harrastaa seksiä.Tämän asian kertominen vaatii muutaman harjoituskerran ennenkuin siitä tulee luonnollisempi.Hittolainen että alkuun hävetti ja muutaman kerran mieluummin jätin iloittelun väliin ja jätin kertomatta.Kun siihen kertomiseen kerran rohkaistui ja tyyppi otti uutisen vastaan ihan asiallisesti niin lakkasin vetämästä kivirekeä.Tästä tyypistä tulikin sitten elämäni rakkaus eikä hän tartuntaa ole saanut vaikka joskus tiimellyksessä kondomi unohtuu.Rehellisyys ennen kaikkea,sillä tavoin asiat toimii.

Syön asikloviiriä joskus kun tuntuu jomotus varsin kovalta. 5 päivän kuuri maksaa n. 5-6e ja lääkäri määrää aina 3kk satsin kerralla,rec voimassa vuoden.Eipä sen teho ole näiden vuosien aikana mitenkään laskenut.Usein en edes syö kuuria jos tuntuu lievänä.Estolääkitys ei oikeasti estä puhkeamista,se vain helpottaa oireita ja nopeuttaa paranemista ainakin alkuvaiheessa.Näin minulla.

• Riepu

Hei haloo,

on raskas kun viime viikonloppuna annoin erään miehen antaa minulle suuseksiä enkä edes ajatellut asiaa sen enempää. Kondomia kuitenkin käytimme, muta mikähän on todennäköisyys että tartutin tähän mieheen herpeksen.
        Itsellä on ollut se reilu pari vuotta, ja oireita ei juuri sillä hetkellä ollut.

• Kyy_85

Hei haloo,

On niin paha olo henkisesti, sain viime vuoden joulukuun tienoilla herpestartunnan ja siitä asti elämä ollut aika romuna. Itseäni saan toki syyttää kun suojaamatonta seksiä harrastin. Tuntuu vaan että sydän halkeaa ja itseinho on niin valtava etten pysty kuvittelemaan olevani kenenkään miehen kanssa, koska kertominen pelottaa niin sairaasti ja toisen tartuttaminen! Jatkuvasti kalvaa ajatus siitä etten helvetti koskaan enää löydä ketään joka ottaisin tällaisen "kuppaisen" ämmän ja altistaisi ittensä omaehtoisesti tälle taudille! :'( Tuntuu ettei tälle tuskalle tuu helpotusta, itkeä saa lähes joka päivä...en uskalla antaa itseni ihastua keneenkään saati päästää ketään kunnolla lähelle! Antaisin mitä vaan että saisin siirtää aikaa taaksepäin.... Ensimmäisen tartunnan jälkeen oireet pysy poissa monta kuukautta nyt kesän tultua oireet taas palannu ja sitä myötä elämänhalu laskenu melko roimasti alaspäin... Oon alannu myös urheileen enemmän koska se on ollu keino vähentää stressiä, nyt viime aikoina ja yllätysyllätys niin on herpeski taas puhjennut useammin, että sekin ilo elämästä pitää vissiin lopettaa!! Oon huomannu että pyöräily on laukassu oireet, hienoa!!!
        Mulla ei onneksi oireet ole voimakkaita mutta inho itseä kohtaan on sitäki suurempi! Mä vaan niin toivoisin, että se rokote viimein keksittäisiin! Voimia kaikille....

• Riepu

niin tutulta nämä oireet ja muiden kirjoittajien jutut. Itse söin liki vuoden estolääkitystä ja se on todella ihan pirun kallista Aluksi tuntui ettei se edes auta mutta lopulta oireet helpottivat. Erilaisia voiteita tuli myös käytettyä ja nyt olen löytänyt yliopiston apteekista Professorin Herpix-geelin joka on tuntuvat ainakin minua auttavan enemmän kuin voiteet, kokeileppa sitä!

• puuroinen

ostanpa heti sitä herpix-geeliä. oon myös miettiny, että auttaakohan hammastahna..? olen ainakin kuullut että huuliherpeksestä kärsivät käyttävät sitä

• puuroinen

siitä estolääkityksestä, että minulla tämä herpes on ollut nyt jo 3 vuotta, ja silti oireilee 1-3 kertaa 1-2kk aikana, pari kertaa on käynyt niin hyvä tuuri ettei ole puoleen vuoteen ollut mutta muuten ihan perus että joka kuukausi. tulisi minulle erittäin kalliiksi alkaa syömään jatkuvalla syötöllä nuita lääkkeitä, varsinkaan kun ne ei edes estä oireiden puhkeamista, lieventää vain.. :/ mieluummin käyttäisin jotain halvenpaa vaihtoehtoa jos se lieventäisi samallalailla kuin kalliit lääkkeet.. kyllä kai nämä oireet menis joten kuten kuhan ei tarvis pelätä "saastuttavansa" muita.

• !juanita

Moi, olisikohan kellään muulla ollut tällaista kun minulla on viimeisen viikon (ainakin) ollut mystisiä näppylöitä pakaroissani (molemmissa) suurin piirtein pikkuhousujen sauman kohdalla. On aika paljon ja eri kokoisia ja osa hiukan aristavia kosketettaessa (istua kyllä voi ilman ongelmia). Puristettaessa tulee kirkasta nestettä (välillä melkeen poksahtaen joten ei varmaan solunestettä). Herpestä kannan, mutta nämä näppylät hämää. Toisaalta voisivat olla jotain hikinäppyjä, osa finnien näköisiä, vaikka ei ihan finneiltä tunnu. Toisaalta pysyneet muuttumattomina aika kauan, ei puhkeilua eikä rupia ainakaan vielä.. Typerää kysellä tällaista palstalla, mutta lääkäriin on turha tällaisen vaivan kans mennä, saattavat olla normaaleja hikoilusta ja hankauksesta johtuvia (?) nykyään on vaan niin paljon neuroottisempi ja huomaa tällaiset asiat helpommin...Tai sit mulla on jotku super-ihmeelliset herpes oireet ja tartutan kämppiksiin wc- pytyn renkaan kautta jos vahingossa unohdan sen desinfioida..
      Btw, oon monesti miettinyt, kun jostain luin et toi scenario on teoriassa mahdollinen, kuinka helposti herpes tarttuu vaikka tollaisessa tilanteessa? Kun riks esim hi-virus kuolee välittömästi joutuessaan ilman kanssa kosketuksiin ja hpv saattoi selvitä pitempiäkin aikoja, niin mites herpes?
      kiitos.

• ihollakin,

,,,,,,,,,,,,,,,,,

• ollut jo 10v
        ihollakin, kirjoitti:

,,,,,,,,,,,,,,,,,

ACICLOVIR HEXAL TABLETITReseptivalmiste Sandoz Oy Ab
        Vaikuttavat aineet Asikloviiri.
        Hintatiedot (10.07.2009) ja pakkauskoot Korvatta-
        vuus Vastaavat
        valmisteet
        tabletti 200 mg 25 8.48€ P
        tabletti 800 mg 35 26.87€ P
        tabletti 200 mg 100 62.60€ P
        tabletti 400 mg 70 74.50€ P

näitä minulla auttaa un ottaa heti oireiden alettua. nykyään tuleekin tosii harvoin oireet.

• puuroinen
        ihollakin, kirjoitti:

,,,,,,,,,,,,,,,,,

eli se voi tarttua ihan mistä kehon kohdasta vaan ihan milloin vain? mahtavaa. edelleenkään en saa mistään vastausta siihen että kuinka kauan herpes elää pinnoilla, esim pyyhkeessä, pikkuhousuissa, wc-pöntössä, käsissä jne.. olisi kiva tietää kun hermoilen tämän kanssa koko ajan.

• Lepo vaan...
        puuroinen kirjoitti:

eli se voi tarttua ihan mistä kehon kohdasta vaan ihan milloin vain? mahtavaa. edelleenkään en saa mistään vastausta siihen että kuinka kauan herpes elää pinnoilla, esim pyyhkeessä, pikkuhousuissa, wc-pöntössä, käsissä jne.. olisi kiva tietää kun hermoilen tämän kanssa koko ajan.

tähänkin ketjuun ilmestyy varmasti se yksi Urpo, joka laittaa taas jotain tutkimustulosta siitä, miten herpes tarttuu iholta, aiheuttaa ruusua ja mitähän vielä skeidaa se sieltä syytää, että hyppää sitten ketjusta yli ne sen tollon kommentit.

Todella mukavaa oli huomata, että täällä on kannustavia kommentteja näin paljon: ei tämä herpes maailman pahin juttu ole, alussa oireilee enemmän, mutta sitten vuosien myötä rauhoittuu. Ja hyviä hoitokikkoja on kanssa annettu, tosin sitä hammastahnaa nyt aavistuksen verran epäilen... ;D

Käy lääkärillä juttelemassa ja rauhoitu: meitä on loppujen lopuksi aika paljon, et ole yksin ja ainoa tuon herpeksesi kanssa. Se on loppujen lopuksi aika tavallinen tauti.

Tsemppiä ja kyllä se siitä. Käy kysymässä sitä estolääkitystä, en usko, että joudut loppuelämäsi niitä syömään. Nyt alussa voi olla tarpeen, myöhemmin oireet rauhoittuvat ja opit huomaamaan, että mitkä on niitä laukaisevia tekijöitä. Minulla esimerkiksi tulee herpesleesio heti, jos käytän kuukautisten aikana sidettä - tampoonin kanssa se ei innostu... mikä lie siinäkin taikana?

• puuroinen
        Lepo vaan... kirjoitti:

tähänkin ketjuun ilmestyy varmasti se yksi Urpo, joka laittaa taas jotain tutkimustulosta siitä, miten herpes tarttuu iholta, aiheuttaa ruusua ja mitähän vielä skeidaa se sieltä syytää, että hyppää sitten ketjusta yli ne sen tollon kommentit.

Todella mukavaa oli huomata, että täällä on kannustavia kommentteja näin paljon: ei tämä herpes maailman pahin juttu ole, alussa oireilee enemmän, mutta sitten vuosien myötä rauhoittuu. Ja hyviä hoitokikkoja on kanssa annettu, tosin sitä hammastahnaa nyt aavistuksen verran epäilen... ;D

Käy lääkärillä juttelemassa ja rauhoitu: meitä on loppujen lopuksi aika paljon, et ole yksin ja ainoa tuon herpeksesi kanssa. Se on loppujen lopuksi aika tavallinen tauti.

Tsemppiä ja kyllä se siitä. Käy kysymässä sitä estolääkitystä, en usko, että joudut loppuelämäsi niitä syömään. Nyt alussa voi olla tarpeen, myöhemmin oireet rauhoittuvat ja opit huomaamaan, että mitkä on niitä laukaisevia tekijöitä. Minulla esimerkiksi tulee herpesleesio heti, jos käytän kuukautisten aikana sidettä - tampoonin kanssa se ei innostu... mikä lie siinäkin taikana?

pakko kertoa tähän että viimeksi sain kuin sainkin ns estettyä rakkuloiden tulemisen. tunsin niin varmasti että nyt se taas tulee, mutta laitoin vähintään 1-2krt päivässä sille alueelle pumpulilla illodinia, niin eipä tullut rakkoloita. kihelmöinti kesti pari päivää ja that's it! huippua.

• elämässä eteenpäin
        puuroinen kirjoitti:

pakko kertoa tähän että viimeksi sain kuin sainkin ns estettyä rakkuloiden tulemisen. tunsin niin varmasti että nyt se taas tulee, mutta laitoin vähintään 1-2krt päivässä sille alueelle pumpulilla illodinia, niin eipä tullut rakkoloita. kihelmöinti kesti pari päivää ja that's it! huippua.

Minulla on herpes ollut kuusi vuotta, ensimmäinen vuosi oli "aktiivisempi" ja pahimpia kokemuksia oli ensimmäiset kerrat. Ensimmäisellä kerralla pippeli oli helkutin arka pidempään (parisen viikkoa) ja muutenkin se taisi kestää lähemmäs kuukauden. Toisen kerran tauti iski n. kuukauden normaalin jakson jälkeen ja oli hieman lievempi/lyhempikestoinen. Tästä eteenpäin aktiivivaiheet alkoivat olla n. 2-3kk välein ja aktiivinen kipeämpi vaihe oli noin viikon mittainen. Ehkä noin vuoden päästä tartunnasta aktiivivaiheet eivät enää tuottaneet kipua juuri laisinkaan ja oireet häviävät nopeasti. Viimeisten vuosien aikana tautia on harvoin edes huomannut ja näkyviä oireita on ehkä puolen vuoden välein n. viikon verran jos sitäkään.

Fyysiset oireet olivat siis vain alussa, asian vaikein puoli on siinä kertomisessa mikäli löytää naisen jonka kanssa mahdollisesti haluaisi ruveta vakavampaan juttuun. En itse ainakaan ensimmäisellä sänkykerralla asiasta ole kertonut, en anna "ottaa suihin" ja erittäin huolellisesti muutenkin asettelen kondomin ja tunnustelen välillä, että pysyy hyvin paikallaan ym. En ole ottanut mitään lääkitystä, enkä sitä olisi tarvinnutkaan kuin korkeintaan kahdella - kolmella ensimmäisellä oireajalla. Tsemppiä kaikille taudin kanssa eläville!

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        elämässä eteenpäin kirjoitti:

Minulla on herpes ollut kuusi vuotta, ensimmäinen vuosi oli "aktiivisempi" ja pahimpia kokemuksia oli ensimmäiset kerrat. Ensimmäisellä kerralla pippeli oli helkutin arka pidempään (parisen viikkoa) ja muutenkin se taisi kestää lähemmäs kuukauden. Toisen kerran tauti iski n. kuukauden normaalin jakson jälkeen ja oli hieman lievempi/lyhempikestoinen. Tästä eteenpäin aktiivivaiheet alkoivat olla n. 2-3kk välein ja aktiivinen kipeämpi vaihe oli noin viikon mittainen. Ehkä noin vuoden päästä tartunnasta aktiivivaiheet eivät enää tuottaneet kipua juuri laisinkaan ja oireet häviävät nopeasti. Viimeisten vuosien aikana tautia on harvoin edes huomannut ja näkyviä oireita on ehkä puolen vuoden välein n. viikon verran jos sitäkään.

Fyysiset oireet olivat siis vain alussa, asian vaikein puoli on siinä kertomisessa mikäli löytää naisen jonka kanssa mahdollisesti haluaisi ruveta vakavampaan juttuun. En itse ainakaan ensimmäisellä sänkykerralla asiasta ole kertonut, en anna "ottaa suihin" ja erittäin huolellisesti muutenkin asettelen kondomin ja tunnustelen välillä, että pysyy hyvin paikallaan ym. En ole ottanut mitään lääkitystä, enkä sitä olisi tarvinnutkaan kuin korkeintaan kahdella - kolmella ensimmäisellä oireajalla. Tsemppiä kaikille taudin kanssa eläville!

kortsu suojaa tosi huonosti herpekseltä?! Vaikka kuinka ja huolella sen asettelisit.

• puuroinen
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

kortsu suojaa tosi huonosti herpekseltä?! Vaikka kuinka ja huolella sen asettelisit.

niin, onhan tuota kuultu, mutta jos se herpes olisi silloin päällä, ja se olisi esim vaikka terskassa, ni miten se sieltä ujuttelisi kondomin toiselle puolelle? ja jos herpes ei ole päällä, niin eikö tartuntariski ole kuitenkin aika pieni kondomin kanssa? vai?

• kkkkkkkkkkkk
        puuroinen kirjoitti:

niin, onhan tuota kuultu, mutta jos se herpes olisi silloin päällä, ja se olisi esim vaikka terskassa, ni miten se sieltä ujuttelisi kondomin toiselle puolelle? ja jos herpes ei ole päällä, niin eikö tartuntariski ole kuitenkin aika pieni kondomin kanssa? vai?

siellä terskassa? Pieni ja pieni, tarttuu oireettomanakin.

• melkein unohtanut
        kkkkkkkkkkkk kirjoitti:

siellä terskassa? Pieni ja pieni, tarttuu oireettomanakin.

Itsellä ollut herpes 15 vuotta, noin vuoden se vaivasi kuukausittain mutta nyt en edes muista koska on viimeksi muistuttanut itsestään. Saman miehen kanssa oon ollu kymmenen vuotta eikä hänellä ainakaan vielä ole herpestä ilmaantunu. Emme käytä kondomia koska se suojaa aika huonosti herpekseltä. Myöskään lapsemme eivät ole tähän sairastuneet vaikka ihan normaalisti elelen. Herpes on todella yleinen ja myös huuliherpes voi tarttua alapäähän ja sitä nyt näkee jatkuvasti ihmisillä, enkä usko että hekään sen takia kotonaan desinfiointiainepurkki kädessä kulkee. Ihan rauhallisesti vaan kyllä se siitä asettuu ja hae nyt alkuun lääkäriltä resepti jos on todella noin paljon haittaa.

• herpes..

on ollut herpes jo 6v. sain sen kans tyhmyyksissäni yhdenyön suhteesta vaikka kortsua käytettiinkin...
      no kuitenkin mulla on 3 lasta ja kaikki normisti synnyttäny alakautta ilman mitään estolääkityksiä eikä kenellekään ole tullu mitään oireita.
      tän kuuden vuoden aikana herpes on puhjennu vain 4 kertaa,eli aika vähällä oon päässy,melkein jo unohtanut koko taudin.mun miehelle ei ole tarttunu myöskään tätä tautia vaikka harrastetaan myös suuseksiä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2283
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1714
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      305
      1251
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      915
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      815
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      726
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      673
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      652
    Aihe