Kristittyjen jumala sen, että lapsen voi tehdä kenen tahansa kanssa joka vastaan kävelee?
Salliiko?
9
190
Vastaukset
Ei kai vaa kehottaa... jo Moos 22:28 suosittaa:
28 Jos joku tapaa neitsyen, joka ei ole kihlattu, ja ottaa hänet kiinni ja makaa hänen kanssaan ja heidät siitä tavataan,
29 niin mies, joka makasi hänen kanssaan, antakoon tytön isälle viisikymmentä hopeasekeliä, ja tyttö tulkoon hänen vaimokseen, koska hän raiskasi hänet; hän älköön hyljätkö häntä koko elinaikanansa.
Eli jos mies haluaa neitsyen itselleen niin makaa jossain lukisella paikallaan väkisin tämän ja sitten vain maksaa 50 hopeasekeliä tytön isälle ja tytön on pakko tulla vaimoksi. Ei siinä friidulta mitään kysellä. Näppärä peli tämä Raamattu.Ihmisoikeudet ei maksanu paljoa siihen aikaan. Sekeli oli 10-16 grammaa. Neitsyen hintalaskelma: 0,016 kg x 50 x 320 eur/kg = 256 euroa. Hopean hinta on maaliskuulta 2009.
weccu kirjoitti:
Ensimmäinen aikakirja 3: 1-9
Saatko laitettua suoraa linkkiä tekstiin? Katsoin varmaan väärästä käännöksestä, kun sain vain Daavidin poikia listan verran.
KeljuKooKojootti kirjoitti:
Ihmisoikeudet ei maksanu paljoa siihen aikaan. Sekeli oli 10-16 grammaa. Neitsyen hintalaskelma: 0,016 kg x 50 x 320 eur/kg = 256 euroa. Hopean hinta on maaliskuulta 2009.
Aika halvalla on silloin mennyt.
MetaTenkka kirjoitti:
Saatko laitettua suoraa linkkiä tekstiin? Katsoin varmaan väärästä käännöksestä, kun sain vain Daavidin poikia listan verran.
Raamatusta lukaisin.
Jippo oli siinä että melkein kaikilla oli eri äiti..- Kössönöm
MetaTenkka kirjoitti:
- puusilimä
MetaTenkka kirjoitti:
Aika halvalla on silloin mennyt.
ja tuossa ei edes huomioitu mitään indeksikorotuksia tms.
weccu kirjoitti:
Raamatusta lukaisin.
Jippo oli siinä että melkein kaikilla oli eri äiti..Äh, en tuota ollut huomannut. On sitä uistinta kaislikoissa uitettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2382292Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671557Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801245- 631124
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171108TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852