miten saada tavarat pysymään tallella

yksi äiti

Lapseni hävittää vaatteita. Niitä unohtuu milloin mihinkin, hanskat, ulkohousut, kaikki mikä irtoaa, niin unohtuu. Juuri kävin ostamassa kolmannet ulkohousut tälle kesälle. Takin muistaa paremmin. Talvella on käytössä haalarit, mutta en oikein enää haluaisi yksiosaista pukua isolle lapselle laittaa kouluun kesällä, kaverit pian ihmettelee. Onko kellään hyvää ratkaisua. Ompelenko vaatekappaleet kiinni jotenkin, vai mitä tekisin. Selkeästi nimeäminen ei auta, tosin koulun löytötavarahyllyt käyn katsomassa säännöllisesti, sieltä ne hanskat yleensä löytyvät, tai ainakin niiden toinen pari...

Kertokaa siis omia kokemuksianne. Olisin kiitollinen vinkeistä. Kyseessä on siis juuri 10-vuotias adhd-poika. Nalkutus ei auta. Etsityttäminenkään ei auta, kun niitä ei löydy. Kavereiden vanhemmat jo osaavat unohtuneita soitella pojan hakemaan. Ilman ei voi antaa olla, ainakaan talvella. Kukkaron päälle käy nykytilanne kuitenkin. Ja jos jotain jää hukkaamatta, niín rikki ne menevät ;) Kirppareista ei juuri ole apua enää tuonikäiselle ja kokoiselle, on kai pahin tuhoamisikä, jolloin kierrätykseen ei jää.

1

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vertsidtukeaz

      Käy "hakemassa" papunetin sivuilta kuvia.
      Laita kuvat kontaktin alle, tee niihin reikä ja pujota kuvat avaimenperään, jonka laitat kaulaan.
      Opeta että tarkastaa kuvista että on kaikki tavarat mukana ennenkuin lähtee yhtään mihinkään.
      Ihan kotona eteisessä ohjaat kuinka kuvia käytetään...teet sen jokaikinen kerta kun lapsi lähtee johonkin!

      http://papunet.net/yleis/materiaalit/kuvatyokalu.html

      Ole hyvä!
      Siellä on varmaan muutakin mukavaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe