Vanhempani ovat jo 80-vuotiaita, sinänsä hyväkuntoisia ja kotonaan maatilalla asuvina pärjäävät hyvin. Mutta aina välillä heihin iskee pihiys ja kaikki tv-luvista ja kännyköistä lähtien irtisanotaan.
Nyt olivat viime viikolla irtisanoneet kaikki vakuutukset, siis ihan kaikki, henkivakuutukset, kiinteistön vakuutukset, ja myös kaikkien mahdollisten liikennevälineiden vakuutukset autoa lukuunottamatta.
Eihän tuommoinen vetele. Me lapset, jotka asumme toisaalla, haluaisimme ottaa vanhempien omaisuuteen, eli omakotitaloon, vanhaan navettaan (jossa auto, traktori, moottorikelkka, pieni mönkijä, peräkärry, vene jne) ja ainakin tuo kelkka on isännällä käytössä, siihenkin pitäisi kilvet takaisin saada.
Miten onnistuu, saisiko sen niin, että he itse eivät tiedä vakuutusten voimassaolosta, tästä on tapeltu useita kertoja alkaen lehden tilauksesta ja kännykkäliittymistä, he kun eivät halua että lapset puuttuvat heidän asioihinsa. Ikänsä maaseudulla metsän keskellä asuneena he pitävät nyt vakuutuksiakin hullutuksena.
VAKUUTUS TOISEN OMAISUUTEEN
2
2108
Vastaukset
- kkkkkkkkkkkkkkk
Henkilövakuutuksia voi ottaa "lahjaksi" eli toisen henkilön puolesta - ikä tässä kyllä on aikamoinen haaste.
vahinkovakuutus taasen on toinen juttu.
EHDOTUS soita tai kirjoita FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonta http://www.fine.fi/index.php
ilmaiseksi antavat neuvot ja vinkit - eivät tietenkään voi/saa suosia mitään yhtiötä, mutta tämmöset perusjutut selvittävät mennentullen. - Ylermi..
Pääsääntöisesti toisen omaisuutta ei voi vakuuttaa.
Oletko ehdottanut vanhemmillesi, että he ottaisivat vakuutukset ja te maksaisitte ne?
Vakuutuksenottajaksi ja maksajaksi kun voidaan merkitä eri henkilöt, myös vakuutuskirjat voidaan lähettää määritellylle henkilölle.
Vaihtoehtona olisi myös valtakirja. Eli vanhempasi valttuuttaisivat yksinkertaisella valtakirjalla esim. sinut hoitamaan vakuutusasioitaan. Tällä tavalla voisit tehdä vakuutukset heidän puolestaan.
Ehdottaisin myös, vaikka raakaa se on, että luot pelottavia mielikuvia tulipaloista, kolareista jne. Mitä sitten tehdään jos vahinko tapahtuu? Haluavatko he, että te lapset jäätte puille paljaille heidän aikansa jätettyä? Koska jos vaikka torppa palaa, niin tuskinpa sitä on likviditeettiä takaisin rakentaa.
Niin, liikennevakuutus on pakollinen. Aika uskaliasta isännältä ajella ilman kilpiä.
Kerro miten tarina etenee! Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197