Kysy, vastaan

Ylermi..

Vastaan Sinua askarruttavissa vakuutusasioissa niin hyvin kuin pystyn ja osaan.
Olen työskennellyt vakuutusyhtiössä melkein 10 vuoden ajan.

52

4194

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PP

      Tapiola lunasti autoni 4.8-09, sovittiin että he maksavat 700€ siitä. Elikkäs kauanko yleensä kestää ennen kun rahat ovat tilillä?

      • AINAKIN

        30 vrk. yleensä 30-50vrk, elleivät kikkaile ja pydä sulta jotain täysin tarpeetonta ja irrelevanttia paskapaperia millä saavat taas venytettyä maksua 30 vrk lisää.


      • PP
        AINAKIN kirjoitti:

        30 vrk. yleensä 30-50vrk, elleivät kikkaile ja pydä sulta jotain täysin tarpeetonta ja irrelevanttia paskapaperia millä saavat taas venytettyä maksua 30 vrk lisää.

        Rahat olivat jo tänään tilillä! Eli tasan 4 päivää meni, olin yllättynyt.


      • Vakuuttava Asiamies
        AINAKIN kirjoitti:

        30 vrk. yleensä 30-50vrk, elleivät kikkaile ja pydä sulta jotain täysin tarpeetonta ja irrelevanttia paskapaperia millä saavat taas venytettyä maksua 30 vrk lisää.

        Parempia vastauksia löytyy:

        http://asiamies.blogspot.com/


    • Utelias mies

      Minusta tuntuu että vakuutusyhtiöissä pamahtaa esim.samppanjapullo auki ja lähdetään viettämään kosteata iltaa, kun onnistutaan eväämään korvaussumma, esim.isosta henkivakuutuksesta. Olenko oikeassa?

      • Ylermi..

        Hmm...voihan se olla.
        Kuitenkin isoissa korvaussummissa nojataan viimeiseen asti ehtoihin ja säädöksiin, ja näin ollen asiakkaista voi tuntua siltä, että tahallaan ei korvata.. Mutta yleisesti ottaen kyllä korvaukset tehdään lain nojalla oikein.
        Eri asia tietenkin on, että kuka siellä on päätöstä tekemässä...Joskus nimittäin voi käsittelijä olla väärässä, tai erehtynyt...

        Olikohan tarpeeksi sekava ja ylen pyöreä vastaus.. =D


      • kapytri-69
        Ylermi.. kirjoitti:

        Hmm...voihan se olla.
        Kuitenkin isoissa korvaussummissa nojataan viimeiseen asti ehtoihin ja säädöksiin, ja näin ollen asiakkaista voi tuntua siltä, että tahallaan ei korvata.. Mutta yleisesti ottaen kyllä korvaukset tehdään lain nojalla oikein.
        Eri asia tietenkin on, että kuka siellä on päätöstä tekemässä...Joskus nimittäin voi käsittelijä olla väärässä, tai erehtynyt...

        Olikohan tarpeeksi sekava ja ylen pyöreä vastaus.. =D

        Olen ollut 1983 pahassa autokolarissa. Onneksi vanhemmillani oli täyskasko joten kaikki korvattiin. Minulle tuli käteen pysyvä hermovaurio joka on 27 vuotta vaivannut ja pahentunut. Kaksi viikkoa sitten kävin enmg tutkimuksissa jossa todettiin kävessä vanha kohtalainen hermmovaurio ja ortobedi lluotteli e- lausuntoon aika painavaa tekstiä. Epäili haittaluokaksi 6-8. Miksi minulle ei oltu aikaisemmin mainittu , että ole siihen oikeutettu ( lisäksi paha kosmeettinen haitta). Miksi minun sähköpostiini ei Pohjola vastaa ja katsotaanko haitta raha tämän päivän mukaan vai sen mukaan kun kolari tapahtui.


      • Ylermi..
        kapytri-69 kirjoitti:

        Olen ollut 1983 pahassa autokolarissa. Onneksi vanhemmillani oli täyskasko joten kaikki korvattiin. Minulle tuli käteen pysyvä hermovaurio joka on 27 vuotta vaivannut ja pahentunut. Kaksi viikkoa sitten kävin enmg tutkimuksissa jossa todettiin kävessä vanha kohtalainen hermmovaurio ja ortobedi lluotteli e- lausuntoon aika painavaa tekstiä. Epäili haittaluokaksi 6-8. Miksi minulle ei oltu aikaisemmin mainittu , että ole siihen oikeutettu ( lisäksi paha kosmeettinen haitta). Miksi minun sähköpostiini ei Pohjola vastaa ja katsotaanko haitta raha tämän päivän mukaan vai sen mukaan kun kolari tapahtui.

        Kiinnostaa, että saitko onnettomuuden jälkeen liikennevakuutuksesta korvausta, esim. ansion menetystä, korv. kivusta ja särystä?? Onko sinulle aiemmin maksettu korvauksia pysyvästä haitasta?
        Mietin vain, että miksi kävit nyt enmgssä, eikö sitä ole aiemmin tehty?

        Oletan, että E-lausunto on toimitettu Pohjolaan? Outoa, etteivät he sieltä vastaa mitään. Soita sinne itse ja koeta saada langan päähän vahinkosi käsittelijä, hän on paras vastaamaan sinulle. Jos et häntä tavoita niin jätä soittopyyntö ja mainitse, että olet ottanut yhteyttä spostiste aiemmin. "Vihaisuus" luultavasti nopeuttaa asiaa..

        Pahoin pelkään, että korvauspäätös vetoaa vahingon "vanhuuteen" ja väittää, ettei pysyvä vamma johdu ko. tapahtumasta. Mutta eipä mennä asioiden edelle.

        En osaa sanoa, että minkä mukaan haittakorvaus maksettaisiin. Haittaluokitus ja korvaus pysyvästä haitasta on lakiuudistettu 1986. Tässä pari linkkiä josta tietoa..
        http://www.liikennevahinkolautakunta.fi/Document.aspx?id=725
        http://www.liikennevahinkolautakunta.fi/Document.aspx?id=655


      • kapytri
        Ylermi.. kirjoitti:

        Kiinnostaa, että saitko onnettomuuden jälkeen liikennevakuutuksesta korvausta, esim. ansion menetystä, korv. kivusta ja särystä?? Onko sinulle aiemmin maksettu korvauksia pysyvästä haitasta?
        Mietin vain, että miksi kävit nyt enmgssä, eikö sitä ole aiemmin tehty?

        Oletan, että E-lausunto on toimitettu Pohjolaan? Outoa, etteivät he sieltä vastaa mitään. Soita sinne itse ja koeta saada langan päähän vahinkosi käsittelijä, hän on paras vastaamaan sinulle. Jos et häntä tavoita niin jätä soittopyyntö ja mainitse, että olet ottanut yhteyttä spostiste aiemmin. "Vihaisuus" luultavasti nopeuttaa asiaa..

        Pahoin pelkään, että korvauspäätös vetoaa vahingon "vanhuuteen" ja väittää, ettei pysyvä vamma johdu ko. tapahtumasta. Mutta eipä mennä asioiden edelle.

        En osaa sanoa, että minkä mukaan haittakorvaus maksettaisiin. Haittaluokitus ja korvaus pysyvästä haitasta on lakiuudistettu 1986. Tässä pari linkkiä josta tietoa..
        http://www.liikennevahinkolautakunta.fi/Document.aspx?id=725
        http://www.liikennevahinkolautakunta.fi/Document.aspx?id=655

        Minun käsi ongelma ei ikinä vanhene. Eli vakuutusyhtiö joutuu korvaamaan nin kauan kun elän. Ei ne voi väittää, että hermo vikani olisi tullut jostain muualta. Minusta on niiden ongelma jos eivät tiedä missä mennään. Soitin viikko sitten sinne ja lupasivat jotain kiirehtiä. mutta päteekö tässä se 30 pvän käsittely aika.


      • kapytri
        Ylermi.. kirjoitti:

        Hmm...voihan se olla.
        Kuitenkin isoissa korvaussummissa nojataan viimeiseen asti ehtoihin ja säädöksiin, ja näin ollen asiakkaista voi tuntua siltä, että tahallaan ei korvata.. Mutta yleisesti ottaen kyllä korvaukset tehdään lain nojalla oikein.
        Eri asia tietenkin on, että kuka siellä on päätöstä tekemässä...Joskus nimittäin voi käsittelijä olla väärässä, tai erehtynyt...

        Olikohan tarpeeksi sekava ja ylen pyöreä vastaus.. =D

        olen joskus saanut jotain. 500 markkaa ehkä. Nyt on tullut plastikka kirurgin maksut vakuutus yhtiön maksettavaksi ja kivut ja säryt on maksettu sairasloma ajan palkat työn antajalle sekä kalliit ranne tuet. Eli ei ne ole minua unohtanut. Nyt vaan haen sitä haitta rahaa sekä korvausta kosmeetisesta haitasta. En taida olla siitä helpommasta päästä. Taitaa siellä vakuutus lääkäri hieroa vähän päätään. Mutta luulen että onhann niden homma tehtävä ei sieltä muuten tulisi kutsu käydä tarkistamaan nyky tilanne. Kerron sitten miten kävi.


      • kapytri-69
        Ylermi.. kirjoitti:

        Kiinnostaa, että saitko onnettomuuden jälkeen liikennevakuutuksesta korvausta, esim. ansion menetystä, korv. kivusta ja särystä?? Onko sinulle aiemmin maksettu korvauksia pysyvästä haitasta?
        Mietin vain, että miksi kävit nyt enmgssä, eikö sitä ole aiemmin tehty?

        Oletan, että E-lausunto on toimitettu Pohjolaan? Outoa, etteivät he sieltä vastaa mitään. Soita sinne itse ja koeta saada langan päähän vahinkosi käsittelijä, hän on paras vastaamaan sinulle. Jos et häntä tavoita niin jätä soittopyyntö ja mainitse, että olet ottanut yhteyttä spostiste aiemmin. "Vihaisuus" luultavasti nopeuttaa asiaa..

        Pahoin pelkään, että korvauspäätös vetoaa vahingon "vanhuuteen" ja väittää, ettei pysyvä vamma johdu ko. tapahtumasta. Mutta eipä mennä asioiden edelle.

        En osaa sanoa, että minkä mukaan haittakorvaus maksettaisiin. Haittaluokitus ja korvaus pysyvästä haitasta on lakiuudistettu 1986. Tässä pari linkkiä josta tietoa..
        http://www.liikennevahinkolautakunta.fi/Document.aspx?id=725
        http://www.liikennevahinkolautakunta.fi/Document.aspx?id=655

        Nyt olen täysin kyllästynyt pohjolan toimintaan. Soitin sinne viimeviikolla ja jätin soittopyynnön. Mitään ei kuulunut. Soitin uudelleen ja sama tilanne. Kolmannella kerralla joku suostui puhumaan. Mutta siitä kehkeytyi iso sanaharkka. Väittivät että paperini oli tulleet viikko sen jälkeen kun itse tiesin ne tulleen. samoin sanottiin, että heillä on maksuaikaa vaikka kokko vuosi. Eli paperini eivät olleet menneet käsittelijälle vielä lainkaan vaikka niin oli luvattu. Onko heillä oikeus olla ilkeitä. Vai onko kyse siitä, etten ole kyseisen yhtiön asiakas vaan äiti ja isä on joskus aikoinaan ollut.


      • Ylermi..
        kapytri-69 kirjoitti:

        Nyt olen täysin kyllästynyt pohjolan toimintaan. Soitin sinne viimeviikolla ja jätin soittopyynnön. Mitään ei kuulunut. Soitin uudelleen ja sama tilanne. Kolmannella kerralla joku suostui puhumaan. Mutta siitä kehkeytyi iso sanaharkka. Väittivät että paperini oli tulleet viikko sen jälkeen kun itse tiesin ne tulleen. samoin sanottiin, että heillä on maksuaikaa vaikka kokko vuosi. Eli paperini eivät olleet menneet käsittelijälle vielä lainkaan vaikka niin oli luvattu. Onko heillä oikeus olla ilkeitä. Vai onko kyse siitä, etten ole kyseisen yhtiön asiakas vaan äiti ja isä on joskus aikoinaan ollut.

        Kyllä se asiakaspalvelu pitäisi silti olla sopivaa, oletpa minkälainen asiakas tahansa.
        Tyhjien lupausten antaminen on yhtä tyhjän kanssa eikä se aiheuta muuta kuin pahaa mieltä.

        Tiedätkö sen käsittelijän nimen? Oletko saanut hänelle suoraa numeroa?

        Mikäli asiat eivät ota hoituakseen ota yhteyttä kuluttajien vakuutustoimistoon,nykyisin vakuutus- ja rahoitusneuvontaan, ja tiedustele sieltä mitä he ehdottavat tähän pattitilanteeseen?

        Tässä palvelun sivut
        http://www.fine.fi/index.php?item=1


      • kapytri-69
        Ylermi.. kirjoitti:

        Kyllä se asiakaspalvelu pitäisi silti olla sopivaa, oletpa minkälainen asiakas tahansa.
        Tyhjien lupausten antaminen on yhtä tyhjän kanssa eikä se aiheuta muuta kuin pahaa mieltä.

        Tiedätkö sen käsittelijän nimen? Oletko saanut hänelle suoraa numeroa?

        Mikäli asiat eivät ota hoituakseen ota yhteyttä kuluttajien vakuutustoimistoon,nykyisin vakuutus- ja rahoitusneuvontaan, ja tiedustele sieltä mitä he ehdottavat tähän pattitilanteeseen?

        Tässä palvelun sivut
        http://www.fine.fi/index.php?item=1

        ihmettelen kun keskiviikkona soitti vakuutuskäsittelijä ja sanoi, että päätös on nyt tehty. Minulle sanoi todella pätevä ortobedi, että hänestä haittaluokan täytyy olla kuusi. Nyt vakutuslääkäri on tullut tulokseen kaksi. Ja että virkailija sanoi, että vaikka asia on käsitelty niin ei kerkiä maksaa vielä. Hän yrittää muka keritä viikkojen päästä. Olen menossa taas hermorata tutkimukseen ja ylilääkärille jotta saan usean lääkärin lausunnon. Oliko se m uutoksenhakulautakunta mihin valitukset tehdään?


      • Ylermi..
        kapytri-69 kirjoitti:

        ihmettelen kun keskiviikkona soitti vakuutuskäsittelijä ja sanoi, että päätös on nyt tehty. Minulle sanoi todella pätevä ortobedi, että hänestä haittaluokan täytyy olla kuusi. Nyt vakutuslääkäri on tullut tulokseen kaksi. Ja että virkailija sanoi, että vaikka asia on käsitelty niin ei kerkiä maksaa vielä. Hän yrittää muka keritä viikkojen päästä. Olen menossa taas hermorata tutkimukseen ja ylilääkärille jotta saan usean lääkärin lausunnon. Oliko se m uutoksenhakulautakunta mihin valitukset tehdään?

        https://www.pohjola.fi/pohjola?id=313800&srcpl=8

        Tuossa on se järjestys Pohjolassa kerrottu...
        Eli ensin korvauskäsittelijälle uudelleen käsittelypyyntö, jos se ei miellytä niin sitten asiakasasiamiehelle ja sitten lautakunnat.

        Eli tähän päätökseen jonka olet nyt saanut, täytyy ensin pyyttää uudelleenkäsittelyä ja laittaa mukaan lisätiedot, eli juuri kertomasi ylilääkärin lausunto. Mikäli uudelleenkäsittely ei tuota tulosta, valitus tuolle asiakasasiamiehelle..Tosin tämä rumba on kestänyt jo niin kauan, että ottaisin itse samalla yhteyttä myös tuonne rahoitus- ja vakuutusneuvontaan josta kerroin jo aiemmin, että mitä he suosittelevat.


      • kapytri-69
        Ylermi.. kirjoitti:

        Kiinnostaa, että saitko onnettomuuden jälkeen liikennevakuutuksesta korvausta, esim. ansion menetystä, korv. kivusta ja särystä?? Onko sinulle aiemmin maksettu korvauksia pysyvästä haitasta?
        Mietin vain, että miksi kävit nyt enmgssä, eikö sitä ole aiemmin tehty?

        Oletan, että E-lausunto on toimitettu Pohjolaan? Outoa, etteivät he sieltä vastaa mitään. Soita sinne itse ja koeta saada langan päähän vahinkosi käsittelijä, hän on paras vastaamaan sinulle. Jos et häntä tavoita niin jätä soittopyyntö ja mainitse, että olet ottanut yhteyttä spostiste aiemmin. "Vihaisuus" luultavasti nopeuttaa asiaa..

        Pahoin pelkään, että korvauspäätös vetoaa vahingon "vanhuuteen" ja väittää, ettei pysyvä vamma johdu ko. tapahtumasta. Mutta eipä mennä asioiden edelle.

        En osaa sanoa, että minkä mukaan haittakorvaus maksettaisiin. Haittaluokitus ja korvaus pysyvästä haitasta on lakiuudistettu 1986. Tässä pari linkkiä josta tietoa..
        http://www.liikennevahinkolautakunta.fi/Document.aspx?id=725
        http://www.liikennevahinkolautakunta.fi/Document.aspx?id=655

        osaatko muuten kertoa, joutuuko vakuutusyhtiö käsittelemään haittaraha- asiani uudelleen kun toimitin sinne uuden lääkärin lausunnon. Ja onko siinä tämä 30 päivän käsittelyaika. Ne myönsivät minulle haitta-aste 2 vaikka lääkärit ovat ilman muuta sen kutosen kannalla. Liikennevahinkolautakuntaan olen myös lähettänyt paperit.


    • lisätietoa saatavissa

      Vesivahinko ja aiheutettu vahinko
      Vesivahingonn aiheutti salaojaputken purkupään tukkeutuminen. Korotetusta tontin reunasta oli valunut kiviä ja maata purkuputken päälle tukkien putken täysin. Vahinko on tapahtunut puolenvuoden aikavälillä, jossain vaiheessa syksystä-kevääseen.
      Lähivakuutusyhdistys muutti vesivahingon syyn vastoin tehtyä tutkimusta, normaalioloissa vähitellen syntyneeksi maakosteudeksi.
      Vakuutuslautakunnalle antammassa vastineessa Lähivakuutusyhdistys vaihtoi vesivahingon syyn normaalioloissa vähitellen syntyneeksi kapillaariseksi maakosteudeksi. Normaali oloissa hitaasti syntyneet maakosteus ja kapillaarinen maakosteus lahottavat alajuoksuja. Alajuoksupuut ovat täysin kunnossa.

      Seuraavaksi vesivahingon aiheuttaja olikin salaojaputken purkupään rakennusvirhe ja routiminen. Oikeuden päätöksen myötä palattiin taas tuohon, että salaojaputken purkupään tukkeutuminen on vesivahingon aiheuttaja ja tällaiset vesivahingot korvataan yleensä.

      Kyseisen Lähivakuutusyhdistyksen hallituksen jäsen ja Lähivakuutuksen Espoon "pääpaikan" oma lakimies ovat käyneet tämän seuraavan keskustelun. Hallituksen jäsen: "Vesivahingossamme ei ehtojen mukaan äkillisyys täyty. Vastaavan tyyppisissä tilanteissa joissa myöskään ehdot eivät täyty, vahingot korvataan, korvataan tässä meidän Lähivakuuttusyhdistyksessä ja kilpailevissa vakuutusyhtiöissä. Vakuutusyhtiöissä korvataan suuri määrä vesi/koasteusvahinkoja jotka eivät millään täytä ehtoa äkillinen ja ennalta arvaamaton. Vettä saattaa tihkua vuosia rakenteisiin, rakenteet lahoja ja homeessa silti nämä vesivahingot korvataan kuitenkin".

      Lähivakuutuksen oma lakimies tähän, että: "Aivan alalla on hyvin liberaali käytäntö tässä kohtaa, eihä kukaan uskalla jättää vesivahinkoa korvaamatta, koska siitähän nousee valtava häly, vesivahingot vaan yksinkertaisesti korvataan siksi, että alalla on liberaali käytäntö ja yrityskuva kärsii jos vesivahinko jätetään korvaamatta. Jos vesivahinko täyttää ehdon äkillinen, niin veden pitäisi suihkuta suoraan silmille ennenkuin se voitaisiin katsoa äkilliseksi".

      Edes tämän "pääpaikan" lakimiehen painottamien asioiden myötä ei kyseinen Lähivakuutusyhdistys ole korvannut vesivahinkoamme, vaan järjesti meille vielä korvausten eväämisen lisäksi oikeudenkäyntikuluja 40.000 euroa. Näin kohdellaan omistaja-asiakkaita Lähivakuutusyhdistyksessä.

      Omakotitalomme toinen vahinko syntyi, kun lattian eristetilankuivaaja vahingoitti kuivauksellaan talomme sisäpinnoille vahinkoa. Lähes kaikki sisäpinnat joudutaan uusimaan.
      Kotivakuutuksessamme oli laaja-turvataso jonka piti kattaa (30.000euroa) molemmat vahinkomme.
      Lähivakuutusyhdistyksen taholta kävi kotonamme varoittelija, hän varoitteli meitä ryhtymästä mihinkään toimenpiteisiin vahinkoasioisamme tehdyissä juonimisissa ja yhdistämättä tj:a niihin. Tj sanoi vakuutuksemme irti ilman syytä ja perusteluja, tj:lla ei ollut mitä laittaa syyksi. Lähivakuutusyhdistyksestä olemme saaneet todistuksen siitä, että olemme maksaneet vakuutusmaksut aina ajallaan 15-vuoden ajan, joten meidän päässä ei ole tehty vääryyksiä.
      Ote pöytäkirjasta anettiin korvauspäätöksenä.Korvauspäätöksen tulee olla ihan erillinen asiakirja.
      Lähivakuutusyhdistys yritti vierittää keksimänsä maakosteuden kuivausfirman piikkiin, kaikki keinot käytetään tässä Lähivakuutusyhdistyksessä korvausten välttämiseksi.
      Korvauskäsittelijä keroi, (kahden henkilön kuullen) että vesivahinkomme kuului korvattaviin vahinkoihin ja olisi tullut korvata meille, mutta tj. ei ole antanut tehdä asiassa myönteistä korvauspäätöstä.
      Vahinkotarkastajan kommentti (kahden henkilön kuullen) korvausten eväämisestä oli, että: "niinhänne olisivat saaneet korvaukset kuten muutkin jos kyseessä ei olisi niin mahdoton muija".-tästä kommentista voidaan päätellä se miten vahinkoasioisamme on toimittu.
      Lähivakuutusyhdistyksen hallitus on yrittänyt saada vahinkojamme korvattaviksi usean otteeseen eri systeemeillä, mutta tj. on puuttunut hallituksen toimintaan, päätöksen tekoon ja jyrkästi kieltänyt korvaamasta vahinkojamme. Tämän Lähivakuutusyhdistyksen toiminta on täysin asiatonta kuten voidaan todeta.
      Huomioikaa vahingot jollaisia Lähivakuutus ei korvaa!

      • jumalaksi

        2(kaksi) oikeusastetta vapautti vakuutusyhtiön korvauksista . Uskon vakaasti, että asia on Korkeimman kädessä, koska:

        "Olen alusta saakka rukoillut Jumalalta, ettei korvauksia maksettaisi. Rukouksiini vastattiin. Eikö Jumala ole kaikkivaltias ja kaukaa viisas? Miksi uhmaat Herramme tuomiota?

        Jumalan tahtoa tulisi noudattaa, tai muuten uhkaa helvetin ikuiset tuskat.

        Kiitos rakas Jumala tästä korvauksen eväämisestä! Amen. Ja kiitos!"
        *****************************************
        *****************************************


      • sinun?-?
        jumalaksi kirjoitti:

        2(kaksi) oikeusastetta vapautti vakuutusyhtiön korvauksista . Uskon vakaasti, että asia on Korkeimman kädessä, koska:

        "Olen alusta saakka rukoillut Jumalalta, ettei korvauksia maksettaisi. Rukouksiini vastattiin. Eikö Jumala ole kaikkivaltias ja kaukaa viisas? Miksi uhmaat Herramme tuomiota?

        Jumalan tahtoa tulisi noudattaa, tai muuten uhkaa helvetin ikuiset tuskat.

        Kiitos rakas Jumala tästä korvauksen eväämisestä! Amen. Ja kiitos!"
        *****************************************
        *****************************************

        Kiitos rakas Jumala tästä kolarista ja vammoista Amen. Ja kiitos!" Tätäkö halusit? -niin ja vielä, kolarisi oli Jumalan tahto
        ÄLÄ vastaa viestiin jota ei ole osoitettu sinulle.


      • Jumalan tahto
        sinun?-? kirjoitti:

        Kiitos rakas Jumala tästä kolarista ja vammoista Amen. Ja kiitos!" Tätäkö halusit? -niin ja vielä, kolarisi oli Jumalan tahto
        ÄLÄ vastaa viestiin jota ei ole osoitettu sinulle.

        Ei sille mitään voi. Jumalalle kiitos, että selvisin. Rukous auttoi! Aivan samalla tavalla kävi korvausten hylkäämisen kanssa.

        Amen!


      • muukaan!
        Jumalan tahto kirjoitti:

        Ei sille mitään voi. Jumalalle kiitos, että selvisin. Rukous auttoi! Aivan samalla tavalla kävi korvausten hylkäämisen kanssa.

        Amen!

        "Aivan samalla tavalla kävi korvausten hylkäämisen kanssa." ... No lmankos niin hyvin ymmärrät meidän korvausten eväämistä ja vahinkoasioidemme "kiitettävää" käsittelyä! ( siis ala-arvoista käsittelyä) SE maine!
        Oliko sinunkin korvausten hylkäämisen takana Lähivakuutus?


      • korvaukset
        muukaan! kirjoitti:

        "Aivan samalla tavalla kävi korvausten hylkäämisen kanssa." ... No lmankos niin hyvin ymmärrät meidän korvausten eväämistä ja vahinkoasioidemme "kiitettävää" käsittelyä! ( siis ala-arvoista käsittelyä) SE maine!
        Oliko sinunkin korvausten hylkäämisen takana Lähivakuutus?

        SOPIMUKSEN mukaan ja ajallaan.


      • valheesi
        korvaukset kirjoitti:

        SOPIMUKSEN mukaan ja ajallaan.

        No ilmankos me saamme maksaa huikeita vakuutusmaksuja.
        Hei! minkä sopimuksen mukaan?


      • tehdyn
        valheesi kirjoitti:

        No ilmankos me saamme maksaa huikeita vakuutusmaksuja.
        Hei! minkä sopimuksen mukaan?

        Sopimus on tehty vakuutusyhtiössä ja Jumala on siunannut sen. Amen. 70000 njääh


      • Ylermi..

        Tutustun tähän ja vastaan sitten.
        Anteeksi vastaamattomuuteni ja odottelu!


      • ratkaise
        Ylermi.. kirjoitti:

        Tutustun tähän ja vastaan sitten.
        Anteeksi vastaamattomuuteni ja odottelu!

        Yhdistys - hoidetaan asioita yhdessä?

        Käytetään häikäilemätöntä röyhkeyttä piittaamatta seurauksista.
        Kyseisen Lähivakuutusyhdistyksen hallituksen jäsen toi seuraavia asioita esille oikeudessa: -->

        " xx Yhdistyssääntöjä ei ole kenelläkään hallituksen jäsenellä mapissaan.
        Vahinkojemme kimppasumma korvaus hallituksen jäsenien mukaan hyvä ratkaisu.
        Tj. latautunut painokkaasti asiaan ja pitänyt yli puolentunnin saarnan hallituksen jäsenille,
        kun hallitus yritti kokouksessaan saada vahinkojamme kimppasummalla korvattaviksi. Tj:n kanta asiaan oli "meillehän nauraa aidan seipäätkin
        jos me tässävaiheessa lähdemme korvaamaan vahingot".
        Kaikki vakuuttajat korvaavat tämän tyyppisiä vahinkoja, jossa vesi ja home muhii pitkään, niin nämä vahingot korvataan kuitenkin.
        Tämä on toimiva kulttuuri kaikissa vakuutusyhtiöissä..Meidän vesivahinkoon rinnastettavat vesivahingot korvataan.
        Kyseinen Lähivakuutusyhdistys korvaa tällaisia vesivahinkoja niinkuin muutkin vakuutusyhtiöt...
        hallituksen jäsenet ovat tukeneet sopuratkaisua." xx

        Edelleenkin saman hallituksen jäsenen oikeudessa esilletuomaa >
        Ei mikään ihme ettei asiat hoidu kun kyseessä on tällainen hallitus:
        " -Kyseisen Lähivakuutusyhdistyksen Hallitus ei tuo lisäarvoa tälle yhdistykselle!
        Ja hallituksen roolin tulisi olla toisenlainen.
        He eivät ole saaneet edes toimintaansa liittyviä yhdistyssääntöjä.
        Heidän tietoon tulisi saattaa kokousten välillä tapahtuneet vahingot ja hallituksen tulisi päättää isoista vahingoista, tämä ei toimi käytännössä.
        He ovat yrittäneet saada vahinkojamme korvattaviksi useaan otteeseen eri systeemeillä, kimppasummalla jne. Tj. on puuttunut hallituksen toimiintaan, päätöksentekoon ja jyrkästi kieltänyt hallitusta korvaamasta vahinkojamme."

        Lähivakuutuksissa ylin päättävä elin on yhdistyksen hallitus. Toimitusjohtajan yläpuolelle oleva. Hallitus valvoo asiakkaiden etuja ja vastaa koko Lähivakuutusyhdistyksen toiminnasta. Miten ovat asiat tässä Lähivakuutusyhdistyksessä? Kuka on kukko tunkiolla? Kenelle nyt nauretaan? Kuka on häpäissyt itsensä?


      • Hei ! olaanko kuulolla?
        Ylermi.. kirjoitti:

        Tutustun tähän ja vastaan sitten.
        Anteeksi vastaamattomuuteni ja odottelu!

        Vastausta vaille!
        Mielivaltaista, epäoikeudenmukaista vakuutustoimintaa!
        Omakotitalomme vesivahingon aiheutti salaojaputken purkupään tukkeutuminen. Vahinko on tapahtunut aikavälillä syksystä-kevääseen.
        Lähivakuutusyhdistys muutti vesivahingon syyn maakosteudeksi.
        Vakuutuslautakunnalle antammassa vastineessa vakuutusyhdistys vaihtoi vesivahingon syyksi kapillaarinen maakosteus.
        Seuraavaksi vesivahingon aiheuttaja olikin salaojaputken purkupään rakennusvirhe ja routiminen.
        Oikeuden päätös: salaojaputken purkupään tukkeutuminen on vesivahingon aiheuttaja. Tällaiset vesivahingot korvataan yleensä.

        Lähivakuutusyhdistyksen hallituksen jäsen ja Lähivakuutusyhdistyksen Espoon "pääpaikan" oma lakimies ovat käyneet vahingosta keskustelun. Hallituksen jäsenen mukaan vesivahingossamme ei ehtojen mukaan äkillisyys täyty. Vakuutusyhtiöissä ja tässä meidän Lähivakuutusyhdistyksessä kuitenkin korvataan suuri määrä vesi/kosteusvahinkoja jotka eivät millään täytä vakuutusehtoa äkillinen ja ennalta arvaamaton. Meidän vahinkoon rinnastettavat vahingot korvataan.

        Lakimiehen vastaus asiaan on, että alalla on hyvin liberaali käytäntö tässä kohtaa, sillä siitähän nousee valtava häly ja yrityskuva kärsii jos vesivahinko jätetään korvaamatta. Jos vesivahinko täyttää ehdon äkillinen, niin veden pitäisi suihkuta suoraan silmille ennen kuin se voitaisiin katsoa äkilliseksi".

        Edes tämän Espoon Lähivakuutuksen "pääpaikan" lakimiehen painottamien asioiden myötä ei kyseinen vakuutusyhdistys ole korvannut vesivahinkoamme, vaan järjesti meille vielä korvausten eväämisen lisäksi oikeudenkäyntikuluja 40.000 euroa.

        Omakotitalomme toinen vahinko syntyi, kun lattian eristetilan kuivaaja tuotti kuivaustoimillaan talomme sisäpinnoille vahinkoa.
        Kotivakuutuksessamme oli laaja-turvataso jonka piti kattaa molemmat vahinkomme (30.000 euroa)..

        Vakuutusyhdistyksen taholta kävi kotonamme varoittelija. Vakuutuksemme sanottiin irti ilman syytä ja perusteluja.
        Vakuutusmaksut on maksettu aina ajallaan 15-vuoden ajan. Ote pöytäkirjasta anettiin korvauspäätöksenä.
        Vakuutusyhdistys yritti vierittää maakosteuden kuivausfirman piikkiin.
        Korvauskäsittelijä keroi, että vesivahinkomme kuului korvattaviin vahinkoihin, mutta Tj. ei ole antanut tehdä asiassa myönteistä korvauspäätöstä.
        Vahinkotarkastaja kommentoi korvausten eväämistä henkilökemialla. Olisimme kuulemma saaneet korvaukset kuten muutkin asiakkaat jos kyseessä ei olisi niin mahdoton muija...
        Vakuutusyhdistyksen hallitus on yrittänyt saada vahinkojamme korvattaviksi usean otteeseen eri systeemeillä kimppasummalla jne. mutta Tj. on puuttunut hallituksen toimintaan, päätöksen tekoon ja kieltänyt korvaamasta vahinkojamme. Omistaja-asiakkaiden tulee huomioida tällaiset vahingot, vahingot joita Lähivakuutus ei Korvaa.


    • vastaathan

      Siis, auto anastettiin avaimet virtalukossa, tekijät saatiin kiinni ja tunnustamaan. Onko vakuutusyhtiön korvauskäytännössä eroa tässä tapauksessa sillä, että tekijät on saatu kiinni?
      Minun tietoni mukaan vakuutus (kasko on) ei korvaa, kun auto ei ollut lukittu jne, jos tekijät eivät tiedossa. Auttaako asiaa mitenkään se, että heidät saatiin kiinni?

      Entäs sitten korvaustarjous; kannattaako ensimmäinen saatu tarjous hyväksyä? Jos ei niin paljonko noin suunnilleen sitä voi yrittää korottaa ja vaikuttaako se jotenkin koko korvauspäätökseen?

      (auto lunastuskunnossa)

      Kiitos, jos viitsit vastata!!!!!

      • Ylermi..

        Korvaustapauksessa jossa tekijät on saatu kiinni ja tunnustamaan, maksattaa vak.yhtiö tietenkin vahingon heillä.
        Korvauskäyntäntö sinulle päin ei eroa, ainoastaan tekijät voivat päästä "helpommalla" jos sopivat vak.yhtiön kanssa korvausmääristä.

        Korvaustarjouksesta..
        Kuka sen korvaustarjouksen on tehnyt?


    • ! kuule!

      loppuivatko tiedot?

      • ............

      • Ylermi..
        ............ kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8378617

        Vastaatkos tuohon ? =)

        "Minulla on syntymästä asti ollut joku vakuutus joka loppuu vuoden päästä.
        Kyselisin kun tänään tuli lappu kotiin, jossa lukee "Säästösumma vakutuusajan päättyessä: 2000€
        Jos irtisanon vakuutuksen nyt, ja otan muualta uuden, niin saanko tuon rahan puhtaana käteen?
        Saanko jotain muuta? Entä olisiko tuo kannattavaa?
        Kyseessä "Starttivakuutus tapiolasta" "
        *****
        Säästösumma tarkoittaa nimensä mukaisesti summaa vakuutuksen päättyessä. Mikäli nyt lopetat vakuutuksen, lasketaan säästösumma lopetuspvän mukaan. Eli jos lopetat vakuutuksen esim. 20.8.2009 on tietenkin säästösumma eri kuin 20.8.2010.
        Puhtaana käteen..Riippuu siitä, mihin se säästösumma on sidottu. Siitä voidaan vähentää verot --> kts. vak.kirja/kysy tapiola
        Meneekö starttivakuutuksesta vielä vuosimaksua vai onko se jo maksettu loppuun?? Mikäli se on maksettu "loppuun" ei sitä kannata irtisanoa, voit myös laskettaa vak.yhtiössä rahamäärän jonka saisit lopettaessasi vakuutuksen nyt ja sitten pohtia pidätkö vakuutusta vielä vuoden..
        Uusi vakuutus kannattaa ottaa vaikka heti, varsinkin mikäli sinulla ei ole mitään sairauksia tms ja sinulle myönnetään se. Koska pahimmalla tuurilla sairastut johonkin juuri kun nyk vakuutuksesi loppuu..


    • kysymyksiin

      niin tulee jotain vastauksiakin, hyviäkin vastauksia.

      • epätoivoista!!!!

        Valittaja käsitti kerran yhden misteriihhhhvin viestin väärin---edukseen. Nyt surkimus huutelee saman perään: turhaan!


      • vastaa
        epätoivoista!!!! kirjoitti:

        Valittaja käsitti kerran yhden misteriihhhhvin viestin väärin---edukseen. Nyt surkimus huutelee saman perään: turhaan!

        Kysy, vastaan
        Kirjoittanut: Ylermi..

        Vastaan Sinua askarruttavissa vakuutusasioissa niin hyvin kuin pystyn ja osaan.
        Olen työskennellyt vakuutusyhtiössä melkein 10 vuoden ajan.


    • kaikkitietäväinen

      On yritys, 13 v ikäinen. Ei pankkivelkaa, ei verovelkaa, ei vak.yhtiövelkaa, ainoastaan normaaliset tavaraostoluotot.
      Omistajia 3 ja parilla omistajalla henk.kohtaisia talousongelmia ollut joskus.
      Tarkoitus olisi saada yrityksen liikehuoneistoon palo, varkaus jne vakuutus mutta vakuutusyhtiöiden kommentti tähän asti ollut: ei käy....
      Olemme valmiit maksamaan ennakkoon maksut jatkuvasti.
      Löytyykö sellainen yhtiö joka antaa vakuutuksen?

      • Ylermi..

        Ensin kysyn..Onko ne parin henk.koht talousongelmat hoidettu? Onko aktiivisia ulosottoja tms?
        Aika omituista, että teidän oma vakuutusyhtiö ei anna vakuuttaa omaisuutta. Oletteko olleet saman vak.yhtiön asiakkaita koko ajan/minkä aikaa? Ja onko kaikki yrityksen TyeL yms vakuutukset samassa paikassa, onko siellä vakuutettuna esim. ajoneuvoja kaskolla tms? Missä ovat omistajien omat vakuutukset?

        Yleensä kokonaisasiakkuus ratkaisee ja on normaalia, että myö luottotiedottomat tms yritykset saavat ns. vapaaehtoisia vakuutuksia, varsinkin jos maksut ollaan valmiita maksamaan ennakkoon..

        Kannattaa kysyä ainakin
        -Pohjolasta
        -Tapiolasta
        -Ifistä

        Isot firmat "riskivakuuttavat" herkemmin kuin pienet. Eli siispä itse menisin vakuutustarjous "kierrokselle" tai kutsuisin edustajan yritykseen. Faktat peliin heti, ja kauppoja ei synny ellette saa halumianne vakuutuksia. Tietenkin kannattaa tuoda esiin, että yrityksen kokonaisasiakkuus siirtyisi ko. yhtiöön ja olette valmiita maksamaan maksut ennakkoon mikäli se on ongelma. Eli teillä on maksukyky kohdallaan.


    • nukutko

      talviunta kesällä?

      • Ylermi..

        Talviunta tietenkin. Jaksaa sitten pimeän tullen!


    • se vastaa

      vaitiolollaan

      • noin se

        juu vastailee, oikein suhina ja suihke käy ynnä tietoa tulloo


    • Ylermi..

      Hyvät kysymysten kirjoittajat,
      voisitteko vastauksen luettuanne "kuitata" jotenkin, kiitos!

    • Neuvoisitko

      Millä tavalla kannattaisi ottaa tarjoukset useasta eri yhtiöstä? Olen ollut saman yhtiön asiakas 20 vuotta, enkä koskaaan kilpailuttanut yhtiöitä. Yhtiöitä on niin paljon, että kaikkiin ei ehdi soittaa ja tarjoukset olisi hyvä saada kirjallisina, jotta ne muistaa. Voiko nykyiset vakuutukset päättää heti jos uusi, parempi yhtiö löytyy?

      • Anteeksi vaan Ylermille etuilu, mutta oli niin herkullinen kysymys etten malttanut olla vastaamatta. :)
        Vastaus:
        Ensiksi voisi miettiä mitä omaisuutta sulla on. Jos on paljon autoja, joissa on vaan liikennevakuutus eikä täyskaskoa, niin helpoiten pääset liikkeelle vertailemalla liikennevakuutuksia netissä. Koska vapaaehtoiset ovat pienessä roolissa liikennevakuutusmaksut ovat moniautoisilla suurin kuluerä. Ero vain korostuu mikäli sinulla on useammassa autossa vähän liikennevakuutusbonuksia.
        Toinen mietintä on erikoinen tai tavanomaisesta poikkeava omaisuus. Omistatko hevosen, useamman rotukoiran, onko sinulla useita kiinteistöjä, museoautoja, moottoripyörä, metsää, tms. mitä suurimmalla osalla suomalaisista ei ole. Nämä omaisuuserät voivat nousta suureen arvon halutessasi niille määrätyn turvan. Moottoripyörän hinnoittelun kirjo on niin laaja että jopa vakuutuspaketin hajauttaminen on usein paras ratkaisu.
        Kolmas on nykyinen yhtiösi ja henkilövakuutukset. Jos olet asiakkaana yhtiössä joka sitoo hinnoittelussaan voimakkaasti henkilövakuutukset kotivakuutukseen ja olet sairastellut tai rikkonut itseäsi, et voi välttämättä henkilövakuutuksiasi siirtää vakuutusturvaasi heikentämättä.
        Neljäs on palveluverkosto. Onko lähellä konttoria, korvauspalvelun paikallisuus, ystäväpiirin kokemukset, onko yhteyhenkilöä, nettipalvelua ja mitkä ikinäkään ovat sinulle tärkeintä.
        Selvitä itsellesi nämä seikat, joko itsenäisesti tai kyselemällä Ylermiltä. Sen jälkeen viivalle jää ne yhtiöt jotka jäävät ja anna mielikuvien ja hinnan ratkaista lopullinen päätös. Olen vakaasti sitä mieltä, että et suohon joudu vaikka minkä valitsisit 9 kotimaisesta vahinkovakuuttajasta.


      • Ylermi..

        Kiitos Milf vastauksesta! Ei haittaa vaikka kommentoit, uskon, että on jopa parempi kun kaksi kertoo kannastaan..
        Ei minulla juurikaan lisättävää ole. Ainoastaan, että kyllä nykyiset vakuutukset voi päättää melkein heti mikäli parempi yhtiö löytyy, ajoneuvot siirtyvät uuteen yhtiöön rekisteröityäsi ne. Niin siis vaihtaessasi ajoneuvon vakuutukset uuteen yhtiöön yleensä sinulle jäävät kulut ajoneuvon rekisteröimisestä.
        Ja todella hyvä, että milf kertoi, että henkilövakuutuksissa kannattaa ottaa huomioon terveyshistoria, se voi tosiaan olla este myöntämiselle uudessa yhtiössä.
        Toivottavasti olet tuon 20 vuoden aikana tarkistellut vakuutustesi sisältöä. Koska jos esimerkiksi talosi on vakuutettuna samalla vakuutuksella kuin 20 vuotta sitten, ovat nykyiset vakuutukset laajempia ja kalliimpia (parempia jopa).


      • Ylermi..
        Ylermi.. kirjoitti:

        Kiitos Milf vastauksesta! Ei haittaa vaikka kommentoit, uskon, että on jopa parempi kun kaksi kertoo kannastaan..
        Ei minulla juurikaan lisättävää ole. Ainoastaan, että kyllä nykyiset vakuutukset voi päättää melkein heti mikäli parempi yhtiö löytyy, ajoneuvot siirtyvät uuteen yhtiöön rekisteröityäsi ne. Niin siis vaihtaessasi ajoneuvon vakuutukset uuteen yhtiöön yleensä sinulle jäävät kulut ajoneuvon rekisteröimisestä.
        Ja todella hyvä, että milf kertoi, että henkilövakuutuksissa kannattaa ottaa huomioon terveyshistoria, se voi tosiaan olla este myöntämiselle uudessa yhtiössä.
        Toivottavasti olet tuon 20 vuoden aikana tarkistellut vakuutustesi sisältöä. Koska jos esimerkiksi talosi on vakuutettuna samalla vakuutuksella kuin 20 vuotta sitten, ovat nykyiset vakuutukset laajempia ja kalliimpia (parempia jopa).

        Luin nimesi väärin! Anteeksi!

        Niin ja vielä kysyjälle..helpoiten saat tarjoukset kirjallisesti internetin kautta.


    • Söhlösorsa

      Olen töissä siivousfirmassa. Kävipä yksi aamu niin että kolhaisin asiakkaan postilaatikkoa (omalla en siis firman autolla) ja nyt he vaativat koko postilaatikko rivin uudistamista. Lasku on siis tulossa ja kallis sellainen. Työpaikalta sanottiin että heidän vakuutuksensa ei korvaa koska vahinko ei ole tapahtunut työn yhteydessä. Minkähänlainen vakuutus heillä mahtaa olla eikö firman vakuutus tuollaista siis korvaa ja jään yksin laskun kanssa?

      • MarkkueiIF

        Ajoneuvolla aiheutettu vahinko korvataan aina ko. ajoneuvon liikennevakuutuksesta, ei mistään muusta vakuutuksesta. Työnantajallasi on todennäköisesti vastuuvakutuus työssä aiheutuvia vahinkoja varten mutta siitä on tosiaan rajattu liikennevahingot ulkopuolelle.

        Selvitä omasta yhtiöstäsi ensin ns. bonustappiosi eli minkä verran maksusi nousevat ( koko sinä aikana kun vakuutus on alemmassa bonusluokassa kuin ilman vahinkoa ) jos käytät vakuutustasi. täysillä bonuksilla bonustappio on henkilöautoilla kotipaikasta ja autosta ( eri autoilla erikokoiset maksut ) riippuen keskimäärin 300 €. Pienin bonustappio on silloin kun bonuksia on 70 %.

        Pyytäisin jotain tuttua kirvesmiestä tekemään arvion korjauksesta ja jos laatikkorivistön omistaja haluaa uusia koko rivin niin silloin omistaja(t) maksavat erotuksen tietenkin itse!


    • mummi1000

      Mistä voin saada korvausta käyttöautosta? Vakuutusyhtiö Pohjola ei korvaa minulle käyttöautoa, vaikka tarvitsen sitä joka päivä. Syyksi se väittää, että vain työssä käyville korvataan se. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä lonkastani, mutta kuljetan lasta kouluun päivittäin. Hoidan perheen juoksevat asiat muutenkin, koska vanhemmat töissä kaukana. Ottaa päähän. Käyttöauto tulee maksamaan 500 euroa ja minulla on vain pieni eläke. Minulla ei ole keskeytysvakuutusta. Voivatko vakuutusyhtiöt toimia noin omavaltaisesti? Ovatko ne todella vain sijoitusyhtiöitä eivätkä asiakkaita turvaamassa?

    • nainen833

      Vieläkö neuvot täällä vakuutusasioissa?

    • Petri9

      Terve! Lapseni pysyvä etuhammas vaurioitui 2000- luvun alkupuolella. Vakuutus oli silloin Sampo / IF- yhtiössä. Vaihdoimme vakuutusyhtiötä vuonna 2005 Tapiolaan. Kysyin ennen vaihtoa vakuutuslautakunnasta, Tapiolasta ja IF:stä onko IF edelleen korvausvelvollinen kyseisestä tapaturmasta jatkossakin. Kaikki vastasivat, että on. Eilen lapseni oli hammaslääkärillä, koska pituuskasvu on pysähtynyt ja kiinteän implantin laitto on tullut kysymykseen. Soitin IF- yhtiöön ja sain vastauksen, että vakuutuksessa on vielä jäljellä 34000 euroa. Kymmenen minuutin päästä vakuutusyhtiöstä soitettiin, että mitään ei korvata, koska vakuutus oli päättynyt vuonna 2005. Soitin vakuutuslautakuntaan ja tutulle asianajajalle ja Tapiolaan, jotka kaikki olivat sitä mieltä, että korvausvastuu kuuluu sille yhtiölle, jossa vakuutus oli tapahturmahetkellä. Soitin vielä IF- yhtiöön, mutta mikään ei muuttunut. Onko IF- yhtiö oikeassa vai yrittävätkö vain välttää rahanmenoa?

    • Vastaustakaivataan

      Hei
      Koulun välineillä kuvattaessa koulun kameran jalustasta petti ruuvi jolla kamera oli kiinni joka aiheutti kameran putoamisen ja siitä lähti yksi osa, josta ei vielä tiedetä saako sitä korjattua. Kävimme kameraliikkeessä ja siellä sanottiin että ruuvi ja kolo johon se menee ovat liia kuluneet ja ne olisivat voineet pettää milloin tahansa. Koululla ei ole vakuutuksia, mutta kysyisin kellä tästä on korvaus vastuu? Koululla vai meillä jotka käytti sitä kuvauksissa tehdessä koulutyötä.

    • leinonennn

      Salama Keskinäinen henkivakuutusyhtiö

      Löytyi vakuutuskirja, monta kymmentä vuotta vanha, tehty lapselle (vanhemmat tehneet) , joka nyt jo siis eläkeiän kynnyksellä.
      Maksu erääntyy kerran vuodessa, viimeinen maksu erääntyy marrask. 2018.
      Vakuutussumma markkaa: 100.000:-
      Vakuutettu ei tiennyt asiasta mitään, kunnes löytyi tällainen paperi.
      Mitä tämä nyt tarkoittaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8248
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4668
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2240
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1945
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1825
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1736
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe