Heips !
Olisin kovasti innostunut itse tekemään teetä. En vain oikein tiedä mistä kasvesita kannattaa ja ennenkaikkea miten. Eli miten lehtien kuivaun tapahtuu?
Entä olisiko jollakulla vaikkapa hyviä makuyhdistelmiä, mitkä kaksi (tai vaikka enempikin) kasvesita sopivat yhteen, ja missä suhteessa.
Kaikki vinkit ovat tervetulleita ! :)
kotitekoista teeta
4
699
Vastaukset
- a-aapo
Koivunlehdistä saa teetä, samoin puolukanlehdistä ym.
Ei ne kauheen hyvän makuisia ole, mutta hunajalla ja sitruunamehulla maustaen oppii parhaat maut. - >^..^<
Minä olen tehnyt jo monta vuotta teetä vadelman ja horsman lehdistä, sekä mesiangervon ja siankärsämön kukista, (jokaista ihan erikseen). Kerätään vain nuoret, terveet ja ötökkä-vapaat kasvinosat... Teetä voi tehdä heti tuoreeltaan, tai sitten kuivurilla kuivaamalla, niin saa juoda hyvää yrttiteetä myöhemminkin syksyllä ja talvella. Ja on terveellistä ja kotimaista!
Teetä tehdään tee-nimisestä kasvista ja vieläpä tietyllä menetelmällä. Kaikki muut kuumaan veteen uutetut yrtti-, marja ja kasvijuomat ovat jotain muuta - yrttijuomaa, mustikkamehua, koivunlehtijuomaa tms.
- rumbamama
Ja tuskin onnistuu kun lähimmät teetarhat ovat Azoreilla ja Pohjois-Kaukasuksella ja teet pitäisi saada aika nopeasti poiminnan jälkeen käsittelyyn. Tulli voisi ihmetellä kun tuot säkillistä teenlehtiä koneesta.
Kannattaa kokeilla joitain haudukkeita haudukkeita ihan kotimaisista kasveista. Teehän ei täällä viihdy edes kasvihuoneessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä402997- 702457
- 1742324
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?332008- 181416
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?221363Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411356- 131249
- 101234
- 221211