K-kengän myymälävastaava Tarja Kokkonen Helsingin Kampista kertoo, että suurempia kenkiä on kyselty jo kymmenen viime vuoden ajan.
- Joudumme painottamaan lajitelmissa isompia kokoja. Naiset toivovat 43:n kokoisia kenkiä ja miehille pitää varata 47:n koon kenkiä, Kokkonen kertoo.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/08/suomalaisten_kengannumero_suurenee_895108.html
Naisten siro 43 on seksikäs ?
Suomalaisten jalka
145
8591
Vastaukset
- neitokainen__
Oma jalka on kokoa 36 :). Harmi vain, että sitäkään kokoa ei hirveästi löydy mistään. Eli ei ole tuo koon löytäminen pelkästään isojalkaisten ongelmia!
- piipa 40
On totta että pienijalkaisillekin kenkien löytäminen on tosiaankin iso ongelma! Voit kyllä kutenkin olla ylpeä jalkasi koosta sillä mitä pienempi niin sen lutusempi!:) itselläni on 38 eli se keskivertokoko suomalaisella naisella ja siksi myös kyseiset koot menevät hyvin nopsaan!!
- ----------------
eniten myydyimmät koot ovat 36-40. itselläni 33/34, kyllä lastenosastolta saa hakea
- seonki
---------------- kirjoitti:
eniten myydyimmät koot ovat 36-40. itselläni 33/34, kyllä lastenosastolta saa hakea
pieni jalka melkoinen ongelma. Minun on 34-35 koko. Lasten kenkämalli on lasten jaloille ei aikuisten.
Kaunis ja mukavan näköinen kenkäpari jää haaveeksi. Kauppoja saat kiertää vaikka koko vuorokauden jos mielit löytää ja mielimiseksi kyllä jää.
Löytyy joitakin vaikka malli ei olisi mieluinen. Ilman kenkiä ei suomessa pärjää.
Pienet ja suuret vaikea valmistaa, tuntuu siltä. Tai raha se määrää kun ei kannata pienet määrät. Niin se taitaa olla. - tuija 64
ihana koko:) mielelläni koskettilin:) mulla 39
- Naistuntija
---------------- kirjoitti:
että pillukin on pieninumeroinen.
- Tosimies 39
Naistuntija kirjoitti:
että pillukin on pieninumeroinen.
Ei muuten tarkoita. Kokemusta on, ja paljon. Oma kultani, jalka 38,5, hoikka blondi 174 cm on tiukempi kuin useimmat entiset "pätkät"...
- meri_tuuli63
kunha löytyski 43. pitää ol 44 :( ei muuta löydy kuin sexi kaupasta kokoja
- sariron
Kyllä noita kenkäkauppojakin alkaa jo löytyä, joissa on naisten kenkiä on jopa 45 asti...
Mm. tuolla Savon puolella Styrman (Iisalmessa) myy isoja kokoja, sekä miesten että naisten.
Vilkaiseppa lisäksi upeaa malli ja kokovalikoimaa nettikaupoista;
http://www.joyboots.fi/PublishedService?file=page&pageID=3&action=view&groupID=867
ja myös
http://www.amazon.co.uk/Shoes-Smart-Casual-Trainers-Bags/b/ref=sd_allcat_shoeh?ie=UTF8&node=355005011 - mutta ei isoja
sariron kirjoitti:
Kyllä noita kenkäkauppojakin alkaa jo löytyä, joissa on naisten kenkiä on jopa 45 asti...
Mm. tuolla Savon puolella Styrman (Iisalmessa) myy isoja kokoja, sekä miesten että naisten.
Vilkaiseppa lisäksi upeaa malli ja kokovalikoimaa nettikaupoista;
http://www.joyboots.fi/PublishedService?file=page&pageID=3&action=view&groupID=867
ja myös
http://www.amazon.co.uk/Shoes-Smart-Casual-Trainers-Bags/b/ref=sd_allcat_shoeh?ie=UTF8&node=355005011ihan mitätön valikoima isoissa kengissä, kyl ihan mummo avokasta ja kävely kenkää, mut missä on niiden kovasti mainostamat joka lähtöön isoja kenkiä. ei ollu kun muutama pari vähän sähäkempiä kenkiä ja nekin yli500e et juupa juuh toivottavasti tulee enemmän valikoimaa...
- n_85
mulla on 42 jalka eikä sillekään löydy kaupoista kokoja, ain loppuu johonkin hikiseen 41.. mikä ihme siin on et ne loppuu just siihen..:D
haloselta löytyy kokoi mut aika suolasen hintaisia ovat..:-/
kui hitossa kenkäkaupat ei sit laajenna koko valikoimaa jos niit on kyselty 10 viime vuoden ajan,höh!- Siro 43
Lontoosta löytyy aivan ihania isoja (yli 42) naisten kenkiä, ihan mitä vaan. Ja varmaan mistä vaan suurkaupungista Euroopassa. (Myös Tallinnasta löytyy.) Aina, kun lähtee reissuun, kannattaa jo etukäteen selvittää nuo kaupat ja varata pakaasiin tilaa kengille. Niin minä teen ja on kauniita popoja kaikkiin tilanteisiin.
- katri+
Tosi ikävää muttaen pidä että naisen jalka on nin iso!! rumaa mutta eihän sille mitään voi!
- on 48:n jalka
4-5 vuotta sitten kyllä löytyi kenkiä jostakin ihmeen syystä, mutta tänä keväänä ei löytynyt kuin 4 eri kenkää mitkä mahtui edes jalkaan ja tuli suurin osa lahden kenkäkaupoita käytyä läpi. 47:n kenkä ei edes ole vielä iso yleisesti otettuna, kun monella kaverillanikin on kengät lähempänä 50:ä kuin 45:ttä
- Isojalkainen
Oma kengän numero on 43½. Kenkiä ei siis ole paljoa saatavilla. Kenkäkaupat on Helsingissä ja Tampereella. Mietin vain että onko suurempien kokojen ottaminen valikoimiin kovin vaikeaa? Tällä hetkellä kenkäkaupassa käyminen vaatii kohtuullisen paljon aikaa ja rahaa. Matkat ovat pitkiä ja lisäksi kenkien hinta lähes poikkeuksetta vähintään 100€. Minä ainakin haluan naisellisia ja kauniita kenkiä, vaikka ne ovatkin kalliimpia ja pitkä matkan päässä. Kuitenkin olisi todella hienoa jos lähempää saisi muitakin sopivia kenkiä, kuin lenkkareita miesten mallistosta.
Kauniita ja seksikkäitä kenkiä löytyy isompaakin jalkaan, ja lopulta seksikkyys on asenne kysymys!- hakukoneella
viitsii hakea.
http://www.grandshoes.se/big_shoes/Isoja-kenkiä/isot-jalat/-kengät-koko-48.php
tuo oli esimerkki. - Iso G
Ongelman kuulee jo siinä kun tekstin kenkäkauppiaankin mukaan esim. miehille pitää varata "jopa" 47:n koon kenkiä. Minulle sopii 47-numeroisina ainoastaan kotimaiset kengät. Ulkomaisten kenkien, eli suurin osa, pitää jo olla 48-50 (merkistä riippuen) että ne sopisivat jalkaan. Olen tosin keskivertomiestä pitempi (196cm, 90kg) mutta en missään tapauksessa vielä mikään jätti. Eli voisi niitä kenkiä varata vähän suurempiakin kuin "jopa" 47:än asti.
Vielä vinkki isojalkaisille miehille ja naisille: Puolen tunnin ajomatkan päässä Helsingistä luoteeseen sijaitsee 'Nummelan Keskuskenkä'. Sieltä löytyy normaalikokojen lisäksi myös paljon isoja kenkiä (naisille yli 45, miehille yli 50). Sieltä olen itse ostanut kaksi kenkäparia (molemmat 48), eikä hintataso ole yhtä korkea kuin pk-seudulla.
- Suomalaisen naisen mitta
No niin miehet, kauan olette katselleet mallinmittaisia pitkiä naisia ja heitä ottaneet suvunjatkoon. Koittakaa nyt kestää, että kun keskipituus naisella kasvaa niin kasvaa se kavion kokokin.
Kyllä kauppojen pitäisi myydä sellaista tuotetta millä on myyntiä. Se ei vaan hirveästi auta kun nämä nykyiset kengät on tehty sellaisille pienille siroille etelän tyttösille jotka sullovat jalkansa pieniin popoihin vaikka väkisin.
Kun meidät suomalaiset naiset on iloksemme kasvatettu tasokkaan terveydenhuollon piirissä, niin olemme saaneet onneksi pitää oikean kokoisia kenkiä. Pitänee varmaan suomalaisen firman alkaa valmistamaan suomalaisille naisille kauniita, isomman koon kenkiä.- ruualla
on tässä kohtaa myös suuri merkitys. Ravinteikkuudella viittaan kaloreihin. Kun massa yläpäässä kasvaa, niin jalat kannattelevat kovaa painoa ja siitä jalkapinta-ala levenee. Aika vähän mallinvartaloisia naisia (saati miehiä) tuolla lidleissä ja prismoissa on pyöriskelemässä.
- pieni ihminen
ruualla kirjoitti:
on tässä kohtaa myös suuri merkitys. Ravinteikkuudella viittaan kaloreihin. Kun massa yläpäässä kasvaa, niin jalat kannattelevat kovaa painoa ja siitä jalkapinta-ala levenee. Aika vähän mallinvartaloisia naisia (saati miehiä) tuolla lidleissä ja prismoissa on pyöriskelemässä.
Täytyy pientenkin ihmisten käydä ruokakaupassa, ei pelkällä pyhällä hengellä elellä.
- monottaa
ruualla kirjoitti:
Ravintorikkaan tilalla käyttäisin mieluumminkin sanaa ravinneköyhä ja samallahan nämä pöperöt ovat myös runsasenergisiä.
Ihmisolion kasvuun vaikuttaa suuresti se, mitä hänelle kasvuiässä syötetään. Me olemme runsaalla proteiinilla (maitoa kehdosta hautaan) ja nopeilla hiilihydraateilla ruokittuja syöttöpossuja, joilla raajat kasvavat nopeasti pitkiksi, mutta sitkoa ja voimaa niissä ei ole nimeksikään. - monottaa
ruualla kirjoitti:
Ravintorikkaan tilalla käyttäisin mieluumminkin sanaa ravinneköyhä ja samallahan nämä pöperöt ovat myös runsasenergisiä.
Ihmisolion kasvuun vaikuttaa suuresti se, mitä hänelle kasvuiässä syötetään. Me olemme runsaalla proteiinilla (maitoa kehdosta hautaan) ja nopeilla hiilihydraateilla ruokittuja syöttöpossuja, joilla raajat kasvavat nopeasti pitkiksi, mutta sitkoa ja voimaa niissä ei ole nimeksikään. - Jalkamies.
Kengänkoot eivät kyllä ole suomessa kasvaneet ollenkaan pituuksien tahdissa, vaan paljon enemmän.
Syy on ylipainossa ja siinä että jalkapohjien lihaksia ei käytetä mihinkään joten jalasta tulee sellaine lättänä lössömössö. Niinkuin usein koko kehostakin.
Itse tunnen itseäni lyhempiä naisia joilla on isompi kengän numero. - Anonyymi
Ja silti, eivät rupea.
Yritetään ahtaa pieniin kenkiin.
Käbin juuri Friitalan myymälässä ja suutin koko 41 ja joissain malleissa 42.
SURKEETA.
Ai, niin-valmistetaan nykyään Italiassa ja muualla Euroopassa, muttei Suomessa.
SUOMI! Olisi markkinaa.
Itsellä jalkaterä 26.4 ennen raskauksia ja nyt ollut 27.5cm.
- kun tuulipuvut
Kohta taas tuulipuvut kahisee, ja räpyläjalat lätisee asfalttiin.
Laitetaankohan jalatkin kohta verolle? - isot numerot
Oma kengän numeroni on 41 tai 42. Nyt tilanne on jo hyvä, mutta vielä 20 vuotta sitten näitäkin kokoja oli vaikea löytää.
Ja sitten isojen kenkien sijoittelu kaupassa. En tiedä, oliko se vain kuvitteluani, mutta isonumeroiset kengät sijoitettiin ainakin aiemmin kaupoissa vähän syrjemmälle aivan kuin vihjeeksi siitä, että oli jotenkin hävettävää omistaa isot jalat. Mutta oikeasti siro pitkä jalkaterä on upean näköinen. Ja tietysti pitkän naisen jalkateräkin on pitkä.- verner 85
Mielestäni pitkä jalkaterä ei ole kaunis näky,valitettavasti! Olen itse 166 cm ja jalan kokoni on 41!! Olen siitä kärsinyt aika paljon mutta olen asian kanssa sinut koska asialle ei voi mitään! Tyttökaverini on 178 cm pitkä ja jalan koko 37 !! Tasan ei siis käy onnen lahjat! Mieluusti omaisin kyseisen koon!
- ulkom/suomal.
verner 85 kirjoitti:
Mielestäni pitkä jalkaterä ei ole kaunis näky,valitettavasti! Olen itse 166 cm ja jalan kokoni on 41!! Olen siitä kärsinyt aika paljon mutta olen asian kanssa sinut koska asialle ei voi mitään! Tyttökaverini on 178 cm pitkä ja jalan koko 37 !! Tasan ei siis käy onnen lahjat! Mieluusti omaisin kyseisen koon!
Olen samaa mieltä.
Voi kunpa osaisikin olla iloinen isosta jalasta ja nähdä sen kuten edellinen kirjoittaja (jolle sinä vastasit) "pitkä siro jalkaterä on upean näköinen".
Minusta jo oma kenkäkokoni 39 on iso 162 senttiselle naiselle. Kyllä näyttää sille kuin olisi alunperin lähtenyt kasvamaan maata pitkin ja vast myöhemmin huomannu, että on sitä tilaa ylöspäinkin kasvaa (ainakin vähän matkaa - nämä 160 senttiä).
Kun ostan kenkiä, laitan parit suosiolla takas telineeseen, jos huomaan, että 39 on siinä mallissa pieni ja pitäisi (muka) ottaa 40 koko - en vaan kestä sitä!
Mut enpä tiedä onko kyse vain jalkojen suurenemisesta? Voihan syynä olla myös kenkien koon pieneneminen. Siihen vaikuttaa kenkien ulkomaalaistuminen. Minulle saattaa mennä yllättäen suomalainen kengän koko 38. Suomalaisia kenkiä on vähemmän kaupoissa eivätkä ne ole kauniimmasta/edullisimmasta päästä. Ja ovat lisäksi aina mustia :( - Anonyymi
verner 85 kirjoitti:
178 ja 37?
En olis kateellinen. Itse oidän pitkistä jalkateristä. Ne ovat kauniita.
- -BIGfoot-
On huomattu. Viimeksi kesälomalla kyselin mega-giga-sigamarketista neljäseiskoja kesäkenkiä. Myyjättärehkömmänpuoleinen neitonen sanoi, että isoja kokoja on vain pari viikkoa siitä, kun sesongin kengät tulevat kauppoihin ja sitten ne myydään loppuun.
- Nro44
..sentään löytyy Suomestakin jo joitain kauppoja ( Spesiaalikoot, Bellissima, Tallfits jne), josta löytyy isoja kokoja naisillekin, ennen kaikkea laadukkaita, trendikkäitä, siroja, sporttisia jne kenkiä! Minulla on 44 enkä ikinä pistäisi jalkaan jotain miesten halpislenkkareita. Olen pitkä, joten jalan koko ei ole huomattava ja lähes kaikki kenkäni ovat korollisia. En tiedä, miksi se iso jalka on joillekin taas yksi "häpeän" aihe lisää? Yllättävää kyllä,että useampikin isompi jalkainen ei ole monesti tietoinen,että vaihtoehtoja löytyy. Jos harrastaa Ruotsin risteilyjä, sielläkin kannattaa poiketa kingsizeskorissa jne.
- naisella on
kämmenet lapionkokoiset ! Vaikka olis kuinka kookas nainen, niin ei se kasvata kämmeniä vastaavasti.
- ei ollenkaan
naisella on kirjoitti:
kämmenet lapionkokoiset ! Vaikka olis kuinka kookas nainen, niin ei se kasvata kämmeniä vastaavasti.
Totta hitossa se jalan koko seuraa ihmisten keskipituuden kasvua.
Minulla oma pituus 165 jalan koko 37, tyttärellä pituus 175 jalan koko 40. Eikä häpeä jalkojaan.
Älkää naiset suostuko ottamaan mitään häpeää noinkin luonnollisesta asiasta.
Just joku asiantuntia sanoi Suomalaisten keskipituuden kasvaneen hyvän elintason ja parantuneen terveydenhoidon ansiosta useita senttejä. - Anonyymi
naisella on kirjoitti:
Mitä sönkötät?
On eri kokoisia käsialaa ja jalkoja ja kehoja ja raajoja.
Niitä vaan on, ja aina on ollut.
Ja on edelleen. Jalat kasvaa pituus kasvaa.
Pysyykö kaupat mukana?
Suomessa ei oikein. Täällä tällätään omat jalat kaksi numeroa liian pieniin kenkiin ja täällä kenkäkauppiaat ei uskalla ottaa isoja kenkiä myyntiin, kun ei kenelläkään omasta muekestään ole asiaa ostaa niitä,isoja kokoja. ✌️😂
- Fransssi
Vakuuttavat, että tuo kengän numeron kasvu johtuu siitä, että ihmsiet ovat vain muutenkin pidempiä.
Se ei ole aivan niin. Kengännumero kavuun vaikuttaa myös se, että entistä enemmän tässä maassa on lösähtäneitä lättäjalkoja. Siitä tulee vaivatta numero pari lisää, kun kaari jalassa pettä.
Olen itse kenkäalalla töissä ja oikein ihmettelen, kuinka esimerkiksi nuorissa miehissä on niin vähän sellaisia, joilla on kunnolliset jalan kaaret. Ihmekkös sitten jos armeijakin noilta lättäjaloilta menee sauvakävelyn puolelle.- ei uskoisi :(
Lättäjalka/rintava jalka on täysin perinnöllinen asia. Jalan rakenne periytyy vanhemmilta. Rintava jalka ei voi yhtäkkiä "lösähtää" lättäjalaksi. Sama päinvastoin. Lättäjalasta ei saa rintavaa mitenkään. Lättäjalka ei ole välttämättä iso eikä leveä. Myäs rintava jalka voi olla iso ja on usein jopa leveämpi lestinen kuin lättä.
On sitten rintava tai lättäjalka, se ei vaikuta mitenkään ihmisen liikkumiseen, eikä aiheuta juoksemisen vaihtamista sauvakävelyyn armeijassa.
Tosi vähän tiedät jaloista jos olet kenkäalalla töissä. Hanki tietoa niin ehkä osaat sitten asiakkaille hommata sellaisia kenkiä, jotka sopivat, eikä sellaisia, jotka ovat omien kuvitelmiesi mukaisia. - Fransssi
ei uskoisi :( kirjoitti:
Lättäjalka/rintava jalka on täysin perinnöllinen asia. Jalan rakenne periytyy vanhemmilta. Rintava jalka ei voi yhtäkkiä "lösähtää" lättäjalaksi. Sama päinvastoin. Lättäjalasta ei saa rintavaa mitenkään. Lättäjalka ei ole välttämättä iso eikä leveä. Myäs rintava jalka voi olla iso ja on usein jopa leveämpi lestinen kuin lättä.
On sitten rintava tai lättäjalka, se ei vaikuta mitenkään ihmisen liikkumiseen, eikä aiheuta juoksemisen vaihtamista sauvakävelyyn armeijassa.
Tosi vähän tiedät jaloista jos olet kenkäalalla töissä. Hanki tietoa niin ehkä osaat sitten asiakkaille hommata sellaisia kenkiä, jotka sopivat, eikä sellaisia, jotka ovat omien kuvitelmiesi mukaisia.Etkös ole koskaan kuullut, että lättäjalalla ja ylipainolla on tekemistä keskenään? Samoin sillä, että jalkojen lihaksia ei millään lailla treenata. Ja niinhän se toki on, että lättäjalalla ja juoksukyvyllä ei ole mitään tekemistä keskenään?
"Lättäjalka ei ole välttämättä iso eikä leveä." Voi toki olla kapeitakin lättäjalkoja, mutta ne ovat kyllä verraten harvinaisia.
Eli siis mistäköhän on sellainen tieto, että lättäjalka on "täysin" perinnölllinen asia? - jaahassSSSSS
Fransssi kirjoitti:
Etkös ole koskaan kuullut, että lättäjalalla ja ylipainolla on tekemistä keskenään? Samoin sillä, että jalkojen lihaksia ei millään lailla treenata. Ja niinhän se toki on, että lättäjalalla ja juoksukyvyllä ei ole mitään tekemistä keskenään?
"Lättäjalka ei ole välttämättä iso eikä leveä." Voi toki olla kapeitakin lättäjalkoja, mutta ne ovat kyllä verraten harvinaisia.
Eli siis mistäköhän on sellainen tieto, että lättäjalka on "täysin" perinnölllinen asia?kuules nyt jos on aikuisiällä tullut ylipainoiseksi ym. ei se jalka läsähdä! ITELLÄNI ON LÄTTÄJALKA JA OON PERINY SEN MUMMULTANI JOTEN V**UN KENKÄEXPERTTI VOI MENNÄ MUUALLE PUHUMAAN TOLLASTA P*ASKAA.
- Lättäjalka
Fransssi kirjoitti:
Etkös ole koskaan kuullut, että lättäjalalla ja ylipainolla on tekemistä keskenään? Samoin sillä, että jalkojen lihaksia ei millään lailla treenata. Ja niinhän se toki on, että lättäjalalla ja juoksukyvyllä ei ole mitään tekemistä keskenään?
Eli siis mistäköhän on sellainen tieto, että lättäjalka on "täysin" perinnölllinen asia?En kyllä tuohon viestiin voi parhaimmillanikaan yhtyä.... Olen 160cm pitkä, painan n.52kg ja urheilua olen harrastanut lapsuudestani asti. Nyt 38 vuotiaanakin käyn yhä joka päivä muutaman kilometrin juoksulenkin koirien kanssa ja ratsastan lähes päivittäin..... Ja jalat ovat minulla olleet aina litteät kuin pannukakut :(
Eli ei ole minulla ainakaan liikunnanpuute tai ylipaino näitä räpylöitä aiheuttanut..... - kuin jalat.
Fransssi kirjoitti:
Eli siis mistäköhän on sellainen tieto, että lättäjalka on "täysin" perinnölllinen asia?Ei se rintava jalka aina ylipainosta lässähdä. Itselläni ja äidilläni on molemmilla ihan riittävästi painoa, mutta kummallakin jalka kauniisti kaarella. Kuitenkin monilla ihan laiheliineilla on iso lattajalka. Pistäisin kyllä rahani likoon perimän vuoksi.
Oma jalka on keskikokoa 39, mutta rintava ja aika leveä, joten kenkien löytäminen on hankalaa. Esim. pistokasmalliset eivät sovi ollenkaan ja aika harva avokaskaan. Nilkkureista nyt puhumattakaan. Pituutta mulla on lähes 180 cm. - todellakaan...
Lättäjalka kirjoitti:
En kyllä tuohon viestiin voi parhaimmillanikaan yhtyä.... Olen 160cm pitkä, painan n.52kg ja urheilua olen harrastanut lapsuudestani asti. Nyt 38 vuotiaanakin käyn yhä joka päivä muutaman kilometrin juoksulenkin koirien kanssa ja ratsastan lähes päivittäin..... Ja jalat ovat minulla olleet aina litteät kuin pannukakut :(
Eli ei ole minulla ainakaan liikunnanpuute tai ylipaino näitä räpylöitä aiheuttanut.....Minulla on samat mitat kuin sinulla. Liikun kuin pieni eläin koska rakastan kaikkea liikuntaa. Eli siis ei mitään "kolme-tuntia-viikossa" vaan kolme tuntia päivässä. Joskus neljäkin. Ja lättäjaloilla kaikki hoituu.
Lättikset on, mutta liikunnan puutteesta ja ylipainosta en ole koskaan kärsinyt. - Jalkamies.
Tosi vähän tiedät jaloista jos olet kenkäalalla töissä. Hanki tietoa niin ehkä osaat sitten asiakkaille hommata sellaisia kenkiä, jotka sopivat, eikä sellaisia, jotka ovat omien kuvitelmiesi mukaisia.Höpöhöpö.
Itselänni oli lättäjalat ennen.
Ne paranivat treenaamalla.
Ne jalkapohjan lihakset on ihan samanlaisia kun muutkin lihakset.
Kun niitä käyttää ne ottaa uuden muodon. - Jalkamies.
Jalkamies. kirjoitti:
Höpöhöpö.
Itselänni oli lättäjalat ennen.
Ne paranivat treenaamalla.
Ne jalkapohjan lihakset on ihan samanlaisia kun muutkin lihakset.
Kun niitä käyttää ne ottaa uuden muodon.Niin ja jos joku nyt ei oikeasti tiedä niin ne jalkapojan lihakset saa aktivoitua liikkumalla ilman kenkiä tai sellaisilla kengillä jotka työstää jalkapohjan lihaksia.
Ei siis mitään airbägejä. - DriDri
Tosi vähän tiedät jaloista jos olet kenkäalalla töissä. Hanki tietoa niin ehkä osaat sitten asiakkaille hommata sellaisia kenkiä, jotka sopivat, eikä sellaisia, jotka ovat omien kuvitelmiesi mukaisia.Avaa nyt mikä tahansa lääketieteen tai ortopedian perusoppikirja ja katso mitä se sanoo lättäjaloista. En kyllä ole löytänyt ensimmäistäkään, joka sanoo lättäjalkaa täysin perinnölliseksi asiaksi. Tilastollinen tosiseikka on, että ylipainoisilla lättäjalka on yleisempi. Ja vähän on vaikea ajatella, etteikö jalan kaaren romahtaminen myös jalan kokoa kasvattaisi.
- Lättäjalka
Jalkamies. kirjoitti:
Niin ja jos joku nyt ei oikeasti tiedä niin ne jalkapojan lihakset saa aktivoitua liikkumalla ilman kenkiä tai sellaisilla kengillä jotka työstää jalkapohjan lihaksia.
Ei siis mitään airbägejä.joop... Toiminut ehkä sulla muttei mulla... Aina on ollut lättäjalka ja "airbägejä" ei oo koskaan jaloissa ollut. Paljaat jalat pitkin kesää ja halppislenkkarit juostessa jaloissa. Joka päivä......
- Anonyymi
kuin jalat. kirjoitti:
Ei se rintava jalka aina ylipainosta lässähdä. Itselläni ja äidilläni on molemmilla ihan riittävästi painoa, mutta kummallakin jalka kauniisti kaarella. Kuitenkin monilla ihan laiheliineilla on iso lattajalka. Pistäisin kyllä rahani likoon perimän vuoksi.
Oma jalka on keskikokoa 39, mutta rintava ja aika leveä, joten kenkien löytäminen on hankalaa. Esim. pistokasmalliset eivät sovi ollenkaan ja aika harva avokaskaan. Nilkkureista nyt puhumattakaan. Pituutta mulla on lähes 180 cm.171
- Koko on: 48
Mulla on koko 48 ja ei tämä likka häpeä sitä yhtään ja kyseessä on vain jalat. On niitä pieniä, keskikokoisia ja suuria. Mutta olen iki onnellinen, että minulla on toimivat jalat. Harmittaa kun toisilla ne on mennyt joko onnettomuudessa tai on synnynnäinen vika.
- Mahtava jalkaterä
On siro nilkka, kaunis pohje , kapea reisi. Normaalipaino ja ihan kunnon räpylät millä pysyy pystyssä. Tykkään näistä räpylöistä, ne on mun sopivat jalat eikä mun varpaita tarvii kenenkään imeskellä, ei ne mitkään tikkukaramellit ole. Kävelyyn ja kaasupolkimelle tarkoitetut ja hyvin toimivat, riittä, että minä tykkään ja kenkiäkin löytyy, paitsi Kaukoidän maista.
- *tytteli*
en ymmärrä sitä, miksi aina pitäisi hävetä jotakin... suomalaiset eivät muuta teekään kun häpeävät koko ajan joko itseään tai muita. Pääasia, että ylipäätään on jalat, se ei nimittäin ole itsestäänselvyys kaikilla!
- metkari
Mahtava jalkaterä kirjoitti:
On siro nilkka, kaunis pohje , kapea reisi. Normaalipaino ja ihan kunnon räpylät millä pysyy pystyssä. Tykkään näistä räpylöistä, ne on mun sopivat jalat eikä mun varpaita tarvii kenenkään imeskellä, ei ne mitkään tikkukaramellit ole. Kävelyyn ja kaasupolkimelle tarkoitetut ja hyvin toimivat, riittä, että minä tykkään ja kenkiäkin löytyy, paitsi Kaukoidän maista.
Haluaisin kyllä ehdottomasti päästä just SINUN jalkojasi , Varpaitasi Imeskelemään ihan EKAKSI, kun olet vähän sitä vastaan ;)
- kesäsuvi
Itselläni on kengästä riippuen 41-42 kokoinen jalka, joten kenkien ostaminen on joka kerta äärettömän vaivalloista. Saa kiertää kaikkien kaupunkien kaupat, jotta löytää edes koon 41 kenkiä.
Haloo kenkäkaupat, täällä on isompijalkaisiakin kuin kokojen 36-40 käyttäjiä! - Isoja kenkiä 15 vuotta k
Miksi kaupoissa sijoitetaan pienet kengät ylimmäksi ja isot kengät lattian rajaan. Yleensä isojalkaiset ovat pitkiä ja pienijalkaiset lyhyitä. Vai onko mukava katsella kun lyhyet kurkottelevat kenkiänsä ja vastaavasti pitkät konttaavat etsimässä omiansa. Olen usein maininnut asiasta, mutta myyjät eivät ota tosissaan. Joissain kaupoissa tosin on käännetty toisin päin. KIITOS HEILLE!
Järkyttävää on kun kyselee isoja kenkiä kaupasta nainen yritetään ohjata miesten osastolle. Heillä ei kovin naisellisia kenkiä löydy. Eikä ainakaan korkoja. Haluan seksikkäitä, korollisia ja naisellisia kenkiä.
Kun niitä löytyy euroopasta( esim. Saksasta) niin paljon kuin jaksaa kantaa niin miksei niitä saada Suomeen myyntiin ?- sama..
ongelma on tullu tänä kesänä vastaan myös mulla. Koko on 37 ja talvikengissä 38. Kun kyselen kokoja, myyjät vastaavat että ne ovat myydyimmät koot, koska useimmilla immeisillä on jalka juuri tämä ns keskikoko.
Ilman kenkiä jäin minäkin vaikka olen pienijalkainen ja siro.
Onneksi syksy on tulossa ja lenkkarit valmiiksi hankittu jo keväällä.
Kun etsin kenkiä on ISOT koot myymättä ja pienet menneet heti?? Oudolta tuntuu nyt tää ongelma. Täällä pohjosessa päin ainakin löytyy 4-kymppisiä lotjia ja vieläkin isompia. Harmi vaan kun pyörii meikäläisen jalassa. Ale koreissa on koot 35 - 41 ja siltä väliltä EI koskaan mitään! Näin on näreet. - ............
..........vaatteet nostetaan hiton korkeille hyllyille, paitoja riippuu lähes katon rajassa, miten niitä katselee? Täytyykö niitä kenkää heittämällä koettaa pudottaa vai mikä ideana?
- :)
............ kirjoitti:
..........vaatteet nostetaan hiton korkeille hyllyille, paitoja riippuu lähes katon rajassa, miten niitä katselee? Täytyykö niitä kenkää heittämällä koettaa pudottaa vai mikä ideana?
repesin :D
- nainen 24v
............ kirjoitti:
Hei!!! toi on niin totta!! itse 150cm pitkänä kiroan monesti vaatekaupoissa, ruokakaupoissa ym... tuota ihan samaa. Olen joskus joutunut meneen myyjältä pyytämään että voisiko mitenkään antaa tuon tuotteen tuolta korkealta mulle. Alempana ei ole oikeaa kokoa tai tuotetta. Kotona kiipeän tuolille yltääkseni astiakaappien ylähyllyille. Miksi tässä ei ajatella pieniä naisia yhtään?
- ertertyrty
Olipa taas kommentti! Seksikkyyden takiahan jollain on kengännumero 43...
- ------------------
Puppua koko uutinen. Miesten osastoilla on valtavaa XXXXXXXXXl vaatetta rekit täynnä ja pieniä kokoja ei juuri lainkaan, S on harvinainen ja XS suomessa lähes tuntematon. Sitten nuo pienet koot loppuvat heti kättelyssä ja sesongin lopulla on myymätöntä XXXXXXXXXXl vaatetta alennuksessa.
Se että kokoja ei löydy on osastonhoitajien ammattitaidottomuutta, kauden loppuessa katsoisivat mitkä koot on myyty loppuun ja mitä on jäljellä... siitä voisi päätellä mille on menekkiä.
Taitaa olla naisten kengissä sama juttu, tilataan sitä "ihanne" kokoa eikä seurata kysyntää. - ***'
Kyllä se jalka leveää läskien alla.
- ja kenkä 47
joten olis ne suuret koot saaneet tulla jo hyvissäajoin.Ennen sai etsiä puolikaupunkia,että löytyi sopivat.
- halavatun vattu
kun ei kenkiä löytynyt......................
- satsuki--
halavatun vattu kirjoitti:
kun ei kenkiä löytynyt......................
Oma jalka on kokoa 36 ja ei sitäkään joka kenkämallista tunnu löytyvän.
- kengän
koko on 39½-40, pituutta alle 160cm. kyllähän se välillä harmittaa, mutta ei sille mitään voi :)
- "pitkä nainen"
43 räpylä... tosin kyl pituuttakin on 177.. ei toivoakaan löytää edes kunnollisia naisten lenkkareita saati tyylikkäitä korkkareita, eioota vaan tarjotaan!!
- niitä..
"pitkä nainen" kirjoitti:
43 räpylä... tosin kyl pituuttakin on 177.. ei toivoakaan löytää edes kunnollisia naisten lenkkareita saati tyylikkäitä korkkareita, eioota vaan tarjotaan!!
Spesiaalikoot, Halonen, Bellissima, Kenkämarski, Tallfits jne., nettiin vaan surffailemaan!
- Ei enää ikinä sinne!
niitä.. kirjoitti:
Spesiaalikoot, Halonen, Bellissima, Kenkämarski, Tallfits jne., nettiin vaan surffailemaan!
Hui, älkää nyt sentään kenkämarskiin menkö! Omat kenkäni oli tarkoitettu katsottaviksi, ei yli kahdeksaa kertaa käytettäviksi...
- isojakin
kenkiä ja vielä ihan suomesta. http://media.scandinavianoutdoorstore.com/productimages/elektra_.jpg
- nettiyleisöltä
monia selityksiä .
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/08/suurentunut_kengankoko_saa_nettiyleisolta_monia_selityksia_903806.html
"Kengän kokojen kasvaminen on aivan loogisesti yhteydessä pituuden kasvuun mutta myös siihen, että Suomalaiset ovat lihoneet aivan järjettömästi. Valitetaan esim. että raskauden takia kengän numero kasvaa, vaikka oikeasti syy on se ylimääräinen paino, joka saa myös jalan turpoamaan.
Samoin ihmetellään, miten ennen jalkaan mahtui paria kokoa pienempi kenkä, mutta eipä tulla ajatelleeksi, että ennen myös elopainoa oli rutkasti vähemmän.
Palasin parin viikon lomamatkalta takaisin Suomeen, ja todella hätkähdin huomatessani, miten suomalaiset ovat lihavaa kansaa - ja vieläpä tasapuolisesti nuoret ja vanhat! :("- lomamatkalta?
Veikaan että hätkähdyksesi olikin hytkähdys. Mahti kokemus sinulla. Kaksi viikkoa lomamatkalla? Varsinainen asiantuntija.
- tolta reissaajalta
lomamatkalta? kirjoitti:
Veikaan että hätkähdyksesi olikin hytkähdys. Mahti kokemus sinulla. Kaksi viikkoa lomamatkalla? Varsinainen asiantuntija.
Tokihan 2 viikkoo on jo niin pitkä aika että siinä ajassa kansakunnan perimä muuttuu, ja reissaaja unohtaa jo suomenkielenkin. ;DDDDDD
- nettiyleisöltä
monia selityksiä .
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/08/suurentunut_kengankoko_saa_nettiyleisolta_monia_selityksia_903806.html
"Kengän kokojen kasvaminen on aivan loogisesti yhteydessä pituuden kasvuun mutta myös siihen, että Suomalaiset ovat lihoneet aivan järjettömästi. Valitetaan esim. että raskauden takia kengän numero kasvaa, vaikka oikeasti syy on se ylimääräinen paino, joka saa myös jalan turpoamaan.
Samoin ihmetellään, miten ennen jalkaan mahtui paria kokoa pienempi kenkä, mutta eipä tulla ajatelleeksi, että ennen myös elopainoa oli rutkasti vähemmän.
Palasin parin viikon lomamatkalta takaisin Suomeen, ja todella hätkähdin huomatessani, miten suomalaiset ovat lihavaa kansaa - ja vieläpä tasapuolisesti nuoret ja vanhat! :("- .............
.........miten tälläinen lyhytjalkainen persevä ylipainoinen nainen mennä lyllertää niin ei tarvi ihmetellä mistä nimitys lehmä tulee, ammmuuuuu! Korostan, en halua loukata lehmiä vaan heitä kehnolla ja loukkaavalla tavalla imitoivia ihmisiä!
- Lihavia ollaan
Totta on että ollaan lihavia, mutta kun rinppanoilla langanlaihoilla sukulaistytöillä on 41-42 kengät, niin milläs sen selität?
- Poika25v.
Lihavia ollaan kirjoitti:
Totta on että ollaan lihavia, mutta kun rinppanoilla langanlaihoilla sukulaistytöillä on 41-42 kengät, niin milläs sen selität?
Ja se on kivaa, saa nättejä kenkiä ongelmitta. Monilla miehillä on vaikeuksia asian kanssa jos tykkäävät tyttöillä :D
Helpottaahan tuo läpimenoa jos vaikka kadulla on nättinä kun aidoillakin työillä alkaa olla isommat kenkulat heh. Mähän olen oikein sievä ja siro. - annlouise
Jalkojen turpoaminen raskausaikana ei kuule johdu siitä että läskistyy...Vaan siitä että raskaus kerryttää nestettä jalkoihin useimmilla vaikka ois kuinka korppuperse... ja se turvotus häviää kun lapsi syntyy.se että raskaus muuttaa kengän numeroa johtuu taas siitä että jalkapöydän luut saattavat laskeutua.Tämä on todella yleistä-toisilla kengän nro muuttuu yhden koon ..joillakin voi muuttua vaikka 3 nroa.Eikä se jalka ole turvoksissa-hyvänen aika vaan se ihan konkreettisesti pitenee ja muuttaa muotoaan.Näin minullakin tapahtui-ennen 38-39 nyt 40-41 ja tämä laskeuma teki minun jaloilleni sen että voi kyllä heittää kaikki entiset kengät menemään ja unohtaa vastaisuudessa korkokengät ym.ritsahilumonot.
Ja voin kertoa että tiedän monia pullukoita joilla on tosi sievät pienet jalat.Että ei se ylipaino tarkoita heti että on 45 kenkä.
Suosikaa muuten pohjoismaissa tehtyjä kenkiä.Ne on parhaita jaloille.Turhaa vääntää jalkansa piloille esim.joillain italialaisilla muotimonoilla jotka on tehty italialaisten jalkojen mukaan -jotka ovat pitemmät ja kapeammat kuin suomalaisten jalat.Poikkeuksiakin toki on...meitä on niin moneen junaan.. =)
- on 43
kengät jalassa !
- ------------------
Itse olen vain surkea 39, 172 ja läski.
- Kengänkuluttaja
Mielestäni koko totuus ei ole jalan koon suurenemisessa, vaan kenkien pienenemisessä. Selitys saattaa piillä kaukomailta tuotettujen kenkien erilaisesta kokosysteemistä ja kenkiä kun tuotetaan koko ajan enempi ulkomailta. Tavaratalot ovat täynnä alekenkiä, jotka eivät mene jalkaan. Juuri kokeilin 41 numeron kenkää, enkä saanut kuin varpaat sisälle ja kokoni on taatusti 38. Ennen oli itsestään selvyys ostaa suomalaista. Kotimaisessa kengässä ei ole mitään ongelmaa, eikä myöskään italialaisissa. Sama homma vaatekoossa.
- .........
...........ei passaa, koot liian isoja (tai paremminkin vaateet tehty pullealle vartalolle), kengät leveitä.
- -----------
Olen huomannut myös, että italialaiset kengät istuvat tosi hyvin ja ovat mukavat käyttää. Harmillisen vähän Suomessa myynnissä kuitenkaan nykyään.
Suurin osa Suomessa myytävistä kengistä on kaukoidässä tuotettua shaissea.
Aionkin seuraavat kävelykenkäni teettää mittatilaustyönä. Maksaa n. 400e, on mielestäni halpa hinta siihen verrattuna, että huonoista kengistä pyydetään 80-140e suurinpiirtein vaikka eivät ole kestäviä eivätkä mukavia jalassa.
- mies jolla asiaa
Siis mitä ihmettä??! Kengän koko on täysin sivuseikka. Kunhan löytyy oikea koko ettei tarvitse irvistellä tuskasta sen takia.
Olkoon kenelläkin vaikka millaiset suokuokat tahansa (miehillä tai naisilla), kunhan ovat puhtaa eivätkä haise niin mitä väliä? Tuskin kukaan miehistä tuijottelee ainakaan jalkaterän kokoa. Ja voin kertoa että tuskin minkään kokoa, luonne ja yhteensopivuus ovat tärkeimmät.
Uskokaa tai älkää. Tämä on totuus loppupeleissä.
Tulkoon lunta tupaan tai ei, kuitenkin terveisiä kaikille täältä Turusta, ympäri Suomenmaan. Mukavat kesänloput kaikille.- ihmejakumma.
Nyt on käyny niin että Tre ja Tku ovat (kerrankin?) samaa mieltä. Sinä länsikkörannikkolainenhomo veit juuri sanat suustani! Voisin jopa luvata etten tule hyppimään Turkua eroon Suomesta ensi kerralla. Hitto, panen tähän vielä lauseen mitä kadun....Turku on särmempi paikka kun HKI!.
Vetäkää siitä saatana! - ripa70
Luonne ja yhteensopivus ovat tärkeimpiä mutta kyllä on mukava katsella kesällä myöskin naisen jalkateriä ja etenkin kun varpaat ovat kauniinnäköiset ja hyvin hoidetut!Siinä muuten silmä lepää:) Mitä pienempi koko niin sen kauniinmman näköinen mutta koollehan ei minkään voi:)
- runkku.
ripa70 kirjoitti:
Luonne ja yhteensopivus ovat tärkeimpiä mutta kyllä on mukava katsella kesällä myöskin naisen jalkateriä ja etenkin kun varpaat ovat kauniinnäköiset ja hyvin hoidetut!Siinä muuten silmä lepää:) Mitä pienempi koko niin sen kauniinmman näköinen mutta koollehan ei minkään voi:)
Sinä juuri makaat mahallasi ja yrität tiirata jommalla kummalla silmälläsi naisia. Muuhun ei jannusta olekkaan kuin kätensä makaamiseen.
- ei kivaa ei ollenkaan
Vielä kun alettaisiin myymään perusliikkeissä rintaliivejä siroille 70F naisille niin sitten voitaisiin alkaa perustella sitä, miksi joka kaupassa tarvii olla harvinaisia kokoja kengistäkin myynnissä.
- etkö ymmärrä?
On se ihme juttu kun sitä ei tunnu ymmärtävän. Olkoon jalat vaikka nro. 50, tissit vaikka (mikä se isoin/pienin koko onkaan?), pimpsa avarin minkä maa päällään kantaa...mitä vielä? Blondi,brunette,maantienharmaa, kalju, lyhytjalkainen, köyhä, rikas, julkku, vähemmän julkku...voi hyväinen aika...
Ei todella ymmärrä näiden mittojen kanssa pelaajia. Oma rotunsa, joka ei kiinnosta ainakaan minua. Pirunko väliä sillä kun joku toimii niin se toimii. - Nykyajan
etkö ymmärrä? kirjoitti:
On se ihme juttu kun sitä ei tunnu ymmärtävän. Olkoon jalat vaikka nro. 50, tissit vaikka (mikä se isoin/pienin koko onkaan?), pimpsa avarin minkä maa päällään kantaa...mitä vielä? Blondi,brunette,maantienharmaa, kalju, lyhytjalkainen, köyhä, rikas, julkku, vähemmän julkku...voi hyväinen aika...
Ei todella ymmärrä näiden mittojen kanssa pelaajia. Oma rotunsa, joka ei kiinnosta ainakaan minua. Pirunko väliä sillä kun joku toimii niin se toimii.pinnallisilla ihmisillä ei ole parempaa tekemistä kuin pyöriä itsensä ympärillä... Katsoo nyt vaikka tätä silikonibuumiakin, joka lehdessä joku itseään korjaillut poseeraa kun tuntuu ettei muuten kelpaa. Ja nyt ovat sitten jalat liian suuret, voi voi. Ja sitten on tietysti vielä ne ihmiset, jotka arvostelevat toisten ulkonäköä kun itsellään on joku Napoleon-kompleksi.
- Juhis780
Luotettavien lähteiden mukaan tämän muoti-ikonin räpylät ovat kokoa 46.
- karppa 1976
Olen sattunut aikoja sitten näkemään sen Paris Hiltonin kotivideon ja voin kyllä nähdyn perusteella sanoa että koko 43 tai 46 on liioittelua! Hänen jalkansa ei näytä läheskään niin isolta josta onpuhuttu !Veikkaisin kokoa korkeintaan 41!!
isoja jalkoja tarvitaan kun tyhmä ihminen sulatuttaa jäätiköt ja vedet nousee.
Elää kauemmin kun voi uida. No ainakin muutama minuutti elinaikaa enemmän....- tuntuu kaikki kokonsa
tietävän tarkkaan. Itselläni on sopiva kengänkoko 36 tai 37 tai 38 tai 39. Kaikkia noita kokonumeroita on kengissä, joita tällä hetkellä käytän. Numeroinnissa ei tunnu olevan minkäänlaista logiikkaa.
Tosi kiva sovitella eri kokoja, juu, saa viettää koko päivän kenkäkaupassa kun yhtä paria etsii...- jaahasjaahasjaaaaa
Olettepa tekin nössöjä. MITÄ VÄLIÄ ON JOLLAIN JALAN KOOLLA, MIELESTÄNI SUURI JALKA EI OLE HÄPEÄ, ENNEMINKIN PIENI JALKA... Itse ainakin toivoisin että jalkani olisivat pari-kolme numeroa suuremmat. Samoin haluaisin olla pitempi. JOTEN HAISTAKAA JA MENKÄÄ MUUALLE ITKEMÄÄN!!!
- Linnunradan ...
Vastaus on ... raks-raks-raks ... 42
- siro44
Mulla on n. 44 koon jalka, pituus 185. Miesten puolelt löytää riittävän isoja kenkii, mutta ois todellakin kiva, jos kauppoihin tulis enemmän riittävän isoja naisten kenkiä. Muuten kengänkoolla ei oo niin välii. Voihan tietysti netistä tilata, mutta kun ne numeroinnit menee välillä miten sattuu, niin ei viitsisi tilata sikaa säkissä..
- 39,172 ja läski
vastaan myös 42.
- tv h-petteri
varmaan kiihottaa miestä naisen 44 koon jalka.
- pituutta..
Kun pituutta ihannoidaan niin paljon! Naisille ei kelpaa alle 190cm pituinen mies, kun ne ei voi käyttää korkoja muuten.
- osuvasti
sanottu. Juuri näin!
- ...jape...
Ihan samoin ne kengät jalkaan puetaan oli mies minkä pituinen tahansa?
- kersantti.Karolina
nykysin kengät ovat kapeampia ku ennen, koska ne tehdään muaalla. Kengän koko ei aina edes vastaa suomalaisia kokoja, joten tarvitaan suurempi koko. Pituudesta menee senttejä leveyteen.
- pienijalkainen...
Pieni ja sirojalkaisen on ihan yhtä hankala löytää kenkiä...jos lastenosasto ei kiinnosta. Olen 48v. 162cm ylipainoakin on ja liikunta ei ole kuulunut lempiharrastusiin koskaan. Siitä huolimatta jalkapöytä/holvikaari on korkea, kengän nro suorastan pienentynyt (eli kenkien lesti suurentunut?) Nuorena 36 oli sopiva, nykyisin monista malleista olisi otettava jo koko 35 (jos niitä kaupassa olisi) Kotimainen kenkä on aivan liian leveä lestiltään, jos nyt joskus löytyisi tarpeeksi pieni kokokin.
Omaan supisuomalaiset sukujuuret, mutta italialainen kenkä on paras.
- nainen_90
Itsellä pituutta 180 ja naisten kengissä 42 tosiaan on Liian Pieni!
On se surku käydä kokeilemassa, kun ei mallin suurinkaan sovi jalkaan.
Ei muutenkaan voi silleen valita, että mistä tykkää eniten vaan joutuu ottaan sen joka sattuu sopimaan, yleensä tennarit tmv.
43:seen asti pitäisi ainakin olla noita kenkiä!! - Ylen saa lakkauttaa
Jalkaterä pitenee samalla kuin sääri lyhenee?!
http://shakashawshow.files.wordpress.com/2009/06/hobbit_feet1.jpg
Suomi kai sitten persjalkaistuu, kun kerran YLE tietää... - Natalja-Nata
Jios nainen on hoikka ja pitkä- 176 cm , niin kuin minä :))- hänen jalka ei voi olla kokoa 36. Eikä tarvitse, pääasia -että JALKA on pitkä ja kaunis!! :) kyllä 41-koko on seksikas jos avokkaat päällä. Olen tyytyväinen mun jälkakokoa. miehetkin.
- ...........
"miehetkin."
Tunnetko kaikki. Kyllä 41 on jo sellanen äijäkoko, että jos vaisten varpaista ja jaloista tykkää niin ei oikein iske. Seksikkäimmät jalat ovat kokoa 36-38 oli se nainen minkä kokoinen sitten muuten.
Suomalaiset ja länsimaiset naiset yleensäkin miehistyvät koko ajan, ääni on matalampi ja narisevampi, lantio kapenee ja hartiat levenevät, jalat kuin lapiot. Johtuuko sekin noista lisäaineista ja saasteista kuten siittiöiden väheneminen miehillä, muutama kymmenen vuotta niin olemme sekasikiöitä vailla lisääntymiskykyä. - kyllähän nyt
........... kirjoitti:
"miehetkin."
Tunnetko kaikki. Kyllä 41 on jo sellanen äijäkoko, että jos vaisten varpaista ja jaloista tykkää niin ei oikein iske. Seksikkäimmät jalat ovat kokoa 36-38 oli se nainen minkä kokoinen sitten muuten.
Suomalaiset ja länsimaiset naiset yleensäkin miehistyvät koko ajan, ääni on matalampi ja narisevampi, lantio kapenee ja hartiat levenevät, jalat kuin lapiot. Johtuuko sekin noista lisäaineista ja saasteista kuten siittiöiden väheneminen miehillä, muutama kymmenen vuotta niin olemme sekasikiöitä vailla lisääntymiskykyä.sitä lähinnä ihmettelee ,kun monella on niihin farmareihin sullottuna lähes metrin leveä perset ,jottei tiedä mihin silmänsä kääntäisi...
Isokokoinen suu ja kirkumistaipumus taitaa säilyä maailman tappiin! - Nro44
........... kirjoitti:
"miehetkin."
Suomalaiset ja länsimaiset naiset yleensäkin miehistyvät koko ajan, ääni on matalampi ja narisevampi, lantio kapenee ja hartiat levenevät, jalat kuin lapiot. Johtuuko sekin noista lisäaineista ja saasteista kuten siittiöiden väheneminen miehillä, muutama kymmenen vuotta niin olemme sekasikiöitä vailla lisääntymiskykyä.Olisi se aika karmean näköistä (ja varmasti oloista!) jos minulla yli 180cm pitkällä naisella olisi nro 36 kenkä!! Eikä se pituus ole onneksi muotojakaan vienyt saati ääneeni vaikuttanut, heh! Geenitkin sekoittuvat mukavasti lapsissa kun mies on tumma, pitkä, vahva ja komea, kaikkea muuta kuin suomalainen.
- Urheilullinen Mies
Nro44 kirjoitti:
Olisi se aika karmean näköistä (ja varmasti oloista!) jos minulla yli 180cm pitkällä naisella olisi nro 36 kenkä!! Eikä se pituus ole onneksi muotojakaan vienyt saati ääneeni vaikuttanut, heh! Geenitkin sekoittuvat mukavasti lapsissa kun mies on tumma, pitkä, vahva ja komea, kaikkea muuta kuin suomalainen.
Toivottavasti luonnevikasi eivät periydy.
- Nro44
Urheilullinen Mies kirjoitti:
Toivottavasti luonnevikasi eivät periydy.
..voisi nähtävästi sanoa sitten myös sinusta, epämiellyttävä mies on harvoin kovin kummoinen ulkoisestikaan.
t. urheilullinen & naisellinen nainen - Sopusuhtainen
Nro44 kirjoitti:
..voisi nähtävästi sanoa sitten myös sinusta, epämiellyttävä mies on harvoin kovin kummoinen ulkoisestikaan.
t. urheilullinen & naisellinen nainenKarvaisten isojalkanaisten paikka on peikkometsässä.
- ei sen parempi
Joudun etsiskelemään numeroa 13 tai 47. Kumma juttu mutta Aleksi 13 on yhtä heikko kuin nuo muutkin, vaikka toisinkin voisi luulla.
- ShoesShoes
Olen vajaa 165 cm pitkä suomalaisnainen ja kengännro:ni on 40/41. Jalkateräni koko ei suinkaan johdu lihavuudesta. Olen perinyt isäni suvulta lyhyen ja naisellisen pituuteni ja äitini puolelta taas suuren kengännro:ni. Näin se luonto asioita järjestelee! Pituus ja kengännro eivät ole siis aina synkassa!
- kenkiä ostaessa
Itselläni on kengän koko 37-38 joten kokoja löytyy. Ongelma on ettei Suomesta tahdo saada kuin näitä leveille jaloille tehtyjä kenkiä. Itselläni on todella kapea jalka ja istuvien kenkien etsintä todellakin turhauttaa joskus. Nauhallisissa kengissä ongelma ei ole niin suuri koska kengän nyt saa pysymään jalassa. Sandaaleja, korkkareita ym. on ikävä etsiä kun kaikki pyörii ja lassa kun jalka on niin kapea. Luistimia on ollut kaikista vaikein löytää, leveydeltä kun tahtovat kaikki olla melkoisia Suomessa.
Ymmärrän tietysti että kenkiä tehdään valtaväestön mittojen mukaan mutta, on se ikävää lähteä ulkomaille etsimään kenkiä (etenkin kun siihen on varaa ehkä kerran 7:ssä vuodessa). Briteistä olen onneksi saanut tilattua ulkoilu kenkiä jotka ihan sopu hintaisiakin. Juhla- ja kävelykengät ovat vain kiven alla. - gwfvfda
Vanha sanonta sanoo että iso jalka, pieni xxx!
- nata-natalja
Kuten jo kirjoitin pitkällä naisella EI voi olla jalka kokoa 35-36. Se olisi hassu näköistä.
Parempi jos olen PITKÄ ja hoikka blondi vaikka 41 jalkakokoinen, enkä halua kompastua kadulla johonkin pikkukirpuun ( 150 cm pitkä ja 36 jalkakoko.) - Mies 186/43
nata-natalja kirjoitti:
Kuten jo kirjoitin pitkällä naisella EI voi olla jalka kokoa 35-36. Se olisi hassu näköistä.
Parempi jos olen PITKÄ ja hoikka blondi vaikka 41 jalkakokoinen, enkä halua kompastua kadulla johonkin pikkukirpuun ( 150 cm pitkä ja 36 jalkakoko.)Naisilla yli 40 kaliiberiset (väljät) ovat jättiläisnaisten, hiisiakkojen ja vuorenpeikottarien virsuja (hobittit eivät käytä jalkineita).
- Nata-natalja
Mies 186/43 kirjoitti:
Naisilla yli 40 kaliiberiset (väljät) ovat jättiläisnaisten, hiisiakkojen ja vuorenpeikottarien virsuja (hobittit eivät käytä jalkineita).
et ymmärä naisessä yhtään mitään :) kaikki MALLIT omistavat iso jalka koot.
- Kauneusasiantuntija
Nata-natalja kirjoitti:
et ymmärä naisessä yhtään mitään :) kaikki MALLIT omistavat iso jalka koot.
Jotkut pornomallit voivat olla isojalkaisia, koska pervoilla on sellaisia fetissejä. :D
- Nata -natalja
Kauneusasiantuntija kirjoitti:
Jotkut pornomallit voivat olla isojalkaisia, koska pervoilla on sellaisia fetissejä. :D
Kysymys on kauneudessa. ja pornomallit ovat suurin osa KAUNIITA ammatin huolimatta.
- Kauneusasiantuntija
Nata -natalja kirjoitti:
Kysymys on kauneudessa. ja pornomallit ovat suurin osa KAUNIITA ammatin huolimatta.
Kauniimmilla pornomalleilla ei ole isot jalat.
- Nata natalja
Kauneusasiantuntija kirjoitti:
Kauniimmilla pornomalleilla ei ole isot jalat.
eikä niiden tarvitsee olla pitkää. sama kuin valokuva malli.
pikku nainen- pieni jalka, iso nainen - luonnollisesti isompi jalka, mutta kumpikin ovat kauniit. jos ovat.
Minä vain niitä maailman TUNNETUISTA JA julkisesta - esim. Klaudia Shiffer, tai vaikkapa Cindy Crawford... ISOJALKAISIA ovat. eikö se riitää jo...
( http://www.aijaa.com/v.php?i=4625807.jpg ) - minä sitä mieltä
Nata natalja kirjoitti:
pikku nainen- pieni jalka, iso nainen - luonnollisesti isompi jalka, mutta kumpikin ovat kauniit. jos ovat.
Minä vain niitä maailman TUNNETUISTA JA julkisesta - esim. Klaudia Shiffer, tai vaikkapa Cindy Crawford... ISOJALKAISIA ovat. eikö se riitää jo...
( http://www.aijaa.com/v.php?i=4625807.jpg )http://www.youtube.com/watch?v=gSpKWzJIs4Y
kohdassa 0:56 näkyy vähän rintojakin... XD - mutta pikkunen on söpö
minä sitä mieltä kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=gSpKWzJIs4Y
kohdassa 0:56 näkyy vähän rintojakin... XD - Huomaan
mutta pikkunen on söpö kirjoitti:
Lieneekö uussuomalaisia?
- Vaikka isot jalat onkin
Nata natalja kirjoitti:
( http://www.aijaa.com/v.php?i=4625807.jpg )Schiffer ja Crawford ovat varmaan niitä mallimaailman isojalkaisimpia, muilla on selvästi pienemmät jalat.
- Koko neljäkaks
Nata natalja kirjoitti:
( http://www.aijaa.com/v.php?i=4625807.jpg )Entäs Liv Tyler ja Greta Garbo?? Pitääkö paikkansa legendat, että heillä on iso kengännumero?
- Adidas, amigos!
Johan viime eduskuntavaalien tuloksesta nähtiin, että yhä suurempi osa suomalaisista kokee itsensä isokenkäiseksi!
- Sitä se suometus teettää
Johtuukohan persjalkaistuminenkin jotenkin samasta syystä?
- Myös...
Näillä uus-suomalaisnaisilla somalilais-syntyisillä on suuri jalka, suurempi kuin suomalaisilla naisilla yleensä, ehkäpä heidän tullessa lisääntyvin määrin asiakkaiksi, suhteessa suurten kokojen (40-43) kysyntä lisääntyy?
- sillä muuten pieni jalka
juuttuu syvälle mamutin perseeseen ja sitä on sielä ilkeä vetää irti...
Isompi iskee paremmin iman sotkua. - rapeitso
Lättäjalka on paras jalka. Se on tasainen ja vastaa maahan tasaisesti. Sillä voi marssia vaikka taivaan rannan taa. Kenkä on helppo tehdä. Laudanpalaan mäystinremmi ja sillä siisti.
- Tarkastelija
Suomalainen kauneusihanne lähenee Disney-maailmaa, poislukien ne prinsessat, koska niillä ei ole isot jalat.
http://www.myfreewallpapers.net/cartoons/wallpapers/daisy-duck-and-minnie-mouse.jpg
- onko iso jalka seksikäs
http://www.youtube.com/watch?v=uEO53zTUGqI
Näköjään Yleltä napattu joskus 80-luvulla.- jalkojen pienentymisen??
Mulla oli teini-ikäisenä jalan koko 38 kaikissa kengissä. Nykyään kaikki kenkäni ovat kokoa 37...?? Mulla on ihan eri valmistajien kenkiä, mutta kaikki on kokoa 37..
Eli voiko jalka sitten pienentyä? - Treenattu jalkaholvi
jalkojen pienentymisen?? kirjoitti:
Mulla oli teini-ikäisenä jalan koko 38 kaikissa kengissä. Nykyään kaikki kenkäni ovat kokoa 37...?? Mulla on ihan eri valmistajien kenkiä, mutta kaikki on kokoa 37..
Eli voiko jalka sitten pienentyä?nousee korkeammalle ja jakaterä ikään kuin lyhenee, vaikka se on oikeastaan jalan muoto joka muuttuu.
- Funtsija II
Treenattu jalkaholvi kirjoitti:
nousee korkeammalle ja jakaterä ikään kuin lyhenee, vaikka se on oikeastaan jalan muoto joka muuttuu.
Muitakin syita voi olla. Tapauksia pitäisi tarkastella ensin erillisinä ennen kuin voidaan lähteä vertailemaan ja muodostamaan luokitteluja.
- tildahildamaria
Ei se iso koko ole ainoa ongelma. Mulla jalka 35-37 välillä. Lenkkarit ostan 37, niihin mahtuu villasukka syksyn viileiden kelien tultua. :) Sit kävelykengät, avokkaat, juhlakengät jne on se ongelma, koska 37 usein liian iso ja lonksuu jalassa, 36 ei yleensä löydy, tai jos löytyy, niin malli sellainen, että kenkä jää isoksi. 35 taas pitäisi etsiä lasten puolelta ja siellähän on noita "prinsessaunelmia", eli vaaleanpunaisia hempeitä tai iloisesti kuvioituja kenkiä. ...Vaan minkäs teet, ei jalkansa kokoa voi muuttaa. Niihin "aikuisten kenkiin" pitää pistää vessapaperista tollosta varpaan kärkeen, ettei niin pahasti lonksuisi kengät jalassa, eli avokärkistä kenkää ei voi edes ajatella. Naisten sandaalitkin näyttävät kamalilta, koska lesti yleensä niin pitkä. Ja oma jalka kun on vielä niin siron kapea, että senkään vuoksi ei voi ostaa edes malliksi noita naisten kenkiä. :/
- Yksi Epäilijä
Käsittääkseni on olemassa liikkeitä joista löytyy pieniä kokoja aikuisten malleja.
- nainen 24v
Mun jalka on 35 kokoa.. ja mä purnaan taas siitä että naisten kengissä ei useinkaan tehdä 35 kokoa... ja 36 on iso..
- kasvanut?
K-kauppoihin vaaditaan nyt myös isovittuisten hieromasauvoja.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8451089- Vanhoillevain pizzaa
http://www.mtv3.fi/helmi/muoti/artikkeli.shtml/2010/02/1047671
pizza kiellettävä teineiltä, kasvuhormonit kiihtyy LIIKAA.
- Hobbitti???
kokoni on 52. Pituuteni on 160 mies Pohjois-Savosta. Ihmettelen olenko hobbitti?? äitini on normaali kokoinen ja jalka myös, Isääni en tunne äitini ei ikinä siitä kerro.
- pikkukenkiinärsyynty
Ite oon 16v/185cm poika ja kengänkoko o 46 ja alkaa nii perkeleesti ärsyttää ku mitää mieluisia kenkiä ei saa oikealla koolla ku kaikki kengät tehdää joillekki kääpiöjaloille ja sitte ku menee jostai kyselee samanlaisia kenkiä isommalla koolla nii saa pulittaa puolet normaalihinnasta enemmä
- Anonyymi
Oma jalka on 49 kokoa ja ei kovin useasti löydy ees
- Anonyymi
Jalat kasvaa, aivot pienenee.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115247Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493392Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle913234Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku402986- 811847
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411580450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1271565Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311446Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1351243- 161149