talvikurpitsan

kasvatus

Minulla syys- tai talvikurpitsat jo isompia kuin esim. kaupan hunajamelonit. Kuinka isoksi se pitää kasvattaa ja voiko sen kerätä jo nyt talteen vai pitääkö sen kypsyä kasvissa vielä. Miten talvikurpitsat kypsytetään ja mistä tietää että se kypsä? Voiko nyt poimittua tumman ja vaalean vihreää talvikurpitsaa käyttää ruoanlaitossa. Entäs jos teen siitä hilloa?

Samassa varressa kasvaa usempi kurpitsa. Voiko taimi siitä kärsiä kun on niin paljon poikasia?

3

1439

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anna kasvaa vaan, minulla oli viimekesänä suurin 33 kiloinen, ja parikymmenkiloisia oli neljä. Jos et keksi kaikkia käyttää, niin niistä saa tosi komeita lyhtyjä pihaan.

• vuokki

Viimevuonna tuli paljon kellertävää sileäpintaista kurpitsaa. Osan söin grillattuna siivuna ihan niinkuin kesäkurpitsakin tai sitten sosekeittona. lopuista tein pikkelssiä. Kurpitsa säilyy hyvin ihan parikin kuukautta huoneenlämmössä jos sitä ei kolhi. Anna toki kasvaa vielä. Itse poimin isoimmasta alkaen joskus syyskuun lopulla vasta. Nyt tuli näköjään toistalajia, semmoista vihreää ja juonteikasta. Kait sitä voi käyttää samoin kun noita muitakin.

• kurpitsat
        vuokki kirjoitti:

Viimevuonna tuli paljon kellertävää sileäpintaista kurpitsaa. Osan söin grillattuna siivuna ihan niinkuin kesäkurpitsakin tai sitten sosekeittona. lopuista tein pikkelssiä. Kurpitsa säilyy hyvin ihan parikin kuukautta huoneenlämmössä jos sitä ei kolhi. Anna toki kasvaa vielä. Itse poimin isoimmasta alkaen joskus syyskuun lopulla vasta. Nyt tuli näköjään toistalajia, semmoista vihreää ja juonteikasta. Kait sitä voi käyttää samoin kun noita muitakin.

Samassa varressa ei kasva kuin yksi iso eli alussa saattaa kasvaa muita samassa varresa hyvin omenankokoiseksi ja sitten tosiaan muuttaa väriä vihreästä keltaiseksi ja rypistyy. Missä vika lannoituksessa vai kastelussa? Tällä hetellä varressa vain hede kukkia joten uusia kurpitsoja ei tulisi. Haluaisin, että samassa varessa kasvaisi usea hyvinvoiva yksilö. Olen poistanut tämän huonon yksilön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      238
      7237
    2. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      139
      3681
    3. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      116
      2142
    4. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      27
      1369
    5. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      32
      1354
    6. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      25
      1308
    7. Minneapolisin tapauksesta hyvä video

Runoilijan auto oli poikittain tiellä ja kun poliisit lähestyivät sitä, runotyttö painoi reippaadti kaasua. Auto syöksäh
      Maailman menoa
      332
      1148
    8. Miksi et voi tutustua minuun irl?

Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.
      Ikävä
      141
      972
    9. Milloin palaat

Odotan niin kauan kun vaan jaksan toivoa. Tiedät että sua jäi joku ikävöimään. ❤️
      Ikävä
      23
      918
    10. Tiesitkö? Uusi Bachelor on raivannut tietään määrätietoisesti somessa, myös Böckermanin ex-rakas!

Arttu Kilpeläinen tuli julkisuuteen Pernilla Böckermanin rakkaana. Pariskunta päätyi eroon v. 2024. Ex-poliisi Kilpelä
      Suomalaiset julkkikset
      7
      877
    Aihe