Minulla syys- tai talvikurpitsat jo isompia kuin esim. kaupan hunajamelonit. Kuinka isoksi se pitää kasvattaa ja voiko sen kerätä jo nyt talteen vai pitääkö sen kypsyä kasvissa vielä. Miten talvikurpitsat kypsytetään ja mistä tietää että se kypsä? Voiko nyt poimittua tumman ja vaalean vihreää talvikurpitsaa käyttää ruoanlaitossa. Entäs jos teen siitä hilloa?
Samassa varressa kasvaa usempi kurpitsa. Voiko taimi siitä kärsiä kun on niin paljon poikasia?
talvikurpitsan
3
1417
Vastaukset
anna kasvaa vaan, minulla oli viimekesänä suurin 33 kiloinen, ja parikymmenkiloisia oli neljä. Jos et keksi kaikkia käyttää, niin niistä saa tosi komeita lyhtyjä pihaan.
- vuokki
Viimevuonna tuli paljon kellertävää sileäpintaista kurpitsaa. Osan söin grillattuna siivuna ihan niinkuin kesäkurpitsakin tai sitten sosekeittona. lopuista tein pikkelssiä. Kurpitsa säilyy hyvin ihan parikin kuukautta huoneenlämmössä jos sitä ei kolhi. Anna toki kasvaa vielä. Itse poimin isoimmasta alkaen joskus syyskuun lopulla vasta. Nyt tuli näköjään toistalajia, semmoista vihreää ja juonteikasta. Kait sitä voi käyttää samoin kun noita muitakin.
- kurpitsat
vuokki kirjoitti:
Viimevuonna tuli paljon kellertävää sileäpintaista kurpitsaa. Osan söin grillattuna siivuna ihan niinkuin kesäkurpitsakin tai sitten sosekeittona. lopuista tein pikkelssiä. Kurpitsa säilyy hyvin ihan parikin kuukautta huoneenlämmössä jos sitä ei kolhi. Anna toki kasvaa vielä. Itse poimin isoimmasta alkaen joskus syyskuun lopulla vasta. Nyt tuli näköjään toistalajia, semmoista vihreää ja juonteikasta. Kait sitä voi käyttää samoin kun noita muitakin.
Samassa varressa ei kasva kuin yksi iso eli alussa saattaa kasvaa muita samassa varresa hyvin omenankokoiseksi ja sitten tosiaan muuttaa väriä vihreästä keltaiseksi ja rypistyy. Missä vika lannoituksessa vai kastelussa? Tällä hetellä varressa vain hede kukkia joten uusia kurpitsoja ei tulisi. Haluaisin, että samassa varessa kasvaisi usea hyvinvoiva yksilö. Olen poistanut tämän huonon yksilön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv4123169Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k782324Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,12319Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll201960Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1801492Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel101339Sukupuolen merkitys elämässäsi?
Jäin tuossa toista ketjua lukiessani miettimään seuraavaa ... Kuinka paljon koet sukupuolesi vaikuttavan/vaikuttaneen el2011129Kyllä minua hävettää nainen tämä tilanne
niin kuin se teki silloin aiemminkin. Monellakin tasolla ei minulta sopivaa. Herätät minussa vain niin vahvoja tunteita,441062- 91959
Iltalehden evästeasetukset
No nyt pomppas! Avasin Iltalehden sivut ja niin kuin silloin tällöin sattuu, sivusto kysyi evästeasetuksia, joihin ylee101902