Ylen sivujen mukaan loman loppuminen on monelle yksi vuoden stressipiikeistä. Parasta olisi, jos hatutusenergian saisi muovattua luovuudeksi.
Ihminen tarvitsee riittävästi päivittäistä unta palautuakseen valveilla olemisesta. Lomalla on sama, koko ihmiselämän kannalta yhtä tärkeä virkansa. Skaala vaan on vielä laajempi, sillä lomalaisen sielun tulisi saada levätä myös valveillaolo- aikana. Lepo on tila, jossa suunnitelmia ei ole.
Minulla käy perinteisesti niin että suunnitelmat ovat todella suuuuret, on kaikkea pitäisi saada aikaiseksi. Loppujen lopuksi saan vaan murto-osan asioista tehtyä. Mutta ehkä siinä onkin lomailun juju, tekee just sitä mitä sillä hetkellä haluaa. Jos tekee mieli maata koko päivä sohvalla niin sitten tekee niin, olethan lomalla. Lomailu on hetkessä elämistä.
Nyt on kuitenkin enää viikko lomaa jäljellä ja työasiat alkavat pikkuhiljaa palata mieleen. Olisiko teillä jotain vinkekjä lomalta paluuseen? Mitä voisin tehdä jotta paluu ei olisi niin tuskainen, ja ennen kaikkea ne aikaiset aamut..
Harmittaako loman loppuminen?
65
5958
Vastaukset
- joo!
Pari viikkoa saikkua heti loman jälkeen on jo vuosia tehnyt terää.
- noin 15 vuotta sitten
eipähän ole lomatressiä. parinpäivän vapaita on muutaman kerran kuukaudessa ja ne riittää. olen ihmetelly niitä jotka uupuu helposti. mä voisin tehdä enemmänki töitä jos olis tarvis. t kesseli
- lolled§§12
noin 15 vuotta sitten kirjoitti:
eipähän ole lomatressiä. parinpäivän vapaita on muutaman kerran kuukaudessa ja ne riittää. olen ihmetelly niitä jotka uupuu helposti. mä voisin tehdä enemmänki töitä jos olis tarvis. t kesseli
olen lomaillut ja ollut vapaalla 3-7viikkoa sitteh ja kuukautta sitte
- pliis lisää...
noin 15 vuotta sitten kirjoitti:
Moni ei jaksa sinua ikiliikkujaa ja jokapaikanhöylää!
- Konkurssi15
Harmittaa, kun tulimme takaisin lomilta oli firma laitteu konkurssiin, pikkusen harmittaa...
- mutta..
parin viikon päästä pääsee lomaileen neljäks viikoks. Tässä duunissa tuskin tarvii ressaa. Okei, hyvä ja tärkeä tieto, eteenpäin on menty. :ylos: ff2 jne.
- KOKENUT MELKEIN SAMAN
yritys vähensi yhden toimipisteen viime syksynä ja siitä asti ollu noin tyhjänpäällä ,minkä satunnaisia muutaman päivän erilaisia tuuneja on ollut. Aika mennyt kalastellessa ym muita harrastuksia tehden. Kesällä onkin suuremmat mahdollisuudet harrastuksiin,mutta ne eivät sitä välttämätöntä mania tuo,jota tarviis elämiseen .
- Elokuulainen
Nyt kun kaikki heinäkuussa ja kesäkuussa itselleen lomaa vaatineet vakiväet sun muut paskantärkeät ovat saaneet lomansa päätettyä, pääsemme lomalle me, jotka olemme parhaan kesäsesongin painaneet niska limassa duunia ja uhranneet lomamme perheidemme parissa niiden eteen, jotka osaa vikistä ja vinkua.
Elokuu on niin kovin kaunis. Ette viitsisi pilata meidän loppujen lomailua noilla työhönpalaamis-jutuillanne ja stressimaanitteluilla. Vastahan saitte oman annoksenne lepoa, osa ei ole sitä vielä edes saanut. Itse lähden tästä kohta pihalle ottamaan aurinkoa, ja sitähän elokuussa piisaa. =)- heinäkuussa
lomaa! Itsekkin haluaisin juuri tuon elokuun, mutta marttyripomomme haluaa pitää aina elokuussa, saa sitten lampaan ilme päällä vinkua että, MINÄ olin täällä töissä silloin kun TE lomailitte.
Ja ei ole tullut lomasta ressiä eikä lomanjälkeenkään, olen lomani ansainnut eikä kiinnosta pätkääkään ne jotka kesä-elokuussa "raatavat" töissä. - opettajaksi
heinäkuussa kirjoitti:
lomaa! Itsekkin haluaisin juuri tuon elokuun, mutta marttyripomomme haluaa pitää aina elokuussa, saa sitten lampaan ilme päällä vinkua että, MINÄ olin täällä töissä silloin kun TE lomailitte.
Ja ei ole tullut lomasta ressiä eikä lomanjälkeenkään, olen lomani ansainnut eikä kiinnosta pätkääkään ne jotka kesä-elokuussa "raatavat" töissä.niin saat lomailla lähes koko kesän. Minulle tämä ainakin sopii. Nyt lähden jo mielelläni kullannuppuja opettamaan, kun on takan 10 viikkoa kesälomaa. Ja syyslomakin koittaa jo yhdeksän viikon kuluttua. Palkkakin on jo ihan kiva, kun on takana virkavuosia.
- vanhaa rahaa
Tuo työssäkäynti on köyhien "etuoikeus". Onneksi tuota kapitaalia on niin paljon, että saa itse valita tekemisensä ja olen vapautettu työn ikeestä. Olisi se kauheaa joutua oravanpyörään jonkun mulkvistipomon sätkynukeksi.
- ilman sosiaalitukia
Puhut asiaa; enpä minäkään suostuisi olemaan sätkynukkena. Työntekoa vastaan
mulla ei ole mitään.
Mutta uskon karman lakiin. Ihmisen hyvät teot hyvitetään jossain vaiheessa. Mulla
vain oli aiemmin sellainen olo, etten kuulu niihin ihmisiin. Jatkan edelleen ihmisten
auttamista; henkisellä tasolla ja myös autan vanhoja ihmisiä selviytymään arjesta.
En kuitenkaan vaadi mitään korvausta. Kuitenkin hetken päästä se korvataan
joltain taholta.
Hyvää syksyä kaikille
Terveisin mielekkään elämän haltija
- ei ole lomia
Ryhdy yrittäksi. Ei tarvitse miettiä lomilta paluun ahdistusta - kas kun lomia ei koskaan pidetä.
Eläkkeelle siirtymistäkään ei tarvitse murehtia. Sitäkään ei tapahdu. Töitä pitää tehdä tappiin asti jottei joutuisi henkilökohtaiseen konkurssiin.
Kaikki aika kun menee kolminkertaista verotusta maksaessa.- 29v yrittäjä
kesällä olen pitänyt aina noin 6 viikkoa viimeisen 5 vuoden ajan kun on oma firma
yhden miehen yritys (enkä palkkaa muita)
kyllähän tämä vähän rennompaa on kuin palkkatyössä - Gagola
29v yrittäjä kirjoitti:
kesällä olen pitänyt aina noin 6 viikkoa viimeisen 5 vuoden ajan kun on oma firma
yhden miehen yritys (enkä palkkaa muita)
kyllähän tämä vähän rennompaa on kuin palkkatyössäahdistaa vieläkin vaikka tulin eilen töihin. todella rankkaa ja tuntuu hajoavan ja hakeutuu molliin kokoajan...miten tästä tunteesta pääsee eroon.?
- pyörittäessä
kuluu aikaa. Viime viikon pidin lomaa, ensimmäistä kertaa 5vuoteen.
Pistin koko puljun kiinni, maananai-keskiviikko meni töitä tehdessä.
Torstaina tuli lähdettyä reissuun ja lauantaina pois. Sunnuntaina rupes tuntuun että pää hajoaa, kun ei pääse töihin ja pitää illa perheen kanssa. Ei kovin tervettä, mutta kun ei sitä rahaa tule juokseviin kuluihin sillon jos ei töissä ole. - kumman syystä
jokaiseen viestiketjuun eksyy noita kurjuuttaan valittavia yrittäjiä. On ne melkoisia masokisteja kun yrittävät ja yrittävät, vaikka se tuntuu olevan niin kamalaa että......tsiisus mitä kitisijöitä osa heistä.
- otti päähän
Gagola kirjoitti:
ahdistaa vieläkin vaikka tulin eilen töihin. todella rankkaa ja tuntuu hajoavan ja hakeutuu molliin kokoajan...miten tästä tunteesta pääsee eroon.?
palata töihin maanantaina pitkän loman jälkeen.
edelleenkin tänä aamuna oli tdella vaikeaa lähtiä, kun stressaa ja väsyttää että on pistettävä aina nukkumaan töiden jälkeen.tätä kestää n. 2 viikkoa ja sitten päästään taas normaaliin viikon "rutiineihin" !
seuraava loma on kait lokakuussa sitten...aion mennä syksymetsään ja mökille ulkoilemaan ja virkistymään metsässä.
tämä on seuraava vaihe mitä odotan elämässäni.
esimies lykkäsi tänään vieläpä uusia, haasteellisia työtehtäviä.Niistä olen ihan kiitollinen ja sitten:aluksi tuntui etttä en selviä, mutta miksi en selviäisi siitä sitten.on haastetta, ei ole ainankaan tylsää, tosin stressaan sitä jo nyt ennenkuin nämä tämä uusi työtehtävä alkaa minulle.ensiviikolla jo. onneksi jotenkuten osaan kuitenkin jättää työt sinne työpaikalle mutta tunnistan itsessäni että oppimista on ....toisinaa iskee taas ujous joka pitää voittaa ainankin yleensä maanantaisin...ETTÄ UUSIA HAASTEITA KYLLÄ RIITTÄÄ !!!
- 8976
Minusta lomalla pitää rentoutua. En minä ainakaan aio todellakaan käyttää kesälomaani siihen, että käyn läpi vaatekaappeja, teen suursiivouksen ja kierrän kaikki sukulaiset läpi. Päinvastoin! Siivoushommat jätän minimiin, käyn sukuloimassa mikäli huvittaa jne. Lasten kanssa kierrän joitakin paikkoja (esim. hellesäällä uimarannalle, pilvisellä säällä käydään esim. Puuhamaassa), mutta muuten otetaan rennosti.
Töihin paluu sujuu, koska töissä on pakko käydä. Minä yritän olla iloinen, että ylipäätään on töitä, johon palata. Onneksi meillä töihin paluu on aika leppoisaa, koska kiire alkaa vasta sitten, kun koulut alkavat. Tällä tavalla saa ikäänkuin pehmeää laskua työntekoon.
Kun muksuilta alkaa koulu, niin sitä sitten itsekin alkaa skarppaamaan koti- ja työasioissa ihan itsestään. Kun lasten harrastukset alkavat pyöriä ja töissä tulee kiireempää, niin saa enemmän aikaiseksi kuin lomalla. Niihin villakoiriin ja pesemättömiin ikkunoihinkin tulee tartuttua, kun sopiva fiilis iskee. - pokeriammattilainen m25v
On se niin makeaa tää nettipokeriammattilaisen elämä. Muualla ei oo pakko käydä kuin kaupassa. Pelit iltaisin, päivällä voi ottaa vaikka arskaa terassilla. Motto: It's cool to be a poker pro B-)
- samaa
mieltä vaikka en oo poker pro mut hyvä et noin shul on :D
- pitänyt
samaa kirjoitti:
mieltä vaikka en oo poker pro mut hyvä et noin shul on :D
jo 15v lomaa ja töihin en mene ikinä.
- samaa,
kuin sinä, et rupeis pelailemaan ammatikseen. Vituttaa tollaset natsi teollisuus hommat, ja liitot, jotka ei ota vastuuta työttömäksi jääneiden ahdinkoon.
Ainoa huono puoli on se, jos veikkas nyt toteuttaa sen ukaasinsa, ja esää tuon pelaamisen. Veikkauksella, kun täytyy olla joka asiassa monopoli, onkos se sitte sitä vapaata kilpailua? Tietty sitä voi ip osoitteensa piilottaa, jolloin ei veikkaus sitä pysty estämään, mutta toimiiko se sitten enää pokerimaailmassa tuo kone? - Olen lomaillut
pitänyt kirjoitti:
jo 15v lomaa ja töihin en mene ikinä.
vasta 12½ vuotta ja näilläkin näkymin lomailu jatkuu kunnes pääsen eläkeputkeen ja sitä kautta työttömyyseläkkeelle. Onpahan ollut aikaa pitää stressittömästi arki asiat balanssissa ja ei tuo kiireettömyys olisi haitaksi muillekaan. Kun ei ota viunaksia eikä enemmälti polttele tupakkiva nin pärjää aivan hyvin - ilman leipäjonotuksia.
- aika hyvä siinä
samaa, kirjoitti:
kuin sinä, et rupeis pelailemaan ammatikseen. Vituttaa tollaset natsi teollisuus hommat, ja liitot, jotka ei ota vastuuta työttömäksi jääneiden ahdinkoon.
Ainoa huono puoli on se, jos veikkas nyt toteuttaa sen ukaasinsa, ja esää tuon pelaamisen. Veikkauksella, kun täytyy olla joka asiassa monopoli, onkos se sitte sitä vapaata kilpailua? Tietty sitä voi ip osoitteensa piilottaa, jolloin ei veikkaus sitä pysty estämään, mutta toimiiko se sitten enää pokerimaailmassa tuo kone?pelaamisessa. Muuten tulee aika pieni/negatiivinen kassavirta ja siitä hienosta ammatista tuleekin aika stressaava ammatti.
Ei se veikkaus mitään monopolia saa laitettua, ja jos saakin, niin voi sitä mennä pelaamaan vaikka kanarialle.
Isompi päänvaiva ja työ tuossa sinun pohtimassa uravalinnassa on saada pelinsä tarpeeksi hyväksi sekä sen jälkeen kartutettua rittävän suuri pääoma (vuoden parin rahat itselle plus pelikassa), jotta voit ryhtyä pokeriammattilaiseksi.
Onnea yritykselle, jotkut ovat jopa onnistuneet hommassa.
- metalliliitto
aiheuttaa harmia jatkuvalla syötöllä. Ahneet teollisuus persreijät irtisanoo porukkaa tuotannollisilla ja taloudellisilla syillä, ja liittot vittuilee päälle.
Päivärahan maksussa metalliliitolla on 3,5 kuukauden, eli 12 viikon viive.
Maksa siitä sitten laskut, lainat, ja eläminen, kun liitot jättää ihmiset pulaan.
Olen ehdottomasti liittojen lopettamisen kannalla, sillä jos ne ei kykene auttamaan ihmisiä hädässä, niin ne ovat turhia. Byrokratia, ja saamattomuus on iskenyt liittoihinkin. Lisäksi ovat enempi, ja enempi työnantajien puolella, mitä tulee palkka neuvotteluihin, firmojen laittomiin sääntöihin, ja asetuksiin.
Työntekijän, tai työttömäksi joutuneen asioita, ja etuja ei ajeta lainkaan.
ÄLKÄÄ SIIS LITTYKÖ LIITTOIHIN! Liittojen tuoma turva on niin lumetta, ja vaalilupauksia, jotka koskaan ei toteudu.- tota kirjoitusta
metalli liitto on paska liitto jos et satu tietään. Kuulun rakennus liittoon siel ei tarvii pelätä et jos joutuu puille paljaille kuten olen kerran joutunut niin khyl autto että olin raksa liitos se on hyvä liitto i know it.!!!!!!!!! ÄLÄKÄ VALITA SUN LIITOSTA MUT METAL LIITTO ON PASKA hanki raksa työn ala ja liity Rakennus liittoon
- metalliliitosta,
tota kirjoitusta kirjoitti:
metalli liitto on paska liitto jos et satu tietään. Kuulun rakennus liittoon siel ei tarvii pelätä et jos joutuu puille paljaille kuten olen kerran joutunut niin khyl autto että olin raksa liitos se on hyvä liitto i know it.!!!!!!!!! ÄLÄKÄ VALITA SUN LIITOSTA MUT METAL LIITTO ON PASKA hanki raksa työn ala ja liity Rakennus liittoon
kun saan omani pois, jonka jälkeen en liity YHTEENKÄÄN liittoon. Tollaset korruptoituneet pulaan jättäjä liitot ei minulta enää tule tukea saamaan.
Liitoista kaikki on enemmän, tai vähemmän työnantajan puolella, niin se vaan on.
Liittoihin kyllä pitää maksaa, mutta, kun sieltä pitäisi jotain saada, niin eipä kuulu, eikä näy.
- havaittavissa
Palasin eilen remonttia ja autonkorjausta sisältäneeltä lomaltani takaisin työelämään varsin ahdistuneena siitä, etten kämpässä ehtinyt saada kaikkia korjauksia valmiiksi. Kevätpuoli oli töissä varsin tiukka ja ylitöitä oli pakko painaa. Syksystä on aikataulujen perusteella tulossa vielä rankempi.
Eilen työpaikan parkkihalliin ajaessani tunsin oloni lievästi sanottuna ahdistuneeksi.
Kun nousin autosta ulos, oli pakko oksentaa ennen toimistolle menoa. - läskimatti
pitäisi palata opiskelupaikkaan jossa en viihdy ollenkaan ja ahdistus on valtava. parin yön yöunet on menny ja koko ajan huono olo kun yritän miettiä mitä ihmettä mä teen sitten kun koulut alkaa.
- kyllä ihmiset on ilkeitä
Vasemmiston etenkin - tarkoituksena - on kylvää mielipahaa ja pahoinvointia, jolloin kuvitellaan, että ihmiset alkavat äänestää sitä.
Ja ihmiset menevät halpaan.
Kiva, kun maalataan piruja seinille asiasta kuin asiastam, kuten että unohdetaan, että loma oli kivaa ja sen sijaan ajatellaan, että onpa kurjaa, että ns. pääsee töihin - niillä, joilla työtä sentään on ja jotka eivät ole työtä vieroksuvia! - onpa vaikeaa keskustella
jaa-a tänään taas ei näemmä saa kommentoida
Sivua ei löydyPyydettyä sivua ei löytynyt. - XXKKA
Kyllä suoraansanoen vi---aa olla jatkuvasti lomalla. Kymmenes vuosi menossa, eikä
ikää vasta kun 60 ja risat. Tarttis alkaa kyseleen jospa joku työssö käyvä vaihtais
osia kanssani. - Tahvo vai Toope
Nyt kun olen pitänyt lomaa lähes koko kesän ja rentoutunut niin huomaan, etten oikeasti kaipaakaan työhön eli voisin jäädä vaikka kokonaan pois! Voisin antaa työpaikkani nuoremmille. Työ ei kuitenkaan ole elämän ykkösjuttu (ainakaan ei minulle).
Kun katsoo tämän päivän trendejä ja niukkuutta henkilöstöresurseissa. Tuntuu, että kaikki otetaan irti nykyään työntekijöistä!
Miksi pitää meillä suomalaisilla kaikki asiat harmittaa. Töihin vaan Kerttuli ja reippain mielin. Ole kuitenkin iloinen, että on työtä! Kaikillahan sitä ei ole.
Luulen, että tämä työhönpaluu on taas näitä akkain kotkotuksia. Kaikesta pitää marista ja itkeä. Jää pois jos se noin harmittaa työasioiden miettiminen. Oliko tämä koko tekstisi edes järkevä median aihe???
Leivo loppuloma vaikka kakkuja jos et muutakaan keksi! - sepman
joka ikinen kerta loman jälkeen tuntuu että ei jaksa tehdä mitään, mutta kun viikon touhuaa niin sitten taas kulkee.
- Jalex
No, niin kaikki turhat natisijat. Jokainen valitsee hommansa itse,jos on tehnyt joskus vääriä valintoja, ei kai siinä auta kuin kunkin katsoa peiliin eikä syytellä asiasta muita. Suomessa on yleensä töitä tehtävä tavallisen pulliaisen jotta selviää normaalista elämisestä. Itse olen iloinen kun töitä on ja töihin palaaminen ei stressaa, taantuma aiheuttaa kuitenkin sen että hieman tahti hidastuu töissäkin. Joten toivotan mukavia työpäiviä lomilta palaaville ja lomille lähteville stressitöntä lomaa.
- Onnellinen84
Mulla alkaa työt viikon päästä. Onneksi! Jos joutuisin lomailemaan vielä yhtään lisää, niin tulisin hulluksi. Kaikki asiat on niin hunningolla, et on mukava palata takas normaaliin arkeen. Pitää tehdä sellaista työtä, johon on mukava palata loman jälkeen. Jos teillä ei ole vielä sellaista, niin hankkikaa sellainen!
- Vähän Pöpikö?
Ei ota yhtään pattiin töiden alkaminen nyt. Olen ollut lähes koko loman sairaalassa ja pari päivää ennen töiden alkua pääsin pois. Nyt sairaslomaa 3kk. Jipii
- harmittanut
palasin eilen 4vk:n lomalta. Töihin oli hauska palata. En suunnitellut lomaksi mitään muuta tekoa, kuin matonpesu. Siihen kului yksi päivä. Loma ei kulunut nopeasti, eikä hitaasti. Päätin että vietän tosissaan lomaa, olin vaan. Aivan sama satoi tai paistoi, kaikki päivät yhtä hienoja. Kiireetön loma on paras loma. Lomasta pitää iloita ja nauttia. En edes viimeisinä lomapäivinä miettinyt töihin paluuta,( koska kalenteri kyllä näyttää millon loma on ohi). Se oli vasta sunnuntain asia. Sillonkin sanoin, että ompa kiva lähteä taas töihin. Maanantai aamuna soi kello 05.30, oli ihana herätä ja lähteä iloisin mielin likeelle. Kun ajattelee iloisen positiivisesti se auttaa tosi paljon:)
Se ihan jokaisesta itsestä kiinni, miten asioihin suhtautuu ja ajattelee. Kaikki tietää lomansa pituuden, se on aina liian lyhyt. Miksi pitää suunnitella koko loma etukäteen, pitäis ehtiä sitä, tätä ja tuota. Miksi yleensä pitäisi olla etukäteissuunnitelma. Hauskenpaa on se, että tekee mitä milloinkin haluaa. Miksi ei muka voi olla vaan, iloita ja nauttia lomasta ja katsoa mitä se tuo tullessaan.. Ja se on ihan tosi asia, että loma loppuu aina, kun sitä on vaan esim.4vk. Kaikki tietää sen jo lomalle jäädessä, miksi siitäkin pitäää ottaa stressiä. Ihmettelen. Olkaa onnellisia siitä että on edes kesäloma. Positiivisuutta ajatteluun.- olla muutakin
kuin pelkkä työnteko, ei ole oikein jos haluaa vaan olla töissä koko ajan tai ei voi pitää lomaa.
- mitäs läksit...
pyrin jokapäivä tekemään uusia virheitä.. se erottaa minut TYHMÄSTÄ, tyhmä kun tekee samoja virheitä uudestaan.. uudestaan..
- koska.....
olen työttömänä ja näillä työn saanti näkymillä "loma" jatkuu vielä pitkälle ensi vuoden puolelle!
- byebyebye
Mennään japanin malliin ja laitetaan talous nousuun ! työntekijöiltä kaikki vuosilomat pois niin että ei enään saa mitään lomia ilmaiseksi ! vaan työntekijän on ostettava itse lomat työnantajalta jos niitä meinaa pidellä ! työtä pitää tehdä 40 tuntia viikossa ilman mitään työnantajan lomavelvotteita, jos haluut pitää lomaa niin sen aika on sitten kun lähdet eläkkeelle ! muutenkin 1 : ssä kuukaudessa on 10 päivää lomaa siis lauantait ja sunnuntait, niillä jaksaa koko työhistorian ei tarvitse mitään palkallisia lomia, tämä asia toteutetaan vielä, kunnioittakaa työtänne tekemällä työtä työaikana, sairaslomat pitäisi todeta ainoastaan työnantajan lääkärillä, yksityislääkärin kirjoittamat sairaslomat ei ole laillisia, se on nähty, samoin työntekijällä ei ole oikeutta olla poissa työstä yhtään päivää jos hän on päivän pois voi työn antaja periä siitä työntekijältä täyden korvauksen sekä kulut toisen työntekijän käyttämisestä ! Herätkää työnantajat nyt on aika kiristää tahtia.
- TYÖNANTAJA
Mielestäni työtä pitää tehdä 60 tuntia viikossa ja lauantaisin myös, niinkuin ennenkin.Tasapalkka 1500€ kuussa.EI SAIRASLOMIA HYVÄKSYTÄ OLLENKAAN.
Näillä Toimilla saamme työnantajille enemmän tuottoa. - Tuija Toimistotyöläinen
Olen samaa mieltä. Etenkin seuraavilla aloilla haluaisin, että mentäisiin pitemmälle eli kiellettäisiin oikeus vapaapäiviin:
1. Bussin kuljettajat: On se kumma kun bussit eivät kulje yöaikaan tai keskellä päivää 5 min välein. Tulen vaatimaan, että näin tapahtuu. Tietysti, jos näin tulee tapahtumaan en tietenkään käytä vaatiminani ajankohtina bussia, ja tulen siten valittamaan, kun bussit kulkee keskellä päivää ja yöaikaan keskellä viikkoa tyhjillään ja aiheuttavat melua. Jos taas valituksiini vastattaisiin ja yöliikennne poistettaisiin ja päiväliikennettä harvennettaisiin valittaisin taas, koska silloin 16v Sanni-Juuterini ei voisi halutessaan esim. 4.30 yöllä lähteä iltaa viettämään keskellä viikkoa.
2: Juna-henkilökunta: Ks. edellinen kohta, mutta vaihda bussi junaan.
3: Kapuan henkilökunta (kun aukiolot vapautuvat): Tulen vaatimaan, että kaikki kaupat tulee olla 24h auki. Jos näen jonkun kaupan olevan avoinna esim VAIN 21:een, niin tulen valittamaan kuluttajaviranomaiselle. Tietysti itse käyttäisin kaupan palveluita työpäiväni päätteeksi klo 16:n jälkeen ma-pe. Valittaisinkin siksi, että miksi kauppoja pidetään 24h auki, kun hinnat nousisivat sen vuoksi. Jos aukioloja supistettaisiin vaatimuksestani, valittaisin, koska silloinhan Sanni-Juuterini ei pääsisi esim. klo 03.00 kauppaan oleilemaan.
4. Hoitohenkilökunta: pitää sitä päästä ryypp...anteeksi sairaslomaa saada esim. rankan viikonloppuvapaan vuoksi. - Hkv:n pomo x
Esimerkiksi helsingin sairaaloissa ja terveyskeskuksissa lääkärit lääkärit eivät ota työtään tosissaan monia se ei kiinnosta ollenkaan, mutta on tosin nuoria todella päteviä aloittaneita terveyskeskuslääkäreitä jotka rakastavat työtään ja ottavat sen niin kuin laki vaatii. Sairaahoitajat vanhat on kaikkieen pahimmat kääkät he kärsivät työstään kun heilläkin on kaikkia sairauksia mitä kenelläkin on on vaihdevuotta, avioerot, alkoholisni no se kuuluu nuorempaan polveebn nyt kaikkien eniten ! eli nuoremmat alle 40 vuotiaat sairaahoitajat juovat todella paljon joka paikassa missä tapaan ihmisiä kapakat,ym, juottolat niin yleisin ammatti on hoitoala ja sairaanhoitaja tunnen heitä monta ja 8 / 10 on alkoholisteja joilla kaikki poissaolot on alkoholin takia, he juovat ja pailaavat, kun taas 50 ja yli purkaa kiukkuaan potilaisiin asiakaspalvelussa samoin joka hommassa !
- ette ole
hyvän oloisia. Oletteko jumalauta tyytyväisiä mihinkään? Teillä on sentään henkenne mutta unohdatte arvostaa sitä. Nyt hei lakanaa korville ja lepositeisiin. Tämä elämä ei voi olla niin julma että pitää stressata jo kusella käymistäkin.
- blondeistablondein72hki
maanatain vastaisena yönä näin kamalaa painajaista työpaikastani..
Huomenna jo kolmas päivä loman jälkeen ja nyt totean että vaikka oisin halunnut jatkaa lomailua niin nautin työnteosta. - lomalta palannut
Ei tää töissä olo niin kauheaa ole kuitenkaan, kun muistaa vaan aina välillä, että kohta saa taas olla kotona monta päivää putkeen ja maata vaan eikä tarvii reissata eikä jaksa tehdä mitään remonttihommiakaan.....
- työläinen minäkin
Itse odotin taas tätä kesälomaa kuin kuuta taivaalta....sitten kun se tuli, niin menikin ihan liian nopsaan.
Aloin stressaamaan töiden alkua jo 2vko.n lomailun jälkeen...Ajattelin, että enää puolet jäljellä.
Minun stressiä lisäsi myös se, että työtehtäväni muuttui. Ja se muuttuminen ei ollut minulle mikään onnen potku. No nyt on viikko töitä takana ja stressi alkaa vähitellen häipymään, vaikken ole oppinut vieläkään tykkäämään uudesta tehtävästäni.
Mutta jostain on elanto saatava, joten tätä rataa...
- rahalla saa,pankkikortil
nyt kun loma on finaalissa,saa kuunnellla mellunmäessä juoppojen nuorten örvellystä, päivällä ryyppää jotkut syrjäytyneet (ammatti juopot) iltasella alkaa nuorten juomingit->Sudanissa saa pitkiä housuja käyttävät naiset neljäkymmentä raipan iskua , lisäksi ulkoministeriö aikoo lopettaa huumeitten käytön rangaistavuuden, nytkin laakavuoren kallio mellunmäessä täynnä huumeneuloja, sanoisin että alkaa anargia, käyttäjät pyytää ostamaan heiltä ainetta, turpaan tulee jos et osta sekä raiskataan jos ostat, kyllä homot nai linnanmäen lähellä keskellä päivää se on tasavallan päättäjät olleet hyvin otettuja kun on vapautettu homous/lesbous ja tehty siitä hyväksyttävää ja ihanan
sädehtittävän huumaania - p ukko
ota kunnon koomat
- p ukko
ota kunnon koomat
- ei stressiä ikinä
vedä kunnon perseet ja krapulassa aamulla töihin 2 tuntia myöhässä.
heh. - LaiskaJässikkä
Minä olen aina lomalla tai siltä minusta ainakin tuntuu. Pitää vain osata järjestää asiat oikein ja vetää oikeista naruista niin elämä helpottuu. Nukkuminen on ehkä rentouttavin asia elämässä. Ei ole aikaisia aamuja ellei joudu heräämään vessakäynnin vuoksi mutta sitten taas jatkamaan unia.
- tarvitsee
jauhaa samaa paskaa? Alkakaa työttömiksi, jos ette kestä.. ööh.. lomalta paluuta?
Hyvä vinkki lomalta paluuseen; mene takaisin töihisi, kun kerran töitä on..
On se jännä juttu se avuttomuus, ihmisen päässä muhii, ja näppispieruina purkautuu... - remedy*
Totta kai se lomaltapaluu aina järkyttää.
Minulta tosin itse loma-aika meni harvinaisen mukavasti.Syynä lienee oli se,että matkustelin ja harrastin aktiivista vapaa-ajan toimintaa (ei dokaamista) loman loppuun saakka.
Ainoastaan loman viimeisenä iltana kärsin helvetinmoisesta vitutuksesta,mutta siitäkin selvisin hengissä.
Usein suositellaan ns. löhölomaa,mutta itselleni se ei ainakaan sovi,koska ehtii miettiä likaa turhia asioita (ja varsinkin lomanloppumista ja töihin paluuta...).
Mutta jos kuitenkin on niin hyvä tuuri,että saa tehdä unelmatyötään eli työtä,jota tekisi vaikka ilmaiseksi,niin lomaltapluu ei varmaan ole suuri ongelma;)- Turha Jätkä
Haen sairaslomaa kun kesäloma loppuu..Ei paljon harmita silloin..
- Kiki.
Kyllä tässä tilanteessa työntekijöitä löytyy, itsellänikin loppui juuri kuukauden loma, ja voin taata että voin aloittaa vaikka huomenna puolen vuoden loman, ja taatusati löytyy tekiöitä, tosin en saisi penniäkään tuolta puolelta vuodelta.
Eli turha valittaa loman loppumisesta, koska NYT niitä tekijöitä löytyy, senkun pidätte lomaa vaikka jouluun asti. - vielä...
vastata koska lomani (4Vko:a) alkaa vasta 15.8!! koko loma ja oleskelu, mökkeily sun muut vasta edessä päin! ;-)
- Wabach
Tähän asti ei ole häirinnyt lomalta paluu vielä millään lailla.
- aamulla töihin
Olen ollut palkallisella lomalla tänä vuonna 26vk!! Töihin palaaminen tuntuu jo ihan mukavalta, päässee takaisin normaaliin rutiiniin.
- ääääääääääää
Paskaa vaan niskaan,ääääääräräggh!!!Saatanan pallinaamat tuloo vittuilemann huvikseen, masentavaa paskaa, ei saa nukuttua kuin n.6h yössä ja joskus vähemmän, pitää miettiä mitä tekee nyt ja huomenna, kukaan ei soita, vettä sataa, koko kaupunki on hirveä junttila, koulussa on hometta ja siitä tulee pää kipeäksi, ei ole edes rahaa toisin kuin nuolla lellityillä pikku runkkareilla, ei kunnon tekemistä, lässytetään että "miksi sul ei oo harrastyuksii" vittu mua mikkää harrastukset kiinnosta, aiheuttaa vaa päänvaivaa ja onhelmia, saatana perkele, pitää jaksaa talven yli(inh9oan kylmää,pimeää paska talvea, josta joku vitun jälkeenjäänyt iloitsee kun pääsee laskettelemman-ja siinä se!) ja helevetin helevetti, sisko tekee vitrun suunnitelmiaan tulevaisuuteen ja kertoo niistä huonoon aikaan ja sen vitun pillin mukaan pitääs kaikki tehä saatana, vitun pallinaama ihmiset kattoo päälle, perkeleen vanhukset ajaa pyörillään päin vaikka jo valmiina olit toisella puolella tietä, saatana saatana, pitää istua koulussa kuuntelemassa asioita, joista ei tulevaisuudessa ole mitään hyötyä(en väitä että siellä kaikki olisi hyödytöntä)ja tyhmä opettaja antaa jumalattomasti läksyjä, vitun idiootit ei käytä omia aivojaan vaan "seuraa johtajaa" ja saatanan ulkomaalaiset paskaläjät videoi youtubeen omia joutavia mielipiteitään kouluampumisista luullen itseään kovinkin viisaiksi, helelellelelellcetti loukkaavaa kun niitäkin pidetään niin perkeleen tavallisina, ja analysoidaan saatnan mutta mitään ei tehä, ja tämä junttikansa, joka valittaa kaikenmaailman asioista, mutta ei tee mitään vaan lässyttäää, ja omille asioilleni en mitään m,ahda, enbkä tee, koska se aiheuttaa vaan turjhaa päänvaivaa, on näinkin hyvä olla, kyllä se siitä, mutta välillä, ahahaha pistää NIIN VITUTTAMAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- kylläpä vituttaa
ääääääääääää kirjoitti:
Paskaa vaan niskaan,ääääääräräggh!!!Saatanan pallinaamat tuloo vittuilemann huvikseen, masentavaa paskaa, ei saa nukuttua kuin n.6h yössä ja joskus vähemmän, pitää miettiä mitä tekee nyt ja huomenna, kukaan ei soita, vettä sataa, koko kaupunki on hirveä junttila, koulussa on hometta ja siitä tulee pää kipeäksi, ei ole edes rahaa toisin kuin nuolla lellityillä pikku runkkareilla, ei kunnon tekemistä, lässytetään että "miksi sul ei oo harrastyuksii" vittu mua mikkää harrastukset kiinnosta, aiheuttaa vaa päänvaivaa ja onhelmia, saatana perkele, pitää jaksaa talven yli(inh9oan kylmää,pimeää paska talvea, josta joku vitun jälkeenjäänyt iloitsee kun pääsee laskettelemman-ja siinä se!) ja helevetin helevetti, sisko tekee vitrun suunnitelmiaan tulevaisuuteen ja kertoo niistä huonoon aikaan ja sen vitun pillin mukaan pitääs kaikki tehä saatana, vitun pallinaama ihmiset kattoo päälle, perkeleen vanhukset ajaa pyörillään päin vaikka jo valmiina olit toisella puolella tietä, saatana saatana, pitää istua koulussa kuuntelemassa asioita, joista ei tulevaisuudessa ole mitään hyötyä(en väitä että siellä kaikki olisi hyödytöntä)ja tyhmä opettaja antaa jumalattomasti läksyjä, vitun idiootit ei käytä omia aivojaan vaan "seuraa johtajaa" ja saatanan ulkomaalaiset paskaläjät videoi youtubeen omia joutavia mielipiteitään kouluampumisista luullen itseään kovinkin viisaiksi, helelellelelellcetti loukkaavaa kun niitäkin pidetään niin perkeleen tavallisina, ja analysoidaan saatnan mutta mitään ei tehä, ja tämä junttikansa, joka valittaa kaikenmaailman asioista, mutta ei tee mitään vaan lässyttäää, ja omille asioilleni en mitään m,ahda, enbkä tee, koska se aiheuttaa vaan turjhaa päänvaivaa, on näinkin hyvä olla, kyllä se siitä, mutta välillä, ahahaha pistää NIIN VITUTTAMAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tuosta tekstistä voin sanoa, että sinua vituttaa ihan oikeasti. Siistiä kun jotain vituttaa noin paljon!!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503814
- 1053415
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342781Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262428- 201859
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51789- 1851746
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3851448- 271437
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91228