Miten HPV virus voidaan todeta suusta?? voiko se parantua itsestään ja näpyt hävitä kurkusta pois? millä niitä hoidetaan onko jokin lääke? miten ja kauan kestää että kehittyy syöväksi ja mistä sen huomaa?
Suomessa terv.hoitajat ja lääkärit eivät ole tienneet tästä uutisesta ja sairaudesta vielä mitään:
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/suhteet.asp?id=1715718
"Kurkkusyövän suurin aiheuttaja ei ole enää tupakka tai alkoholi, vaan seksi. Tutkijat pelkäävät kurkkusyöpien määrän kasvavan räjähdysmäisesti muuttuneiden seksitapojen takia. Suuseksi aiheuttaa syöpää, sillä sen kautta tarttuu kondyloomaa aiheuttava papilloomavirus, joka aiheuttaa myös kohdunkaulansyöpää. Tämä samainen virus voi aiheuttaa kasvaimia myös suussa, esimerkiksi kurkussa, nielurisoissa tai kielessä.
Nyt HPV-tartunta on 60 prosentilla kurkunalueen syöpää sairastavista. Yhdysvaltain syöpäsäätiön johtaja Otis Brawley kertoo, että nykyään jopa puolet kurkunalueen syövistä johtuu papilloomavirusinfektiosta. Tämän takia myös kurkunalueen syövästä kärsivät eivät ole enää vain vanhoja, tupakoivia miehiä, vaan nuoria ihmisiä."
suuseksi HPV +kurkkusyöpä
19
4552
Vastaukset
- syöpä(kö?)
Minua mietityttää ihan sama. Huomasin viime viikolla kielessäni molemmassa nystyrässä yhden näpyn, näyttää samalta kuin yksittäiset klondynäpyt minulla reilu vuosi takaperin...
Tosiaanki mistä tietää,että aiheuttaako tämä konfy nimenomaan syöpää? Kuinka hoidetaan suusta, vai onko vain tuuripeliä...syöpä tulee jos on tullakseen,eli jätetään näpyt sellaisenaan?
Onko sinulla ap jotakin oireita suussa?
En kestä jos minulla syöpä,henkilöllä joka ei polta ja suihinkaan en ole ottanut kuin yhdeltä mieheltä...ja tämä siis oma miekkoseni?! Ja ikäkin lähempänä 20 kuin 30:/
olen aivan rikki, huomasin saman uutisen paripäivää sitten...- kyllä kiinnostaa
Minuakin kiinnostaa tämä, ylähuulen sisäpuolella ollut näppyjä jo pari vuotta. Kaksi hammaslääkäriä sanonut, että ihan normaaleja näppyjä! Itse pelkään HPV:tä, mutta en ole muuta voinut kuin elää normaalia elämää kun diagnoosia/hoitoa ei saa. Suuseksiä en tietenkään ole harrastanut. Ahdistaa vaan, kun tänä kesänä ollut kurkku ajoitain kipeä. Että mistä sen tietää, milloin se syöpä iskee...
- Virusta
ei voida poistaa eli kansanomaisesti "tauti ei ole parannettavissa".
Virus voi poistua itsestään ja sitten se voi jäädä huilimaan ja aktivoitua uudestaan mielensä mukaan.
Ja papillooma aiheuttaa syöpää muuttamalla solun tumaa ja perimää.
Lohdutukseksi voin sanoa, että kyllä se kuolo meidät kaikki aikanaan korjaa.- syöpä(kö?)
Kyllä minä ainakin tiedän ettei kondya voida hoitaa, mutta minä kaipaisin tietoa kuinka suusta näpyt hoidetaan pois? Pelottaa nyt kun suussa moisia, että syöpä tulee jos niitä ei hoida (jos ny ensinnäkään kondya on, mutta olen aika varma että kyseessä on kyseisen taudin näppyjä!)
syöpä(kö?) kirjoitti:
Kyllä minä ainakin tiedän ettei kondya voida hoitaa, mutta minä kaipaisin tietoa kuinka suusta näpyt hoidetaan pois? Pelottaa nyt kun suussa moisia, että syöpä tulee jos niitä ei hoida (jos ny ensinnäkään kondya on, mutta olen aika varma että kyseessä on kyseisen taudin näppyjä!)
voi hoitaa itse!
Mene lekuriin äläkä inise!- terveyskeskuslääkäri_
SamiJuha kirjoitti:
voi hoitaa itse!
Mene lekuriin äläkä inise!Tällä hetkellä nielussa olevat kondyloomat voidaan poistaa vain kirurgisesti.
- aloittaja
terveyskeskuslääkäri_ kirjoitti:
Tällä hetkellä nielussa olevat kondyloomat voidaan poistaa vain kirurgisesti.
minulla on ollut oireina nyt jo 5 kuun ajan muutama näppylä kurkussa, tarkemmin sanottuna nielurisoissa ja toiseen nielurisaan on ikään kuin kasvanut uusi nielurisa/toinen kerros viereen vai mitenhän sitä selittäisi..
millaisia näppylöitä sinulla on onko niitä monta? kauan ne on olleet?
voidaanko suussa olevia näppyjä poistaa muuten kuin kirurgisesti? maksaa varmaan aika paljon.
"En kestä jos minulla syöpä,henkilöllä joka ei polta ja suihinkaan en ole ottanut kuin yhdeltä mieheltä...ja tämä siis oma miekkoseni?! Ja ikäkin lähempänä 20 kuin 30:/ olen aivan rikki, huomasin saman uutisen paripäivää sitten..."
täysin sama tilanne täällä!! ja itse en voi edes kysellä mieheltä pitkään aikaan mitään tähän liittyvää koska mies häipyi kesälomalle ulkomaille, vakuutti alussa olevansa puhdas eikä oireita ilmennyt vuoteen... en ole varma johtuuko omat oireeni hpv:stä vai jostain muusta tulehduksesta, luulisi että oireet olisi ilmenneet heti? tosin riippuuhan se siitäkin jos mies vaikka yhtäkkiä kävi hankkimassa tartunnan salaa itselleen, mikä olisi hirveää. Ja miehillehän ei välttämättä edes tule mitään näkyviä/tuntuvia oireita.
Kurkkusyövästä luin eilen ja sen huomaa esim. siitä jos kaulalla,niskassa tai pään alueella tuntuu patti että sen kyllä huomaa eikä siitä heti ole huolta! ja toivottavasti ei huolta myöhemminkään! oireina voi olla myös kielen ja suun limakalvojen paisuminen ja miksei myös yleinen huono vointi. - aloittaja
aloittaja kirjoitti:
minulla on ollut oireina nyt jo 5 kuun ajan muutama näppylä kurkussa, tarkemmin sanottuna nielurisoissa ja toiseen nielurisaan on ikään kuin kasvanut uusi nielurisa/toinen kerros viereen vai mitenhän sitä selittäisi..
millaisia näppylöitä sinulla on onko niitä monta? kauan ne on olleet?
voidaanko suussa olevia näppyjä poistaa muuten kuin kirurgisesti? maksaa varmaan aika paljon.
"En kestä jos minulla syöpä,henkilöllä joka ei polta ja suihinkaan en ole ottanut kuin yhdeltä mieheltä...ja tämä siis oma miekkoseni?! Ja ikäkin lähempänä 20 kuin 30:/ olen aivan rikki, huomasin saman uutisen paripäivää sitten..."
täysin sama tilanne täällä!! ja itse en voi edes kysellä mieheltä pitkään aikaan mitään tähän liittyvää koska mies häipyi kesälomalle ulkomaille, vakuutti alussa olevansa puhdas eikä oireita ilmennyt vuoteen... en ole varma johtuuko omat oireeni hpv:stä vai jostain muusta tulehduksesta, luulisi että oireet olisi ilmenneet heti? tosin riippuuhan se siitäkin jos mies vaikka yhtäkkiä kävi hankkimassa tartunnan salaa itselleen, mikä olisi hirveää. Ja miehillehän ei välttämättä edes tule mitään näkyviä/tuntuvia oireita.
Kurkkusyövästä luin eilen ja sen huomaa esim. siitä jos kaulalla,niskassa tai pään alueella tuntuu patti että sen kyllä huomaa eikä siitä heti ole huolta! ja toivottavasti ei huolta myöhemminkään! oireina voi olla myös kielen ja suun limakalvojen paisuminen ja miksei myös yleinen huono vointi.omiin oireisiini myös kuuluu valkoinen kieli (häviää itsestään) ja näpyissä on joskus valkoista.
- aloittaja
aloittaja kirjoitti:
omiin oireisiini myös kuuluu valkoinen kieli (häviää itsestään) ja näpyissä on joskus valkoista.
http://www.medical-look.com/diseases_images/tonsillitis.jpg
tästä piirretystä kuvasta voi tutkia mihin omat oireet viittaisi, minun oireeni viittaisivat bakteeritulehdukseen. aloittaja kirjoitti:
tästä piirretystä kuvasta voi tutkia mihin omat oireet viittaisi, minun oireeni viittaisivat bakteeritulehdukseen.Miksi te sitä lekuria noin pelkäätte? Menkää vastaanotolle ja pääsette tuosta epätietoisuudesta.
Tehkää älkääkä iniskö!- aloittaja
SamiJuha kirjoitti:
Miksi te sitä lekuria noin pelkäätte? Menkää vastaanotolle ja pääsette tuosta epätietoisuudesta.
Tehkää älkääkä iniskö!en minä ainakaan lekuria pelkää johan olen siellä juossut kohta puoli vuotta täysin tuloksetta! vastaanotolla jonotin kerran yli 4 tuntia koko illan kyllä on tehty eikä inisty, lähinnä on tuntunut siltä että tietämättömät usein suomea puhumattomat lääkärit ovat inisseet kun eivät ymmärrä eivätkä tiedä mitä voisi olla. Terveisiä edistyksellisestä monikulttuurisesta pääkaupungista vaan.
Harmi kun ei ole varaa mennä millekkään erityislääkäreille ja terv.keskuksesta ei saa lähetettä mihinkään, toinen konsti olisi yritys pyrkiä hammaslääkäriin asuinpaikan mukaan sitten miten pääsee mihinkin vai pääseekö yritys on kova vaikka en jaksaisi enää yrittää... aloittaja kirjoitti:
en minä ainakaan lekuria pelkää johan olen siellä juossut kohta puoli vuotta täysin tuloksetta! vastaanotolla jonotin kerran yli 4 tuntia koko illan kyllä on tehty eikä inisty, lähinnä on tuntunut siltä että tietämättömät usein suomea puhumattomat lääkärit ovat inisseet kun eivät ymmärrä eivätkä tiedä mitä voisi olla. Terveisiä edistyksellisestä monikulttuurisesta pääkaupungista vaan.
Harmi kun ei ole varaa mennä millekkään erityislääkäreille ja terv.keskuksesta ei saa lähetettä mihinkään, toinen konsti olisi yritys pyrkiä hammaslääkäriin asuinpaikan mukaan sitten miten pääsee mihinkin vai pääseekö yritys on kova vaikka en jaksaisi enää yrittää...Mitä tarkoitat sanonnalla ”täysin tuloksetta”? Sitäkö, että lekurin määritelmä taudistasi ei vastaa mielikuvaasi?
Tiedetään nuo terveydellisten asioiden arvauskeskuksen ulkomaalaiset lekurit. Joidenkin ulosanti on surkeaa. Ja sitten on joitain aivan loistotyyppejä, jotka tosiaan tekevät jotain. Tosin niistä muista en mene sanomaan, että he eivät tietäisi, mutta heidän kommunikaationsa ja atraksitionsa on onnetonta ja se kuva kyllä vaikuttaa herkästi myös käsitykseen ammattitaidollisista kyvyistä.
Mutta siellä lekurissa voi ottaa esille erikoislekurin konsultaation. Yleensä kirjoittavat lähetettä aika hövelisti. Miksi et ole saanut lähetettä?
Jos kuuluu työterveydenhuollon tai YHTS:n piiriin, menee kyllä kaikki helpommin.- syöpä(kö?)
aloittaja kirjoitti:
omiin oireisiini myös kuuluu valkoinen kieli (häviää itsestään) ja näpyissä on joskus valkoista.
Heips... en ikävä kyllä ymmörtönyt linkin kuvasta juurikaan. Englanninkielen taitoni on sitä mitä on.
Tosiaanki kielessä molemmassa nystyrässä pieni näppy, lisäksi kun töissä katselin kurkkuuni paremmassa valossa..näytti nielurisojen vieressä..molemmilla puolilla olevan "näppyjä". Toisella puolella oli iso, n. pikkurillin pään kokoinen "rakkula/paise" ja toisella puolella oli muutama pienempi vierekkäin..
Suuta kuivaa jatkuvasti,ja kauhea jano...
itse kävin n. kk sitten hamppilääkärin tarkastuksessa, ja sanoi että suuni sekä limakalvoni ovat hyvässä kunnossa... mutta itse huomasin näpyt vasta viime viikolla, joten en tiedä ovatko olleet viimeksi hammaslääkärissä käydessäni. Asun myös pääkaupunkiseudulla, ja odotan aikaa suuhygienistille... uskallankoha venyttää "tutkimusreissua" sinne saakka, vai pitääköhän tosiaanki varata aika lekurille..Ottavatkohan ne jonkunlaisen näytteen näpyistä vai nielusta sulkeakseen hpv:n?
Jostain olen lukenut että näkyvät näpyt (kondyt) aiheuttavat harvoin kohdunkaulansyöpää (yleensä aiheuttaa ne litteet??)...tarkoittaakohan ettämyös harvemmin aiheuttaa nielu/suusyöpääkin ne näppylä"taudit"? - aloittaja
syöpä(kö?) kirjoitti:
Heips... en ikävä kyllä ymmörtönyt linkin kuvasta juurikaan. Englanninkielen taitoni on sitä mitä on.
Tosiaanki kielessä molemmassa nystyrässä pieni näppy, lisäksi kun töissä katselin kurkkuuni paremmassa valossa..näytti nielurisojen vieressä..molemmilla puolilla olevan "näppyjä". Toisella puolella oli iso, n. pikkurillin pään kokoinen "rakkula/paise" ja toisella puolella oli muutama pienempi vierekkäin..
Suuta kuivaa jatkuvasti,ja kauhea jano...
itse kävin n. kk sitten hamppilääkärin tarkastuksessa, ja sanoi että suuni sekä limakalvoni ovat hyvässä kunnossa... mutta itse huomasin näpyt vasta viime viikolla, joten en tiedä ovatko olleet viimeksi hammaslääkärissä käydessäni. Asun myös pääkaupunkiseudulla, ja odotan aikaa suuhygienistille... uskallankoha venyttää "tutkimusreissua" sinne saakka, vai pitääköhän tosiaanki varata aika lekurille..Ottavatkohan ne jonkunlaisen näytteen näpyistä vai nielusta sulkeakseen hpv:n?
Jostain olen lukenut että näkyvät näpyt (kondyt) aiheuttavat harvoin kohdunkaulansyöpää (yleensä aiheuttaa ne litteet??)...tarkoittaakohan ettämyös harvemmin aiheuttaa nielu/suusyöpääkin ne näppylä"taudit"?ensin vastaus:
en tiedä miksen ole saanut lähetettä? olen kyllä yrittänyt kysellä, tuloksetta, etenkin terv.hoitajat ovat vähätelleet vaivaa ja kertoneet nähneensä muillakin vastaavaa näppyjä kurkussa (ja koska sitä on muilla ei ole vakavaa vai). Monet kerrat näillä hoitajilla ja lääkäreillä on ollut myös silmälasit pöydällä ja ovat sanoneet ettei nielurisoissa ole mitään vaikka juuri niissä/niiden vieressä on patteja. Sitäkään ei varmaan ole uskottu miten kauan ne on nyt jo olleet 5 kuukautta, ei sillä ole niin väliä mitä tälläinen 20 vuotias sanoo tai mistä kärsii?:o
kuulemani mukaan yksi toisessa kaupungissa asuva pääsi hoitoon ja ilmeisesti leikkaukseen siinä vaiheessa kun oli kananmunan keltuaisen kokoinen näppylä suussa!
tästä kuvasta vielä suomennosta:
vasemmalla on siis bakteeritulehduksen jäljet harmaa rosoinen kieli, kurkun punaisuus, punaiset paisuneet nielurisat, valkoisia läikkiä.
Oikealla olevat oireet viirustulehdus: punaiset paisuneet nielurisat, kurkun punaisuus.
Miten tuollaiseen suuhygienistille pääset siis yksityiselle vai?? olen kuullut ettei hpv:lle olisi mitään varsinaista testiä tai hoitokeinoa?? vai olenkohan väärässä mutta se on jopa 70% naisista.
Minulla niihin näppyihin on nyt tullut ainakin yksi pieni (nuppipään kokoinen) valkoinen piste :( vaikka olen käyttänyt koko ajan suuvettä, hammaslääkäriliiton suosittelemaa! - aloittaja
aloittaja kirjoitti:
ensin vastaus:
en tiedä miksen ole saanut lähetettä? olen kyllä yrittänyt kysellä, tuloksetta, etenkin terv.hoitajat ovat vähätelleet vaivaa ja kertoneet nähneensä muillakin vastaavaa näppyjä kurkussa (ja koska sitä on muilla ei ole vakavaa vai). Monet kerrat näillä hoitajilla ja lääkäreillä on ollut myös silmälasit pöydällä ja ovat sanoneet ettei nielurisoissa ole mitään vaikka juuri niissä/niiden vieressä on patteja. Sitäkään ei varmaan ole uskottu miten kauan ne on nyt jo olleet 5 kuukautta, ei sillä ole niin väliä mitä tälläinen 20 vuotias sanoo tai mistä kärsii?:o
kuulemani mukaan yksi toisessa kaupungissa asuva pääsi hoitoon ja ilmeisesti leikkaukseen siinä vaiheessa kun oli kananmunan keltuaisen kokoinen näppylä suussa!
tästä kuvasta vielä suomennosta:
vasemmalla on siis bakteeritulehduksen jäljet harmaa rosoinen kieli, kurkun punaisuus, punaiset paisuneet nielurisat, valkoisia läikkiä.
Oikealla olevat oireet viirustulehdus: punaiset paisuneet nielurisat, kurkun punaisuus.
Miten tuollaiseen suuhygienistille pääset siis yksityiselle vai?? olen kuullut ettei hpv:lle olisi mitään varsinaista testiä tai hoitokeinoa?? vai olenkohan väärässä mutta se on jopa 70% naisista.
Minulla niihin näppyihin on nyt tullut ainakin yksi pieni (nuppipään kokoinen) valkoinen piste :( vaikka olen käyttänyt koko ajan suuvettä, hammaslääkäriliiton suosittelemaa!"Suuta kuivaa jatkuvasti,ja kauhea jano..."
ihan sama juttu!:( koko ajan pitää juoda ja lääkärit käskivätkin juoda mutta kun ei se auta kun saa koko ajan olla juomassa, ihan älytöntä touhua.. ja vaikka joisi, heti suu kuiva ja taas pitää juoda ja taas.
Minua onneksi tähän auttoi tuo suuvesi ainakin sen verran ettei tunnu ihan joka hetki kurkku kuivalta ja janoiselta, suosittelen siis sitä kumminkin, vaikken tiedä onko se miten pahaksi noille näpyille kun ilmestyi pieni valkoinen näppy heti kun aloin uutta suuvettä käyttää. - syöpä(kö?)
aloittaja kirjoitti:
"Suuta kuivaa jatkuvasti,ja kauhea jano..."
ihan sama juttu!:( koko ajan pitää juoda ja lääkärit käskivätkin juoda mutta kun ei se auta kun saa koko ajan olla juomassa, ihan älytöntä touhua.. ja vaikka joisi, heti suu kuiva ja taas pitää juoda ja taas.
Minua onneksi tähän auttoi tuo suuvesi ainakin sen verran ettei tunnu ihan joka hetki kurkku kuivalta ja janoiselta, suosittelen siis sitä kumminkin, vaikken tiedä onko se miten pahaksi noille näpyille kun ilmestyi pieni valkoinen näppy heti kun aloin uutta suuvettä käyttää.Kävin siis kunnallisella hammaslääkärillä tarkistuttamassa hampaat, laittoi mut jonoon suuhygienistille, lähinnä ientulehduksen vuoksi...tiiä sit millon pääsen:/. Et silt varmasti voin sit kysäistä asiaa,kun aika on. Toivottavasti pian...
Mitä suuvettä käytät?
Tiedän ettei kondyja pysty testaa, mut eikös niist pysty ottaa esim. koepalaa ja sitä kautta tutkia, lekuri siis.
Aattelin koittaa ens viikolla varata aikaa lääkäriin, jos saan aikaseks koska mul on yövuorot.. ni voi olla aika väsyny olo. Mut katellaa..
Kiitos linkin selvennyksestä... Itselläni ei omasta mielestä ole nielurisat turvonneet. Joten kuvasta ei ollut apua vaiba tunnistamiseen:D - aloittaja
syöpä(kö?) kirjoitti:
Kävin siis kunnallisella hammaslääkärillä tarkistuttamassa hampaat, laittoi mut jonoon suuhygienistille, lähinnä ientulehduksen vuoksi...tiiä sit millon pääsen:/. Et silt varmasti voin sit kysäistä asiaa,kun aika on. Toivottavasti pian...
Mitä suuvettä käytät?
Tiedän ettei kondyja pysty testaa, mut eikös niist pysty ottaa esim. koepalaa ja sitä kautta tutkia, lekuri siis.
Aattelin koittaa ens viikolla varata aikaa lääkäriin, jos saan aikaseks koska mul on yövuorot.. ni voi olla aika väsyny olo. Mut katellaa..
Kiitos linkin selvennyksestä... Itselläni ei omasta mielestä ole nielurisat turvonneet. Joten kuvasta ei ollut apua vaiba tunnistamiseen:Dminullakin oli jo keväällä ientulehdus (ikenet kuluneet ja kuluu edestä) mutta hammaslääkäri käski vain käyttää hammaslankaa jota muutenkin käytän ja käski tulla uudelleen 2 vuoden päästä :o
käytän Colgate cool mint suuvettä sen luvataan antavat 12tunnin "suoja" ja pahanhajuinen hengitys lähtee pois.
Pystyisitkö kysymään kumppaniltasi/entiseltä kumppaniltasi mitään asiaan liittyen että voisiko olla joku s-tauti niin saisit ehkä helpoiten ja nopeiten selkeyden asiaan mikä vaivaa?? tosin kumppanilla ei välttämättä niitä vaivoja ole ollenkaan ja voi olla tietämättään kantanut ja tartuttanut :/ huono juttu. - syöpä(kö?)
aloittaja kirjoitti:
minullakin oli jo keväällä ientulehdus (ikenet kuluneet ja kuluu edestä) mutta hammaslääkäri käski vain käyttää hammaslankaa jota muutenkin käytän ja käski tulla uudelleen 2 vuoden päästä :o
käytän Colgate cool mint suuvettä sen luvataan antavat 12tunnin "suoja" ja pahanhajuinen hengitys lähtee pois.
Pystyisitkö kysymään kumppaniltasi/entiseltä kumppaniltasi mitään asiaan liittyen että voisiko olla joku s-tauti niin saisit ehkä helpoiten ja nopeiten selkeyden asiaan mikä vaivaa?? tosin kumppanilla ei välttämättä niitä vaivoja ole ollenkaan ja voi olla tietämättään kantanut ja tartuttanut :/ huono juttu.itse olen kokeillut betadine suuvettä, joka tappaa esim. hiivabakteereita suusta.. enkä ole huomannut siitä olevan apua.
Miehelläni todettiin viime vuonna kondylooma alapäässään, ja hoidettiin se pois aluksi liuoksilla ja loulta meni jäädytykseen, ja joka tehosi.. minulla oli myöskin kondylooma näppy viime vuonna, en mennyt lääkäriin sen vuoksi. Käytin miehen lääkeliuosta siihen,ja hävisi nopeasti... ja olen nyt lähes satavarma että suussani olevat näpyt kondya:o. Sen vuoksi tämä pelko...
- tiesitkö..
Just, tiesitkö myös että jokainen askel jonka otat voi päättyä tapaturmaiseen kuolemaan, jokaisella aterialla on mahdollisuus tukehtua kuoliaaksi ja että jokainen joka on joskus juonut vettä on kuollut aikanaan, melkoista myrkkyä siis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1095804Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453803Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503275Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4632670Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681700- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321363Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151336- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541245