Uusi mainosfilmi esikoislestadiolaisuudesta

Laestadianinfo

Tein uuden ”mainosfilmin” esikoislestadiolaisuudesta, missä on uusia kuvia ja enemmän tekstiä kun edellisessä. Tämä korvaa edellisen filmin joka nyt on poistettu.

Filmin laatu paranee kun Youtube on prosessoinut sitä valmiiksi noin tunnin kuluttua.

http://www.youtube.com/watch?v=U1rId81MVk0

Mielipiteitä?

Myös toinen lyhyempi filmi esikoislestadiolaisuudesta on suunnitteella..

(Jos teillä on mahdollisuutta, käykää antamassa 5 tähtiä filmille)

24

887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs el

      Filmissä oleva kuva Joensuun rukoushuoneesta on sikäli väärä, että se on vanhan rukoushuoneen kuva! Joensuuhun on rakennettu joitain vuosia sitten uusi rukoushuone Noljakantie 18:sta.

      • Laestadianinfo

        "Filmissä oleva kuva Joensuun rukoushuoneesta on sikäli väärä, että se on vanhan rukoushuoneen kuva! Joensuuhun on rakennettu joitain vuosia sitten uusi rukoushuone Noljakantie 18:sta."

        Kiitos tiedosta! Nykyinen filmi on ainakin paljon parempi kun edellinen. Sen mukaan kun saan uutta materiaalia, parannan sitä.


    • yx maallikko

      Aamen hallelujaa aamen. Ikävä tulee veljeä!!

    • yhteystiedot, jos joku haluaisi lähettää aineistoa.

      • LaestadianInfo

        Kuten aina ennenkin. Jos teillä on EL materiaalia joka haluatte julkaistua minun filmeissä, laittaakaa materiaali (laulu, saarna, kuvia), jakoon vaikka seuraavan palvelun kautta ja ilmoittakaa polku tänne.

        http://www.rapidshare.com/

        Seuraava EL filmi tulee luultavasti olemaan lauluäänite missä on kuvia ja kerrottu teidän toiminnasta. Tähän filmiin minulla on jo materiaali.


      • 1Saara
        LaestadianInfo kirjoitti:

        Kuten aina ennenkin. Jos teillä on EL materiaalia joka haluatte julkaistua minun filmeissä, laittaakaa materiaali (laulu, saarna, kuvia), jakoon vaikka seuraavan palvelun kautta ja ilmoittakaa polku tänne.

        http://www.rapidshare.com/

        Seuraava EL filmi tulee luultavasti olemaan lauluäänite missä on kuvia ja kerrottu teidän toiminnasta. Tähän filmiin minulla on jo materiaali.

        "yksinkertaisen elämän korostamista" -mielestäni esikoislestadiolaiset eivät ole mitään askeetikkoja, ainakaan suurin osa! Mitähän tuo sanonta sitten pitää sisällään?


      • Laestadianinfo
        1Saara kirjoitti:

        "yksinkertaisen elämän korostamista" -mielestäni esikoislestadiolaiset eivät ole mitään askeetikkoja, ainakaan suurin osa! Mitähän tuo sanonta sitten pitää sisällään?

        Näin suunta yleensä kuvataan kirjallisuudessa. Kyllä esikoislestadiolaisuudessa selvästi on akseettisia piirteitä.

        Tämä on ihan hyvä! Askeettisuus tarvittaisiin laajimmaltakin yhteiskunnassa.

        Tällainen elämänmeno että elämästä pitäisi saada mahdollisimman paljon irti, kuluttaa luontoa, ihmissuhteita ja on vahingollista monella muulla tavalla.


      • K0TTER0
        Laestadianinfo kirjoitti:

        Näin suunta yleensä kuvataan kirjallisuudessa. Kyllä esikoislestadiolaisuudessa selvästi on akseettisia piirteitä.

        Tämä on ihan hyvä! Askeettisuus tarvittaisiin laajimmaltakin yhteiskunnassa.

        Tällainen elämänmeno että elämästä pitäisi saada mahdollisimman paljon irti, kuluttaa luontoa, ihmissuhteita ja on vahingollista monella muulla tavalla.

        Onko askeettisuus niin pelastavaa jos se on hienoissa kulkupeleissä,
        vaatteissa, taloissa, -ylipäänsä kaikessa omaisuudessa. Eri asia
        jos oikeesti oltas askeettisia -tyyliin P.Linkola -kyllä sitten voitas
        asialla "ylpeillä".


      • teu
        K0TTER0 kirjoitti:

        Onko askeettisuus niin pelastavaa jos se on hienoissa kulkupeleissä,
        vaatteissa, taloissa, -ylipäänsä kaikessa omaisuudessa. Eri asia
        jos oikeesti oltas askeettisia -tyyliin P.Linkola -kyllä sitten voitas
        asialla "ylpeillä".

        eksy sillä sehän tapattaisi heti n. 4 miljardia ihmistä , hän
        on sanonut että n. 2 miljardia ihmistä riittäisi , miten ihmiset muuten
        ymmärtää tuon väkiluvun vähennyksen , odottakaa kunhan
        päästään atomi sota asteelle niin se toteutuu . mutta ei kovin
        tasapuolisesti , niinkuin tiedätte kansaa jää jonnekin ja jonnekin
        ei niin se menee , ei kannata intoilla .


      • kunne kulkenet
        1Saara kirjoitti:

        "yksinkertaisen elämän korostamista" -mielestäni esikoislestadiolaiset eivät ole mitään askeetikkoja, ainakaan suurin osa! Mitähän tuo sanonta sitten pitää sisällään?

        Liina päässä naisilla, ei pitkiä housuja naisilla, ei yleiselle uimarannalle etti himot herää, ei kaulaketjuja, miehillä ei kihlasormusta, ei eläviä kukkia sisätiloissa, luetteloa voisi jatkaa monta A4 arkillista.

        Käytännössä kysymys on oman vanhurskauden rakentamisesta ja sen edelleen vahvistamisesta. Itse valitusta Jumalan palveluksesta, sanoo Raamattu.

        Kol. 2:20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        Kol. 2:21
        "Älä tartu,
        älä maista,
        älä koske!"

        Kol. 2:22 - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta -ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?

        Kol. 2:23 Tällä kaikella tosin on...

        ...viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi
        ja sentähden, ettei se ruumista säästä;

        mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.

        Kol. 3:1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa,
        niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
        Kol. 3:2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, ...

        ... älköön siihen, mikä on maan päällä.
        Kol. 3:3 Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;

        Kol. 3:4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.
        Kol. 3:5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne:
        - haureus,
        - saastaisuus,
        - kiihko,
        - paha himo
        - ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,

        Kol. 3:6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,


      • esikoinen,
        1Saara kirjoitti:

        "yksinkertaisen elämän korostamista" -mielestäni esikoislestadiolaiset eivät ole mitään askeetikkoja, ainakaan suurin osa! Mitähän tuo sanonta sitten pitää sisällään?

        Se on vain tiukkisten mukaistaminen , asioissa jotka kaunistelematta on ,
        noudattaa sellaisia asioita joita. Meille kesällä kailotettiin kaikenlaiset .
        määräykset pitää tehdä ja tuntea , kaikki Kiellot jotka listataan on poistoa
        ja kaikki samat asiat ja niiden vieminen on lisäystä , ja niistä saa sen tuomion
        kuin Raamattuun on kitjoitettu Egyptissä .


      • Laestadianinfo
        esikoinen, kirjoitti:

        Se on vain tiukkisten mukaistaminen , asioissa jotka kaunistelematta on ,
        noudattaa sellaisia asioita joita. Meille kesällä kailotettiin kaikenlaiset .
        määräykset pitää tehdä ja tuntea , kaikki Kiellot jotka listataan on poistoa
        ja kaikki samat asiat ja niiden vieminen on lisäystä , ja niistä saa sen tuomion
        kuin Raamattuun on kitjoitettu Egyptissä .

        Pitäisinkö siis muuttaa tekstin "Yksinkertaisen elämän korostaminen" seuraavaksi:

        Monimutkaisen elämän korostaminen

        ?

        :-)


      • 1Saara
        Laestadianinfo kirjoitti:

        Pitäisinkö siis muuttaa tekstin "Yksinkertaisen elämän korostaminen" seuraavaksi:

        Monimutkaisen elämän korostaminen

        ?

        :-)

        paremmuden korostaminen? ;)

        En näe askeettista elämäntyyliä edes tiukkiksilla! On vain jotain sääntöjä, mutta ne eivät syrjäytä luxus-elintasoa, johon yleinen pyrkimys tuntuu olevan, toiset ovat sen vain saavuttaneet toiset sitä vielä havittelevat!


      • esikoinen,
        kunne kulkenet kirjoitti:

        Liina päässä naisilla, ei pitkiä housuja naisilla, ei yleiselle uimarannalle etti himot herää, ei kaulaketjuja, miehillä ei kihlasormusta, ei eläviä kukkia sisätiloissa, luetteloa voisi jatkaa monta A4 arkillista.

        Käytännössä kysymys on oman vanhurskauden rakentamisesta ja sen edelleen vahvistamisesta. Itse valitusta Jumalan palveluksesta, sanoo Raamattu.

        Kol. 2:20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        Kol. 2:21
        "Älä tartu,
        älä maista,
        älä koske!"

        Kol. 2:22 - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta -ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?

        Kol. 2:23 Tällä kaikella tosin on...

        ...viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi
        ja sentähden, ettei se ruumista säästä;

        mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.

        Kol. 3:1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa,
        niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
        Kol. 3:2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, ...

        ... älköön siihen, mikä on maan päällä.
        Kol. 3:3 Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;

        Kol. 3:4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.
        Kol. 3:5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne:
        - haureus,
        - saastaisuus,
        - kiihko,
        - paha himo
        - ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,

        Kol. 3:6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,

        kyllä se on omavanhurskauden rakentamisesta ...
        Apostoli on selittänyt pikkuisen Kol. 2.12 että me kasteessa olemme haudatut
        kristuksen kanssa sekä' herätetyt hänen kanssaan uskon kautta . . Niin
        muodoin olemme kasteen ja USKOn kautta Jo täällä osallisia Kristuksen kuolemasta , hautaamisesta , ylösnousemisesta ja taivaaseenastumisesta . Sillä kaste istutti meidät Kristukseen . 2:11 Ja hänessä te myös olette ympärileikatut , ette käsintehdyillä leikkauksilla Vaan lihan ruumiin poisriisumisella, , Kristuksen ympärileikkausella . Kummassakin tarvittiin MERKIN LISÄKSI OPETUS, ja Pyhän Hengen vaikuttama uudistus uskoon ja kuuliaisuuteen .

        Ihmisiä vastaan ollut kirjoitus säädöksineen oli laki . ollen sen rikkojia vastaan ja tuomiten heidät. Kristus pyyhki sen pois kärsimällä ristillä ihmisten puolesta
        sen heille vaatiman rangaistuksen. Näin hän naulasi ristille vaatiman rangaistuksen Kristuksen uhrin ja uudenliiton ajan alkamisen jälkeen .

        3:1 , Etsikää sitä, mikä on ylhäällä Ja usko omistaa hänet kokonaan . sen
        tähden olemme jo hänen kuolemaansa ja hautaamisensa kautta hänessä
        kuolleet ja haudatut pois synnistä , niin ettei synnillä enää ole mitään valtaa meihin ei kadota meitä enää eikä pidä enää orjinaan meitä , niin kauan kuin
        pysymme uskossa yhdistettynä Kristukseen .


      • Tsadilainen
        LaestadianInfo kirjoitti:

        Kuten aina ennenkin. Jos teillä on EL materiaalia joka haluatte julkaistua minun filmeissä, laittaakaa materiaali (laulu, saarna, kuvia), jakoon vaikka seuraavan palvelun kautta ja ilmoittakaa polku tänne.

        http://www.rapidshare.com/

        Seuraava EL filmi tulee luultavasti olemaan lauluäänite missä on kuvia ja kerrottu teidän toiminnasta. Tähän filmiin minulla on jo materiaali.

        Hei

        Mulla olisi kuvia Hesan ruksasta, mutta olen surkea näissä atk-hommissa. Minne voisin lähettää kuvia ja miten? mulla on ne sähköisessä muodossa.


      • Normaali
        kunne kulkenet kirjoitti:

        Liina päässä naisilla, ei pitkiä housuja naisilla, ei yleiselle uimarannalle etti himot herää, ei kaulaketjuja, miehillä ei kihlasormusta, ei eläviä kukkia sisätiloissa, luetteloa voisi jatkaa monta A4 arkillista.

        Käytännössä kysymys on oman vanhurskauden rakentamisesta ja sen edelleen vahvistamisesta. Itse valitusta Jumalan palveluksesta, sanoo Raamattu.

        Kol. 2:20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        Kol. 2:21
        "Älä tartu,
        älä maista,
        älä koske!"

        Kol. 2:22 - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta -ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?

        Kol. 2:23 Tällä kaikella tosin on...

        ...viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi
        ja sentähden, ettei se ruumista säästä;

        mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.

        Kol. 3:1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa,
        niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
        Kol. 3:2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, ...

        ... älköön siihen, mikä on maan päällä.
        Kol. 3:3 Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;

        Kol. 3:4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.
        Kol. 3:5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne:
        - haureus,
        - saastaisuus,
        - kiihko,
        - paha himo
        - ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,

        Kol. 3:6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,

        Jos katsot keskiverto El/lestan elämää niin tuo yllämainitsemasi lista ei pidä paikkaansa. Älä viitsi paisutella ja vetää 60- luvun juttuja. On tietysti ihmisiä joilla askeetti on viritetty huippuunsa, mutta siitä vaan.


      • esikoinen,
        esikoinen, kirjoitti:

        kyllä se on omavanhurskauden rakentamisesta ...
        Apostoli on selittänyt pikkuisen Kol. 2.12 että me kasteessa olemme haudatut
        kristuksen kanssa sekä' herätetyt hänen kanssaan uskon kautta . . Niin
        muodoin olemme kasteen ja USKOn kautta Jo täällä osallisia Kristuksen kuolemasta , hautaamisesta , ylösnousemisesta ja taivaaseenastumisesta . Sillä kaste istutti meidät Kristukseen . 2:11 Ja hänessä te myös olette ympärileikatut , ette käsintehdyillä leikkauksilla Vaan lihan ruumiin poisriisumisella, , Kristuksen ympärileikkausella . Kummassakin tarvittiin MERKIN LISÄKSI OPETUS, ja Pyhän Hengen vaikuttama uudistus uskoon ja kuuliaisuuteen .

        Ihmisiä vastaan ollut kirjoitus säädöksineen oli laki . ollen sen rikkojia vastaan ja tuomiten heidät. Kristus pyyhki sen pois kärsimällä ristillä ihmisten puolesta
        sen heille vaatiman rangaistuksen. Näin hän naulasi ristille vaatiman rangaistuksen Kristuksen uhrin ja uudenliiton ajan alkamisen jälkeen .

        3:1 , Etsikää sitä, mikä on ylhäällä Ja usko omistaa hänet kokonaan . sen
        tähden olemme jo hänen kuolemaansa ja hautaamisensa kautta hänessä
        kuolleet ja haudatut pois synnistä , niin ettei synnillä enää ole mitään valtaa meihin ei kadota meitä enää eikä pidä enää orjinaan meitä , niin kauan kuin
        pysymme uskossa yhdistettynä Kristukseen .

        Niin olemme myös Kristuksen ylösnousemiseen ja Taivaaseenastumisen
        voiman kautta hänen kanssaan herätetyt ja asetetut taivaallisiin Ef. 2:6 .
        Tästä apostoli siksi tekee tämän johtopäätöksen: "Jos siis olette herätetyt Kristuksen kanssa ".... niinkuin kaikki he ovat , jotka ovat kastetut ja USKOvat
        häneen .... "niin etsikää sitä , mikä on ylhäällä , jossa Kristus on ja istuu
        Jumalan oikealla puolella " Siellä ylhäällä on meidän elämämme .


      • Laestadianinfo
        Tsadilainen kirjoitti:

        Hei

        Mulla olisi kuvia Hesan ruksasta, mutta olen surkea näissä atk-hommissa. Minne voisin lähettää kuvia ja miten? mulla on ne sähköisessä muodossa.

        Yksinkertaisin tapa on että lähdet seuraavalle sivulle:

        http://www.rapidshare.com/

        Painat "Browse" joka on ainoa nappi sivulla, ja valitset tiedoston joka haluat lähettää.

        Tämän jälkeen painat "Upload" nappia, jonka jälkeen tiedosto siirtyy palveluun.

        Tämän jälkeen kopioit "Download Link:" teksti tänne, kuten seuraavassa esimerkissä missä olen ladannut kuva meidän ruksasta palveluun:

        http://rapidshare.com/files/264481663/image_galleryrisohell.jpg.html

        Kuvaa voi ladata palvelusta vain kymmenen kertaa ennen kun sitä postitetaan sieltä, joten pyydän että ette muut ladatte kuvan sieltä ennen kun itse olen saanut sitä. Voin itse ottaa sen alas niin monta kertaa että se poistuu palvelusta, niin et tarvitse itse poistaa sen.

        Siis kaksi napinpainallusta ja tekstin kopioiminen tarvitaan, niin minulla on kuva(t).

        Jos tämä ei toimi, keksitään jotakin muuta..


      • Tsadilainen
        Laestadianinfo kirjoitti:

        Yksinkertaisin tapa on että lähdet seuraavalle sivulle:

        http://www.rapidshare.com/

        Painat "Browse" joka on ainoa nappi sivulla, ja valitset tiedoston joka haluat lähettää.

        Tämän jälkeen painat "Upload" nappia, jonka jälkeen tiedosto siirtyy palveluun.

        Tämän jälkeen kopioit "Download Link:" teksti tänne, kuten seuraavassa esimerkissä missä olen ladannut kuva meidän ruksasta palveluun:

        http://rapidshare.com/files/264481663/image_galleryrisohell.jpg.html

        Kuvaa voi ladata palvelusta vain kymmenen kertaa ennen kun sitä postitetaan sieltä, joten pyydän että ette muut ladatte kuvan sieltä ennen kun itse olen saanut sitä. Voin itse ottaa sen alas niin monta kertaa että se poistuu palvelusta, niin et tarvitse itse poistaa sen.

        Siis kaksi napinpainallusta ja tekstin kopioiminen tarvitaan, niin minulla on kuva(t).

        Jos tämä ei toimi, keksitään jotakin muuta..

        Tack! Jag skall göra min bästa att du skulle få några bilder, fast dom är inte helt perfekta. Om de lyckas inte så återkommer jag!


      • Tsadilainen
        Tsadilainen kirjoitti:

        Tack! Jag skall göra min bästa att du skulle få några bilder, fast dom är inte helt perfekta. Om de lyckas inte så återkommer jag!

        Lyvkades inte. Min e-mail adress är [email protected]


      • Laestadianinfo kirjoitti:

        Yksinkertaisin tapa on että lähdet seuraavalle sivulle:

        http://www.rapidshare.com/

        Painat "Browse" joka on ainoa nappi sivulla, ja valitset tiedoston joka haluat lähettää.

        Tämän jälkeen painat "Upload" nappia, jonka jälkeen tiedosto siirtyy palveluun.

        Tämän jälkeen kopioit "Download Link:" teksti tänne, kuten seuraavassa esimerkissä missä olen ladannut kuva meidän ruksasta palveluun:

        http://rapidshare.com/files/264481663/image_galleryrisohell.jpg.html

        Kuvaa voi ladata palvelusta vain kymmenen kertaa ennen kun sitä postitetaan sieltä, joten pyydän että ette muut ladatte kuvan sieltä ennen kun itse olen saanut sitä. Voin itse ottaa sen alas niin monta kertaa että se poistuu palvelusta, niin et tarvitse itse poistaa sen.

        Siis kaksi napinpainallusta ja tekstin kopioiminen tarvitaan, niin minulla on kuva(t).

        Jos tämä ei toimi, keksitään jotakin muuta..

        Minulle yksinkertaisin tapa olisi seuraava: Ottaisit itsellesi jonkin s-postin, vaikkapa suomi24.fi ja laittaisit tunnuksen, josta ei selviä henkilöllisyys. Siihen s-postiin voisi halukkaat lähettää kuvatiedostoja ja ne tulisivat suoraan postilaatikkoosi.

        TYämä on vain ajatus ei vaatimus. Siunausta askarteluusi.


      • Laestdianinfo
        vihne kirjoitti:

        Minulle yksinkertaisin tapa olisi seuraava: Ottaisit itsellesi jonkin s-postin, vaikkapa suomi24.fi ja laittaisit tunnuksen, josta ei selviä henkilöllisyys. Siihen s-postiin voisi halukkaat lähettää kuvatiedostoja ja ne tulisivat suoraan postilaatikkoosi.

        TYämä on vain ajatus ei vaatimus. Siunausta askarteluusi.

        E-mail osoite on

        [email protected]

        Osoitteeseen voidaan lähettää kaikkea mahdollista lestadiolaisuuteen liittyvää.


      • mielipiteitäni
        1Saara kirjoitti:

        paremmuden korostaminen? ;)

        En näe askeettista elämäntyyliä edes tiukkiksilla! On vain jotain sääntöjä, mutta ne eivät syrjäytä luxus-elintasoa, johon yleinen pyrkimys tuntuu olevan, toiset ovat sen vain saavuttaneet toiset sitä vielä havittelevat!

        Raamatun valossa.Askeettisuudessa voidaan todella mennä liiallisuuksiin jos siitä otetaan pinnoja olemalla ns.parempi kuin muut,esim. luxus-elämää viettävät.Raamatussa luvataan joillekkin maallista siunausta,luulen et siihen kuuluu mammonakin.Se ei kuitenkaan tarkoita sitä et jos jollain on paljon ja ei välitä kärsivistä,silloin se mammona on mennyt liiallisuuksiin.Jeesuksen opetus:Jos sinulla on 2 ihokasta,anna toinen köyhälle.Me elämme sellaista aikaa täällä Suomessa et tuntuu kaikilla olevan yllin kyllin.Ajatellaan koko maailmaa,lapsia kuolee ,myös aikuisia veden ja ruoan puutteeseen.Olemmeko me nyt ,ns.hyvinvoivat,tarpeeksi auttamassa heitä hädässään?Tuleeko meille mieleen koko köyhän maailman nälkää näkevät?Se ei ole oikein että me ajattelemme vain omaa napaamme.Minä rukoilen että meiksuistakin löytyisi enempi koko maailman köyhyyttä vastaan auttavia.Ajatelkaa tätä tarkkaan mielessänne,viis mammonasta,viis mersuista(meilläkin on)haluan sanoa että itsekkin olen velkapää.Rukoilen todella kaikille rakkautta ja myötäelämistä hätää kärsivien osaksi.Maallinen katoaa,rakkaus ei koskaan.Eikö Jeesus kärsinyt koko maailman synnin tähden!Myös heidän jotka todella apua tarvitsevat.Loppujen lopuksi ihminen tulisi toimeen tosi pienellä.En kyllä ketään halua moralisoida,anteeksi jos väärin kirjoitan.ymmärrystä ja uhrautuvaa mieltä meille kaikille,peppiina rukoilee


      • LaestadianInfo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      144
      1995
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      83
      1894
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      58
      1419
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      74
      1224
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      1009
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      3
      889
    7. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      12
      864
    8. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      48
      841
    9. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      56
      838
    10. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      795
    Aihe