Mitäpäs!

Mitäpäs, jos jokainen adventisti kuullessaan sapattikokouksessaan, adventistien kirjoituksissa tai puheissa, tai omassa mielessään perusteluna jollekin asialle sanottavan "sisar White sanoi, että...", menisi ja rukoilisi Jumalaa antamaan hänelle ymmärrystä asiassa ja selvittäisi Raamatusta, miten tuo kyseinen asia on.

Jos taas sitten Raamattua selatessa ja asiaan vastausta etsiessä tulisi mieleen, miten adventismi on kyseisen asian opettanut, niin taas tekisi saman ja ottaisi itse selvää.

Uskalla kyseenalaistaa Ellen Whiten opetukset ja kaikki opetukset, mitä kirkkosi rivijäsenet ja työntekijät sinulle syöttävät, jatkuvasti.

Ellen Whiten pelko ei saa olla suurempi kuin Jumalan pelko, muuten Ellen White on epäjumalasi.

Älä jätä laiskuuttasi ja mukavuuden halusta maanpäällistä elämääsi ja iankaikkisuuttasi raatelevien eksyttäjien ja väärän profeetan Ellen Whiten käsiin.

11

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta." ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905.

      Ps. 119:160
      Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.

      Niin vaikea on valita näiden kahden välillä (?) että paree on tosiaankin rukoilla
      taivaallelta Isältä viisautta Jeesuksen nimessä.
      Tai Elleniltä Miikaelin nimessä. Suosittelen Riitan neuvon kuuntelemista.

      • yhtikäs

        mitään. Hän nukkuu kuolon unta, kunnes Jeesus hänet herättää. Ja kuolleet eivät tiedä mitään.


    • Tismalleen

      Näinhän me olemme tehneetkin ja site löytäneet Raamatusta totuuden.

    • "Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

      4:31 Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä.

      4:32 Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut."

      • Näköjään kirjoitit itsellesi kehotuksia!


      • tiedät kai
        uskova_1 kirjoitti:

        Näköjään kirjoitit itsellesi kehotuksia!

        pelkästään Sirkka-Iitaa varten kirjoitettu. Kyllä hyvin voit nuo kehoitukset ottaa myös itseesi.


      • Adventistinen sapattisinettioppi sunnuntaipedonmerkkinsä kanssa on tarkoitus
        kiihottaa adentistit ja Sirkka-Iita ja alex-kasi (luterilaisia) ei-adventisteja vastaan.
        Mutta Herran käsky kieltää sellaisen ankarasti:

        Ef. 6:2
        "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" on ensimmäinen käsky, johon liittyy lupaus:
        [6:2,3: 2. Moos. 20:12; 5. Moos. 5:16]
        3 "jotta menestyisit ja eläisit kauan maan päällä".
        4 Ja te isät, älkää herättäkö lapsissanne vihaa, vaan kasvattakaa ja ojentakaa heitä Herran tahdon mukaan. [Sananl. 29:17]

        Ramatun sinettioppi ja senhän adventisti saattaa murheelliseksi kilpailevine
        sinetteineen:

        Ef. 4:30
        Älkää tuottako surua Jumalan Pyhälle Hengelle,
        jonka olette saaneet sinetiksi lunastuksen päivää varten. [Ef. 1:13]

        Jos adventtikirkko päästäisi ei-adventistit pannasta (sunnuntaipedonmerkki) ja
        paavi Lutherin pannasta, niin joku saattaisi luulla adventtikirkkoa ja paavin
        kirkkoa kristillisiksi. Joten ehkä on hyvä näin, että saamme kokea siunattua
        vainoa.


      • Raamattumies*
        tiedät kai kirjoitti:

        pelkästään Sirkka-Iitaa varten kirjoitettu. Kyllä hyvin voit nuo kehoitukset ottaa myös itseesi.

        1.Tim.6:3 Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
        1. Tim. 6:4
        niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja


      • eve::
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Adventistinen sapattisinettioppi sunnuntaipedonmerkkinsä kanssa on tarkoitus
        kiihottaa adentistit ja Sirkka-Iita ja alex-kasi (luterilaisia) ei-adventisteja vastaan.
        Mutta Herran käsky kieltää sellaisen ankarasti:

        Ef. 6:2
        "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" on ensimmäinen käsky, johon liittyy lupaus:
        [6:2,3: 2. Moos. 20:12; 5. Moos. 5:16]
        3 "jotta menestyisit ja eläisit kauan maan päällä".
        4 Ja te isät, älkää herättäkö lapsissanne vihaa, vaan kasvattakaa ja ojentakaa heitä Herran tahdon mukaan. [Sananl. 29:17]

        Ramatun sinettioppi ja senhän adventisti saattaa murheelliseksi kilpailevine
        sinetteineen:

        Ef. 4:30
        Älkää tuottako surua Jumalan Pyhälle Hengelle,
        jonka olette saaneet sinetiksi lunastuksen päivää varten. [Ef. 1:13]

        Jos adventtikirkko päästäisi ei-adventistit pannasta (sunnuntaipedonmerkki) ja
        paavi Lutherin pannasta, niin joku saattaisi luulla adventtikirkkoa ja paavin
        kirkkoa kristillisiksi. Joten ehkä on hyvä näin, että saamme kokea siunattua
        vainoa.

        adventisteilta saa, sinä itsehän tuossa olet vaahdonnut adventisteja vastaan, eikä yksikään adventisti ole edes vastannut sinulle mitään. Taitaa itselläsi olla se vainon henki?


      • mulle, sulle, mulle, sul
        Raamattumies* kirjoitti:

        1.Tim.6:3 Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
        1. Tim. 6:4
        niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja

        Kyllä KOKO Raamattu on tarkoitettu MEILLE KAIKILLE. Älä sulje itseäsi Raamatun neuvojen ulkopuolelle, Antti (netti-) Raamattumies. Muuten, oletko huomioinut miten 1.Tim. 6:4 jatkuu; "ja alituista kinastelua sellaisten ihmisten kesken, jotka ovat MENETTÄNEET JÄRKENSÄ ja KADOTTANEET TOTUUDEN ja pitävät uskontoa vain tulolähteenä."


    • Raamatun oppia

      ja sinä olet harhaoppinen eksyttäjä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe