”Kokopäiväinen työntekijä myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun avustaviin tehtäviin n. 500 eurolla kuukaudessa. Pääkaupunkiseudulla toteutettavan, rekrytoivan ohjelman kautta yrityksenne saa itse valitsemanne työntekijän kokopäiväiseen yritystyöhön 4 kk:ksi ilman työllistämisvelvoitetta.”
Näin markkinoi helsinkiläinen konsulttifirma työttömille järjestettävää koulutusohjelmaa yrityksille sähköpostiviestissä. Koulutus toteutetaan yhteistyössä Uudenmaan TE-keskuksen kanssa. Ohjelmassa yritys saa neljäksi kuukaudeksi työvoimakoulutettavan työntekijän 2 200 euron "osallistumishintaan".
Uudenmaan TE-keskuksen koulutussuunnittelijan Jarkko Tonttilan mukaan mainoskirje ei ole TE-keskuksen ohjeiden mukainen.
– Kustannustehokkuus on yrityksille tietysti yksi houkutin, mutta meidän ohjeemme on, että koulutusohjelmia ei pidä markkinoida sillä kärjellä. Ohjelman tavoite on ennen kaikkea löytää yritykselle sopiva työntekijä ja toisin päin
Palvelualojen ammattiliiton PAM:n koulutus- ja työvoimapoliittinen asiamies Sointu Toivonen pitää koulutusohjelman markkinointia arveluttavana.
– Aika kamalalta kuulostaa. Vähintäänkin siinä annetaan väärä kuva koulutuksesta, sillä tavoitteenahan on, että työntekijä myös sitoutuu opastamaan näitä koulutettavia.
http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2009/08/05/tasta-tyontekija-500-eurolla/200917652/139
Näin alas vajoaa yritykset markkinoinnissaan..
Nyt työntekijä 500 eurolla!
88
6282
Vastaukset
- chrisuaaa
Ei mulla ole tähän muuta sanottavaa kun se ,että taas työttömiä orjuutetaan. Eikös orjuus ole laissa kielletty?
Tuossa on taas varmasti sekin homma , että jos työtön kieltäytyy menemästä niin karenssia pukkaa.- Yksi mikrosiru
Totuus on, että ihmisiä käytetään hyväksi erinäisissä työpajoissa. Esim. Mies työskentelee pyöräpajassa korjaamassa pyöriä osa- aika työssä. Hän saa työmarkkinatukea. Mihin se riittää? Ei edes ruokaan. Sossu ja aletarvikkeet paikkaavat aukkoa. Tätä on työllistäminen. Ota tai jätä!
- työllistämiskurssilla
johon kuului työharjoittelua yrityksessä. Yritys taisi olla aika epätoivoinen, kun ilmaista työvoimaa halusi, ja töitä piti painaa kuin olisin ollut ammattilainen. Satuin olemaan kaupungilla asioilla ja ruokatunti venähti vähän pitkäksi niin siinä vittuiltiin että meillä ruokatunti on sen ja sen pituinen. V-ttu. ilmaista työvoimaa ja vielä vittuillaan... teki mieli lähteä siltä istumalta ovesta ulos.. ei minkäänlaista ihmisarvoa... Onneksi se firma meni nurin muutaman kuukauden päästä. Ei tuolla meiningillä pitkälle pötkitä. Satuin huomaamaan muutakin vikaa yrityksen toiminnassa, eikä sitä pystynyt pitämään pinnalla palkattu yrityskonsulttikaan.
- kilpailun vääristämistä
työllistämiskurssilla kirjoitti:
johon kuului työharjoittelua yrityksessä. Yritys taisi olla aika epätoivoinen, kun ilmaista työvoimaa halusi, ja töitä piti painaa kuin olisin ollut ammattilainen. Satuin olemaan kaupungilla asioilla ja ruokatunti venähti vähän pitkäksi niin siinä vittuiltiin että meillä ruokatunti on sen ja sen pituinen. V-ttu. ilmaista työvoimaa ja vielä vittuillaan... teki mieli lähteä siltä istumalta ovesta ulos.. ei minkäänlaista ihmisarvoa... Onneksi se firma meni nurin muutaman kuukauden päästä. Ei tuolla meiningillä pitkälle pötkitä. Satuin huomaamaan muutakin vikaa yrityksen toiminnassa, eikä sitä pystynyt pitämään pinnalla palkattu yrityskonsulttikaan.
Eiköste se jossain säännöissä sanota, että ilmaista orjaa ei saa antaa firmoille? Tässä on ns. kilpailun vääristämistä koskeva sääntö. Niin, että ilmaiseksi harjoittelijaksi voi mennä vain yleishyödyllisiin yhdistyksiin ja valtiolle?
- NiksinNaksinNöks
Odotamme innolla milloin seuraava supertarjous lyödään tiskiin: Nyt työntekijä 400 eurolla, 300 eurolla..... Ja kun ajatusta kehitellään seuraava vaihe: Supertarjous työnantajille: Ota töihin joku piruparka ja hän maksaa sinulle 100 euroa, 200 euroa, 300 euroa...
p/s Erikoistarjous vain tämän päivän tai niin kauan kuin tavaraa riittää: Romanian mustalaisia nyt kaksi yhden hinnalla - Mihin tuet pannaan ?
Näillä työttömät pois tilastoistakurseilla tehdään yrityksille talkootyövoimaa ja vääristetään kilpailua Harvemmin siinä kukaan oikeasti töitä saa ja valtio tietysti tukee tätä hulluutta . Miksi ? Kyvyttömyyttäkö ? Täytyy vai todeta ,että saatanan tunarit ! Esim peienviljelijää vois tukea ,eikä pakottaa kortistoon, kun ei elä työllänsä .He työllistävät myös muita välillisesti. miettikää sitä s..t.n.
- Tukiainen
Olet kyllä oikeillä jäljillä... Mieluusti minä veroeuroni antaisin pienviljelijöille jotka oikeasti hommia tekevät, kun yritystukiin että johtajat saa paremmat bonukset...
Kansa alkaa hiljalleen huomata kuinka tämä maailma oikeasti makaa, mitähän sitten tapahtuukaan... - Kaksi kanaa ja ...
Tukiainen kirjoitti:
Olet kyllä oikeillä jäljillä... Mieluusti minä veroeuroni antaisin pienviljelijöille jotka oikeasti hommia tekevät, kun yritystukiin että johtajat saa paremmat bonukset...
Kansa alkaa hiljalleen huomata kuinka tämä maailma oikeasti makaa, mitähän sitten tapahtuukaan...Just - annetaan rahat pienviljelijöille. Yksi mutta siinä vaan on - sellaisia ei tässä maassa ole ollut enää vuosikymmeniin. Vai laskettaisko mut pienviljelijäksi. On kolme omenapuuta, kaksi marjapensasta, huonosti hoidettu ryytimaa ja kukkia...
- tyrel
Orjuus on kielletty ja rikollista toimintaa ja lapsityövoima, mutta Suomi näyttää maailmalle mallia kuinka ihmisiä alistetaan, käytetään hyväksi, orjuutetaan, oikeus ihmisarvoiseen elämään on romutettu ja henkinen väkivalta virkakoneston taholta ihmisille lisääntynyt.
Tuomitsen Suomen päättäjät alimpaan alakertaan. He ovat roskasakkia, Heidän tavoitteet on palvella rahapääomia, eikä Suomenkansaa.- parempi tehä töitä
sossupumminako parempi olla ku töissä?ei kai....
saa kokemsya niin voi hankkia parempia töitä...
miksi meidän jotka KÄY töissä JA MAKSAA veroja pitää elättää kaiken maailman sossupummit..
se on kiva kun joka palkasta maksaa näiden pummien elämisen... - Oman onnensa seppä
parempi tehä töitä kirjoitti:
miksi meidän jotka KÄY töissä JA MAKSAA veroja pitää elättää kaiken maailman sossupummit..
se on kiva kun joka palkasta maksaa näiden pummien elämisen...Mitähän säkin muka maksat?
- tyrel
se on kiva kun joka palkasta maksaa näiden pummien elämisen...***sossupumminako parempi olla ku töissä?ei kai....
se on kiva kun joka palkasta maksaa näiden pummien elämisen...****
Tässä nähdään yksi hölmöyden perimmäinen tarkoitus. Kukaan ihminen ei halua tehdä 8 euron päiväpalkalla. Tajuatko. Jos yritykset ottavat näitä orjatyövoimaa työkkäristä tuolla rahalla, niin kumminkin he joutuvat turvautumaan Sosiaaliviranomaisiin. Maksatko sinä elämiskustannukset 500 euron kk palkalla HÄ.
Herää jo pahvi.
Missä hyvät ihmiset teidän aivoitus oikein juoksee. - Osa-aikatyötön
se on kiva kun joka palkasta maksaa näiden pummien elämisen...Kyllä työttömätkin maksaa veroja, 20 % korvauksesta. Ja jatkuva paperisota ja senttien laskeminen käy kyllä työstä.
- Ihmettelee voi voi
Tässä on tulos kun liitot ovat nukkuneet ruususen unta viimeiset 20-30 vuotta .Sinä aikana työnantaja puoli on keksinyt kaikki mahdolliset porsaanreijät joilla kyykyttää työväestöä.
Liitot ne vaan ihmettelee, kirjottaa osaa suurin osa kansasta mutta eikös jonkun pitäisi taistella työväestön puolesta .Muistan että mummukka joskus 60 luvulla sanoi sen kuuluvan AY liikkelle .Välillä tuntuu jopa että samassa pääsin veto narun päässä jossa työväestöä vedetään on ay liikekkin jos ei vetämässä niin kääntää ainakin pään. - Tri.Sorbus-Nappo
saatanan ahneet sutenöörikonsultit.
- työnantaja..............
En ole ikinä maksanut mitään.
Työ ja elinkeinotoimistosta saa ilmaiseksi työharjoitteluun ei tarvitse maksaa
mitään!
Työntekijä saa 8€ päivässä...
Jos työntekijä ei ilmesty sovitusti töihin niin soitto vaan Työ ja elinkeinotoimistoon niin karenssi napsahtaa. ( ps olen soittanut ainakin 9 kertaa )- 5kk ilman mitään tuloja
Sitten ihmetellään, kun ihmiset ovat ahdistuneita ja ampuvat aivonsa pellolle.....
Eikö oikeasti kukaan enää välitä toisesta ihmisestä????????????
Tämä viesti on varmaan provo, mutta näin kusipäisiä työnantajia on varmaan oikeasti olemassa.......
Itse menetin päivärahan, kun olin 40 asteen kuumeessa, enkä kyennyt sen enempää lääkäriin, kuin kurssin hakutesteihin, missä olisi ollut kuntotesti......eikä kyseessä ollut mikään työvoimatoimiston pakkohakea kurssi, vaan olin menossa sinne ihan vapaaehtoisesti valmistuakseni hierojaksi, mutta niin vaan kävi, että päivärahat meni......nyt olen elänyt velkarahalla 5kk, sossusta en saa mitään, kun minulla on oma asunto ja olen perikunnan jäsen..... - työtönjuoppo
mä tuun ilman muuta sulle töihin.saanhan mä 8e päivä,ja SAAN TEHDÄ TÖITÄ!!!
...ja SÄ saat ilmasen työntekijän,jonka voi potkasta pihalle silloin kun huvittaa.
eli silloin,kun SÄ TEETÄTÄT KAIKKI PASKA HOMMAT,ja MÄ huomaan sun kusetuksen.
on se vaa kumma,ku ennen tehtii duuni sen takii,et saa rahaa.nykyään sitä tehdään
sen takia,että VOI SANOA"OLEN TÖISSÄ,EN OLE TYÖTÖN".minä en saa ku 8e päivä,
ja ainoo kuka siitä hyötyy,olet SINÄ!
PS.MISSÄ OOT,TUUN HETI HUOMENNA.ENS VUONNA VOIN JATKAA SILLEEN ETTÄ MÄ
MAKSAN SULLE VÄHÄN,ETTÄ SAAN OLLA TÖISSÄ.ENHÄN MÄ PALKKAA HALUU...
...KUKA NYT HALUIS... - tyrel
****En ole ikinä maksanut mitään.
Työ ja elinkeinotoimistosta saa ilmaiseksi työharjoitteluun ei tarvitse maksaa
mitään!
Työntekijä saa 8€ päivässä...
Jos työntekijä ei ilmesty sovitusti töihin niin soitto vaan Työ ja elinkeinotoimistoon niin karenssi napsahtaa. ( ps olen soittanut ainakin 9 kertaa )********
Olet tyyppi esimerkki ihmisestä, joka nauttii toisten kärsimyksestä ja nöyryyttämisestä. Olet yhteiskuntamme pohja sakkaa. - Työnantaja..............
Tarkasti sanoen en luonnollisesti maksa tuota 8€ vaan KELA
Lait on tehty käytettäväksi ja vain tyhmä maksaa liikaa.
ps.Itse en luonnollisesti lakeja laadi eli ihme kommentteja täällä. - sus oveen
Työnantaja.............. kirjoitti:
Tarkasti sanoen en luonnollisesti maksa tuota 8€ vaan KELA
Lait on tehty käytettäväksi ja vain tyhmä maksaa liikaa.
ps.Itse en luonnollisesti lakeja laadi eli ihme kommentteja täällä.pitää vasaralla paukuttaa?
- työntekijöitä...
kyllä saat muttet sitten mitään muuta saakaan, sellanen kusipää olet.
- Työnantaja..............
työtönjuoppo kirjoitti:
mä tuun ilman muuta sulle töihin.saanhan mä 8e päivä,ja SAAN TEHDÄ TÖITÄ!!!
...ja SÄ saat ilmasen työntekijän,jonka voi potkasta pihalle silloin kun huvittaa.
eli silloin,kun SÄ TEETÄTÄT KAIKKI PASKA HOMMAT,ja MÄ huomaan sun kusetuksen.
on se vaa kumma,ku ennen tehtii duuni sen takii,et saa rahaa.nykyään sitä tehdään
sen takia,että VOI SANOA"OLEN TÖISSÄ,EN OLE TYÖTÖN".minä en saa ku 8e päivä,
ja ainoo kuka siitä hyötyy,olet SINÄ!
PS.MISSÄ OOT,TUUN HETI HUOMENNA.ENS VUONNA VOIN JATKAA SILLEEN ETTÄ MÄ
MAKSAN SULLE VÄHÄN,ETTÄ SAAN OLLA TÖISSÄ.ENHÄN MÄ PALKKAA HALUU...
...KUKA NYT HALUIS...Kun kerran valtio tarjoaa työntekijät ilmaiseksi.
Se on voitosta pois! - yrittäjä evp
Olet sikamainen jos toimit yrittäjänä, itse olin yrittäjänä 28 vuotta maksoin kaikki veroni ja työantajamksuni aina ajallaan , vieraita oli töissä 2-6 ihmistä työehtoopimuksen mukaisella palkalla, joskus annoin kiireaikana jopa urakkatyötä tienasivat parhaimmillaan markka-aikana 600 mk pvä - verot
myin yritykseni kannattavana uusille yrittäjille velottomana omaisuuden teollisuustila, 1 pakettiauto koskematon osakepääoma 30 tuhatta euroa, rahaakin oli, kieltämättä sain hyvän hinnan, kertaakaan yhtiöni ei tehnyt tappiollista tilipäätöstä.
Uudet yrittäjät panivat kolessa vuodessa kaiken sileäksi. - käyttöön.
Viime vaaleissa vihreät ehdottivat perustuloa, joka olisi siis vastikkeeton.
Sen avulla ei mihinkään kohtuuttomuuksiin tarvitsisi suostua.
Tässä vielä linkki aiheeseen jos jotakuta kiinnostaa.
http://www.youtube.com/watch?v=kRWhGselAmY - tämänkin kokenut
Yli 20v asiakaspalvelussa kahvila- ja ravintolatyöntekijänä toimineena "harjoittelijaksi" kyseisiin tehtäviin! Valitsin karenssin ja sain soskusta toimeentulotukea karenssin ajan. 2:n lapsen yksinhuoltajana voin sanoa, ettei työssä olo voita sosiaalisia tukia. Jotain hyvää sentään Suomen maassa. Tänä päivänä olen vakituisessa työpaikassa ja lapset aikuisia. En missään nimessä tekisi kokonaista työpäivää 8:lla eurolla. Eikä kenenkään muunkaan pitäisi siihen suostua.
- orjien kierrättäjä
Ne työnantajat, jotka kierrättävä orjia on laitettava karenssiin. Ei uutta orjaa, jos ei ole edellistä orjaa työllistänyt!
Monet työnantajat ottava ilmaisen orjan, lupaavat töitä harjoittelun päätteeksi. Lupaamalla töitä harjoittelun päätteeksi, saavat orjansa paiskimaan töitä hullun lailla. Sitten kuitenkin potkivat pihalle harjoittelijan ja ottavat uuden ilmaisen orjan samoihin hommiin. Ei tarvitse palkata oikeaa palkallista ihmistä töihin.
Näille työnantajille karenssia vuodeksi - ei uuutta harjoittelijaa, jos eivät ole edellistä työllistäneet! - ei harjoittelijaksi
tämänkin kokenut kirjoitti:
Yli 20v asiakaspalvelussa kahvila- ja ravintolatyöntekijänä toimineena "harjoittelijaksi" kyseisiin tehtäviin! Valitsin karenssin ja sain soskusta toimeentulotukea karenssin ajan. 2:n lapsen yksinhuoltajana voin sanoa, ettei työssä olo voita sosiaalisia tukia. Jotain hyvää sentään Suomen maassa. Tänä päivänä olen vakituisessa työpaikassa ja lapset aikuisia. En missään nimessä tekisi kokonaista työpäivää 8:lla eurolla. Eikä kenenkään muunkaan pitäisi siihen suostua.
Takana on noin 20 vuoden työhistoria. Kyllä minä töitä osaan tehdä. Sitä ei tarvitse harjoitella.
Töitä ja työntekijöitä kyllä on, mutta palkaa maksavat työnantajat ovat hukassa. Ilmainen orja kelpaa kyllä.
Kaikkien pitäisi kieltäytyä näistä 8 euron päiväkorvaushommista. Jo aukenisi työpaikkoja!
- näin se menee.
tätä se valtion "yrittäjyyden tukeminen" oikeasti tarkoittaa.
- yrittämään
Ensin pistät tietenkin oman ja lastesi kodin pantiksi, jota olet mahdollisesti vuosikymmenen maksanut, jotta saat edes järkevään hintaista rahaa pankista, perustaaksesi yrityksen.
Ostat kaluston toimintaasi varten, ja mahd. tavarantoimittajat vaativat pankkitakuun jotta ylipäätään saat mistään tavaraa, ellet käteisellä tukusta itse hae, mikä ei liene järkevää ajan käyttöä.
Otat vastaan kaikkien kommareiden, ja jemmareiden haukut kuinka ahne olet, vaikket saakaan toden näköisesti edes minimipalkkaa, tekemästäsi työstä, moneen vuoteen.
Palkkaa vaan paljon henkilökuntaa isolla rahalla, tosin oma toimeen tulosi on vähän niin ja näin, koska olet maksamisessa ensimäisenä ja saamassa viimeisenä. Esin jos duunari saa 2000 egee kuussa maksaa se sulle 3000 egee.
Itse sitten tietty teet ne duunarien lomat kesä ja talvilomat ja niiden vapaapäivät, ellet tietty halua kasvattaa summaa siitä 3000egestä vielä ylöspäin. Sehän nostaisi summaa vielä 300 egee per duunari. kulujasi kuukautta kohti.
Itse teen 16tuntista työpäivää 7pv viikossa, jotta saan duunarin palkat maksettua, omasta tilipäivästä on vierähtänyt kohta vuosi.
Etenkin yrityksissä joissa ei olla omalla omaisuudella mitenkään vastuussa tekemisistään eikä yrityksen johtaminen ole kenenkään käsissä, esim osuus liikkeet. *Kultainen käden puristus, pahimillaan* niin siellä varmaan hyödynnetään tätä keskustelun aihetta niin että määräaikainen saa kenkää, ja otetaan, halpis duunari tilalle. Harjoittelupaikoista on aina pulaa, joten he saavat ilmaisen duunarin, peräjälkeen, kun siellä ei työnlaadulla ole niin väliä. Joten totuus on se että tulee yks työtön lisää, eikä siis poista työttömyyttä, vaan lisää sitä. Sekä orjatyötä tekevä että poispotkittu syrjäytyy entisestään, eikä lisää ostavoimallaan kansantaloutta, kun kummallakaan sitä ei ole.
Sen sijaan eläkeikäiset sairaat ihmiset, väen vängällä yritetään pitää pidempään töissä, joiden rahat menevät sukan varteen, eikä kulutukseen. Korkeintaan rahat pistetään ulkomaan matkoihin, jolloin ne eivät jää rikastuttamaan suomen taloutta. Tästä seuraa se että suomi vain köyhtyy. Nuoret eivät voi hankkia omaakotia, kun ei ole säännöllisiä tuloja, ja kun ei ole edes välttämättömään rahaa, taas jää kerrannais vaikutuksesta veroja saamatta, joka taas köyhdyttää suomen taloutta. Jos nuoret pääsisivät töihin tai muut työikäiset, rahat menisivät pääasiassa suoraan kulutukseen, jolloin kerrannaisvaikutuksen johdosta myös verokertymä kasvaa, pitkällä juoksulla.
Suomella vaan on varaa ilmeisesti toimia näin pikasäästöjen toivossa, eläkeläinen kun maksaa enempi kuin peruspäiväraha, eikä valtiovarain ministeriö malta odottaa, koska oikein toimiessa voisi mennä kiitos väärän puolueen meriitteihin. - puoluetoimistosta
yrittämään kirjoitti:
Ensin pistät tietenkin oman ja lastesi kodin pantiksi, jota olet mahdollisesti vuosikymmenen maksanut, jotta saat edes järkevään hintaista rahaa pankista, perustaaksesi yrityksen.
Ostat kaluston toimintaasi varten, ja mahd. tavarantoimittajat vaativat pankkitakuun jotta ylipäätään saat mistään tavaraa, ellet käteisellä tukusta itse hae, mikä ei liene järkevää ajan käyttöä.
Otat vastaan kaikkien kommareiden, ja jemmareiden haukut kuinka ahne olet, vaikket saakaan toden näköisesti edes minimipalkkaa, tekemästäsi työstä, moneen vuoteen.
Palkkaa vaan paljon henkilökuntaa isolla rahalla, tosin oma toimeen tulosi on vähän niin ja näin, koska olet maksamisessa ensimäisenä ja saamassa viimeisenä. Esin jos duunari saa 2000 egee kuussa maksaa se sulle 3000 egee.
Itse sitten tietty teet ne duunarien lomat kesä ja talvilomat ja niiden vapaapäivät, ellet tietty halua kasvattaa summaa siitä 3000egestä vielä ylöspäin. Sehän nostaisi summaa vielä 300 egee per duunari. kulujasi kuukautta kohti.
Itse teen 16tuntista työpäivää 7pv viikossa, jotta saan duunarin palkat maksettua, omasta tilipäivästä on vierähtänyt kohta vuosi.
Etenkin yrityksissä joissa ei olla omalla omaisuudella mitenkään vastuussa tekemisistään eikä yrityksen johtaminen ole kenenkään käsissä, esim osuus liikkeet. *Kultainen käden puristus, pahimillaan* niin siellä varmaan hyödynnetään tätä keskustelun aihetta niin että määräaikainen saa kenkää, ja otetaan, halpis duunari tilalle. Harjoittelupaikoista on aina pulaa, joten he saavat ilmaisen duunarin, peräjälkeen, kun siellä ei työnlaadulla ole niin väliä. Joten totuus on se että tulee yks työtön lisää, eikä siis poista työttömyyttä, vaan lisää sitä. Sekä orjatyötä tekevä että poispotkittu syrjäytyy entisestään, eikä lisää ostavoimallaan kansantaloutta, kun kummallakaan sitä ei ole.
Sen sijaan eläkeikäiset sairaat ihmiset, väen vängällä yritetään pitää pidempään töissä, joiden rahat menevät sukan varteen, eikä kulutukseen. Korkeintaan rahat pistetään ulkomaan matkoihin, jolloin ne eivät jää rikastuttamaan suomen taloutta. Tästä seuraa se että suomi vain köyhtyy. Nuoret eivät voi hankkia omaakotia, kun ei ole säännöllisiä tuloja, ja kun ei ole edes välttämättömään rahaa, taas jää kerrannais vaikutuksesta veroja saamatta, joka taas köyhdyttää suomen taloutta. Jos nuoret pääsisivät töihin tai muut työikäiset, rahat menisivät pääasiassa suoraan kulutukseen, jolloin kerrannaisvaikutuksen johdosta myös verokertymä kasvaa, pitkällä juoksulla.
Suomella vaan on varaa ilmeisesti toimia näin pikasäästöjen toivossa, eläkeläinen kun maksaa enempi kuin peruspäiväraha, eikä valtiovarain ministeriö malta odottaa, koska oikein toimiessa voisi mennä kiitos väärän puolueen meriitteihin.ja täyttä paskaa kuten vaalilupauksetkin. "Itse teen 16tuntista työpäivää 7pv viikossa, jotta saan duunarin palkat maksettua, omasta tilipäivästä on vierähtänyt kohta vuosi.
" Eikös olisi jo aika niiden Kokoomuslaisten jotka asuvat pääkaupunkiseudulla tehdä kuten Jyrki-Boy ja siirtää kirjat savoon että saa paremmat kulukorvaukset, verottomana tietysti? Itse teen 16tuntista työpäivää 7pv viikossa, jotta saan duunarin palkat maksettua, omasta tilipäivästä on vierähtänyt kohta vuosi. - dyynäri
yrittämään kirjoitti:
Suomella vaan on varaa ilmeisesti toimia näin pikasäästöjen toivossa, eläkeläinen kun maksaa enempi kuin peruspäiväraha, eikä valtiovarain ministeriö malta odottaa, koska oikein toimiessa voisi mennä kiitos väärän puolueen meriitteihin.meillä se menee niin että tehään 2 duunarilla 4duunarin työt jotta pomo voi vuoden välein vaihtaa uuteen mersuun.... kipeenä jos oot nii vittuillaan et kyl ois pakko tulla töihin ku on niin vähän väkeä töissä...
- Näin veroja kierretään
yrittämään kirjoitti:
Suomella vaan on varaa ilmeisesti toimia näin pikasäästöjen toivossa, eläkeläinen kun maksaa enempi kuin peruspäiväraha, eikä valtiovarain ministeriö malta odottaa, koska oikein toimiessa voisi mennä kiitos väärän puolueen meriitteihin.Ai otat siis osinkoina palkkiosi.
- ajgtder
vois ottaa työttömiä näytteliöitä tai teatterikoululaisia nappia painamaan tekstaileen ja virkamiesten päätöksiä kommentoimaan ja pääministeriksi Turkka kansanedustajat peruspäivärahalle säästöt ois mahtavat
- ajgtder
vois ottaa työttömiä näytteliöitä tai teatterikoululaisia nappia painamaan tekstaileen ja virkamiesten päätöksiä kommentoimaan ja pääministeriksi Turkka kansanedustajat peruspäivärahalle säästöt ois mahtavat
- keskustelu avautuu
aina tällä sivulla kun katsoo tuota kohtaa?
- FB: Stefan Österblom
Kuinkahan moni Suomessakin ottaa sosiaalikorvaukset pimeän palkan lisäksi tai toisin päin. Aikas moni. Miten tämä Suomen talous pyörisi, jos kaikki ajattelisi saman lailla, että parempi olla työttömänä kuin 8€ tuntipalkalla, aina voi hakea samalla parempaa työtä ja pitää kiinni työpaikastaan. Tosin nuo optiomiljonäärit ja yritykset saisi ajatella samanlailla, yhteiskunta vastuuta. Jos pystytään maksamaan miljoona optioita, niin silloin pystytään maksamaan myös parempaa liksaa jolloin saadaan yhä useampi työtön töihin ja verotuloja valtiolle ihmisten kuluttamisen vuoksi. Eikä vain menoja, jotka muodostuvat pitkäaikaistyöttömistä ja maahanmuuttajista tuloveroja maksavien kustannuksella, jotta tämä yhteiskuntamme pyörisi edes jotenkin. Valtion täytyisi vain päättää vero varojen jakamisesta yhteiskunnallisesti järkevästi. Helppoa se on kun maahanmuuttajakin saa käteen 1000€ ilman minkäänlaista työvelvoitetta.
Ja matalapalkkaisten alojen tukemista mm. palkansaajien tuloverotusta keventämällä ja helpotusta sekä valvontaa, jotta matalapalkkaiset alat pystyvät maksamaan enemmän ja sitä kautta houkuttelemaan työntekijöitä.
Tuloeroja ei saa kasvattaa, tasapuolisuutta ja työn vaativuuteen nähden!!!! Muutoin ei ole ihmekään, että työttömiä ja pimeätä työvoimaa on aina enemmän ja enemmän.- paztilli
älä mussuta,vaa sano missä ne työ on!otin ite selville,yritin saada itteeni työllistämis
tuella töihin.tuki on käytetty,sitä ei enää ole.mulle olis ollu paikka duuniin,mut ei o
tukirahaa,millä sinne o tarkotus mennä.oon oikeutettu 10kk tukeen,mutta koko tukee ei oo.EIX OO AIKA HUVITTAVAA.se siitä sitte.tuki ois kattanu 60% liksasta.
ja sit vielä,firmoilla ei o varaa maksaa sitä loppuu 40%.iha huuhaa koko juttu.
ajattelin vaa,et oisin voinu mennä duunii,mutta ei väkisin.
...joten se siitä sitte,meitsi nukku muuten huomenna ja pitkään...
ps.saisko jonku duunii tulla iha ilmaseksi hengaamaa ja siivoomaa? - HEIL SINÄ
Työtä tehdään PALKAN "ETEEN", !
- FB: Stefan Österblom
Se on vaan kun suurimmalle osaa porukasta ei kelpaa esim. työ kuin työ.
Esim. nytkin on ollut siivoojan paikkoja avoinna vaikka kuinka, kouluttavat varmasti tuohon ammattiin ja siinä sivussa saa työkokemusta.
Aikuiskoulutusta täytyisi lisätä enemmän, jotta niille halukkaille olisi paikkoja, mieluiseensa ammattiin.
Kyllä työnantajat ottaa mieluummin sellaisen joka on tehnyt mitä tahansa, kun on vain tehnyt ja näyttänyt kyntensä.
Ja työharjoittelu paikkoihin lisää valvontaa ettei käytetä vain hyväksi, annetaan vastuuta ja katsotaan kuinka pärjää, paljon on kiinni omasta yrittelyäisyydestä ja vaatia työharjoittelupaikan pomolta, että mä haluan tehdä sitä mihin mut on koulutettukin, tosin heti ei voi odottaa, että laittavat vastuullisiin töihin.
Osa ihmisistä vain odottaa kuuta taivaalta heti ensi kättelyssä.
Ei ole mikään ihmekään, että tyhmät poliitikot ajattelee näin:
Helsingin kaupunginjohtajan Pajusen mukaan turvapaikanhakijat ovat yhteisönsä työkykyistä ja -haluista eliittiä. Heille pitäisi osoittaa, että he ovat tervetulleita rakentamaan parempaa Suomea.
Äänestä Perussuomalaisia. Mitä enemmän maahanmuuttajia ja pitkäaikaistyöttömiä tulee, niin sitä enemmän joudutaan veroja nostamaan.
Kansalaisuutta hakeva saa vähintään 3 vuotta elellä yhteiskuntamme varoilla tekemättä mitään sen eteen. Veronmaksajien rahoilla, joita tekin tulette maksamaan, jos Kataisen suunnitelmat verojen nostosta menee läpi. Ja taas haetaan sossusta apua, joka on meidän kaikkien pussista pois.
Oman osansa saisi tehdä yritykset myös eikä odotella sitä kuuta taivaalta ja kouluttaa itse, monet niin jo tekevätkin. Tai ahneuksissaan siirtää tuotantoa Suomesta.
Niin ja tuolla metsässä riittää marjoja ja sieniä omiin tarpeisiin sekä myytäväksi asti. Valtio hyödyntäisi enemmän metsiään maahanmuuttajia ja pitkäaikaistyöttömiä apunaan käyttäen.
Siitä saisi jopa työtodistuksen.
Ja niille jotka ajattelee, että se on orjuuttamista, niin puhuvat täyttä paskaa.
He saavat palkakseen sosiaaliturvan, kun normi palkkatyössä kävijä taas saa normaali palkkansa. Tällä hetkellä moni työtön ansaitsee rahansa tekemättä sen eteen mitään muuta kuin täyttämällä hakemukset ja käymällä sossussa lisäksi.
Ja sen lisäksi kun tehdään vielä pimeitä töitä, niin ketä kiinnostaa normaali palkkatyö. Normaali palkkatyössä kävijä tekee vähintään 40h viikossa palkkansa eteen. - FB: Stefan Österblom
FB: Stefan Österblom kirjoitti:
Esim. nytkin on ollut siivoojan paikkoja avoinna vaikka kuinka, kouluttavat varmasti tuohon ammattiin ja siinä sivussa saa työkokemusta.
Aikuiskoulutusta täytyisi lisätä enemmän, jotta niille halukkaille olisi paikkoja, mieluiseensa ammattiin.
Kyllä työnantajat ottaa mieluummin sellaisen joka on tehnyt mitä tahansa, kun on vain tehnyt ja näyttänyt kyntensä.
Ja työharjoittelu paikkoihin lisää valvontaa ettei käytetä vain hyväksi, annetaan vastuuta ja katsotaan kuinka pärjää, paljon on kiinni omasta yrittelyäisyydestä ja vaatia työharjoittelupaikan pomolta, että mä haluan tehdä sitä mihin mut on koulutettukin, tosin heti ei voi odottaa, että laittavat vastuullisiin töihin.
Helsingin kaupunginjohtajan Pajusen mukaan turvapaikanhakijat ovat yhteisönsä työkykyistä ja -haluista eliittiä. Heille pitäisi osoittaa, että he ovat tervetulleita rakentamaan parempaa Suomea.
Äänestä Perussuomalaisia. Mitä enemmän maahanmuuttajia ja pitkäaikaistyöttömiä tulee, niin sitä enemmän joudutaan veroja nostamaan.
Kansalaisuutta hakeva saa vähintään 3 vuotta elellä yhteiskuntamme varoilla tekemättä mitään sen eteen. Veronmaksajien rahoilla, joita tekin tulette maksamaan, jos Kataisen suunnitelmat verojen nostosta menee läpi. Ja taas haetaan sossusta apua, joka on meidän kaikkien pussista pois.
Oman osansa saisi tehdä yritykset myös eikä odotella sitä kuuta taivaalta ja kouluttaa itse, monet niin jo tekevätkin. Tai ahneuksissaan siirtää tuotantoa Suomesta.
Niin ja tuolla metsässä riittää marjoja ja sieniä omiin tarpeisiin sekä myytäväksi asti. Valtio hyödyntäisi enemmän metsiään maahanmuuttajia ja pitkäaikaistyöttömiä apunaan käyttäen.
Ja niille jotka ajattelee, että se on orjuuttamista, niin puhuvat täyttä paskaa.
He saavat palkakseen sosiaaliturvan, kun normi palkkatyössä kävijä taas saa normaali palkkansa. Tällä hetkellä moni työtön ansaitsee rahansa tekemättä sen eteen mitään muuta kuin täyttämällä hakemukset ja käymällä sossussa lisäksi.
Ja sen lisäksi kun tehdään vielä pimeitä töitä, niin ketä kiinnostaa normaali palkkatyö. Normaali palkkatyössä kävijä tekee vähintään 40h viikossa palkkansa eteen.Niin äänestäkää kaikissa vaaleissa Perussuomalaisia.
- enpä kelvannut
Ja sen lisäksi kun tehdään vielä pimeitä töitä, niin ketä kiinnostaa normaali palkkatyö. Normaali palkkatyössä kävijä tekee vähintään 40h viikossa palkkansa eteen.Vai että "nytkin on ollut siivoojan paikkoja avoinna vaikka kuinka".... Hmm, no joo, mutta eivät ne sinne ketä tahansa ota..! Itse olen hakenut mm. siivoojaksi, vaikka valmistuin keväällä ihan muuhun ammattiin.. En ole nirso töistä, olen hakenut paikkoihin johon minulla ei ole koulutusta, mutta joihin mahdollisesti voisin päästä.. Olen jopa hakenut puhelinmyyjäksi, mutta ei.. Siivoojaksikaan en kelvannut vaikka kokemusta olisi!! Lukiovuosina (koulun aikana ja kesäisin) olin siivoojana (senkin paikan sain suhteiden kautta). Olin hyvä hommassani, yhtään päivää en pois ollut, kiitosta tuli jne.. Joten en voi olla ihmettelemättä... missä ne työt on.. Ulkoisessa olemuksessani ei ole vikaa (en ole mikään hampuusi.. :D ), en polta, minulla ei ole pitkää työttömyyshistoriaa: jos en ole koulussa tai kesätöissä ollut niin sitten työharjottelussa tms.
Marjat ja sienet kyllä kerään metsästä, mutta ihan vaan omaan pakastimeen.. Vaihtaisin ilomielin paikkani sinun kanssa, katsotaan sitten miten sulta luonnistuu perheen elättäminen lakkojen poimimisella! - se sinäkin
Ja sen lisäksi kun tehdään vielä pimeitä töitä, niin ketä kiinnostaa normaali palkkatyö. Normaali palkkatyössä kävijä tekee vähintään 40h viikossa palkkansa eteen.LORVIVAN täällä, vaikka olet olevinaan niin kova työntekijä.
Kukas sun työt nyt tälläkin hetkellä tekee LORVIJA??? - otapa selvää
Se 8 euroa ei ole työttömälle tuntipalkka, vaan palkka koko päivän työstä l.1euro/h.
- työtön einari
Nyt on mennyt taas puurot ja vellit pahasti sekaisin. Kyseessä on työvoimapoliittinen koulutus eli työkkärin maksama kurssi.
Duunari on kurssin työharjoittelussa ja saa kurssin ajalta joko kelan päivärahaa n.500e/kk tai liiton päivärahaa 800-3000e/kk ja lisäksi ateria/liikkuvuuskorvaus 8e/päivä verottomana. Yleensä vuoden kurssissa 4kk työharjoittelua.
Jos konsultti yritys haluaa rahastaa sillä että antaa kurssilaisia ilmaiseksi työvoimaksi on konsulttifirman oma asia.
Tosin työkkäri laittaa ihmisiä vastaavan tasoisiin työharjotteluihin ihan ilmaiseksi, ei tarvi maksaa niistä orjista 500e/kk, ja duunarikin saa päivärahaa 8e korvausta. Sen kun ilmottaa työkkäriin monta apinaa haluaa pihaa lakasemaan- PerusNatsi
Me on keksitty töitä ihan itse. BBBBrrrrroooooooooooooommmmmmmmmmm
- Entisen työttömän muija
..ja kun tämä alihankkija saa työharjoittelijan 4 kk:ksi, hän laskuttaa
50 - 90 e/tunti.....
Eikä velvoitetta ottaa töhin.
No, saahan siinä opetuksen ja työharjoittelun ja kenties on mahdollista
työllistyä myöhemmin. Joku ne rahat aina kerää.
Kannattaa kuitenkin käydä kurssi loppuun ja ahkeroida työharjoittelussa.
Ainoa mahdollisuus saada näinä aikoina työpaikka edes vähäksi aikaa.
Kun seuraavat vaalit koittaa, muistakaa sitten äänestää viisaasti.
Sitä saa, mitä tilaa. - Entisen työttömän muija
50 - 90 e/tunti.....
Sitä saa, mitä tilaa. - ............
Entisen työttömän muija kirjoitti:
50 - 90 e/tunti.....
Sitä saa, mitä tilaa.Filatovin metkuja nämä. Eli miettikää ketä äänestätte.
orjakauppiasta turpaan
- FOOOOO
FOOOOOOOOO, NAURAKAA NYT PORVAREILLE JA DEMUILLE!
- työvoimakouluksessa
ollut aikoinaan. Mietitytti silloin, että saako missään muussa maassa työnantajat 1-5 kk ajaksi ilmasita työvoimaa ja vielä sen takia, etteivät he palkkaisi ketään kesätöihin, koska ilmaistakin työvoimaa saa helposti! Tästä syystä olin työharjoitteluissa vain silloin, kun oli pakko, osassa nääs oli mahdollisuus olla seki aika opetuksessa, jonka laatu oli tosin ala-arvoista!
- pablo83
HAISTAKAA PASKA,tuo kampanjanne on orjatyön kannustamista..500egeä
on aivan liian vähän HÄVETKÄÄ PERKELE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ON SE KUMMA KUN SUOMESSA TYÖNTEKIJÄN PITÄIS TEHDÄ TÖITÄ
NÄKKÄRI JA KAHVIPALKALLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!- oikeesti,,,,,,
jos maksaa joka kuukausi satoja euroja siitä että joidenkin ihmisten ei tarvii tehdä mitään????
Miksi opiskelijat saavat huonompaa tukea kuin sellaiset jotka VAAN MAKOILEE KOTONAAN??eivät viitsi tehdä mitään??
Ja opiskelijana on pakko ottaa lainaa tai mennä töihin että pärjää..
ei ole tämä reilua ei. - cazzyman
oikeesti,,,,,, kirjoitti:
jos maksaa joka kuukausi satoja euroja siitä että joidenkin ihmisten ei tarvii tehdä mitään????
Miksi opiskelijat saavat huonompaa tukea kuin sellaiset jotka VAAN MAKOILEE KOTONAAN??eivät viitsi tehdä mitään??
ei ole tämä reilua ei.missä milloinkin ja olen työtön. hah...hah.... työ on kato köyhiä varten.
- varmaan tienaat 4000ekk?
cazzyman kirjoitti:
missä milloinkin ja olen työtön. hah...hah.... työ on kato köyhiä varten.
vai että työ on köyhiä varten?
no ei taida tienestit olla ees 700e kk ku ei taia sossusta ees enempää saada.
Mutta me sekin maksetaan.Oo onnellinen että jotkut muu käyvät sossun elättien takia töissä.
Vois olla sellanen järjstelmä hyvä ku Jenkeissä. Vakuutukset millä terveyshuolto yms...ei tarvii maksaa veroja eikä pummien elätystä - FB: Stefan Österblom
ei ole tämä reilua ei.Äänestä Perussuomalaisia kaikissa vaaleissa.
- pablo83
ei ole tämä reilua ei.mennä töihin jos siitä ei makseta sellasta palkkaa
että sillä tulee toimeen..mä olen mielummin työtön kuin menen
paskalla palkalla töihin..
suomessa työnantajat tuntuu nykyään
toivovan että ihmiset tekis töitä
näkkäri ja kahvipalkalla.. - pablo83
varmaan tienaat 4000ekk? kirjoitti:
vai että työ on köyhiä varten?
no ei taida tienestit olla ees 700e kk ku ei taia sossusta ees enempää saada.
Mutta me sekin maksetaan.Oo onnellinen että jotkut muu käyvät sossun elättien takia töissä.
Vois olla sellanen järjstelmä hyvä ku Jenkeissä. Vakuutukset millä terveyshuolto yms...ei tarvii maksaa veroja eikä pummien elätystämyöskin veroja jos et tiennyt se vähennetään
suoraan työttömyyskorvauksesta... - mitä työttömät
pablo83 kirjoitti:
myöskin veroja jos et tiennyt se vähennetään
suoraan työttömyyskorvauksesta...tekee tuon korvauksen eteen`??
ilmasta rahaa se on.... :D
voi vittu oikeesti!!!
Kyllä tää on ihana maa kun pummeja elätetään!!!!ite en ole koskaan nostanut mitään työttömyys korvauksia sentinsenttiä!!!!!
töissä 17 vuotiaasta lähtein ja opiskelllu vielä... - pablo83
mitä työttömät kirjoitti:
tekee tuon korvauksen eteen`??
voi vittu oikeesti!!!
Kyllä tää on ihana maa kun pummeja elätetään!!!!ite en ole koskaan nostanut mitään työttömyys korvauksia sentinsenttiä!!!!!
töissä 17 vuotiaasta lähtein ja opiskelllu vielä...niin viisas niin kerropas sitten mistä niitä töitä löytyy,nykypäivänä???ja sellasella
palkalla että sillä pärjää hyvin?????????????????????kerro ihmeessä...
Yritykset potkii viikottain ihmisiä pihalle..
ja lisäksi yrityksiä menee jatkuvasti ulkomaille..
ja vielä jollakin rahalla se on työttömienkin elettävä
senkin mulkku..
ja se että sä olet päässyt noin hyvin työelämään
on pelkästään säkää.. - pablo83
voi vittu oikeesti!!!
töissä 17 vuotiaasta lähtein ja opiskelllu vielä...ei oo sulla tietoa mistä löytyis töitä..
- pablo83
voi vittu oikeesti!!!
töissä 17 vuotiaasta lähtein ja opiskelllu vielä...neropatti että millä rahalla työttömien
pitäis elää jos niiltä otettais työttömyysraha pois???
kun tunnut olevan sitä mieltä että se pitäis ottaa
pois heiltä.. - Calculator
ei ole tämä reilua ei.>jos maksaa joka kuukausi satoja euroja siitä että joidenkin ihmisten ei tarvii tehdä mitään????
No johan on ihmisellä palkka, jos maksaa joka kuukausi satoja euroja työttömyyskorvauksesta.
Keskipalkasta (n. 2700 euroa/kk) on perustyöttömyysturvan (peruspäiväraha tai työmarkkinatuki) tuloverorasitus noin 7 euroa/kk. Ja pienemmistä liksoista tietysti suhteessa vähemmän.
Kuka vaihtaisi perusturvansa työttömyyden varalta yhteen pizzaan kuukaudessa?
- Hutkija
Nyt kun akateeminen työttömyys on kohonnut ennätyslukemiin, niin moni maisteri tai jopa tohtori on saanut kokea sen, että työstä saatu "palkka" on jotain 1000 euroa brutto kuukaudessa...Tosin tuskinpa termiä palkka voidaan käyttää....
- vesuvius
Tuohon kun suostutaan, niin kohta kaikki tekevät töitä tuolla palkalla! Se vain puhdas totuus! Työllistämishankkeet ovat kuin tositv, joilla kokeillaan kuinka alhaisella toimeentulolla ihminen elää Suomessa. Joten nekin harvat, jotka tässä maassa vielä tienaavat joutuvat ennen pitkään samaan jonoon. Sillä välin kun kanssa riitelee ja syyttelee toisiaan mm. sosiaalipummeiksi, omistava luokka kasvattaa voimaansa ja hoitelee ennen pitkään meidät kaikki Kiinan tehtaille kenkiä ompelemaan. Muistaako kukaan millä meitä uhkailtiin kun äänestettiin EU:n liittymisestä? Juuri näillä kauhukuvilla, jotka EU:n varjolla ovat käyneet toteen! Näin!
p.s. kuuluuko Kiina esim. EU:n??? Eurooppaa meidän tuli lähestyä eikä Aasiaa, vai? - huhuggd
Ei kukaan työnantaja maksa 500 kuukaudessa jos työkkäristä saa halvemmalla muutenkin noita harjoittelijoita ja ties mitä. Paljonkos työtön saa jos työnantaja maksaa 500?
- Rehellinen yrittäjä
Voit aloittaa huomenna, vai otatko mieluummin karenssia?
- onnisonni
Mie halluun töihi ilman rahhaa koska... ???
Keksiikö kukkaa yhtään vastausta? :))))))))))- aina että
se työtön työtön lappu on tarkoitettu pelkästään, nöyryyttämiseksi. Jotta joka hetki muistatte olevanne työttömiä. Koska olette työttömiä olette siis luusereita, vaikkei töitä olekaan tarjolla. Siksi teitä pitää juoksuttaa työkkärissä ja kelassa, ja missä milloinkin, jotta aktiivisina pysyisitte. On siis kohtuullista että toimitta myös jo toimittamanne kaavakkeen 75 a-osan lisäksi myös sen bee osan josta tosin teille ei ollut aijemmin ilmoitettu. Ja leima on myös oltava joka paperissa, koska mistä muuten voi pryokraatti tietää olevan virallinen paperi jos ei siinä ole leimaa. Muistaakaa siis pyytää myös työtodistuksiinne leima.
Lisäksi on hyvä käydä joku cv-lurssi, koska cv-kurssien tehtävänä on rikastuttaa työvoimaviranomaisten tuttujen konsultti firmoja. Pitäähän työkkäripamppujen kaverienkin elää. onasti ovat vielä esr-rahoitteisia, (siis rahaa, jonka suomi on ensin maksanut eu-lle, ja eu antaa osan takas, määräten ettei sitä saa järkevästi käyttää).
- miehillä
n. 3500 € kuukaudessa ?
- se.
3000 € jää ?
- idiootit
pieni- ja keskituloiset äänestää sitä TUHOOMUSTA ensi vaaleissakin, eikös niin? Että saadaan pukupiruille se 25 prossaa, se kun on tosi hyvin 1%:lle kansasta etuja ajavalle hurmosliikkeelle! Laitetaan bobissa teille jotain värikästä ja äänekästä hulvatonta urbaanitrendikivaa meidän mainoksiin, niin johan zombit vaeltaa uurnille taas, eiks niin, sovitaanks näin, jooko 500 euron arvoiset pikku orjamussukat??!
- näin se menee
ite suoritin työvoimakurssin.
3kk työharjoittelua ollu yrityksessä klo 9-17 . saan tutkinnon siitä, joten cv saa yhden lisäyksen lisää. tuon takia näitä kursseja tehdään.
rahaa jää käteen n.500€ vuokran jälkeen per kk. kun kurssi loppuu niin 160€ vähemmän.
Pomo antoi vakityöntekijälleen kesälomaa, joten toimin hänen sijaisenaan kesätyöläisenä. Yritys jossa työskentelen saa 1000€ per kk kun työskentelen heille. Valtio ja kunta maksaa minulle. Yritys ei maksa penniäkään. Aika hyödyllistä yrityksen kannalta. Saan kyllä kiitosta, mutta minua ei siellä tarvita maksettuna työntekijänä. Työntekijän palkkaaminen on aika hintavaa.
jännää on se kun olen vielä virallisesti työtön ollut koko työjakson ajan. joudun työtön työtön lappuja täyttää ja etsiä aikaa milloin viedä lapun. tai täytellä netissä.. torstaina vikapäivä töissä, Mitäs tän jälkeen. Töitä kun en ole ehtinyt etsiä, koska olen jo töissä. On kerran kuukaudessa käytävä työkkärissä ja noin kerran kuukaudessa haastateltavana johonkin ja vietävä lappuja virastoihin. menee korkeintaan 2 päivää tuohon. ehtii sitten muutakin tehdä. Kesälomaahan en voi viettää, koska työtön olen.
Näin se vaan menee. Ei se työttömänä olo lomaa ole. Mutta itse olin aktiivinen ja suoritin uuden tutkinnon uudelta alalta. Harmi vain ettei töitä löydy, paitsi työharjoittelumuodossa.
Työharjoittelu fiksua kyllä, mutta motivaatio laskee todella nopeasti. Sitä kun kuulee pekkaspäivistä ja lomarahoista, iltalisistä sun muista eduista jotka eivät itseä koske, niin se jo tuottaa vihaakin. Aika kuluu töissä hitaasti kun miettii työpaikalla että mistäs sitä töitä löytyis.
Myöskin kesätyö on tarkoitettu vain opiskelijoille. nykyään kyllä ei opiskeleva niitä tekee. Yritykset eivät vain halua sellaisia töihinsä, koska ei ole varaa palkata kesän jälkeen. Itsekin sanoin tuossa yrityksessä että töitä pitäis etsiä, kun ei täällä tarvetta oikein ole.
Iltasatu teille toivottelee työtön mies jolla herätyskello soinut klo 07 nyt jo puolen vuoden ajan. klo 8 on vain lähdettävä huomennakin kohti työttömyyden intoa. - ...
näin se menee kirjoitti:
3kk työharjoittelua ollu yrityksessä klo 9-17 . saan tutkinnon siitä, joten cv saa yhden lisäyksen lisää. tuon takia näitä kursseja tehdään.
rahaa jää käteen n.500€ vuokran jälkeen per kk. kun kurssi loppuu niin 160€ vähemmän.
Pomo antoi vakityöntekijälleen kesälomaa, joten toimin hänen sijaisenaan kesätyöläisenä. Yritys jossa työskentelen saa 1000€ per kk kun työskentelen heille. Valtio ja kunta maksaa minulle. Yritys ei maksa penniäkään. Aika hyödyllistä yrityksen kannalta. Saan kyllä kiitosta, mutta minua ei siellä tarvita maksettuna työntekijänä. Työntekijän palkkaaminen on aika hintavaa.
jännää on se kun olen vielä virallisesti työtön ollut koko työjakson ajan. joudun työtön työtön lappuja täyttää ja etsiä aikaa milloin viedä lapun. tai täytellä netissä.. torstaina vikapäivä töissä, Mitäs tän jälkeen. Töitä kun en ole ehtinyt etsiä, koska olen jo töissä. On kerran kuukaudessa käytävä työkkärissä ja noin kerran kuukaudessa haastateltavana johonkin ja vietävä lappuja virastoihin. menee korkeintaan 2 päivää tuohon. ehtii sitten muutakin tehdä. Kesälomaahan en voi viettää, koska työtön olen.
Näin se vaan menee. Ei se työttömänä olo lomaa ole. Mutta itse olin aktiivinen ja suoritin uuden tutkinnon uudelta alalta. Harmi vain ettei töitä löydy, paitsi työharjoittelumuodossa.
Työharjoittelu fiksua kyllä, mutta motivaatio laskee todella nopeasti. Sitä kun kuulee pekkaspäivistä ja lomarahoista, iltalisistä sun muista eduista jotka eivät itseä koske, niin se jo tuottaa vihaakin. Aika kuluu töissä hitaasti kun miettii työpaikalla että mistäs sitä töitä löytyis.
Myöskin kesätyö on tarkoitettu vain opiskelijoille. nykyään kyllä ei opiskeleva niitä tekee. Yritykset eivät vain halua sellaisia töihinsä, koska ei ole varaa palkata kesän jälkeen. Itsekin sanoin tuossa yrityksessä että töitä pitäis etsiä, kun ei täällä tarvetta oikein ole.
Iltasatu teille toivottelee työtön mies jolla herätyskello soinut klo 07 nyt jo puolen vuoden ajan. klo 8 on vain lähdettävä huomennakin kohti työttömyyden intoa."Pomo antoi vakityöntekijälleen kesälomaa, joten toimin hänen sijaisenaan kesätyöläisenä. Yritys jossa työskentelen saa 1000€ per kk kun työskentelen heille. Valtio ja kunta maksaa minulle. Yritys ei maksa penniäkään. Aika hyödyllistä yrityksen kannalta. Saan kyllä kiitosta, mutta minua ei siellä tarvita maksettuna työntekijänä. Työntekijän palkkaaminen on aika hintavaa."
Käsittääkseni työharjoittelija ei saisi viedä kenenkään "oikean työntekijän" töitä vaan tässä tapauksessa yrityksen tulisi _palkata_ sijainen...?
Moni työnantaja koettaa kusettaa (ja kusettaakin) tässä kohtaa. - itsekin...
näin se menee kirjoitti:
Iltasatu teille toivottelee työtön mies jolla herätyskello soinut klo 07 nyt jo puolen vuoden ajan. klo 8 on vain lähdettävä huomennakin kohti työttömyyden intoa.Tämän olen itsekin läpikäynyt työharjoittelijana.
- reilu tonni Turussa
Työkkärin ja TE-keskuksen mainostama firma myy työntekijöitä (työttömiä) firmoille töihin reilulla tonnilla.
Työllistävä firma siis maksaa rekrytoivaakoulutusta tarjoavalle firmalle reilun tonnin kuussa. Työntekijä taas saa päivärahan ja siihen 8 e ylläpitokorvauksen - siis verojen jälkeen noin 20 e päivässä!
Miksi vietävässä firmat ovat valmiita maksamaan konsulttifirmoille toistatonnia kuussa ja eivät sitten senttiäkään itse työntekijälle, jonka pitäisi osoittaa parasta osaamistaan ja ahkeruuttaan saadakseen töitä?
Nämä konsulttifirmat tarjoavat muka koulutusta - käytännössä pitävät listaa saamistaan työttömistä ja tarjoavat näitä harjoitteluun firmoille. Firma sitten itse valitsee haastattelun perusteella työntekijän ja maksaa tästä konsultille toista tonnia kuussa, kun työntekijä saa sen 8 euroa. Puolen vuoden 'koulutuksesta' tulee jo iso lasku. Itse koulutus sisältää (?) muutaman tunnin kimppakivakeskustelua, CV:n tekoa ja jokun työpaikkahaastatteluharjoittelun?
Listoilla olen ollut toista vuotta tällaisessa firmassa. Enkä todellakaan tiedä firmasta muuta kuin, että ovat kysyneet minulta pariin otteeseen, että saavatko lähettää CV:ni tähähän ja tähän firmaan - olen kieltänyt, että eivät saa lähetellä tietojani firmoihin ilmoittamatta asiasta minulle. Mahtaako tuo lupaus pitää?
Minut voisi myös palkata pitkäaikaistyöttömänä täydellä työllistämistuella (yli 1 000 e kuussa tukea työnantajalle) - eivätkö työnantajat ole tietoisia tästä mahdollisuudesta? - reilu tonni Turussa
Työkkärin ja TE-keskuksen mainostama firma myy työntekijöitä (työttömiä) firmoille töihin reilulla tonnilla.
Työllistävä firma siis maksaa rekrytoivaakoulutusta tarjoavalle firmalle reilun tonnin kuussa. Työntekijä taas saa päivärahan ja siihen 8 e ylläpitokorvauksen - siis verojen jälkeen noin 20 e päivässä!
Miksi vietävässä firmat ovat valmiita maksamaan konsulttifirmoille toistatonnia kuussa ja eivät sitten senttiäkään itse työntekijälle, jonka pitäisi osoittaa parasta osaamistaan ja ahkeruuttaan saadakseen töitä?
Nämä konsulttifirmat tarjoavat muka koulutusta - käytännössä pitävät listaa saamistaan työttömistä ja tarjoavat näitä harjoitteluun firmoille. Firma sitten itse valitsee haastattelun perusteella työntekijän ja maksaa tästä konsultille toista tonnia kuussa, kun työntekijä saa sen 8 euroa. Puolen vuoden 'koulutuksesta' tulee jo iso lasku. Itse koulutus sisältää (?) muutaman tunnin kimppakivakeskustelua, CV:n tekoa ja jokun työpaikkahaastatteluharjoittelun?
Listoilla olen ollut toista vuotta tällaisessa firmassa. Enkä todellakaan tiedä firmasta muuta kuin, että ovat kysyneet minulta pariin otteeseen, että saavatko lähettää CV:ni tähähän ja tähän firmaan - olen kieltänyt, että eivät saa lähetellä tietojani firmoihin ilmoittamatta asiasta minulle. Mahtaako tuo lupaus pitää?
Minut voisi myös palkata pitkäaikaistyöttömänä täydellä työllistämistuella (yli 1 000 e kuussa tukea työnantajalle) - eivätkö työnantajat ole tietoisia tästä mahdollisuudesta? - orjan asemassa
Suomessa pidetään täysin terveitä ja työkykyisiä ihmisiä ’ilmaisina orjina’ työvoimahallinnon ja TE-keskusten tukemana ja suosiolla. Nimikkeitä toiminnalle on monia mm.: työllisyyskoulutus, työkokeilu, työharjoittelu, työelämävalmennus ja kuntouttava työtoiminta. Näistä hommista maksetaan normaalin päivärahan lisäksi kahdeksan euron ylläpitokorvaus ja mikä ihmeellistä, se on verotonta. Esimerkiksi pitkäaikaistyötön saa siis päivärahan noin 20 euroa (25,63 € miinus verot 20 %) plus kahdeksan euroa ylläpitokorvausta – päivässä siis noin 28 euroa.
Kahdeksan euron päiväkorvauksella pitää opiskella ja/tai olla ja tehdä oikeita töitä oikeasti ja ahkerasti – pitää näyttää parasta osaamistaan ja jaksamistaan työpaikan toivossa. Ihan samoja töitä täysipäiväisesti ilmaiset orjat tekevät kuin muutkin oikeat palkkaa saavat työntekijät. Kieltäytyjät ja lusmuiljat saavat rangaistuskarenssin, mikä tarkoittaa, että euroakaan rahaa ei tule, ennen kuin rangaistus on kärsitty – paitsi jos sattuu työpaikan saamaan. Rangaistuskarenssi voi olla useammankin kuukauden mittainen. Työvoimatoimistosta tulevaan paikanosoitukseen on vielä reagoitava nopeasti. Jos et kahden vuorokauden sisällä vastaa postin tuomaan koulutus- taikka työpaikkaosoitukseen, katsotaan sinut kieltäytyjäksi. Onneksi Suomessa posti kulkee suhteellisen varmasti.
Näin edistetään työllisyyttä ja ehkäistään syrjäytymistä! Todellako? Kyllä! Oikeasti näillä konstein ei tehdä muuta kuin kaunistetaan tilastoja. Koulutuksessa taikka työharjoittelussa oleva orja ei ole virallisesti työtön eikä töissä. Hän on vain poissa tilastoista. Näin saadaan työllisyys näyttämään paremmalta. Juurikaan ketään ei tämä menettely oikeasti työllistä. Ne jotka kurssin taikka harjoittelun päätteeksi saavat työpaikan olisivat sen saaneet muutenkin. Tämä totuus ei ole vieras edes työvoimahallinnolle. Kurssit ovat kalliita ’päivähoitopaikkoja’ aikuisille. Useimmiten koulutus on ala-arvoista tai se ei ainakaan tarjoa mitään uutta. Liian usein kouluttajien ammattiosaamisessa olisi melkoisesti toivomisen varaa. Työharjoittelu sinänsä voi olla hyvä ja opettavakin kokemus, mutta ei sekään auta töitä saamaan.
Ilmaiset orjat vievät yhden oikean työpaikan työttömältä. Monessa paikassa pitäisi palkata oikea palkallinen työntekijä tekemään orjan työt, jos ilmaista orjaa ei olisi. Alistumalla orjatöihin työtön siis kaivaa kuoppaa itselleen. Alkuperäinen ajatus kai on, että kun harjoittelu päättyy työnantaja palkkaa harjoittelijan töihin. Ei se vaan niin mene. Kun harjoittelujakso päättyy, harjoittelija saa mennä ja työnantaja ottaa tilalle uuden ilmaisen harjoittelijan! Eipä oikeasti paljoa ihmetytä työnantajan valinta. Eikö tässä olisi paikka antaa työnantajalle karenssia? Ei uutta ilmaista harjoittelijaa puoleen vuoteen, jos ei ole edellistä harjoittelijaa harjoittelun jälkeen palkannut.
Harjoittelujaksot ovat erimittaisia muutamasta kuukaudesta jopa ketjutettuina puoleentoista vuoteen! Jos tämä ei ole työttömän hyväksikäyttöä ja alistamista niin mikä? Ei tämä ainakaan ketään kannusta ja auta ymmärtämään, että työnteko kannattaa aina. Surullista on, että tuo kahdeksan euron ylläpitokorvaus ei riitä kattamaan koulutuksessa taikka työssäkäynnin kustannuksia. Työvoimaviranomaisten mukaan työttömän kannattaa, vaikka vähän maksaa, jotta töihin pääsisi. Varmasti, jos vaan pääsisi töihin, mistä palkkaa maksetaan. Muutaman kurssin ja harjoittelujakson käytyään, kukaan ei usko näiden toimenpiteiden työllistävään voimaan.
Näistä työvoimakoulutuksista eivät oikeasti hyödy muut, kuin kalliita koulutuksia järjestävät tahot. Niin ja nekin voivat iloita, jotka ovat kiinnostuneet työllisyys- ja työttömyysprosenteista. Eikö sillä rahalla, mikä uppoaa koulutusta järjestävien firmojen taskuihin, näiden kurssien ja harjoittelujen sijaan kannattaisi tukea työnantajia, jotka voivat palkata muutamaa oikean työttömän töihin, mistä maksetaan palkkaa?
Aivan oma käsittämätön lukunsa ovat nämä mystiset rekrytoivaa koulutusta markkinoivat firmat. Kouluttajat rahastavat itselleen jopa yli tuhat euroa kuukaudelta työnantajilta, joille tarjoavat harjoittelijan. Harjoittelupaikan työtön etsii itse. Näitäkin palveluja markkinoidaan työttömille työvoimatoimistojen ja TE-keskusten kautta. - työn tekijälle
Ei Suomesta työttömät pääse loppumaan niin kauan kuin työnantajille tarjotaan ilmaista työvoimaa! Tehdystä työstä pitää maksaa sen tekijälle palkkaa!
- eiköste joo?
Luulisi, että oikeaa palkkaa saava työntekijä on ahkerampi työntekijä kuin ilmaiseksi töihin pakotettu orja?
Jos firma maksaisi sen reilun tonnin työntekijälle ja hakisi tuohon palkkatukea, voittaisivat sekä työntekijä, että työnantaja. Rekrytoivaa koulutusta tarjoava firma tässä välissä on turha - se kerää vain hyvät rahat!
- Mahd. työnantaja
Kuuluvatko kahleet samaan hintaan, vai pitääkö ne pulittaa itse?
Jos joudun maksamaan rautatavaran, ovatko kustannukset verovähennyskelpoisia? - rose18
että koulutetaan melki ilmatteeksi ja saada tilaisuus kaupata itseään yritykselle hyvänä työtekiänä, että saa tulevaisuudessa työpaikan ja paremman palkan kuin työmarkkinatukea.
4 kk:ksi ilman työllistämisvelvoitetta.
jatkaminen tietääkseni vaati jo työsopimuksen/työoppisopimuksen tekemisen.
nykyään on hankala löytää hyvää työtekijää, joka tekee hommansa ajallaan ilman lorvailua.
mutta firmoillakin on omansa riskinsä palkata opiskelija.
muutenkin henkilö itse saa kokemusta ja huomaa pitääkö työstä vai ei,
nuorille tämä sopii minusta kuin nakutettu, ei oikein perheelisille.
tyyliin verellä ja hiellä näkyy tulostakin.
ehken ole tajunnut kaikkea 8) miksi oisi huono idea??- töihin pistään
Sepä se, ei näissä hommissa sinua mitenkään kouluteta. Sinut otetaan yhdeksi työntekijäksi. Teet töitä siinä missä muutkin. Ainahan kun uuteen paikkaan menet töihin, on alkuun opeteltavaa ja totuteltavaa talon tapoihin ja hommiin, olet sitten palkalla töissä taikka orjatöissä.
Harjoittelijana viet työpaikan työttömältä. - palkka työntekijälle
Työvoimaa välittävät firmat keräävät isot rahat. Heidän tarjoama oma koulutus on turhaa. Samaa tuttua hömppää, mitä kaikki työvoimakoulutukset. Kun olet yhden käynyt, olet ne kaikki käynyt. Työntekijöitä välittäville firmoille ei siis juurikaan jää muuta hommaa, kuin kerätä kuukausittain jopa yli tuhannen euron palkka siitää, että työtön on töissä toisessa firmassa.
- tyhmänäkö pidät
Suuria lupauksia annetaan työn jatkumisesta harjoittelun jälkeen, mutta kuinka ollakaan, kun harjoittelu päättyy sinä saat mennä ja tilallesi otetaan uusi harjoittelija, joka alkuun paiskii hulluna töitä todistaakseen erinomaisuutensa ja pätevyytensä hommaan.
Kun näitä kursseja on muutaman käynyt valkenee viimeistään karu totuus: ei näillä tempuilla ketään työllistetä! Työttömiä vaan hyväksikäytetään heidän hädänalaisessa tilassa. Jos elää 410 euron perusrahalla on 8 euroakin siihen iso lisä päivässä, vaikka työn tekeminen tuolla korvauksella syökin itsetuntoa ja ihmisarvoa. - oaeitp0posd
tyhmänäkö pidät kirjoitti:
Suuria lupauksia annetaan työn jatkumisesta harjoittelun jälkeen, mutta kuinka ollakaan, kun harjoittelu päättyy sinä saat mennä ja tilallesi otetaan uusi harjoittelija, joka alkuun paiskii hulluna töitä todistaakseen erinomaisuutensa ja pätevyytensä hommaan.
Kun näitä kursseja on muutaman käynyt valkenee viimeistään karu totuus: ei näillä tempuilla ketään työllistetä! Työttömiä vaan hyväksikäytetään heidän hädänalaisessa tilassa. Jos elää 410 euron perusrahalla on 8 euroakin siihen iso lisä päivässä, vaikka työn tekeminen tuolla korvauksella syökin itsetuntoa ja ihmisarvoa.Katsokaa leffa Apocalypto. Siellä pyramiidin huipulla on (maya johtajat) rahavaltiaiden eliittiä, jotka katkoo näiltä orjilta huvikseen päitä ja lopuksi potkasee ruumiin sekä pään alas pyramidin rappusia, ja alhaalla lampaat eli me, hurrataan. Selvästi verrattavissa tämän päivän menoon. Eli palvokaa vaan saatanaa.
- owqietwe
tyhmänäkö pidät kirjoitti:
Kun näitä kursseja on muutaman käynyt valkenee viimeistään karu totuus: ei näillä tempuilla ketään työllistetä! Työttömiä vaan hyväksikäytetään heidän hädänalaisessa tilassa. Jos elää 410 euron perusrahalla on 8 euroakin siihen iso lisä päivässä, vaikka työn tekeminen tuolla korvauksella syökin itsetuntoa ja ihmisarvoa.Voisin tehdä puoli tuntia töitä tuolla palkalla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1125458Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku413595Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖523485Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle933348- 811887
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt341777450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1341667Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.431619Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1521325- 161189