vapaus on mielessä

vapaa kulkija

Joo..olen itse eronnut kirkosta jo monet vuodet sitten. En rahan takia(kirkollisverot)vaan koska ihmisen ainoa tae vapaudesta on ajatuksen vapaus. Aivan samoin kun aina halutaan olla erilaisia ja yritetään ulkonäölllä shokeerata totuus on että erilaisuuskin lähtee ajatuksesta. Ja olla oman tiensä kulkija. Kyvystä ajatella itse eikä kuten enemmistö. Minä olen kulkenut ja kuljen omia teitäni ja yksinäisyydenkin olen kesyttänyt. Voin olla yksin päiväkausia ja kun siltä tuntuu hakeudun kyllä muiden ihmisten pariin. Ja minulla on ihania ystäviä. Anteeksiantaminen on tuonut elämääni uusia värejä ja kykyä nauttia elämästäni ja hetkestä. En liitä anteeksiantamista mitenkään uskontoon se kuuluu inhimilliseen ja humaaniin ajattelutapaani. Ennen kuin opin antamaan anteeksi minä vihasin, mutta vihaltani on mennyt terä. Samoin kostonhalulta. Toki minäkin olen vain ihminen ja hyvin tunteva ihminen mutta olen mielelläni uskonnosta vapaa. Tietysti en aina ja ihan joka seurassa halua puhua näistä asioista. Olin kuitenkin iloinen siitä bussikampanjasta. Se osoitti että, ajatuksen täytyy saa olla vapaa niin pahoin se kampanja tuomittiin.

1

406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mr. Monterrey

on vapaus mielessä. Mulla kun on vapaus uskontoon. Kuulun kirkkoon, en ev.lut. sellaiseen, vaan erääseen toiseen. Ihan vapaasta tahdostani pyysin saada liittyä tähän kirkkoon mihin kuulun. Vähemmistöön kuulun minäkin. Kelvanneeko tää sulle esimerkiksi vapaudesta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 536
      8692
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3708
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2231
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      170
      1267
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      936
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      794
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      762
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      744
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      725
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      657
    Aihe