Onko kenelläkään kokemusta tästä Lapin soveltavasta psykologiasta? Psykologin pätevyyttä ei heru,mutta heruuko töitä?
http://www.ulapland.fi/?deptid=19914
Lapin yliopisto,soveltava psykologia
9
4507
Vastaukset
- Hall. yo.
Sieltä on kaksi valmistunut, molemmat työllistyneet. Paha siis sanoa oikeasti työllistymisestä, toinen noista duunissa yliopistolla.
- whaat.
No se on sitten 100%! Saa nähdä onko pysyvä koulutus vai määräaikainen kokeilu.
- titityy§
whaat. kirjoitti:
No se on sitten 100%! Saa nähdä onko pysyvä koulutus vai määräaikainen kokeilu.
Aikooko kukaan muu hakea tänne?
- aabi
Mää oon miettiny hakemista, vaikka en tuosta paljoakaan tiedä. Mun käsittääkseni tuo ei ole kuitenkaan lähelläkään mitään psykologin koulutusta.. Mutta tietääkö joku paremmin tuosta? :)
- Sovari
Syksyllä 2010 aloitin opinnot soveltavassa psykologiassa ja oikeen tyytyväinen olen ollut :)
Pääaineena opiskellaan siis psykologiaa ja pitkänä sivuaineena hallintotiedettä. Idea tutkinnossa on jotakuinkin sellainen, että lähestymme työelämää ja organisaatioiden johtamista mm. psykologian ja paremman ihmisymmärryksen kautta. Professorimme kiteytti asian niin, että meistä tulisi "työelämän ammattilaisia, jotka katsovat työelämää ihmisen silmin". Valtaosa opinnoista on siis puhdasta psykologiaa. Hyvä puoli tänne hakiessa on, että ei tarvitse ainakaan päntätä ja hajota tilastomatematiikkaan!
Sisäänotto soveltavaan psykologiaan on melko pieni, mutta porukka ja ainejärjestötoiminta sitäkin aktiivisempaa. Porukka on eri puolilta Suomea ja jatkuvasti järjestellään kaikenlaista hubaa, joten tylsä ei ainakaan pitäisi tulla.
Jos jotain negatiivista pitää keksiä, niin hallintotieteen opinnot saattaavat osoittautua aluksi vähän epämieluisiksi. Etenkin niille, joilla kiinnostus on tulla lukemaan lähinnä psykologiaa (niin kuin minulle). Itselläni oli aluksi vähän vaikeuksia hallintotieteteiden kanssa, mutta aiheeseen on päässyt kuitenkin kokoajan paremmin sisälle ja nyt se tuntuisi olevan jo ihan mielenkiintoista.
Että semmosta. Suosittelen kyllä hakeutumista kaikille kiinnostuneille :)- StadilainenPsykologi
Nää on näitä kokeiluja.Tuskin kestää kauaa,kun kysessä ei oo mikään perinteinen oppiaine.Eiköhän niitä ihmismäisiä työelämän ammattilaisia tule tehokkaammin kauppatieteiden johtamisen pääaineista,psykologiasta tai sosiaalipsykologiasta.Mut,kiva et siellä on yritystä.
- Wasselnassel
Voiko soveltavaa psykologiaa lukemalla päästä psykan opettajaksi, jos käy pedagokin opinnot päälle?
- Tämä on roskaa
Soveltava psykologia! No vielä yksi askel turhempaan suuntaan psykologiasta. Psykologia on varsinaista pseudotiedettä jo itsessäänkin mutta se kuitenkin antaa pätevyyden toimia psykologin ammatissa. Tässä soveltavassa psykologiassa huuhaillaan aiheen parissa mutta sieltä ei saa pätevyyttä oikein mihinkään ammattiin. Paitsi tietenkin niihin kuuluisiin "asiantuntija-, tutkimus- ja johtotehtäviin".
- utouycoyuuhovuuh
Millainen valintakoe on soveltavaan psykologiaan? Mietin et pitäskö hakee jos en pääse normi psykaan. osaako kukaan sanoa mitä tuolla ei opiskella mitä normi psykalla opiskellaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3177424Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662146- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161362- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91231Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691210RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541146Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019