http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1717461
Kovat on taas suunnitelmat ja vouhotus tuon sähköauton tiimoilta (vaikka periaatteessa sähköauto olisi hyväkin ja tehokas). Miten sitten kävisikään, kun kaikki autot kulkisivat sähköllä ja hiili-ym voimalat puskisivat sähköä lataustarpeisiin? Huomattaisiin, että ei ne hiilidioksidipäästöt mitään vähentyneetkään.
Ei tuo polttomoottorikaan vielä kehityksensä huippua ole saavuttanut likimainkaan, hyötysuhteessa olisi vielä paljon parannettavaa.
Hukkaenergia hyötykäyttöön polttomoottoreissa ja teollisuuden päästöjä vähentämään, niin johan alkaa hiilidioksidipäästötkin vähenemään.
Sähköautoistako bisnes Suomeen?
7
59
Vastaukset
- energialla!
puhtaalla energialla siksipä sähkö pitää tuottaakin. tuulivoima on hyvä silloin kun ei ole tyyntä tai tuule liikaa.
ydinvoima on hyvä, jos ne nyt oppii tekemään betonia ja hitsaamaan että se uusi yksikkö joskus valmistuu.
pitkien välimatkojen suomessa sähköauto ei välttämättä ole kovin toimiva ratkaisu nykyisellä akkutekniikalla. polttokennoilla toimivat kyllä, mutta ovat vielä kalliita.
sähköautoissa pitäisi lämmityskin miettiä jotenkin, esim sprii-lämmittimin.- riittävä mulle ja monill
Pitäisi noita turvallisuusdirektiivejä höllätä niin että henkilökuljetuksissa voisi käyttää kevytrakenteisia, pieniä ja pienikulutuksisia kulkineita.
Itse ajelisin mieluusti työmatkat pienellä patterikäyttöisellä aerodynaamisella sukkulalla. - kljg
riittävä mulle ja monill kirjoitti:
Pitäisi noita turvallisuusdirektiivejä höllätä niin että henkilökuljetuksissa voisi käyttää kevytrakenteisia, pieniä ja pienikulutuksisia kulkineita.
Itse ajelisin mieluusti työmatkat pienellä patterikäyttöisellä aerodynaamisella sukkulalla.http://www.eikongraphia.com/wordpress/wp-content/20219a.jpg
Olisiko mieluinen matkapeli? - dcsdcsd
kljg kirjoitti:
http://www.eikongraphia.com/wordpress/wp-content/20219a.jpg
Olisiko mieluinen matkapeli?...kele, järkytyin.
Heti ekaks sähköautoilta käyttövoimavero pois! - -auto..
riittävä mulle ja monill kirjoitti:
Itse ajelisin mieluusti työmatkat pienellä patterikäyttöisellä aerodynaamisella sukkulalla.mopoautothan on kevytrakenteisia ja kaupunkiliikenteeseen sopivia. sellaisen kun saisi sähkö/polttokennoversiona niin olisi jees.
tietysti tuollaisella ei mielellään lähtisi kantateitä ajelemaan kun tulisi kilsan letka äkkiä perään..
- nyt ensitöiksi
Olipa tyypillinen suomalainen "uutinen". Poliitikko lausuu ympäripyöreitä lupauksia valla yksityiskohtia ja perusteluita.
Jos sähköautoilu on totta ja todella mahdollista, niin koko asia tai ala pitää pilkkoa osiin ja kehittää kaikkia osa-alueita ja pyrkiä erikoistumaan johonkin jota sitten voi maailmalle busineksena viedä. Onkohan maassa edes... mitä nää nyt on kun en oo yliopistossa edes vieraillut...professuurit. Juu, sähköautotekniikan ( ei autosähkötekniikan) erityisprofessuuri pitää ehdottomasti perustaa. Nyt on jo korkea aika. Eli perusopetusta ja tutkimusta vaan hyvät härrat.
Meikäläisen se on hyvä ehdotella kaikenlaista, koska ei ole akateemista mainetta (eikä muutakaan) menetetettävänään. Ihan talonpoikaisjärjellä tulee kuitenkin mielettömästi teknisiä "kysymyksiä" sähköautotekniikan osa-alueilta, joita pitäisi tutkia ja kehittää. Asiahan on laaja jopa poikkitieteelinen, koska sovellutuksia tulee sähkövoimatekniikan, tietoliikenteen, kemian ja energiatekniikan, liikenteen, ympäristön, ihmisten käyttätymisen...hitsi alkaa jo henkästyttää...joka tapauksessa kehittämistä piisaa. Pilkkokaa osiin!
Jonkun on sitten käynnistettävä jotakin konkreettista heti kun aika on kypsa siihen. Se on sitten ministerin heiniä se. Työllistymisistä voi puhua vasta kun tehdas käy (piste). - -suhde..
bensiinimoottori n. 25%
dieselmoottori n. 40%
polttokenno n. 50..60%
sähkömoottori n. 95%
lähde: wikipedia |polttokennoauto| |sähköauto|
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?972018- 981478
- 1121187
- 771075
- 1211062
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 51877
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58836- 36822
- 33723