Miten muilla??

Äiti

Hei

Kuinka paljon teidän muiden perheessä on tv auki noin päivän mittaan katsotteko koko ajan sitä kun lapsi hommaa muuta vai avaatteko sen vasta sitten kun lapset nukkuu?? ihan mielenkiinnolla kyselen. aina kun meillä on tv auki niin mies ei pysty samaan aikaan keskittyyn muuhun vaikka jos poika tulee sanomaan hänelle jotain niin hän ei välttämättä kuule ollenkaan mitään. Itelläkin on huono omatunto jos vaikka kaunareita tai salkkareita katson niin tuntuu että lapset kärsii siitä...onko aivan höpö puhetta kertokaapa???

12

639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minni S

      Ei ole telkkuu. Niin ei tuu katottuu... Mutta tässä netissä tulee toisinaan istuttuun ja lapsi leikkii vierellä. Silloin tällöin huono omatunto. Varmaan sellainen 1-2h/vrk menee tähän:/ tosin yleensä vasta illalla kun tyttö jo nukkuupi.

    • Taina

      Me päätettiin, ettei telkusta katella mitään ennen iltauutisia ja lapsien nukkumaanmenoa! Hyvin on pärjätty. Mies vähän napisi alkuunsa.

      • Miiu

        Kyllä mun mielestä tv:tä saa katsoa vaikka on lapsiakin. En pidä hyvänä sitä, että tv on auki koko illan, vaan että tv on auki vain silloin, kun sitä katsotaan, ettei lapset pääse näkemään mitään mikä ei ole heille hyväksi. Muutenkin kannatan sitä, että lapset (alle kouluikäiset ainakin!) katsovat tv:tä vain aikuisen seurassa. Tietenkin kannattaa miettiä sitä tv:tä katsoessa, varsinkin jos lapsi leikkii lähettyvillä, että onko se tv:stä tuleva ohjelma ihan ok, niin ettei ihmetytä/pelota lasta.


    • the isi

      Talossa on kolme telkkaria ja tietokoneella neljäs, yksikään niistä ei aukea ennen kuin 5v lapsi on mennyt nukkumaan noin yhdeksän maissa. Tietenkin välillä katsotaan jokunen piirretty elokuva mutta aikuisten ohjelmat saa odottaa iltaan asti.
      Tänäänkään ei ole tarvinnut avata ollenkaan mokomaa lootaa.

      paljon mukavempi touhuta lapsien kanssa kun löhötä sohvalla samojen sarjojen parissa

      • aina

        Meillä on telkkari auki melkein aina vaikka kukaan ei sitä varsinaisesti juuri silloin katsoisikaan. Suljettuna se on silloin, kun sitä ei tosiaankaan katsota. Voimme siitä huolimatta tehdä muutakin kuin töllötellä telkkua. Lapset katsoo yleensä lastenohjelmat jos eivät ole ulkona tai leiki jotain muuta. Vaikka telkkari on auki ei meillä seurata salkkareita tai kauniita ja rohkeita, en siis katso, että olisimme telkkari riippuvaisia vaikka se auki onkin. Yleensä kuuntelen kotitöiden yhteydessä esim. uutisia tai muita ajankohtaisia ohjelmia. Lapsilta sopimattomat ohjelmat katsotaan vasta sitten, kun ovat menneet nukkumaan. En ole huomannu, että lapseni mitenkään kärsisivät siitä, että joskus tulee vain istuttua sohvalla ja tuijotettua telkkua. Ei meillä ainakaan kukaan siihen niin kovin paljon kiinnitä huomiota, että siitä pitäisi tehdä joku huono omatunto tai kauhean salainen asia, joka sitten kiinnostaa senkin edestä kun telkkarin katsomisesta niin kovasti touhotetaan. Se kuuluu nykypäivään.


      • Anonyymi

        Mä katon piirrettyjä oon 25v poika. Ja mun ukkiki kattoo piirrettyjä sen lemppari on Paavo Pesusieni ukki on yli 75v


    • ihana hiljaisuus

      Meillä ei tv ole auki koko aikaa, en pidä siitä että se on taustameluna koko ajan, kuten joissakin huusholleissa on. Minusta se vie huomion liikaa muusta: keskustelusta, leikkimisestä.

      TElkkari on meillä auki vain silloin, kun joku sitä katsoo. Ruokailujen ajaksi se suljetaan, samoin kun kukaan ei sitä katso enää.


      Olen kuullut, että pienelle vauvalle ei ole hyväksi nähdä liikaa telkkaria eikä etenkään väkivaltaa tms. epäsuotuisaa. Vauva ei ymmärrä näkemäänsä mutta jonkinlainen "jälki" jää tästä.
      sen jälkeen olemme katsoneet, että telkusta tuleva ohjelma on lapsellekin soveliasta, jos tv on auki kun lapsi valvoo.
      Vauvamme oli jo pariviikkoisena melkoinen tv-friikki ja kun tv oli auki, vauva lopetti kaiken muun vauva-touhuilunsa ja jähmettyi vain tuijottamaan telkkaria. Onneksi ei enää (vauva on ½ vuotias :) )

    • mamma

      Kyllä saa telkkua katsoa itse vanhemmat eikä siitä tarvitse omantunnon tuskia ottaa :) kyllä mä katon salkkarit ja kaunarit ihan rauhassa.. Salkkareiden aikaan muksulle iltapala ja kaunareiden aikaan muksu pirtää olkkarissa tai leikkii leluilla :) Mun tyttö myös välillä tykkää kattoo salkkareita mun viekussa. Isukki ei meillä oikeen huomaa ketään muuta ku ittensä, ku istuu koneella koko illan töitten jälkeen.. Mutta mitään stressiä ei kannata ottaa :)

    • äiti minäkin

      aika outoa..tai ehkä me olemme outoja..
      meillä katsotaan telkkua ja se on auki aina iltaisin, meillä katsoo myös nelivuotias poika..välillä myös sarjoja:)mutta piirrettyjä pääasiassa!
      Ja siitä etteikö vanhemmat saisi katsoa töllöä ennen kuin lapset ovat nukkumassa, aika järkyttävää, tuo kuulostaa jo siltä että lapset määräävät perheen asioissa. Toki, ohjelman taso täytyy huomioida että esim. aikuisten omat k-18 sekä kauhua ja väkivaltaa ei sieltä lasten silmiin joudu! Mutta normaalit sarjat ovat ihan asia erikseen...
      Ja muistakaa että lapsenkin on opittava leikkimään yksinään..se kasvattaa mielikuvitusta ja aina ei ole kavereita lähellä!
      Mutta ilman muuta nostan hattua siitä että lasten kanssa touhutaan ja tehdään.
      Koen silti puuhailevani lapseni kanssa tarpeeksi vaikka katselenkin illalla telkkua ja jos lapseni katselee piirrettyjä tai jotain sketsi ohjelmaa niin annan katsella..kokemuksia lapsillekin!!

    • Anonyymi

      Meillä ei ole rajoituksia TV tai pelaamisen suhteen kunhan normaalielämå toimii eli lapset tekee muutakin. Tekee läksynsä, käy harrastuksissa, leikkii ulkona ystävien kanssa niin ei siinä kovin monta tuntia jää edes aikaa TV katsomiselle tai pelaamiselle. Kokisin tarvetta rajoittaa vasta näitä jos lapset ei tekisi muuta. K16 ohjelmia annan vasta 12-vuotiaana katsoa.

    • Anonyymi

      Meillä on telkku päällä aina. Miksi sen katsominen on kielletty? Aika outoo.
      Meillä saa katsoa telkkua aina kun haluaa. Koti on lasten koti ja heillä on oikeus tehdä sitä mitä tykkää.
      Psykologeja ken uskoo, niin tekee lapsille vaan hallaa.
      Lapsille pitää opettaa asioita ei kieltämällä elämää, vaan näyttämällä.

    • Anonyymi

      Aina on auki, aamusta iltaan siihen saakka kun nukkumaan mennään, siipuen ollaako kotona , sillon suljetaan mutta kun palataan niin avataan.
      Meillä ei ole kotona minkäänlaisia sääntöjä, mitä saa tehdä ja mitä ei. kakkea saa tehdä, pelata, telkkua katsoa, piirtää, leikkiä, saunoa, syödä. Mitä ei saa on rikkominen, ja pahan teko, eivät muuten teekkään.
      Koti on meidän kaikkien ja jokaisella on oikeus omaat tekemiseen, en ymmärrä sääntöjä lapsilla kotona. Puhelinkin on kaiilla, ja omat läppärit, polkupyörät, kohta ostellaanmopoja ja autoja... meillä ei ole turhia sääntöjä, vaan jokainen tietään itse mitätekee ja mitä ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1515
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      990
    Aihe