Häviät varmasti satunnaiseen peliinkin.

Täällä jaksetaan aina syyttää siitä, että kun on hävitty niin esim.paf on sörkkinyt ohjelmistoaan. Tai ray:n pelit on rukattu.

On totta, että tälläisiä on olemassa, mutta kuitenkin ray:n ja paffin online pelit on satunnaisia.


Satunnaisessakin pelissä häviät rahasi kun pelaat sitä tarpeelksi pitkään. Pelit ovat siis laskettu niin, että odotusarvo on pelaajalle negatiivinen. Eli palautusprosentti alle 100% Eli jos me heitämme kruunaa ja kalaavaa me voitamme 1,90 kertaa rahat takasin oikealla arvauksella.

Odotusarvomme on siis 0,5*1,9=0,95 ja palautusprosentti 95%

Eurosta saa siis takasin Keskimäärin 0,95€

Tällä pelillä voi voittaa jos pelaa peliä vain muutaman heiton, mutta mitä kauemmin pelaat sitä varmemmin tulet häviämään. Kun heitetään miljoona heittoa kruuna ja klaava jakauma menee lähes täysin tasan.

Mitä huononompi palautusprosentti sitä nopemammin rahat menee. eli jos se saisimme 1,5 kertaa odostusarvomme on 0,75. Saamme siis eurosta takaisin keskimäärin 0,75€

Pelistä voi voittaa vain jos palautusprosentti ylitäää sadan. Jos saisimme kertoimet klaava 2,05 ja kruuna 2,05. Odotusarvomme on 0,5 '2,05= 1,025 ja palautusprosentti 102,5%. Tämä peli menee tääs päinvastoin. Voi käydä niin, että on tappiolla muutaman heiton jälkeen,mutta mitä pidempään me tätä peliä pelaamme sitä varmemmin jäämme voitolle. Tälläsitä peliä kukaan vaan ei tarjoa vaan pelit on laskettu aina talolle eduksi.

Miksi vedonlyönnistä voi sitten voittaa vaikka pitkävedon palautusprosentti on 88%

Syy on siinä, että jokuieden kertoimia on vaikea arvoida. Kruuna ja klaava pelissähän se on helppoa. Me tiedämme, että todenäköisyys on se 50% Eli voimme helposti laittaa kertoimet 1,9 ja 1,90.

Me emme voi kuitenkaan tietää vaikka Suomi-Ruotsi pelin todenäköisyyttä. Veikkaus tietää virheen ja se voi myös tietää, että suomea peltaan varmasti selkästi enemmän.
ja asettaa kertoimet Suomi 1,60 ja Ruotsi 2,05. Oletetaan, että todenäköisyys on molemmilla tasan 50 ja 50. %. Meidän ei kannata siis olla isänmaallisia vaan panostaa ruostsia. Sillä ruotsin odotusarvo on 1,025. Me voimme toki hävitä vedon, mutta voitamme varmasti mitä enemmän tälläsiä kohteita pelaamme.

18

574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että näin on

      ""On totta, että tälläisiä on olemassa, mutta kuitenkin ray:n ja paffin online pelit on satunnaisia.""

      Selitäpä nyt mihin väittämäsi perustuu? Huom: turha referoida lakipykäliä. Vaan oletko oikein käytännönläheisissä tekemisissä pelipaikkojen sisäistä toimintaa? Siis alueilla joihin pelaajilla ei ole asiaa.

      • ""On totta, että tälläisiä on olemassa, mutta kuitenkin ray:n ja paffin online pelit on satunnaisia.""

        Selitäpä nyt mihin väittämäsi perustuu? Huom: turha referoida lakipykäliä. Vaan oletko oikein käytännönläheisissä tekemisissä pelipaikkojen sisäistä toimintaa? Siis alueilla joihin pelaajilla ei ole asiaa.

        Perustuu siihen kun ray ja paf ovat niin kertoneet ja lisäksi molemilla on kaikki odotusarvoltaan negatiisvisia pelejä joihin häviää varmasti satunnaisella arvonnalla ilman rukkauksia.


      • Hyväuskoien tuplaus kaavoihin luottava häviämään vaan rahasi ray:n koneisiin. niin saadaan vähän kansanterveydelle rahaa. Ne pelithän on juuri sinua varten.


      • up2

        up2


      • gagwagg
        up2 kirjoitti:

        up2

        BUMBB


    • Gambbler§1

      elämässäs pitkälle. Rayn masiinat ei ole satunnaisia.

    • 38

      Sanokaapa, pölvästit, MIKSI nuo firmat (siis RAY tai PAF) vaivautuisivat rukkaamaan koneitaan epäsatunnaisiksi, kun se ei ole edes tarpeen? Samaan tulokseen kun pääsee määrittelemällä ne voittokertoimet niin, että "talo" voittaa lopulta aina. Minkä ne tekevätkin. Toisin sanoen: pelaajilta saa nyhdettyä rahat pois täysin näkyvissäolevilla konsteilla ja avoimesti.

      • ......

        "Samaan tulokseen kun pääsee määrittelemällä ne voittokertoimet niin, että "talo" voittaa lopulta aina. Minkä ne tekevätkin."

        Tuohan on selvää pelien rukkausta. Eikä peleissä ole tuolloin kysymys enää satunnaisuudesta. Jokohan meni jakeluun toope?


      • 38
        ...... kirjoitti:

        "Samaan tulokseen kun pääsee määrittelemällä ne voittokertoimet niin, että "talo" voittaa lopulta aina. Minkä ne tekevätkin."

        Tuohan on selvää pelien rukkausta. Eikä peleissä ole tuolloin kysymys enää satunnaisuudesta. Jokohan meni jakeluun toope?

        "Pelien rukkauksella" tarkoitetaan (ainakin lähes) aina sitä, että itse arvontatulosta räpelöidään, ts. annetaan ulos vain pelijärjestäjälle edullisia tuloksia.
        Kertoimien määrittelyssä on kysymys ihan muusta eli peliehtojen määrittelystä. Siis siitä, voitatko tietyllä arvontatuloksella panoksesi takaisin 10- vai 5-kertaisena vaiko ollenkaan. Nopeimmin mieleentuleva esimerkki tästä on se, että pokeriautomaatissa ei parilla voita mitään.

        Jälkimmäisessä ei puututa satunnaisuuteen millään tavalla. Peli on yhä satunnainen eli pari tulee edelleen ihan samalla todennäköisyydellä kuin ennenkin, siitä ei vain ole sinulle mitään hyötyä. Toisin sanoen pelijärjestäjä määrittelee kertoimet niin, että esimerkiksi tuhannen täysin satunnaisesti menneen jaon jälkeen se on todennäköisesti voitolla, koska niistä parhaistakaan käsistä ei makseta niin paljoa voittoa, että talo häviäisi.

        Yksinkertaistetaan esimerkkiä vielä vähän: minä (pelinjärjestäjä) sanon sinulle, että "pistä euro likoon ja heitä kolikkoa. Jos häviät, minä pidän euron. jos voitat, minä maksan sinulle 0,5 euroa. Jos kolikko jää pystyyn, saat vitosen. " Peli on yhä täysin satunnaista, mutta kymmenen heiton jälkeen minä olen todennäköisesti vitosen voitolla sinusta. Juuri näin toimivat RAY:n ja PAF:n pelit (tietenkään todennäköisyyksien ja kertoimien välinen epäsuhta ei ole noin silmiinpistävä). Ja ne voivat olla (ja luultavasti ovat) silti täysin satunnaisia.

        Tajuatko, pahviaivo?


      • Karl .
        38 kirjoitti:

        "Pelien rukkauksella" tarkoitetaan (ainakin lähes) aina sitä, että itse arvontatulosta räpelöidään, ts. annetaan ulos vain pelijärjestäjälle edullisia tuloksia.
        Kertoimien määrittelyssä on kysymys ihan muusta eli peliehtojen määrittelystä. Siis siitä, voitatko tietyllä arvontatuloksella panoksesi takaisin 10- vai 5-kertaisena vaiko ollenkaan. Nopeimmin mieleentuleva esimerkki tästä on se, että pokeriautomaatissa ei parilla voita mitään.

        Jälkimmäisessä ei puututa satunnaisuuteen millään tavalla. Peli on yhä satunnainen eli pari tulee edelleen ihan samalla todennäköisyydellä kuin ennenkin, siitä ei vain ole sinulle mitään hyötyä. Toisin sanoen pelijärjestäjä määrittelee kertoimet niin, että esimerkiksi tuhannen täysin satunnaisesti menneen jaon jälkeen se on todennäköisesti voitolla, koska niistä parhaistakaan käsistä ei makseta niin paljoa voittoa, että talo häviäisi.

        Yksinkertaistetaan esimerkkiä vielä vähän: minä (pelinjärjestäjä) sanon sinulle, että "pistä euro likoon ja heitä kolikkoa. Jos häviät, minä pidän euron. jos voitat, minä maksan sinulle 0,5 euroa. Jos kolikko jää pystyyn, saat vitosen. " Peli on yhä täysin satunnaista, mutta kymmenen heiton jälkeen minä olen todennäköisesti vitosen voitolla sinusta. Juuri näin toimivat RAY:n ja PAF:n pelit (tietenkään todennäköisyyksien ja kertoimien välinen epäsuhta ei ole noin silmiinpistävä). Ja ne voivat olla (ja luultavasti ovat) silti täysin satunnaisia.

        Tajuatko, pahviaivo?

        Mutta kun ei vain ole. RAY ja PAF voivat "nayttaa" ulospain ihan mita vaan pelaajalle siis aasiakkaalle.

        Jos nain ei olisi pelaajia olisi paljon vahemman. Siis onko muuta vaihtoahtoa ???
        Kaikki pahvit taalla lukaanmukien ed.kirjoittaja. Pelaakaa Microsoftin pasianssia,
        noin yksinkertaisemman keskinkertaisen taalla kirjoittavan pahvin mielesta pelissa kortit tulevat taysin
        satunnaisesti pakasta... Joopa joo nain voin tuntua parin-kolmen ja jopa parin sadan kierroksen jalkeen.
        MUTTA tosiasia kymmenien tuhansine kierrosten jalkeen on se etta PASIANSSIAKIN on rukattu...
        Harva huomaa sen mutta fiksu kylla. Nama antavat pelaajalle "haastetta" vetaa pakka lapì tai miten nyt pasiansissa nyt voi yleensa sanoa.

        Tallaista seikka ei varmasti folihattu gampler123 tule koskaan huomaamaan. Niin kuin ei moni muukaan taalla. Kaiken kaikkiaan pasianssi on satunnainen mutta jos olisi rahasta siina pelissa kysymys niin pelaajalle se alentaisi "voitto mahdollisuuksia".

        Sama se on RAY ja PAF peleissa. Siis miksei olisi. Sen huomaa myos harjaantunut pelisilma.
        Mutta taalla yksipaisesti pelintarjojien sanaa puolustavat "puusilmat" ei sita tee.

        Onhan se helppo kaikki laittaa "satunaisuuden" piikkiin. Totuus vaan ei vain ole niin.
        Jos "satunnaisuus" vaan aina on pelaajaa vastaan niin silloin peli on "rukattu".

        Ja nyt puhu antoprosenteista tai muista .


      • dasfdasfdasfdasf
        Karl . kirjoitti:

        Mutta kun ei vain ole. RAY ja PAF voivat "nayttaa" ulospain ihan mita vaan pelaajalle siis aasiakkaalle.

        Jos nain ei olisi pelaajia olisi paljon vahemman. Siis onko muuta vaihtoahtoa ???
        Kaikki pahvit taalla lukaanmukien ed.kirjoittaja. Pelaakaa Microsoftin pasianssia,
        noin yksinkertaisemman keskinkertaisen taalla kirjoittavan pahvin mielesta pelissa kortit tulevat taysin
        satunnaisesti pakasta... Joopa joo nain voin tuntua parin-kolmen ja jopa parin sadan kierroksen jalkeen.
        MUTTA tosiasia kymmenien tuhansine kierrosten jalkeen on se etta PASIANSSIAKIN on rukattu...
        Harva huomaa sen mutta fiksu kylla. Nama antavat pelaajalle "haastetta" vetaa pakka lapì tai miten nyt pasiansissa nyt voi yleensa sanoa.

        Tallaista seikka ei varmasti folihattu gampler123 tule koskaan huomaamaan. Niin kuin ei moni muukaan taalla. Kaiken kaikkiaan pasianssi on satunnainen mutta jos olisi rahasta siina pelissa kysymys niin pelaajalle se alentaisi "voitto mahdollisuuksia".

        Sama se on RAY ja PAF peleissa. Siis miksei olisi. Sen huomaa myos harjaantunut pelisilma.
        Mutta taalla yksipaisesti pelintarjojien sanaa puolustavat "puusilmat" ei sita tee.

        Onhan se helppo kaikki laittaa "satunaisuuden" piikkiin. Totuus vaan ei vain ole niin.
        Jos "satunnaisuus" vaan aina on pelaajaa vastaan niin silloin peli on "rukattu".

        Ja nyt puhu antoprosenteista tai muista .

        "oin yksinkertaisemman keskinkertaisen taalla kirjoittavan pahvin mielesta pelissa kortit tulevat taysin
        satunnaisesti pakasta.."

        Olet väärässä. On täysin tiedossa ollut jo iät ajat että MS:n pasianssi ei käytä todellista satunnaisgeneraattoria vaan ottaa SATUNNAISESTI ennaltamäärätystä seedistä pakan.

        ps. Ray, paf = satunnaisia :)

        "Onhan se helppo kaikki laittaa "satunaisuuden" piikkiin. Totuus vaan ei vain ole niin.
        Jos "satunnaisuus" vaan aina on pelaajaa vastaan niin silloin peli on "rukattu"."

        (piste tulee muuten sulkujen sisään)

        Varianssi. Tosin ethän sinä halua käsittää kuinka todella suuri se vaikutus on sloteissa. Ja ei, ei satunnaisuus aina ole pelaajaa vastaan, jos näin olisi et osuisi ikinä mihinkään suurempaan voittoon - tai edes pienempään.


      • dasfdasfdasfdasf
        dasfdasfdasfdasf kirjoitti:

        "oin yksinkertaisemman keskinkertaisen taalla kirjoittavan pahvin mielesta pelissa kortit tulevat taysin
        satunnaisesti pakasta.."

        Olet väärässä. On täysin tiedossa ollut jo iät ajat että MS:n pasianssi ei käytä todellista satunnaisgeneraattoria vaan ottaa SATUNNAISESTI ennaltamäärätystä seedistä pakan.

        ps. Ray, paf = satunnaisia :)

        "Onhan se helppo kaikki laittaa "satunaisuuden" piikkiin. Totuus vaan ei vain ole niin.
        Jos "satunnaisuus" vaan aina on pelaajaa vastaan niin silloin peli on "rukattu"."

        (piste tulee muuten sulkujen sisään)

        Varianssi. Tosin ethän sinä halua käsittää kuinka todella suuri se vaikutus on sloteissa. Ja ei, ei satunnaisuus aina ole pelaajaa vastaan, jos näin olisi et osuisi ikinä mihinkään suurempaan voittoon - tai edes pienempään.

        Ainiin, vaikka pasianssissa onkin tietty määrä ennaltamäärättyjä pakkoja (lienee kymmeniä tuhansia) toteutuu satunnaisuus siinä tyydyttävän hyvin sillä tsäänssit että saat voittavan pakan on samat kuin että sekoittaisit itse pakan ja pelaisit. Voidaan ehkä sanoa että kyseessä on enemmänkin pasianssisimulaattori.


      • 19
        Karl . kirjoitti:

        Mutta kun ei vain ole. RAY ja PAF voivat "nayttaa" ulospain ihan mita vaan pelaajalle siis aasiakkaalle.

        Jos nain ei olisi pelaajia olisi paljon vahemman. Siis onko muuta vaihtoahtoa ???
        Kaikki pahvit taalla lukaanmukien ed.kirjoittaja. Pelaakaa Microsoftin pasianssia,
        noin yksinkertaisemman keskinkertaisen taalla kirjoittavan pahvin mielesta pelissa kortit tulevat taysin
        satunnaisesti pakasta... Joopa joo nain voin tuntua parin-kolmen ja jopa parin sadan kierroksen jalkeen.
        MUTTA tosiasia kymmenien tuhansine kierrosten jalkeen on se etta PASIANSSIAKIN on rukattu...
        Harva huomaa sen mutta fiksu kylla. Nama antavat pelaajalle "haastetta" vetaa pakka lapì tai miten nyt pasiansissa nyt voi yleensa sanoa.

        Tallaista seikka ei varmasti folihattu gampler123 tule koskaan huomaamaan. Niin kuin ei moni muukaan taalla. Kaiken kaikkiaan pasianssi on satunnainen mutta jos olisi rahasta siina pelissa kysymys niin pelaajalle se alentaisi "voitto mahdollisuuksia".

        Sama se on RAY ja PAF peleissa. Siis miksei olisi. Sen huomaa myos harjaantunut pelisilma.
        Mutta taalla yksipaisesti pelintarjojien sanaa puolustavat "puusilmat" ei sita tee.

        Onhan se helppo kaikki laittaa "satunaisuuden" piikkiin. Totuus vaan ei vain ole niin.
        Jos "satunnaisuus" vaan aina on pelaajaa vastaan niin silloin peli on "rukattu".

        Ja nyt puhu antoprosenteista tai muista .

        Väität pelanneesi MS-pasianssia kymmeniätuhansia kierroksia. Noh, yhteen kierrokseen menee tyypillisesti pari minuuttia. 10 000 kierrosta veisi siis lähes kaksi viikkoa, jos pelaisit yhtä soittoa nukkumatta, syömättä jne. Jos pelaat vaikkapa sata kierrosta päivässä, menisi siihen yli kolme tuntia. Jotensakin ei tunnu uskottavalta, että kukaan viitsisi jotain MS-pasianssia tahkota kymmeniätuhansia pelejä.

        Mitä "pelisilmääsi" tulee, niin sinä luultavasti istut sen päällä. Ei tuollaisilla mutu"havainnoilla" ole mitään arvoa. Luulet mitä luulet, mutta löytyykö vaikkapa 30 000 pelikierrosta huolella muistiin merkittynä ja analysoituna?


      • asdfadsfdsfdsfdasf
        19 kirjoitti:

        Väität pelanneesi MS-pasianssia kymmeniätuhansia kierroksia. Noh, yhteen kierrokseen menee tyypillisesti pari minuuttia. 10 000 kierrosta veisi siis lähes kaksi viikkoa, jos pelaisit yhtä soittoa nukkumatta, syömättä jne. Jos pelaat vaikkapa sata kierrosta päivässä, menisi siihen yli kolme tuntia. Jotensakin ei tunnu uskottavalta, että kukaan viitsisi jotain MS-pasianssia tahkota kymmeniätuhansia pelejä.

        Mitä "pelisilmääsi" tulee, niin sinä luultavasti istut sen päällä. Ei tuollaisilla mutu"havainnoilla" ole mitään arvoa. Luulet mitä luulet, mutta löytyykö vaikkapa 30 000 pelikierrosta huolella muistiin merkittynä ja analysoituna?

        Ansiostasi menetin juuri toivoni ihmiskuntaan. Arvioin että pasianssissa on n. 10 000 eri pakkaa valmiiksi generoituna. En missään nimessä väittänyt että olen pelannut 10 000 kierrosta ms solitairea (joten olet limainen valehtelija), joskin niitä kyllä on tuhansia vyön alla (ennätys 28 sekkaa btw).

        Tätä pseudosatunnaista arvontaa MS on käyttänyt tietääkseni iät ajat, jos aihe kiinnostaa googleta.


      • : - P -----

        ei ollut edes kyse vaan kolikkopeleistä. :- P


      • : - P----------
        38 kirjoitti:

        "Pelien rukkauksella" tarkoitetaan (ainakin lähes) aina sitä, että itse arvontatulosta räpelöidään, ts. annetaan ulos vain pelijärjestäjälle edullisia tuloksia.
        Kertoimien määrittelyssä on kysymys ihan muusta eli peliehtojen määrittelystä. Siis siitä, voitatko tietyllä arvontatuloksella panoksesi takaisin 10- vai 5-kertaisena vaiko ollenkaan. Nopeimmin mieleentuleva esimerkki tästä on se, että pokeriautomaatissa ei parilla voita mitään.

        Jälkimmäisessä ei puututa satunnaisuuteen millään tavalla. Peli on yhä satunnainen eli pari tulee edelleen ihan samalla todennäköisyydellä kuin ennenkin, siitä ei vain ole sinulle mitään hyötyä. Toisin sanoen pelijärjestäjä määrittelee kertoimet niin, että esimerkiksi tuhannen täysin satunnaisesti menneen jaon jälkeen se on todennäköisesti voitolla, koska niistä parhaistakaan käsistä ei makseta niin paljoa voittoa, että talo häviäisi.

        Yksinkertaistetaan esimerkkiä vielä vähän: minä (pelinjärjestäjä) sanon sinulle, että "pistä euro likoon ja heitä kolikkoa. Jos häviät, minä pidän euron. jos voitat, minä maksan sinulle 0,5 euroa. Jos kolikko jää pystyyn, saat vitosen. " Peli on yhä täysin satunnaista, mutta kymmenen heiton jälkeen minä olen todennäköisesti vitosen voitolla sinusta. Juuri näin toimivat RAY:n ja PAF:n pelit (tietenkään todennäköisyyksien ja kertoimien välinen epäsuhta ei ole noin silmiinpistävä). Ja ne voivat olla (ja luultavasti ovat) silti täysin satunnaisia.

        Tajuatko, pahviaivo?

        ja upposit...aijai aijai kylläpä totuus satuttaa sinua HAHAHHAAA


      • 19
        asdfadsfdsfdsfdasf kirjoitti:

        Ansiostasi menetin juuri toivoni ihmiskuntaan. Arvioin että pasianssissa on n. 10 000 eri pakkaa valmiiksi generoituna. En missään nimessä väittänyt että olen pelannut 10 000 kierrosta ms solitairea (joten olet limainen valehtelija), joskin niitä kyllä on tuhansia vyön alla (ennätys 28 sekkaa btw).

        Tätä pseudosatunnaista arvontaa MS on käyttänyt tietääkseni iät ajat, jos aihe kiinnostaa googleta.

        opettelisit käyttämään tuota viestipuutoimintoa. Olisit ehkä huomannut, että valheeksi väittämäsi viesti ei ollut vastaus (ehkä sinun kirjoittamaasi) tekstiin, jossa puhuttiin pakoista, vaan aiempaan, jossa sanottiin "...tosiasia kymmenien tuhansine kierrosten jalkeen...". Siis vähintään annettiin ymmärtää, että kirjoittaja on itse pelannut kymmeniätuhansia kierroksia.

        Ja ainakin minun kielitajuni muuten sanoo, että "kymmenientuhansien" viittaa isompaan määrään kuin 10 000 tai 12 000 tai edes 25 000. Jos niitä kymmeniä on monia, niin se on enemmän kuin kaksi, siis vähintään kolmosella pitää luvun alkaa.

        Minua ei itse asiassa edes kiinnosta pasianssin satunnaisuus tai sen puuttuminen. Mutta minua kiinnostaa/ärsyttää se, että ihmiset esittävät väitteitä asiasta pelkän tuntuman perusteella, kuten tämä tyyppi, joka vetosi "pelisilmään".


    • <o_o>

      jota käsin tai tekniikan avulla ohjaillaan, ei ole 'satunnaisuutta' vaan rikollisuutta.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1954
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      253
      1653
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      244
      1567
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      54
      1514
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1398
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      12
      1225
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1177
    8. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1163
    9. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1162
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      33
      961
    Aihe