Olisiko niin että hihun aivotoimintaan kuuluu erottamattomana osana palvominen. Heidän tapauksessaan jumalan palvominen. Myöskin heidän perus oletus on, että oli sitten uskova, ateisti, älykkö, tai luonnonlapsi viidakosta. Niin kaikki palvovat jotain.
Luin tuolta alempaa että minäkin (ateisti) palvon kuulemma jotain Dawkinskia? Hmmm... Piti oikein katsoa wikipediasta kuka tämä arvon Dawkins on, jota minä kyseisen kirjoittajan mukaan niin kovasti palvon.
Mahtuukohan heidän ajatuksiinsa sellainen mahdollisuus, että ihminen voi ihan oikeasti elää hyvää elämää palvomatta mitään..
Palvominen.
8
109
Vastaukset
- ei
tänne saa Dawkinsista kirjoittaa.
Uskovaiset tuntuvat rakastavan kaikenlaista palvomista, nöyristelyä ja rituaaleja.
On se nyt kammottavaa ajatella että kaikki paha on saatanasta ja kaikki hyvä jumalasta.
Kun ei. Hyvän tekee ihminen itse ja pahuuden tekee ihminen itse, ottakoot siitä sitten myös itse vastuun koska kukaan ei sitä kuoleman jälkeen tule rankaisemaan hiilihangollaan tai palkitsemaan taivaspaikalla.
Onneksi tämän ovat monet ihmiset ymmärtäneet.Ainakin sen suhteen että ihmiselle on luotu vain 2 vaihtoehtoa elämän ja kuoleman välillä.Kyllä välimuotokin on olemassa, eräänlainen optio, kuin huippujohtajilla konsanaan hyvin ansaitusta työpanoksestaan. Siellä älykkyys ja
aika ovat kohdanneet toisensa ilman aikarajaa meille tunnetussa materiaalisuudessa.
Näin toteutuu vain niiden kohdalla joilla ymmärrys on tunnetun materiaalisuuden ja sen hyötykäytön suhteen, laadusta tinkimättä.
Olisiko siihen selityksenä jonkinlainen lapsen asteelle jäminen? Lapsihan palvoo ja pelkää aikuista, joka on häneen verrattuna kaikin tavoin ylivoimainen sekä suuttuessaan todella vaarallinen. Ehkä uskovainen haluaa aina olla pieni ja alamainen.
Niin ja sanovathan he itsekin olevansa "Jumalan lapsia".- vihtuilija
Hihhulia hävettää jumalanpalvomus niin paljon, että käyttää siitä nimeä jumalanpalvelus. Tai sitten täytyy yrittää peitellä asian todellista luonnetta (palvotaan jumalaa) nuorisolta ja lapsilta, jotteivat hekin nauraisi hihhuleille ja jotta nuoret voitaisiin johdatella myöskin palvelusmenoihin.
- vihtuilija
Hihhulia hävettää jumalanpalvomus niin paljon, että käyttää siitä nimeä jumalanpalvelus. Tai sitten täytyy yrittää peitellä asian todellista luonnetta (palvotaan jumalaa) nuorisolta ja lapsilta, jotteivat hekin nauraisi hihhuleille ja jotta nuoret voitaisiin johdatella myöskin palvelusmenoihin.
Cap Verden Cesária Évoraa.:-)
"Olisiko niin että hihun aivotoimintaan kuuluu erottamattomana osana palvominen. Heidän tapauksessaan jumalan palvominen"
En ole oikein varma. Niin hyvin ovat trollanneet. Jotenkin tuntuu, että joskus valistuneemmat teistit käyttävät tuota palvontaa vain piikitelläkseen ja saadaakseen jonkinlaisen reaktion.
Sellaiset "kuola valuu suupilelestä" teistit taas perustavat oppinsa raamattuun ja käsittääkseni siellä ei paljonkaan sellaisia ole joilla ei teististä uskoa olisi. Tuommoinen kasvatuspohja sitten saa heidät ajattelemaan aina niin, että jotain pitäisi palvoa. Heidän maailmankuvaansa ei kertakaikkiaan mahdu se, ettei palvoisi mitään. Ehkä tuo polarisaatio akselilla hyvä(jumala)-paha(saatana) tarkoittaa, että jos ei ole jumalan puolla on jumalaa vastaan (saatanan puolella == palvoo saatanaa).
Nämä käsitykset ovat tietysti täysin tuulesta temmattuja. En tiedä sitten pitäisikö vain valistusta jatkaa vai kääntyä vinoilupuolelle. Tuntuu vain, että niissä sarkasmi valuu hukkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412408Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101848Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse711690Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801285- 631184
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171158TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161048Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901040Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42894- 70872