Elämän mato Ellen Whitellä

“I saw that some were quickly destroyed, while others suffered longer. They were punished according to the deeds done in the body. Some were many days consuming, and just as long as there was a portion of them unconsumed, all the sense of suffering remained. Said the angel, "The worm of life shall not die; their fire shall not be quenched as long as there is the least particle for it to prey upon." (Ellen White, Early Writings, s 294 http://www.gilead.net/egw/books2/earlywritings/ewindex.html )

Minä näin, että jotkut tuhoutuivat nopeasti kun taas toiset kärsivät pitempään. Heitä rangaistiin ruumiissaan tekemiensä tekojen mukaan. Joiltain kesti monta päivää kulua loppuun ja niin kauan kuin heistä oli osakin kuluttamatta, kaikki kärsimyksen tunne pysyi. Enkeli sanoi "Elämän mato ei kuole eikä tuli sammu niinkauan kuin sillä on pienikin osa vielä jäljellä saaliina.

---

Ellen Whitelle demonihenki siis näytti varsin kummalliset tapahtumat. Raamatun mukaan ihmisiä kalvaa madot ja polttaa tuli ikuisesti helvetissä (Mark 9:43-44), mutta demoni halusi näyttää Ellenille, että nuo Raamatussa mainitut madotkin ovat jotain ihmisen elämänmatoja. Jotakin tuommoisista elämänmadoista olen kuullut eteläamerikkalaisilta – jokin Kalevalan tapainen uskomus, että jossain vuoressa eli elämänmato, jota palvottiin ja pelättiin, mutta en muista sitä enää tarkemmin.

Kyllä on kummallisia nuo adventistien tarut. Elämänmadot ihmisillä, mutta sielu vain symbolinen ilmaus ajatuksesta.

Sanokaapas nyt adventistit, mikä on elämän mato ja missä Raamatussa puhutaan elämän madoista? Olisipa hauska kuulla, miten tästä epäraamatullisuudesta luikertelette kuin elämänmadot väärän oikeaksi selitellen.

50

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alex-kasi

      ja voin sanoa että olet saanut Ellen-maniasi ihan turhaan. Ellen oli aikansa maailmassa uskova ihminen - ei "uskova_1"- ehkä mutta uskova nainen kuitenkin kuitenkin - ja rehellisesti sanoen oli Ellenillä paljon HYVÄÄ tietoa asioista (ainakin verrattuna sinuun) esimerkiksi juuri että ihmisen kuolemattomuus on täysin riippuvainen siitä saako hän iankaikkisen elämän Jumalalta vai ei.

      Myös käskyjen osasta Raamatun Jumalan ominaisuuksien ymmärtämisessä ja iankaikkisen elämän mahdollisuudesta.

      Myös se että Ellen ei uskonut ikuiseen piinaan on kunniaksi hänelle.

      Sinä joka uskot että Jeesus kuoli syntiesi edestä - maksoiko hän koko syntivelkasi vai ei - sillä jos olisi totta että että Jumala loi elämää ikuisesti piinattavaksi ja se on synnin palkka (eikä kuolema kuten Raamattu sanoo) niin eikö Jeesuksen tulisi olla siellä piinassa kärsimässä syntiesi edestä???

      Etkö tajua kuinka mieletön se teidän piina-oppinne on - ei päätä eikä häntää..

      • En lainannu Suuri Taistelu-kirjasta, vaan Early Writings.

        Niin, niin, kyllä minä tiedän, että sinä olet eksynyt ja luulet kaltaisiasi ilman Pyhää Henkeä olevia uskoviksi ja ihailet heidän demoneilta saamiaan viestejä.

        Säälin sinua, mutta enempää en tässä vaiheessa voi tehdä hyväksesi. Ehkäpä Jumala antaa sinulle vaikeuksia, jos vaikka niitten kautta tulisit synnintuntoon ja herätykseen.


      • alex-kasi
        uskova_1 kirjoitti:

        En lainannu Suuri Taistelu-kirjasta, vaan Early Writings.

        Niin, niin, kyllä minä tiedän, että sinä olet eksynyt ja luulet kaltaisiasi ilman Pyhää Henkeä olevia uskoviksi ja ihailet heidän demoneilta saamiaan viestejä.

        Säälin sinua, mutta enempää en tässä vaiheessa voi tehdä hyväksesi. Ehkäpä Jumala antaa sinulle vaikeuksia, jos vaikka niitten kautta tulisit synnintuntoon ja herätykseen.

        No sanotaan nyt sitten että minä luin sen Ellenin suuri taistelu kirjan - niin sinäkin tajuat. Luin sen viimeinkin - ja ihan sen tähden että halusin nähdä kuinka todenperäisiä esimerkiksi sinun Ellen parjaamisesi ovat. Huomasin että olet puhunut lööperiä nämä vuodet - yliammuttua potaskaa - enkä voi mitenkään tulla muuhun johtopäätökseen kuin että kyseessä on itse-korostus - sinulla tuntuu olevan joku sairaus koska viitsit haukkua rätkyttää kauan sitten kuollutta naista netissä vuosikaudet.

        Kun vertaan Ellenin suurta taistelua sinun paasaamiseesi - ei niistä voi puhua edes samana päivänä - sillä sinun parjaamisesi jäävät niin kauas taakse.
        Vaikka näenkin monet asiat eritavalla kuin EGW niin ymmärrän hyvin mitä hän ajatteli ja miten hän ajatteli. Olet tosi röyhkeä väittäessäsi että Ellen oli saatnasta. Se on niin röyhkeätä puhetta että sitä ei voi kuin kutsua valheeksi.

        Olet nähtävästi korottanut itsesi niin korkealle että Jumalan Sana ei enää paljon paina. Alla kuitenkin pieni muistutus.

        Matt. 12:36
        Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili..


      • alex-kasi kirjoitti:

        No sanotaan nyt sitten että minä luin sen Ellenin suuri taistelu kirjan - niin sinäkin tajuat. Luin sen viimeinkin - ja ihan sen tähden että halusin nähdä kuinka todenperäisiä esimerkiksi sinun Ellen parjaamisesi ovat. Huomasin että olet puhunut lööperiä nämä vuodet - yliammuttua potaskaa - enkä voi mitenkään tulla muuhun johtopäätökseen kuin että kyseessä on itse-korostus - sinulla tuntuu olevan joku sairaus koska viitsit haukkua rätkyttää kauan sitten kuollutta naista netissä vuosikaudet.

        Kun vertaan Ellenin suurta taistelua sinun paasaamiseesi - ei niistä voi puhua edes samana päivänä - sillä sinun parjaamisesi jäävät niin kauas taakse.
        Vaikka näenkin monet asiat eritavalla kuin EGW niin ymmärrän hyvin mitä hän ajatteli ja miten hän ajatteli. Olet tosi röyhkeä väittäessäsi että Ellen oli saatnasta. Se on niin röyhkeätä puhetta että sitä ei voi kuin kutsua valheeksi.

        Olet nähtävästi korottanut itsesi niin korkealle että Jumalan Sana ei enää paljon paina. Alla kuitenkin pieni muistutus.

        Matt. 12:36
        Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili..

        Kuinaks on luetun ymmärtämisesi kanssa, alex? Sulle jää aina vanha vaihde päälle!
        Arvasit väärin mistä kirjasta Riitta siteerasi ja kun Riitta oikaisi asian niin jälleen viittasit
        väärään kirjaan. Onko sinun aivan mahdotonta uudistaa ajatusmaailmaasi?
        Tietysti syytät Riittaa valehtelijaksi, kun hänen lainauksensa eivät ole siitä kirjasta,
        mistä luulet. Tarkistapa siitä kirjasta, mistä Riitta ne lainasi.
        Sitäpaitsi useinmiten Riitta laittaa nettilinkin, josta saa vaivatta tarkistetuksi.

        Mutta sinulla ei ollut taaskaan mitään totuusarvoa jänkäämisessäsi. Vetoat vain omaan
        tunnemaailmaasi ja se mukamas todistaa että Riitta on väärässä ja että sä oot oikeessa.
        Ehkä sinun pitäisi mennä sielunhoitajalle. Vaikkapa "rukousklinikalle" - Healing Rooms -
        siellä palvelee monta adventistiakin virallisesti mutta yksityisesti, varsinkin täällä Turun
        seudulla.
        On siinä rukouspalvelussa nimittäin mukana Piikkiön adv.rukouspiirejä ja Piikkiön adventtiseurakunta
        ja arvatenkin Toivonlinnan sakkia myös. Mutta rukousklinikalla palvellaan tietysti ilman seurakuntien viitekehyksiä, yhteiskristillisesti.

        http://www.healingrooms.fi/?sid=109

        Olen kovin huolestunut siitä että olet jumiutunut sanojen piinaoppi ja
        ku-olemattomuus -käyttöön. Raamattuhan ei moista tunne eikä kukaan
        muu kuin sinä itse, joka olet tuon kummallisen kaksoisteologian sepittänyt.


      • etp

        tietäneekö alex-keneltä EGW sai nuo huimat yli 2000 profetiaa!!Raamatun todelliset Jumalan profeetat saivat keskimäärin 5-7:n profetiaa elinaikanansa.
        Eikö tuo profetioiden määrärkin jo herätä sinänsä jo epäilyjä valheprofeetasta.


        Mitä spa:t eivät kerro sinulle Ellen G. Whiten plagioinnista

        Seitsemännen päivän adventistit väittävät Ellen Whiten kirjottaneen noin 50 kirjaa. Mutta he eivät kerro sinulle, että hän kopioi sananmukaisesti monilta kirjailijoilta, ja sitten valehteli väittämällä saaneensa kaiken hänen kirjoittamansa suoraan Jumalalta (Ministry, marrask., 1990, p. 11). Myöskään spa:t eivät kerro sinulle, että hänen kirjansa Sketches From the Life of Paul otettiin pois julkaisusta sen jälkeen kun kirjailijat Conybeare ja Howson uhkasivat haastaa hänet oikeuteen heidän kirjansa, Life and Epistles of St. Paul, kopioinnista. Eivätkä he kerro sinulle, että Ellen White varasti hänen tunnetuimman kirjansa, Tie Kristuksen Luo, sihteeriltään, Fannie Boltonilta.


      • 56789
        etp kirjoitti:

        tietäneekö alex-keneltä EGW sai nuo huimat yli 2000 profetiaa!!Raamatun todelliset Jumalan profeetat saivat keskimäärin 5-7:n profetiaa elinaikanansa.
        Eikö tuo profetioiden määrärkin jo herätä sinänsä jo epäilyjä valheprofeetasta.


        Mitä spa:t eivät kerro sinulle Ellen G. Whiten plagioinnista

        Seitsemännen päivän adventistit väittävät Ellen Whiten kirjottaneen noin 50 kirjaa. Mutta he eivät kerro sinulle, että hän kopioi sananmukaisesti monilta kirjailijoilta, ja sitten valehteli väittämällä saaneensa kaiken hänen kirjoittamansa suoraan Jumalalta (Ministry, marrask., 1990, p. 11). Myöskään spa:t eivät kerro sinulle, että hänen kirjansa Sketches From the Life of Paul otettiin pois julkaisusta sen jälkeen kun kirjailijat Conybeare ja Howson uhkasivat haastaa hänet oikeuteen heidän kirjansa, Life and Epistles of St. Paul, kopioinnista. Eivätkä he kerro sinulle, että Ellen White varasti hänen tunnetuimman kirjansa, Tie Kristuksen Luo, sihteeriltään, Fannie Boltonilta.

        läpiä päähäsi.

        1) on osoitettu, että EGW EI kopioinut sanasta sanaan. todistettavasti. lakiasiantuntijoiden tekemänä. piste.
        2) Bolton ei kirjaa kirjoittanut. Hän valehtelija ja tunnusti valheensa.
        3) mitään oikeuskannetta ei koskaan ollut eikä asialla edes uhkailtu. EGW itse antoi ihmisille ohjeeksi tutustua myös Conybearen ja Howsonin kirjaan.
        4) et pysty mitenkään todistamaan, että Raamatun profeetat saivat muka vain 5-7 profetiaa. Silloinhan Paavali olisi väärä profeetta.

        ETTÄ ÄÄLIÖMÄISTÄ ON KIRJOITUKSESI.


      • Bushmanni
        56789 kirjoitti:

        läpiä päähäsi.

        1) on osoitettu, että EGW EI kopioinut sanasta sanaan. todistettavasti. lakiasiantuntijoiden tekemänä. piste.
        2) Bolton ei kirjaa kirjoittanut. Hän valehtelija ja tunnusti valheensa.
        3) mitään oikeuskannetta ei koskaan ollut eikä asialla edes uhkailtu. EGW itse antoi ihmisille ohjeeksi tutustua myös Conybearen ja Howsonin kirjaan.
        4) et pysty mitenkään todistamaan, että Raamatun profeetat saivat muka vain 5-7 profetiaa. Silloinhan Paavali olisi väärä profeetta.

        ETTÄ ÄÄLIÖMÄISTÄ ON KIRJOITUKSESI.

        Voisit hiukan perustella väitteitäsi. Mutta et taida kunnolla ehtiä, kun näyt kirjoittavan noin 10 kpl parin sanan typerää vastausta muutamassa minuutissa useaan viestiin eri ketjuissa.

        Miksiköhän adventikirkko on päässyt Suomessa Uskontojen Uhrien listoille:

        http://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisot/lansimaiset/57-adventistit

        Se on siellä samassa kasassa muidenkin höpölahkojen kanssa. Mm. mormonien, jehovien ja skientologien.

        USA:ssa on samanlainen järjestö ja siellä adventtikirkko on vielä laajemmin esillä:

        http://www.culthelp.info/index.php

        Ja tuolla laaja osasto adventtikirkkoa, josta löydät vastaukset mieltäsi askarruttaviin pulmiin, koskien kulttia nimeltään seitsemännen päivän adventtikirkko.

        http://www.culthelp.info/index.php?option=com_content&task=category§ionid=3&id=43&Itemid=8

        Cult Awareness and Information Centre on merkittävä järjestö USA:ssa ja heidän sivuillaankin on muutamassa vuodessa ollut 1.2 miljoonaa lukijaa, jotka kaikki ovat saaneet hyvää ja asiallista tietoa USA:n eri kulteista, mm. mormoneista, jehovista, a-kirkosta, skientologeista yms. kulteista ja lahkoista.

        Oletko muuten ylpeä, että lahkoasi pidetään kulttina ympäri maailman. Vähän kuin tämä legendaarinen Daavidin oksa:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Daavidin_oksa

        http://fi.wikipedia.org/wiki/David_Koresh

        Adventisteista erkaantunut tuokin.

        Että mitähän on sinun kirjoituksesi?


      • Nadasja-emilia
        uskova_1 kirjoitti:

        En lainannu Suuri Taistelu-kirjasta, vaan Early Writings.

        Niin, niin, kyllä minä tiedän, että sinä olet eksynyt ja luulet kaltaisiasi ilman Pyhää Henkeä olevia uskoviksi ja ihailet heidän demoneilta saamiaan viestejä.

        Säälin sinua, mutta enempää en tässä vaiheessa voi tehdä hyväksesi. Ehkäpä Jumala antaa sinulle vaikeuksia, jos vaikka niitten kautta tulisit synnintuntoon ja herätykseen.

        "Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani."

        Mutta usko ja luottamus Jumalaan ei ole pelkkää toisten ihmisten syyttelyä ja mitätöimistä ja oman paremmuutensa julistusta.


      • benedi=siunattu
        uskova_1 kirjoitti:

        En lainannu Suuri Taistelu-kirjasta, vaan Early Writings.

        Niin, niin, kyllä minä tiedän, että sinä olet eksynyt ja luulet kaltaisiasi ilman Pyhää Henkeä olevia uskoviksi ja ihailet heidän demoneilta saamiaan viestejä.

        Säälin sinua, mutta enempää en tässä vaiheessa voi tehdä hyväksesi. Ehkäpä Jumala antaa sinulle vaikeuksia, jos vaikka niitten kautta tulisit synnintuntoon ja herätykseen.

        on kaatopaikka Jerusalemin ulkopuolella, joissa poltettiin ruumiita, ja lihaperäistä ainetta!
        Kuten olen itsekin polttanut eläinten raatoja, niin niissä on suuri määrä matoja

        Samassa tulessa, jossa on raato kuolleena, niin madot ovat elossa, niitä on pilvin pimein..ne madot kuolevat, jotka joutuvat liekkeihin.

        Kyseessä on sammumaton tuli, jota ihminen ei voi sammuttaa:

        Todiste: " Ei sammu se yöllä eikä päivällä,iäti nousee siitä savu Jes 34: 10
        Kyseessä on Eedomin hävitys. No?? Palaako Eedom tänäänkin.

        Uskova_1 suututtanee, kun hän ehti perustaa yrityksen, että kristityt voivat maksua vastaan
        matkustaa Eedomin raunioillekatsomaan " sammumatonta tulta"

        Selvittyään käräjistä, ja maksettuaan kait? korvauksia, petollisesta toiminnasta,..yritys kait? ajautui konkurssiin?
        Nyt hän täällä höpöttää, että kyllä Jumalan tuli , jonka hän tiettynä päivänä sytyttää on sitten se " sammumaton tuli"...tähän asti kaikki sammumattomat tulet Raamatussa ovat olleet sammuvia!!

        " Survo tyhmää huhmaressa, ei se siitä miksikään muutu"


    • ### (Ellen White, Early Writings, s 294 http://www.gilead.net/egw/books2/earlywritings/ewindex.html )

      Minä näin, että jotkut tuhoutuivat nopeasti kun taas toiset kärsivät pitempään. Heitä rangaistiin ruumiissaan tekemiensä tekojen mukaan. Joiltain kesti monta päivää kulua loppuun ja niin kauan kuin heistä oli osakin kuluttamatta, kaikki kärsimyksen tunne pysyi. Enkeli sanoi "Elämän mato ei kuole eikä tuli sammu niinkauan kuin sillä on pienikin osa vielä jäljellä saaliina. ### -EGW-

      Tuo siteeraus ellun teologiasta saa varmaankin alex-sasin raivostumaan
      adventisteille ja iitoille. Että oikein on on helvettikin olemassa!
      No, opettihan Aimo Helminenkin tuossa alkukesästä radio Deissä siitä paikasta,
      korostaen että kuuma paikka on.

      Alex kun toivoopi tulevansa taiotuksi olemattomuuden maailmaan, kuoltuaan.

      • alex-kasi

        Riitta puhuu niin paljon soopaa että kuka niihin edes jaksaa aina vastailla.

        Kävi taas tapansa mukaan Sirkka-Iitan kimppuun - taitaa Riittaa ottaa koteloon kun Sirkka -Iita on oppinut Raamatusta niin paljon enemmän kuin Riitta itse.

        Riitta on siinä samassa jamassa ikuisine helvetin piinoineen ja rikinkatkuisine saatanoineen kuin ennenkin.

        Suonet anteeksi Antti jos en ole samaa mieltä tuon idolisi kanssa - minust Riitta tyttö puhuu enimmäkseen vain lööperiä. Mitä enemmän saa Jumalan ohjausta ja Raamatun tuntemusta sitä kauemmaksi Riitta Nenosen saduista ajautuu.

        Riitta luulee kai että hänellä on jonkinlainen erivapaus valehdella .. voin vakuuttaa että hänellä ei ole - eikä ole sinullakaan.

        Kuka mahtoikaan sanoa.
        Matt. 12:36
        Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili

        Vaikuttaa että et ole tietoinen siitä joten panen sen tähän jotta ymmärtäisit että ei ihmisistä saa puhua ihan mitä sylki suuhun tuo.
        -----------

        Olen nyt ollut täällä Eniron palstoilla muutaman vuoden ja en ole koskaan uskonut siihen teidän ku-olemattomuuteenne ja nyt on Jumalan Sana sen minulle todistanut sen sata kertaa. Joten siitä minä tulen kirjoittamaan vastakin - sillä omaan kuolemattomuuteen uskominen on suuri harha - jonka apostoleita Riitta ja sinä olette.

        Et ole vieläkään vastannut että kuinka on - maksoiko Jeesus syntiesi koko lunastus hinnan vai ei? Uskotko että Jeesus on ikuisesti kitumassa sinunkin syntiesi tähden vai miten Jeesus ne sinun ikuisen piinan velkasi maksoi?

        Kerrohan nyt - on varmasti monta jotka haluaisivat tietää?
        Jos et tiedä vastausta niin kysy uskova_1:deltä

        Ps.
        Minun syntieni lunastukseksi Jeesus KUOLI - lakkasi elämästä - juuri niinkuin minä syntieni seurauksena. Jumala herätti hänet esikoisena kuoloon nukkuneista kolmantena päivänä kuolleista - sanoo Raamattu. Ja minä uskon että se on niin.

        Muuten, Ellen oli paljon tietoisempi asioista kuin uskova_1 ja sinä ... VAIKKA ELI 1800 luvulla (kuoli 1915) - eikö olekin kummallista. Mutta ei Ellen ollut sen kummempi kuin monet muut sen ajan ja nykyajan Raamattua tutkivat ihmiset. Siis Ellen erehtyi aina silloin tällöin aivan niinkuin muutkin - mutta ei Jumala vaadi erehtymättömyyttä - ajattele miten meidän kävisi siinä tapauksessa.

        Niin Antti - ei tässä ole kysymys mistään "futis-matsista" vaan keskustelua käydään siitä miten kukin Raamattua tulkitsee ja ymmärtää.

        Heitä sinäkin pois se ikuisen piinan Jumalaa halventava usko ja ala lukemaan Raamattua sellaisena kuin se on.


      • joko tajusit?
        alex-kasi kirjoitti:

        Riitta puhuu niin paljon soopaa että kuka niihin edes jaksaa aina vastailla.

        Kävi taas tapansa mukaan Sirkka-Iitan kimppuun - taitaa Riittaa ottaa koteloon kun Sirkka -Iita on oppinut Raamatusta niin paljon enemmän kuin Riitta itse.

        Riitta on siinä samassa jamassa ikuisine helvetin piinoineen ja rikinkatkuisine saatanoineen kuin ennenkin.

        Suonet anteeksi Antti jos en ole samaa mieltä tuon idolisi kanssa - minust Riitta tyttö puhuu enimmäkseen vain lööperiä. Mitä enemmän saa Jumalan ohjausta ja Raamatun tuntemusta sitä kauemmaksi Riitta Nenosen saduista ajautuu.

        Riitta luulee kai että hänellä on jonkinlainen erivapaus valehdella .. voin vakuuttaa että hänellä ei ole - eikä ole sinullakaan.

        Kuka mahtoikaan sanoa.
        Matt. 12:36
        Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili

        Vaikuttaa että et ole tietoinen siitä joten panen sen tähän jotta ymmärtäisit että ei ihmisistä saa puhua ihan mitä sylki suuhun tuo.
        -----------

        Olen nyt ollut täällä Eniron palstoilla muutaman vuoden ja en ole koskaan uskonut siihen teidän ku-olemattomuuteenne ja nyt on Jumalan Sana sen minulle todistanut sen sata kertaa. Joten siitä minä tulen kirjoittamaan vastakin - sillä omaan kuolemattomuuteen uskominen on suuri harha - jonka apostoleita Riitta ja sinä olette.

        Et ole vieläkään vastannut että kuinka on - maksoiko Jeesus syntiesi koko lunastus hinnan vai ei? Uskotko että Jeesus on ikuisesti kitumassa sinunkin syntiesi tähden vai miten Jeesus ne sinun ikuisen piinan velkasi maksoi?

        Kerrohan nyt - on varmasti monta jotka haluaisivat tietää?
        Jos et tiedä vastausta niin kysy uskova_1:deltä

        Ps.
        Minun syntieni lunastukseksi Jeesus KUOLI - lakkasi elämästä - juuri niinkuin minä syntieni seurauksena. Jumala herätti hänet esikoisena kuoloon nukkuneista kolmantena päivänä kuolleista - sanoo Raamattu. Ja minä uskon että se on niin.

        Muuten, Ellen oli paljon tietoisempi asioista kuin uskova_1 ja sinä ... VAIKKA ELI 1800 luvulla (kuoli 1915) - eikö olekin kummallista. Mutta ei Ellen ollut sen kummempi kuin monet muut sen ajan ja nykyajan Raamattua tutkivat ihmiset. Siis Ellen erehtyi aina silloin tällöin aivan niinkuin muutkin - mutta ei Jumala vaadi erehtymättömyyttä - ajattele miten meidän kävisi siinä tapauksessa.

        Niin Antti - ei tässä ole kysymys mistään "futis-matsista" vaan keskustelua käydään siitä miten kukin Raamattua tulkitsee ja ymmärtää.

        Heitä sinäkin pois se ikuisen piinan Jumalaa halventava usko ja ala lukemaan Raamattua sellaisena kuin se on.

        Että et ole kuolematon ilman Jumalaa ja että ikuista piinaakaan ei sitten ole.

        vai yhäkö juokset uskova_1 talutusnuorassa?


      • en usko

        ikuiseen helvettiin. JUMALA ON RAKKAUS. En voisi Häntä rakastaa, jos Hän antaisi syntisten kitua ikuisesti. Vääriä tulkintoja ja käännöksiä. Johan tuon järkikin tajuaa.


    • Kukapa kääntää

      "The worn of life shall not die; their fire shall not be quenched as long as there is the least particle for it to prey upon."

      • The worn - "kulunut"

        Siis Ei "The worm" - vaan "The WORN"!


      • Suora siteeraus
        The worn - "kulunut" kirjoitti:

        Siis Ei "The worm" - vaan "The WORN"!

        Kyllä se oli alotuksessa ihan oikein ja muutoin ei voisikaan olla, sillä se oli
        suoraan kopsattu lainaus, jottei kukaan voisi valehtelijaksi leimata.


      • Eskatologi

        Kyllä se on englanniksi näin ja suomeksi näin.

        Mark. 9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

        Mark. 9:48 Where their worm dieth not, and the fire is not quenched.

        Ihan vastaavasti alkuperäisessä eli kaikkein vanhimmassakin säilyneessä
        käsikirjoituksessa.

        Mark. 9:48 οπου ο σκωληξ αυτων ου τελευτα και το πυρ ου σβεννυται


      • Siis kirjoitusvirhe
        Suora siteeraus kirjoitti:

        Kyllä se oli alotuksessa ihan oikein ja muutoin ei voisikaan olla, sillä se oli
        suoraan kopsattu lainaus, jottei kukaan voisi valehtelijaksi leimata.

        Niin mutta jospa se on kirjoitusvirhe!


    • kirjoittelija

      On kaksi lähtökohtaa paratiisissa ja toinen Jumalallinen on se, että ihmiselle ei ole luvattu iankaikkista elämää "omin luvin". Eli jos polkusi on eronnut tässä kohden jo uskon elämässä, olet harhassa.

      Olet lähtenyt julistamaan käärmeen kielellä, "ette suinkaan kuole" ja näin ollen suusi tunnustuksella kirkoituksissasi olet menossa taivaaseesi, jossa aiot käydä katsomassa oppisi tulosta.

      Eli joka sapatti, kirjoituksesi mukaan käyt katsomassa näitä matoja ja kidutusta iankaikkisesti.

      Päätelmänä, kova on taivaasi ja surullinen on taivaasi ja kuvasi jumalasta.
      Sinun kuvasi jumalasta kirjoitetaan aina pienellä, koska se kantaa ihmisen mittaa.

      Turhaa adentistia asian tiimoilta on parjata, ei tässä moni muukaan usko näköiseesi jumalaan ja jos ei usko, se on oma häpeäsi.

      Uskon siihen Jumalaan, joka syntiinlankeemuksen jälkeen esti ihmisen pääsyn elämänpuulle ja vieläpä laittoi elämänpuulle vartion, ettei ihminen eläisi muutenkuin sen mukaisesti, mitä Hän suunnitteli jo ennen maailman luomista.

      TS. pelastussuunnitelma on ollut olemassa ja joka ottaa Jumalan suunnittelman pelastuksen Kristuksessa vastaan hän saa elää armolahjana iankaikkisen elämän.

      Kun luodaan uusi taivas ja maa, ei siihen tarvita enää mitään vanhaa vanhasta.
      Kaikki entinen on mennyt, ja harhaa ei kannata lusteena kylvää, joka sotii jo Jumalan olemusta vastaan.

      ts. jos polkusi ja iankaikkisen kidutusoppi ajattelijoiden kaikkine matoineen on lähtenyt harhailemaan, niin etsikään polun alku Raamatun alkulehdiltä, jossa on Jumalallinen viitta, Jumala sanoi! tuosta käykää.
      *Sen ääreltä lähtee terve ja Jumalalan mielenmukaiseen taivaskäsitteiseen matka.
      Kristus on elämänpuu meille, ja Uusi taivas ja Maa.. elämänpuu löytyy sieltä.

      Mutta eksyneille se on salaisuus, kun lähtökohta on väärä, pitää Jumalakin teidät pimennossa, koska ette tunnusta totuutta ja tee parannusta.
      Tuosta polun alkupäästä oikealle tielle nouseva käynti, "kirjoitettu on", pääsee Pyhä Henki valaisemaan pelastustien kirkkaan sanoman sisällön.

      Nyt onnutte kahtaalle, ja luotte Jumalasta sanoinenne mielettömän kuvan.

      Mieletön on Riitta Nenonen oppisi, varsinkin tuon sapatti-mato viikottaisen oppituntisi..

      Vielä kerran viitoitaan se alkulähtö polulle 1 Moos 3:22-24
      ja huomaa, sekä alleviivaa "eläisi iankaikkisesti", se on Jumalan ehto, josta ei pääse yli, eikä ympäri.

      Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"

      Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.

      Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.


      Tätä vartioi Jumalan enkeli kerubit miekan kanssa ja turhaa langenneiden enkeleiden oppia opettaa, että tämä on Jumalalta epäonnistunut käsky, tahi enkelit olisivat vaihtaneet vuoroja langenneitten kanssa ja ihminen olisi syönyt ja eläisi iankaikkisesti syntisenä, ilman pelastusta.

      toinen kuolema, se on syntisen osa.

      • kirjoittelija

        Riitta taannoin kirjoitti, että jokaisena sapattina käydään katselemaan heidän osaansa, jossa mato ei kuole ja tuli sammu.

        Hän lainasi raamatunpaikkaa, mutta näin irrotettuna paikkana ja opiksi rakennettuna taivaskäynti paikka, noista ovista katselmaan hirvittävää näytelmää tuskan kidutusosasta ei mahdu kenenkään mieleen taivasosuudesta.

        Sen kirjoituksen tähden muistutan aina mieliimme, että vaikka kuinka moni kumartuu Riitan edessä maahan asti ja
        kunnioittaa ihmistä on epäjumalaksi nostettua luotua ajatusta, on samassa mielenlaadussa, samanmielisenä, sekä samasta synnistä osallisena, tehdessään kuvaa Jumalasta.

        Kun ja jos näin kirjoitetaan, rinnastetaan se Sanaksi, joka on eksynyt alkupolulta ja alkulehdiltä, se on samaa harhaa, kuin muukin kirjoitus.

        Se tietenkin on meidän ongelma, että tietomme on vajavaista, (kunnes muutumme Kristuksen paluussa täydellisyyteen), tieto on vajavaista,
        mutta täytyy suuntautua lähtökohdistaan oikeaan, eli elämänmerelleä täytyy raamatulliset reimarit ajaa oikein, ettei karahda karille ja sen mukana huku väärään.

        Ihminen luonnostaan pyrkii hyvään ja etsiä oikeata tietä on sydämen halu, jos terveellinen omatunto on sydämessä, on oltava rehellinen jopa tänään.
        Eli kristitty, Kristuksen oma, jos suuntautumisesi on lähtenyt tässä aiheessa vikaan, täytyy etsiä oikea suunta ja silloin kaikki alkaa asettua oikeisiin suhteisiin Sanaan ja Jumalan kuva muodostuu kaikkinensa terveeseen muotoon, vaikka sitä emme pysty käsittämään mittasuhteissaan, kuin vasta perillä.

        Synniksi mielestäni Sana sen kirjauttaa ja siitä on tehtävä parannus.


      • Oikolukija*
        kirjoittelija kirjoitti:

        Riitta taannoin kirjoitti, että jokaisena sapattina käydään katselemaan heidän osaansa, jossa mato ei kuole ja tuli sammu.

        Hän lainasi raamatunpaikkaa, mutta näin irrotettuna paikkana ja opiksi rakennettuna taivaskäynti paikka, noista ovista katselmaan hirvittävää näytelmää tuskan kidutusosasta ei mahdu kenenkään mieleen taivasosuudesta.

        Sen kirjoituksen tähden muistutan aina mieliimme, että vaikka kuinka moni kumartuu Riitan edessä maahan asti ja
        kunnioittaa ihmistä on epäjumalaksi nostettua luotua ajatusta, on samassa mielenlaadussa, samanmielisenä, sekä samasta synnistä osallisena, tehdessään kuvaa Jumalasta.

        Kun ja jos näin kirjoitetaan, rinnastetaan se Sanaksi, joka on eksynyt alkupolulta ja alkulehdiltä, se on samaa harhaa, kuin muukin kirjoitus.

        Se tietenkin on meidän ongelma, että tietomme on vajavaista, (kunnes muutumme Kristuksen paluussa täydellisyyteen), tieto on vajavaista,
        mutta täytyy suuntautua lähtökohdistaan oikeaan, eli elämänmerelleä täytyy raamatulliset reimarit ajaa oikein, ettei karahda karille ja sen mukana huku väärään.

        Ihminen luonnostaan pyrkii hyvään ja etsiä oikeata tietä on sydämen halu, jos terveellinen omatunto on sydämessä, on oltava rehellinen jopa tänään.
        Eli kristitty, Kristuksen oma, jos suuntautumisesi on lähtenyt tässä aiheessa vikaan, täytyy etsiä oikea suunta ja silloin kaikki alkaa asettua oikeisiin suhteisiin Sanaan ja Jumalan kuva muodostuu kaikkinensa terveeseen muotoon, vaikka sitä emme pysty käsittämään mittasuhteissaan, kuin vasta perillä.

        Synniksi mielestäni Sana sen kirjauttaa ja siitä on tehtävä parannus.

        ¤¤¤¤ Pieni lisäys teille jotka ette muista Riitan aikaisempaa kirjoitusta
        Kirjoittanut: kirjoittelija / Tänään / klo 08:37
        Riitta taannoin kirjoitti, että jokaisena sapattina käydään katselemaan heidän osaansa, jossa mato ei kuole ja tuli sammu. ¤¤¤¤

        Vaan Riitta siteerasi adventtikirkon edesmenneen profeetan rouva Whiten
        kirjoittamaa kuvausta ns. taivaallisesta näystään, jossa joku enkeli selitti hänelle
        pari raamatunpaikkaa toisin kuin ne on kirjotettu.
        Ellen kuvasi että adventistit nauravat pilkallisesti jumalattomille (sunnuntaipedonmerkki),
        jotka viruvat helvetissä, eikä heidän olemuksensa kuole ikinä, vaikka kärsii.

        Siteeksihän on otettu Jes. 66:24 sekä Joh.Ilm.

        Ilm. 20:10
        Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

        Ilm. 14:10
        niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.

        Jesaja 66:24
        Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.

        Jes.66.24 kuvaa kuitenkin maanpäällistä, Jerusalemiin hyökkäävien joukkojen
        yhtä osaa, jotka tuhatvuotisen rauhanajan ajaksi jätetään virumaan sinne
        Jerusalemin lähistölle, varoitukseksi. Sillä Jumalahan päästää saatanan irti
        rauhanajan lopussa "vähäksi aikaa" ja se saa yrittää villitä ihmisiä vielä kerran
        hyökkäämään Jerusalemia vastaan. Lue Jes. 66, niin asia selviää sinulle.


      • Ymmärrys hoi!

        Häpeätkö jo alex-kasi -nikkiäsi?

        ^^ On kaksi lähtökohtaa paratiisissa ja toinen Jumalallinen on se,
        että ihmiselle ei ole luvattu iankaikkista elämää "omin luvin".
        Eli jos polkusi on eronnut tässä kohden jo uskon elämässä, olet harhassa. ^^

        Käykö kateeksi jos joku kuiteski omin luvin omapäisesti tunkeutuu iankaikkiseen
        elämään? Uskon kautta! Sitten sinä vihaat tätä sanaa ...

        Luuk. 16:16
        Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

        Jätetäänpä menneet -- eihän nisitä lähtökohdista niin tarkkaa selkoa kukaan saa.
        Lopputulos varoittakoon, se on sentään ihan selvää tesktiä.

        Dan. 12:2
        Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun. [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]

        Tämähän on vain yksi lukuisista vastaavanlaisista toteamuksista.


      • Dan.12:2
        Ymmärrys hoi! kirjoitti:

        Häpeätkö jo alex-kasi -nikkiäsi?

        ^^ On kaksi lähtökohtaa paratiisissa ja toinen Jumalallinen on se,
        että ihmiselle ei ole luvattu iankaikkista elämää "omin luvin".
        Eli jos polkusi on eronnut tässä kohden jo uskon elämässä, olet harhassa. ^^

        Käykö kateeksi jos joku kuiteski omin luvin omapäisesti tunkeutuu iankaikkiseen
        elämään? Uskon kautta! Sitten sinä vihaat tätä sanaa ...

        Luuk. 16:16
        Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

        Jätetäänpä menneet -- eihän nisitä lähtökohdista niin tarkkaa selkoa kukaan saa.
        Lopputulos varoittakoon, se on sentään ihan selvää tesktiä.

        Dan. 12:2
        Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun. [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]

        Tämähän on vain yksi lukuisista vastaavanlaisista toteamuksista.

        "Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen (tuomioon/hävitykseen lopulliseen katoavaisuuteen - heistä ei jää juurta eikä oksaa)."

        2 και πολλοι των καθευδοντων εν γης χωματι εξεγερθησονται ουτοι εις ζωην αιωνιον και ουτοι εις ονειδισμον και εις αισχυνην αιωνιον


      • kirjoittelija
        Ymmärrys hoi! kirjoitti:

        Häpeätkö jo alex-kasi -nikkiäsi?

        ^^ On kaksi lähtökohtaa paratiisissa ja toinen Jumalallinen on se,
        että ihmiselle ei ole luvattu iankaikkista elämää "omin luvin".
        Eli jos polkusi on eronnut tässä kohden jo uskon elämässä, olet harhassa. ^^

        Käykö kateeksi jos joku kuiteski omin luvin omapäisesti tunkeutuu iankaikkiseen
        elämään? Uskon kautta! Sitten sinä vihaat tätä sanaa ...

        Luuk. 16:16
        Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

        Jätetäänpä menneet -- eihän nisitä lähtökohdista niin tarkkaa selkoa kukaan saa.
        Lopputulos varoittakoon, se on sentään ihan selvää tesktiä.

        Dan. 12:2
        Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun. [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]

        Tämähän on vain yksi lukuisista vastaavanlaisista toteamuksista.

        Jaa, en tunne Alexia muutenkuin kirjoituksista, katselen maisemia hieman muualla kuin hän.

        Mutta, käypä se polunpää hakemassa, minkä Jumala on asetanut lähtökohdaksi, niin ei kompuroi matkalla.
        Jumalan valtkuntaan ja ikuiseen elämään johtaa ahdas portti, jonka päämäärä on ikuinen elämä.


        Elämää ei muuten ole luvattu.

        Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"

        Joka ei portista käy sisälle, ei ole ikuista elämää, kuten ei murhaajallakaan.

        Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

        Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema."


        Jeesus itse sanoi JOh 8:24
        Siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. Ellette usko, että minä ole se joka olen, te kuolette synteihinne."

        Joh 15: 5-6
        Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn........6.JOka ei pysy minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. Kuivat oksat kerätään ja viskataan tuleen, ja se palavat POROKSI..
        Ei siski poroksi, joita lapissa on, vaan iankaikkiseen osaan josta ei ole paluuta.
        tuho.

        Mutta Uusi taivas ja maa... kaikki entinen on mennyt/kadonnut.... ei Jumala sitä tarvitse.

        Uusi taivas ja uusi maa
        Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. 2. Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla-asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. 3. Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan, 4. ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut."

        Tuossa on punainen lanka ja sen väliin on mahduttava asiat.

        eli elämä.

        Joh 6:40 .. joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on ikuinen elämä.
        47. Totisesti, totisesti: sillä, joka uskoo, on ikuinen elämä.
        (epäuskoinen, yhtälö on toisinpäin, ei usko, ei ole ikuista elämää, kuten Jeesus samassa Joh, evank. sen toi esille.

        Joh 6:53 Totisesti, totisesti: ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää!!!!!! ja tämä koskee iankaikkista elämää seuraava jae sen osoittaa myös.

        54 Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä.
        57. .. niin saa minulta elämän se, joka minua syö..!!!!! Joh 10:28
        Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta.

        Eli aivan selvällä sanomlla paratiisista lähtien, kuinka se saadaan, eli se annetaan ikuinen elämä.. Jeesus sanoi, kuten edellä... Minä annan heille ikuisen elämän..

        Sitä me emme voi ottaa itse, eli elää "omin lupineen".. !! toinen kuolema kattaa iankaikksen osan. se on ikuinen. Jeesus sanoi, kerraten te kuolette synteihinne.
        toinen kuolema...

        Nämä olivat Jumalan sanan Jumalan sanomia sanoja ja Jeesuksen sanomia sanoja.

        Jeesus sanoo, Minä olen ylösnousemus ja elämä, siis Hän.
        Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin. eikä yksikään joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole.. Eli toisen kuoleman osa ei kuulu uskovalle.


      • kirjoittelija
        Oikolukija* kirjoitti:

        ¤¤¤¤ Pieni lisäys teille jotka ette muista Riitan aikaisempaa kirjoitusta
        Kirjoittanut: kirjoittelija / Tänään / klo 08:37
        Riitta taannoin kirjoitti, että jokaisena sapattina käydään katselemaan heidän osaansa, jossa mato ei kuole ja tuli sammu. ¤¤¤¤

        Vaan Riitta siteerasi adventtikirkon edesmenneen profeetan rouva Whiten
        kirjoittamaa kuvausta ns. taivaallisesta näystään, jossa joku enkeli selitti hänelle
        pari raamatunpaikkaa toisin kuin ne on kirjotettu.
        Ellen kuvasi että adventistit nauravat pilkallisesti jumalattomille (sunnuntaipedonmerkki),
        jotka viruvat helvetissä, eikä heidän olemuksensa kuole ikinä, vaikka kärsii.

        Siteeksihän on otettu Jes. 66:24 sekä Joh.Ilm.

        Ilm. 20:10
        Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

        Ilm. 14:10
        niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.

        Jesaja 66:24
        Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.

        Jes.66.24 kuvaa kuitenkin maanpäällistä, Jerusalemiin hyökkäävien joukkojen
        yhtä osaa, jotka tuhatvuotisen rauhanajan ajaksi jätetään virumaan sinne
        Jerusalemin lähistölle, varoitukseksi. Sillä Jumalahan päästää saatanan irti
        rauhanajan lopussa "vähäksi aikaa" ja se saa yrittää villitä ihmisiä vielä kerran
        hyökkäämään Jerusalemia vastaan. Lue Jes. 66, niin asia selviää sinulle.

        Hän ei ole kieltänyt sitä kirjoitustaan, mitä olen siteerannut.
        Oikokoon hän ja linkittäköön jos ei pidä paikkaansa.
        Kyllä minä sen tarpeenmukaan löydän jos otan aikaa ja kirjoitukset ovat tallessa.

        Hän kirjoitti raamatullisena oppinaan käyvänsä taivaasta sapattisin helvetin puolella ja varmaan aika vakavissaan sen kirjoitti.
        Muistini mukaan Alexin kirjoitukseen silloin Riitta vastasi..


      • alex-kasi
        Ymmärrys hoi! kirjoitti:

        Häpeätkö jo alex-kasi -nikkiäsi?

        ^^ On kaksi lähtökohtaa paratiisissa ja toinen Jumalallinen on se,
        että ihmiselle ei ole luvattu iankaikkista elämää "omin luvin".
        Eli jos polkusi on eronnut tässä kohden jo uskon elämässä, olet harhassa. ^^

        Käykö kateeksi jos joku kuiteski omin luvin omapäisesti tunkeutuu iankaikkiseen
        elämään? Uskon kautta! Sitten sinä vihaat tätä sanaa ...

        Luuk. 16:16
        Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

        Jätetäänpä menneet -- eihän nisitä lähtökohdista niin tarkkaa selkoa kukaan saa.
        Lopputulos varoittakoon, se on sentään ihan selvää tesktiä.

        Dan. 12:2
        Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun. [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]

        Tämähän on vain yksi lukuisista vastaavanlaisista toteamuksista.

        jotenkin häpeäisin kirjoittaa asiaa? :)

        Jopas jutun murjasit taas... kävin katsomassa nimimerkki kirjoittelijan sivulla (kun vaikuttaa ymmärtävän sen olennaisen Raamatusta - mikä sinulle on näköjään yhä salassa).

        Näin siellä luki.

        Nimimerkki: kirjoittelija
        Liittynyt jäseneksi: 05-11-2002 klo 17:59
        Sukupuoli: Mies

        Siihen aikaan (vuonna 2002) minä en vielä näillä palstoilla edes kirjoitellut. Joten kuule puskajussi - (kuka lienetkin) - jos joku piilottelee kasvojaan niin etköhän se ole enemmänkin sinä itse.. oletat ja sitten kirjoittelet tänne lööperiä? :)

        Ai ai sitä malkaa..

        Nimimerkki "Kirjoittelija"lla tuntuu olevan oikea asenne Raamatun tutkimiseen - mielestäni - sillä onhan Raamattu yksi kokonaisuus ja ei sitä oikein ymmärrä jos ei sitä siten tutki ja hän tekee sen (adventisti tai ei - ei sillä ole väliä).

        Eihän kukaan meistä ole erehtymätön - vai mitä - mutta se ei saa johtaa siihen että alkaa määräämään mikä on Raamatun sanoman sisältöä.

        alex..


      • Eskatologi
        Dan.12:2 kirjoitti:

        "Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen (tuomioon/hävitykseen lopulliseen katoavaisuuteen - heistä ei jää juurta eikä oksaa)."

        2 και πολλοι των καθευδοντων εν γης χωματι εξεγερθησονται ουτοι εις ζωην αιωνιον και ουτοι εις ονειδισμον και εις αισχυνην αιωνιον

        Raamatun paikkoja täytyy verrata toisiinsa, jos tahtoo oikein tulkita. Esim....

        Mark. 9:48 missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'.

        Dan. 12:2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun. [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]

        Matt. 25:46
        "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
        [Dan. 12:2; Joh. 5:29; Room. 2:7,8; Ilm. 20:15]

        "kun huomaatte ..." -- siis tietoisuus piinaa heitä, kauhistaa ja hävettää

        Luuk. 13:28
        Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa,
        mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.

        Eskatologi


      • Dan.12:2
        Eskatologi kirjoitti:

        Raamatun paikkoja täytyy verrata toisiinsa, jos tahtoo oikein tulkita. Esim....

        Mark. 9:48 missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'.

        Dan. 12:2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun. [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]

        Matt. 25:46
        "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
        [Dan. 12:2; Joh. 5:29; Room. 2:7,8; Ilm. 20:15]

        "kun huomaatte ..." -- siis tietoisuus piinaa heitä, kauhistaa ja hävettää

        Luuk. 13:28
        Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa,
        mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.

        Eskatologi

        Kuolema/hävitys tulee olemaan jumalattomille lopullinen!


      • 45678
        Eskatologi kirjoitti:

        Raamatun paikkoja täytyy verrata toisiinsa, jos tahtoo oikein tulkita. Esim....

        Mark. 9:48 missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'.

        Dan. 12:2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun. [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]

        Matt. 25:46
        "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
        [Dan. 12:2; Joh. 5:29; Room. 2:7,8; Ilm. 20:15]

        "kun huomaatte ..." -- siis tietoisuus piinaa heitä, kauhistaa ja hävettää

        Luuk. 13:28
        Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa,
        mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.

        Eskatologi

        mitä sammumaton tuli on ja mitä se tarkoittaa, että mato popsii :)


    • mitä sinä väität

      olet harhaoppinen.

      • Toim.huom.

        Muussa tapauksessa on viestisi pelkkää kristinuskon herjaamista.


      • herjaa Raamattua
        Toim.huom. kirjoitti:

        Muussa tapauksessa on viestisi pelkkää kristinuskon herjaamista.

        voit lukea luomiskertomuksesta, että Jumala muovasi ruumiin ja puhalsi siihen elämän henkäyksen, niin ihmisestä TULI elävä sielu/olento.

        MISSÄÄN LUOMISKERTOMUKSESSA EI SANOTA, ETTÄ JUMALA OLISI LAITTANUT JONKIN ERILLISEN SIELUN IHMISEN SISÄLLE, JOKA KUOLEMASSA LEIJAILISI JONNEKIN. MISSÄÄN EI NIIN SANOTA. SE ON PERKELEEN OPPIA.


      • Saako lainata Raamattua?
        herjaa Raamattua kirjoitti:

        voit lukea luomiskertomuksesta, että Jumala muovasi ruumiin ja puhalsi siihen elämän henkäyksen, niin ihmisestä TULI elävä sielu/olento.

        MISSÄÄN LUOMISKERTOMUKSESSA EI SANOTA, ETTÄ JUMALA OLISI LAITTANUT JONKIN ERILLISEN SIELUN IHMISEN SISÄLLE, JOKA KUOLEMASSA LEIJAILISI JONNEKIN. MISSÄÄN EI NIIN SANOTA. SE ON PERKELEEN OPPIA.

        Näin sanoo Herran sana ihmisestä, että hän on sielu, joka majailee ruumiissa ja
        hä ntietysti hengittää kuten apinakin, mutta erona on yhteys Jumalaan "hengen"
        välityksellä.

        1. Tess. 5:23
        Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon koko olemuksenne, teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne, niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa. [1. Kor. 1:8 ]

        Lue Herramme Uutta Testamenttia, niin kaikki vielä kirkastuu sinullekin!

        Hepr. 4:12
        Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

        Tottakai ihmisestä tuli elävä sielu Maan päällä, kun hänelle annettiin ruumis ja
        elävä henki ja hengittäminen käynnistettäisiin.
        Tiedämme että ateistit ajattelevat ettei ihminen ole muuta kuin lihaa ja hengitystä, mutta eihän hengitys voi periä Jumalan valtakuntaa.

        Mitä paratiisiin tulee niin se Jumalan puutarha on taivaassa, eikä siellä
        hengitetä maanpiirin ilmaa / happea!

        Ilm. 2:7
        "Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille.
        Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan puutarhassa.
        [Matt. 11:15 | 1. Moos. 3:22; Ilm. 22:2,14]

        Näin on


      • miksi puskasta
        Saako lainata Raamattua? kirjoitti:

        Näin sanoo Herran sana ihmisestä, että hän on sielu, joka majailee ruumiissa ja
        hä ntietysti hengittää kuten apinakin, mutta erona on yhteys Jumalaan "hengen"
        välityksellä.

        1. Tess. 5:23
        Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon koko olemuksenne, teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne, niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa. [1. Kor. 1:8 ]

        Lue Herramme Uutta Testamenttia, niin kaikki vielä kirkastuu sinullekin!

        Hepr. 4:12
        Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

        Tottakai ihmisestä tuli elävä sielu Maan päällä, kun hänelle annettiin ruumis ja
        elävä henki ja hengittäminen käynnistettäisiin.
        Tiedämme että ateistit ajattelevat ettei ihminen ole muuta kuin lihaa ja hengitystä, mutta eihän hengitys voi periä Jumalan valtakuntaa.

        Mitä paratiisiin tulee niin se Jumalan puutarha on taivaassa, eikä siellä
        hengitetä maanpiirin ilmaa / happea!

        Ilm. 2:7
        "Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille.
        Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan puutarhassa.
        [Matt. 11:15 | 1. Moos. 3:22; Ilm. 22:2,14]

        Näin on

        huutelet ja toisia syyttelet?


    • Veli Herrassa

      Lyhyesti voisi kuvata adventistien uskottelevan että Jeesuskin on vain ruumis ynnä
      hengitys. Sillä niin hassua kuin se onkin, adventismissa selitetään hengityksen ja
      hengen ja sielun olevan yksi ja sama asia. Vaikka Raamattu opettaa niin Jumalanb
      kuin ihmisenkin olevan ns. kolmiykseys.

      • näkökanta,

        että ruumis liikkuu ilman hengeä ja henki liikkuu ilman ruumista.

        Missäpäin sinun henkesi tällä hetkellä on, onko tietoa?


    • ELÄMÄN MATO JESAJA 66. LUVUSSA

      20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]

      21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
      22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne.
      [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

      23 Ja aina uudenkuun päivänä
      ja jokaisena sapattina
      tulee koko ihmissuku,
      ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.
      [Sak. 14:16]

      24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit,
      jotka ovat minusta luopuneet.
      Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole,
      liekki, joka niitä nuolee,
      ei sammu.

      [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

      Dan. 12:2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.

      Mark. 9:48 missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'.

      • missäs muut kohdat.

        Antti se ampuu paukkupanoksilla, mutta tupsahtaa se silläkin ja ääni kuuluu.

        Hihkastaan takaisin, ohi meni, kuulu vain ääni, ei edes viheltänyt.

        : )) Vaihda jo levyä raksuttaa yhtä paikkaa..
        uskottavuutesi on mennyt, kun muuta ei ole plakkarissasi..


    • eipä näy adventisteilta tulleen selitystä, mikä se elämän mato on!

      Kristinopin mukaan ihmisillä on ruumiin lisäksi sielu ja henki (elävänä uskovilla ja näivettyneenä ei-uskovilla).

      Ellen Whiten opin mukaan näyttää ihmisillä olevan ruumis ja elämänmato, ei muuta.

      Ettekö adventistit ollenkaan ihmettele, jos olette nyt perjantaista asti pöyhineet Raamattua, että sieltä ei tuommoista matotäytteistä ihmiskuvaa löydy. Vai ettekö taaskaan uskalla kurkata Raamattuun, kun pelkäätte, että uskonne profeettaanne horjuu ja sitä mukaa joutuisitte tarkastelemaan hänen muitakin näkyjään Raamatun totuutta vasten - eikä muokaten Raamattua niiden valossa uusiksi.

      • "The WORN"

        Siis Ei "The worm" - vaan "The WORN"!


      • "The WORN" kirjoitti:

        Siis Ei "The worm" - vaan "The WORN"!

        Millä perustelet, että se olisi kirjoitusvirhe?

        Siinä näyssähän saatana, tai demonienkelinsä, yritti kumota Raamatun ilmoituksen, miten ei-uskovien ihmisten käy viimeisen tuomion jälkeen:

        "jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu."..."jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu" ja "jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu." (Mark 9:44, 46, 48)


    • Pääkonferenssin yhteydessä toimiva Ellen White säätiö häpeää Ellenin näkyjä ja on tuonkin näyn jättänyt pois sivuiltaan:


      "Return to www.whiteestate.org


      tarjoaa
      Google
      Etsi Internet-sivuilta Etsi whiteestate.org


      Hakusi - "worm of life" - ei vastaa yhtään sivua."

      Samoin, jos laittaa hauksi tuon Ellenin kirjan nimen, tulee kyllä sivuilta tekstiä sieltä täältä, mutta ei tätäkään. Vain kirjaluettolossa tuo kirja mainitaan.

      No, mutta yksittäisten adventtikirkkojen sivulta tuokin kirja löytyy ja jopa tuo näky, eli http://www.gilead.net/egw/books2/earlywritings/ewindex.html sivu 294 heti ensimmäisessä kappaleessa.

      Samoin täältä: http://www.benabraham.com/html/spiritual_gifts_-_continued.html#second-death

      Ja luettunakin täältä: http://www.ellenwhiteaudio.org/en/ew/ otsikko The Second Death ja ihan muutaman lauseen jälkeen tulee tuo elämän mato eli the worm of life.

      Ja lisääkin löytyy tätä kirjaa, jos viitsii googlettaa. Eli nettiaikana on Whiten Estaten vaikea piilotella niitä Ellenin kirjoituksia, jotka ovat säilyneet tai tulleet heidän piiloistaan tavalla tai toisella esiin.

      Kirjoitusten piilotteluhan on ollut valtava projeksi adventistijohdolla. Jos muistatte, kuinka tämäkin Ellen Whiten kirjoitus pääsi piilosta (kumma Jumalan profeetta, kun hänen Jumalalta saamiaan näkyjä ja viestejä pitää piilotella!!!):

      “Minut kasvatettiin ja opetettiin yhdessä Amerikan suurista kulteista”, sanoo Skip Baker. Aikuisena hän työskenteili maailman kirkon päämajassa valokuvaajana. Seitsemännen Päivän Adventistien pääkonferenssin johtajat olivat päättäneet projektista, jossa Jeesuksen ”5 leipää ja 2 kalaa” viidelle tuhannelle ihmiselle ruuaksi -ihme oli valittu yhden syksyn teemaksi.

      Työskennellessään tuossa projektissa Skip huomasi kireyttä yhden teologin, Desmond Fordin ja kirkon johdon välillä, aivankuin Lutherin ravistellessa katolista kirkkoa aikanaan. Ford oli ottanut esiin Tutkivan Tuomion Opin ja sen, ettei Raamatusta löytynyt tuolle opille tukea.
      Tuolloin hän ei vielä aavistanut, että hänen “5 leipää eikä yhtään kalaa juttunsa” toimisi katapulttina, joka heittäisi hänet kyseenalaistamaan asioita kirkostaan, joita hän ei koskaan ennen ollut uskaltanut kyseenalaistaa.

      Hän valokuvasi kirkon päämajassa, joka tuolloin oli Washington D.C.:n Takoma Parkissa. Kun hän kuvasi kaloja ja leipiä projektia varten, eräs “vanhin” pääkonferenssista tutki hänen asetelmiaan ja sanoi sitten: “noiden kalojen on lähdettävä.”

      Skip ihmetteli, mutta toinen oli jyrkkänä, kaloja ei saa tulla kuviin. Sitten Skip tajusi: ”koska Ellen G. White, Seitsemännen Päivän Adventismin uranuurtaja “profeetta” , sanoi olleensa kasvissyöjä, Jeesuksen itsensä on täytynyt tehdä suuri virhe monistaessaan kaiken tuon “lihan” 5000 ihmiselle syötäväksi. Kuvitelkaa Jumalan Poika teki virheen, jonka vasta Hänen ”pienempi valonsa” 1800 vuotta myöhemmin huomasi ollessaan kasvissyöjä?” Skip anoi ja pyysi, että kalat saisivat olla tuossa kuvassa, mutta riitely jatkui ja niin he menivät yhdessä taiteellisen johtajan puheille, jonka Skip luuli tukevan kalojen kuulumista kuvaan.

      Mutta asiakas on aina oikeassa ja asiakas ei halua kahta kalaa kuvaansa, niinpä kalat otettiin pois ja kuvaan jäi vain 5 leipää, joita ei mitenkään voinut yhdistää Kristuksen ihmeeseen. Kuva julkaistiin pääkonferenssin lehdessä myöhemmin. Silloin Skip ei tiennyt, että Kristus ei ollut Seitsemännen Päivän Adventismin keskipiste lainkaan eikä ollut ollut koko kirkon historian aikana. Kuinka joku voi kasvaa kirkossa ja luulla olevansa kristitty, kun Jeesus ihmeineen ei ollut ”kosher”(puhdas) tälle kirkolle. Jeesus oli väärässä ja Ellen G. White oikeassa. “Yht´äkkiä tajusin kuuluvani kulttiin” sanoo Skip.

      Tässä vaiheessa Skip oli jo saanut vahingossa luettavakseen White säätiön holvista Ellen Whiten kirjeen Joseph Batesille (13.5.1847), josta käy ilmi, että Ellen opetti Suljetun Oven Oppia yli kymmenen vuotta 1840-luvulla ja näki sitä tukevia näkyjä. Opin mukaan kukaan ei voinut pelastua 22.10.1844 jälkeen (paitsi Ellenin oppien ja näkyjen seuraajat milleristeistä).

      Skipin työkaverit eivät uskoneet kirjeen olemassaoloon ja sanoivat sen olleen varmasti väärennös. Lopulta kun pääkonferenssin Ron Graybill hoputti Skippiä erään Ellenin taulun kuvaamisessa, Skip lupasi kiirehtiä, jos saisi nähtäväkseen tuon kirjeen. Hän ei kuvitellut saavansa sitä nähtäväksi, mutta Ron kysyikin, oliko kirje vapautettu oppineiden nähtäväksi. Kun Skip sanoi nähneensä sen 1971, Ron toi kuvan hänelle ja poistui huoneesta ja Skip sai otettua kirjeestä valokuvan.
      Hän tunsi olevansa kuin mormooni, joka pääsee mormonien holviin Salt Lake Cityyn kuvaamaan Joseph Smithin pakottamien 12 miehen allekirjoittamaa paperia, jossa he vakuuttavat nähneensä kultaiset levyt.

      Valokuvat kirjeestä on nähtävissä sivulla:
      http://www.truthorfables.com/EGW_to_J.Bates_1847.htm

      Ellenin käsin kirjoittamassa kirjeessä oli myös kaksi Batesin merkintää, joista käy ilmi, että Bates tiesi, mistä

    • Vielä on adventisteilta vastaamatta tämä jatkuvana ja arvovaltaisena pitämänsä Ellen Whiten kirjoitusten (Adventtikirkon uskontunnustus) mukainen ihmisessä oleva mato!

      Vastatkaa jo. Syökö mato teitä sisältäpäin? Vai oletteko pohjimmiltanne matoja? Vai mitä?

      • siinäpä sitä.

        22. Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!

        Kuinkahan tuonkin selittävät, mitä se matojen elämä sehän saa jatkaa iankaikkisesti. Mutta tuo on varmasti vaikeata, että ihminen kääntymättömänä Aadamina eläisi iankaikkisesti, "siis kääntymättömänä".

        Jeesushan se ehdollisti elämänleipänä iankaikkisen elämän.

        Tiedäthän sinä.


      • 45678

        herjaajalle pitäis mitään vastata?


    • 5678

      ymmärrä englantia. worm of life tarkoittaa tossa sitä, että jumalattomien elämää verrataan mullassa möyrivään matoon.

      ja Raamatussa mato on vertauskuva merkityksettömästä ja tarkoituksettomasta henkilöstä.

    • Hyvänä asia tälle adventismi palstalle on se, että uskova_1 vaivautuu teidän adventistien puolesta tuomaan profeettanne omia kirjoituksia kaikkien nähtäväksi.

      Olihan uskova_1:lla, niinkuin aina tuo lähde mainittuna -->>Ellen White, Early Writings, s 294

      Lukijoina voimme tästäkin kohdasta päätellä, onko EGW kirjoitukset arvovaltaista jatkuvaa totuuden lähdettä?

      • lähteessä

        vesi kumpuaa EGW.ammenusastiasta siitä lähteestä vettä, joka antaa elävää vettä, -sitä vettä joka johtaa tietoisuuteen Sanasta, 1 ettei vaikka ikuista kidutusta olekaan, 2 eikä pidä opettaa Sananvastaisesti yhden sun toisen käskyn mitätöimistä ihmisfarisealaiseen tulkintaan.
        Noin ensinnäkin.


    • ##### "The worm of life shall not die; their fire shall not be quenched as long as there is the least particle for it to prey upon." (Ellen White, Early Writings, s 294 http://www.gilead.net/egw/books2/earlywritings/ewindex.html )

      Minä näin, että jotkut tuhoutuivat nopeasti kun taas toiset kärsivät pitempään. Heitä rangaistiin ruumiissaan tekemiensä tekojen mukaan. Joiltain kesti monta päivää kulua loppuun ja niin kauan kuin heistä oli osakin kuluttamatta, kaikki kärsimyksen tunne pysyi. Enkeli sanoi "Elämän mato ei kuole eikä tuli sammu niinkauan kuin sillä on pienikin osa vielä jäljellä saaliina. #####

      Timo Flinkin ei-adventistinen suosikkipoika alex-kasi menettelee typerästi kun kiistää tykkänään helvetin.
      Saatana on viekkaampi alexia. Se myöntyy kiduttamaan sentään pari kolme päivää Jumalan asettamana
      lopullisen tuomion toimeenpanijana, pimeyden valtakunnassaan. Helppo uskoa tuo rakkauden sanoma.
      Mutta se ettei lainkaan olisi helvettiä - jokainen tietää että olemme ansainneet helvetin tulen.

      Raamattu kuitenkin puhuu aionion-ajasta niin paremmalla rannalla kuin huonollakin, ikuisuudessa.
      Matt. 25:46 >
      "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      [Dan. 12:2; Joh. 5:29; Room. 2:7,8; Ilm. 20:15]

      • uskova

        mutta todellinen eroavaisuus adventismin ja Antin uskon välillä on kuinka uskotaan KUOLEMATTOMUUTEEN. Sillä molemmat uskovat kuolemattomuuteen..
        Antti uskoo olevansa iankaikkinen elämä myös ilman "Jumalan tahdossa" elämistä - kun taas adventismi opettaa että syntisessä itsessään ei ole iankaikkista elämää vaan kaikki iankaikkinen elämä on Jumalan ainoastaan Jumalan yhteydessä elävillä.

        Se tulee mahdolliseksi koska heiltä Jeesus poisti synnin kirouksen ottamalla päälleen heidän syntiensä seurauksen, heidän kuolemansa - kuolemalla heidän edestään ja Jumala antaa heille heidän syntinsä anteeksi poikansa tähden ja he saavat elää Kristuksen tähden ja hänen kanssaan Jumalan valtakunnassa. Näin Jumala pelasti heidät kuolemasta luokseen sinne missä ainoastaan on iankaikkinen elämä.

        Antin uskossa Jeesuksen kärsimyksestä tulee eräänlainen kidudusrangaistus jonka hän kärsi syntisen tähden - tosin ei iankaikkinen - kuten Antti uskoo syntisen kohtalon olevan jos hän ei pelastu.

        Amtin usko Jeesuksen uhriin tulisi selvittää kunnolla, miksi Antti uskoo sen pelastavan? Ottiko Jeesus päälleen koko syntisen syntivelan ja kuinka se olisi mahdollista jos kääntymättömän syntisen joka syntien palkka olisi iankaikkisessa piinassa oleminen?

        Odotamme kiinnostuksella Antin selitystä (vaikka luullakseni valitettavasti turhaan).
        Jos ei Antti osaa antaa vastausta niin ehkä Antin ikioma profeetta (uskova_1) osaa antaa vastauksen. Tosin uskova_1 kirjoitti (samoin kuin Ellen kerran aikoinaan) että hän ei ole mikään profeetta.



        Kaikki puheet että ero olisi Ellen G White ovat vain sumuttamista ja sen peittämistä että ero on siinä että adventismissa ei ole uskoa oma-kuolemattomuuteen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      383
      8609
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2364
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1722
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1599
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      84
      1355
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1322
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      356
      1173
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1045
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1012
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      121
      1004
    Aihe