Miksi kipulääke ei auta?

??????

Moi, minulla on selässä joku ihme homma kun viisi minuuttia jos kävelee tai seisoo tuntuu kuin selkään puukolla pistettäisiin. Menee ohi kun vartin istuu ja nykyään menee minne vain on se yhtä istumista.

Lääkäriltä sain Panacod ja 800 buranaa reseptit mutta ei auta. Pari panacodia ja neljä 800 buranaa otan kun lähden liikenteeseen mutta auttaa hyvin vähän.

Ihmettelen vain miksei lääkäri voi määrätä kipulääkkeitä jotka auttaisi vai eikö niitä vain ole? Mennyt koko elämä pieleen kun kauppareissuunkin menee puoli päivää.

9

8669

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerta annoksena noin

4000 mg parastemolia ylittää moninkerroin kaikki turvalliset rajat, lisäksi tuo on ihan turhaa, ei se kovaan kipuun mitään auta. Pyydä toimivat lääkkeet ja noudata lääkärin ohjeita...tai oliko provo......

• aloittaja

Tulee vain niin tuskainen olo että sitä yrittää lievittää edes vähän ottamalla muutaman ylimääräisen. Lääkäri määräsi 2 panacodia kolme kertaa päivässä ja sama buranalla. Panacodista tiesinkin kun netistä luin ettei sitä kannata ottaa hirveesti ylimääräista mutta buranaa kai voi hyvinkin neljä ottaa? Olen nyt yrittänyt näillä nostamalla vähän vielä annoksia mutta taitaa olla turha toivo. Täytyy sitten varmaan lopettaa käyttö kokonaan jos on kerran vaarallista eikä tunnu tehoavan isoillakaan annoksilla. Olen kyllä huomannut aikaisemminkin että kipulääke ei oikein tehoa meikäläiseen.

Nyt antoi ensimmäistä kertaa vähän vahvemmat lääkkeet ja toivoin saavani vihdoin apua mutta ei. Jos on parempia lääkkeitä niin miksei lääkäri kirjoita. Olisi edes määrännyt tarkempiin tutkimuksiin. Alkaa tosiaan käymään tämä tuska jo pään päälle kun tuntuu että, lääkärit vain tuntuvat ajattelevan että valehtelen kivun. En tiedä enää mitä tekisin kunm ei tahdo päästä kunnolla enää liikkeelle. Onneksi sentään olen lomautettu koska töistä ei enää mitään tulisi. Ei silti kivaa ole kun täytyy kotona kokoajan maata.

• esim hermosärkyyn
        aloittaja kirjoitti:

Tulee vain niin tuskainen olo että sitä yrittää lievittää edes vähän ottamalla muutaman ylimääräisen. Lääkäri määräsi 2 panacodia kolme kertaa päivässä ja sama buranalla. Panacodista tiesinkin kun netistä luin ettei sitä kannata ottaa hirveesti ylimääräista mutta buranaa kai voi hyvinkin neljä ottaa? Olen nyt yrittänyt näillä nostamalla vähän vielä annoksia mutta taitaa olla turha toivo. Täytyy sitten varmaan lopettaa käyttö kokonaan jos on kerran vaarallista eikä tunnu tehoavan isoillakaan annoksilla. Olen kyllä huomannut aikaisemminkin että kipulääke ei oikein tehoa meikäläiseen.

Nyt antoi ensimmäistä kertaa vähän vahvemmat lääkkeet ja toivoin saavani vihdoin apua mutta ei. Jos on parempia lääkkeitä niin miksei lääkäri kirjoita. Olisi edes määrännyt tarkempiin tutkimuksiin. Alkaa tosiaan käymään tämä tuska jo pään päälle kun tuntuu että, lääkärit vain tuntuvat ajattelevan että valehtelen kivun. En tiedä enää mitä tekisin kunm ei tahdo päästä kunnolla enää liikkeelle. Onneksi sentään olen lomautettu koska töistä ei enää mitään tulisi. Ei silti kivaa ole kun täytyy kotona kokoajan maata.

ihan turha sitä on mättää. Olisiko sulla hermopinne tai jotain vastaavaa. Vaihda lääkäriä, jollei se sinua kuuntele ja vaadi kuntoutusta. ne kyllä sitten tietää ja raportoivat eteenpäin!
        Toivon että tästä oli hyötyä

• yksi mahdollisuus

selkäydinkanavan ahtautuma.
      Kokemuksesta tiedän, että siinä käveleminen ja seisominen aiheuttavat kovaa kipua, mutta istuminen ja makuullemeno auttavat välittömästi joksikin aikaa.

Myös se auttoi, kun kokeilumielessä kävelin etukumarassa kädet alaspäin roikkuen kuin apinalla.
      Oireet kerrottuani terveyskeskuslääkäri tiesi heti mistä oli kysymys.

Minut on leikattu ja selkään pantu titaania, mutta, mutta.....Ei selkä kunnossa ole.

Sinun pitäisi saada lähete magneettikuvaukseen, josta melko varmasti selviäisi kivun syy. Onhan mahdollista, että sinua voitaisiin jollakin konstilla todella auttaa ja ainakin tietäisi mistä on kysymys.

Terveyskeskuslääkäri ei voi suoraan antaa lähetettä, mutta hän voi antaa lähetteen sairaalan poliklinikalle, jota kautta pääsee eteenpäin, jos katsotaan aiheelliseksi ja aihetta ainakin minun mielestäni tuntuu olevan.

Jos et kuitenkaan saa lähetettä, niin myös yksityislääkäri voi antaa lähetteen sairaalaan magneettikuvaukseen. Näin maksaisit vain lääkärin ja sairaalan poliklinikkamaksun.
      Yksityisesti magneettikuvaukseen pääsee nopeasti, mutta Kelan korvauksen jälkeenkin maksu on aika suuri.

Ainakin käyttämäsi lääkemäärät ovat niin suuria, että hirvittää.
      Kyllä minun mielestäni ensin pitäisi selvittää kivun aiheuttaja, eikä suoraa päätä määrätä tuollaisia lääkemääriä.

Tulee kuitenkin mieleeni, anteeksi vaan, että oletkohan nyt kertonut asian ihan totuudenmukaisesti.

• aloittaja

selkäydinkanavan ahtautuma voi olla hyvinkin sitten. Lopetin noiden kipulääkkeiden syönnin kun ei ne tuntunut kipuun auttavan, tuli vain tokkurainen olo. Tänään on pikkuisen krapulainenkin olo, varmaan kun söi niin paljon noita lääkkeitä. Täytyy kai vain yrittää käydä lääkärissä ja toivoa että joskus kohdalle osuu hyvä lääkäri. On vain tullut tapailtua jo niin montaa lääkäriä että toivo alkaa mennä.

Normaalisti istuvilleen tai maaten ei tunnu mitään. Lääkärikin kun taivuttelee ja kysyy koskeeko niin täytyy sanoa ettei. Siinäkö syy etteivät usko mitään olevan? 5 minuuttia kun on pystyssä tai kävelee niin sitten koskee ja rankasti. 10 minuuttia jos on pystyssä eikä pääse istumaan meinaa taju lähteä.

Ja kaikki on totta uskotte tai ette. Turhaahan se on täällä tietysti valittaa ja miksi viitsisin vielä paskaa kirjoittaa? Kunhan kokeilin jos täältä saisi jotain vinkkejä ja niin sainkin. Kiitos vain siitä.

• Toivoa on vai onko ?
        aloittaja kirjoitti:

selkäydinkanavan ahtautuma voi olla hyvinkin sitten. Lopetin noiden kipulääkkeiden syönnin kun ei ne tuntunut kipuun auttavan, tuli vain tokkurainen olo. Tänään on pikkuisen krapulainenkin olo, varmaan kun söi niin paljon noita lääkkeitä. Täytyy kai vain yrittää käydä lääkärissä ja toivoa että joskus kohdalle osuu hyvä lääkäri. On vain tullut tapailtua jo niin montaa lääkäriä että toivo alkaa mennä.

Normaalisti istuvilleen tai maaten ei tunnu mitään. Lääkärikin kun taivuttelee ja kysyy koskeeko niin täytyy sanoa ettei. Siinäkö syy etteivät usko mitään olevan? 5 minuuttia kun on pystyssä tai kävelee niin sitten koskee ja rankasti. 10 minuuttia jos on pystyssä eikä pääse istumaan meinaa taju lähteä.

Ja kaikki on totta uskotte tai ette. Turhaahan se on täällä tietysti valittaa ja miksi viitsisin vielä paskaa kirjoittaa? Kunhan kokeilin jos täältä saisi jotain vinkkejä ja niin sainkin. Kiitos vain siitä.

Mulla kanssa selässä hirveät kivut jos käveli, hyppimistä tmv ei voinut ajatellakaan. Yksityislääkäri pisti ens kipupiikkiä-> ei auttanut, viikon päästä kortisonipiikin-> ei auttanut. MAkuulla suht ookoo, istuallaan etukumarassa siedettävää mutta kulkeminen ....ei tule mitään. Ikää vasta 48 v.
        Lääkäri passitti magneettiin kun ei sopinut oireet iskiakseen, selällään liikeradat loistavat jne. Löytyikin sitten nikaman madaltumaa, osteoporoottisia vanhoja (??) murtumia, ja mahdollinen hermopinne. Osteoporoosilääke (helpotusta odotettavissa n kk kuluttua), D-vitamiini ja kalkki. TAustalla mulla nuoruuden anoreksia noin 5-6 vuotta (pituutta 174, paino alhaisimmillaan reilu parikymppisenä noin 32 kg) ja luulen itse että johtunee siitä tämä luidne hauraus. Nykyään on liikunta jäänyt vähemmälle jo aiemmin vaivanneen selän takia. Mutta jospa tää tästä paranis että pääsis kivuitta (tai lähes kivuitta) edes jotenkin kulkemaan ja töihin takaisin...

• on kipuja
        aloittaja kirjoitti:

joiden lopullinen alkuperä ei selviää. Suosittelisin sinulle kivunhoidon erikoislääkärillä käyntiä(yksityinen, saat nopeasti ajan, vajaa satku palaa rahaa). vaivasi ei välttämättä selviä, mutta kipuhin löytyy paremmin apua kuin muualta. itse sain yhdellä käynillä hyvän avun, lisäksi lääke combo oli naurettavn halpa, toisen kulut oli noin 3 euroa/kk(umpeutunut patentti). ja ihan oikeasti , parasetamoli ei todellakaan tee hyvää maksalle( isoina annoksina), ja teho, on kuten tiedät, aivan onneton. Läkityksestä päätellen sinulla ei ole ollut tuuria lääkäreiden kanssa. Simuloi tuo kiputilanne enne kiputohtoria, siis ole pystyssä ja kävele enne vastaanottoa, näin pystyst helpommin kuivaileman tilannettasi. Zemppiä! by the way minulla on aika identtinen tillanne mutta kipu on alaraajoissa. maaten ei mitään mutta pystyssä meinaa tulla hulluksi. uusin kuvio on epäily että "väärin" toimivat lihakset aihuttavt tuon tilanteen. katsotaan...

• Itselle auttoi
        on kipuja kirjoitti:

joiden lopullinen alkuperä ei selviää. Suosittelisin sinulle kivunhoidon erikoislääkärillä käyntiä(yksityinen, saat nopeasti ajan, vajaa satku palaa rahaa). vaivasi ei välttämättä selviä, mutta kipuhin löytyy paremmin apua kuin muualta. itse sain yhdellä käynillä hyvän avun, lisäksi lääke combo oli naurettavn halpa, toisen kulut oli noin 3 euroa/kk(umpeutunut patentti). ja ihan oikeasti , parasetamoli ei todellakaan tee hyvää maksalle( isoina annoksina), ja teho, on kuten tiedät, aivan onneton. Läkityksestä päätellen sinulla ei ole ollut tuuria lääkäreiden kanssa. Simuloi tuo kiputilanne enne kiputohtoria, siis ole pystyssä ja kävele enne vastaanottoa, näin pystyst helpommin kuivaileman tilannettasi. Zemppiä! by the way minulla on aika identtinen tillanne mutta kipu on alaraajoissa. maaten ei mitään mutta pystyssä meinaa tulla hulluksi. uusin kuvio on epäily että "väärin" toimivat lihakset aihuttavt tuon tilanteen. katsotaan...

käydä vaikka kansanparantajalla, ns niksauttajalla. Itsellä auttoi- vaikken olisi uskonut !! Enkä väitä että mikään poppakonsti onkaan, mutta jos koululääketiede ei ole auttanut niin kaikkea kannattaa kerta kokeilla :-)

• Anonyymi

Helsingin kaupungin terkkarista ei saa pa acodia ollenkaan kun on sellanen ohje/määräys annettu,kun se tekee riippuvaiseksi.... et voi v'''u mitä mielivaltaa lääkäreillä on.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2393
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1261
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      907
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      135
      848
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      841
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      807
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      776
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      745
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      732
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      684
    Aihe