keuhkoklamydian ja klamydian erot?

nowwer

´jos olen ottanut suihin niin voiko minulla silloin olla keuhkoklamydia?
hoituuko kummatkin samalla lääkekuurilla...?
mitä eroa niillä on.
täällähän näyttää tätä keskustelua klamydiasta ollakkin.

10

10211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhmä

Onko sellastakin olemassa kuin keuhkoklamydia? En oikein käsitä tarttumismekanismia...

Samalla lääkekuurilla kuolee aika lailla bakteereja koko kehosta...

• Kawa

Hae varulta pullo maha mikstuuraa alkosta. Saat samalla suolesikin kuntoon.

• Mitty

Keuhkoklamydia on aivan ERI asia kuin klamydia! Mulla havaittiin keuhkoklamydia ja tietty kysyin, et onks se sama asia kuin sukupuolitauti. Lekuri siihen ite vastas EI OO!!!
      Keuhkoklamydia on hengitystietulehdus, se on voinu saada alkunsa joskus mukulana, jos esim. oot sairastanu flunssan mikä ei oo täysin parantunu. Ainut asia mikä on paha, et keuhkoklamydia voi edetä harvinaisissa tapauksissa sydämmeen...Multa otettiin se EKG(vai mikä se lienee) siis se sydänfilmi, ei ollu onneks mitään. Keuhkoklamydiassa voi esiintyä yskää. Keuhkoklamydiaan on lääke ja lääkärillä kannattaa käydä!

• shit

eli minkähänlaisia oireita tuossa keuhkoklamydiassa on??

• mitty
        shit kirjoitti:

eli minkähänlaisia oireita tuossa keuhkoklamydiassa on??

Etkö lukenut kunnolla mitä kirjoitin? SAATTAA OLLA YSKÄÄ!! Mulla ei ollu yskää, vaan olin menossa uuteen työpaikkaan ja siellä otettiin verikokeet ja siinä verikokeessa selvisi, et mulla on keuhkokkalmydia. Lekuri kuunteli keuhkot ja kävin röntgenissä keuhkokuvissa. Kaikki aivan puhtaat ja sydämmeen ei ollu menny. Ja EN TAJUA miksi tästä asiasta meuhkataan, kerta SE EI OLE SUKUPUOLITAUTI!! Vaan HENGITYSTIE TULEHDUS!!! Sen voi saada kuka tahansa mistä vain! Ei pidä olla luulotautinen!

• hupsis :)

Mulla todettiin tänään lääkäris keuhkoklamydia ja sain kunnon lääkekuurin. Ja jokainen sen sairastaa kuulemma kerran elämässään. Pahimmat tartunta paikat ovat lääkärin mukaan päiväkodit, koulut ja sairaalat. Ite oon koulussa töissä.

Samaa sano mulle lääkäri, et alapään klamydialla ja keuhkoklamydialla ei oo mitään tekemistä toistensa kanssa.

Mulla ei ees yskää tällä hetkellä. Mut olin flunssassa tossa pari viikkoa sitten ja sain tän jälkitautina. :)

• lizard
        hupsis :) kirjoitti:

Mulla todettiin tänään lääkäris keuhkoklamydia ja sain kunnon lääkekuurin. Ja jokainen sen sairastaa kuulemma kerran elämässään. Pahimmat tartunta paikat ovat lääkärin mukaan päiväkodit, koulut ja sairaalat. Ite oon koulussa töissä.

Samaa sano mulle lääkäri, et alapään klamydialla ja keuhkoklamydialla ei oo mitään tekemistä toistensa kanssa.

Mulla ei ees yskää tällä hetkellä. Mut olin flunssassa tossa pari viikkoa sitten ja sain tän jälkitautina. :)

Hei Hupsis!

Mitä oireita sulla oli ja miten lääkäri sen keuhkoklamydian diagnosoi? Mua hoitaneen lääkärin mukaan sitä on vaikea verikokeilla todentaa. Varman veriviljelyvastauksen tuloksiin menee viikkoja. Olin tänään päivystyksessä ja oireet (5 viikkoa jatkunut voimattomuus ja väsymys flunssan jälkeen) viittaa joko pitkittyneeseen virusinfektioon tai epätyypilliseen bakteeritulehdukseen. Aiheuttajabakteeri voi olla joko klamydia tai mykoplasma. Lääkäri sanoi, että ainoa keino selvittää asia, on syödä antibiootit keuhkoklamydiaan ja jos ne tepsii, niin sitten se oli sitä. Jos ei, niin sitten se on virusinfektio, joka paranee vain ajan kanssa itsestään.

Minkä lääkkeen sait? Tuliko sivuvaikutuksia? Mä sain KLACID OD 500 MG.

• kukkuu
        lizard kirjoitti:

Hei Hupsis!

Mitä oireita sulla oli ja miten lääkäri sen keuhkoklamydian diagnosoi? Mua hoitaneen lääkärin mukaan sitä on vaikea verikokeilla todentaa. Varman veriviljelyvastauksen tuloksiin menee viikkoja. Olin tänään päivystyksessä ja oireet (5 viikkoa jatkunut voimattomuus ja väsymys flunssan jälkeen) viittaa joko pitkittyneeseen virusinfektioon tai epätyypilliseen bakteeritulehdukseen. Aiheuttajabakteeri voi olla joko klamydia tai mykoplasma. Lääkäri sanoi, että ainoa keino selvittää asia, on syödä antibiootit keuhkoklamydiaan ja jos ne tepsii, niin sitten se oli sitä. Jos ei, niin sitten se on virusinfektio, joka paranee vain ajan kanssa itsestään.

Minkä lääkkeen sait? Tuliko sivuvaikutuksia? Mä sain KLACID OD 500 MG.

Mulla ei ole vielä diagnosoitu keuhkoklamydiaa, mutta tulosta odotellaan. Mun oireita on ollut väsymys, koko ajan kylmä, sydän hakkaa, keuhkot tuntuu vähän niin kuin mukiloiduilta ja oli lämpöä useamman päivän verran (nyt se on taas laskenut). Keuhkoklamydia testattiin ainakin mulla verikokeella ja kuulemma noin viikko menee vastaukseen. Olisi kiva saada selville mitä tämä on, kun on jatkunut jo niin pitkään, ainakin 2 viikkoa. Kiinnostaisi vielä että minkälaisia tarkkaan ottaen teidän muiden oireet on olleet?

• kukkuu
        kukkuu kirjoitti:

Mulla ei ole vielä diagnosoitu keuhkoklamydiaa, mutta tulosta odotellaan. Mun oireita on ollut väsymys, koko ajan kylmä, sydän hakkaa, keuhkot tuntuu vähän niin kuin mukiloiduilta ja oli lämpöä useamman päivän verran (nyt se on taas laskenut). Keuhkoklamydia testattiin ainakin mulla verikokeella ja kuulemma noin viikko menee vastaukseen. Olisi kiva saada selville mitä tämä on, kun on jatkunut jo niin pitkään, ainakin 2 viikkoa. Kiinnostaisi vielä että minkälaisia tarkkaan ottaen teidän muiden oireet on olleet?

Niin sitä vielä, että yksi lääkäri sanoi mulle että keuhkoklamydia näkyy keuhkojen röntgenkuvassa ja toinen sanoi että ei näy. ???

• hmm
        kukkuu kirjoitti:

Niin sitä vielä, että yksi lääkäri sanoi mulle että keuhkoklamydia näkyy keuhkojen röntgenkuvassa ja toinen sanoi että ei näy. ???

Yleensä keuhkoklamydian toteamiseen vaaditaan kaksi testiä, jos testeissä on jotain siihen viittaavaa, jotta nähtäisiin, onko löydös jo sairastetusta vai akuutista tulehduksesta.

Keuhkoklamydia saattaa myös mennä tukikudoksiin, aiheuttaa lihassärkyä, jatkuvia hengitystietulehduksia ja etenkin väsymystä.

Et silleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe