Onks se tieteet ja taiteet? Vai mahdollisesti hightech? Onko hengenasiat suomalaisten kova juttu? Eiku perhana, urheilu!?
Ehei, ei oo muuten mikään noista. Kaikkein eniten suomalaisia kiinnostaa että mitä maailman muut asukkaat ajattelee suomalaisista.
Voiko olla kiinnostavampaa telsuohjelmaa kuin että tuodaan studioon somali, meksikaani ja serbi kertomaan että mitä ne ajattelee suomalaisista? Vastaan: Ei voi olla!
Tai voi kait kumminkin muttei ne viitti lähettää sellasta.
Mikä kiinnostaa eniten suomalaisia?
18
380
Vastaukset
- pirpzuzeiccu
Onhan se nyt todella mielenkiintoista tietää, mitä meistä tiedetään. Ja sellaiset ulkomaalaiset matkaohjelmat, jossa on ne reissaa Suomessa. Kiva katsoa, miten he esittelevät tätä maata ja ihmisiä täällä. Muutama vuosi sitten tuli sellainen kesäsarja, missä kaksi ulkomaalaista miestä reissasi Suomessa usealla paikkakunnalla ja maistoivat jokaisessa ohjelmassa kunkin paikkakunnan pitsaa ja antoivat niistä pisteet. Muistaakseni kävivät lapissa kultaa huuhtomassa ja osallistuivat myös suopotkupalloon vai mikähän se olikaan.
...kyseenalaisia semmoiset stereotypiat ja yleistykset joita noissa yhteyksissä aina suomalaisista jankataan. Todellisuudessahan ei voi olettaa kuin pienen prosentin maapallon väestöstä edes tietävän Suomea olevan olemassa, saati suomalaisesta viinanjuonnista tai saarioisten savikiekkopitsoista. ;)
- Pörrääjä
pitäiskö pestä ikkunat ennen poimuuttoa? onko se vain ja ainoastaan suomalainen tapa, tai edes sekään, onko täällä ketään vierasmaalaista joka tietäis? Oon itte vähän sillä kannalla että pitäisi antaa uuden omstajan pestä omat ikkunansa.
Peset tai et, niin kuitenkin uusi asukki pesee ennenkuin ripustaa verhot paikoilleen. Se muuten luuttua koko kämpän, usko pois.
- pirpzuzeiccu
se on kohteliasta pestä ne ikkunat. Toisaalta mä kun muutan johonkin kämppään, niin tykkään pestä siitä huolimatta ne uudestaan. Vähän samalla tavalla ku kaapit ja laatikot pestään poismuuttaessa, niin uusi asukas pesee ne silti sisäänmuuttaessa.
- Pörrääjä
pirpzuzeiccu kirjoitti:
se on kohteliasta pestä ne ikkunat. Toisaalta mä kun muutan johonkin kämppään, niin tykkään pestä siitä huolimatta ne uudestaan. Vähän samalla tavalla ku kaapit ja laatikot pestään poismuuttaessa, niin uusi asukas pesee ne silti sisäänmuuttaessa.
pestä peräperää kaks kertaa. Tarviiks mun olla niille kohtelias? mähän olin jo ku annoin niiden ostaa mun kämpän ;)
- pirpzuzeiccu
Pörrääjä kirjoitti:
pestä peräperää kaks kertaa. Tarviiks mun olla niille kohtelias? mähän olin jo ku annoin niiden ostaa mun kämpän ;)
täytyy olla kohtelias. Nyt tarttee lähtee nukkumaan, öitä. :)
- Pörrääjä
pirpzuzeiccu kirjoitti:
täytyy olla kohtelias. Nyt tarttee lähtee nukkumaan, öitä. :)
Sun pitää nukkuu kahden edestä ;)
pirpzuzeiccu kirjoitti:
Ainakin vuokrasopimuksissa lukee nykyisin että pois lähtevä vuokralainen siivoa asunnon. Mikäli ei siivoa, voi laittaa laskun perään.
- Mil-laN
...aina ajatellut, että kaikkein eniten suomalaista kiinnostaa naapurin tekemiset.:)
Ja kaikenlainen känä kina ja kitinä ovat myös kiinnostuslistan kärkipäässä. Jos joku tekis päivittäin esitettävän tositv-sarjan jossa naapurit vittuilis toisilleen oikke huolella, niin wenla olis tekijöille varma. Ja miljoonayleisö kans.
- naapurikivaa????????
Kossunen kirjoitti:
Ja kaikenlainen känä kina ja kitinä ovat myös kiinnostuslistan kärkipäässä. Jos joku tekis päivittäin esitettävän tositv-sarjan jossa naapurit vittuilis toisilleen oikke huolella, niin wenla olis tekijöille varma. Ja miljoonayleisö kans.
Karpon parhaita, siinä vasta naapurit oli.
Onhan se sarja, Helvetilliset Naapurit, jo esitetty ameriikkalaisten toimesta. - Pörrääjä
naapurikivaa???????? kirjoitti:
Karpon parhaita, siinä vasta naapurit oli.
Onhan se sarja, Helvetilliset Naapurit, jo esitetty ameriikkalaisten toimesta.mä ainakin yritän olla näkemättä naapureitani, siis semmosia jotka ovat muuta kuin mukavia, joten en semmosia alkais telkustakaan katsella.
- Mil-laN
Kossunen kirjoitti:
...lapsuudenkodin naapureista kaksi perhettä jotka taistelivat aidan paikasta. Loppujen lopuksi siinä kävi niin, että aidan paikka piti mitata uudestaan ja purkuun meni, toinen naapureista oli oikeassa, että se oli rakennettu hänen pihalleen...voi siisus sentään.:)
Mil-laN kirjoitti:
...lapsuudenkodin naapureista kaksi perhettä jotka taistelivat aidan paikasta. Loppujen lopuksi siinä kävi niin, että aidan paikka piti mitata uudestaan ja purkuun meni, toinen naapureista oli oikeassa, että se oli rakennettu hänen pihalleen...voi siisus sentään.:)
...on vissiin niitä yleisimpiä naapuririitoja. Siinä mielessä kumma juttu että kun se kuitenkin on matemaattisesti ratkaistavissa oleva hommeli, ihan niinkuin sun esimerkkitapauksessakin tehtiin. Mitä sitä sellasesta riitelee, senkun ottaa mittarin paikalle jos on epäselvää :)
- Pörrinen
Pitkään ulkomailla asuneena ja kansainvälisessä ympäristössä työskentelevänä olen kuullut runsaasti ulkomaalaisten mielipiteitä siitä mikä suomalaisia kiinnostaa. Suomalaisia kiinnostaa pääasiassa viina, juopuneena autolla ajaminen, muidenkin päihteiden kokeileminen, puistossa sammuneena makoileminen, kaupunkien keskustoihin pissiminen ja mauton pukeutuminen. Suomalainen muistaa aina pitää meteliä, varsinkin jos kello on neljä aamulla ja ollaan palaamassa kapakasta. Silloin on lupa laulaa, ja lujaa. Suomessa miehet eivät turhia pehmoile, miehen kuuluu olla iso, syödä runsaasti makkaraa ja varsinkin viikonloppuisin kuuluu juoda paljon olutta. Naisten kuuluu näyttää miehiltä ja suomalaisten naisten erikoisuus on liukuvärjätyt puna-mustat, kynityt hiukset. Suomessa 60-vuotiaiden naisten kuuluu pukeutua kuin teini-ikäiset. Oli rasvaa vatsan ja takapuolen kohdalla kuinka paljon tahansa, niin on tapana laittaa vaalenpunaiset kaprit tai legginsit ja kultalameevyö lantiolle heilumaan. Sinä on suomalainen maailmankuulu naiskauneus. Kun Suomi on niin turvallinen maa, niin suomessa voivat jo kymmenvuotiaat olla keskellä yötä kaupungilla umpihumalassa ja heidän vanhempansa ovat samaan aikaan joko puistoissa sammuneina tai paikallisissa olutkuppiloissa. Mikäli ajat humalassa, mikä on tavattoman yleistä, niin et joudu vankilaan, vaan mukavaan yhdyskuntapalveluun, jossa voit käydä ns. otona. Suomalaiset ovat lisäksi kovia tappamaan omia perheenjäseniään ja kavereitaan. Aseena käytetään yleensä puukkoa. Kun muualla maailmassa ilta-aikaan on paras hakeutua sinne missä on ihmisiä, niin Suomessa on turvallisinta siellä missä ei ole ketään. Kyllä on upeaa olla suomalainen. Onhan meillä onneksi sentää vielä kaunis, puhdas luonto ja ainakin miljoona järveä. Ja onneksi kukaan ei usko, että minä olen Suomesta...
- Pörrääjä
melki sama meillä, niin tuttavat maailmalla näyttävät olevan ihan eri.
Samankaltaisia mielipiteitä/uskomuksia kuin sinä en ulkolaisten ystävieni/liiketuttavieni suusta ole maailmalla reissatessani suomalaisista lainkaan kuullut. Sauna, järvet, yöttömät yöt, porot ja revontulet ovat yleensä se minkä maastamme tietävät. Poikkeuksena jokunen Tallinnan asukki, joka ovat luoneet mielipiteensä siellä ryyppääviä ja rällääviä poroja seuraillessaan. Minulla onnekseni on aina ollut ilo ja kunnia olla Suomalainen ollessani ulkomailla :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943722
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453114Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.962702Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572410- 612378
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172337- 1252315
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212264Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212203- 642070