Pieni talo preerialla

mikä pettymys kun

yle ei näytä kaikkia jaksoja, Elämä jatkuu jaksot jäävät näkemättä. Ja vain sen takia etteivät sovi "herkimmille" katsojille, kuka niitä käskee katsoa jos on niin herkkä. Olisivat näyttäneet jaksot vaikka yöllä, niin niillä jotka haluaisivat nämä jaksot nähdä olisi siihen mahdollisuus.
Ärsyttävää kun sarjoja ei näytetä kokonaan, varsinkin kun kyseessä on näinkin tärkeät jaksot joissa kuolee kaksi ihmistä, toinen vieläpä vakiohahmo joka on esiintynyt sarjassa aika paljon.

77

5631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedät?

      Mistä olet saanut tuollaista tietoa ja mistä tiedät mitä kyseisissä jaksoissa tapahtuu? You tubessa on joitain pätkiä myöhemmistä kausista/jaksoista.

      • pitänyt tulla jakso 123

        ensimmäinen osa tuosta elämä jatkuu jaksoista, mutta hyppäsivät jaksoon Veljekset 124. koska elämä jatkuu jaksot sisältävät daramatiikkaa ja voi olla liian järkyttävä herkimmille ihmisille, jaksoja ei näytetä.

        http://www.kolumbus.fi/pienitalopreerialla/KEHYS-tv.htm

        Tuolta voi katsoa kaikkien kausien/hajsojen kuvaukset, nyt on siis menossa kausi 6.


      • pertkeleh
        pitänyt tulla jakso 123 kirjoitti:

        ensimmäinen osa tuosta elämä jatkuu jaksoista, mutta hyppäsivät jaksoon Veljekset 124. koska elämä jatkuu jaksot sisältävät daramatiikkaa ja voi olla liian järkyttävä herkimmille ihmisille, jaksoja ei näytetä.

        http://www.kolumbus.fi/pienitalopreerialla/KEHYS-tv.htm

        Tuolta voi katsoa kaikkien kausien/hajsojen kuvaukset, nyt on siis menossa kausi 6.

        nuo poisjääneet on spesiaalijaksoja joten poisjäännille voi jonkin ihme logiikan mukaan löytää syyn. Eipä mitään muutakaan sarjaa suomessa näytetä sen mukaan miten jenkeissä lähetetään, montaakaan spesiaalijaksoa en ole nähnyt suomen teeveestä mistään sarjasta vaikka niitä on olemassa


      • pertkeleh
        pertkeleh kirjoitti:

        nuo poisjääneet on spesiaalijaksoja joten poisjäännille voi jonkin ihme logiikan mukaan löytää syyn. Eipä mitään muutakaan sarjaa suomessa näytetä sen mukaan miten jenkeissä lähetetään, montaakaan spesiaalijaksoa en ole nähnyt suomen teeveestä mistään sarjasta vaikka niitä on olemassa

        mitään menetä, kyseessä olevat 3 jaksoa on pelkkiä flashbackeja, niitä ei kukaan kaipaa.

        Tv.com: "At Thanksgiving, the Ingalls family share stories of their favorite memories. Contains flashbacks of LHOTP's greatest episodes."

        Ja jos jostain syystä et ymmärrä englantia: "Kiitospäivänä Ingallsin perheenjäsenet muistelevat suosikkitarinoitaan. Sisältää flashbackeja PTP:n parhaista jaksoista."


      • pertkeleh
        pertkeleh kirjoitti:

        mitään menetä, kyseessä olevat 3 jaksoa on pelkkiä flashbackeja, niitä ei kukaan kaipaa.

        Tv.com: "At Thanksgiving, the Ingalls family share stories of their favorite memories. Contains flashbacks of LHOTP's greatest episodes."

        Ja jos jostain syystä et ymmärrä englantia: "Kiitospäivänä Ingallsin perheenjäsenet muistelevat suosikkitarinoitaan. Sisältää flashbackeja PTP:n parhaista jaksoista."

        vilkaisemassa tuota kolumbuksen kotisivua, ensinnäkin jaksot on päin persettä, mistä ne on repäisty? Kannattaa tukeutua vain luotettaviin lähteisiin kuten epguides.com ja tv.com

        http://epguides.com/LittleHouseonthePrairie/

        eli kannattaa päivittää tiedot oikeiksi ja muutenkin se ilmiasu selkeämmäksi, kenen nyt sitten tuo kotisivu lieneekään.


      • pertkeleh
        pertkeleh kirjoitti:

        vilkaisemassa tuota kolumbuksen kotisivua, ensinnäkin jaksot on päin persettä, mistä ne on repäisty? Kannattaa tukeutua vain luotettaviin lähteisiin kuten epguides.com ja tv.com

        http://epguides.com/LittleHouseonthePrairie/

        eli kannattaa päivittää tiedot oikeiksi ja muutenkin se ilmiasu selkeämmäksi, kenen nyt sitten tuo kotisivu lieneekään.

        puhuimme siis eri jaksoista, mä tukeudun aina alkuperäiseen tietoon ja täällä puhuttiin jostain itse keksitystä. Jakso 123 on siis eri jakso puhuttaessa alkuperäisestä ja itse keksitystä numeroinnista. Tuossa poisjätetyssä jaksossa siis koulu palaa ja pari henkilöä heittää veivinsä...


      • ne numeroinnit viralises
        pertkeleh kirjoitti:

        puhuimme siis eri jaksoista, mä tukeudun aina alkuperäiseen tietoon ja täällä puhuttiin jostain itse keksitystä. Jakso 123 on siis eri jakso puhuttaessa alkuperäisestä ja itse keksitystä numeroinnista. Tuossa poisjätetyssä jaksossa siis koulu palaa ja pari henkilöä heittää veivinsä...

        menee mut ainakin tähän asti nuo tapahtumat mitä kolumbuksen sivuilla on kerrottu, ovat pitäneet paikkansa. Itse ainakin olisin halunnut nähdä nuo puuttuvat jaksot joissa vauva ja alice kuolevat. Lähetin ylelle toivomuksen jos näyttäisivät vaikka ne joskus yö aikaan, vaikka tuskin näin tapahtuu.


      • Muutaman kerran kysynyt
        ne numeroinnit viralises kirjoitti:

        menee mut ainakin tähän asti nuo tapahtumat mitä kolumbuksen sivuilla on kerrottu, ovat pitäneet paikkansa. Itse ainakin olisin halunnut nähdä nuo puuttuvat jaksot joissa vauva ja alice kuolevat. Lähetin ylelle toivomuksen jos näyttäisivät vaikka ne joskus yö aikaan, vaikka tuskin näin tapahtuu.

        kerro jos kuitenkin näin kävi.


      • ato
        pertkeleh kirjoitti:

        vilkaisemassa tuota kolumbuksen kotisivua, ensinnäkin jaksot on päin persettä, mistä ne on repäisty? Kannattaa tukeutua vain luotettaviin lähteisiin kuten epguides.com ja tv.com

        http://epguides.com/LittleHouseonthePrairie/

        eli kannattaa päivittää tiedot oikeiksi ja muutenkin se ilmiasu selkeämmäksi, kenen nyt sitten tuo kotisivu lieneekään.

        kuitenkaan osannut lukea sieltä sivuilta miksi numeroinnit eroavat. siellä kyllä tarkkaan selitetään että eri laskutavoista riippuen numeroinnit eroavat toisistaa.

        Ja vai on epguides ja tv.com luotettavat lähteet! =) Ne on ihan yhtä yksityisten ylläpitämiä kuin tuo kolumbus sivukin. ja siis ihan yhtä väärässä tai oikeassa. sitä paitsi sielläkin on virheitä. mm. just noi alunperin pitkät yksittäiset jaksot on myöhemmin jaettu kahtia niin ne on epguidessa kaks eri jaksoa??? ja noita tollasia on monta. ei siis kovin viralline tuokaan. ei kai tollasissa mitään virallista totuutta ookkaan.


    • Laura ..

      on mennyt naimisiin, kun häntä puhuteltiin rva Wilderinä? Olen luullut katsoneeni kaikki jaksot.

      • Tiistaina 18.8.2009 esitetyssä jaksossa "Suuria uutisia, osa 2".


      • itku,
        Jontte82 kirjoitti:

        Tiistaina 18.8.2009 esitetyssä jaksossa "Suuria uutisia, osa 2".

        miten minä sen missasin: :(

        Kiitos sinulle tiedosta! ♥





        .


      • Zeldamo
        Jontte82 kirjoitti:

        Tiistaina 18.8.2009 esitetyssä jaksossa "Suuria uutisia, osa 2".

        Mulla jäi varmaan monta jaksoa kattomatta tossa elokuun alussa kesäloman jälkeen. Aivot jäi kesälomalle, enkä huomannut, että sitä alettiin esittää joka pv ma-pe. Sitten, kun taas muistin sarjan, Laurasta olikin yhtäkkiä tullut Mrs Wilder ja opettaja ja oli niin aikuinen, vaikka vielä edellisen kerran katsoessani oli pieni lettipäinen tyttönen. Pahus! Eikä näitä jaksoja ole edes Yle Areenassa katsottavissa jälkikäteen. Olen katsonut tätä sarjaa jo silloin, kun se eka kertaa esitettiin Suomessa ja yhä vaan kolahtaa!


    • Annu.

      Missä on Maryn ja Adamin poika? En ainakaan minä ole nähnyt monessakaan jaksossa. Nytkin siinä missä Mary meni visiitille Walnut Groveen yksin, ei lapsesta ollut tietietoakaan.

      • elliivo

        Mary sanoi juuri siinä jaksossa että Adamin poika kuoli tulipalossa.
        Ilmeisesti ne jaksot jotka jätettiin näyttämättä käsittelivät tätä tulipaloa jossa Maryn ja Adamin vauva sekä Andyn? äiti kuolivat.


      • Annu.
        elliivo kirjoitti:

        Mary sanoi juuri siinä jaksossa että Adamin poika kuoli tulipalossa.
        Ilmeisesti ne jaksot jotka jätettiin näyttämättä käsittelivät tätä tulipaloa jossa Maryn ja Adamin vauva sekä Andyn? äiti kuolivat.

        Typerää tuollainen juonikuvio >:( Pitikö sen pojan nyt kuolla...


      • on tehty
        Annu. kirjoitti:

        Typerää tuollainen juonikuvio >:( Pitikö sen pojan nyt kuolla...

        juonenkäänteitä, jotka poikkevat todellisuudesta, kertoo nettini. Toki, surullisia ovat. Hyvä sarja, parhaita nykyään näkyviä.


        .


      • Kaala
        on tehty kirjoitti:

        juonenkäänteitä, jotka poikkevat todellisuudesta, kertoo nettini. Toki, surullisia ovat. Hyvä sarja, parhaita nykyään näkyviä.


        .

        Jakso jossa Maryn ja Adamin poika kuoli löytyy tuolta, jos joku sitä vielä kaipaa

        http://www.youtube.com/watch?v=ykQlkpiuxdc&feature=related


      • puhe siitä,

      • Annu.

      • Annu.
        Annu. kirjoitti:

        Kiitos vaan linkistä mutta minulle ei kyllä se selvinnyt kertoiko Albert lopulta syyllisyydestään tulipaloon.

        Niin ja sekin jäi näkemättä kuinka Mary selvisi sieltä sängynpohjalta elämään. Voisiko joku kertoa nuo minulle, kiitos.


      • Annu. kirjoitti:

        Niin ja sekin jäi näkemättä kuinka Mary selvisi sieltä sängynpohjalta elämään. Voisiko joku kertoa nuo minulle, kiitos.

        Se on kaksi osainen jakso. Tämä osa, jonka katsoit (aiempi linkki) on 1. osa. Kyseessä oleva Youtube käyttäjä nimennyt 1. osan jaksot "May We Make Them Proud..." alkuisesti ja kakkososa, joka sinun on vielä katsottava on nimetty "May We Make Them Proud II..." alkuisesti. Tuossa 2. osassa, kysymäsi asiat selviävät.


      • Annu.
        Jontte82 kirjoitti:

        Se on kaksi osainen jakso. Tämä osa, jonka katsoit (aiempi linkki) on 1. osa. Kyseessä oleva Youtube käyttäjä nimennyt 1. osan jaksot "May We Make Them Proud..." alkuisesti ja kakkososa, joka sinun on vielä katsottava on nimetty "May We Make Them Proud II..." alkuisesti. Tuossa 2. osassa, kysymäsi asiat selviävät.

        Katsoin kaikkiaan viisi osaa tuon linkin kautta ja sitten vielä viidennen osan kakkososan mutta siinä Mary oli jo hautajaisissa enkä missään osassa nähnyt kuinka hän siitä surustaan selvisi.
        Ei kai olisi nyt ollut niin vaikeaa jos joku sen katsonut olisi kertonut sen tässä?


      • Annu.
        Annu. kirjoitti:

        Katsoin kaikkiaan viisi osaa tuon linkin kautta ja sitten vielä viidennen osan kakkososan mutta siinä Mary oli jo hautajaisissa enkä missään osassa nähnyt kuinka hän siitä surustaan selvisi.
        Ei kai olisi nyt ollut niin vaikeaa jos joku sen katsonut olisi kertonut sen tässä?

        Ja eräs osa alkoi siten että Jonathan oli siinä alussa Albertin kanssa ja sitten Charles ilmestyi jostain ja sanoi että "I love you son". Mutta mitä sitä ennen tapahtui, olisin halunnut tietää.


      • Annu. kirjoitti:

        Ja eräs osa alkoi siten että Jonathan oli siinä alussa Albertin kanssa ja sitten Charles ilmestyi jostain ja sanoi että "I love you son". Mutta mitä sitä ennen tapahtui, olisin halunnut tietää.

        Siis, niitä on yhteensä kymmenen videota, jotka sinun pitää katsoa. Viisi "May We Make Them Proud..." -alkuista ja viisi "May We Make Them Proud II..." -alkuista.

        Tässä on vielä lista ko. videoiden nimistä:
        * Special: May We Make Them Proud
        * May We Make Them Proud 2: Mary ingalls
        * May We Make Them Proud 3: Mary Ingalls
        * May We Make Them Proud 4: Mary Ingalls
        * May We Make Them Proud 5: Mary Ingalls
        * May We Make Them Proud II: Mary Ingalls
        * May We Make Them Proud II/2: Mary Ingalls
        * May We Make them Proud II/3: Mary Ingalls
        * May We Make Them Proud II/4: Mary Ingalls
        * May We Make Them Proud II/5: Mary Ingalls


    • mie...

      Jättääköhän ne näyttämättä loppupään jaksoista senkin missä Albert sekoilee huumeiden kanssa. Taitaa olla aika rumaa katsottavaa "herkkähermoisille".

    • Hulukkonen

      Olihan sarja vielä kesällä DVD:nä K-18. Nyttemminhän sen ikärajaa on pudotettu, mutta ehkä ylessä järkyttyivät, että esittävät liian rajua kamaa ihan päiväsaikaan.

      Jos jaksoja ei esitettä siksi, että ne eivät sovi "herkille" niin kyllä vetää aika kummalliseksi. Samaan tapaan Sydämen asialla-sarjassakin kuolee ihmisiä.

    • joku,

      eilinen jakso Toinen mahdollisuus oli ainakin meidän digiboxin aikatiedoissa merkitty loppumaan 10 minuuttia ennen oikeaa päättymisaikaa, joten senverran jäi näkemättä?
      Loppui, kun petollisen sulhanen alkoi lampsia yläkertaan Hester Suen luo.

      Kiitos, jos joku on ystävällinen, ja viitsii!

      .

      • Annu.

        Siellä Hester-Sue oli just pajjaamassa hääpujuaan laatikkoon ja kertoi sille äijälle että sen vaimo oli käynyt. Sitten se sanoi että vaimon mukaan tämä mies oli edelleen juopotellut ja pelannut ja äijä kielsi kaiken ja sanoi olleensa ties kuinka kauan kuivilla, jolloin Caroline puuttui asiaan ja kertoi mitä tiesi siitä sen mukaryöstöstä. Sen ei auttanut kuin myöntää. Sitten se vaan lähti vetämään ja Hester-Sue meni kirkkoon ilmoittamaan häävieraille että he olivat muka jänistäneet eikä mitään häitä tulisi. Sitten häävieraat suunnistivat kuitenkin syömään kun kerran pöytä oli katettu. Hester-Sue kertoi sille miehelleen että ei enää vihaa tätä ja että vihatakseen pitäisi rakastaa. Siinä se osapuilleen olikin.


      • kun ..
        Annu. kirjoitti:

        Siellä Hester-Sue oli just pajjaamassa hääpujuaan laatikkoon ja kertoi sille äijälle että sen vaimo oli käynyt. Sitten se sanoi että vaimon mukaan tämä mies oli edelleen juopotellut ja pelannut ja äijä kielsi kaiken ja sanoi olleensa ties kuinka kauan kuivilla, jolloin Caroline puuttui asiaan ja kertoi mitä tiesi siitä sen mukaryöstöstä. Sen ei auttanut kuin myöntää. Sitten se vaan lähti vetämään ja Hester-Sue meni kirkkoon ilmoittamaan häävieraille että he olivat muka jänistäneet eikä mitään häitä tulisi. Sitten häävieraat suunnistivat kuitenkin syömään kun kerran pöytä oli katettu. Hester-Sue kertoi sille miehelleen että ei enää vihaa tätä ja että vihatakseen pitäisi rakastaa. Siinä se osapuilleen olikin.

        kerroit. Sapetti niin maan perusteellisesti, kun tallennus lopahti kesken kaiken. Onni vaikuttikin liian ihanalta, osasi se mies olla kovin tolkun tuntuinen.
        Säälitti Hester Suen puolesta. Onneksi Pienessä aina oikeus voittaa.
        Vaikka kuinka aikuinen olen, tykkään sarjasta.

        Kiitos Sulle! ♥
        .


      • Annu.
        kun .. kirjoitti:

        kerroit. Sapetti niin maan perusteellisesti, kun tallennus lopahti kesken kaiken. Onni vaikuttikin liian ihanalta, osasi se mies olla kovin tolkun tuntuinen.
        Säälitti Hester Suen puolesta. Onneksi Pienessä aina oikeus voittaa.
        Vaikka kuinka aikuinen olen, tykkään sarjasta.

        Kiitos Sulle! ♥
        .

        Mielihyvin kerroin koska itsellenikin on joskus jäänyt joku jakso jostain sarjasta näkemättä ja silloin toivon että joku näkisi pienen vaivan ja kertoisi sen sitten minulle :)


      • Nyyh ja nyyh!
        Annu. kirjoitti:

        Siellä Hester-Sue oli just pajjaamassa hääpujuaan laatikkoon ja kertoi sille äijälle että sen vaimo oli käynyt. Sitten se sanoi että vaimon mukaan tämä mies oli edelleen juopotellut ja pelannut ja äijä kielsi kaiken ja sanoi olleensa ties kuinka kauan kuivilla, jolloin Caroline puuttui asiaan ja kertoi mitä tiesi siitä sen mukaryöstöstä. Sen ei auttanut kuin myöntää. Sitten se vaan lähti vetämään ja Hester-Sue meni kirkkoon ilmoittamaan häävieraille että he olivat muka jänistäneet eikä mitään häitä tulisi. Sitten häävieraat suunnistivat kuitenkin syömään kun kerran pöytä oli katettu. Hester-Sue kertoi sille miehelleen että ei enää vihaa tätä ja että vihatakseen pitäisi rakastaa. Siinä se osapuilleen olikin.

        Minä olen pudonnut kärryiltä Hester Suen sulhasasioissa. Eikös se ensin riiannut sen sokeainkoululla apumiehenä työskennelleen mustan miehen kanssa (Sam?)? Yhdessä jaksossahan H-S oli jo alttarilla menossa naimisiin sen rikkaan mustan miehen kanssa, mutta tuo Sam vai mikä se oli tuli sokeainkoulun lasten kanssa sinne kirkkoon, vaikka sulhanen oli kieltänyt lasten tulon sinne. Hester-Sue jätti sulhasen alttarille ja jatkoi matkaa lasten ja tuon Samin (?) kanssa.

        Minäkin ihmettelin sitä, etten nähnyt, mihin Ingalssien naapurin rouva ja vauva kuolivat. Kuoliko Maryn ja Adamin ensimmäinen lapsi vai ei?

        Välillä tulee näitä ihmeellisiä, irralliseksi jääviä rosvojoukkiojuttuja, joita en jaksa edes katsoa.

        Cassandran esittäjälle täydet pisteet naaman vääntämisestä uskottavaan parkumisilmeeseen.
        Toisinaan kyllä häiritsee, etteivät poskilla kimaltavat kyyneleet valu minnekään. Kenelläkään.

        Isä-Ingalssin konekiväärimäinen tekonauru (ha-ha-ha-ha-ha) on kaameaa kuunneltavaa.

        Äiti-Ingalssin alati kärsivällinen ja madonnamainen hymy saisi nykyaikana ajattelemaan mielialalääkkeitä.

        En muista, sensuroitiinko PTP:n jaksoja jo 1970-luvun lopulla, jolloin katsoin sarjan ensimmäistä kertaa. Kovasti itketti katsominen ja itkettää joskus vieläkin. Anoppikin (79 v) katsoo, vaikka paheksuu kunnon hellarina, ettei joka jakso ole riittävän hurskas ja opettavainen.

        Terveisiä kaikille muillekin PTP-faneille.


      • mie.
        Nyyh ja nyyh! kirjoitti:

        Minä olen pudonnut kärryiltä Hester Suen sulhasasioissa. Eikös se ensin riiannut sen sokeainkoululla apumiehenä työskennelleen mustan miehen kanssa (Sam?)? Yhdessä jaksossahan H-S oli jo alttarilla menossa naimisiin sen rikkaan mustan miehen kanssa, mutta tuo Sam vai mikä se oli tuli sokeainkoulun lasten kanssa sinne kirkkoon, vaikka sulhanen oli kieltänyt lasten tulon sinne. Hester-Sue jätti sulhasen alttarille ja jatkoi matkaa lasten ja tuon Samin (?) kanssa.

        Minäkin ihmettelin sitä, etten nähnyt, mihin Ingalssien naapurin rouva ja vauva kuolivat. Kuoliko Maryn ja Adamin ensimmäinen lapsi vai ei?

        Välillä tulee näitä ihmeellisiä, irralliseksi jääviä rosvojoukkiojuttuja, joita en jaksa edes katsoa.

        Cassandran esittäjälle täydet pisteet naaman vääntämisestä uskottavaan parkumisilmeeseen.
        Toisinaan kyllä häiritsee, etteivät poskilla kimaltavat kyyneleet valu minnekään. Kenelläkään.

        Isä-Ingalssin konekiväärimäinen tekonauru (ha-ha-ha-ha-ha) on kaameaa kuunneltavaa.

        Äiti-Ingalssin alati kärsivällinen ja madonnamainen hymy saisi nykyaikana ajattelemaan mielialalääkkeitä.

        En muista, sensuroitiinko PTP:n jaksoja jo 1970-luvun lopulla, jolloin katsoin sarjan ensimmäistä kertaa. Kovasti itketti katsominen ja itkettää joskus vieläkin. Anoppikin (79 v) katsoo, vaikka paheksuu kunnon hellarina, ettei joka jakso ole riittävän hurskas ja opettavainen.

        Terveisiä kaikille muillekin PTP-faneille.

        Eikö se ollut kuitenkin Joe Kagan nimeltään se musta mies sokeainkoululla, joka oli Hester Suesta kiinnostunut. Harmi että Hester Sue päässyt tuosta roistomaisesta ensirakkaudestaan ajoissa eroon ja ottanut Kagania. Ja tosiaankin Hester Suehan on ollut jo kahdesti menossa alttarille mutta kummallakun kerralla meno on tyssännyt viime hetkellä.
        Minullakin saa karvat pystyyn isä-Ingalsin karmiva nauru. Ja äiti on muka aina niin tyyni, rauhallinen ja ymmärtäväinen.
        Tämä eilinen tuplajakso meni kyllä niin yli hilseen meikäläiseltä. Jopa tässä naiviudessaan ylivertaisessa sarjassa tuo oli uskomatin ylilyönti. Melkein suljin telkkarin.
        No, siitä kaikesta huolimatta töllötän tätä sarjaa joka on leppoisaa katsottavaa eikä siinä tarvitse keskittyä edes juonessa pysymiseen kun siinä ei liiemmin sitä ole.


      • mitäaikaa?
        Nyyh ja nyyh! kirjoitti:

        Minä olen pudonnut kärryiltä Hester Suen sulhasasioissa. Eikös se ensin riiannut sen sokeainkoululla apumiehenä työskennelleen mustan miehen kanssa (Sam?)? Yhdessä jaksossahan H-S oli jo alttarilla menossa naimisiin sen rikkaan mustan miehen kanssa, mutta tuo Sam vai mikä se oli tuli sokeainkoulun lasten kanssa sinne kirkkoon, vaikka sulhanen oli kieltänyt lasten tulon sinne. Hester-Sue jätti sulhasen alttarille ja jatkoi matkaa lasten ja tuon Samin (?) kanssa.

        Minäkin ihmettelin sitä, etten nähnyt, mihin Ingalssien naapurin rouva ja vauva kuolivat. Kuoliko Maryn ja Adamin ensimmäinen lapsi vai ei?

        Välillä tulee näitä ihmeellisiä, irralliseksi jääviä rosvojoukkiojuttuja, joita en jaksa edes katsoa.

        Cassandran esittäjälle täydet pisteet naaman vääntämisestä uskottavaan parkumisilmeeseen.
        Toisinaan kyllä häiritsee, etteivät poskilla kimaltavat kyyneleet valu minnekään. Kenelläkään.

        Isä-Ingalssin konekiväärimäinen tekonauru (ha-ha-ha-ha-ha) on kaameaa kuunneltavaa.

        Äiti-Ingalssin alati kärsivällinen ja madonnamainen hymy saisi nykyaikana ajattelemaan mielialalääkkeitä.

        En muista, sensuroitiinko PTP:n jaksoja jo 1970-luvun lopulla, jolloin katsoin sarjan ensimmäistä kertaa. Kovasti itketti katsominen ja itkettää joskus vieläkin. Anoppikin (79 v) katsoo, vaikka paheksuu kunnon hellarina, ettei joka jakso ole riittävän hurskas ja opettavainen.

        Terveisiä kaikille muillekin PTP-faneille.

        vain se, mitä aikaa elävät noin suurinpiirtein? Jotain 1800-lukua? Alkua vai loppua, tietääkö kukaan? EN siis tarkoita, milloin nuo on filmattu.


      • Annu.
        mitäaikaa? kirjoitti:

        vain se, mitä aikaa elävät noin suurinpiirtein? Jotain 1800-lukua? Alkua vai loppua, tietääkö kukaan? EN siis tarkoita, milloin nuo on filmattu.

        Jossain jaksossa ihan lähiaikoina sanottiin jotain 1886 vuodesta. Siis se "Lauran" ääni siinä joka kertoo joskus tapahtumista.


      • Yhteisvastuu
        Annu. kirjoitti:

        Jossain jaksossa ihan lähiaikoina sanottiin jotain 1886 vuodesta. Siis se "Lauran" ääni siinä joka kertoo joskus tapahtumista.

        taisi olla sanottuna eilisessä jaksossa.

        Yhdeksäs ja viimeinen tuotantokausi eilen alkoi, suuria muutoksia lyhyesti kerrottiin. Charles ja Caroline lapsineen olivat menettäneet talonsa ja joutuivat Iowaan muuttamaan. Vaatemyyjä Charlesista tuli, mutta sitä ei taideta sarjassa enää seurata.

        Laurasta ja Almanzosta tullee loppujaksojen ajaksi pääpari. Kasvattilapsen saavat hekin, 11-vuotias Shannen Doherty häntä näyttelee.

        http://poistyopoydalta.blogspot.com/2009/10/beverly-hillsin-brenda-walshin-nuoruus.html


      • dlfdlfheop
        Yhteisvastuu kirjoitti:

        taisi olla sanottuna eilisessä jaksossa.

        Yhdeksäs ja viimeinen tuotantokausi eilen alkoi, suuria muutoksia lyhyesti kerrottiin. Charles ja Caroline lapsineen olivat menettäneet talonsa ja joutuivat Iowaan muuttamaan. Vaatemyyjä Charlesista tuli, mutta sitä ei taideta sarjassa enää seurata.

        Laurasta ja Almanzosta tullee loppujaksojen ajaksi pääpari. Kasvattilapsen saavat hekin, 11-vuotias Shannen Doherty häntä näyttelee.

        http://poistyopoydalta.blogspot.com/2009/10/beverly-hillsin-brenda-walshin-nuoruus.html

        istahdin eilen tv:n ääreen ja seurasin pientä taloa - mitä en ole tehnyt vuosikymmeniin - ja ihmettelin suuresti! onko näitä loppuajan jaksoja näytetty suomessa aikaisemmin? mä en ainakaan muista, että olisi tullut silloin 70-luvulla, kun sarjaa pikkutyttönä seurasin... tietääkö joku asian?


      • kuvaa,
        dlfdlfheop kirjoitti:

        istahdin eilen tv:n ääreen ja seurasin pientä taloa - mitä en ole tehnyt vuosikymmeniin - ja ihmettelin suuresti! onko näitä loppuajan jaksoja näytetty suomessa aikaisemmin? mä en ainakaan muista, että olisi tullut silloin 70-luvulla, kun sarjaa pikkutyttönä seurasin... tietääkö joku asian?

        myös, milloin sarjaa on esitetty. Myös se, että sarja ei ole suoraan kirjailijan kynästä, vaan tuotantoryhmä on muovannut sitä haluamaansa suuntaan.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pieni_talo_preerialla

        .


      • selvisi
        Yhteisvastuu kirjoitti:

        taisi olla sanottuna eilisessä jaksossa.

        Yhdeksäs ja viimeinen tuotantokausi eilen alkoi, suuria muutoksia lyhyesti kerrottiin. Charles ja Caroline lapsineen olivat menettäneet talonsa ja joutuivat Iowaan muuttamaan. Vaatemyyjä Charlesista tuli, mutta sitä ei taideta sarjassa enää seurata.

        Laurasta ja Almanzosta tullee loppujaksojen ajaksi pääpari. Kasvattilapsen saavat hekin, 11-vuotias Shannen Doherty häntä näyttelee.

        http://poistyopoydalta.blogspot.com/2009/10/beverly-hillsin-brenda-walshin-nuoruus.html

        (oliko nimi ihan oikein) näytti niin tutun näköiseltä. Kiinnitin siihen huomiota, mutta en osannut yhdistää Shannen Dohartyyn.


      • mievaan:)
        selvisi kirjoitti:

        (oliko nimi ihan oikein) näytti niin tutun näköiseltä. Kiinnitin siihen huomiota, mutta en osannut yhdistää Shannen Dohartyyn.

        Oon tallettanu noita jaksoja ja katon niitä nyt vähän jälkijunassa. Multa jäi väliin jakso, jossa Nancy tuli, joten viitsiskö joku kertoa että mistä se Nancy ilmestyi Olesoneille? :)
        kiitos!


      • Annu.
        mievaan:) kirjoitti:

        Oon tallettanu noita jaksoja ja katon niitä nyt vähän jälkijunassa. Multa jäi väliin jakso, jossa Nancy tuli, joten viitsiskö joku kertoa että mistä se Nancy ilmestyi Olesoneille? :)
        kiitos!

        Kun Nellie oli ilmoittanut Olesoneille että he jäävät asumaan sinne oliko se nyt New Yorkiin, niin rouva Oleson sai sellaisen masennuksen ettei edes noussut sängystä viikkotolkulla ja Nels oli jo todella huolestunut kuten myös tohtori. Sitten joku keksi että voisikohan orpokodista löytyä joku kymmenkesäinen tyttö, jonka ne voisivat adoptoida. Rouva Oleson oli ensin vastaan koko ajatusta mutta sitten Charles vei Cassandran Mrs Olesonin luo visiitille ja rouvapa innostui että haluaisi käydä orpokodissa katsomassa jotain tyttöä. Sitten ne menivät sinne mutta ei rouva hyväksynyt niitä esiteltyjä tyttöjä kun eivät muka olleet tarpeeksi "Nelliemäisiä". Olivat jo pois lähtemässä kun jostain huoneesta alkoi kuulua hirveää parkumista ja mekastusta. Sitten sieltä ryntäsi ulos kiukkuinen kymmenvuotias tyttö joka huusi että vihaa teitä kaikkia ja siitäkös Mrs Oleson innostui. Se sanoi että tuon tytön hän haluaa ja Nelsparka lähti juoksemaan sitä tyttöä kiinni. Jotenkin se sitten sai sen kiinni ja se tyttö sulkeutui huoneeseensa eikä suostunut avaamaan ovea. Sitten rouva puhui sille oven ulkopuolella ja selitti että hän ymmärtää sitä Nancyä hyvin kun on ollut itse pienenä samanlainen ja että hänellä on ollut samanlainen tyttö ja että haluaisi lelliä piloille Nancyn ja pukea ja ostaa sille kaikkea hienoa. Sieltä se sitten viimein tuli ulos ja ne veivät sen mukaansa. Willie ei ollut yhtään innostunut ajatuksesta ja sanoi että juuri kun Nelliestä päästiin eroon niin ne tuovan toisen. Ja Nellie 2. siitä tulikin, ainakin käytöksensä puolesta.
        En tiedä tuliko tässä kaikki mutta suurin piirtein.


      • mievaan:)
        Annu. kirjoitti:

        Kun Nellie oli ilmoittanut Olesoneille että he jäävät asumaan sinne oliko se nyt New Yorkiin, niin rouva Oleson sai sellaisen masennuksen ettei edes noussut sängystä viikkotolkulla ja Nels oli jo todella huolestunut kuten myös tohtori. Sitten joku keksi että voisikohan orpokodista löytyä joku kymmenkesäinen tyttö, jonka ne voisivat adoptoida. Rouva Oleson oli ensin vastaan koko ajatusta mutta sitten Charles vei Cassandran Mrs Olesonin luo visiitille ja rouvapa innostui että haluaisi käydä orpokodissa katsomassa jotain tyttöä. Sitten ne menivät sinne mutta ei rouva hyväksynyt niitä esiteltyjä tyttöjä kun eivät muka olleet tarpeeksi "Nelliemäisiä". Olivat jo pois lähtemässä kun jostain huoneesta alkoi kuulua hirveää parkumista ja mekastusta. Sitten sieltä ryntäsi ulos kiukkuinen kymmenvuotias tyttö joka huusi että vihaa teitä kaikkia ja siitäkös Mrs Oleson innostui. Se sanoi että tuon tytön hän haluaa ja Nelsparka lähti juoksemaan sitä tyttöä kiinni. Jotenkin se sitten sai sen kiinni ja se tyttö sulkeutui huoneeseensa eikä suostunut avaamaan ovea. Sitten rouva puhui sille oven ulkopuolella ja selitti että hän ymmärtää sitä Nancyä hyvin kun on ollut itse pienenä samanlainen ja että hänellä on ollut samanlainen tyttö ja että haluaisi lelliä piloille Nancyn ja pukea ja ostaa sille kaikkea hienoa. Sieltä se sitten viimein tuli ulos ja ne veivät sen mukaansa. Willie ei ollut yhtään innostunut ajatuksesta ja sanoi että juuri kun Nelliestä päästiin eroon niin ne tuovan toisen. Ja Nellie 2. siitä tulikin, ainakin käytöksensä puolesta.
        En tiedä tuliko tässä kaikki mutta suurin piirtein.

        Hei kiitos tuhannesti!!! Tuli kyllä kaikki tarpeellinen, ainakin oon nyt perillä taas siitä mitä on tapahtunut! :)) kiitos!


      • Annu.
        mievaan:) kirjoitti:

        Hei kiitos tuhannesti!!! Tuli kyllä kaikki tarpeellinen, ainakin oon nyt perillä taas siitä mitä on tapahtunut! :)) kiitos!

        Ole hyvä, hyvä että voin olla avuksi :)


      • Nyyh ja nyyh!
        mie. kirjoitti:

        Eikö se ollut kuitenkin Joe Kagan nimeltään se musta mies sokeainkoululla, joka oli Hester Suesta kiinnostunut. Harmi että Hester Sue päässyt tuosta roistomaisesta ensirakkaudestaan ajoissa eroon ja ottanut Kagania. Ja tosiaankin Hester Suehan on ollut jo kahdesti menossa alttarille mutta kummallakun kerralla meno on tyssännyt viime hetkellä.
        Minullakin saa karvat pystyyn isä-Ingalsin karmiva nauru. Ja äiti on muka aina niin tyyni, rauhallinen ja ymmärtäväinen.
        Tämä eilinen tuplajakso meni kyllä niin yli hilseen meikäläiseltä. Jopa tässä naiviudessaan ylivertaisessa sarjassa tuo oli uskomatin ylilyönti. Melkein suljin telkkarin.
        No, siitä kaikesta huolimatta töllötän tätä sarjaa joka on leppoisaa katsottavaa eikä siinä tarvitse keskittyä edes juonessa pysymiseen kun siinä ei liiemmin sitä ole.

        No, Joehan se oli. Mikä lie Uncle-Sam sekoitti ajatukseni.

        Olet oikeassa, ettei kannata kovin paljoa takertua sarjan epäloogisuuteen. Tärkeintä on sarjan hyvä henki. Eipä tule mieleen toista samanlaista, mutta Larkinin perheestä kertova "Oi ihana toukokuu" oli mielestäni omalla tavallaan yhtä hyväntuulinen ja koskettava.


      • Annu.
        mievaan:) kirjoitti:

        Oon tallettanu noita jaksoja ja katon niitä nyt vähän jälkijunassa. Multa jäi väliin jakso, jossa Nancy tuli, joten viitsiskö joku kertoa että mistä se Nancy ilmestyi Olesoneille? :)
        kiitos!

        Siinä on sitten karmea mukula. Eilisessäkin jaksossa niitä metkuja taas. No, täytyyhän siinäkin sarjassa joku semmoinen olla että jotain tapahtuu.


      • kauppiasrouvaankin
        Annu. kirjoitti:

        Siinä on sitten karmea mukula. Eilisessäkin jaksossa niitä metkuja taas. No, täytyyhän siinäkin sarjassa joku semmoinen olla että jotain tapahtuu.

        osattu valita mahdollisimman luotaantyöntävä tyyppi, hyi, kuinka osaakin suutaan väännellä. :///

        Hyvä valinta, ei siitä mihinkään pääse.


    • Mihin,

      miksi ovat muuttaneet? On jäänyt muutama jakso välistä, ja yhtäkkiä heitä ei näy missään?
      Mihin niin iso perhe on muuttanut, miksi, ja mitä tekemään?

      Kiitos kaunis, jos joku viitsii vaivautua! :)

      --

      • Tämä on jo kerrottu muutama viesti ylempänä, mutta kertaus on opintojen äiti:

        Ingalssin perheellä oli ilmeisesti mennyt hieman huonosti (rahallisesti) ja olivat joutuneet myymään talonsa ja muuttamaan Iowaan, jossa Charles oli ryhtynyt vaatekauppiaaksi. Tämä kerrottiin sarjassa erittäin lyhyesti kun sarja 9. ja viimeinen kausi alkoi viime viikolla.


      • Mihin,
        Jontte82 kirjoitti:

        Tämä on jo kerrottu muutama viesti ylempänä, mutta kertaus on opintojen äiti:

        Ingalssin perheellä oli ilmeisesti mennyt hieman huonosti (rahallisesti) ja olivat joutuneet myymään talonsa ja muuttamaan Iowaan, jossa Charles oli ryhtynyt vaatekauppiaaksi. Tämä kerrottiin sarjassa erittäin lyhyesti kun sarja 9. ja viimeinen kausi alkoi viime viikolla.

        kun en lukenut ketjua tarkempaa. No, kertaus on opintojen äiti, jospa asia selvisi jollekin muullekin. :)

        Ihmeen nopsaan ja vähin äänin häipyivät, olen katsellut ja kuunnellut tarkkaan, vaan eipä heitä kaipailla.

        Hyvä sarja, ei voi mitään, ja kiitti vielä!

        ☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺


      • Annu.
        Jontte82 kirjoitti:

        Tämä on jo kerrottu muutama viesti ylempänä, mutta kertaus on opintojen äiti:

        Ingalssin perheellä oli ilmeisesti mennyt hieman huonosti (rahallisesti) ja olivat joutuneet myymään talonsa ja muuttamaan Iowaan, jossa Charles oli ryhtynyt vaatekauppiaaksi. Tämä kerrottiin sarjassa erittäin lyhyesti kun sarja 9. ja viimeinen kausi alkoi viime viikolla.

        Siis jos Ingalsien ei kannattanut pitää tilaa niin kuinka muka sitten niiden jotka siihen muuttivat? Aika typerä tuollainen juoni. Nyt sarjassa siis ei näytetä ilmeisesti muuta kuin Mrs Olssonin ja Nancyn temppuilua. Lakkaa kiinnostamasta koko sarja jos niin menee. Ja ovathan nuo ennenkin kokeilleet kaupunkielämää eikä se silloin heille sopinut :0


      • eevis_
        Annu. kirjoitti:

        Siis jos Ingalsien ei kannattanut pitää tilaa niin kuinka muka sitten niiden jotka siihen muuttivat? Aika typerä tuollainen juoni. Nyt sarjassa siis ei näytetä ilmeisesti muuta kuin Mrs Olssonin ja Nancyn temppuilua. Lakkaa kiinnostamasta koko sarja jos niin menee. Ja ovathan nuo ennenkin kokeilleet kaupunkielämää eikä se silloin heille sopinut :0

        Minultakin jäi katsomatta muutamia jaksoja ja suuresti ihmettelin kun Ingalsien perhe yhtäkkiä hävisi. Nyt selvisi sekin, että ovat muuttaneet.. Mutta ihmetyttää, että sarjan päähenkilöt noin vain hävisivät?!! Oliko siinä jaksossa sitten tarkemmin selvitetty näitä taloudellisia vaikeuksia, että miksi menettivät talonsa ja miksi päätyivät muuttamaan muualle? Sen lähdön jälkeen ei ilmeisesti Ingalssin perheen elämästä paljoa kerrota. Minun mielestäni sarja meni pilaalle tämän lähdön jälkeen.. keskeiset henkilöt hävisivät noin vain. Olikohan siihen joku tuotannollinen syy..


    • ...

      Tuskin näyttävät sitäkään kun Albert kuolee...

      • Across The Universe

        Mitä Alpulle tapahtui?

        Olen seurannut PTP:aa ensi kerran joskus 1970- ja 1980-luvuilla. Hyvin monet jaksot ja juonenkäänteet ovat tuttuja ja palautuvat mieleen, kun niitä nykyisin katselee. mutta Alpun kuolemaa en muista.


      • Annu.
        Across The Universe kirjoitti:

        Mitä Alpulle tapahtui?

        Olen seurannut PTP:aa ensi kerran joskus 1970- ja 1980-luvuilla. Hyvin monet jaksot ja juonenkäänteet ovat tuttuja ja palautuvat mieleen, kun niitä nykyisin katselee. mutta Alpun kuolemaa en muista.

        You Tubessa on jaksoja nimellä Look back yesterday 1/3, joissa asia selviää.
        http://www.youtube.com/watch?v=51dHpJrTmYY


      • Annu. kirjoitti:

        You Tubessa on jaksoja nimellä Look back yesterday 1/3, joissa asia selviää.
        http://www.youtube.com/watch?v=51dHpJrTmYY

        Netti kertoi, että tuo "Look Back Yesterday" on yksi 9. kauden jälkeen tuotetuista TV-elokuvista, joihin viitataan myös usein 10. kautena.

        Toivoisin Ylen esittävän myös nuo TV-elokuvat, mutta pahoin pelkään, että toisin saattaa käydä.


      • ymmällään??

        Albert kuolee, kun näin jakson jossa Lauran ääni kertoi,että Albert palasi lääkäriksi...? Kuoleeko sitten aikuisena..?


    • jakso.

      Huumori on mukavaa, vaan tuo oli täyttä pelleilyä.
      Hävetti katsoa.

      • ei tyypillistä

        en edes puoliväliin asti! Jo alkusenteiltä sain tarpeekseni.


      • Annu.
        ei tyypillistä kirjoitti:

        en edes puoliväliin asti! Jo alkusenteiltä sain tarpeekseni.

        Todella surkea jakso. En minäkään viitsinyt katsoa kokonaan sitä.


    • jee...

      Olipas raju jakso tuo keskiviikon ja torstain tuplajakso. Ihme että esittivät sen kun sehän nyt oli "niin herkkähermoisille sopimatonta..."

      • elliivo

        Aika rankkoja aiheita käsitellään.
        Näköjään nuo elokuvat poikkeavat täysin näistä sarjan tapahtumista koska eilisen jäkson päätteeksi Laua kertoi Albertin palanneen aikuisena Walnut Groveen lääkäriksi.
        Sarjan juonesta pidän enemmän koska Albert on suosikkihahmoni.


      • eivät ..
        elliivo kirjoitti:

        Aika rankkoja aiheita käsitellään.
        Näköjään nuo elokuvat poikkeavat täysin näistä sarjan tapahtumista koska eilisen jäkson päätteeksi Laua kertoi Albertin palanneen aikuisena Walnut Groveen lääkäriksi.
        Sarjan juonesta pidän enemmän koska Albert on suosikkihahmoni.

        enää ole edes Lauran kirjoittamia, eikä niillä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

        http://www.kolumbus.fi/pienitalopreerialla/KEHYS-tosi.htm


    • Huomasin tuossa, että Yle on jättänyt tältäkin kaudella yhden jakson näyttämättä. 19.10. esitetyn jakson "Tervetuloa Olesonvilleen" (Welcome To Olesonville) ja 20.10. esitetyn jakson "Pikku Lou" (Little Lou) välissä olisi pitänyt olla jakso nimeltään "Rage".

    • Annu.

      Missäs vaiheessa se Laura on odottanut sitä vauvaa? Minä luulin katsoneeni kaikki jaksot mutta tuosta raskaudesta en ole tiennyt mitään. Kumma miten siinä sarjassa kuolee noita vauvoja, kuten Marynkin. Miksi ihmeessä varsinkin se Maryn vauva "tapettiin", se säälitti kovasti kun oli niiden ainoa.

      • mistä oli

        kyse tänäisessä jaksossa, kun olin unohtanut tallentaa, ja näin vain alle puolet.
        Nytpä se selvisi, jotain tuollaista ounastelinkin.

        Siis ei saanut keskenmenoa, edellinenkinhän näyttää vielä vauvalta?


      • "Missäs vaiheessa se Laura on odottanut sitä vauvaa? Minä luulin katsoneeni kaikki jaksot mutta tuosta raskaudesta en ole tiennyt mitään."

        Siinä jakson alussa Laura kertoi, että he olivat jouluna juhlineet Rosen synttäreitä ja siitä lopputuloksena oli, että syksyllä 1889 tapahtui se mitä jaksossa tapahtui. eli sarja hyppäsi suoraan ajasta ennen kyseista raskautta aikaan jolloin vauva syntyi.


      • Annu.
        Jontte82 kirjoitti:

        "Missäs vaiheessa se Laura on odottanut sitä vauvaa? Minä luulin katsoneeni kaikki jaksot mutta tuosta raskaudesta en ole tiennyt mitään."

        Siinä jakson alussa Laura kertoi, että he olivat jouluna juhlineet Rosen synttäreitä ja siitä lopputuloksena oli, että syksyllä 1889 tapahtui se mitä jaksossa tapahtui. eli sarja hyppäsi suoraan ajasta ennen kyseista raskautta aikaan jolloin vauva syntyi.

        Kiitos tiedosta. Minulta jäi vähän alusta katsomatta joten se siis selittyi sillä.


    • Herkistelijä nyyh

      Tietääkö kukaan miksi perhe jätettiin pois tästä sarjasta aikoinaan?
      Harmi että sarja jätetään kesken, olisivat nyt näyttäneen sen loppuun asti kerralla. Pettynyt olen Ylen touhuihin :(

      • tv-veteraani

        Itse oon jo keski-ikäinen ett muistan sarjaa 70-luvulta lähtien. Viimeisimmät jaksot tuli joskus 80-luvun puolivälissä, jossa Albert oli kuolemassa ja jakson lopussa kiipesi muitten kans vuoren huipulle. Sitten vihoviimeisessä jaksossa (muistaakseni 2-osainen) eräs mies sai jostain USAn lakipykälän kautta omistamaan koko kylän itselleen, jolloinka kylän asukkaat päättivät räjäyttää kaikki rakennukset maan tasalle ettei mies olisi saanut kaikki talot omistukseen ja jäljelle ei jäänyt muu kuin kirkko. Lopuksi asukkaat lähtivät evakkoon muualle.


    • Annu.

      Ärsyttävä tuo Edwards. Kumma kun oli niin rakas tämä Mathew sille vaikka muistaakseni hänellä oli jossain alkupuolen jaksoista omakin perhe ja lapsiakin ja ne hän jätti eikä pidä yhteyttä. Aika tekopyhä.
      Ja aina sillä on sama paita päällä, peseeköhän edes sitä...

      • vai ..

        miksi muistelen, että Edwards meni naimisiin postineidin kanssa. Sitten saivat perheeseensä kuolleen lesken kolme lasta?
        Jätti perheensä?

        Missä muu perhe on nyt?
        .


      • Annu.
        vai .. kirjoitti:

        miksi muistelen, että Edwards meni naimisiin postineidin kanssa. Sitten saivat perheeseensä kuolleen lesken kolme lasta?
        Jätti perheensä?

        Missä muu perhe on nyt?
        .

        Olisiko ne lapset sitten niitä lesken lapsia mutta kummastuttaa kun jätti sen perheensä. Se alkoi juopotella silloin.


      • vai .. kirjoitti:

        miksi muistelen, että Edwards meni naimisiin postineidin kanssa. Sitten saivat perheeseensä kuolleen lesken kolme lasta?
        Jätti perheensä?

        Missä muu perhe on nyt?
        .

        Edwards ja postineiti olivat naimisissa ja he tosiaan saivat/adoptoivat kolme sisarusta. Jossain välissä Edwards ja hänen perhhensä olivat muuttaneet pois Walnut Grovesta (he vain olivat yhtäkkiä sarjasta kadonneet, eikä asiaan koskaan kunnolla selitetty). Myöhemmin Edwardsin vanhin poika John (muistaakseni) oli kuollut opiskelemassa ollessaan ja tätä asiaa Edwards ja Charles selvittelivät eräässä jaksossa, jossa lopulta selvisi, että Edwardsin poika olikin oikeasti murhattu / tapettu tahallisesti. Tämän tapauksen jälkeen Edwards oli alkanut juopottelemaan ja kun sitä oli jatkunut pidemmän aikaa, hänen vaimonsa ei enää jaksanut ja heitti Edwardsin pihalle (tämä oli viimeinen kerta kun Edwardsin vaimoa tai lapsia sarjassa näytettiin). Tässä vaiheessa Edwards palasi Walnut Groveen.


      • vai ..
        Jontte82 kirjoitti:

        Edwards ja postineiti olivat naimisissa ja he tosiaan saivat/adoptoivat kolme sisarusta. Jossain välissä Edwards ja hänen perhhensä olivat muuttaneet pois Walnut Grovesta (he vain olivat yhtäkkiä sarjasta kadonneet, eikä asiaan koskaan kunnolla selitetty). Myöhemmin Edwardsin vanhin poika John (muistaakseni) oli kuollut opiskelemassa ollessaan ja tätä asiaa Edwards ja Charles selvittelivät eräässä jaksossa, jossa lopulta selvisi, että Edwardsin poika olikin oikeasti murhattu / tapettu tahallisesti. Tämän tapauksen jälkeen Edwards oli alkanut juopottelemaan ja kun sitä oli jatkunut pidemmän aikaa, hänen vaimonsa ei enää jaksanut ja heitti Edwardsin pihalle (tämä oli viimeinen kerta kun Edwardsin vaimoa tai lapsia sarjassa näytettiin). Tässä vaiheessa Edwards palasi Walnut Groveen.

        Kiva, kun selitit tilanteen. Kumma, vaikka minäkin luulen katsoneeni jokaisen jakson, aina tuntuu jäävän joku väliin.


      • elliivo
        Jontte82 kirjoitti:

        Edwards ja postineiti olivat naimisissa ja he tosiaan saivat/adoptoivat kolme sisarusta. Jossain välissä Edwards ja hänen perhhensä olivat muuttaneet pois Walnut Grovesta (he vain olivat yhtäkkiä sarjasta kadonneet, eikä asiaan koskaan kunnolla selitetty). Myöhemmin Edwardsin vanhin poika John (muistaakseni) oli kuollut opiskelemassa ollessaan ja tätä asiaa Edwards ja Charles selvittelivät eräässä jaksossa, jossa lopulta selvisi, että Edwardsin poika olikin oikeasti murhattu / tapettu tahallisesti. Tämän tapauksen jälkeen Edwards oli alkanut juopottelemaan ja kun sitä oli jatkunut pidemmän aikaa, hänen vaimonsa ei enää jaksanut ja heitti Edwardsin pihalle (tämä oli viimeinen kerta kun Edwardsin vaimoa tai lapsia sarjassa näytettiin). Tässä vaiheessa Edwards palasi Walnut Groveen.

        Minulla on sellainen muistikuva Edwardsista että hän oli jotenkin loukannut itsensä ja Laura lähti isänsä kanssa häntä tapaamaan sinne jonnekin missä Edwardsit silloin asuivat.
        Edw oli hyvin katkera kohtalostaan ja halusi lähteä metsälle jonne sitten lähti myös Laura ja Edwardsin poika sekä Lauran isä.
        Edw yritti tappaa itsensä siellä metsässä ampumalla itseään suuhun mutta Carles ehti potkaista aseen sivuun viime hetkellä.
        Edwards oi minustakin epämiellyttävä henkilö. Silloin vielä pidin hänestä kun hän ei ollut perheellinen.
        Nyt loppujaksoissa ei voinut olla miettimättä miksi hän ei välittänyt yhtään oikeasta peheestään mutta takertui Mathewiin ja leikki marttyyri-isää.


    • Anonyymi

      Paras sarja mut miks ihmees niitä ei bäytetä enää ylessä ja tietääkö joku mistä muualta niitä voi kattoo?

      • Anonyymi

        Nyt on Viaplayssä yhdeksän kautta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe