että unen tarve vähenee iän myötä?
Minulle riitti 6 tuntia muutama vuosi sitten, vaan nykyään en saa kyllikseni nukkumisesta. Varsinkaan viikonloppuisin. Liekö syynä pätkäuni, joka pitää hereillä ainakin pari tuntia harva se yö?
Onko tosi?
28
212
Vastaukset
Nuorena kun ei olis aikaa nukkua väsyttää älyttömästi ja nyt kun olis aikaa nukkua ei väsytä,kauhee rakeria.
Huomen aamust meinaan aikasin polkasta fillarin tielle.- ei tuo
ollut tarkoitettu sinulle... sinut tuntien, velvollisuus kiskoo hereille kello viis.
Minä taasen lorvin seitsemään aina kun tilaisuus tulee. Onneksi on liukuva työaika... - sanoo_suttura*
vaikka minne menossa, niin mikä sinut polkee tien päälle?
- Jaguaari,
sanoo_suttura* kirjoitti:
luulen ma.
Sisulla tankattuna, tietenkin. sanoo_suttura* kirjoitti:
Mä olen hunninkolle menossa ja sinne poljetaan kuntoilun vuoksi.
Mul on taas 9kk paussin jälkeen tilaisuus pyöräillä ja nautin joka sekunnista.
Nyt meen maate et jaksaa polkea,öitä sulle ,vahinko kun ilmestyt ain näin myöhään palstalle.
Mut sellaistahan elämä on,täyn pettymyksii- sanoo_suttura*
koti-kiusattu kirjoitti:
Mä olen hunninkolle menossa ja sinne poljetaan kuntoilun vuoksi.
Mul on taas 9kk paussin jälkeen tilaisuus pyöräillä ja nautin joka sekunnista.
Nyt meen maate et jaksaa polkea,öitä sulle ,vahinko kun ilmestyt ain näin myöhään palstalle.
Mut sellaistahan elämä on,täyn pettymyksiiKaikki hyvä viedään sivu suun.
....olet musta....olet ruma...kalliolla auringossa.... - olipa mukawaa
Kaikki hyvä viedään sivu suun.
....olet musta....olet ruma...kalliolla auringossa....nähdä pitkästä aikaa.
Juuri päivällä mietinkin sinua. - Sanoo_suttura*
olipa mukawaa kirjoitti:
nähdä pitkästä aikaa.
Juuri päivällä mietinkin sinua.nikissäsi laittaa mielikuvituksen liikkelle.
- olen yrittänyt
Sanoo_suttura* kirjoitti:
nikissäsi laittaa mielikuvituksen liikkelle.
leipoa uutta sen inhoamani tilalle, mutten ole kyennyt. :(
Jospa joskus, joku aamu, aate vilahtaa aivoihini, ja uuden, paremman huomisen osaan muovata, uudella nimelläni?
Ehkä, silti, tiedä kannattaako se? - ottaa kantaa
olen yrittänyt kirjoitti:
leipoa uutta sen inhoamani tilalle, mutten ole kyennyt. :(
Jospa joskus, joku aamu, aate vilahtaa aivoihini, ja uuden, paremman huomisen osaan muovata, uudella nimelläni?
Ehkä, silti, tiedä kannattaako se?luonteesi, se vaatii haastetta. Mielipidettä.
- sen sanoit.
ottaa kantaa kirjoitti:
luonteesi, se vaatii haastetta. Mielipidettä.
Parhaat nikit täällä kuvaavat ihmistä, hänen sisintään, ainakin himpun verran.
Jos mullei oo, luonnetta?
Nyt laitan luonteeni pielukselle.
Kiitos mielenkiinnosta asiaan!
- kuin kerroit.
Nuorempana nukkuu kuin tukki, vanhempana pätkäilee, heräilee välillä, ja herätessäänkin on uninen.
Joskus tuntuu, että voisi nukkua vuorokauden ympäri.- sanoo_suttura*
tuossa tilanteessa?
Nukkua pitempään, välillä heräilen, vai kärsien unen puutteesta? - joka yö
3 2,5 3 tuntia. Siis herään välissä ja katson kelloa ja nukahdan kohta taas. Ihan vakio homma, ihme kyllä. Ihan kuin olis joku sisäinen säätö.
7,5 tuntia on ihan normaali aikuisen yöunen määrä.
Olen lukenut että yli 9:n tunnin unet aikuisella lisää sydäntapahtumien määrää. Niin että kellon ympäri jos tekee jonkun mieli nukkua, niin vaikuttais kyllä enemmänkin masennukselta, ei normaalilta ruumiilliselta väsymykseltä. - unen puutteesta,
tuossa tilanteessa?
Nukkua pitempään, välillä heräilen, vai kärsien unen puutteesta?ja sopivissa käänteissä ottaa löysin rantein.
Leipäillä, ihan olemisen ihanuudesta.
Laiskotella laiskottelemisen synnillisyydestä. ;)))) - niinkin,
joka yö kirjoitti:
3 2,5 3 tuntia. Siis herään välissä ja katson kelloa ja nukahdan kohta taas. Ihan vakio homma, ihme kyllä. Ihan kuin olis joku sisäinen säätö.
Olen lukenut että yli 9:n tunnin unet aikuisella lisää sydäntapahtumien määrää. Niin että kellon ympäri jos tekee jonkun mieli nukkua, niin vaikuttais kyllä enemmänkin masennukselta, ei normaalilta ruumiilliselta väsymykseltä.mutta kun ensiheräämisen jälkeen nautitut nukkumisen lisäminuutit tuntuvat syyllisen makeilta.
Joskus uni on kuin ihanin nautinto, minkä ajatella osaa. - sanoo_suttura*
joka yö kirjoitti:
Olen lukenut että yli 9:n tunnin unet aikuisella lisää sydäntapahtumien määrää. Niin että kellon ympäri jos tekee jonkun mieli nukkua, niin vaikuttais kyllä enemmänkin masennukselta, ei normaalilta ruumiilliselta väsymykseltä.olen lukenut ja kuullut että väsymys voi olla masennusta.
Auttaako siihen uni vai hormoonit? - nukkua!
joka yö kirjoitti:
Olen lukenut että yli 9:n tunnin unet aikuisella lisää sydäntapahtumien määrää. Niin että kellon ympäri jos tekee jonkun mieli nukkua, niin vaikuttais kyllä enemmänkin masennukselta, ei normaalilta ruumiilliselta väsymykseltä.Huom. Latojan huomautus.
Unettomuuskin lisää sydänvaivoja, nostaa verenpainetta, diabetesriskiä, onnettomuusriskiä, ym. - mistä
olen lukenut ja kuullut että väsymys voi olla masennusta.
Auttaako siihen uni vai hormoonit?masennus johtuu. Jos on vaihdevuosista johtuvaa, niin hormonihoito tulee kysymykseen, mutta jos on jotain syvempää masennusta, niin masennuslääkkeillä korjataan asiaa. Hormonivajeenhan saa verikokeilla selvitettyä. Kilpirauhasen vajaatoimintakin voi aiheuttaa masennusta ja se hoidetaan Thyroxinilla eli kilpirauhashormonilla. Sekin sairaus tutkitaan verikokeilla.
- sanoo ystävä
mistä kirjoitti:
masennus johtuu. Jos on vaihdevuosista johtuvaa, niin hormonihoito tulee kysymykseen, mutta jos on jotain syvempää masennusta, niin masennuslääkkeillä korjataan asiaa. Hormonivajeenhan saa verikokeilla selvitettyä. Kilpirauhasen vajaatoimintakin voi aiheuttaa masennusta ja se hoidetaan Thyroxinilla eli kilpirauhashormonilla. Sekin sairaus tutkitaan verikokeilla.
mutta selitäppäs se meikäläiselle, normaalille naiselle.
Minulle, joka olen ikäni tehnyt töitä vaikkapa kunnalle tai valtiolle. Ollut tavisavioliitossa ilman sen suurempia draamoja... - A.A.
nukkua! kirjoitti:
Huom. Latojan huomautus.
Unettomuuskin lisää sydänvaivoja, nostaa verenpainetta, diabetesriskiä, onnettomuusriskiä, ym.....riskiä sairastua verisuonitauteihin, diabetekseen yms. Söit mitä tahansa, googlettamalla löydät vastauksen; riskiruokaa.
- Meriläinen
mutta joskus tuntuu että vaikka nukkuis kuinka paljon se ei riitä.
Toisinaan taas valvoo vaikka pitäis nukkua, ei tule uni ei sitten niin millään.
Mutta aina kun en nuku niin ajattelen että aikani valvoessa kyllä se unikin tulee ja aina on kans tullut.- sanoo_suttura*
ottaa päähän se, että lepo lasketaan tunneissa.
Samperi sentään! Kuka sen tietää milloin minä olen nukkunut tarpeeksi? - Meriläinen
ottaa päähän se, että lepo lasketaan tunneissa.
Samperi sentään! Kuka sen tietää milloin minä olen nukkunut tarpeeksi?itseäsi ei muut tiedäkään, mulle ei ole koskaan riittänyt kuusi tuntia. Vähintään kahdeksan tuntia kunnon unta ja olen oikeasti pirteä, mutta useimmiten pitää mennä vähemmillä unilla varsinkin vuorotyö verottaa jonkun verran.
Nyt lomalla oli taas hyvä kun sai mennä ajoissa nukkumaan nousta ylös kun tuntui, kummasti piristi.
- mutta kun vastaavasti
vähenee valveillaoloaikana aktiivisuus, unesta tulee kevyttä ja katkonaista. Joskus se univelka sitten on kirittävä takaisin.
Mitä enemmän valveilla itseään rasittaa, sen syvemmän yöunen saa. Mutta kokonaisuutena vanhan ihmisen unentarve vähenee. - Pirre*
sen minkä nukun, eli 6 - 7 tuntia, en yleensä heräile välillä, - paitsi jos kuulen kolinoita tai muita ulkopuolisia ääniä.
Iän myötä unen taso ainakin kevenee; nykyään kärsin kuorsauksesta, - ei haitannu joskus yhtään, oli paremminkin unilääkettä. Eipä olla tavattu pitkään aikaan. Missäköhän lienet huininut, ikääntyvä suttura, heh heh älä naurata minua heti aamusta.
Sinä olet vielä kaukana ikääntyvästä, kun kerta uni maittaa. Sama juttu täällä, en ole unettomuudesta kärsinyt milloinkaan, uni maistuu.- yössä on
noustava vessaan. Eikä ne turhia käyntejä ole. Kiusallista, uni katkeaa. Nuorempana ei tätä ongelmaa ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad1011795- 591170
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4441139- 1701043
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän131822- 58821
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä49766- 84763
- 51718
- 57681