Vertailua palvelusta

Soneran entisenä asiakkaana ja nykyisen Ainan asiakkaana olen saanut vertailupohjaa hieman.
Seuraavassa linkissä hieman pohjaa avaukseeni.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6665764

Noin kuukausi sitten tein vikailmoituksen Ainalle laajakaistan katkeiluista. Tässä on jo heti ensimmäinen ero eli soitto oli ilmainen kun Soneralla vioista ilmoittaminenkin maksaa.
Vikailmoituksen vastaanottaja tarkisti heti linjan ja totesi että virheitä on. Työmääräys meni eteenpäin ja parin päivän päästä asentaja soitti ja ilmoitti että vika oli kytkentäaseman kortilla. Samalla hän ilmoitti että mittausten mukaan lankalinja kytkentäasemalta talolle on huono ja kehoitti tekemään uuden vikailmoituksen jos linja rupeaa uudelleen katkeileen.

Vika ilmaantuikin uudelleen ja tänään tein uuden vikailmoituksen eikä ollut minkäänlaisia jonossa odottamisia. Asia oli yksinkertaisen helppo ja vikailmoituksen vastaanottaja sanoi että hän laittaa linja-asentajat asialle. Siinä ei sen enempää selitelty vaan ruvettiin heti toimeen eikä ruveta vihjailemaan että vika on mahdollisesti käyttäjässä.

Kerroin samalla että linja on usein kokenut kovia ja puita on kaatunut lankojen päälle monet kerrat.
http://koti.mbnet.fi/rauno2/todiste/kuusikaat.JPG

Suora salamanisku on katkaissut linjan ainakin kaksi kertaa.
http://koti.mbnet.fi/rauno2/todiste/kaapeli.jpg
Tolpan suojahattukin lensi iskun voimasta pois vaikka salama iski tolpan välin verran kauemmaksi.
http://koti.mbnet.fi/rauno2/todiste/suojus.jpg

Kerran on rattijuopon ojaan ajama auto syttynyt tuleen ja tuli vaurioitti puhelinlinjan lisäksi myös sähkökaapelia.
Yhden kerran linja on korjattu huonon korjausliitoksen kohdalta joka päästi sateella veden jatkoskohtaan ja aiheutti häiriöitä.

Nyt vain odottelen koska ryhtyvät vaihtamaan kaapelia. Sonerahan ei lankoja korjaile/vaihtele vaan poistaa ne. Soneralle tuntuu olevan kaikki mahdotonta mutta laskuttaminen tuntuu onnistuvan joka asiasta.

10

1073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vian etsiminen alkoi nopeasti eli vain yksi työpäivä välissä. Varsinainen ongelman aiheuttaja ei vielä kuitenkaan löytynyt ja työ jatkuu huomenna 13.8
      Asentaja mittasi sisältä linjan maakaapelia pitkin viimeiselle tolpalle sekä tolpalta kytkentäasemalle ja virheitä linjassa välillä löytyi ja välillä taas ei. Vielä ei ole pois suljettu mahdollinen vika maakaapelissa joka siis tulee viimeiseltä tolpalta talolle.
      http://koti.mbnet.fi/rauno2/todiste/tolp.JPG

      Asentaja kertoi töitä tehdessään koko ajan miten homma etenee ja näytti ja valisti myös mittarin toimintaa. Hyvää ja nopeata palvelua jota ei voinu Soneralta koskaan saada. Vian etsintä siis jatkuu huomenna.

      • Asentaja kävi koko linjan läpi kytkentäasemalta talolle ja vaihtoi jatkokset uusiin. Uutta kaapelia tuli n. 200 metrin matkalta josta myös kaapelitutka ilmoitti suurimmat virheetkin.
        http://koti.mbnet.fi/rauno2/todiste/kaapvaih.JPG

        Tuon toimenpiteen jälkeen mittaukset näytti linjan olevan virheetön.
        Soneralta tuskin olisi voinut odottaa samaa vaan langat olisi revitty pois ja ehdotettu tilalle hidasta mokkulaa tai sitten olla kokonaan ilman.


      • lämmittäjä
        SagittariusM-61 kirjoitti:

        Asentaja kävi koko linjan läpi kytkentäasemalta talolle ja vaihtoi jatkokset uusiin. Uutta kaapelia tuli n. 200 metrin matkalta josta myös kaapelitutka ilmoitti suurimmat virheetkin.
        http://koti.mbnet.fi/rauno2/todiste/kaapvaih.JPG

        Tuon toimenpiteen jälkeen mittaukset näytti linjan olevan virheetön.
        Soneralta tuskin olisi voinut odottaa samaa vaan langat olisi revitty pois ja ehdotettu tilalle hidasta mokkulaa tai sitten olla kokonaan ilman.

        Soneran asentaja ei korjannut maassa ja ilmassa loppumatkan kulkevaa kaapelia

        Kävi asentamassa 450 lankattoman pienellä piiska-antennilla

        Suunta-antenni piti laittaa että pelasi lehden tultua puuhun

        Vakuutus mies naapuri oli kokeillut ja sanoi ettei hänelle riittäisi yhdeytenä

        Kun on 2/512 yhteys ja keskus lähellä ADSL yhteys ja PURKU-UHKA luvassa


      • vertailu
        SagittariusM-61 kirjoitti:

        Asentaja kävi koko linjan läpi kytkentäasemalta talolle ja vaihtoi jatkokset uusiin. Uutta kaapelia tuli n. 200 metrin matkalta josta myös kaapelitutka ilmoitti suurimmat virheetkin.
        http://koti.mbnet.fi/rauno2/todiste/kaapvaih.JPG

        Tuon toimenpiteen jälkeen mittaukset näytti linjan olevan virheetön.
        Soneralta tuskin olisi voinut odottaa samaa vaan langat olisi revitty pois ja ehdotettu tilalle hidasta mokkulaa tai sitten olla kokonaan ilman.

        Aina on ilmeisesti paikallinen puhelinyhtiö joka omistaa kyseiset langat, ei Sonera?
        Sonera ei niitä korjaa jos ei omista, kuka sitä toisten linjoja korjaisi


      • Molemmat kokeiltu
        vertailu kirjoitti:

        Aina on ilmeisesti paikallinen puhelinyhtiö joka omistaa kyseiset langat, ei Sonera?
        Sonera ei niitä korjaa jos ei omista, kuka sitä toisten linjoja korjaisi

        Ainacomin monopoli hämeen verkoissa estää terveen laajakaistakilpailun, asiakaspalvelussa auotaan päätä ja vihjaillaan, että ollaan naapurin modeemilla liitenteessä ku yhteys ei toimi. Pleikkari ei DNS-virheen vuoksi toimi ja kun aikani sitä selitin, ni huoltomies meinasi, että on "pienen piirin" tiedossa. Seuraavana päivänä ilmoitettiin asian olevan kunossa, mutta paskat.

        Vaihdoin 3G mokkulaan Soneralta ja nurin on osassa Hämettä sekin, jotta edgellä mennään. Hyvittivät Soneralta kuukausimaksun ku ei homma pelaa, sitäkään ei Ainalta olisi saanut.

        En suosittele Ainagroupin palveluja vain pelkästään ylimielisen asiakaspalvelun takia, tai senkään, että jos verkossa on häiriötä, niin paras neuvo on, että on modeemista kaapelivalon polttimo palanut.


      • Purku uhka
        Molemmat kokeiltu kirjoitti:

        Ainacomin monopoli hämeen verkoissa estää terveen laajakaistakilpailun, asiakaspalvelussa auotaan päätä ja vihjaillaan, että ollaan naapurin modeemilla liitenteessä ku yhteys ei toimi. Pleikkari ei DNS-virheen vuoksi toimi ja kun aikani sitä selitin, ni huoltomies meinasi, että on "pienen piirin" tiedossa. Seuraavana päivänä ilmoitettiin asian olevan kunossa, mutta paskat.

        Vaihdoin 3G mokkulaan Soneralta ja nurin on osassa Hämettä sekin, jotta edgellä mennään. Hyvittivät Soneralta kuukausimaksun ku ei homma pelaa, sitäkään ei Ainalta olisi saanut.

        En suosittele Ainagroupin palveluja vain pelkästään ylimielisen asiakaspalvelun takia, tai senkään, että jos verkossa on häiriötä, niin paras neuvo on, että on modeemista kaapelivalon polttimo palanut.

        Suomen suurinta lankaverkonomistajaa

        Vilikaseppas tilannetta altavastaajan puolelta
        En haluais olla heidän housuissaan kehumassa hyvällä palvelulla ?
        Tämä on tulos johtamisen töppäilyistä ja pohjattomasta ahneudesta ?

        http://www5.sonera.fi/keskustele/viewforum.php?

        f=86http://keskustelu.suomi24.fi/node/8351200


      • Molemmat kokeiltu kirjoitti:

        Ainacomin monopoli hämeen verkoissa estää terveen laajakaistakilpailun, asiakaspalvelussa auotaan päätä ja vihjaillaan, että ollaan naapurin modeemilla liitenteessä ku yhteys ei toimi. Pleikkari ei DNS-virheen vuoksi toimi ja kun aikani sitä selitin, ni huoltomies meinasi, että on "pienen piirin" tiedossa. Seuraavana päivänä ilmoitettiin asian olevan kunossa, mutta paskat.

        Vaihdoin 3G mokkulaan Soneralta ja nurin on osassa Hämettä sekin, jotta edgellä mennään. Hyvittivät Soneralta kuukausimaksun ku ei homma pelaa, sitäkään ei Ainalta olisi saanut.

        En suosittele Ainagroupin palveluja vain pelkästään ylimielisen asiakaspalvelun takia, tai senkään, että jos verkossa on häiriötä, niin paras neuvo on, että on modeemista kaapelivalon polttimo palanut.

        Taitaa olla omia juttujasi nuo. Itse olen saanut ystävällistä palvelua Ainalta. Tiedätkös sitä että Aina ja Sonera oli yhteistyössä muutaman vuoden. Olin silloion Soneran asiakkaana mutta ongelmien ilmetessä asiakaspalveluun oli vaikea saada yhteyttä kun vastaavasti Ainalta vastataan nopeasti.

        Kun ilmoitin ilmaiseen vikapalveluun Ainalle niin asentaja soitti kun aloitti työn. Muutaman tunnin päästä asentaja tuli pihalleni ja mittaili kaapeleita myös talon sisällä ja samalla kertoi lukemien arvoista ilman että edes utelin niitä.

        Huvittaa vieläkin se kun halusin lopettaa Soneran laajakaistan käytön ja Hämeenlinnan "asiakaspalvelupisteen" henkilö sanoi että se ei onnistu täällä vaan täytyy soittaa maksulliseen soneran palvelunumeroon jonka kautta lopettaminen onnistuu.

        Itselläni on muuten Elisan mokkula varayhteytenä ukkosten varalle ja toimii hyvin 3G alueella
        http://koti.mbnet.fi/rauno2/todiste/mok.jpg


      • vertailu kirjoitti:

        Aina on ilmeisesti paikallinen puhelinyhtiö joka omistaa kyseiset langat, ei Sonera?
        Sonera ei niitä korjaa jos ei omista, kuka sitä toisten linjoja korjaisi

        Aina omistaa tosiaan paikallisen verkon jota on myös valmis pitämään kunnossa. Sonera on purkamassa omia lankojaan välittämättä siitä saako ihmiset vastaavaa tilalle.
        Sonera on tullut kalliiksi kansalle ja riisto jatkuu.


      • lämmittäjä kirjoitti:

        Soneran asentaja ei korjannut maassa ja ilmassa loppumatkan kulkevaa kaapelia

        Kävi asentamassa 450 lankattoman pienellä piiska-antennilla

        Suunta-antenni piti laittaa että pelasi lehden tultua puuhun

        Vakuutus mies naapuri oli kokeillut ja sanoi ettei hänelle riittäisi yhdeytenä

        Kun on 2/512 yhteys ja keskus lähellä ADSL yhteys ja PURKU-UHKA luvassa

        Sonera yhtiönä pitäisi purkaa ja jakaa se paikallisille firmoille niin alkaisi taas homma toimiin.


    • Aina paska palvelu

      Ainacom-palvelut ovat syvältä p e r s e e s t ä

      Asiakaspalvelu on v i t t u m a i s t a

      Laskutusepäselvyyksiä ei oikaista ja liittymä pätkii kesät talvet!

      AINA kannattaa rahastaa......

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

      Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      68
      2319
    2. Sinä vain tulit elämääni

      Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1526
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

      Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      62
      1322
    4. Tiesitkö mies

      Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      71
      1319
    5. Nuorempi mies

      Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      127
      1194
    6. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

      Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      134
      1044
    7. Jos siis saamme

      Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      90
      1031
    8. Onko sinulla

      Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      70
      1008
    9. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

      Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      73
      959
    10. Miksi teillä meni...

      ...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      116
      946
    Aihe