EGW ylentämästään saatanasta

Se on jo kaikille ei-adventisteillekin tuttu asia Ellen Whiten monista kirjoituksista, että synnit menivät Jeesuksen mukana taivaaseen ja siellä Jeesuksen pitää niitä tutkia ja puhdistaa siellä pyhäkköä ja mihin lie sitten säilöä synnit siihen asti, että uskovien synnit laitetaan saatanan päälle, joka kärsii ne päällään rangaistuksen ihmisten puolesta.

Ellen Whitehän selittää, että syy, miksi saatana yrittää estää ihmisiä tulemasta uskoon onkin se, ettei hän joutuisi kärsimään heidän syntiensä rangaistusta.

For the sins of those who are redeemed by the blood of Christ will at last be rolled back upon the originator of sin, and he must bear their punishment, while those who do not accept salvation through Jesus will suffer the penalty of their own sins." (Ellen White, Early Writings s. 175-178 http://www.ellenwhite.info/life-of-christ-18.htm

Sillä niiden synnit, jotka on lunastettu Jeesuksen verellä, palautetaan takaisin synnin alkajan päälle ja hänen täytyy kärsiä heidän rangaistuksensa, kun taas niiden, jotka eivät hyväksy pelastusta Jeesuksen kautta, tulevat kärsimään rangaistuksen omista synneistään.

---

Mitään tuommoista ei Raamattu sisällään pidä, eli kaikki tuo on Ellen Whiten demonievankeliumia, jolla hän sanojensa mukaan ympäröi Raamatun:

Ellen sanoo Raamatusta “I took the precious Bible and surrounded it with the several Testimonies for the Church, given for the people of God. (Ellen White, Testimonies vol 2, s. 605 http://www.gilead.net/egw/books/testimonies/Testimonies_for_the_Church_Volume_Two/index.htm )

Otin kallisarvoisen Raamatun ja ympäröin useilla Todistuksilla Kirkko varten, jotka annettiin Jumalan ihmisille.

Niin, niin pelkkää puppua ja eksytystä saatana syötti Ellen Whiten kautta, jotta koko Raamattu tuli ympäröityä niin, että ihmiset eivät enää erottaisi Raamatun sanaa sitä ympäröivältä fiktiolta.

Jeesus alennettiin enkeli Miikaeliksi, Hänen ristinsovituksensa mitätöitiin ja sen suorittaakin tulevaisuudessa saatana palaessaan muutaman hetken maapallon tunkiolla, Raamatun kaksi testamenttia mitätöitiin ja tilalle annettiin Ellen Whiten testamentti - siinä sitä on kristityillä ihmettelemistä, kuinka joku voi adventismiin langeta.

9

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katonkorjaajalla.

      Saatanalle kärsittäväksi?!"
      Tarkoittaakohan se sitä, että pelastaja panee likoon itsensä pelastettavan puolesta.
      Kaikki se, mitä hän pelastustyössään saan kokea tuskaa ja ym. että pelastettava pelastuu hän kokee ruumissaan ja tekee tässä rakkaudessa työtä pelastettavan eteen.

      Mutta se, joka on saattanut pelastettavan siihen tilaan, että pelastusta tarvitaan, koska muutoin hän hukkuisi, joutuu sitten viimekädessä kantamaan vastuunsa aiheuttamasta teostaan, eli pelastajaahan ei siinä rangaista, hänhän on työnsä tehnyt.

      Toinen toimi rakkaudesta ja toinen rakkaudettomuudesta.

      Tuomioistuin on sitten erikseen.

      Pelastuslaitos toimii määrätyssä pisteessä, se pitää kirjaa pelastustehtävästä, mitä missäkin. Eli toimipaikka on pisteessä x- toimintapaikat taas pisteissä a-ö

      Pelastuspaikasta löytyy nimet pelastettavista, pelastajasta ja toimintatapa on pelastuslaitoksen tapa toimia.

      Mutta pelastuslaitoksen syy ei ole se, että on pelastettavia ja pelastettavia ei voi syyllistää kun apua tarvitaan. Pelastajaakaan ei voi syyttää, mutta pelastaja kantaa vastuuta pelastettavastaan.

      Niin, mitätöidäänkö pelastuslaitos, koska sen pelastaja ei olekaan syyllinen pelastettavan osaan, vaan on pelastaja kaikessa muodoissaan, kantaa jopa haavat, sekä kivut pelastettavien tähden ruumiissaan, jopa kuolemaan asti

      ja aihetta voi jatkaa tällaisella rautalanka esimerkillä, sekä tarkastella sitä eri muodoissa, eri suunnista käsin..

      Pelastettavan osa on jonkun tulosta ja tuloksen tuottaja (pelastustarpeen tekijä) on vastuun viimekäden kantaja, eli saa tuomionsa.


      Aihetta saa jatkaa, koska itse jatkan katontekoa... ennen sadetta, viimeistelytyötä

    • etp

      Mitä spa:t eivät kerro sinulle Ellen G. Whiten terveyssanomasta

      Seitsemännen päivän adventistit kertovat sinulle, että heidän profeettansa Ellen G. White opetti pitkälle edistyneitä terveysperiaatteita, jotka hän oli saanut suoraan Jumalalta. Mitä spa:t eivät sinulle kerro, on se, että hän kopioi terveyssanomansa muilta ihmisiltä (Review, lokak., 8, 1876). He eivät kerro sinulle hänen vääristä opetuksistaan, kuten esimerkiksi: sianlihan syönti aiheuttaa lepraa (CD, s. 393), peruukkien pitäminen ylikuumentaa aivoja (HR, lokak., 1871); pienten, nauhoilla kiinnitettävien myssyjen pitäminen on osoitus saatanallisesta hallinnasta (1T, pp. 188-189); kahvin tai teen juominen on syntiä (Evangelism, p. 266); lihansyöjiä ei oteta taivaaseen (1T, p. 187; CD, pp. 380-381); tai jos sinulla on ruokapöydällä voita, kananmunia tai lihaa, niin se estää rukouksiesi pääsyn taivaaseen (CD, p. 366).

      Mitä spa:t eivät kerro sinulle Ellen G. Whiten spiritistisistä yhteyksistä

      Seitsemännen päivän adventistit kertovat sinulle, että Ellen G. Whitella oli "enkeliopas" uskollisena seuralaisena 26 vuoden ajan. Mutta he eivät kerro sinulle, että hänen henkioppaansa sanomat olivat jatkuvasti ristiriidassa Raamatun kanssa. Myöskään spa:t eivät kerro sinulle, että Ellen Whiten huoneessa oli "legioonittain pahoja henkiä" (Manuscript 25, 1910). Eivätkä spa:t kerro sinulle että hän, niin kuin monet spiritistit, koki astraaliprojektioita (kokemus, jossa sielu irtautuu ruumiista)( Life Sketches, p. 319). Ja he eivät varmasti kerro sinulle, että yhdessä hänen "inspiroidussa" unessaan, Ellen White oli yhteydessä kuolleeseen mieheensä, sai neuvoja häneltä, ja teki liiton hänen kanssaan - toisin sanoen, hän oli sekaantunut yhteyden ottoon ja neuvon kysymiseen kuolleelta henkilöltä
      (katso Ellen White ottaa vastaan neuvoja kuolleelta aviomieheltään Jamesilta.)

      • itsestään?

        ##Ellen Whiten huoneessa oli "legioonittain pahoja henkiä" (Manuscript 25, 1910). Eivätkä spa:t kerro sinulle että hän, niin kuin monet spiritistit##

        Eikös hän kertonut tapailleensa itseään "rikinkatkuista"saatanaa huumehoureissaan?

        Senhän voi varmaan jokainen aistia hänestä, että miten syyttäjähenkistä ja katkeraa tekstisä hän purkaa sisimmästään. Mikä ääretön viha jokaista tosi uskovaa kohtaan onkaan tällä syyttäjähengellä?


      • etp
        itsestään? kirjoitti:

        ##Ellen Whiten huoneessa oli "legioonittain pahoja henkiä" (Manuscript 25, 1910). Eivätkä spa:t kerro sinulle että hän, niin kuin monet spiritistit##

        Eikös hän kertonut tapailleensa itseään "rikinkatkuista"saatanaa huumehoureissaan?

        Senhän voi varmaan jokainen aistia hänestä, että miten syyttäjähenkistä ja katkeraa tekstisä hän purkaa sisimmästään. Mikä ääretön viha jokaista tosi uskovaa kohtaan onkaan tällä syyttäjähengellä?

        Entisen adventistin kotisivu 33 vuotta Seitsemännen päivän adventistina.

        http://koti.mbnet.fi/kyti/ellen_whiten_lisaykset_ja_ristiriidat_raamatun_kanssa.htm


      • itsestään? kirjoitti:

        ##Ellen Whiten huoneessa oli "legioonittain pahoja henkiä" (Manuscript 25, 1910). Eivätkä spa:t kerro sinulle että hän, niin kuin monet spiritistit##

        Eikös hän kertonut tapailleensa itseään "rikinkatkuista"saatanaa huumehoureissaan?

        Senhän voi varmaan jokainen aistia hänestä, että miten syyttäjähenkistä ja katkeraa tekstisä hän purkaa sisimmästään. Mikä ääretön viha jokaista tosi uskovaa kohtaan onkaan tällä syyttäjähengellä?

        Vaikene valehtelija.

        Valheelliset syytkösesi jatkuvat vuodesta toiseen.

        Varsin hyvin tiedät, että en ollut uskossa silloin, kun kävin ennustajalla ja hän manasi saatanan sänkyni viereen. Ajoin sen Jeesuksen nimessä pois.

        Mutta sinun väärä profeettasi Ellen White taas väitti olevansa uskossa eikä ajanut pois eikä välttämättä olisi edes saanut ajettua, koska itse totteli demonihenkien antamia näkyjä. Eikä Ellen White edes uskossa ollut, koska toimi vääränä profeettana ja eksyttäjänä. Tässä hänen oma kertomansa:

        "Since
        coming to this meeting, I have passed through a strange experience.
        One day, after appearing before the conference to read some
        matters to you, the burden that was upon my soul continued to
        press upon me after I returned to my room. I was in distress of
        mind. That night I could not seem to lose myself in sleep. It
        seemed as if evil angels were right in the room where I was.
        And while I was suffering in mind, it seemed as if I was suffering
        great bodily pain. My right arm, which through the years has
        always been preserved from disease and suffering, seemed
        powerless. I could not lift it. THEN I HAD A MOST SEVERE,
        EXCRUCIATING PAIN in the ear; then most terrible suffering in
        the jaw. It seemed as if I must scream. But I kept saying, ‘Lord
        you know all about it.’" "I was in perfect agony. It seemed that
        my brain and every part of my body was suffering. At times I
        would rise up and think, ‘I will not lie here another moment.’
        Then I would think, ‘You will only arouse those that are in the
        house, and they cannot do anything for you.’ And so I kept
        looking to the Lord, and saying, ‘You know all about this pain.’
        The suffering continued at times in the jaw, and then in the brain,
        and then in other members of the body, until nearly daylight. Just
        before the break of day I fell asleep for about an hour. Legions of
        evil angels were in the room: "My arm is all right this morning.
        Legions of evil angels were in that room, and if I had not clung by
        faith to the Lord, I do not know what might have become of me. "I
        shall never be able to give you a description of the satanic forces
        that were in that room...but since standing before you the next
        morning, I have had no suffering. "Light has been coming to me
        that unless we have more evident movings of the Spirit of God,
        and greater manifestations of divine power working in our midst,
        many of God’s people will be overcome. Satanic agencies will
        come in as they came to me. But we cannot afford to yield to
        the power of the enemy." TDWG 36.

        http://www.666beast.net/DEFENSE.htm


        "Tultuani tähän kokoukseen, olen läpikäynyt kummallisen kokemuksen.
        Eräänä päivänä, kun esiinnyin konferenssissa lukemassa teille joitain asioita, taakka sielussani jatkoi painamista kun palasin huoneeseeni. Olin mieleni hädässä. Sinä yönä en näyttänyt saavan unta. Näytti siltä kuin pahat enkelit olisivat juuri siinä huoneessa, jossa olin. Ja mieleni kärsiessä näytti siltä, että kärsin suurta ruumiillista kipua. Minun oikea käteni, joka oli vuosien varrella
        aina säilynyt taudeilta ja kärsimyksiltä, vaikutti voimattomalta. En voinut nostaa sitä. Sitten minulla oli erittäin vaikea, sietämätön kipu korvassa, sitten mitä hirvein tuska leuoissa. Tuntui siltä, että minun täytyy huutaa. Mutta minä toistin ”Herra sinä tiedät kaiken”, "Olin täysissä tuskissa. Tuntui siltä, että aivoni ja jokainen ruumiin osani kärsi. Välillä nousin ylös ja ajattelin "En makaa tässä enää hetkeäkään" Sitten ajattelin "Herätät vain talossa olevat, eivätkä he voi tehdä mitään sinun hyväksesi. "Ja niin etsin Herraa ja sanoin ”Tiedät kaikki tästä kivusta."
        Kärsimys jatkui leuoissa ja sieltä aivoihin ja sitten muissa ruumiin jäsenissä lähes päivänvaloon asti. Juuri ennen auringonnousua nukahdin noin tunniksi. Legioonittain pahoja henkiä oli huoneessa: "Käteni oli kunnossa tänä aamuna. Legioonittain pahoja henkiä oli siinä huoneessa ja jos en olisi riippunut uskossa Herraan, en tiedä miten minun olisi käynyt. ”En koskaan pysty antamaan kuvausta saatanallisista voimista, joita oli tuossa huoneessa… mutta koska seison edessänne seuraavana aamuna, minulla ei ole kipuja. ”Minulle on tullut valoa, että jos meillä ei ole enemmän ilmeistä Jumalan Hengen liikettä ja enemmän pyhän voiman työn ilmenemismuotoja keskuudessamme, monet Jumalan ihmiset voitetaan. Saatanan edustajat tulevat sisään, kuten ne tulivat minulle. Mutta meillä ei ole varaa taipua vihollisen voimaan". TDWG 36.


      • uskova_1 kirjoitti:

        Vaikene valehtelija.

        Valheelliset syytkösesi jatkuvat vuodesta toiseen.

        Varsin hyvin tiedät, että en ollut uskossa silloin, kun kävin ennustajalla ja hän manasi saatanan sänkyni viereen. Ajoin sen Jeesuksen nimessä pois.

        Mutta sinun väärä profeettasi Ellen White taas väitti olevansa uskossa eikä ajanut pois eikä välttämättä olisi edes saanut ajettua, koska itse totteli demonihenkien antamia näkyjä. Eikä Ellen White edes uskossa ollut, koska toimi vääränä profeettana ja eksyttäjänä. Tässä hänen oma kertomansa:

        "Since
        coming to this meeting, I have passed through a strange experience.
        One day, after appearing before the conference to read some
        matters to you, the burden that was upon my soul continued to
        press upon me after I returned to my room. I was in distress of
        mind. That night I could not seem to lose myself in sleep. It
        seemed as if evil angels were right in the room where I was.
        And while I was suffering in mind, it seemed as if I was suffering
        great bodily pain. My right arm, which through the years has
        always been preserved from disease and suffering, seemed
        powerless. I could not lift it. THEN I HAD A MOST SEVERE,
        EXCRUCIATING PAIN in the ear; then most terrible suffering in
        the jaw. It seemed as if I must scream. But I kept saying, ‘Lord
        you know all about it.’" "I was in perfect agony. It seemed that
        my brain and every part of my body was suffering. At times I
        would rise up and think, ‘I will not lie here another moment.’
        Then I would think, ‘You will only arouse those that are in the
        house, and they cannot do anything for you.’ And so I kept
        looking to the Lord, and saying, ‘You know all about this pain.’
        The suffering continued at times in the jaw, and then in the brain,
        and then in other members of the body, until nearly daylight. Just
        before the break of day I fell asleep for about an hour. Legions of
        evil angels were in the room: "My arm is all right this morning.
        Legions of evil angels were in that room, and if I had not clung by
        faith to the Lord, I do not know what might have become of me. "I
        shall never be able to give you a description of the satanic forces
        that were in that room...but since standing before you the next
        morning, I have had no suffering. "Light has been coming to me
        that unless we have more evident movings of the Spirit of God,
        and greater manifestations of divine power working in our midst,
        many of God’s people will be overcome. Satanic agencies will
        come in as they came to me. But we cannot afford to yield to
        the power of the enemy." TDWG 36.

        http://www.666beast.net/DEFENSE.htm


        "Tultuani tähän kokoukseen, olen läpikäynyt kummallisen kokemuksen.
        Eräänä päivänä, kun esiinnyin konferenssissa lukemassa teille joitain asioita, taakka sielussani jatkoi painamista kun palasin huoneeseeni. Olin mieleni hädässä. Sinä yönä en näyttänyt saavan unta. Näytti siltä kuin pahat enkelit olisivat juuri siinä huoneessa, jossa olin. Ja mieleni kärsiessä näytti siltä, että kärsin suurta ruumiillista kipua. Minun oikea käteni, joka oli vuosien varrella
        aina säilynyt taudeilta ja kärsimyksiltä, vaikutti voimattomalta. En voinut nostaa sitä. Sitten minulla oli erittäin vaikea, sietämätön kipu korvassa, sitten mitä hirvein tuska leuoissa. Tuntui siltä, että minun täytyy huutaa. Mutta minä toistin ”Herra sinä tiedät kaiken”, "Olin täysissä tuskissa. Tuntui siltä, että aivoni ja jokainen ruumiin osani kärsi. Välillä nousin ylös ja ajattelin "En makaa tässä enää hetkeäkään" Sitten ajattelin "Herätät vain talossa olevat, eivätkä he voi tehdä mitään sinun hyväksesi. "Ja niin etsin Herraa ja sanoin ”Tiedät kaikki tästä kivusta."
        Kärsimys jatkui leuoissa ja sieltä aivoihin ja sitten muissa ruumiin jäsenissä lähes päivänvaloon asti. Juuri ennen auringonnousua nukahdin noin tunniksi. Legioonittain pahoja henkiä oli huoneessa: "Käteni oli kunnossa tänä aamuna. Legioonittain pahoja henkiä oli siinä huoneessa ja jos en olisi riippunut uskossa Herraan, en tiedä miten minun olisi käynyt. ”En koskaan pysty antamaan kuvausta saatanallisista voimista, joita oli tuossa huoneessa… mutta koska seison edessänne seuraavana aamuna, minulla ei ole kipuja. ”Minulle on tullut valoa, että jos meillä ei ole enemmän ilmeistä Jumalan Hengen liikettä ja enemmän pyhän voiman työn ilmenemismuotoja keskuudessamme, monet Jumalan ihmiset voitetaan. Saatanan edustajat tulevat sisään, kuten ne tulivat minulle. Mutta meillä ei ole varaa taipua vihollisen voimaan". TDWG 36.

        "Juuri ennen auringonnousua nukahdin noin tunniksi.
        Legioonittain pahoja henkiä oli huoneessa"

        Hyvin EGW kuvailee huonettaan, jota vartioi legioonittain pahoja henkiä.

        Mutta Smith Wigglesworth HERÄSI, kun itse saatana seisoi hänen sänkynsä
        päädyssä. Mitä teki tuo veli? Alkoiko ylistää legioonalaisia? Ei suinkaan, vaan
        totesi, että "sinäkö se vain oletkin!" - ja jatkoi uniaan.
        Saatana tietenkin nöyryytettynä poistui kuin uitettu rakkikoira!

        (Wigglesworthin kirjasta: "Kasvava usko")

        Martti Lutherin suhtautuminen saatanaan oli suurinpiirtein samankaltaista.


      • tosiaankin
        AnttiVKantola kirjoitti:

        "Juuri ennen auringonnousua nukahdin noin tunniksi.
        Legioonittain pahoja henkiä oli huoneessa"

        Hyvin EGW kuvailee huonettaan, jota vartioi legioonittain pahoja henkiä.

        Mutta Smith Wigglesworth HERÄSI, kun itse saatana seisoi hänen sänkynsä
        päädyssä. Mitä teki tuo veli? Alkoiko ylistää legioonalaisia? Ei suinkaan, vaan
        totesi, että "sinäkö se vain oletkin!" - ja jatkoi uniaan.
        Saatana tietenkin nöyryytettynä poistui kuin uitettu rakkikoira!

        (Wigglesworthin kirjasta: "Kasvava usko")

        Martti Lutherin suhtautuminen saatanaan oli suurinpiirtein samankaltaista.

        että pahat henget VARTIOIVAT hänen huonettaan, vai oliko tämä taas hyvän mielikuvituksesi tuotetta?


      • tosiaankin kirjoitti:

        että pahat henget VARTIOIVAT hänen huonettaan, vai oliko tämä taas hyvän mielikuvituksesi tuotetta?

        JOS sunnuntailakia ei tulekaan, mites käy ...? Ei tule sapattisinettiäkään!

        "Taistelu kulissien takana" (Löytyy googlettamalla netistäkin tietysti) - traktaattia
        jaetaan ovaelta ovelle ja traktaatissa pyydetään sen käteensä saanutta tilaamaan
        niitä jaettavakseen. Traktaatin pääsanoma on että aivan pian tulee SUNNUTAILAKI
        ja se on pedonmerkki jne. Paavin ja USA:n käskystä se laki kuulemma tulee.

        Entä jos tuo ennustus ei käykään toteen. Adv.teologiahan opettaa että lähes
        kaikki profetiat ovat ehdollisia (kuten esim. että Eurooppa miehittää Yhdysvallat).

        Nykyisin USA:n presidentiksi tulee valituksi ennemminkin muslimitaustainen ja
        arabiaa sujuvasti puhuva kuin roomalaiskatolilainen tai protestantti.
        Talouselämälläkin alkaa olla mahtia niin paljon, ettei sunnuntaikaupankäynnistä
        hevillä luovuta. Sunnuntaina eniten päivittäiskauppaa käydään.

        Tarvitaan Jumalan ihme, että sunnuntaista tulisi maailman lepopäivä.
        Uskon ihmeisiin mutten tuohon lepopäivä-ihmeeseen tänä talousmahdin aikana.

        Olen kyselemässä, kuten varmaan Riittakin, että mitenkäs käy adventistien,
        siinä tapauksess ettei sunnuntailakia tulekaan,
        kun kaiken ruumiinsa, sielunsa ja mielensä voimalla ajavat sunnuntailakia
        voimaan - jotta sapattisinettikin vihdoin astuisi voimaan.

        Antti


      • uteljas
        AnttiVKantola kirjoitti:

        JOS sunnuntailakia ei tulekaan, mites käy ...? Ei tule sapattisinettiäkään!

        "Taistelu kulissien takana" (Löytyy googlettamalla netistäkin tietysti) - traktaattia
        jaetaan ovaelta ovelle ja traktaatissa pyydetään sen käteensä saanutta tilaamaan
        niitä jaettavakseen. Traktaatin pääsanoma on että aivan pian tulee SUNNUTAILAKI
        ja se on pedonmerkki jne. Paavin ja USA:n käskystä se laki kuulemma tulee.

        Entä jos tuo ennustus ei käykään toteen. Adv.teologiahan opettaa että lähes
        kaikki profetiat ovat ehdollisia (kuten esim. että Eurooppa miehittää Yhdysvallat).

        Nykyisin USA:n presidentiksi tulee valituksi ennemminkin muslimitaustainen ja
        arabiaa sujuvasti puhuva kuin roomalaiskatolilainen tai protestantti.
        Talouselämälläkin alkaa olla mahtia niin paljon, ettei sunnuntaikaupankäynnistä
        hevillä luovuta. Sunnuntaina eniten päivittäiskauppaa käydään.

        Tarvitaan Jumalan ihme, että sunnuntaista tulisi maailman lepopäivä.
        Uskon ihmeisiin mutten tuohon lepopäivä-ihmeeseen tänä talousmahdin aikana.

        Olen kyselemässä, kuten varmaan Riittakin, että mitenkäs käy adventistien,
        siinä tapauksess ettei sunnuntailakia tulekaan,
        kun kaiken ruumiinsa, sielunsa ja mielensä voimalla ajavat sunnuntailakia
        voimaan - jotta sapattisinettikin vihdoin astuisi voimaan.

        Antti

        "Vapaus vaarassa" ja "Taistelu kulissien takana" lupaavat, että aivan pian tulee
        sunnuntailaki ja että se on epdonmerkki ja että silloin saavat adventistit vihdoin
        sapattisinettinsä. (Kiitos siitä lankeaa sunnuntailain säätäjille?)
        Mutta jo vuodesta 1844 on propagandaa levitetty, että aivan lähiaikoina tulee.
        Onko nyt taasen erityinen odotuksen vuosi, kun ihan nettiinkin on työnnetty nuo
        pelotteet? Katsokaa mitä vihanlietsontaa Herran luomaa päivää kohtaan!
        Kopioi otsikko googlen ikkunaan niin näet omin silmin. Ei herkkähipiäisille.

        Niin --- milloin tulee sunnuntaipedonmerkki ja automaattisesti sen myötä sapattisinetti?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      1983
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      254
      1687
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      248
      1610
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      54
      1574
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1428
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      28
      1341
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1197
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1182
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1173
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      39
      1061
    Aihe