Kahvilan niksinurkka

Pörrääjä

kun on uusia tuulia ja elossa myllerrystä, niin tulee tietty eteen ennen kokemattomia ongelmatilanteita. Laitan tähän oman niksinurkan jossa voi esittää kysymyksiä ongelmatilanteissa ja johon voi kertoa hyviksi havaitsemiaan kikkoja.

18

642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pörrääjä

      millä sen saa pois parhaiten? Maalaamaan en viitsisi alkaa, koska asunto on ihan lähiaikoina täysin remontoitu. Onko jotain hajutonta sumutetta tms, tilalle en halua mitään kielon- tai männyn "tuoksua".

      • Puhurix

        pahan hajun pystyy eliminoimaan laittamalla kaappiin kostean sanomalehtipaperin. Koitapa samaa kotona. Kosteita sanomalehtipaperiarkkeja lattialle. Kyllä lähtee!


      • mulle sattuu******
        Puhurix kirjoitti:

        pahan hajun pystyy eliminoimaan laittamalla kaappiin kostean sanomalehtipaperin. Koitapa samaa kotona. Kosteita sanomalehtipaperiarkkeja lattialle. Kyllä lähtee!

        niitä samoja uutisia saa sitten lueskella pitkin lattioita lehtien keruun jälkeen.


      • Joku piristävä aftershave? Mennen? Itämainen hedelmäinen ja villi. ;)


      • Pörrääjä
        Puhurix kirjoitti:

        pahan hajun pystyy eliminoimaan laittamalla kaappiin kostean sanomalehtipaperin. Koitapa samaa kotona. Kosteita sanomalehtipaperiarkkeja lattialle. Kyllä lähtee!

        pitääkin käydä ostamassa muovikelmua mitä voi levitellä lattioille sanomalehtien alle, näin välttyn kosteus- ja tahravahingoilta ;) Ihanko pelkällä vedellä ne kastelen vai jollain pesuainevedellä?


      • Pörrääjä
        Kossunen kirjoitti:

        Joku piristävä aftershave? Mennen? Itämainen hedelmäinen ja villi. ;)

        millä sen hajun saa peitettyy, vaan millä sen saa pois. Heh, mennen kyl peittäis sen varmaan mennen tullen ;)


      • Pörrääjä kirjoitti:

        pitääkin käydä ostamassa muovikelmua mitä voi levitellä lattioille sanomalehtien alle, näin välttyn kosteus- ja tahravahingoilta ;) Ihanko pelkällä vedellä ne kastelen vai jollain pesuainevedellä?

        ... laskea myös sisälämpötilan sinne jääkaappiasteisiin, eli sellaset 3- 6. Ja sammuttaa valot aina kun ovet on kiinni? ;)


      • Pörrääjä
        Kossunen kirjoitti:

        ... laskea myös sisälämpötilan sinne jääkaappiasteisiin, eli sellaset 3- 6. Ja sammuttaa valot aina kun ovet on kiinni? ;)

        ettet suhtaudu "ongelmaani" sen vaativalla vakavuudella ;)


      • pirpzuzeiccu

        mietin jotain etikkahommelia, että semmosella saattais saada pois sen hajun. Esim veden joukkoon etikkaa ja sillä pyyhkii katon, seinät ja lattiat. Toisaalta tietysti riippuu siitä, mitä materiaalia pinnat on, ettei mitään tapettia ala sillä lääppiin, niin irtoo sitten aika nopsaan "vahingossa".

        Löysin netistä tämmösen ohjeen, en tiijä, toimiiko käytännössä: "Tupakanhajun saa helposti pois laittamalla haisevaan huoneeseen maljan, jossa on etikkaa ja antamalla sen vaikuttaa vuorokauden."


    • Jos sattumoisin sinun ikkunasi alla mopopojat tai muut metelöitsijät viettävät iltaansa etkä saa nukuttua. Mene ja osta rautakaupasta kanankakkaa ja ripottele sitä nuorison kokoontumispaikan lähettyville.

      Tepsii myös jos haluat sabotoida naapurin viikottaisen grilli-illan.

      • Pörrääjä

        kiitti vinkistä :) pitääkös mun nyt ihmetellä miks naapuri aina välillä roiskasee kukkapenkkiinsä noita hajupommeja?


      • Pörrääjä kirjoitti:

        kiitti vinkistä :) pitääkös mun nyt ihmetellä miks naapuri aina välillä roiskasee kukkapenkkiinsä noita hajupommeja?

        Ettet vaan ole häirinnyt tietämättäsi naapuriasi:))


    • pirpzuzeiccu

      Jokos oot heittäny etikat seinään? :D

      • Pörrääjä

        etikat ovat olleet astioissa ympäri kämppää, seinät oon pessy tolulla, ilmaan oon supsuttanu kaikki maailman raikasteet, tuuletusikkunat ovat olleet auki viikon ja ilmanvaihto pörrännyt täysillä, silti tupakin haju tuntuu edelleen. Kossunen jo eppäili jonkun tupruttelevan tuuletusikkunan alla, vaan en usko. Tänään olin siellä paikan päällä vahdissa 10 tuntia, eikä kukaan tuprutellut missään. Levittelin sinne ympäriinsä tuoksutuikkuja, kahvin-, vaniljan- ja toffeentuoksuisia, saas nähdä mille huomenna haisee ;) Niin ja muuten, ei sielläkään oltu pesty ikkunoita, joten on vielä täälläkin harkinnassa.


      • pirpzuzeiccu
        Pörrääjä kirjoitti:

        etikat ovat olleet astioissa ympäri kämppää, seinät oon pessy tolulla, ilmaan oon supsuttanu kaikki maailman raikasteet, tuuletusikkunat ovat olleet auki viikon ja ilmanvaihto pörrännyt täysillä, silti tupakin haju tuntuu edelleen. Kossunen jo eppäili jonkun tupruttelevan tuuletusikkunan alla, vaan en usko. Tänään olin siellä paikan päällä vahdissa 10 tuntia, eikä kukaan tuprutellut missään. Levittelin sinne ympäriinsä tuoksutuikkuja, kahvin-, vaniljan- ja toffeentuoksuisia, saas nähdä mille huomenna haisee ;) Niin ja muuten, ei sielläkään oltu pesty ikkunoita, joten on vielä täälläkin harkinnassa.

        tänään ultrassa. Siellä se toveri oli ja sydän löi sillä niin maan perusteellisesti. Tekis mieli itkeä liikutuksesta. :)


      • Pörrääjä
        pirpzuzeiccu kirjoitti:

        tänään ultrassa. Siellä se toveri oli ja sydän löi sillä niin maan perusteellisesti. Tekis mieli itkeä liikutuksesta. :)

        jumpsis jömpsis, niin mun lapset osas sanoo mahassa ollessaan ;) meillä ollaan nyt valmiustilassa koko ajan ;)
        Ei ne tuoksutuikutkaan auttaneet. Koko päivän taas pesin siellä seiniä, lattiaa ja kattoa, hitto miks ihmiset savuttaa sisällä asunnoissa :/ Huomenna saatan jäädä sinne yöksi, jos saavat netin kytkettyä, täällä vanhassa mulla ei oo enää paljoo muuta ku siivousvehkeet ja patja.


      • Pörrääjä
        Pörrääjä kirjoitti:

        jumpsis jömpsis, niin mun lapset osas sanoo mahassa ollessaan ;) meillä ollaan nyt valmiustilassa koko ajan ;)
        Ei ne tuoksutuikutkaan auttaneet. Koko päivän taas pesin siellä seiniä, lattiaa ja kattoa, hitto miks ihmiset savuttaa sisällä asunnoissa :/ Huomenna saatan jäädä sinne yöksi, jos saavat netin kytkettyä, täällä vanhassa mulla ei oo enää paljoo muuta ku siivousvehkeet ja patja.

        tupakoitsijaksi :/ savut tulee sieltä tänne, siis jos mulla on ikkuna auki. Ei auta muu kuin hoitaa tuuletukset huipparilla ja pitää ikkunat kiinni.


      • pirpzuzeiccu
        Pörrääjä kirjoitti:

        tupakoitsijaksi :/ savut tulee sieltä tänne, siis jos mulla on ikkuna auki. Ei auta muu kuin hoitaa tuuletukset huipparilla ja pitää ikkunat kiinni.

        on tosi ärsyttävää. Sillon aikaisemmin ku asuin rivitalossa ja tykkäsin pitää terassin ovea auki, niin naapurissa asuva nuoripari kävi alvariinsa tupakalla ja tottakai se haju tuli mun kämppään sisälle. Mutta eipä siinä voi alkaa valittaan, mitä tekevät omalla terassillaan, varsinkin kun he olivat tosi mukavaa juttuseuraa aina silloin tällöin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      998
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      93
      749
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe