30+ uskovainen sinkku ja seksi

Uskismies34v

Onko täällä sivuilla muita uskovaisia sinkkuja kuin minä? Onko teillä ollut vaikeuksia pidättyä seksistä? Itselläni on välillä todella kovat kiusaukset ja seksichatit ym ovat tulleet tutuiksi...

Pitäisi periaatteessa odottaa avioon seksin suhteen, mutta aina se ei ole niin helppoa, varsinkin jos on jo 34v eikä haluaisi pelkän seksinkään takia mennä naimisiin...välillä olen jopa miettinyt niin sanottua vakiseksikaveria (=vakipano)...

89

9954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta mutta joo

      En nyt ole vielä 30, iältäni olen 22 ja uskovainen mies olen minäkin. Jotenkin mulla on vähän samoja fiiliksiä tuon suhteen, että pitäisi odottaa sitä seksiä sinne avioon asti. Eipä ole mulla vielä eteen sellaista mimmiä tullut, jonka kanssa olis naimisiin voinut mennä. Tiiänhän minä, et mulla on vielä aikaa tän ikäsenä, mutta tuntuuhan se tosi tyhmälle, kun kaverit on sängyssä millon kenenkin kanssa, mutta ite tietää ettei sinne uskovaisena ole asiaa ennen naimisiin menoa, ja sillonkin vaan sen yhden kanssa.

    • otto kivinen

      Tuo vakiopano on minusta hyvä ratkaisu. Silloin saat tyydytetyksi fyysiset tarpeesi eikä naimisiinmenosta tarvitse huolehtia. Enkä usko, että Jumalakaan sitä katsoo pahalla, koska on kerran luonut myös seksintarpeemme. Siinä saattaa kyllä olla se vaara, että jompikumpi tai molemmat rupeavat tuomaan tunteitaan mukaan ja se monimutkaistaa asioita.

    • dhwfd

      Koskaan miettinyt jättää uskonnot? Fuck religion! Mene ja pane ei sielt mikää salama taivaalta iske.

      • Anonyymi

        Ei käy kuin Onanille ei.. ei ainakaan todennäköisesti😉😅


    • uskis.....

      Mäkin oon uskovainen ja luulin aina odottavani avioliittoon.. Mut kävipäs niin että ihastuin (vaikkakin tiesin ettei tästä tule koskaan elämänkumppani itelle, erinäiden syiden takia) ja menetin neitsyyteni kun halut kasvoivat liian koviksi. Nyttemmin sekstailen tämän saman miehen kanssa aina silloin tällöin... ja jälkeenpäin on aina hirmu morkkis. Uskossa oon edelleen, huonolla omalla tunnolla kuitenkin.

      sitten kun se oikea tulee vastaan, niin saa nähdä mitä hän sanoo, jos on uskossa myös.

      nyt on kyllä vaikee enää kieltäytyä ku tietää mitä seksi on ja sormityydytykset on käyneet tutuiksi

      • sekstannut evankelista

        Ota vastaan synninpäästö. Ei tarvite olla tuskissa kun on ottanut vastaan halunsa täyttymyksen.
        Jonkun mielestä pitää olla neitsyt kunnes menee avioon, jonkun mielestä ei saa olla monta seksikumppania, jonkun mielestä pitää yhtyä vain harvoin eikä ainakaan kun naisella on kuukautiset, jne, jne.
        Sitten on esimerkiksi lestadiolaiset, jotka yhtyvät melkein joka päivä ja yö, on kuninkaat David ja Salomo, joilla oli haaremeissaan satoja naisia eikä Jahve pitänyt sitä pahana, Uskonisät Aabrahamja Isak yhtyivät orjattariinsa ja heidän vaimonsa pitivät sitä jopa suositeltavana. Paveilla ja piispoilla puhumattakaan muista roomalaiskatolisista papeista ja nunnista on kautta aikain ollut vuodekumppaneita ja lapsia. Näissä asioissa on kysymys tulkinnoista, ja aikakausien vaihteluista. Missään ei isossa kirjassa sanota ettei saa rakastella ennen aviota. Ole siis vapaa synnintunnosta.


      • Uskismies34v

        Minkäikäinen muuten olet ja seurusteletko kyseisen miehen kanssa?

        Kun kerran on päässyt oikean seksin makuun niin ymmärrän tilanteesi. On vaikeampaa pidättyä:(


      • uskis
        Uskismies34v kirjoitti:

        Minkäikäinen muuten olet ja seurusteletko kyseisen miehen kanssa?

        Kun kerran on päässyt oikean seksin makuun niin ymmärrän tilanteesi. On vaikeampaa pidättyä:(

        Oon 25. Ja en seurustele sen miehen kanssa, hän on vain ystäväni.


      • the man....

        Jumala on antanut meille omatunnon ja etenkin uskovaisella se on hyvinkin herkkä, mutta jos jatkuvasti tekee syntiä alkaa pikkuhiljaa paaduttaa omatuntonsa. Se, että sinulla on morkkis, osoittaa sitä, että Jumalan Pyhä Henki sinussa toimi ja osoittaa sinulle oikean väärästä.
        Olen hieman vanhempi kuin sinä (mies) ja nykyään suht. onnellisesti naimisissa uskovaisen puolison kanssa. Tiedän seksuaalisen alueen olevan erittäin "haasteellisen."


        Oletko koskaan ajatellut, että puolison löytää rukoilemalla? Taatusti olet. Uskon, että on olemassa sinullekin se oikea ja toivon, ettet haaskaa elämääsi sellaisen ihmisen kanssa josta ei koskaan tule puolisoasi. Tuo suhde tulee kummittelemaan sinun elämässäsi sitten kun löydät sen oikean. Tulet vertailemaan häntä siihen "edelliseen" ja se ei ole hyvä juttu. Pahimmassa tapauksessa suhteesi voi ajautua kiville.
        Minulla itselläni oli muutama suhde ennen kuin tapasin puolisoni ja kyllä ne meidänkin suhteessamme kummittelivat. Minä olin puolisolleni ensimmäinen, mutta hän ei ollut minulle....

        Usein uskisnaiset valittavat sitä, että uskovia vapaita miehiä on hyvin vähän liikenteessä ja nekin joita löytyy ovat totaalisia nyhveröitä. En allekirjoita tuota väitettä 100%:sti. Jotain perää siinä voi olla, mutta kyllä näissä piireissä pyörii ihka oikeita alfamalejakin.

        Joten laita asiasi kuntoon ja tee parannus. Siunausta sinulle.


      • mutta,..,
        the man.... kirjoitti:

        Jumala on antanut meille omatunnon ja etenkin uskovaisella se on hyvinkin herkkä, mutta jos jatkuvasti tekee syntiä alkaa pikkuhiljaa paaduttaa omatuntonsa. Se, että sinulla on morkkis, osoittaa sitä, että Jumalan Pyhä Henki sinussa toimi ja osoittaa sinulle oikean väärästä.
        Olen hieman vanhempi kuin sinä (mies) ja nykyään suht. onnellisesti naimisissa uskovaisen puolison kanssa. Tiedän seksuaalisen alueen olevan erittäin "haasteellisen."


        Oletko koskaan ajatellut, että puolison löytää rukoilemalla? Taatusti olet. Uskon, että on olemassa sinullekin se oikea ja toivon, ettet haaskaa elämääsi sellaisen ihmisen kanssa josta ei koskaan tule puolisoasi. Tuo suhde tulee kummittelemaan sinun elämässäsi sitten kun löydät sen oikean. Tulet vertailemaan häntä siihen "edelliseen" ja se ei ole hyvä juttu. Pahimmassa tapauksessa suhteesi voi ajautua kiville.
        Minulla itselläni oli muutama suhde ennen kuin tapasin puolisoni ja kyllä ne meidänkin suhteessamme kummittelivat. Minä olin puolisolleni ensimmäinen, mutta hän ei ollut minulle....

        Usein uskisnaiset valittavat sitä, että uskovia vapaita miehiä on hyvin vähän liikenteessä ja nekin joita löytyy ovat totaalisia nyhveröitä. En allekirjoita tuota väitettä 100%:sti. Jotain perää siinä voi olla, mutta kyllä näissä piireissä pyörii ihka oikeita alfamalejakin.

        Joten laita asiasi kuntoon ja tee parannus. Siunausta sinulle.

        paskaa.

        Kukaan järkevä ihminen ei vertaa toista toiseen, menneet on menneitä ja katse eteenpäin. Ei voi oppia, ellei kokeile.


      • on

        käynyt samanlailla kuin sulle. sekstailen aina välillä tämän miehen kanssa ja tiedän et ei koskaa olla yhessä sen enempää. aina välillä päättää et nyt ei enää ja en vastaa ja... mut silti sitä vaan aina sellain käy. Jotenki sitä silti aina vähä oottaa...


      • ---...

        ajatella näin, että tunnet syyllisyyttä asiasta, joka kuitenkin on Jumalan luoma. Hyvä jos löydät oikean ihmisen kumppaniksi.
        Tunnen kolme ikäistäni naista, he ovat yli 50-vuotiaita, edelleen he tuntevat itseinhoa yksinäisten lastensa tähden. Se on mielestäni sairautta, etteivät he pääse asiasta yli, kun he uskiksina odottivat täydellistä elämää, seksiä vain yhden miehen kanssa. Kun olet nuori, voit vielä valita, otatko Paavalin tarkoittaman terveen uskon, hän opetti ylipääsemistä.
        Minun ei tarvinnut ajatella ikinä asiaa, koska neitsyys otettiin väkisin, naisporukassa, uskoisitko?
        Nautin siitä kun vedin retkuun poikakaveria, hän ei tosin ollut varma, olin ilkeä hänelle, tahdoin sopia jälkeenpäin ja oikaista, mutta en saanut yhteyttä häneen.
        Yleensä nauratti tuo typerä neitsyyden korostaminen, nyt ajattelen näin, että olisi pitänyt puhua totta.
        Uskoisin vihan tunteen olevan pahempi synti.
        Tietenkin petturuus on syntiä, jos perustat vakituisen suhteen, ponnistele päästäksesi eroon tuosta miehestä.


      • Uskis32
        the man.... kirjoitti:

        Jumala on antanut meille omatunnon ja etenkin uskovaisella se on hyvinkin herkkä, mutta jos jatkuvasti tekee syntiä alkaa pikkuhiljaa paaduttaa omatuntonsa. Se, että sinulla on morkkis, osoittaa sitä, että Jumalan Pyhä Henki sinussa toimi ja osoittaa sinulle oikean väärästä.
        Olen hieman vanhempi kuin sinä (mies) ja nykyään suht. onnellisesti naimisissa uskovaisen puolison kanssa. Tiedän seksuaalisen alueen olevan erittäin "haasteellisen."


        Oletko koskaan ajatellut, että puolison löytää rukoilemalla? Taatusti olet. Uskon, että on olemassa sinullekin se oikea ja toivon, ettet haaskaa elämääsi sellaisen ihmisen kanssa josta ei koskaan tule puolisoasi. Tuo suhde tulee kummittelemaan sinun elämässäsi sitten kun löydät sen oikean. Tulet vertailemaan häntä siihen "edelliseen" ja se ei ole hyvä juttu. Pahimmassa tapauksessa suhteesi voi ajautua kiville.
        Minulla itselläni oli muutama suhde ennen kuin tapasin puolisoni ja kyllä ne meidänkin suhteessamme kummittelivat. Minä olin puolisolleni ensimmäinen, mutta hän ei ollut minulle....

        Usein uskisnaiset valittavat sitä, että uskovia vapaita miehiä on hyvin vähän liikenteessä ja nekin joita löytyy ovat totaalisia nyhveröitä. En allekirjoita tuota väitettä 100%:sti. Jotain perää siinä voi olla, mutta kyllä näissä piireissä pyörii ihka oikeita alfamalejakin.

        Joten laita asiasi kuntoon ja tee parannus. Siunausta sinulle.

        Olen 32v uskovainen mies. Olen rukoillut itselleni vaimoa jo 12 vuotta. Mitään ei ole tapahtunut. Ja siinä sitten 29 vuotiaana tapasin ei-uskovan naisen joka halusi alkaa seurustelemaan kanssani. Sitä ennen en ollut ikinä seurustellut jne. No mietin paljon asiaa ja lopulta annoin mennä ja aloin seurustelemaan hänen kanssaan. Siinä tuli myös seksi mukaan. Tosin hyvin pienessä määrin, koska omatuntoni on hyvin herkkä sillä alueella. No eihän se kestänyt se suhde. Nykyään olen hänen kanssaan ystävä ja nähdään usein, mutta ihan vaan ystävänä.

        Mutta siis pointtini on, rukouksiin ei vastata kovinkaan usein ja tuntuukin että Jumalan on hidas vastaamaan rukouksiin. Ja mietippä sitä, miksi me rukoilemme vaimoa elämäämme? Yksi syy on varmasti seksin kaipuu. Silloin rukoilemme himojemme täyttymiseksi eikä vastausta tule. Siispä rukoilemalla ei ainakaan vaimoa tule.

        Uskovaisena olen ja pysyn koska Jeesus on AINOA tie, totuus ja elämä. Uskonto sitoo ja tappaa, mutta Jeesus pelastaa!

        Uskis32


      • Uskis32
        the man.... kirjoitti:

        Jumala on antanut meille omatunnon ja etenkin uskovaisella se on hyvinkin herkkä, mutta jos jatkuvasti tekee syntiä alkaa pikkuhiljaa paaduttaa omatuntonsa. Se, että sinulla on morkkis, osoittaa sitä, että Jumalan Pyhä Henki sinussa toimi ja osoittaa sinulle oikean väärästä.
        Olen hieman vanhempi kuin sinä (mies) ja nykyään suht. onnellisesti naimisissa uskovaisen puolison kanssa. Tiedän seksuaalisen alueen olevan erittäin "haasteellisen."


        Oletko koskaan ajatellut, että puolison löytää rukoilemalla? Taatusti olet. Uskon, että on olemassa sinullekin se oikea ja toivon, ettet haaskaa elämääsi sellaisen ihmisen kanssa josta ei koskaan tule puolisoasi. Tuo suhde tulee kummittelemaan sinun elämässäsi sitten kun löydät sen oikean. Tulet vertailemaan häntä siihen "edelliseen" ja se ei ole hyvä juttu. Pahimmassa tapauksessa suhteesi voi ajautua kiville.
        Minulla itselläni oli muutama suhde ennen kuin tapasin puolisoni ja kyllä ne meidänkin suhteessamme kummittelivat. Minä olin puolisolleni ensimmäinen, mutta hän ei ollut minulle....

        Usein uskisnaiset valittavat sitä, että uskovia vapaita miehiä on hyvin vähän liikenteessä ja nekin joita löytyy ovat totaalisia nyhveröitä. En allekirjoita tuota väitettä 100%:sti. Jotain perää siinä voi olla, mutta kyllä näissä piireissä pyörii ihka oikeita alfamalejakin.

        Joten laita asiasi kuntoon ja tee parannus. Siunausta sinulle.

        Sanoisin vielä, että helppohan se on sieltä puolelta puhua. Mielestäni sun ei kannata ollenkaan osallistua tämän tyyppisiin keskusteluihin koska olet naimisissa eikä asia koske sinua.

        Siunausta.

        Uskis32


      • Uskis32
        sekstannut evankelista kirjoitti:

        Ota vastaan synninpäästö. Ei tarvite olla tuskissa kun on ottanut vastaan halunsa täyttymyksen.
        Jonkun mielestä pitää olla neitsyt kunnes menee avioon, jonkun mielestä ei saa olla monta seksikumppania, jonkun mielestä pitää yhtyä vain harvoin eikä ainakaan kun naisella on kuukautiset, jne, jne.
        Sitten on esimerkiksi lestadiolaiset, jotka yhtyvät melkein joka päivä ja yö, on kuninkaat David ja Salomo, joilla oli haaremeissaan satoja naisia eikä Jahve pitänyt sitä pahana, Uskonisät Aabrahamja Isak yhtyivät orjattariinsa ja heidän vaimonsa pitivät sitä jopa suositeltavana. Paveilla ja piispoilla puhumattakaan muista roomalaiskatolisista papeista ja nunnista on kautta aikain ollut vuodekumppaneita ja lapsia. Näissä asioissa on kysymys tulkinnoista, ja aikakausien vaihteluista. Missään ei isossa kirjassa sanota ettei saa rakastella ennen aviota. Ole siis vapaa synnintunnosta.

        Aikasta monie Raamatun tutkijoiden mukaan Salomonin monet naissuhteet olivat hänen kompastuskivensä ja hänhän jossain vaiheessa palvoi rakastajattariensa jumaluuksia. Astartea ja mitä lie muita taivaan kiningattaria. Mutta hän palasi lopulta Jumalan yhteyteen. Jumala on luonut ihmisen mieheksi ja naiseksi. Siis yhdeksi mieheksi ja yhdeksi naiseksi. Ei mieheksi ja 900 naiseksi.

        Miten tulkitset tämän?

        "Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee."
        (Hepr. 13:4, 1933/38 käännös)

        Itse näen, että Raamatussa ihan selkeästi annetaan ymmärtää, että seksin paikka on avioliitossa. Ja avioliitto on tarkoitettu yhden miehen ja naisen välille.

        Seksi on Jumalan luoma ihana asia, eikä se itsessään ole väärää. Mutta sitä voidaan käyttää väärin kuten kaikkea hyvää. Seksin oikea paikka on avioliitto.

        Mutta kuten olen muutamissa viesteissäni antanut ymmärtää..en itsekään enää ole neitsyt eikä välttämättä ole aikomus avioliittoon odottaa...koska se on mahdotonta.

        Uskis32


      • Anonyymi
        the man.... kirjoitti:

        Jumala on antanut meille omatunnon ja etenkin uskovaisella se on hyvinkin herkkä, mutta jos jatkuvasti tekee syntiä alkaa pikkuhiljaa paaduttaa omatuntonsa. Se, että sinulla on morkkis, osoittaa sitä, että Jumalan Pyhä Henki sinussa toimi ja osoittaa sinulle oikean väärästä.
        Olen hieman vanhempi kuin sinä (mies) ja nykyään suht. onnellisesti naimisissa uskovaisen puolison kanssa. Tiedän seksuaalisen alueen olevan erittäin "haasteellisen."


        Oletko koskaan ajatellut, että puolison löytää rukoilemalla? Taatusti olet. Uskon, että on olemassa sinullekin se oikea ja toivon, ettet haaskaa elämääsi sellaisen ihmisen kanssa josta ei koskaan tule puolisoasi. Tuo suhde tulee kummittelemaan sinun elämässäsi sitten kun löydät sen oikean. Tulet vertailemaan häntä siihen "edelliseen" ja se ei ole hyvä juttu. Pahimmassa tapauksessa suhteesi voi ajautua kiville.
        Minulla itselläni oli muutama suhde ennen kuin tapasin puolisoni ja kyllä ne meidänkin suhteessamme kummittelivat. Minä olin puolisolleni ensimmäinen, mutta hän ei ollut minulle....

        Usein uskisnaiset valittavat sitä, että uskovia vapaita miehiä on hyvin vähän liikenteessä ja nekin joita löytyy ovat totaalisia nyhveröitä. En allekirjoita tuota väitettä 100%:sti. Jotain perää siinä voi olla, mutta kyllä näissä piireissä pyörii ihka oikeita alfamalejakin.

        Joten laita asiasi kuntoon ja tee parannus. Siunausta sinulle.

        Mutta taas oikeitakinalfoja voidaan pitää nyhveröinä, jos ei rehvastele ym. Pidä kovaa ääntä, alfa on kyl ihan jotain muuta kuin kovaääninen naisten kaataja jota kaikki nuoleskelee, sellainen voi olla jopa huonoa itsetuntemusta/esittämistä.....ym. alfahan ei kieroile eikä huijaa saadakseen itselleen haluamansa, toisten väheksymisestä puhumattakaan, luulis että että uskovainen kyl voi alfa olla, mut usko vetää tietyt rajat jolloin voi tulla kuva että "on vähä nyhverö" t. Uskovainen ukkeli


      • Anonyymi
        sekstannut evankelista kirjoitti:

        Ota vastaan synninpäästö. Ei tarvite olla tuskissa kun on ottanut vastaan halunsa täyttymyksen.
        Jonkun mielestä pitää olla neitsyt kunnes menee avioon, jonkun mielestä ei saa olla monta seksikumppania, jonkun mielestä pitää yhtyä vain harvoin eikä ainakaan kun naisella on kuukautiset, jne, jne.
        Sitten on esimerkiksi lestadiolaiset, jotka yhtyvät melkein joka päivä ja yö, on kuninkaat David ja Salomo, joilla oli haaremeissaan satoja naisia eikä Jahve pitänyt sitä pahana, Uskonisät Aabrahamja Isak yhtyivät orjattariinsa ja heidän vaimonsa pitivät sitä jopa suositeltavana. Paveilla ja piispoilla puhumattakaan muista roomalaiskatolisista papeista ja nunnista on kautta aikain ollut vuodekumppaneita ja lapsia. Näissä asioissa on kysymys tulkinnoista, ja aikakausien vaihteluista. Missään ei isossa kirjassa sanota ettei saa rakastella ennen aviota. Ole siis vapaa synnintunnosta.

        Valhe'opettajia' riittää kaikkina aikoina.


      • Anonyymi
        mutta,.., kirjoitti:

        paskaa.

        Kukaan järkevä ihminen ei vertaa toista toiseen, menneet on menneitä ja katse eteenpäin. Ei voi oppia, ellei kokeile.

        Kalman tuoksu - kadotukseen matkaaville.


      • Anonyymi
        sekstannut evankelista kirjoitti:

        Ota vastaan synninpäästö. Ei tarvite olla tuskissa kun on ottanut vastaan halunsa täyttymyksen.
        Jonkun mielestä pitää olla neitsyt kunnes menee avioon, jonkun mielestä ei saa olla monta seksikumppania, jonkun mielestä pitää yhtyä vain harvoin eikä ainakaan kun naisella on kuukautiset, jne, jne.
        Sitten on esimerkiksi lestadiolaiset, jotka yhtyvät melkein joka päivä ja yö, on kuninkaat David ja Salomo, joilla oli haaremeissaan satoja naisia eikä Jahve pitänyt sitä pahana, Uskonisät Aabrahamja Isak yhtyivät orjattariinsa ja heidän vaimonsa pitivät sitä jopa suositeltavana. Paveilla ja piispoilla puhumattakaan muista roomalaiskatolisista papeista ja nunnista on kautta aikain ollut vuodekumppaneita ja lapsia. Näissä asioissa on kysymys tulkinnoista, ja aikakausien vaihteluista. Missään ei isossa kirjassa sanota ettei saa rakastella ennen aviota. Ole siis vapaa synnintunnosta.

        Älä saarnaa humpuukia. Jumala voi antaa anteeksi mutta rankaisematta ei hän tuossa ensimmäiseksi mainittua Daavidiakaan jättänyt, häpeällinen kirous tuli Daavidin suvulle.
        Lue (Raamattuakin) enemmän niin luulet ja uskottelet vähemmän etkä ole sitten niin helposti eksyttävien palturinpuhujien vietävissä.


    • eeheah

      Itse olen samoin 34.. samat asiat mullakin..vaikeita kiusaamistilanteita mulla on ollut ja siitä lienee aiheutunut tuo tyydytys..
      Välillä tulee todellakin syyllinen olo, mutta minkäs tekee kun haluttaa kovasti.
      Olen ostanut jopa pari sauvaa sen takia..

      • Anonyymi

        Voitaisko auttaa toinen toistamme, olen uskovainen 52V mies.


    • sellasta,./

      etta miksi pitaisi odottaa avioliittoon saakka? itse hain vain sellaista, jonka kanssa tilanne olisi voinut edeta siihen saakka eli en antautunut vain halun vuoksi, vaan rakkauden. Toisin kuitenkin kavi siinakin pelissa, mutta hyva niin koska loysin paljon paremman toisella yrittamalla.

      Se etta saatelee itseaan avioon saakka on lahinna jumalan leikkimista, me olemme kuitenkin ihmisia haluinemme, ja niita on paras toteuttaa viela kun ottaa eteen. Siita ei mitaleita jaeta etta menee hautaan munapystyssa ilman jalkikasvua, eiko sekin ole uskiksille pah pah paha?

      • *

        Onko uskonnolla mitään tekemistä sen kanssa ettei seksiä saisi harrastaa ennen avioliittoa? Raamattu on kuitenkin vuosisatoja vanha kirja..Ennen muinoin ei ollut vielä kondomeja eikä ehkäisyrenkaita,joten oli paras vaihtoehto ,että mahdolliset jälkeläiset syntyivät avioliitossa. Muuten koko taakka olisi jäänyt pelkästään äidin vastuulle, kun isäehdokkaat karkaisivat heti vihreämmille nurmille eivätkä ottaisi vastuuta teostaan,lapsen syntyessä. Joten tapa on ollut paras mahdollinen siihen maailman aikaan. Nykyisin ei ole mitään syytä pidättäytyä seksistä,koska raskauden voi ehkäistä ja nainen voi itse päättää koska lapsensa synnyttää..


    • mieh. alk.

      Itse olen 89 syntynyt jätkä ja uskossa. Tuo seksiasia on todellakin erittäin kiusallinen, sillä itselläkin himot menevät välillä niin pahaksi että en voi kaupassa käydä ilman että siitä seuraa jonkin sortin fantasiat. Välillä on tullut touhuttua oman käden kanssa niin että ihan hirvittää.
      Olen sinkku, ja toivonkin erittäin kovasti että löytäisin itselleni sen oikean naisen joka auttaisi tässäkin asiassa. Olen vain huomannut että kun kiinnyn johonkin tiettyyn tyttöön, ajatuksetkin pysyvät paremmin kurissa ja elävästä suhteesta voi löytyä apu tällaiseenkin asiaan.

      • mieh.alk.

        Kyllä, aion odottaa avioliittoon asti. Olen kuitenkin seksuaalisesti melkoisen viriili, ja se tuntuu pelottavan monia naisia. Onko mahdotonta löytää uskovainen puoliso, joka odottaa myös avioliittoon asti, mutta kuitenkin haluaa runsaan ja monipuolisen seksielämän kanssani?


      • emmi_s
        mieh.alk. kirjoitti:

        Kyllä, aion odottaa avioliittoon asti. Olen kuitenkin seksuaalisesti melkoisen viriili, ja se tuntuu pelottavan monia naisia. Onko mahdotonta löytää uskovainen puoliso, joka odottaa myös avioliittoon asti, mutta kuitenkin haluaa runsaan ja monipuolisen seksielämän kanssani?

        Jos hyvä tuuri käy niin voit saada molemmat samassa paketissa.. Todennäköisesti saat vain jommankumman: joko sellaisen vaimon joka odottaa avioliittoon TAI sellaisen, jonka kanssa saat aktiivisen seksielämän. Eikö uskovaiset tytöt nimenomaan "piiloudu" uskoonsa, jotta ei tarvitse harrastaa seksiä ainakaan ennen avioliittoa. Sen sijaan seksuaalisemmat tytöt ovat varmaan sitä jo kokeilleet, olivat uskossa tai eivät..

        Itse olen ei-uskovainen 27-vuotias pitkässä parisuhteessa elävä nainen, joka on jo ehtinyt kyllästyä yhden ja saman ihmisen tarjoamaan virikkeettömään seksielämään. Minua kiihottaa suunnattomasti ajatus kaltaisestasi kokemattomasta nuoremmasta pojasta, jolla hormonit hyrrää ja jolle voisi opettaa kaiken ;) Samoin tuntevia naisia varmaan löytyy.. Kunnioitan periaatettasi, mutta ajattele jos menet naimisiin kovin odotuksin tulevasta seksielämästä ja se onkin tavalla tai toisella pettymys. Mitä sitten? Uskossa olevat eivät kai eroakaan? Sen vuoksi ei olisi huono ajatus kokeilla etukäteen, että tietää edes mistä seksissä on kyse ja mitä tulevalta puolisoltaan odottaa seksuaalisessa mielessä..


      • mieh. alk.
        emmi_s kirjoitti:

        Jos hyvä tuuri käy niin voit saada molemmat samassa paketissa.. Todennäköisesti saat vain jommankumman: joko sellaisen vaimon joka odottaa avioliittoon TAI sellaisen, jonka kanssa saat aktiivisen seksielämän. Eikö uskovaiset tytöt nimenomaan "piiloudu" uskoonsa, jotta ei tarvitse harrastaa seksiä ainakaan ennen avioliittoa. Sen sijaan seksuaalisemmat tytöt ovat varmaan sitä jo kokeilleet, olivat uskossa tai eivät..

        Itse olen ei-uskovainen 27-vuotias pitkässä parisuhteessa elävä nainen, joka on jo ehtinyt kyllästyä yhden ja saman ihmisen tarjoamaan virikkeettömään seksielämään. Minua kiihottaa suunnattomasti ajatus kaltaisestasi kokemattomasta nuoremmasta pojasta, jolla hormonit hyrrää ja jolle voisi opettaa kaiken ;) Samoin tuntevia naisia varmaan löytyy.. Kunnioitan periaatettasi, mutta ajattele jos menet naimisiin kovin odotuksin tulevasta seksielämästä ja se onkin tavalla tai toisella pettymys. Mitä sitten? Uskossa olevat eivät kai eroakaan? Sen vuoksi ei olisi huono ajatus kokeilla etukäteen, että tietää edes mistä seksissä on kyse ja mitä tulevalta puolisoltaan odottaa seksuaalisessa mielessä..

        En oikein osaa kuvitella sellaista tilannetta, että seksielämä olisi minulle suuri pettymys, paitsi tietysti jos puoliso ei halua juuri koskaan. En ole kovin itsekästä tyyppiä, ja yksi suurimmista nautinnoista seksissä on juurikin se, että voi tuottaa nautintoa myös toiselle ja nähdä hänen nauttivan. Seksihän on myös paljon enemmän kuin pieni ja hikinen yhdyntä.

        En odotakaan itselleni täydellistä puolisoa, mutta vaikka seksielämämme olisi kuinka tympeää tahansa, en todellakaan haluaisi erota hänestä. Seksi on vain yksi osa-alue kokonaisuudessa, onnellisuuden voi saavuttaa vaikka ilmankin :)

        Seksi on kuin suola. Ilman sitä voi saavuttaa kylläisyyden, mutta sen kanssa ruoka maistuu paremmalta ja syöminen on nautinollisempaa. Liika suola on myös myrkyllistä. Toiset pitävät vähäsuolaisesta kun taas toiset lisäävät sitä ruokaansa ;)


      • Anonyymi
        emmi_s kirjoitti:

        Jos hyvä tuuri käy niin voit saada molemmat samassa paketissa.. Todennäköisesti saat vain jommankumman: joko sellaisen vaimon joka odottaa avioliittoon TAI sellaisen, jonka kanssa saat aktiivisen seksielämän. Eikö uskovaiset tytöt nimenomaan "piiloudu" uskoonsa, jotta ei tarvitse harrastaa seksiä ainakaan ennen avioliittoa. Sen sijaan seksuaalisemmat tytöt ovat varmaan sitä jo kokeilleet, olivat uskossa tai eivät..

        Itse olen ei-uskovainen 27-vuotias pitkässä parisuhteessa elävä nainen, joka on jo ehtinyt kyllästyä yhden ja saman ihmisen tarjoamaan virikkeettömään seksielämään. Minua kiihottaa suunnattomasti ajatus kaltaisestasi kokemattomasta nuoremmasta pojasta, jolla hormonit hyrrää ja jolle voisi opettaa kaiken ;) Samoin tuntevia naisia varmaan löytyy.. Kunnioitan periaatettasi, mutta ajattele jos menet naimisiin kovin odotuksin tulevasta seksielämästä ja se onkin tavalla tai toisella pettymys. Mitä sitten? Uskossa olevat eivät kai eroakaan? Sen vuoksi ei olisi huono ajatus kokeilla etukäteen, että tietää edes mistä seksissä on kyse ja mitä tulevalta puolisoltaan odottaa seksuaalisessa mielessä..

        Kuulostaa ihan kuin paratiisin käärme siinä puhuisi.


    • nainen 30 v.

      Välillä mietin, onko minun tarkoitus elää elämäni yksin ilman puolisoa, sillä olen edelleenkin sinkku. Ja kyllä olen vieläkin neitsyt. tämä ei ole minulle ongelma, mutta tuntuu, että se on ongelma ympäröivälle yhteiskunnalle. Olen huomannut, että jo siinä vaiheessa jos ihmiset saavat kuulla, että uskon Jumalaan, heidän suhtautumisensa muuttuu. Puhumattakaan siitä, jos kertoisin olevan edelleen neitsyt. Minähän olisin kuin ulkoavaruudesta pudonnut pieni vihreä olio.

      Minusta kunkin ihmisen pitää elää oman uskonsa ja omantuntonsa mukaan. Olen valinnut itse oman elämäntapani ja vaikka en aina ymmärrä toisten valintoja, en halua tuomita heitä. Olen 30 v, yksin asuva töissäkäyvä sinkku, joka on vielä kaiken päälle neitsyt. Itse olen kuitenkin aivan tyytyväinen omaan elämääni ja tilanteeseeni ja se saa riittää.

      • just sama

        avaruusolion olo, tuntui että kaikki käänsi mulle selkänsä vaikka en edes kertonut uskostani ja neitsyydestäni mutta ihmiset on ihmeen hyviä vaistoamaan nuo asiat.
        Lopulta en enää jaksanu erilaisuuttani ja ulkopuolista oloani ja sitä että mut jätettiin aina yksin ja jotenkin halveksuttiin, menin sit ja laitoin elämäni risaseks...olin jo aika iäkäs kun humalassa sitten toilailin sen impeyden ja muutakin tappelua ja sekoilua monta vuotta.
        Mikään ei muuttunu, edelleen yksin ilman ystäviä mutta tiedämpähän nyt mitä elämä on.


    • Jätkä 24

      Perkele sitä nyt mihkään avioon asti kannata säilyttää! Vaan nyt mahdollisessa tulevassa seurustelusuhteessa sitten jonkun ajan kuluttua, kun molemmat valmiita. Kai paremman puutteessa runkkaat ja katot pornoa? Vai eikös uskonto just kieltänyt sen? Jätä jo noi saakelin uskonnot!

    • Uskis32

      Mä ymmärrän sinua erittäin hyvin. Olen 32-v uskova mies ja täytyy sanoa, että hyvin vaikeaa tämä sinkkuus ja selibaatti on. Mä olen 29 vuotiaana kuitenkin eka ja ainoaa kertaa elämässäni seurustellut ei-uskovan naisen kanssa ja siinä tuli vähän..siis hyvin vähän seksiä koitettua. Omatunto kuitenkin esti seksistä nauttimisen ja ei siitä sit tullut oikeen mitään. No suhde ei tietenkään kestänyt. Mutta sen jälkeen olen sinkkuna ollut aina ja selibaatissa. Mutta seksichatit, seksisivustot jne ovat tulleet tutuiksi ja samalla sitten taas masennus ja syyllisyys kun tuli taas katsottua pornoa tai masturboitua jne jne... On tämä todella vaikeaa.

      Sitten kaikki vaan sanoo, että kyllä Jumalalla on sulle se oikea varattuna, pitää vaan rukoilla ja pyytää niin kyllä sieltä vaimo tulee...mä sanon että jos tulee niin todella hitaasti. Mä olen rukoillut vaimoa jo reilu 10 vuotta elämääni joka päivä. Eikä vastausta ole kuulunut.

      Nykyään olen ajautumassa sellaiseen ajatukseen, että vaikka tapaisinkin jonkun kivan naisen ja alkaisin seurustelemaan hänen kanssaan, niin en voisi ajatella odottavani avioliittoon. Koska riski on aika suuri. Mitäs jos seksi ei toimikaan ja on kauhea pettymys lopulta? Minusta sitä pitäisi saada kokeilla ennen avioliittoa sen kumppanin kanssa. Mutta omatunto tietty sanoo toista.

      Katkeruutta ja yksinäisyyttä, läheisyydenkaipuuta ja syyllisyyttä on monesti mielessä kun tässä lähestyn kolmannen vuosikymmeneni puolta väliä yksinäisyydessä. Milloin saan vaimon Herra? Vastaa jo? Älä ole hiljaa äläkä ole niin hidas kuten olet aikaisemmin ollut.

      Sellaisia tuntemuksia...

      Voimia sulle!

      Make32

      • jaksat?

        ??????????


      • Uskis32
        jaksat? kirjoitti:

        ??????????

        En todellakaan hyvin. Vaikeaa on ja vaikeammaksi menee. Saas nähdä milloin napsahtaa...

        Uskis32


    • nöösi_poika

      Täällä 30-vuotias ei-uskovainen sinkkumies. Neitsysy tallella. En ole koskaan koskenut naiseen!

      Pitää osata pidättäytyä himoista. Saa paremman taivaspaikan. Ehkä jopa kattohuoneiston tuonpuoleisessa ;)

      • jos täällä saan seks

        Joo, olen kokenut seksin hyvin tyydyttäväksi vaikka en ole naimisissa. Lauantaina menen rakastajattareni luo ja harrastelemme seksiä toista vuorokautta. Se onkin jumalallista elämää. Sitten sunnuntai-iltana menemme kumpikin omaan kirkkoomme, me kun kuulumme eri seurakuntiin. Hän on hellari ja minä vapari. Ei tässä ole mitään jumalatonta tai omantunnon vastaista. Kristus on meissä kirkkauden toivona.


      • Anonyymi
        jos täällä saan seks kirjoitti:

        Joo, olen kokenut seksin hyvin tyydyttäväksi vaikka en ole naimisissa. Lauantaina menen rakastajattareni luo ja harrastelemme seksiä toista vuorokautta. Se onkin jumalallista elämää. Sitten sunnuntai-iltana menemme kumpikin omaan kirkkoomme, me kun kuulumme eri seurakuntiin. Hän on hellari ja minä vapari. Ei tässä ole mitään jumalatonta tai omantunnon vastaista. Kristus on meissä kirkkauden toivona.

        Olisikohan tuo jo rienaavaa paatuneisuutta.


      • Anonyymi
        jos täällä saan seks kirjoitti:

        Joo, olen kokenut seksin hyvin tyydyttäväksi vaikka en ole naimisissa. Lauantaina menen rakastajattareni luo ja harrastelemme seksiä toista vuorokautta. Se onkin jumalallista elämää. Sitten sunnuntai-iltana menemme kumpikin omaan kirkkoomme, me kun kuulumme eri seurakuntiin. Hän on hellari ja minä vapari. Ei tässä ole mitään jumalatonta tai omantunnon vastaista. Kristus on meissä kirkkauden toivona.

        Älä pilkkaa


    • Avioliiton kannalla

      Jokainen tekee oman päätöksensä tässäkin asiassa ja joillekin se voi olla helpompaa ja toisille vaikeampaa. Olen vähän päälle 30v. nykyisin naimisissa oleva nainen, jolla mies ja lapsia. En ole mielestäni erityisen uskovainen mutta minulla on ystäväpiirissäni uskovaisia. Menetin neitsyyteni melko nuorena (alle 20v.) ja tyhmä olin kun niin helposti suostuin silloisen poikaystäväni painostuksesta seksiin...olisin voinut odottaa pidempään näin jälkikäteen ajateltuna. Olen seurustellut muutaman kerran (lyhyesti) ennen kuin tapasin aviomieheni ja ei ollut helppoa löytää aviomiestä, vaikka olenkin ihan mukavaksi ja kauniiksikin kehuttu nainen. Moni nuorimies oli kyllä valmis kanssani lyhyempään seurustelusuhteeseen ja seksiin...mutta ei avioliittoon. Ehkä tutustuin vääränlaisiin miehiin en osaa sanoa lopullista syytä asiaan. Tunsin, että monilla miehillä oli melko isot toiveet aviovaimon/avioliiton suhteen: esim. naisen tulisi olla kaunis, mukava, kiinnostava, kouluttautunut, vakituinen hyvä työpaikka jne. jne. normaalien uskollinen, luotettava ym. asioiden lisäksi. Lisäksi moni mies tuntui haluavan matkustella, ja tehdä kaikkea mukavaa opiskelujensa jälkeen ennen avioitumista ja avioliitto näkyi vain jonain sitovana, tylsänä pakkopullana jossain kaukana tulevaisuudessa. Masennuin ja rukoilin kerrankin, että pääsisin täältä pois...eli saisin jo kuolla kun en kokenut enää mitään tyydytystä elämästäni ja koin epäonnistuneeni täysin parisuhdeasioiden osalta. suoritin työni päivästä toiseen ja elin normaalia elämää päällisin puolin kun en muutakaan voinut. Lopetin kokonaan kaikki treffiyritykset ja en edes lopulta toivonut mitään tulevaisuuteni suhteen. Lopulta tapasin sattumalta mukavan miehen ja hänen kanssaan avioiduin ja sain kaipaamani perheen ja olen onnellinen. Olin ensimmäinen seksikumppani miehelleni ja ikää hänellä oli 26 v. tuolloin ja minulla naisena 24v. kun löysimme toisemme.

      • Anonyymi

        Miksi pitää kieltäytyä seistä. Hyvin monet uskovaiset nuoret harjoittavat sexiä ja ovat uskossa.
        Se että ulkoinen paine on suuri. Ja jos tuntuu että on syntiä tehnyt ,rukoile Jumalalta anteeksi..
        Tuut saamaan anteeksi..mutta älä kylän akoille kerro,ne tekee sitä syntiä jatkuvasti.puhuvat vaan pahaa. Pidä muuten elämäsi synnitönnä, älä puhu toisista pahaa älä juorut ..ole rehellinen,se on oikein.


      • Anonyymi

        No tuohan oli oikein ihanteellinen ikä, ihminen kun alkaa olla fyysiseltä ja henkiseltä kehitykseltään aikuinen siinä noin 24-25 vuoden iässä.


    • suomenmaantietäjä-

      Mielestäni on huvittavaa, että ihmiset väittävät uskovansa johonkin yliluonnolliseen voimaan ja seuraavat tämän uskonnon perinteisiä opetuksia. He tekevät sitä kuitenkin vain niissä asioissa, jotka itse kokevat oikeiksi.

      Minun mielestäni joko uskotaan ja toimitaan täysillä ohjeiden mukaan tai sitten ei uskota ollenkaan. Jos alat itse keksimään sääntöjä, jotka poikkeavat uskontokuntasi opetuksesta niin voit kertaheitolla alkaa palvomaan, vaikka joulupukkia.

      Itse en usko mihinkään yliluonnolliseen, koska koskaan ei voi tietää mikä uskonto olisi oikea jos oikeaa uskontoa edes olisi olemassa. Mielestäni paljon viisaampaa keskittyä nykyhetkeen eikä pedata elämää alkavaksi vasta silloin kuin kuolee, jolloin todellisuudessa elämä on suurella todennäköisyydellä ohi eikä ihminen tiedosta enää mitään.

      Elämä on hieman liian suuri asia laitettavaksi arvontaan. Mieluummin pyrin elämään mukavan elämän kuin odotan, että osuisi jättipotti, joka veisi ikuiseen ihanuuteen. Todennäköistä on, että kukaan tätä jättipottia ei tule voittamaan. Korkeintaa he, jotka pakastavat itsensä tulevaisuutta varten jolloin tiede on keksinyt ratkaisun elämän pidentämiseen.



      Itse aloitukseen sanoisin, että voit harrastaa seksiä, vaikka et ole avioliitossa ja huijata itseäsi että se on oikein. Voit myös unohtaa uskonnon ja harrastaa seksiä ilman huonoa omaatuntoa. Tai voit kärsiä "pyhyytesi" takia ja odottaa avioliittoon asti. Menetettyä aikaa et kuitenkaan saa enää takaisin. Itse päätät kuitenkin mitä elämälläsi teet.

    • kl8

      Luin tässä hieman huvittuneena kuinka moni uskovainen mies kertoo rukoilevansa vaimoa... Ihan vinkkinä sanoisin, että ei niitä naisia rukoilemalla saa, vaan menkää hyvä miehet ihan rohkeasti juttelemaan naisille! :D Baareissa ette ilmeisesti käy, mutta eihän se paikkaa katso. Jos kiinnostavan oloinen nainen on vaikkapa kaupan kassajonossa, niin siitä vaan tuttavuutta tekemään! Ja jos tulee pakit niin mitä sitten? Ainakin on sitten yritetty ja kyllä sitä maailmassa pahempaakin tapahtuu.

    • Ajatus1

      Hei, olin nuorena itsekin uskovainen ja viihdyin kiihkouskovaisten seurassa. Se vaihe päättyi saarnamiehen alla hiekkarannalla. Tajusin, että uskovillakin on haluja ja oikeus niin ihanaan ja luonnolliseen asiaan kuin seksi. Elät vain kerran, anna mennä! Ei se ole ristiriidassa uskomisesi kanssa. Uskontoa taas hallitsevat muut ja siihen liittyy vallankäyttöä kuten on nähty kirkon seksirikoksissa. Älä anna muiden ratkaista elämäsi tärkeimpiä asioita. Mars sänkyyn! Niin olen tehnyt itsekin, katso vaikka www.moneymami.com

      • jokuvaan2010

        Itse olen kohta 36 vuotta täyttävä mies ja edelleen odottelen sitä puolisoa. Olen tosin ollut aktiivinen nuorempana. Ristin Voittoon ilmoituksia ja joskus muinoin radio deissä kokeilin myös kun siellä oli treffi-ohjelma. Netin kautta olen kahveilla käynyt ehkä n. 40 naisen kanssa, jonkun verran ylikin varmaan. Mukavia ihmisiä, monenlaisia on tullut tavattua, mutta se kipinä on puuttunut. Itse olisin ollut halukas joidenkin kanssa tapaamaan uudelleen, mutta ei se oikein toimi, jos vain toinen on kiinnostunut.

        Seurakunnissa myös olen jutellut ja saanut kavereita vuosien mittaan, mutta vain kavereita naisista.
        Luultavasti en koskaa tapaa naista, joka voisi pitää minusta. Ajatus on masentava, mutta ehkä vuosien mittaan helpompi hyväksyä. Tosin voihan sitä vanhanakin, jos elää vanhaksi ihastua. Eräs sisar muistutti minua, että voit löytää oikean vielä 80:senä, joten ei kiirettä kai sikäli saisi olla.


    • Uskova panomies

      Olen uskonnollinen (en käytä sanaa "uskovainen") nelikymppinen yhä lapseton mies. Pähkäilin tämän asian kanssa koko nuoruuteni. 31-vuotiaana poikuus meni kuusi vuotta nuoremman, netistä isketyn naisen kanssa. Morkkis? Kyllä, mutta morkkis johtui ja johtuu ennen kaikkea siitä, että pidin tätä naista huorana ja leluna, vaikka hän oli hyvä ja hyväsydäminen ihminen joka teki eräällä tasolla (lähimmäisen)rakkauden teon.

      Olen nykyään sitä mieltä, että ei se sänkyynmeno se suuri synti ole. Se suuri synti, jota pitää hävetä, on se, että hairahtuu pitämään sitä tilapäistä sänkykumppania itseään huonompana.

      Jos hairahdut sänkyyn naisen kanssa, niin sitten hairahdut. Mutta muista, että se sänkykumppanisi on hänkin Jumalan luoma ja puhuttelema. Älä halveksi häntä.

      • Rikkuri

        Menkää sinne kesäseuroihin niin siellä purskutellaan paha henki pois...


      • epäonnistujaaa
        Rikkuri kirjoitti:

        Menkää sinne kesäseuroihin niin siellä purskutellaan paha henki pois...

        Hei mieh.alku, kuulostat todella mukavalta, onnea etsintään, Jumala varjelkoon tulevaa puolisoasi ja sinua :)

        Itse olen 20v uskova nainen, mielestäni seksi kuuluu avioliittoon, mutta minulla on ongelmia itsetyydytyksen kanssa... En seurustele, en ole koskaan seurustellutkaan ja ajattelen, että minulla on oikeus tyydyttää itseäni, koska minulla ei ole tullut vastaan elämäni miestä..
        Silti tunnen omassatunnossani vääräksi itsetyydytyksen ja tiedän, että se rikkoo minua...
        Jumala minua auttakoon.


      • pekkakivittaja
        epäonnistujaaa kirjoitti:

        Hei mieh.alku, kuulostat todella mukavalta, onnea etsintään, Jumala varjelkoon tulevaa puolisoasi ja sinua :)

        Itse olen 20v uskova nainen, mielestäni seksi kuuluu avioliittoon, mutta minulla on ongelmia itsetyydytyksen kanssa... En seurustele, en ole koskaan seurustellutkaan ja ajattelen, että minulla on oikeus tyydyttää itseäni, koska minulla ei ole tullut vastaan elämäni miestä..
        Silti tunnen omassatunnossani vääräksi itsetyydytyksen ja tiedän, että se rikkoo minua...
        Jumala minua auttakoon.

        Hei siellä, tässä pieni vinkki: feidaat isä ukon. Sitten alat kaveriks Sen punasen pirun kaa ja kohta jo huomaatkin, että panettaa niin saatanasti. Ei muuta ku tuumasta toimeen: www.eroakirkosta.fi ja kohta teilläkin on pannu kuumana.


      • Impi 39v.
        pekkakivittaja kirjoitti:

        Hei siellä, tässä pieni vinkki: feidaat isä ukon. Sitten alat kaveriks Sen punasen pirun kaa ja kohta jo huomaatkin, että panettaa niin saatanasti. Ei muuta ku tuumasta toimeen: www.eroakirkosta.fi ja kohta teilläkin on pannu kuumana.

        Minä olen 39 v. nainen ja vieläkin neitsyt. Omatunto estävää minulta myös itsesaastuttamisen. Miten osaan olla hyvä rakastaja ja puolisoni arvoinen, jos olen ennen avioliittoa näin ahdistunut? Mahdanko edes kelvata kellekään tällaisena?

        Miehet suostuttelevat jutuillaan seksiin, mutta en sitä voi itselleni sallia. "Ei se järvi soutamalla kulu" on moneen kertaan kuultu tarina.


      • still waiting
        Impi 39v. kirjoitti:

        Minä olen 39 v. nainen ja vieläkin neitsyt. Omatunto estävää minulta myös itsesaastuttamisen. Miten osaan olla hyvä rakastaja ja puolisoni arvoinen, jos olen ennen avioliittoa näin ahdistunut? Mahdanko edes kelvata kellekään tällaisena?

        Miehet suostuttelevat jutuillaan seksiin, mutta en sitä voi itselleni sallia. "Ei se järvi soutamalla kulu" on moneen kertaan kuultu tarina.

        teitäkin on! Säästäväisiä naisia siis.


      • Anonyymi
        epäonnistujaaa kirjoitti:

        Hei mieh.alku, kuulostat todella mukavalta, onnea etsintään, Jumala varjelkoon tulevaa puolisoasi ja sinua :)

        Itse olen 20v uskova nainen, mielestäni seksi kuuluu avioliittoon, mutta minulla on ongelmia itsetyydytyksen kanssa... En seurustele, en ole koskaan seurustellutkaan ja ajattelen, että minulla on oikeus tyydyttää itseäni, koska minulla ei ole tullut vastaan elämäni miestä..
        Silti tunnen omassatunnossani vääräksi itsetyydytyksen ja tiedän, että se rikkoo minua...
        Jumala minua auttakoon.

        Itsetyydytys on täysin normaalia ihmisen elämään kuuluvan tarvealueen hoitamista!

        Miksi Jumala loi naiselle clitoriksen? Vain nautinnon vuoksi ja siksi sitä hyväilkää ilman tunnon tuskia.


      • Anonyymi
        Impi 39v. kirjoitti:

        Minä olen 39 v. nainen ja vieläkin neitsyt. Omatunto estävää minulta myös itsesaastuttamisen. Miten osaan olla hyvä rakastaja ja puolisoni arvoinen, jos olen ennen avioliittoa näin ahdistunut? Mahdanko edes kelvata kellekään tällaisena?

        Miehet suostuttelevat jutuillaan seksiin, mutta en sitä voi itselleni sallia. "Ei se järvi soutamalla kulu" on moneen kertaan kuultu tarina.

        Itsetyydytys on normaalia, Jumala loi naiselle clitoriksen ihan vain nautinnon vuoksi! Älkää antako hengellisten puoskareiden tulla teidän yksityisyytenne alueelle. Tyydyttäkää ilman tunnon tuskia!


      • Anonyymi
        Impi 39v. kirjoitti:

        Minä olen 39 v. nainen ja vieläkin neitsyt. Omatunto estävää minulta myös itsesaastuttamisen. Miten osaan olla hyvä rakastaja ja puolisoni arvoinen, jos olen ennen avioliittoa näin ahdistunut? Mahdanko edes kelvata kellekään tällaisena?

        Miehet suostuttelevat jutuillaan seksiin, mutta en sitä voi itselleni sallia. "Ei se järvi soutamalla kulu" on moneen kertaan kuultu tarina.

        Joo kyllä tarinoidaan ettei järvi soutamalla kulu, MUTTA jätetään kertomatta että voi saastua, jopa kuolettavasti.


      • Anonyymi
        Impi 39v. kirjoitti:

        Minä olen 39 v. nainen ja vieläkin neitsyt. Omatunto estävää minulta myös itsesaastuttamisen. Miten osaan olla hyvä rakastaja ja puolisoni arvoinen, jos olen ennen avioliittoa näin ahdistunut? Mahdanko edes kelvata kellekään tällaisena?

        Miehet suostuttelevat jutuillaan seksiin, mutta en sitä voi itselleni sallia. "Ei se järvi soutamalla kulu" on moneen kertaan kuultu tarina.

        Vaikkei järvi kuluisikaan soutamalla, saattaa se saastua, jopa kuolettavasti.


    • sekin tulee,

      että moni uskonnon kieltävän seksin ja ”itsesaastutuksen”
      —onkohan tässä nyt mennyt papit ja uskonto sekaisin?

      • Jepjepjee

        Minä olen pian 40v mies ja edelleen poikuus tallella. Itselläni asia liittyy enemmänkin ahdistukseen seksiä kohtaan, kuin moraalisesta pakosta. Toki ajatus seksistä vasta avioliitossa on kaunis. Luulen kyllä, että minun on pakko "harjoitella" sitä tyttöystäväni kanssa ennen avioliittoa, jotta pääsen eteenpäin parantumisprosessissani. Käyn siis terapiassa ongelmani takia.

        Luulen, että tästä asiasta on tehty vähän liian suuri numero kristittyjen kohdalla, joihin itsekin kuulun. Missä kohtaa Raamatussa esiaviollinen seksi kielletään? Ja vaikka kiellettäisiinkin, niin eipä siitä taida helvettiin joutua. Kristinusko taitaa olla niitä harvoja uskontoja, jossa saa epäonnistua täysin.


      • Jesus helps
        Jepjepjee kirjoitti:

        Minä olen pian 40v mies ja edelleen poikuus tallella. Itselläni asia liittyy enemmänkin ahdistukseen seksiä kohtaan, kuin moraalisesta pakosta. Toki ajatus seksistä vasta avioliitossa on kaunis. Luulen kyllä, että minun on pakko "harjoitella" sitä tyttöystäväni kanssa ennen avioliittoa, jotta pääsen eteenpäin parantumisprosessissani. Käyn siis terapiassa ongelmani takia.

        Luulen, että tästä asiasta on tehty vähän liian suuri numero kristittyjen kohdalla, joihin itsekin kuulun. Missä kohtaa Raamatussa esiaviollinen seksi kielletään? Ja vaikka kiellettäisiinkin, niin eipä siitä taida helvettiin joutua. Kristinusko taitaa olla niitä harvoja uskontoja, jossa saa epäonnistua täysin.

        1 Korinttolaiskirje luvut 6-7. Se on vain yksi esimerkki Raamatusta, jossa esiaviollinen seksi kielletään. 1 Kor 7:2 "Haureuden välttämiseksi tulee kunkin miehen elää oman vaimonsa ja kunkin naisen oman miehensä kanssa" Paavali ei tässäkään kohtaa kirjoita seurustelevista pareista vaan naimisissa olevista.

        Ennen lukua seitsemän Paavali kirjoittaa, että meidän ruumis on Pyhän Hengen temppeli eikä se ole tarkoitettu siveettömyyttä varten. Ymmärrän asian näin, siveettömyys, kreikan kielen sana: "pornea" tarkoittaa kaikkea sitä seksuaalista toimintaa, mikä tapahtuu aviomiehen ja naisen ulkopuolella. Raamatussa ei käytetä esimerkiksi ilmaisua esiaviollinen seksi tai pornografia. Siveettömyys, sanana itsessään kattaa kaiken sen mikä on luonnollisen avioliitossa tapahtuvan seksuaalisen kanssakäymisen ulkopuolella. Raamattu puhuu paljon mielen puhtaudesta ja mikäli miehellä tai naisella on kovat seksuaaliset halut (harvoja on ne, joilla ei ole), hänen tulisi pyrkiä avioon. "Mutta elleivät he jaksa hillitä itseään, menkööt naimisiin, sillä on parempi mennä naimisiin kuin palaa himon tulessa" Yksinkertaisesti. Yksinjääminen on kova paikka. Itsekin olin vuosia naimaton ennen kuin menin naimisiin rakkaan Jeesukseen uskovan vaimoni kanssa.

        Pornosta luopuminen oli yksi tärkeä askel mielenpuhtauteen, jota meillä tulisi olla ennen kuin astumme avioon. Itsetyydytys jatkui silti naimisiin saakka enkä sano sen olevan helppo asia monellekaan. Kannattaa lukea hyvää kristillistä kirjallisuutta liityen itsetyydytykseen ja seksiin, jos todella haluaa panostaa puhtauteen.

        Seksi on niin paljon enemmän kuin kliininen suoritus, vaikkakin hauskanpito ja fantasiat aviossa miehen ja naisen välillä ovatkin sallittuja ja ihan paikallaan. Laulujen laulut raamatussa puhuu oikeastaan ainoastaan seksistä miehen ja naisen välillä.

        Rohkaisen kaikkia uskovia sinkkuja etsimään ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan. Itsekin olen seissyt Jumalan edessä ennen nykyísen vaimoni löytymistä ja sanonut, että "sinun tahtosi, rakas vapahtajani tapahtukoon ennen minun tahtoani. Minulla on kovat seksuaaliset halut ja tarvitsen sinun apuasi. Johdata elämääni hyvä sinua rakastava nainen, jonka kanssa voin mennä naimisiin ja nauttia sinun luomastasi seksuaalisuudesta. Jos näet hyväksi, että minun ei tule mennä naimisiin, tahdon silti seurata sinua, koska sinä olet tie, totuus ja elämä. Sinulta saan tulevaisuuden ja toivon, sinä sanoit ennen ristinkuolemaasi että annat omillesi sinun rauhasi, et sellaista jonka maailma antaa. Annan minun siis tuntea rauhasi ja etsiä sitä, niin saan elää vapaudessa" Jonka poika vapauttaa, se on todella VAPAA!


      • Jesus helps
        Jesus helps kirjoitti:

        1 Korinttolaiskirje luvut 6-7. Se on vain yksi esimerkki Raamatusta, jossa esiaviollinen seksi kielletään. 1 Kor 7:2 "Haureuden välttämiseksi tulee kunkin miehen elää oman vaimonsa ja kunkin naisen oman miehensä kanssa" Paavali ei tässäkään kohtaa kirjoita seurustelevista pareista vaan naimisissa olevista.

        Ennen lukua seitsemän Paavali kirjoittaa, että meidän ruumis on Pyhän Hengen temppeli eikä se ole tarkoitettu siveettömyyttä varten. Ymmärrän asian näin, siveettömyys, kreikan kielen sana: "pornea" tarkoittaa kaikkea sitä seksuaalista toimintaa, mikä tapahtuu aviomiehen ja naisen ulkopuolella. Raamatussa ei käytetä esimerkiksi ilmaisua esiaviollinen seksi tai pornografia. Siveettömyys, sanana itsessään kattaa kaiken sen mikä on luonnollisen avioliitossa tapahtuvan seksuaalisen kanssakäymisen ulkopuolella. Raamattu puhuu paljon mielen puhtaudesta ja mikäli miehellä tai naisella on kovat seksuaaliset halut (harvoja on ne, joilla ei ole), hänen tulisi pyrkiä avioon. "Mutta elleivät he jaksa hillitä itseään, menkööt naimisiin, sillä on parempi mennä naimisiin kuin palaa himon tulessa" Yksinkertaisesti. Yksinjääminen on kova paikka. Itsekin olin vuosia naimaton ennen kuin menin naimisiin rakkaan Jeesukseen uskovan vaimoni kanssa.

        Pornosta luopuminen oli yksi tärkeä askel mielenpuhtauteen, jota meillä tulisi olla ennen kuin astumme avioon. Itsetyydytys jatkui silti naimisiin saakka enkä sano sen olevan helppo asia monellekaan. Kannattaa lukea hyvää kristillistä kirjallisuutta liityen itsetyydytykseen ja seksiin, jos todella haluaa panostaa puhtauteen.

        Seksi on niin paljon enemmän kuin kliininen suoritus, vaikkakin hauskanpito ja fantasiat aviossa miehen ja naisen välillä ovatkin sallittuja ja ihan paikallaan. Laulujen laulut raamatussa puhuu oikeastaan ainoastaan seksistä miehen ja naisen välillä.

        Rohkaisen kaikkia uskovia sinkkuja etsimään ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan. Itsekin olen seissyt Jumalan edessä ennen nykyísen vaimoni löytymistä ja sanonut, että "sinun tahtosi, rakas vapahtajani tapahtukoon ennen minun tahtoani. Minulla on kovat seksuaaliset halut ja tarvitsen sinun apuasi. Johdata elämääni hyvä sinua rakastava nainen, jonka kanssa voin mennä naimisiin ja nauttia sinun luomastasi seksuaalisuudesta. Jos näet hyväksi, että minun ei tule mennä naimisiin, tahdon silti seurata sinua, koska sinä olet tie, totuus ja elämä. Sinulta saan tulevaisuuden ja toivon, sinä sanoit ennen ristinkuolemaasi että annat omillesi sinun rauhasi, et sellaista jonka maailma antaa. Annan minun siis tuntea rauhasi ja etsiä sitä, niin saan elää vapaudessa" Jonka poika vapauttaa, se on todella VAPAA!

        Ja käyttämäni kreikan kielen sana pornea! Se on joidenkin raamatututkijoiden ymmärrys sanasta siveettömyys. En yritä olla joku kreikka guru. Siveettömyys on sanana kuitenkin Raamatussa usein käytetty sana..


      • Anonyymi
        Jesus helps kirjoitti:

        1 Korinttolaiskirje luvut 6-7. Se on vain yksi esimerkki Raamatusta, jossa esiaviollinen seksi kielletään. 1 Kor 7:2 "Haureuden välttämiseksi tulee kunkin miehen elää oman vaimonsa ja kunkin naisen oman miehensä kanssa" Paavali ei tässäkään kohtaa kirjoita seurustelevista pareista vaan naimisissa olevista.

        Ennen lukua seitsemän Paavali kirjoittaa, että meidän ruumis on Pyhän Hengen temppeli eikä se ole tarkoitettu siveettömyyttä varten. Ymmärrän asian näin, siveettömyys, kreikan kielen sana: "pornea" tarkoittaa kaikkea sitä seksuaalista toimintaa, mikä tapahtuu aviomiehen ja naisen ulkopuolella. Raamatussa ei käytetä esimerkiksi ilmaisua esiaviollinen seksi tai pornografia. Siveettömyys, sanana itsessään kattaa kaiken sen mikä on luonnollisen avioliitossa tapahtuvan seksuaalisen kanssakäymisen ulkopuolella. Raamattu puhuu paljon mielen puhtaudesta ja mikäli miehellä tai naisella on kovat seksuaaliset halut (harvoja on ne, joilla ei ole), hänen tulisi pyrkiä avioon. "Mutta elleivät he jaksa hillitä itseään, menkööt naimisiin, sillä on parempi mennä naimisiin kuin palaa himon tulessa" Yksinkertaisesti. Yksinjääminen on kova paikka. Itsekin olin vuosia naimaton ennen kuin menin naimisiin rakkaan Jeesukseen uskovan vaimoni kanssa.

        Pornosta luopuminen oli yksi tärkeä askel mielenpuhtauteen, jota meillä tulisi olla ennen kuin astumme avioon. Itsetyydytys jatkui silti naimisiin saakka enkä sano sen olevan helppo asia monellekaan. Kannattaa lukea hyvää kristillistä kirjallisuutta liityen itsetyydytykseen ja seksiin, jos todella haluaa panostaa puhtauteen.

        Seksi on niin paljon enemmän kuin kliininen suoritus, vaikkakin hauskanpito ja fantasiat aviossa miehen ja naisen välillä ovatkin sallittuja ja ihan paikallaan. Laulujen laulut raamatussa puhuu oikeastaan ainoastaan seksistä miehen ja naisen välillä.

        Rohkaisen kaikkia uskovia sinkkuja etsimään ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan. Itsekin olen seissyt Jumalan edessä ennen nykyísen vaimoni löytymistä ja sanonut, että "sinun tahtosi, rakas vapahtajani tapahtukoon ennen minun tahtoani. Minulla on kovat seksuaaliset halut ja tarvitsen sinun apuasi. Johdata elämääni hyvä sinua rakastava nainen, jonka kanssa voin mennä naimisiin ja nauttia sinun luomastasi seksuaalisuudesta. Jos näet hyväksi, että minun ei tule mennä naimisiin, tahdon silti seurata sinua, koska sinä olet tie, totuus ja elämä. Sinulta saan tulevaisuuden ja toivon, sinä sanoit ennen ristinkuolemaasi että annat omillesi sinun rauhasi, et sellaista jonka maailma antaa. Annan minun siis tuntea rauhasi ja etsiä sitä, niin saan elää vapaudessa" Jonka poika vapauttaa, se on todella VAPAA!

        AAMEN.


    • -n-

      Olen 29v uskova nainen, ja minulla on myös välillä seksi iso ongelma. En ole neitsyt, mutta ei minulla ole kun yksi ainoa seksikokemus jonka sain ennen uskoon tuloani. Mietinkin välillä että olisiko helpompaa jos tuota yhtäkään kokemusta ei olisi, niin en tietäisi mitä kaipaan. Toisaalta, jos elän koko ikäni yksin, niin olen ainakin kerran saanut kokea.

      Mielestäni siis seksi kuuluu avioliittoon, eikä omatuntoni antaisi myöten harrastaa esiaviollisia suhteita. Haluan tehdä tässä mikä on Jumalan tahto, mutta helppoa se ei aina ole. Varsinkin kun saan niin vähän minkäänlaista koskestusta toisilta ihmisiltä.
      Kipeää tekee olla yksin ja vailla kosketusta.

      • mieh. alk.

        Seksittömyys ei olekaan helppoa, varsinkaan sellaisille ihmisille joiden seksuaalinen halukkuus pelaa vähintäänkin hyvin. Olen itse esimerkki sellaisesta. Olen monta kertaa yrittänyt alkaa elämään ilman minkäänlaista seksuaalista tyydytystä, mutten vain pysty siihen vaikka kuinka yritän. Itsetyydytys jättää aina ikävän ja rikkinäisen olon, mutta sillä tavoin saan jälleen "nollattua" itseni, mutta vain hetkeksi.

        Oikea, kestävä avioliitto ja siihen sisältyvä seksielämä kätkevät sisälleen suuremmat siunaukset kuin arvaammekaan. Sopiva puoliso ei kuitenkaan tule aamupostin mukana ja odottaminen vaatiikin paljon kärsivällisyyttä, mikä on seksuaalisesti viriilille henkilölle aika kova paikka.

        Pian tulee taas yksi vuosi täyteen, enkä ole tähän päivään asti saanut minkäänlaista kontaktia naispuolisiin ihmisiin. Mieleen hiipii pikkuhiljaa epäilys siitä, että en pian edes kykene parisuhteeseen kokemattomuuteni vuoksi. Uskon kuitenkin, että jokaiselle ihmiselle on jossain se "vastakappale", jonka kanssa voi edetä ilman minkäänlaista turhaa jännitystä tai pelkoa, ja jonka kanssa ikuinen lupaus avioliitosta voi tulla todeksi. Seksuaalinen tyydytys tulee siinä samalla, eikä kummankaan tarvitse silloin enää kokea itseänsä rikkinäiseksi, vaan yhdeksi Jumalan armosta. Uskoisin, että näin tämän asian on tarkoitettu menevän :)


      • mieh. alk. kirjoitti:

        Seksittömyys ei olekaan helppoa, varsinkaan sellaisille ihmisille joiden seksuaalinen halukkuus pelaa vähintäänkin hyvin. Olen itse esimerkki sellaisesta. Olen monta kertaa yrittänyt alkaa elämään ilman minkäänlaista seksuaalista tyydytystä, mutten vain pysty siihen vaikka kuinka yritän. Itsetyydytys jättää aina ikävän ja rikkinäisen olon, mutta sillä tavoin saan jälleen "nollattua" itseni, mutta vain hetkeksi.

        Oikea, kestävä avioliitto ja siihen sisältyvä seksielämä kätkevät sisälleen suuremmat siunaukset kuin arvaammekaan. Sopiva puoliso ei kuitenkaan tule aamupostin mukana ja odottaminen vaatiikin paljon kärsivällisyyttä, mikä on seksuaalisesti viriilille henkilölle aika kova paikka.

        Pian tulee taas yksi vuosi täyteen, enkä ole tähän päivään asti saanut minkäänlaista kontaktia naispuolisiin ihmisiin. Mieleen hiipii pikkuhiljaa epäilys siitä, että en pian edes kykene parisuhteeseen kokemattomuuteni vuoksi. Uskon kuitenkin, että jokaiselle ihmiselle on jossain se "vastakappale", jonka kanssa voi edetä ilman minkäänlaista turhaa jännitystä tai pelkoa, ja jonka kanssa ikuinen lupaus avioliitosta voi tulla todeksi. Seksuaalinen tyydytys tulee siinä samalla, eikä kummankaan tarvitse silloin enää kokea itseänsä rikkinäiseksi, vaan yhdeksi Jumalan armosta. Uskoisin, että näin tämän asian on tarkoitettu menevän :)

        Ihanaa törmätä täällä likaisilla reissuillaan uskovaisiin. Uskovaisena nuorena naisena eksyy välillä "ruokkimaan" itseään kaikella roskalla, mutta sen kummemmin puolustelamatta tai häpeilemättä. Tarpeet ne on Herran omillakin, enkä sano että seksinovellien lukemisesta tulee mikään ravittu ja hyvä olo. Aikansa ne antaa sykettä yksinäisen ihmisen arkeen, mutta ei sen parempaa. senkin ajan jos käyttäis Herran läsnäolossa ni ihan eri fiiliksissä lopettais. Ite rukoilen, että osaisin nauttia sinkkuudestani ja naiseudestani puhtain paperein. Ennen kun tein uskonratkaisun, ni tuli säädettyä siihen malliin, ettei neítsyyttä ole aviomiehelle tarjota. Olen kuitenkin ihan sinut asian kanssa, koska Jumalan edessä olen uusi luomus. Seksi ei ollut mitään lämmintä ja antoisaa, kun sänkykumppanina oli vain pintapuolisesti tuttu jätkäkaveri. Odottelen kyllä, et saan nauttia seksuaalisuudesta avioliitossa ja uskon että se on jotain ihan muuta kun aiemmat kokemukset. Kaikille voimia ja tahtoa tehdä se mikä oikein on. herra vaikuttakoon tahtomisen ja tekemisen, oma liha on liian heikko jos sen varas meinaa pyristellä :) -tammikuuntyttö24-


      • Anonyymi

        Nää kommentit on aivan raivostuttavia! Mikset nuorehkona naisena etsi(nyt) aktiivesti sitä uskovaista aviomiestä ja mene/mennyt nopeasti naimisiin, jotta saat luvan seksiin? Tuskin on vaikeaa, kun et taida ruma ja lihava olla.

        Surullista luettavaa monet viestit. Ei pitäisi jäädä pitkäksi aikaa vain odottamaan tekemättä mitään asialle. Täällä päin ainakin seurakunnat järjestävät sinkkuiltoja ym. Pitää vain löytää vähän rohkeutta.


      • Anonyymi

        Seksi kuuluu jokaisen miehen ja naisen normaaliin elämään ja toimintoihin! Kenellä on puoliso, niin harrastaa seksiä hänen kanssaan. Yksinäiset harrastavat joko yksin tai muutoin!!


    • turhaa odotusta

      Eräs ystävättäreni on jo 38 vuotta (samanikäinen) kuin minä ja pohtii samaa asiaa, ollakko neitsyt? Hän on sitä edelleen. Itse en ole uskovainen ja voin sanoa, että voi sitä valitusten määrää asioista. Miksi kaikki tehdäkään niin hankalaksi. Hän on varmasti kateellinen minulle, koska olen tämän 25 vuoden ystävyytemme aikana kokenut sen kaiken nuoruuden supinoista ja pienistä seurustelukuvioista, pari kymppisenä parin miehen kanssa, josta jälkimmäisestä tuli aviomieheni, nyt on kaksi lasta ja kaikki hyvin edelleen. Kokeilin yhden naisen kanssa seksiä 3 kertaa 30-35 vuoden iässä.

      Olen sinut seksini, alapääni kanssa, ei ole petetty, hyvin veitetty elämää, pupuiltu paljon mieheni kanssa yhä edelleen. Lapset kasvaa miltei kodista ulos ja 38 vuotiaana naisena pitääkin sanoa, ei hävetä yhtään. Töissä olen, koulut käyty ja kunniallinen aviovaimo.

      Ystävälleni annoin neuvoja 21 vuotiaana mene ja kokeile, ei mitään, en minä voi, ei uskalla. Mitä enemmän panttasi sitä vähemmän uskalsi. 3 kymppisenä oli kuin nunna konsanaan. Nykyään töissä kun joku mies hymyilee ystävällisyyttään, hän kehittää mielessään jutun naimisiin menenosta alkaen.. hiukka liian myöhäistä mutta "sano nyt hänelle". Ihminen on 38, mutta edelleen auttamattomasti 2 kymppisen tasolla asioittensa kanssa. Elämä meni jo?

      • huoh :)

        kunpa voisin "pelastaa" tuollaisen naisen kuin tuo ystäväsi


      • Anonyymi

        "ei hävetä yhtään"
        Kaikki eivät osaa hävetä (vaikka aihetta olisi).


    • lestapukki92

      ite oon uskovainen kans ja menetin poikuuteni 18v. tottakai se kaduttaa välillä mutta ku asia on saatu sovittua ni ei tartte turhaan huonoo omaatuntoa potea asiasta :).

      Kaverit varmaa jo arvaa kuka oon.. oon oikee pukki rutto vie!

    • nautinto2

      Olen 62- vuotias nainen, yksin koko ikäni ollut, uskon Jumalaan. Olen menettänyt neitsyyteni halustani ,30- vuotisena. Ja 60-vuotisena oli seksisuhde, jossa todella nautin seksistä.
      Nyt on kaikki halut menneet. Hyvin harvoin tyydytän itseäni. Onneksi olen jo näin vanha. :)

      • Anonyymi

        Kerrot uskovasi Jumalaan mutta et ole uskonut Jumalaa.?


      • Anonyymi

        nautinto2

        Nautin ihan vapaasti itsesi tyydyttämisestä. Jumala Luomistyössään loi naiselle klitoriksen vain nautintoa tuottamaan. Sillä ei ole mitään muuta tarkoitusta, sellainen on Jumala, kaiken Luoja!


    • realness

      On äärimmäisen surullista että on ihmisiä jotka uskonsa takia "säästävät" neitsyyttään ja saattavat kieltäytyä seksistä jopa rakastamansa ihmisen kanssa vain koska ei ole avioliitossa kyseisen henkilön kanssa.

      Herätys ihmiset!

      Kannattaisi elää todellisudessa eikä menettää elämää turhuuteen.

      • Anonyymi

        Todellakin HERÄTYS ihmiset. Nimittäin kun kuolon kellot kumahtaa, niin sitä havahtuu iankaikkiseen todellisuuteen ja huomaa että maallinen elämä oli unta vain. Ja jos huomaa että monet ovat siellä Aabrahamin helmassa ja itse ylitsepääsemättömän juovan takana ikuisen vaivan paikassa..... Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen jumalattomilta salattua mannaansa....


    • Anonyymi

      Olen 63-vuotias uskovainen sinkkunainen ja ns.neitsyt. Kadun suunnattomasti menetettyjä seksi-ikoja. Minäkin rupesin odottamaan sitä oikeaa uskovaisten miestä ja hääkellojen soittoa, mitä en koskaan kuullut. Nuoruudessa uskovaiset sinkkuystävättäret menivät naimisiin ei-uskovien miesten kanssa ja saivat hyvän elämän, onnelliset perheet ja hyvän elintason. Minä jäin kaikesta paitsi. Kukaan ei minun neitsyenä säilymistäni arvosta, mutta kaikki arvostavat noita toisia naisia. Tunnen, että minua on petetty pahasti.

      • Anonyymi

        63-vuotias sinkku, olisin iloinen antaessani mahdollisuuden nautintoon. Huoruus on sitä, että sillä loukkaa kolmatta osapuolta, yleensä puolisoa. Kaksi aikuista ihmistä voivat nauttia toisistaan yhteisestä sopimuksesta ketään loukkaamatta!


    • Anonyymi

      Itse tunnen erään nyt 50 naisen joka sanoo olevansa uskossa. En ala kiistämään. Kun tutustuin häneen hän seurusteli. Myöhemmin hän meni naimisiin toisen miehen kanssa, sai lapsen ja erosi. Emme ole nähneet aikoihin, mutta pidin (pidän) häntä ihmisenä jossa on jotain mielenkiintoista. Koska itse olen ollut paljon yksi, kysyin häneltä suoraan kävisikö hänelle ajatus seksistä. Hän torjui asian suoraan, mutta kävimme pienen keskustelun seksistä ja kumppaneitten määrästä! Ei se ollu mikään järin iso silloin vajaan 50v ikäiselle naiselle mutta ei mikään uskovaisenkaan naisen määrä!

      Mutta voisi asiaa ajatella niinkin että jos asettaa liian tiukan rajan, niin sitten saatte istua jalat ristissä todella pitkään. Mutta älkää menkö tyrkylle nettiin vaan antautukaa asiassa jossakin luonnollisessa kasvotusten tilanteessa! Netti on on maailman viimeinen paikka syvällisellä keskustelulle!

    • Anonyymi

      En kyllä ymmärrä lainkaan tällaista ajatusta, että odottaisi avioliittoon ennenkuin harrastaa seksiä. Seksi on niin tärkeä osa parisuhdetta, että on mielestäni aivan järjetöntä olla tutustumatta siihen puoleen kumppanissa, ennenkuin sitoutuu edes ajatuksen tasolla loppuelämäksi toiseen.
      Voin vain kuvitella sitä valtavaa pettymystä, jos on odottanut vihkimistä ja sitten toinen onkin aivan vastakkaista maata ja yhteensopimaton seksiasioissa.

      • Anonyymi

        "järjetöntä"...

        'Jos siis se valo joka sinussa on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys'


    • Anonyymi

      On teillä ministereillä jutut. Huh huh.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jumalaa tuskin on olemassa.

      Jos on, kaikkivoipalla häiskällä mitä ilmeisemmin on kiinnostavampaakin puuhaa kuin primitiivisten kädellisten naimatouhujen kyylääminen.

      • Anonyymi

        Voiko asiaa enää paremmin sanoa?


    • Anonyymi

      Seksuaalisuus on kova juttu uskonnottomille ja uskoville, vaikka joku toisin väittää. Ei uskonnottomuus lopulta seksijutuissa välttämättä tuo mukanaan viisautta. Pallo on "kaikilla" ainakin hetkittäin hukassa. Ihmiskunnan vallankumouksista suurin, merkittävin on hyvän ehkäisyn keksiminen. Se on vasta pari sukupolvea vanha juttu. Sitä edeltäviä sukupolvia on satoja. Evolution kannalta tilanne on siis uusi eikä ihmisellä ehkä ole kykyä ottaa omasta evoluutiostaan oppia, miten seksuaalisuutta "oikein" eletään ja opetetaan lapsille. Tai miten aikuisten on hyvänsä vuoksi seksuaalisuuttaan ilmentää ja harjoittaa- Animisti, ateisti ja kristitty tiesivät ennen ehkäisyä, että jälkeläisiä tulee parittelun seurauksena. Naisen osa oli synnyttää ja ottaa lapsi vastaan. Aika kovia sääntöjä piti luoda ja kytätä/valvoa, että niitä noudatetaan. Nyt nuo säännöt, rajoitteet ja kontrollit ovat osin tarpeettomia ja haitallisia. Samalla monessa vanhassa ohjeessa voi edelleen olla viisaus. Meillä on myös tunteet, ei vain seksin tarve - vaan myös rakkauden, ystävyyden, läheisyyden, luottamuksen jne tarpeet. Seksikin tuohon pakettiin kuuluu - kaikki liittyy kaikkeen. Olen avioitunut nuorena n. 50 vuotta sitten. Silloin minulle oli niin selvää kuin nuorelle rakastuneelle voi olla, että tahdon osoittaa uskollisuutta ja rakkautta myötä- ja vastoinkäymisissä aina kuolemaan asti. Jos nyt olisin nuori, tuollainen ajatus ei ehkä tulisi mieleen? Ei siten opeteta koulussa ei edes rippikoulussa. Olemme aikakautemme lapsia. En todella tiedä sitäkään, miten lapsilleni tänään puhuisin seksistä tunteista ja suhteista. Hekin ovat jo aikuisia yli 40 v. kaikki. Kun he olivat pieniä ja nuoria meidän vanhempien ohjeet olivat hyvin vähissä. "Pidä itsestäsi huolta," - tyyliin. Mallioppimista lapset tietysti saivat siitä miten me vanhemmat kohtelimme toisiamme ja heitä. Ei se aina hyminää ja auvoa ollut. Nyt osaamme keskustella seksuaalisuudesta ja sen eri muodoista. Tabuja on jonkin verran murtunut. Kaikki kannatamme homoille avioliitto-oikeutta ja olemme enemmän tai vähemmän vähemmistöjä tukevia.

    • Anonyymi

      nyrkkikylliä vain olen tavannut vaikka olen jo 40 vuotias poika ja vieläkin hetero

    • Anonyymi

      Toi vakipano vois ollakki hyvä. Mä oon 20v.

    • Anonyymi

      pitää itserunkata itseään parin kolen viikon välein niin säilyy itsevihamorkkis joka estää tutustumasta naisiin ja joutumasta sekstauksiin, t: aseksuaalihetero NIetsytpoika40

    • Anonyymi

      Luon stable diffuusiolla itselleni perseviä riippurintamilffejä joille runkkaan ja siinä lähtee avioitumishimot kiusaamasta ainakin viikoksi

    Ketjusta on poistettu 90 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe