Eläkkeen suuruus

kjhgfdsasd

Olen tehnyt töitä viimeksi 90-luvulla, alle 23 vuotiaana, joten eläkettä ei ole työnteolla kertynyt. 90- ja 2000 luvun olen ollut työttömänä erilaisten sairauksien vuoksi.

Nyt vaikuttaa siltä että ainoa vaihtoehto on eläkkeelle siirtyminen, koska työmarkkinatukea eivät enää halua maksaa. Mutta kuinka paljon eläkettä saa kuukaudessa, kun ansiotyöstä ei eläkettä ole karttunut?

Tällä hetkellä olen neljissäkymmenissä ja avoliitossa. Vaikuttavatko puolison tulot muuten eläkkeen määrään?
Avokillanikaan ei ole tuloja, ainakaan tällä hetkellä.
Olisin kovin kiitollinen jos joku tietäisi paljonko tulisin saamaan eläkettä!

19

1447

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turva..
    • niin että et ole

tehnyt töitä 90-luvulla kuin alle 23 vuotiaana niin ei sinulle ole työeläkettä edes kertynyt. Olisiko se paljon puhuttu 416 euroa/kk netto minkä saat..kannattaa kyllä varmistaa

• On..?

No, eikös se kansaneläkkeen määrä selviä tuon vastausviestissä olevan linkin kautta?

• saa ensi
        On..? kirjoitti:

No, eikös se kansaneläkkeen määrä selviä tuon vastausviestissä olevan linkin kautta?

eläke paperit.

Niitä on vaikea saada.

• ei eläkepaperia kirjoita

Kansaneläkkeen määrä

Kansaneläkkeen täysi määrä on 584,13 euroa kuukaudessa. Jos olet avio- tai avoliitossa, määrä on pienempi, 518,12 euroa.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

518,12€ - 416 € = 102€
        584€ - 416€ = 168€

• vaikka ei
        On..? kirjoitti:

olisi tehnyt päivääkään töitä. Aloittajalla kun työtä tehdessään ollut sen ikäinen että työeläkettä olisi kertynyt.

• kaneläkettä 518

euroa/kk. Olet näköjään jäämässä työkyvyttömyyseläkkeelle etkä vanhuuseläkkeele. Jos olet sairastanut kaksi vuosikymmentä sinulle on varmaan maksettu sairaspäivärahaa eikä työttömyysrahaa osan ajasta ja näin ollen saat mahdollisesti eläkettä sairaspäivärahasta. Joka tapauksessa trulotaso paranee työmarkkinaan verrattuna veroa ei mene ja saat eläkeläisten etuuksia. Onko vaimo siis työmarkkinatuella? Voinet myös saada eläkeläisten asuntotukea. Vanhanen esitti alkuvuodesta eläkeläisten minimitoimeentulosta joka olisi noin 680 euroa verotonta ja alkaisi v 2011. Mahdollisesti tämä lupaus on jo syöty laman vuoksi.

• Ei..?

Matti Vanhanen lupasi sen 100 euron korotuksen vuodelle 2013. Riittävän kauaksi on helppo luvata, kun ei ehkä itse ole silloin pääministerinä, vaan tavallinen rivikansanedustaja, jos sitäkään.

• kiinnostaa.

Kun jätetään hurvittelut, eli matkustaminen pois, mitä muita eläkeläisen etuuksia on??

• prozent

Noilla ansioilla tulee köyhyys,oletko valmis... ?

• Elkääpelotelko

Makaronia ja tonnikalaa saa aina :)

• Toholo

Ai, piti sitte tommosen ääliömäisen örvellyskommentin vuoksi kaivaa ikivanha ketju esiin?

• kansaneläkeee

Kansaneläkettä ainakin 630eur takuueläke 150eur elikä vajaa 800eur.

• kelailu
    • köyhäneläke

Miksi maksaa eläkemaksuja, kun takuueläke tulee maksamattakin. Lipposen taitettu eläkeindeksi syö kuitenkin maksetun työeläkkeen olemattomiin, joten ei kannata maksella.
      Minulle ainakin tulee vaan takuueläke ja saan vuokratulot lisäksi, sekä hieman osinkoja. Muutenkin työeläkettä on ihan tuha maksella, jos ei itse ehdi nauttimaan eläkevuosista, niin eipä siitä sitten perillisetkään pääse nauttimaan. Ellei sitten vaimon leskeneläkettä lasketa, mitä saa sen vähän aikaa. Vuokratulot ja osingot maksetaan sen sijaan perillisille!

ps. aloitin minäkin työelämän 17 vuotiaana ja maksoin työeläkettä melkoisen summan ennen 23 ikävuottani ja ne maksut eivät kartuttaneet eläkettäni lainkaan, kun tilasin eläketurvaotteen, on myös myöhemmin maksamani eläke kuihtunut olemattomiin.

• tarkkanäköinen

Juuri näin , kumpa kansa tajuaisi tämän.

• lajijasuris

Kurja on tilanne sulla terveydellisesti taloudellisesti, ja sama juttu täällä. Edellä olleet eivät ole maininneet kertyneen työeläkkeen tarkistamisesta eli siis saat (jos saat) palkkaperusteista ja/tai yrittäjätuloon perustuvaa työkyvyttömyyseläkettä sekä kansaneläkettä, jos työeläkkeesi on alle noin 1300 euroa.
      Katso ensin eläketietosi vaikka tästä https://www.tyoelake.fi/tyoelakeote/

• tarkkanäköinen

Asiallinen ja kaikkia koskeva kysymys. mikä on elääkkeeni suuruus lue pienuus. Ihminen joka näihin aikoihin siirtyy TYÖELÄKKEELLE ja on tehnyt töitää rapiat neljäkymmentävuotta tauotta. Saa eläkettä n.1800 euroa , siitä pois verot jää n. 1500 käteen. tämä ihminen on todennäköisesti kasvattanut lapset rakentanut talon hankkinut mökin jne. toisin sanoen on pitänyt rattaat pyörimässä. Sellainen ihminen joka ei ole päivääkään tehnyt töitä ja on samanikäinen kuin edelläkuvattu ahertaja nauttii myös eläkkestä ,takuueläke n. 800-900 euroa/kk, automaattiseti hänelle pienituloisena maksetaan asumistuki, n.400-600 /kk .Toisinsanoen , no jääköön sanomatta.

• lapsilisätloppuu

Niin onhan näitä henkilöitä joilla kun lapsilisät loppuu niin siirtyy eläkkeelle ja asuu vuokralla vaikka ni asumistuki eikä töitä tehnyt päivääkään. Ei tarvi muuta kuin asua ja tehdä lapsia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2490
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      200
      1181
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      911
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      91