Mikähän minun

hortensiaa

vaivaa ... Ostin sen 3 v sitten pihalle (ei siis se huonekasvi eikä syyshortensia, olisko joku puutarhahortensia(?)) , eka kesänä kukki kaksi sinililaa kukkaa, seuraavan vuonna yksi sininen toinen fuksian värinen... eli siis samassa kasvissa kaksi eriväristä kukkaa. Kysäisin asiasta yhdeltö kukkaihmiseltä ja neuvoi mua kasteleen alppiruuslannoitteella, tänä keväänä tein työtä käskettyä mutta nyt se ei kuki lainkaan. Kovasti on kasvanut kyllä mutta nupun nuppua ei näy, olisi varmaan jo aika tässä vaiheessa kesää ? Oliski liian varjoisassa paikassa, on kulmassa jossa sitä varjostaa norjanangervoaita ja kirsikkapuu.. Osaako joku kertoa mikä sitä mun hortensiaa vaivaa, vai kaivanko yläs ja heitän kompostiin.

2

734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla siinä

että olet lannoittanut liikaa hortensiaa. Myös liika kastelu hidastaa kukkanuppujen kehittymistä.

• Mipa

Minunkaan jalohortensiani ei kuki. Eka vuonna kukki, kun sain sen, ja kukkien värihän riippuu maan happamuudesta. Viime vuonna teki yhden ison kukinnon, mutta tänä vuonna taas ei yhtään. Muuten on tosi rehevä. En ole mielestäni lannoittanutkaan liikaa. Taitaa vaan olla vaikea kukitettava, olen monelta muultakin kuullut samaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7433
    2. 80
      5018
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4849
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2679
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2576
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2229
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe