vaivaa ... Ostin sen 3 v sitten pihalle (ei siis se huonekasvi eikä syyshortensia, olisko joku puutarhahortensia(?)) , eka kesänä kukki kaksi sinililaa kukkaa, seuraavan vuonna yksi sininen toinen fuksian värinen... eli siis samassa kasvissa kaksi eriväristä kukkaa. Kysäisin asiasta yhdeltö kukkaihmiseltä ja neuvoi mua kasteleen alppiruuslannoitteella, tänä keväänä tein työtä käskettyä mutta nyt se ei kuki lainkaan. Kovasti on kasvanut kyllä mutta nupun nuppua ei näy, olisi varmaan jo aika tässä vaiheessa kesää ? Oliski liian varjoisassa paikassa, on kulmassa jossa sitä varjostaa norjanangervoaita ja kirsikkapuu.. Osaako joku kertoa mikä sitä mun hortensiaa vaivaa, vai kaivanko yläs ja heitän kompostiin.
Mikähän minun
hortensiaa
2
734
Vastaukset
- olla siinä
että olet lannoittanut liikaa hortensiaa. Myös liika kastelu hidastaa kukkanuppujen kehittymistä.
- Mipa
Minunkaan jalohortensiani ei kuki. Eka vuonna kukki, kun sain sen, ja kukkien värihän riippuu maan happamuudesta. Viime vuonna teki yhden ison kukinnon, mutta tänä vuonna taas ei yhtään. Muuten on tosi rehevä. En ole mielestäni lannoittanutkaan liikaa. Taitaa vaan olla vaikea kukitettava, olen monelta muultakin kuullut samaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017433
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805018- 794849
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522679
- 402576
- 482229
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840