Juotko energiajuomia tai kahvia?

Tsupah

Juu, elikkä olis kiva tietää, että juotteko energiajuomia, tai kahvia. Itse join ennen kahvia, jonka jälkeen aloin satunnaisesti maistella näitä energiajuomia. Paikallisesta K-Marketista tuli ostettua usein Euroshopper puolen litran tölkki, hintaa katsokaas kun on se vaivaiset 1 euro. Juon myös aina aamukahvit, sekä joskus päivällä muutaman kupillisen.

Nykyään oon koittanu hiuka vähentää näitte molempien juontia, mutta se ei ole kovin helppoa; kahvia juodessani en saa tyydytettyä kofeinin tarvettani, joten ostan myös vasten tahtoani energiajuomia. Aika outoa, tulee pää kipeäksi jos en saa niitä juoda. Juomien juomista en ainakaan vielä jaksa lopettaa.. mielummin kaadan 0.5 litraa energiajuomaa kurkustani alas, kuin esimerkiksi viinaa, tai piikitän heroiinia gramman suoneeni, saati sitten vedän tervaa keuhkoihini tupakasta.

Mielipiteitä juomista, kiitos.

2

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kahvikissa ,

      Tietysti, jos energiajuomaa vertaa viinaan ,nikotiiniin ja huumeisiin, niin onhan se huomattavasti parempi valinta. Itse juon nykyisin pari kuppia kahvia päivässä, energiajuomia en ole ikinä edes maistanut. Käsittääkseni energiajuomissa on kofeiinia ja paljon kaikkia lisäaineita. Tästä kofeiinista elimistö tulee riipuvaiseksi kuten jo mainitsit, minullakin on asiasta kokemusta. Päänsärky on tyypillinen kofeiinin himon aiheuttama oire. Jos jossain vaiheessa päätät luopua energiajuomista, tee se vähentämällä, ei kerralla lopettamalla. Silloin päänsärkykin tuntuu lievempänä tai ei ollenkaan.
      En aio moralisoida sinua, koska sinänsä juomasi ovat ihan okei. Voisit joskus kuitenkin kokeilla vaikka tuoremehua eli oikeista hedelmistä puristettua mehua eikä sokerilitkuja, joita myös mehuiksi kutsutaan. Jäätee on myös hyvää, mutta taitaa sekin olla sokerillinen litku.

    • Kuntola

      Eräs päivä olin pyöräilemässä läheiseen kauppakeskukseen ja edelläni meni nuori poika, ehkä 7-8 vuotias. Hän pysähtyi tovin kuluttua ja avasi energiajuomatölkin ja siemaili kunnon huikat siitä. Olen kummastellut jo pitempään, kuinka todellakin lapset juovat erittäin kofeiinipitoista energiajuomaa. Ei sen ikäinen lapsi tarvitse kofeiinia elimistöönsä, mielestäni ei tarvitse vielä 12-13 vuotiaskaan. Kahvia voi juoda sitten kun ollaan yläasteella esimerkiksi. On hurjaa ajatella että ala-asteelta asti systeemi alkaa koukuttaa kuluttajia kofeiinilla. Siinä ei enää kahvit paljon auta piristämään kun laitetaan 10v eteenpäin nuorella ihmisellä energiajuoman parissa. Itse olen nyt 28v eikä nuoruudessani edes ollut energiajuomia saatavilla, ja hyvin on pärjätty ilmankin. Kahvi riittää hyvät ihmiset, huolehtikaa lapsistanne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      452
      4901
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1357
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe