Mahtaako kellään olla tietoa mikä mahtais olla nimeltään tummanpunalehtinen ilmeisesti pensas joka tekee keltaisia kukkia ja lehdet on apilanlehden malliset...? Meidän pihalla on alkanu yhtäkkiä semmonen kasvamaan ja mulla ei oo minkäänlaista hajuakaan mikä se mahtaa olla
outo pensas
4
757
Vastaukset
- olla vaikka
Et kait tarkoita purppurahappomarjaa ??!!
Katso kuvia :
http://images.google.fi/images?hl=fi&q=purppurahappomarja&btnG=Etsi kuvia&gbv=2&aq=f&oq=- ...
väri on kyllä sama mutta se on sirompi ja lehdet näyttäis olevan erilaiset. Se on tänä kesänä ilmestyny ja on jo melk. puolen metrin korkunen ja ihan pensaan näkönenki. Ne kukat on ilmeisesti vasta tulollaan..
- puutarhaaja
... kirjoitti:
väri on kyllä sama mutta se on sirompi ja lehdet näyttäis olevan erilaiset. Se on tänä kesänä ilmestyny ja on jo melk. puolen metrin korkunen ja ihan pensaan näkönenki. Ne kukat on ilmeisesti vasta tulollaan..
Tarhaonnenapila, vai mikä sen virallinen nimi onkaan, sopisi kuvaukseesi. Paitsi ettei se ole pensas vaan ruohovartinen. Tämä punalehtinen apilannäköinen kasvi leviää siemenistä ja todellakin ilmestyy usein pihalle itsestään. Se kasvaa suotuisalla paikalla tuuheaksi puskaksi ja kukkii pienin keltaisin kukin. Jos se saa siementää, punaisia alkuja ilmestyy ensikesänä vähän joka puolelle, ehkä riesaksi asti. Kasvi on tosin helppo poistaa kitkemällä, juuristo on pieni ja irtoaa maasta helposti nykäisemällä, toisin kuin pensaat.
- ja perenna
puutarhaaja kirjoitti:
Tarhaonnenapila, vai mikä sen virallinen nimi onkaan, sopisi kuvaukseesi. Paitsi ettei se ole pensas vaan ruohovartinen. Tämä punalehtinen apilannäköinen kasvi leviää siemenistä ja todellakin ilmestyy usein pihalle itsestään. Se kasvaa suotuisalla paikalla tuuheaksi puskaksi ja kukkii pienin keltaisin kukin. Jos se saa siementää, punaisia alkuja ilmestyy ensikesänä vähän joka puolelle, ehkä riesaksi asti. Kasvi on tosin helppo poistaa kitkemällä, juuristo on pieni ja irtoaa maasta helposti nykäisemällä, toisin kuin pensaat.
Tarkoitat varmaan pihakäenkaalia ?
Mutta todellakaan se EI ole mikään pensas vaan perenna.
http://images.google.fi/images?hl=fi&q=pihakäenkaali&btnG=Etsi kuvia&gbv=2&aq=f&oq=
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893298
- 623057
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332550- 802333
- 802313
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j371945- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311509