Olen ajatellut hankkia fretin...

lotzku

Eli olen hankkimassa frettiä, mutta haluaisin vastauksia muutamiin kysymyksiin..

1) Kuinka paljon fretit maksavat?
2) Minkä kokoinen häkki? ja kuinka paljon pitäisi pitää vapaana?
3) Mun kahdella kaverilla on fretti ja olen ollut heillä yötäkin, joten voisinko ottaa fretin? (olen siis eläinallerginen ja ei ole tullut mitään oireita paitsi joskus vähän yskää)
4) Lähteekö paljon karvaa tai eläinhilsettä?
5) Voiko frettejä muka oikeasti pitää valjaissa? o_O
6) Jotain omaa kerrottavaa freteistä..

kiitti jo etukäteen vastauksista!

6

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfgjfj

      Etsi tiedot netistä, ei kukaan myy frettiä sinulle jos et edes tuollaisia asioita tiedä!!

    • ***********

      1) Hinnat pyörivät HYVILLÄ KASVATTAJILLA n.280-350e (kts. http://www.frettiliitto.fi/page3.php )

      2) ja 3) Vastaukset löydät: http://www.vs-fretit.com/cms/artikkelit/42
      Lisään tuohon 2:seen vielä, että frettihän ei ole häkkieläin, jos vain mahdollista vapaana 24/7. Ruotsissahan ei saa pitää ollenkaan frettiä häkissä!!
      Suomen lakipykälissä paljon uusittavaa ja korjailtavaa frettienkin osalta!

      4) Jos hilsettä lähtee, on syytä miettiä saako fretti tarpeeksi ravintoaineita. (rasvoja ym.) EI Saa Hilseillä. Karva vaihtuu 2 kertaa vuodessa, suurinpiirtein saman verran kuin kissallakin.

      5) Kyllä, meillä ulkoillaan sään salliessa kesät talvet.

      6) Kekseliäs, ovela, pirullinen,mutta myös kultainen ja sydänystävä.. Nukkuu missä sattuu, ja millon tahtoo. Pikku vinkkejä luonteesta löydät täältä: http://www.vs-fretit.com/bb/viewtopic.php?t=1507&highlight=fretiketti

      • Miina h

        iho hilseilee aina, terve ja hyvinvoivakin iho. Ja tämä hilse allergisoi siinä missä muidenkin eläinten hilse ja eläinpöly.

        Ja aloittajalle... ennen kuin edes vakavammin harkitset fretin hankkimista, hanki lisää tietoa. Asiallista tietoa. Ja yskä voi olla merkki siitä, että fretti allergisoi sinua siinä missä muutkin eläimet eikä näin ollen ole sinun lemmikkisi.


      • xxxxxxxx----
        Miina h kirjoitti:

        iho hilseilee aina, terve ja hyvinvoivakin iho. Ja tämä hilse allergisoi siinä missä muidenkin eläinten hilse ja eläinpöly.

        Ja aloittajalle... ennen kuin edes vakavammin harkitset fretin hankkimista, hanki lisää tietoa. Asiallista tietoa. Ja yskä voi olla merkki siitä, että fretti allergisoi sinua siinä missä muutkin eläimet eikä näin ollen ole sinun lemmikkisi.

        Minun fretit tekevät tuota kaikkea mitä sanotaan siinä toista edellisen vastauksen linkin "frettiketissä" --- luin sen taas uudestaan pitkän tauon jälkeen, ja mietin että tosiaan, noinhan ne tekevät, lähes joka päivä(tosin hiekkalaatikolla käydään nykyisin ihan OK), sitä on vaan alkanut pitää jo itsestäänselvyytenä ...


    • Joska123

      itse hankin fretin pennun 2 päivää sitte ja voin sanoa että kannattaa todella harkita fretin ostoa. Fretti tarvitsee huomiota / hoitoa todella paljon. Yllätyin itse kuinka vaativa fretti oli.

      Minun frettini & tarvikkeet
      fretti 270e
      häkki 350e (80x78x167)cm
      tarvikkeet&lelut 50e

      siispä harkitse fretin hankintaa huolella!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      421
      1781
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      180
      1423
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      142
      1333
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      942
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      117
      895
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      876
    Aihe