Nauttiiko ateisti musiikista?

LasarusCelestius

Voiko ateisti nauttia musiikista? Hänen mukaansahan musiikkia ei ole, tai jos onkin, koostuu se vain värähtelyistä ilmassa. Minusta se sen sijaan on paljon enemmän: eräs Jumalan suurimmista lahjoista ihmiskunnalle.

Jos ateisti nauttii musiikista, miten hän voi perustella tämän? Eihän musiikki ole mitään eikä millään ole muutenkaan mitään väliä.

22

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N

Ateismi == ei uskoa jumaliin. Sillä ei ole mitään muuta tarkoitusta. Musiikista pitämisellä ei ole mitään tekemistä ateismin kanssa. Capice?

• Musiikkia oli jo kauan ennen kuin jumalasi loi maailmankaikkeuden 4004 eea., joten olet vähän myöhässä. ;)

• musiikista?

Aika monet eivät, sillä heidän mielestään se on saatanasta.

• LasarusCelestius

Joka noin väittää, on itse Saatana, sillä hänen ajatuksensa on vastoin kaikkia Jumalan totuuksia.

• LasarusCelestius kirjoitti:

Joka noin väittää, on itse Saatana, sillä hänen ajatuksensa on vastoin kaikkia Jumalan totuuksia.

ja sadat miljoonat muslimit eivät?

Hyvä. Pääset sitten yksin taivaaseesi.

• Tuiran Änkyrä

millä perusteilla kristinusko = kaikki, ateismi = ei mitään ? pidän tuota yhtälöä henkilökohtaisena vittuiluna

• LasarusCelestius

Mutta olen aika kummastunut ateismin edessä, koska itselleni supranaturalismi on itsestäänselvä oletus. Minua ahdistaisi olla ateisti, koska silloin luulisin, että Jumala ei ole rakkaus. En näkisi elämälläni mitään merkitystä. Kyllä, niin oudolta kuin se sinusta tuntuisikin, minusta kaiken mielekkyys riippuu Jumalan, sielun, energiakenttien ja ikuisen elämän olemassaolosta.

• Tuiran Änkyrä
        LasarusCelestius kirjoitti:

Mutta olen aika kummastunut ateismin edessä, koska itselleni supranaturalismi on itsestäänselvä oletus. Minua ahdistaisi olla ateisti, koska silloin luulisin, että Jumala ei ole rakkaus. En näkisi elämälläni mitään merkitystä. Kyllä, niin oudolta kuin se sinusta tuntuisikin, minusta kaiken mielekkyys riippuu Jumalan, sielun, energiakenttien ja ikuisen elämän olemassaolosta.

sitten kun on omien kuoppajuhlieni aika, thats it! se tekee suuren merkityksen elämälle. ihmisen elinikä, -100 vuotta suhteessa esimerkiksi maapallon ikään ei ole mitään.

kerran kun uskonnot menevät vertauskuvien mukaan, mennään nillä hetki.

jos ajat hyvin hyvin ruuhkaisella kadulla liikennevirran mukaisesti, huomaatko kuinka helppoa eteneminen on? tämä on kuin oman elämäsi eläminen, välillä pääsee talla pohjassa - välillä ollaan liikennevaloissa -välissä auto leviää tielle. mutta käännyppä yksisuuntaista väärään suuntaan. saatat päästä pari kadunväliä eteenpäin, sitten tulee seinä vastaan ja tilanne ei etene yhtään mihinkään. sama asia elämässä, rupea änkyröimään väärässä paikkaa niin tilanne saattaa muuttua yks kaks hyvin hankalaksi, vaaralliseksi tai elämäsi päättäväksi. syy ja seuraus jyllää taas.

jos omat ajatuksesi seuraavat vallitsevia normeja, elät pitkään tai ainakin leppoisasti ilman mitään ihmeitä hämminkejä. jos ei, on jotain omituista luvassa.

mitä rakkauteen tulee, aivokemiani voi oikein hyvin -kiitos vain. Tunnen siinä missä muutkin. tiedän niiden olevan vain kemiallisia reaktioita korvieni välissä, muttei minua kiinnosta kun niiden kohteeksi pääseminen tuntuu niin mukavalta.

• kjdfoidfh
        LasarusCelestius kirjoitti:

olemassa juuri sinulle ja läheisillesi. Ei sillä ole mitään sen isompaa merkitystä. Tai tietysti sitten, jos olet joku Reagan ydinsota-napin äärellä.

• LasarusCelestius kirjoitti:

Muuta kun viisi asiaa Itseäsi,raamattua,itseäsi,pilvipultsaria sekä itseäsi.

Elämäsi on täysin merkityksetöntä jos kulutat sen palvomalla satuolentoja.

• Vili-Villisika

"Voiko ateisti nauttia musiikista? Hänen mukaansahan musiikkia ei ole, tai jos onkin, koostuu se vain värähtelyistä ilmassa."

Miten möllikristitty selittää sen, että ateistilla tulee kurkku kipeäksi, kun kuuntelee kurkulleen liian vaativa musiikkia, esim oopperaa.

"Jos ateisti nauttii musiikista, miten hän voi perustella tämän? Eihän musiikki ole mitään eikä millään ole muutenkaan mitään väliä."

Ihmisen mieli on uskomaton toimija ja kokija. Sinunkaan ei kannata pelätä omaehtoista ja uskonnosta vapaata taiteellista ilmaisua ja kokemusta, koska sinustahan ne vaan tulevat. Jos nyt ollaan rehellisiä, niin nää sun asenteelliset juttusi kertovat, valitettavasti, että sä olet kävelevä persereikä. Tee jotain itsellesi!!

• Kylläpä sinua nyt trollittaa. Ymmärrätkö olevasi huomiohuora, vai näetkö itsesi normaalina ihmisenä?

"Hänen mukaansahan musiikkia ei ole"

Tarvitseeko tähän nyt ihan oikeasti vastata? Minä kuuntelen tällä hetkellä sitten jotain mitä ei minun mielestäni ole, mutta jostain syystä nautin siitä. En osaa selittää tätä. Ehkä se johtuu siitä että olet apina.

• ateistilö

Nautin musiikista. Mutta en kuvittele, että musiikin sisällä asuu mahtava henkiolento, joka kertoo minulle mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Jos alan jojnain päivänä kuvitella niin, lopetan musiikin kuuntelun ja varaan ajan psykiatrille.

• hihhulihihhii

Minä olen kerännyt kotiini noin 5000 levyä, mutta en tietenkään koskaan kuuntele niitä. Sehän olisi järjetöntä koska musiikkia ei ole, mutta minusta on kiva katsella niitä kansikuvia.

En myöskään koskaan puhu muiden ihmisten kanssa. Sehän olisi järjetöntä sillä eihän mitään puhetta ole olemassa, vain värähtelyitä ilmassa.

Tässä viestissäkään ei ole mitään järkeä eikä tätä ole edes olemassa, tämähän on vain binäärilukuja jossain bittiavaruudessa.

• .....

koska musiikista tulee hyvä olo. Ei kaikesta, mutta monesta kyllä.

• On värähtelyjä ilmassa.
      Korkeat taajuudet ovat tiheitä aaltoja ja matalat taas harvempia isompia aaltoja.
      Muut kuulemasi äänet kaikuvat vain pääsi sisällä jossa tilaa äänen sinkoilua varten näyttäisi löytyvän ruhtinaallisesti.

Kaikki olemassa oleva on Ateistille todellista.

Sinä taas olet verrattavissa jumalaasi sinusta kuulee paljon,ei näy mitään ja on yksi paskan haile uskooko joku sinuun.

• ldfs

ihan pihalla.
      Tottakai musa on ilmassa tapahtuvaa painevaihtelua mutta jos se kuulostaa hyvältä ja sitä voidaan musiiksi kutsua niin kyllähän siitä nauttii.

Eli siis väite ettei musiikkia ole ei pidä paikkansa vaan on täyttä totaalituubaa.

Mutta musiiksi kutsutun nautinnollisella ilmanpaineen vaihtelulla ei ole mitään tekemistä joulupukin kanssa.

• Billy_Ray_Curys

Eikös se tästä isohellan kasetista opittu että Saatana hallitsee musamarkkinoita ja että musiikki on täynnä Jumalasta vieraannuttavia piiloviestejä. Ei ole todellakaan Jumalan lahja vaan saatanan juoni.

• Kaidanji

Hei Lasarus!

Ihminen, joka ei usko jumaliin (islamiin, kristinuskoon, hindulaisuuteen, budhalaisuuteen, Ba´haiin, juutalaisuuteen tai vaikka shamanismiin), kykenee silti nauttimaan musiikista. En ymmärrä perusteluasi, ehkä siksi että se on asetelty niin ennakkoluuloiseen muotoon. Väität, että koska ateistit eivät usko jumaliin ja mielestäsi jumala on kaiken takana, niin ateisti ei usko mihinkään, ei edes leivänpaahtimiin. Olisiko näin?

Ateisti ei kiellä musiikin olemassaoloa: musiikin olemassaolosta on vaikka kuinka todisteita, itse olen luonutkin musiikkia. Mutta se ei tee minusta jumalaa eikä todista jumalan olemassaoloa.

Jos haluat oikeasti dialogia, aikuistu. Ennakkoluulot saavat ihmiset kirjoittelemaan tyhmiä.

• Kaidanji

Niin! Esitit itse asiassa kaksi kysymystä:

1) Miten ateisti voi nauttia musiikista ja
        2) Uskooko ateisti että musiikki ei itse asiassa ole mitään

enkä vastannut ensimmäiseen kysymykseesi. Yritän avittaa sitä tässä:

Ihminen kommunikoi puheella ja kuulolla. Toinen puhuu, toinen kuuntelee. Aivomme toimivat niin, että kun vastaanotamme ääniä, yritämme tulkita ne itsellemme järkevään muotoon. Niin puhe kuin muutkin äänet ovat värähtelyjä. Eli siis - kaikki äänet otetaan vastaan, jos korvamme vain kykynevät vastaanottamaan kyseiset värähtelyt.

Riippumatta uskonnostasi, oletko teisti tai ateisti, kuulet äänet suunnilleen samalla tavalla (ellei sinulla ole kuulovaurio). Tämän lisäksi jumaliin uskovat kuulevat välillä ääniä mitä kukaan muu ei kuule. Sitä ei tiede pysty vielä selittämään. (HAHAA! Eli tiede on taas kampitettu jumalien edessä!)

Eli ihmisten aivot riippumatta uskostaan käsittelevät ääniä samalla tavoin. Sen takia ei ole mitään tekemistä jumalien kanssa, että voiko nauttia musiikista vai ei. Meidän aivomme ovat samanlaiset, olimme mustia tai valkoisia, pitkiä tai lyhyitä, teisteja tai ateisteja.

Voisit myös kysyä, että miten minä voin nauttia ylipäätänsä mistään, kuten tästä keskustelusta, jos en usko jumaliin. Sinun perustelusi voisi olla esimerkiksi, että "jos nautit musiikista tai tästä dialogista, niin sitten sinun täytyy salaa uskoa jumalaan, muuten se ei ole mahdollista." Ja minä voisin yhtä halventavasti väittää, että koska sinä olet lähestynyt elämäsi aikana tuhansia kertoja naisia, joilla on kuukautiset, niin olet aika pahasti taivaspaikkasi menettänyt noin niinkuin raamatun ohjeiden mukaan.

• Kummastunut

Itse olen agnostikko (siis yhden sortin ateisti).

Osaan nauttia musiikista, vaikka tiedän, että se on vain aaltoliikettä välittäjäaineessa. Osaan nauttia myös auringon lämmöstä kesäpäivänä, raikkaasta tuulen henkäyksestä, viileästä vedestä, hyvästä ruuasta jne...vaikka tiedän yhtä ja toista niiden fysiikasta ja kemiasta.

Musiikki ja monet muut hienot asiat täällä maapallolla kertovat minulle ihmisen luovuudesta ja mielikuvituksesta.

• Totuutenportti

>>Voiko ateisti nauttia musiikista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3780
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      180
      2994
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2936
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2421
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      364
      2214
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1870
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1565
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      31
      1423
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1388
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1352
    Aihe