Lieksan poliitikot - elävöittäkää demokratiaa

toivonsa menettänyt

Olen ihmetellyt, miksi lieksalaiset valtuutetut ja järjestöihmiset eivät nimellään osallistu nettikeskusteluun. Lieksassa keskustellaan vilkaasti monista kuntapolitiikan keskeisistä asiosta, mutta kukaan valtuutettu ei ainakaan nimellään vaivaudu kommentoimaan. Joku Sini (Holmström??) kirjottelee, mutta kirjoitukset ovat vähän lapsellista tasoa, pientä piiperrystä, Lieksassa kaikki hyvin tyyliin. Oikein rasakkoja kannanottoja ei löydy muilta kuin varavaltuutettu Korpiselta. Kaupungin asioiden hoidossa on aina betraamisen varaa. Kansalaisjärjestöissäkin on valtava määrä kokemusta ihmisten arjesta. Ne tunnistavat syntymässä olevat uudet ongelmat ja heillä on näkemystä siitä mitä hallinnossa pitäisi tehdä. Puolueiden yksi tavoite on osallistuvien määrän lisääminen. Mittaukset osoittavat, että puolueiden toimntaan osallistuvien määrä on pudonnut kahteen prosenttiiin. Mitenkäs asiassa voi olla oikein uskottava, jos politiikot eivät näytä esimerkkiä osallistumalla kansalaiskeskusteluun? Pistää vaistämättä miettimään ovatko lieksalaiset valtuutetut ja järjestöihmiset laiskoja tai niin pienellä osaamispääomalla varustettuja etteivät kykene mitään kirjoittamaan. Nettihän on jo ihan oma kantaa ottava maailma. Julkisuudessa puhutaan paljon, että katso sen ja sen politiikon blogia. Myös urheilijat kirjottelevat ja ottavat kantaa. Onneksi LIeksasta löytyy kuitenkin aktiivisia kantaa ottavia kuntalaisia. Lieksan osiossa suomi 24 palstalla on selvästi enemmän keskustelua kuin naapurikunnissa. Keskustelun tasokin on parempaa.

19

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veronmaksaja minäkin

meidän auvoisat valtuutettummme ym. päättäjämme näitä sivuja - olisi joskus hyvä laskeutua sieltä sinisten ajatusten ym. unelmataivaasta tänne tavallisten ihmisten pariin....

• ottaa selvää

Minusta kannattaisi kyllä lukea. Täältä saa paljon tietoa ihmisten ajatuksista. Kyllä tämmöinen palsta voi olla yhtä tärkeä kuin jonkun huoltoaseman tai kaupan kahvio kokoontumispaikkana. Semmoisiakin tietenkin tarivtaan, mutta netistä voi samalla tarkistaa tietolähteitä ihan toisella tavalla. Js nettihän ei ole sidottu niin aikaan eikä paikkaan.

• Olen aikanaan ollut valtuustossa neljä kautta ja hieman opiskellut jopa tätä kunta ja hallintolakia sekä myös olessani sosiaalilautakunnassa niitä lainsäädäntöjä.
      Toisaalta minulla on aikanaan ollut käytettävissä asiantuntijoita ja rohkenen kysyä asioista jopa ministereiltä joidenka kanssa olen toiminut.
      Tällä vaalikaudella en ole valtuustossa toiminut, mutta olen varajäsen sos terv lautakunnassa sekä sairaanhoitopiirissä

Tietysti joskus tulee löysää ja joskus kovaa sellainen on ihminen.MK

• joooooooooooo tympäsee

Perinteinen oma keskustelu,,,, läpäläpääääää

• Sini ihan itse

Käyn ehkä kerran pari viikossa lukemassa otsikot ja mistä täällä Lieksassa keskustellaan, yleensä kylläkin haukutaan. Eli seuraan palstaa, elä huolehi.
      En ole koskaan kirjoittanut tänne kuin kerran ja omalla nimelläni. Kyselin mitä mieltä väki olisi ideastani järjestää Rauhalan Disco ja kerätä rahaa oppilaille. Luit varmaan lehdestä sitten tapahtumasta..Disco järjestettiin ja oli menestys. Oli entisille Rauhalan oppilaille ja muille kiinnostuneille, olit varmaan mukana hytkyttelemässä??

No tämä kirjoituksesi sattui silmään ja ihmettelen mistä luulet että minä tänne kirjoittelisin, onko joku minun minellä täällä esiintynyt?? Törkeää jos on.
      Selaisin pintapäällisin ja huomasin että joku on Sinl. HUOM! S I N L !!
      En tiedä mitä tuo nimimerkki tarkoittaa.

En todellakaan ole tuo kirjoittaja, koska hän kirjoittaa esim. nämä mitä jaksoin etsiä:
      Viettää aikaansa urheilukentällä yleisurheilukisoja katsomalla.
      EN OLE KOSKAAN KATSONUT KENTÄLLÄ KISOJA.

Sitten on käynyt perheensä kanssa viikon reissussa ja lapset ostaneet kengät ja vaatteet isoista kaupungeista.
      EN OLE OLLUT VIIKON REISSUSSA KUN TÖITÄ TÖITÄ VAAN (2 PV OLI KESÄLOMAA TÄNÄ KESÄNÄ , odottakaas ensi kesää..pidän sitten kyllä hieman pidemmän loman) JA EIVÄT LAPSENI NIIN ISOJA ETTÄ OSAAVAT OSTAA VAATTEENSA.
      Ja inhoan matkustamista sitäpaitsi.

Sitten tämä Sinl oli kirjoittanut 1.8. klo 23.26. että mitähän keksitään Vaskiviikon jälkeen.
      OLIN SIIHEN AIKOIHIN (klo 23.26) TUHANNEN KÄNNISSÄ VASKITELTASSA MARIA LUNDIA KUUNTELEMASSA JA TODELLAKIN SIINÄ KUNNOSSA ETTÄ EI OLLU KONETTA MUKANA JA TODELLAKIN SIINÄ KUNNOSSA ETTÄ EN OLISI KYENNY PISTÄMÄÄN KIRJAIMIA MIHINKÄÄN JÄRKEVÄÄN JÄRJESTYKSEEN.. :) SIIS AIVAN HU-MA-LAS-SA!

Että näin. Eli en ole enkä aio nimettömänä kirjoitella, minusta on raukkamaista haukkua muita, varsinkin kun sitä täällä tehdään koko ajan ja vieläpä nimettömänä.
      Pokkaa on kirjoittaa nimellä, mutta jotenkin vieroksun nettikirjoittelua, koska haluan puhua kasvokkain asioista, tulkaa vaan suoraan sanomaan.
      Olen kyllä huomannut täällä käydessä että joitakin valtuutettuja kirjoittaa, varsinkin kun minusta oli jotain sellaista mitä ei ollut lehdessä valtuustosalin osalta eli sen asian tiesi vain paikalla olleet, eli valtuutetut.
      Ja tiedänkin kuka se on kirjoit.taja 90% varmuudella. Terve vaan sulle pienpuolueesta jos tätä luet! :)

Mitähän mieltä tuo Sinl on kun haukuit hänen kirjoituksiaan lapselliseksi piiperrykseksi?!

Mutta laskeudun täältä sinisistä pilvistä korkealta alas ja lopetan tähän.
      Saa tulla turpaan jos niin inhoatte, en ala itkee. PUSI PUSI JA NAMI NAMI KAIKILLE!!

Sini

Ps: Se sukunimi on Hollström

• tavan tallaaja

Olen tavan tallaaja ja kirjoitan nimimerkin takaa minäkin, kuten suuri joukko muitakin. En ole ollut ikänään politiikassa joten ei kannata arvuutella olisinko valtuutettu.. tai jonkun puolueen tyyppi oikein prosenttien tarkkuudella.Tällä palstalla tulisi ilmeisesti kirjoitella Lieksan kunnan asioista. Näin olen asian ymmärtänyt. Minä en halua lukea kenenkään yksityiselämästä yhtään mitään. Sini H:n viestistä ilmenee, että valtuutetut ja hän mukaan lukien käyvät ikäänkuin kurkkimassa mitä tavan rahvas kirjoittaa ja arvuuttelemassa kukahan saattaisi olla kirjoittaja. Toisaalta halveksitaan palstaa, mutta kuitenkin kurkistellaan, tirkistellään. Sinin ansioksi se, että hän käy reilusti lukemassa 2 kertaa viikossa. Todella mielenkiintoista. Minun mielestäni politiikassa mukana olevien pitää kestää arviointia ja arvostelua. Herkkähipiäisille laji sopii huonosti. Tuskimpa näillä suomi 24 palstan kannaotoilla on kuitenkaan suurempaa yhteiskunnallista merkitystä, joten ihan kaikkea ei henkilökohtaisista tekemisistään kannata paljastaa.

• Ei mielipahaa
        tavan tallaaja kirjoitti:

Olen tavan tallaaja ja kirjoitan nimimerkin takaa minäkin, kuten suuri joukko muitakin. En ole ollut ikänään politiikassa joten ei kannata arvuutella olisinko valtuutettu.. tai jonkun puolueen tyyppi oikein prosenttien tarkkuudella.Tällä palstalla tulisi ilmeisesti kirjoitella Lieksan kunnan asioista. Näin olen asian ymmärtänyt. Minä en halua lukea kenenkään yksityiselämästä yhtään mitään. Sini H:n viestistä ilmenee, että valtuutetut ja hän mukaan lukien käyvät ikäänkuin kurkkimassa mitä tavan rahvas kirjoittaa ja arvuuttelemassa kukahan saattaisi olla kirjoittaja. Toisaalta halveksitaan palstaa, mutta kuitenkin kurkistellaan, tirkistellään. Sinin ansioksi se, että hän käy reilusti lukemassa 2 kertaa viikossa. Todella mielenkiintoista. Minun mielestäni politiikassa mukana olevien pitää kestää arviointia ja arvostelua. Herkkähipiäisille laji sopii huonosti. Tuskimpa näillä suomi 24 palstan kannaotoilla on kuitenkaan suurempaa yhteiskunnallista merkitystä, joten ihan kaikkea ei henkilökohtaisista tekemisistään kannata paljastaa.

Kyllähän täältä näkee, mikä kansaa puhututtaa. Takuuvarma aihe näkyy olevan Jätekukko. Ja joidenkin virkamiesten palkat. Tämän tarkemmin ei varmaankaan kannattane lukea. Joidenkin viestien sisällöt törkeitä ja loukkaavia.

• Ei mielipahaa kirjoitti:

Kyllähän täältä näkee, mikä kansaa puhututtaa. Takuuvarma aihe näkyy olevan Jätekukko. Ja joidenkin virkamiesten palkat. Tämän tarkemmin ei varmaankaan kannattane lukea. Joidenkin viestien sisällöt törkeitä ja loukkaavia.

Kuten tiedät toimin nimelläni,mutta kuitenkin jollakin muulla ihmisellä on ollut tarvettä käyttää nimeäni jopa toistuvasti saadakseen tölvätä minua.
        Aikansa sitä sietää, mutta kyllä sellainen asia voidaan aina selvittää.siitä olen maininnut kenties sellaista on jo tapahtunut toisella foorumilla koska muutosta tuli verkko Karjalaiseen.
        On sitten näitä"koulukiusaajiin" rinnastettavia ihmisiä, joista on ihan tehty yliopisto tutkimustakin eli nettikiusaajat. Heillä on hyvinkin tarve alatyylisesti kirjoittaa ja kiusata jotakin ihmistä eri tavalla ,tälläiseen asiaan on puututtu tässä verkossa eli jos ne ovat keskustelun sääntöjen vastaisia rasistisia jne vaikka asia ei ole minuun jopa kohdistunut ,niin putsausta on tullut ylläpitäjän taholta.

Julkisuudenkaan ihmisten ei tarvitse kaikkea nälvintää sietää henkilöön kohdistuvia asioita, Sinänsä poliittinen keskustelu suotakoon ja sellainen olisi kuntalaisten kannalta jo tullut esille useasti,eli erilaisia kannanottoja ja selvityksiä vaalien välilläkin.
        Terveisiä myös Sini perheellesi ja koita pitää vapaata ,vaikka yrittämien on kovaa mutta terveyden menettäminen vielä kovempaa, pitää antaa aikaa itselle.

• herkkähipiäiset
        markkukorpinen kirjoitti:

Kuten tiedät toimin nimelläni,mutta kuitenkin jollakin muulla ihmisellä on ollut tarvettä käyttää nimeäni jopa toistuvasti saadakseen tölvätä minua.
        Aikansa sitä sietää, mutta kyllä sellainen asia voidaan aina selvittää.siitä olen maininnut kenties sellaista on jo tapahtunut toisella foorumilla koska muutosta tuli verkko Karjalaiseen.
        On sitten näitä"koulukiusaajiin" rinnastettavia ihmisiä, joista on ihan tehty yliopisto tutkimustakin eli nettikiusaajat. Heillä on hyvinkin tarve alatyylisesti kirjoittaa ja kiusata jotakin ihmistä eri tavalla ,tälläiseen asiaan on puututtu tässä verkossa eli jos ne ovat keskustelun sääntöjen vastaisia rasistisia jne vaikka asia ei ole minuun jopa kohdistunut ,niin putsausta on tullut ylläpitäjän taholta.

Julkisuudenkaan ihmisten ei tarvitse kaikkea nälvintää sietää henkilöön kohdistuvia asioita, Sinänsä poliittinen keskustelu suotakoon ja sellainen olisi kuntalaisten kannalta jo tullut esille useasti,eli erilaisia kannanottoja ja selvityksiä vaalien välilläkin.
        Terveisiä myös Sini perheellesi ja koita pitää vapaata ,vaikka yrittämien on kovaa mutta terveyden menettäminen vielä kovempaa, pitää antaa aikaa itselle.

jos ette näitä typeriä kirjoituksia kestä niin lähtekää ihmeessä pois sieltä politiikan areenoilta. Miksi sinne olette änkeytyneet? Miksi luette näitä juttuja? Seuratkaahan välillä valtakunnan tason sivalluksia ( Vanhanen, korhonen, katainen jne. ) Nämä lieksan jutut ovat ihan lellurimeininkiä eivätkä varmaan anna aihetta mielipahaan. Korpinenkin voisi lopettaa jo tuon jauhannan nimensä väärinkäytöstä. Jos nuo mainitut heput ja muutkin olisivat kaikesta herjasta jutut nostaneet niin saisivat jatkuvasti oikeutta käydä. Muistelen, että jonkun Sirviön koko identiteetti oli jo varastettu - ei sekään ole johtanut kummempiin toimiin. Siis suhteellisuutta ajatteluun. Edellisen kanssa olen osittain samaa mieltä. hyvä on kuitenkin olla kansalla purnauspalsta. jos se jotakuta helpottaa niin hyvä niin.

• herkkähipiäiset kirjoitti:

jos ette näitä typeriä kirjoituksia kestä niin lähtekää ihmeessä pois sieltä politiikan areenoilta. Miksi sinne olette änkeytyneet? Miksi luette näitä juttuja? Seuratkaahan välillä valtakunnan tason sivalluksia ( Vanhanen, korhonen, katainen jne. ) Nämä lieksan jutut ovat ihan lellurimeininkiä eivätkä varmaan anna aihetta mielipahaan. Korpinenkin voisi lopettaa jo tuon jauhannan nimensä väärinkäytöstä. Jos nuo mainitut heput ja muutkin olisivat kaikesta herjasta jutut nostaneet niin saisivat jatkuvasti oikeutta käydä. Muistelen, että jonkun Sirviön koko identiteetti oli jo varastettu - ei sekään ole johtanut kummempiin toimiin. Siis suhteellisuutta ajatteluun. Edellisen kanssa olen osittain samaa mieltä. hyvä on kuitenkin olla kansalla purnauspalsta. jos se jotakuta helpottaa niin hyvä niin.

Vastasin Sinille ja muistutan edelleen että täällä nimi on rekisteröity minulle.
        Markku Korpinen

Minä mielestäni siedän aika paljon mutten sitä,että nimissäni toimitaan ala arvoisesti tietämättäni.

• Sinl

..perille, jos vs. keskustelupalsta olisi kaupunginsivuilla (www.lieksa.fi), jonne ihmiset voisivat heittää ideoita, ajatuksia, jne.. ja sitä palstaa valtuutetutkin voisi hieman lueskella, eivät voisi tällöin väittää etteivät tiedä mitä kuntalaisten päässä liikku, vai liikkuuko siellä enää mitään?

Asiat, jotka on jo persiillään tai menossa persiilleen, mitä niistä täällä ruikuttamaan? Eikö pitäisi ennemmin tuoda seikkoja, joilla hommat saataisiin parempaan suuntaan? Turha on itkeä, kun on jo housussa. Itse en ole kiinnostunut politiikasta paskan vertaa, kun seuraa tuota valtuuston puoluetaistelua ja kikkailua hyppelyineen, niin eihän näille voi kun nauraa..

Hyvillä ja etenkin positiivisilla jutuilla voi saada jonkun innostumaan asiasta. Tosin ainaiset negatiiviset keskustelut luo kuvan, että "VIT.., ME OLLAAN SURKEITA!!!" Jotkut asiat voi olla perseellään, mutta olkoon kunhan homma jotenkin toimii... Ja toimiihan tuo Jätekukonkin osalta, roskapönttö on tyhjentynyt suurinpiirtein samalla syklillä. Enkä ole valittanut, jos tyhjennys on ollut päivän tai pari myöhässä.

Moni toiminta on aktiivisista harrastajista/talkoolaisista kiinni, joita ilman ei Lieksassa olisi jääkiekkoa, kaukalopalloa, melojia, orkestereita, yleisurheilua, motocrossrataa, jäärataa, koirakerhoja, metsästysseuroja, ampumarataa,.. ja aina löytyy taho/valittaja, joka pystyy pilaamaan toiminnan, kuten ampumaradankin kanssa oli. Miten näiden yhdistysten toimiminen olisi mahdollista, jos siellä puitaisiin vain negatiivisia asioita?

Mielestäni kaikenlaista toimintaa tulisi tukea ja kannustaa, koska nämä toimintaa järjestävät tahot tarjoavat erilaisia harrastusmahdollisuuksia ja tuovat sitä vilinää ja elämää kaupunkiimme.

• lempileppeä

Muistelen, että eräs pieni villi ryhmä ehdotti tällaista vuorovaikutteista sivustoa kaupungin sivuille. Eräiden mielestä taisi olla liian kallis. Kysymys taisi olla kuitenkin siitä, ettei sellaista sivustoa haluttu. halutaan päättää kansaa kuulematta.

• liika on liikaa
        lempileppeä kirjoitti:

Muistelen, että eräs pieni villi ryhmä ehdotti tällaista vuorovaikutteista sivustoa kaupungin sivuille. Eräiden mielestä taisi olla liian kallis. Kysymys taisi olla kuitenkin siitä, ettei sellaista sivustoa haluttu. halutaan päättää kansaa kuulematta.

Politikoille on mandaatti annettu ja he käyttävät sitä valtaa. Miksi pitäisikään joka käänteessä koko kylälle kertoa, kun edustus kuitenkin päättää.

• osallistumishalukkuutta
        liika on liikaa kirjoitti:

Politikoille on mandaatti annettu ja he käyttävät sitä valtaa. Miksi pitäisikään joka käänteessä koko kylälle kertoa, kun edustus kuitenkin päättää.

Mahtaakohan mielipiteesi kannustaa osllistumiseen ja vaikuttamiseen? Mieti Stora Enson tilanne? Miksei kapitalisti soita kriisipuhelimeen ja kerro, mikä on hätänä. Talous kuuluu kategoriaan out of control.Enemmistö kansalaisista toki ymmärtää, että tapahtumilla on välillistä vaikutusta heidän elämäänsä. Mutta se suuri mutta on se, että tieto harvoin ilmenee osallistumishalukkuutena. MIksi näin? Laiskuuden vaiko tyhmyyden takia vaiko siksi, että poliitikot ovat vieraantuneet kansasta. He eivät anna kansalle aitoa osallistumismahdollisuutta. He itse haluavat olla aurinko. Tarvitaan rohkaisua siihen että kansalaiset saisivat uudenlaisia keinoja ulostuloon ja mahdollisuuden irrottautua arkisista toiminnoista ja uskoa siihen, että on erilaisia tapoja vaikuttaa asioihin.

• passiivinen
        osallistumishalukkuutta kirjoitti:

Mahtaakohan mielipiteesi kannustaa osllistumiseen ja vaikuttamiseen? Mieti Stora Enson tilanne? Miksei kapitalisti soita kriisipuhelimeen ja kerro, mikä on hätänä. Talous kuuluu kategoriaan out of control.Enemmistö kansalaisista toki ymmärtää, että tapahtumilla on välillistä vaikutusta heidän elämäänsä. Mutta se suuri mutta on se, että tieto harvoin ilmenee osallistumishalukkuutena. MIksi näin? Laiskuuden vaiko tyhmyyden takia vaiko siksi, että poliitikot ovat vieraantuneet kansasta. He eivät anna kansalle aitoa osallistumismahdollisuutta. He itse haluavat olla aurinko. Tarvitaan rohkaisua siihen että kansalaiset saisivat uudenlaisia keinoja ulostuloon ja mahdollisuuden irrottautua arkisista toiminnoista ja uskoa siihen, että on erilaisia tapoja vaikuttaa asioihin.

Helepompi on passiivisena olla ja märehtiä ihan kaikessa rauhassa pieniä ja pinnallisia asioita. Helepompaa. Antaa pikkupolitikkojen vain paistatella alla auringon. Toisaalta voishan tuota itekkii joskus osallisttuu johonnii, vain missään tuota voisi kitasa oikein aukasta. Pubissako?

• passiivinen kirjoitti:

Helepompi on passiivisena olla ja märehtiä ihan kaikessa rauhassa pieniä ja pinnallisia asioita. Helepompaa. Antaa pikkupolitikkojen vain paistatella alla auringon. Toisaalta voishan tuota itekkii joskus osallisttuu johonnii, vain missään tuota voisi kitasa oikein aukasta. Pubissako?

Mielestäni ehdokkaat eivät siellä pubissa käy muulloin kuin vaalien alla?

Minä olen sitä mieltä kuitenkin, että orvellystä politikointia kehuja ja pummausta ei siitsi tehdä sen jälkeen tuleekin jo haukut kun ei tarjoa paukkuja.
        Tämä on villin lännen meininkiä minä laulelen mutten viitsi liverrellä kenellekkään.

Miten tuon kitansa voisi aukaista siihen on jokaisella mahdollisuus katsoa kenen joukoissa seisot sekä aloiteoikeus siitä olen kirjoittanut joskus myös tänne.
        Olen jopa neuvonut nuoria politiikkoja jopa toisen puolueen ihmistä kokoustekniikasta aikanaan valtuustossa muistaneeko asian.MK

• onnellinen yksilö

näillä palstoilla - joku saatta lukaista ja jokunen nk. varavaltuutettu kirjoittelee sydänsykkyrällään lakitekstiä ja uhkaa poliisilla jos vähänkään ärhäkämpää tekstiä tulee..

Mutta niitä kannanottoja reippaaseen Lieksalaiseen tyyliin niitä tarvitaan - ei avoin ja tasa-arvoinen kansalaisdemokratia ole sitä ettei asioista tiedoteta. Mitä isot edellä sitä pienet perässä - tämä netti on nk. hyvä paikka kertoa mikä mättää tai mikä on hyvin.

• Asioista voidaan keskustella ja olla eri mieltä mutta kuitenkin pitää muistaa keskustelun säännöt.
        Ärhäkkää teksti voinee tulla mutta on aivan selvää ,että Lieksassakin on käräjiä käyty.
        Minä voisin olla joka päivä jopa istumassa poliisilaitoksella näyttämässä taas tuossa kohdistuu minuun solvaus.Nytkin alkoi taas uusi solvausketju saa nähdä sitten huomaako ylläpito mistä on kyse.MK

• immeinen vuan
        markkukorpinen kirjoitti:

Asioista voidaan keskustella ja olla eri mieltä mutta kuitenkin pitää muistaa keskustelun säännöt.
        Ärhäkkää teksti voinee tulla mutta on aivan selvää ,että Lieksassakin on käräjiä käyty.
        Minä voisin olla joka päivä jopa istumassa poliisilaitoksella näyttämässä taas tuossa kohdistuu minuun solvaus.Nytkin alkoi taas uusi solvausketju saa nähdä sitten huomaako ylläpito mistä on kyse.MK

Ihminen älä sinä hermostu, ihmettele vaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1679
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      16
      1063
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      99
      1006
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      942
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      90
      776
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      146
      749
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      744
    8. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      674
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      48
      671
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      661
    Aihe