En tunne oikein Varkauden hoitopaikkoja ja kyselisin, että mihin lastaan ei kannata viedä? Haluaisin lapselleni turvallisen ja luotettavan paikan päiviksi.
Mihin päivähoitoon et lastasi veisi
32
2741
Vastaukset
- mieluummin mitä
suositellaan. Saat todennäköisemmin vastauksia.
- Äitee X 3
Mielestäni kaikki Varkauden hoitopaikat ovat hyviä, ainakin laatukyselyjen mukaan vanhemmat ovat tyytyväisiä päivähoitopalveluiin. Riippuu mielestäni lapsen iästä, mihin hoitopaikkaan kannattaa viedä. Alle 3-vuotiaalle suosittelen lämpimästi perhepäivähoitoa. Ainakin täällä Kaura-ahon alueella on erinomaiset perhepäivähoitajat!
- juulakis
Äitee X 3 kirjoitti:
Mielestäni kaikki Varkauden hoitopaikat ovat hyviä, ainakin laatukyselyjen mukaan vanhemmat ovat tyytyväisiä päivähoitopalveluiin. Riippuu mielestäni lapsen iästä, mihin hoitopaikkaan kannattaa viedä. Alle 3-vuotiaalle suosittelen lämpimästi perhepäivähoitoa. Ainakin täällä Kaura-ahon alueella on erinomaiset perhepäivähoitajat!
Tämähän on tietenkin mielipidekysymys, näistä kaura-ahon pp-hoitajista...itse en laittaisi kenellekkään heistä lastani...puistossa ym. juoruavat vaan..ehkä siinä sivussa vilkuilee missä lapset on...eläkkeelle joutaisi suurin osa heistä, mutta mielipide on mielipide...
- mielipidettä pukkaa
juulakis kirjoitti:
Tämähän on tietenkin mielipidekysymys, näistä kaura-ahon pp-hoitajista...itse en laittaisi kenellekkään heistä lastani...puistossa ym. juoruavat vaan..ehkä siinä sivussa vilkuilee missä lapset on...eläkkeelle joutaisi suurin osa heistä, mutta mielipide on mielipide...
monestakin heistä kokemusta? Meidän perheessä kaikki lapset ovat olleet pph:lla (kaksi eri hoitajaa) ja todellakin voin lämpimästi suositella heitä! Vaikka juttelevatkin keskenään niin kyllä tutka toimii koko ajan ja pitävät lapsia tarkasti silmällä, myös muita kuin omia hoitolapsiaan. Parempia hoitajia ei voisi olla, mutta mielipide on mielipide...
- sivusta seurannut
mielipidettä pukkaa kirjoitti:
monestakin heistä kokemusta? Meidän perheessä kaikki lapset ovat olleet pph:lla (kaksi eri hoitajaa) ja todellakin voin lämpimästi suositella heitä! Vaikka juttelevatkin keskenään niin kyllä tutka toimii koko ajan ja pitävät lapsia tarkasti silmällä, myös muita kuin omia hoitolapsiaan. Parempia hoitajia ei voisi olla, mutta mielipide on mielipide...
Äidit jotka ulkoilevat samaan aikaan puistoissa pphoitajien kanssa, voivat varmasti allekirjoittaa ko. väitteen. En ole tuon viestin kirjoittaja, mutta tunnustan monet kerrat katsoneeni miten herran hallussa lapsoset ovat.
- juulakis
Kyllä on 4:sta eri hoitajasta kokemusta vuosien varrella, onneksi lapset jo isoja, eikä tarvitse hoitoa enää! Että ihan kokemus pohjalta tästä voin puhua. Mutta mielipide on mielipide, eikä siitä sen enempää.
- Ja äiti minäkin
sivusta seurannut kirjoitti:
Äidit jotka ulkoilevat samaan aikaan puistoissa pphoitajien kanssa, voivat varmasti allekirjoittaa ko. väitteen. En ole tuon viestin kirjoittaja, mutta tunnustan monet kerrat katsoneeni miten herran hallussa lapsoset ovat.
olen puisto(i)ssa seurannut ihan läheltä omia lapsiani ulkoiluttaessani näitä hoitajia ja kyllä voin sanoa, että lapset ovat ihan turvassa!
- Että ihan vaan
juulakis kirjoitti:
Kyllä on 4:sta eri hoitajasta kokemusta vuosien varrella, onneksi lapset jo isoja, eikä tarvitse hoitoa enää! Että ihan kokemus pohjalta tästä voin puhua. Mutta mielipide on mielipide, eikä siitä sen enempää.
Sun mielipide on just näitä "no minä nyt vaan sanon kun nyt kerta tuli puheeks..."
Onneks sun lapset on jo isoja ja saavat nyt vain hoitoa kotona.
Ainiin, mielipide on mielipide (mutta pitipähän päästä sanomaan...) - sanon, että
juulakis kirjoitti:
aikoinaan oli kuin lottovoitto, kun sain lapseni päiväkotiin hoitoon. Sitä ennen oli perhepäivähoidossa, kun yhtä äkkiä sainkin työpaikan ja vain perhepäivähoitaja oli tarjolla. Ilmeisesti kukaan muu ei vienyt lastaan hänelle. Itse hoidosta ei ole pahaa sanottavaa. Mutta vähän väliä ilmoitti yhtä äkkiä lasta hakiessani, että huomenna hänellä on meno eikä voi ottaa lasta hoitoon. Tämä ei ollut yksityinen hoitaja vaan ihan kunnallinen. Kun hän ilmoitti, kello oli jo niin paljon, että ei enää mihinkään soittaa. Kuukauden aikana näitä sattui monta kertaa. Sitten vapautui päiväkodista paikka eikä kukaan sanonut, että nyt et voi tuoda lastasi hoitoon. Tietysti, jos lapsi oli kipeä, mutta aina lapsesta johtuen, ei hoitajasta. Niin, ja siihen aikaan oli niin, että vain työssäkäyvät saivat viedä lapsensa hoitoon. Ei hyväksytty, että vanhemmat makailivat kotona ja veivät lapsen hoitoon. Nythän näin tapahtuu!
- on se vaan
sanon, että kirjoitti:
aikoinaan oli kuin lottovoitto, kun sain lapseni päiväkotiin hoitoon. Sitä ennen oli perhepäivähoidossa, kun yhtä äkkiä sainkin työpaikan ja vain perhepäivähoitaja oli tarjolla. Ilmeisesti kukaan muu ei vienyt lastaan hänelle. Itse hoidosta ei ole pahaa sanottavaa. Mutta vähän väliä ilmoitti yhtä äkkiä lasta hakiessani, että huomenna hänellä on meno eikä voi ottaa lasta hoitoon. Tämä ei ollut yksityinen hoitaja vaan ihan kunnallinen. Kun hän ilmoitti, kello oli jo niin paljon, että ei enää mihinkään soittaa. Kuukauden aikana näitä sattui monta kertaa. Sitten vapautui päiväkodista paikka eikä kukaan sanonut, että nyt et voi tuoda lastasi hoitoon. Tietysti, jos lapsi oli kipeä, mutta aina lapsesta johtuen, ei hoitajasta. Niin, ja siihen aikaan oli niin, että vain työssäkäyvät saivat viedä lapsensa hoitoon. Ei hyväksytty, että vanhemmat makailivat kotona ja veivät lapsen hoitoon. Nythän näin tapahtuu!
ihmeellistä, että kaupungin täytyy varata hoitopaikka niillekin lapsille, joiden vanhempi tai molemmat ovat kotona. Eikö nykyajan vanhemmat voi hoitaa lapsiaan itse kotona. Niin ainakin ennen tehtiin. Hoitopaikan sai vain, jos oli itse työssä. Että sitä rataa. Kyllä maailma muuttuu......ja mihin suuntaan...sanon minä...huh. huh. hellettä...
- Totta turiset
juulakis kirjoitti:
Kujan vittumaisin juoru-akka on eläke-ikäinen.30-vuotta on hoitanut lapsia.Olen kuullut,miten ilkeästi se puhuu lapsille.En ikinä veisi lapsiani sen hoitoon.Varokaa!
- eilisestä:)
on se vaan kirjoitti:
ihmeellistä, että kaupungin täytyy varata hoitopaikka niillekin lapsille, joiden vanhempi tai molemmat ovat kotona. Eikö nykyajan vanhemmat voi hoitaa lapsiaan itse kotona. Niin ainakin ennen tehtiin. Hoitopaikan sai vain, jos oli itse työssä. Että sitä rataa. Kyllä maailma muuttuu......ja mihin suuntaan...sanon minä...huh. huh. hellettä...
Tuo varaushan ei suinkaan tarkoita, että vanhemmat käyttävät lapsia hoidossa, vaikka siitä paikasta maksavatkin. Itse olin keväällä reilun kuukauden pakkolomalla. En voinut luovuttaa lasteni paikkoja, sillä työhön komennus voi tulla milloin tahansa.
Pakkolomani aikana hoidin tietysti lapset itse, mutta maksoin kuitenkin puolet hoitomaksusta, koska jouduin varaamaan paikkoja.
Minun työhön paluuni jälkeen kumppanini jäi työttömäksi ja luovuimme hoitopaikoista kokonaan. Asiasta vastaava ihminen yritti saada minut pitämään paikkoja siltä varalta, että kumppanini sattuisi työllistymään. Tässäkin siis ideana olisi ollut se, että me maksamme tyhjästä ja hoidamme lapset itse. Siihen en kuitenkaan lähtenyt, koska työstä ei ollut tietoakaan. Tämä täti sitten vielä koetti pelotella, että no luopukaa sitten, mutta niitä hoitopaikkoja ei kyllä välttämättä ihan helpolla löydy sitten kun tarvitsette.
No pian tarvitsemme ja nähtäväksi jää kuinka helposti löytyy. Tosin rahaa säästimme huomattavan summan kun emme paikkaa pitäneet varalla koko aikaa. - Käpykankaan tiellä
Totta turiset kirjoitti:
Kujan vittumaisin juoru-akka on eläke-ikäinen.30-vuotta on hoitanut lapsia.Olen kuullut,miten ilkeästi se puhuu lapsille.En ikinä veisi lapsiani sen hoitoon.Varokaa!
eräs perhepäivähoitaja kuljettaa isokokoista koiraansa ulkoiluttaessaan hoitolapsiaan. Aika hurjan näköistä touhua, kun kiskoo koiraansa välillä hihnassa. Joskus tulee mieleen, että hoidetaanko koiraa vai lapsia, kysyn vaan?
- Puistoäiti
juulakis kirjoitti:
Itse ulkoilen lasteni kanssa joka päivä kaura-ahon puistossa, siellä perhepäivähoitajia on paljon, ja voin sanoa, että lapset ovat täysin turvassa puistossa, ja että hoitajat ovat kaupungin parhaita. Heillä on vankka kokemus, ovat päteviä ja rakastavat lapsia.
Eikös se vähän jokaisessa ammatissa ole niin, että jokainen työpäivän aika puhu jonkun kanssa, miksi perhepäivähoitaja ei saisi puhua toisen hoitajan kanssa? - Anonyymi
Ainakaan alle 3v en veisi pp hoitajalle,koska he ei osaa kertoa jos hoitaja vaikka lyö .
- Anonyymi
Puistoäiti kirjoitti:
Itse ulkoilen lasteni kanssa joka päivä kaura-ahon puistossa, siellä perhepäivähoitajia on paljon, ja voin sanoa, että lapset ovat täysin turvassa puistossa, ja että hoitajat ovat kaupungin parhaita. Heillä on vankka kokemus, ovat päteviä ja rakastavat lapsia.
Eikös se vähän jokaisessa ammatissa ole niin, että jokainen työpäivän aika puhu jonkun kanssa, miksi perhepäivähoitaja ei saisi puhua toisen hoitajan kanssa?En ole samaa mieltä.
- äiti myös
Kyllä se on vain niin, että nykypäivänä on vietävä sinne mistä sen paikan sattuu saamaan. Lapsia ilmeisesti tälläkin hetkellä jonkin verran jonottamassa päivähoitopaikkaa. Päiväkodit käsittääkseni kaikki ok Varkaudessa, parista perhepäivähoitajasta myös kokemusta, eikä valittamista.
- iines ankka
jos nyt lähiaikoina sitä hoitopaikkaa tarvitset, niin joudut ottamaan sen paikan minkä saat. paikat on täytetty elokuun alusta ja jonoa on niin kun lehdestä on saanut lukea.
- työssä käyvä isä
Kun nyt kouluikäiset lapsemme olivat pieniä, meillä oli onni (?) saada kotiimme kaupungin kolmiperhehoitaja kahdeksi vuodeksi. Tuo kysymysmerkki on sen vuoksi, että ensimmäisen puoli vuotta hoitajana oli nainen, joka ei soveltunut lainkaan ko toimintaan. Hän oli varmasti pätevä toimimaan esim pph:na tai päiväkodissa, mutta toisen kotiin tullessaan hän toi oman shabloonansa eikä osannut ymmärtää, että hän toimi toisten kotona. Huippu oli, kun hän vaihtoi lastenhuoneessa huonekalujen järjestystä, koska "näin on nätimmän näköistä"
Puolen vuoden jälkeen meille tuli toinen kaupungin hoitaja kotiin ja hän oli todellinen aarre! Lapset pitivät hänestä ja kyselevät vielä 6 - 7 vuoden jälkeen, mitä hänelle kuuluu.
Tämän vaiheen jälkeen emme tarvinneet kaupungin hoitoa pariin vuoteen, jonka jälkeen lapset menivät eskariin Nappulaan. Sehän on yksityinen ostopalveluita kaupungille tuottava pk Savonmäessä. Siitä ei ole pahaa sanottavaa. Tosin muksujen kavereita kävi eskarissa myös Kankunharjussa, josta siitäkään en ole moitteita kuullut.- tätyli:)
Meillä oli myös tuo kaupungin tarjoama hoitaja kotona. Lapsemme viihtyivät hänen kanssaan, mutta itselleni oli vaikeaa hyväksyä se, että hän puhui minulle muiden perheiden asioista ja arvosteli näiden lapsia, jotka olivat siis myös hoidossa meillä. Puistossa hän juoruili sitten muitten hoitsujen kanssa heidän hoidettaviensa asioista ja päivitteli niitäkin sitten minulle.
Hän myös puhui suullani asioita päinvastaisiksi, että pääsisi itse vähemmällä. Joskus hän jopa töksäytti, että sinulle tuli kirje sieltä ja sieltä... että mitähän siellä on.
- gshköl
varkaudessa niin tiukassa saada hoitopaikka yleensäkin että ei voi valita mihin päiväkotiin / hoitopaikkaan lapsensa haluaa. jokainen hoitaja on koulutettu ammattiinsa. valittajat voivat hoitaa lapsensa itse kotona.itse olen ainakin saanut perhepäivähoidosta lapselleni hyvää hoitoa,vaikka ne hoitajat puistossa toisilleen puhuvatkin
- ....................
Tiedän, että hoitopaikat on tiukassa. Se ei kuitenkaan poista sitä tosi asiaa, että kaikki hoitajat eivät ole ammattitaitoisia tai alalle sopivia. Oli paikat kuinka tiukassa tahansa, niin vanhemmilla on oikeus vaatia lapselleen kunnollinen luotettava hoitopaikka.
- Kahden äiti
Päivähoitopaikan valinta riippuu mielestäni paljon lapsen iästä. Esikoisemme meni 2-vuotiaana päiväkotiin, mutta jos hoitopaikkaa olisi tarvittu alle 2-vuotiaana, olisin hakenut perhepäivähoitajalle. Alle 2- tai 3-vuotiaalle päiväkodin suuret ryhmät ja jo niiden aiheuttama melu ja hälinä voi olla aika rankkaa, joten perhepäivähoitajan kodinomainen ympäristö voi olla parempi.
Kuitenkin omat lapsuudenkokemukseni kolmella eri perhepäivähoitajalla ja päiväkodissa jättivät sellaiset muistot, että päiväkodissa oli takuuvarmasti kivat tädit, tai ainakin joku johon turvautua. Perhepäivähoidossa kun kaikki seisoo (tai kaatuu) yhden ihmisen varassa. Lapsena kohdalleni sattui kamalia perhepäivähoitajia, joilla ei ollut mitään käsitystä oikeudenmukaisuudesta tai hyvistä kasvatusmetodeista. Kaupunki ja aika olivat tosin jotain muuta kuin Varkaus 2000-luvulla.
Kokemuksia Varkauden päiväkodeista lähipiirissäni on Nappulasta, Joutenlahdesta, Päiviönsaaresta, Käpykankaalta ja Englanninkielisestä päiväkodista. Kaikista muista olen kuullut tai kokenut vain positiivista, mutta englanninkielisessä päiväkodissa oli ongelmia, joita hoitopaikan sisällä ei osattu ratkoa ja tuttavani vaihtoi lapsensa toiseen päiväkotiin.
Jos on aikaa jonottaa, hakisin ryhmäperhepäivähoitoon Puurtilaan tai Joutenlahteen. Siellä ryhmissä on vain 12 lasta.
Onnea uuteen hoitopaikkaan, toivottavasti ette joudu jonottamaan kovin pitkään!- sivusta seurannut
Isoa koiraa kuljettavaa perhepäivähoitaja-tätiä (iäkäs) katsotaan ainakin kauhulla tuttujeni pihalla..
Ohi kun kävelee niin ollaan välillä nähty kuinka "tökkii" lapsia rattailla ja tulee tiukka komennus "Kävelkää nyt siitä", kauhean tuima katse tulee jos edes vilkaisee ihmetellen..
Toisinaan pienet lapset kävelee huomattavan paljon jäljessä hoitajasta joka painaa vauhdilla koiran kanssa edellä, mietitään kuinka hyvin lapset kerkeäisivät juosta(kävelläkin) autotielle, ei pitkään aikaan edes vilkuile taakse katsoakseen lapsia, silloin kun katsoo niin kuuluu kova komennus "Alkakaa nyt tulla!"
En kyl tuolle tätille veisi lapsiani mistään hinnasta!!!
Samalla kadulla kyllä muitakin, heistä vain hyvä kuva ja turvallisesti ulkoilevatkin rattaista kiinni pitäen :)
- Hoitotäti
Itse kyllä mieluiten etsisin jonkun koulutuksen saaneen kotiin hoitamaan.. Palkasta voisi sopia kyseisen ihmisen kanssa ja myös mahdollisista viikonloppu hoidoista. Siihen saisi myös kotihoidon tukea! Monilla tutuillani Todella hyviä kokemuksia näistä!
- sommaren är kort
Kälyni on töissä päiväkodissa.Sanoi,ettei koskaan laittaisi lapsiaan päiväkotiin:)Lapset olivat hoidossa naapurissa tutulla hoitajalla.
- eihän meillä
sommaren är kort kirjoitti:
Kälyni on töissä päiväkodissa.Sanoi,ettei koskaan laittaisi lapsiaan päiväkotiin:)Lapset olivat hoidossa naapurissa tutulla hoitajalla.
Valittajien on parempi hoidella ne "kullannuppunsa" ihan itse,eikä arvostella vastoin parempaa tietoa!
- Anonyymi
perunat
- Anonyymi
prisma
citymarket - Anonyymi
Savontiellä joskus 2000-luvun alkupuolella, sattui tapaus jossa yksi lapsi oli hävinnyt, en tiedä oliko jollain kävelyretkellä vai millä, ja sivullinen ihminen oli sitten löytänyt lapsen ja vienyt ilmeisesti päiväkotiin.
Tapaus sattui siinä Savontien ja Satakunnankadun välissä olevassa päiväkodissa, jota ei enää ole, en muista enää päiväkodin nimeä.
Muistaako kukaan tapausta? - Anonyymi
Eräälle perhepäivähoitajalle en veisi.
- Anonyymi
vetopasuuna
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733