Kesä ? Yöt pitenee..pimenee...pilvet viistävät maata ja vettä tihnuttaa. Aurinko ei pilkstäkään.Eilen oli vielä kesä :O VOIKO syksy tulla yhdessä yössä vai vieläkö elätellään toivoa intiaanikesästä :)Mitä kaikkea sun syksyyn kuuluu? Marjastusta? sadonkorjuuta?villapaidan neulomista?ruskaretkiä....? Aktivoidutko vai passivoidutko syksyn lähetessä?
Joko se meni?
52
592
Vastaukset
- Mil-laN
...antaa merkkejään, mutta kyllä kesää on vielä jäljellä.:)
Syksy tuo tullessaan häät, häämatkan...lisäksi perinteisen ruskaretken ja puolukan poimintaa.
Syksy on kaunista aikaa, ja se aktivoi tekemään enemmän kuin kesällä.kesä ei vielä tähän lopu, mä en tykkää yhtään syksystä, en tippaakaan. :(((
Juu, häät tässä itselläkin tulossa syksyllä...............................................ei tosin omat, hahaa. Lähisukulaisen. Kuulun häidenjärjestelytoimikuntaan.:)- Mil-laN
TaikisN kirjoitti:
kesä ei vielä tähän lopu, mä en tykkää yhtään syksystä, en tippaakaan. :(((
Juu, häät tässä itselläkin tulossa syksyllä...............................................ei tosin omat, hahaa. Lähisukulaisen. Kuulun häidenjärjestelytoimikuntaan.:)...säätiedotuksessa lupasi vielä helteitä, mutta mistä luonnosta tietää.
- Jermuxi tms.
Eikä mennyt mihinkään. Täällä juuroopassa se on kovimmat helteet vielä tulossa, jottas tiedätten siinä, niin jotta.
kiva nähdä suakin välillä, vieläkö tankkisi kyljessä on siihen kerran maalaamani rauhankyyhky ja kukkaset *nauraa*
Ai jaha, sitä yhä Juuroopassa majaillaan, eikö oo kaipuu kotimaahan saanut sinua vielä valtaansa?- Jermuxi tms.
TaikisN kirjoitti:
kiva nähdä suakin välillä, vieläkö tankkisi kyljessä on siihen kerran maalaamani rauhankyyhky ja kukkaset *nauraa*
Ai jaha, sitä yhä Juuroopassa majaillaan, eikö oo kaipuu kotimaahan saanut sinua vielä valtaansa?ja toisinaan sitten taas ei...Niin se vaan menee. Lomalla hauskaa käväistä, mutta tässä taloustilanteessa parempi pysytellä täällä. Katellaan tässä tuota....Muuten kyllä on ok tilanne ja tankki pelittää kanssa.
maailman paras vuodenaika. Tosin lupasivat että ilmat lämpenee viel loppuviikkoon mennessä.
TaikisN kirjoitti:
syksy on ihan piipistä !!! Märkää ja harmaata, ankeaa. *masentuu jo ajatuksesta*
*pomppii tasajalkaa* Ihana kuunnella sateen ropinaa ja poutapäivinä kun on vain kymmenisen astetta lämminta tai vähemmän, niin mukava samoilla vaikka metsässä. Tosin nyt sekin on jäänyt vähiin.
Nittaminax kirjoitti:
*pomppii tasajalkaa* Ihana kuunnella sateen ropinaa ja poutapäivinä kun on vain kymmenisen astetta lämminta tai vähemmän, niin mukava samoilla vaikka metsässä. Tosin nyt sekin on jäänyt vähiin.
sateen ropina on erityisen ikävää kuunneltavaa ja kymmenen asteen lämmössä nokka jäätyy. Ainakin syksyllä !!! *rypee alakulossa*
- on tietysti
elonkorjuun aikaa, kesää parhaimmillaan. Kalenterista näkee milloin alkaa syyskuu, silloin syksy saa.
oppikirjojen mukaan menee...mutta säät eivät aina ymmärrä katsoa kirjasta milloin muututaan syksyiseksi :)
syksyyn ei kuulu muuta kuin se,että käyn töissä ja sen jälkeen hautaudun soffalle ihailemaan tuikkujen palamista.
Mun puolesta saa marjat jäädä metsään.
Syksy on nii kaameeta aikaa,kun alkaa tulemaan pimeetä ja luonto on ihan karmeen näköinen..Mä tykkään vaan keväästä ja kesästä..oot, ihan selvästi :) Harmi kun joudutaan odottamaan taas puoli vuotta kevättä. Mutta kynttilät, olipa hyvä kun muistutit, pitääpä käydäkin ostamassa tuikkuja niin saa jotain piristettä tummuviin iltoihin.
TaikisN kirjoitti:
oot, ihan selvästi :) Harmi kun joudutaan odottamaan taas puoli vuotta kevättä. Mutta kynttilät, olipa hyvä kun muistutit, pitääpä käydäkin ostamassa tuikkuja niin saa jotain piristettä tummuviin iltoihin.
sunnuntaina ostin ison pussin tuikkuja,että riittää taas vähäksi aikaa.Kyllä ne vaan tuo mukavan ja kotoisan olon..Piristää mieltäkin niin ihmeesti..:)
oon syöny salaa toista mustaa makeeta eli lakritsaa...:)
Sataako siel vettä?Täällä on paistanu aurinko koko päivän..
- Dee_dee
Lähen vielä hunajaa hakemaan ja karitsan paistia syömään. Ai niin, vetäsenpä siellä kunnon lärvätsalot yhen vanhan frendin kanssa. Pannaan samalla maailman asiat kerralla kondikseen.
parempaa hunajaa, vai hintako kohdillaan?
Tuo muuten on aika jännä juttu että tuiterissa ihmisellä idealamppu syttyy koko maailman muuttamiseen. Mutta mä luulenkin että aika iso osa suurista päätöksistä tehdään pikku tinoissa. Eikös ne valtaapitävät tapaa ensin popsia juhlapäivälliset juomineen kaikkineen ja sitten tehdä maailmanlaajuisiakin päätöksiä. Vai olisiko ajat edes hiukan muuttuneet esmes Kekkosen ajoista...- Dee_dee
TaikisN kirjoitti:
parempaa hunajaa, vai hintako kohdillaan?
Tuo muuten on aika jännä juttu että tuiterissa ihmisellä idealamppu syttyy koko maailman muuttamiseen. Mutta mä luulenkin että aika iso osa suurista päätöksistä tehdään pikku tinoissa. Eikös ne valtaapitävät tapaa ensin popsia juhlapäivälliset juomineen kaikkineen ja sitten tehdä maailmanlaajuisiakin päätöksiä. Vai olisiko ajat edes hiukan muuttuneet esmes Kekkosen ajoista...Kait se oli ennen yleinen ja hyväksyttävä tapa terävällä päällä seurustella lotraten ja tehdä hienoja päätöksiä.
Kestityksiä on nykyäänkin kaikenlaisia ne vaan saadaan näyttämään muulta kuin ryyppäämiseltä, jonka taito ei sukupolvessa mihinkään ole kadonnu, muuttanu vähän muotoaan. Ehkä se ei kuitenkaan nykyään ole aivan päivittäistä.
mutta eihän sitä kaunista kuuta muuten erottaisi:)
Syksysuunnitelmia ei ole vaikka toisaalta olisi mukava alkaa harrastamaan jotain.
Sellaiset aurinkoiset, kuulaat ja raikkaat syksyt ovat mieleeni. Ehtisivät nuo lehdetkin punertua ja kellastua kauniisti, ennen kuin syysmyrskyt ne riepottelisi alas.pointti, kunhan vain sadepilvet malttavat väistyä kuun edestä :) Senverran täytyy nyt antaa periksi syksynvihaajankin, että JOSKUS, hyvin harvoin, syksyllä saattaa olla kaunistakin, jos on kirkas auringonpaiste ruskan värjäämän maiseman valostuttajana.
- tuli jo ajat sitten
Mua vaivaa syysdepis. Se pysyy kurissa jos on riittävästi tehtävää. Pakollisen levon jälkeen on kuitenkin vaikea uudelleen käynnistyä.
ja vuosi vuodelta syksy tuntuu aina vain ikävämmältä. Mutta voisikohan se johtua osin siitäkin kun kesällä elää niin täysillä, syksy pakottaa hidastamaan, lomalaiset lähtee, kesäpaikat menee kiinni...? Mutta ennenkaikkea tuo hiipivä hämäryys ja pimeys, ne rassaavat.
- rillit solmussa
TaikisN kirjoitti:
ja vuosi vuodelta syksy tuntuu aina vain ikävämmältä. Mutta voisikohan se johtua osin siitäkin kun kesällä elää niin täysillä, syksy pakottaa hidastamaan, lomalaiset lähtee, kesäpaikat menee kiinni...? Mutta ennenkaikkea tuo hiipivä hämäryys ja pimeys, ne rassaavat.
outoja kuvioita oikein tulee?
- Ak:n lapio
TaikisN kirjoitti:
ettei minusta tunnu ikävämmältä? Yhdet lauteet on kesän jäljiltä lakaistu, toiset odottavat tallaamistaa syksyn ja talven aikana. Pikkuveljen muskarit ja sen isosiskon pianotunnit, yhteiset uimahallireissut ym muu meno pitävät vauhdin tasaisena. Väliin metsän keskellä ja sitten taas ruutukaava-aluella.
Torpan etelänpuolen ikkunan taa voi iltojen pimetessä luoda monenkirjavan valoilmiön. Ja kaksi pilkullista toriseisojaa antavat ääniefektit tarvittaessa.
Ja eihän vielä ole syksy. Ei Ei. rillit solmussa kirjoitti:
outoja kuvioita oikein tulee?
joku häiriö taisi illalla Suomi24:ssä olla, kun ä- ja ö-kirjainten perään tuli kummallisia koukeroita :)
Ak:n lapio kirjoitti:
ettei minusta tunnu ikävämmältä? Yhdet lauteet on kesän jäljiltä lakaistu, toiset odottavat tallaamistaa syksyn ja talven aikana. Pikkuveljen muskarit ja sen isosiskon pianotunnit, yhteiset uimahallireissut ym muu meno pitävät vauhdin tasaisena. Väliin metsän keskellä ja sitten taas ruutukaava-aluella.
Torpan etelänpuolen ikkunan taa voi iltojen pimetessä luoda monenkirjavan valoilmiön. Ja kaksi pilkullista toriseisojaa antavat ääniefektit tarvittaessa.
Ja eihän vielä ole syksy. Ei Ei.näyttää hyvinkin valoisalta ja elämänhaluiselta. Toivotaan ettei se kuitenkaan ihan vielä tullut.
- jiweXXX
se mihkää menny :=)
kelit waan paranee siis työkelit :=/
kohta on taas upeet kelit wiritellä kaukoputkea
ja siin woi sitten ottaa nuutamat kierrokset :=)
ei ei nyt oo wiel syksy :=)TaikisN kirjoitti:
harrastatko sä tähtien tiirailua?
mul on tuollainen ja toinen pienempi :=)
http://www.ursa.fi/ursa/tuotteet/kirjakauppa/index.php4?TOIMINTO_1=nayta_tuotteet&TUOTE=6&ID_ASIAKAS=688587121
jo wuosia harrastanut tjnA.DONIS kirjoitti:
mul on tuollainen ja toinen pienempi :=)
http://www.ursa.fi/ursa/tuotteet/kirjakauppa/index.php4?TOIMINTO_1=nayta_tuotteet&TUOTE=6&ID_ASIAKAS=688587121
jo wuosia harrastanut tjnniin mulla on mennyt ohi silmien. VAU, hieno harrastus. *katselee Adonista uusin silmin*
TaikisN kirjoitti:
niin mulla on mennyt ohi silmien. VAU, hieno harrastus. *katselee Adonista uusin silmin*
:=/
ja juuri nyt on parhaita katseluaikoja :=)
Jatkuva alakuloinen jankutus menneestä kesästä alkaa tympiä. 8¤[
nirin narin ruikuti ruikuti....
Mitä sun syksyysi kuuluu muuta kuin kitinää suomalaisista *nauraa*TaikisN kirjoitti:
nirin narin ruikuti ruikuti....
Mitä sun syksyysi kuuluu muuta kuin kitinää suomalaisista *nauraa*kipeetä ku joku huomauttaa asiasta?
Syksy on puuhakasta aikaa. Tarjouslehtiä luetaan ja pakastinta täytetään talvea varten. Villalapaset puretaan, langat pestään ja kudotaan uudelleen. T-paitoihin ommellaan hihanpidennykset, samoin boksereihin.- t-paitaan
LaardiBee kirjoitti:
kipeetä ku joku huomauttaa asiasta?
Syksy on puuhakasta aikaa. Tarjouslehtiä luetaan ja pakastinta täytetään talvea varten. Villalapaset puretaan, langat pestään ja kudotaan uudelleen. T-paitoihin ommellaan hihanpidennykset, samoin boksereihin.'Olipa kerran elämä, enää vain Huuhaa' :DDDD
LaardiBee kirjoitti:
kipeetä ku joku huomauttaa asiasta?
Syksy on puuhakasta aikaa. Tarjouslehtiä luetaan ja pakastinta täytetään talvea varten. Villalapaset puretaan, langat pestään ja kudotaan uudelleen. T-paitoihin ommellaan hihanpidennykset, samoin boksereihin.ko syksy muutonkin niiiiin ahistaa pimeyksineen, alakuloineen, sateineen, kylmyyksineen ja ikävine ihmisineen ;))
Elä ennää huomauttele, tahdon rauhassa rypeä syksyn kurjuudessa. Oih ja voih.TaikisN kirjoitti:
ko syksy muutonkin niiiiin ahistaa pimeyksineen, alakuloineen, sateineen, kylmyyksineen ja ikävine ihmisineen ;))
Elä ennää huomauttele, tahdon rauhassa rypeä syksyn kurjuudessa. Oih ja voih.piristää ja antaa suhteeseen syvyyttä.
LaardiBee kirjoitti:
piristää ja antaa suhteeseen syvyyttä.
siitä tahdonko suhteeseen sellaista syvyyttä :))
- ystäviä
TaikisN kirjoitti:
siitä tahdonko suhteeseen sellaista syvyyttä :))
ystäviä kirjoitti:
jo on jollakin välähtänyt. :))
- Dorodea
mennyt, vielä on kauniita päiviä, vielä on kesää jäljellä :)
Marjat on kerätty, paitsi puolukat. Kohta kauralyhteet ja kasvimaan antimet talteen. Ja aktivoidun :D- Dorodea
TaikisN kirjoitti:
Viimeinen sana oli tosi painokas :)))
Sä teet kauralyhteitä? Kasvatatko kaurat itse?painokkaasti aktivoidun, kesä meni löhöillessä :)
En sentään kasvata, meen veljen pellolta keräämään, linnuille ruokaa ja silmäniloa ihmisille :)
ensimmäinen pakkasyö tälle syksylle :(
- pirpzuzeiccu
Mutta näyttää tulevan taas takaisin ainakin nyt viikonlopun ajaksi. Mua ei toisaalta haittaa vaikka syksy alkaiskin. Jotenkin syksyinen väriloisto on ihan älyttömän siistiä. Syksyyn kuuluu perinteisesti puolukoiden poimimista, samoin sienien.
ampparit olleet liikkeellä, joten toiveissa eletään että viikonloppu on lämmin.
Miten sä suojaudut hirvikärpäsiltä marjametsässä?- pirpzuzeiccu
TaikisN kirjoitti:
ampparit olleet liikkeellä, joten toiveissa eletään että viikonloppu on lämmin.
Miten sä suojaudut hirvikärpäsiltä marjametsässä?Lippistä, pitkäkauluksinen takki, saappaat, jne.
- meni
jo...:)
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271974
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001720Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy571360Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?771334Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311028Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51933Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47926Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44882- 109863
- 73856