Kirjasta

Lissu

Aloin taas lukemaan kirjaa (nyt sivulla 187). Olen lukenut sen joskus 7 vuotta sitte. Olin ihan hämilläni miten paljon sitä alkua on jätetty pois. Kyllä toi muisti on sitten huono. Harmitti että miksi ne ei ole voinnu tehdä koko leffaa kirjan mukaan orjallisesti. Leffa oli niin kauniisti ja hyvin tehty ni olis sitä katellu enemmänkin.

Tiedän että se olisi rahalisesti ja ajallisesti ollut mahdottomuus, mutta tälläinen ajatus vaan pulkahti mieleen.

4

337

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kääpä

Tästä on urputettu ensimmäisestä osasta asti. Mutta elokuva ja kirja ovat eri asioita, eivätkä ne voi olla täsmälleen samanlaisia. Jos elokuvat olisi tehty orjallisesti kirjan mukaan niin ne olisivat huonompia, lähinnä rytmityksen puutteen ja pitkäveteisyyden takia. Kuten joku jossain foorumissa totesi, ei kukaan jaksaisi katsella tunnista toiseen nuotiolla istuskelua ja haltialaulujen lauleskelua. Okei, onhan siitä jätetty mielenkiintoisiakin asioita pois, ja itsekin katsoisin mieluummin vähän pidempiä versioita, mutta ymmärsit kai pointin. Se mikä toimii kirjana ei aina toimi leffana ja sama päinvastoin.

• JRRT

Jos pidempää sessiota kaipaa, niin DVD:nä saa 1. ja 2. osat extended versiona (3. osa tulee loppuvuodesta). Niihin on teatteriversioon verrattuna lisätty kirjasta puolisen tuntia lisää matskua/osa.

• Lissu

Enhän minä sitä tarkoittanut että se leffa olisi PITÄNYT tehdä just niin kuin kirjassa on ollu. Tuli vaan mieleen kun aloin lukea kirjaa uudestaan (olen s.200) ja siinä oli siis paljon kaikkea mitä leffassa ei ollu, että koska LEFFA OLI TOSI HYVÄ, niin olishan sitä mielellään kattonu enemmänkin. Lue viesti paremmin, ennekuin alat väittämään että olisin alkanut urputtamaan että leffa olisi ollu huono ja kirja parempi ym. eli noita asioita en ole väittänyt!!!!!

• Satanum
        Lissu kirjoitti:

Enhän minä sitä tarkoittanut että se leffa olisi PITÄNYT tehdä just niin kuin kirjassa on ollu. Tuli vaan mieleen kun aloin lukea kirjaa uudestaan (olen s.200) ja siinä oli siis paljon kaikkea mitä leffassa ei ollu, että koska LEFFA OLI TOSI HYVÄ, niin olishan sitä mielellään kattonu enemmänkin. Lue viesti paremmin, ennekuin alat väittämään että olisin alkanut urputtamaan että leffa olisi ollu huono ja kirja parempi ym. eli noita asioita en ole väittänyt!!!!!

Orjallisesti, mutta ei kuitenkaan samalla tavalla.. Ei oikein tahdo uskoa, että 7 vuotta sitten osasit edes vielä lukea, josko osaat vieläkään.. Mäkin luen sitä jo viidettätöista kertaa ja olen sivulla 666 siinä ku saatana nousee kahleistaan tervehtämään tuomittua maailmaa seitsenpäisen käärmeen hahmossa jonka otsiin on kirjoitettu pilkkaavia nimiä ja sanoja..

Eiku, tais olla väärä kirja. No anyway, wittu ku on tyhmä palsta, mikshän mä täällä roikun... *poistuu*

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      105
      2354
    2. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      42
      1618
    3. 115
      1158
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      141
      1149
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      232
      1068
    6. Costa Rica on tympeän makuinen kahvi

Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain
      Maailman menoa
      58
      957
    7. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      82
      886
    8. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      55
      851
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      83
      821
    10. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      784
    11. 55
      780
    12. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      93
      749
    13. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      41
      705
    14. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      668
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      31
      627
    16. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      57
      552
    17. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      39
      545
    18. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      30
      512
    19. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      510
    20. Onkin niin, että olet hulluna minuun

mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S
      Ikävä
      26
      508
    Aihe