Pesuvedessä ei ole lasta

Kuulin juuri uskoon tulleelta, adventtikirkosta eroamassa olevalta, ihmiseltä, että adventistit ahdistavat häntä kaikin tavoin hyvällä ja pahalla jäämään kirkkoon. No sehän ei ole uutta, vaan arkipäivää.

Yksi hokema, mitä he ovat käyttäneet hänelle on, että ”älä heitä lasta pesuveden mukana pois”.

Tuo henkilö on kertonut heille, että ei usko Ellen Whiten olleen Jumalan profeetta, ymmärtää Tutkivan Tuomion opin olevan täysin keksitty eikä sitä löydy Raamatusta, ei usko sapatin olevan eikä tulevan olemaan sinetti eikä sunnuntain pedonmerkki, ei usko Jeesuksen olevan enkeli Miikael eikä että synnit ovat taivaassa ja ne laitetaan saatanan päälle kärsittäviksi yms.

Mutta adventismi on vain tuota, ei ole mitään muuta kuin pesuvettä, jolla on pesty Ellen Whiteä ja adventismivaleita muka raamatullisiksi.

Saatanan tyylihän on antaa ymmärtää kaiken aikaa, että on ”jotakin”, jotain hyödyllistä, jotain ainutkertaista, jotain hyvää, miksi kannattaa jäädä tuohon huonoonkin yhteyteen ja jotain mitä muualta ei saa. Mutta niinhän hän valehtelee kaikesta pahasta: ota vain tuo juoppalallimies, kyllä hän siitä vielä tulee raittiiksi – nai vain tuo ei-uskova nainen, kyllä hän vielä uskoon tulee – jatka vain joogaamista, kun tarpeeksi opit sitä saat elämääsi rauhan ja tasapainon…

Pesuvedessä ei ole lasta poisheitettäväksi! Viemäriin vain huoletta koko vesivadillinen ja kiireesti!

7

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veli.vapaa

      tavattoman vaikeaa mennä määrittelemään kenenkään ihmisen hengellistä elämää ja sen sisältöä. On selvää, että joka julkisesti tunnustaa uskovansa jonkun järjestön keksimiin oppeihin, sellaisessa ei ole Pyhää Henkeä.

      Mutta hengellisestä ihmisestä sanoo Raamattu näin:

      Joh. 3:8
      Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

      1. Kor.2:

      12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
      13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
      14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
      15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.

      Näin niillä, joissa asuu Pyhä Henki.

    • lapsikin

      Ihmetyttää tuo säätiöty profeetta ja 2100 toteutumatonta hänen profetiaansa 150 vuoden koetuksella.

      • miksi vainoat

        Herran omia?

        Ei Elleni ole mitään, eikä Jesaja ole mitään, vaan JEESUS KRISTUS. jos Jeesus on sydämesi Herra, niin voit VAJAVAISENA painautua hänen armoonsa, siinä ei kysytä, että uskotko Elleniin, vai uskotko joulupukkiin?

        Vaan, että haluatko nöyrtyä ja pyytää syntejäsi anteeksi ja uskotko elämäsi kokonaan Kristukselle!

        Mitä minä olen adventisteja tavannut, niin ei yksikään ole uskonut pelastuvansa Ellenin kautta, vaan Jumalan armosta Jeesuksen Kristuksen kautta.


      • ellenin profetioihin
        miksi vainoat kirjoitti:

        Herran omia?

        Ei Elleni ole mitään, eikä Jesaja ole mitään, vaan JEESUS KRISTUS. jos Jeesus on sydämesi Herra, niin voit VAJAVAISENA painautua hänen armoonsa, siinä ei kysytä, että uskotko Elleniin, vai uskotko joulupukkiin?

        Vaan, että haluatko nöyrtyä ja pyytää syntejäsi anteeksi ja uskotko elämäsi kokonaan Kristukselle!

        Mitä minä olen adventisteja tavannut, niin ei yksikään ole uskonut pelastuvansa Ellenin kautta, vaan Jumalan armosta Jeesuksen Kristuksen kautta.

        Jumalan lapsella on jatkuva lepo ja Herran antama RAUHA viikon jokaisena päivänä myös sapattina ja sunnuntaina.
        Rauha ja lepo on Jeesus Kristuksessa meidän Herrassamme meille kristityille eikä valhejuutalaisille.
        Jeesus on enemmän kuin sapatin Herra meille kristityille. Adventisteille ja juutalaisille riittää ainoastaan sapatin Herra (ja piste).

        Ihmettelen adventistien ELLENISTISTÄ Mikaeljeesus viritelmää ja sunnuntai pedonmerkki kyhäelmää jota muilla kristityillä ei ole.


    • Niin kuitenkin totta vie on, ettei EGW:n aivopesuveteen mahtuisi edes seimen lasta.
      Saati sitten isoksi kasvanutta Jeesusta, Herra Jumalaa, sapatin Herraa.
      Sillä adventismi on äyriään myöten eegeeweetä:

      "Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta." ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905.

      Ei ole Kristuksella sijaa siinä majatalossa - tilanpuutteen vuoksi.

      • pois?

        Luuk. 9:58

        Niin Jeesus sanoi hänelle: "Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi"


      • pois? kirjoitti:

        Luuk. 9:58

        Niin Jeesus sanoi hänelle: "Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi"

        Mene ja tee sinä samoin!

        Joh. 14:23
        Jeesus vastasi: "Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen. [Ilm. 3:20]

        Ef. 3:17
        Näin Kristus asuu teidän sydämissänne, kun te uskotte,
        ja rakkaus on elämänne perustus ja kasvupohja.

        Olen Israelin Pyhän asumus - tule sinäkin, benedi, sellaiseksi!

        Vaatimaton asunto,
        Antti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      324
      3446
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      213
      2862
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      144
      2524
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      18
      2039
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2035
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1786
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1682
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      16
      1600
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1296
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1231
    Aihe