näin laman aikana olisi hyvä jokaisen kiinnittää huomiota omaan terveyteensä.. syö esimerkiksi terveellisesti, pukeutuu lämpimästi.. huolehtii lähimmäisistään ja ystävistään, jotta hekin voisivat paremmin..
Raamatussa on sanonta, rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi..
Terveys kunniaan
24
269
Vastaukset
- ystävällinen pyyntö
tyrkytä sitä raamattua joka asiaan.
- HTZA
kerrotaan myös miten tappaa ne, jotka eivät ole kunnolla.
Jos minä olisin uskovainen joutuisin vaikeuksiin.
Älä poimi siitä kirjasta vain mukavia asioita.
Ja lue se kohta missä jumala lyö, Sokeudella..halvauksella... kaikkia niitä jotka eivät häneen usko.
Ja lue myös muita kirjoja.
Muitaakseni yhdessä kirjassa on hauska tarina. Siinä joku laulaa toisen suohon.Kerrot tuossa myös muista kohdista, tiedätkö miksi niin tapahtuu.. siksi että se ihminen joka on jossain elämänsä vaiheessa rikkonut jotain käskyä tai tehnyt toiselle ihmiselle jotain pahaa jossain muodossa, niin tuo ihminen joutuu itse niistä teoistaan jossain vaiheessa itse vastuuseen. Jumala rankaisee näin ihmistä ja muistuttaa siitä että hän on yksi ja ainoa oikea jumala.. johon pitää uskoa.. Joka ei usko joutuu kadotukseen enemmin tahi myöhemmin..
Minä taas puhuin siitä että rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi.. Jokaista ihmistä pitää rakastaa.. jokainen ihminen tarvitsee rakkautta.. ja ketään ihmistä ei saa tieten tahtoen loukata.. ei ketään.. Jos loukkaa toista ihmistä, on osattava pyytää myös anteeksi.. Anteeksi antamisen taitokin on osattava.. sekin on osa ihmisyyttä. Se on sitä osaa, mitä me jokainen olemme..- ziisus!
pirre-tyttö kirjoitti:
Kerrot tuossa myös muista kohdista, tiedätkö miksi niin tapahtuu.. siksi että se ihminen joka on jossain elämänsä vaiheessa rikkonut jotain käskyä tai tehnyt toiselle ihmiselle jotain pahaa jossain muodossa, niin tuo ihminen joutuu itse niistä teoistaan jossain vaiheessa itse vastuuseen. Jumala rankaisee näin ihmistä ja muistuttaa siitä että hän on yksi ja ainoa oikea jumala.. johon pitää uskoa.. Joka ei usko joutuu kadotukseen enemmin tahi myöhemmin..
Minä taas puhuin siitä että rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi.. Jokaista ihmistä pitää rakastaa.. jokainen ihminen tarvitsee rakkautta.. ja ketään ihmistä ei saa tieten tahtoen loukata.. ei ketään.. Jos loukkaa toista ihmistä, on osattava pyytää myös anteeksi.. Anteeksi antamisen taitokin on osattava.. sekin on osa ihmisyyttä. Se on sitä osaa, mitä me jokainen olemme..et kai Pirre oo lesta?
- mee--
jollekin uskispalstalle jeesusteleen!! Niitä riittää täällä.
- RIMMIR
Siis minulla jolla ei ole raamattua, ja joka ei ole käynyt rippikoulua en voi kommentoida koko raamattu asiaan. Joskus hotelleissa joissa olen yöpynyt on uusi testamentti ja sieltä ole n sitten aivan summassa aukaissut jonkin sivun.
Ihme ja kumma olen myös saanut monta vastausta juuri silloin olevaan elämän tilanteeseen.
Älkää sylkekö Raamattua koska siinä on paljon sanomaa joka auttaa vaikeissa elämän tilanteissa.- JekkuKonttori
On hyvin vaikeata lähestyä Raamattua kun sen kirjoitukset ovat niin ehdotottomia ja tulkinnallisesti ongelmallisia. Mielummin antaa viisauksien pysyä kirjan sisällä ja vain elää aivan normaalia ihmisen elämää johon kuuluu sekä oikeutta,vääryyttä,petosta ja itsepetosta.
Rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi ja anna anteeksi itsellesi kuin myös kaikille läheisillesi ja myös toisille ihmisille.
Anteeksiantaminen on elämän vaikeimpia, mutta parhaimpia asioita. Taito on tarpeen, koska kukaan ei pääse pakoon omaa eikä toisten epätäydellisyyttä. Loukkaamme toisiamme tahtomattamme ja tahallamme. Joskus loukkaannumme, vaikkei kukaan loukannut – luulimme vain niin.
Harvoin pohdimme sitä, miten voisimme paremmin antaa anteeksi, tai miksi ylipäätäänsä niin kannattaisi tehdä. Sitä olisi tuumattavaa yhteisesti kaikissa kodeissa, kaikilla työpaikoilla tai vaikkapa seurakunnassa. Ketkä näyttäisivät hyvää mallia? Ja tietä myös anteeksi antamisen ja anteeksi annon tiellä..
Anteeksianto ei ole helppo pikaratkaisu, eikä siihen voi pakottaa. Se ei ole alistamista eikä alistumista, ei ehtojen sanelemista, ei myöskään lupa jatkaa vääriä tekoja. Se ei auta väärään syyllisyyteen. Anteeksianto ei muuta väärää tekoa oikeaksi, kuten monet luulevat.
Toimivin olisi kaksipuolinen anteeksianto: loukkaaja pyytää ja loukattu antaa anteeksi. Yhteys voisi palautua ennalleen tai jopa aiempaa paremmaksi.
Hyvin usein ja erityisesti kaikkein kipeimmissä asioissa kuitenkin käy niin, ettei loukkaaja koskaan pyydä anteeksi. Hän ei pysty tai ei halua. Ehkä hän ei edes tiedä tai ymmärrä sitä että on loukannut toista teoillaan tai sanoillaan..
Silti voi onneksi antaa anteeksi, yksipuolisesti. Niin päästää itsensä vapaaksi ja voi elää paljon vapaammin, miettimättä tuon toisen tekoja tai sanoja, sillä itse hän omista teoistaan tai sanoistaan kantaa lopulta sen vastuun. Niin itsensä kuin kenen tahansa muunkin silmissä..
Sen takia monet ihmiset sairastuu ja katkeroituu, kun eivät osaa tai halua pyytää anteeksi.. siltä ihmiseltä jota ovat loukanneet.. Mikäli he rehdisti tulisivat sanomaan, anteeksi minä olin väärässä.. Niin heidän oman itsensäkin omatunto olisi puhdas.. ja he itsekkin voisivat paremmin..- nyt---
äkkiä pyytäsin anteeks, että mun selkä paranis!?
- minunkin
äitini, maailman kilteimmän ja parhaan ihmisen, olisi pitänyt anteeksi pyytää, ja mitä, ettei olisi syöpään sairastunut?
- muuten
et koskaan mainitse lähdettä, josta tekstisi lainaat?
- PimuF.
minunkin kirjoitti:
äitini, maailman kilteimmän ja parhaan ihmisen, olisi pitänyt anteeksi pyytää, ja mitä, ettei olisi syöpään sairastunut?
maailman paras aviomies ja kundien isä, kun myös sairastui virtsarakko-ja eturauhassyöpään, sen päälle sydäninfarkti...liekö jo 5 vuotiaana valmiiksi syntinen kun joutui sairastaamaan lapsena Polion...ihan vaan siksi että, kaikkia lapsia ei ehditty ajoissa rokottaa...siitä kun selvisi niin hyväksyä pitää että Polio voi nyt iskeä uudestaan...
Nooh, tilastoja kun katsottiin yhdessä...mitkä ammatit vaaravyöhykkeessä. Näihin virtsarakko ja eturauhassyöpä juttuihin...(tilastointia ja rekisteriöintiä syöpäsairauksista pidetään)...niin kas kummaa kokit siellä riskiryhmässä myös...johtuen todennäköisesti tuosta säteilystä minkä saavat...toisena riskiryhmä oli ratikkakuskit...joutuvat tekemisiin sähkömagneettikentän kanssa....
Sitten vielä yksi kysymys...kaikki eivät sairastu joten vielä eivät edes etevämmätkään kirurgit tai syöpälääkärit pysty tuota mekanismia ja sen syntyperää 100%:sesti selittämään...
Joten eiköhän jätetä tämä syyllisyyskysymys...Ihmisellä itsellään kun täysi työ silloin kun sairastuu hyväksyä oma sairaus ja elää on pystyttävä sen jälkeen...kaikki vaan eivät vielä isoista leikkauksista ja hoidoista selviä...ja raskasta se on meille jotka aviopuolisomme rakastamme myös...emme haluaisi menettää toivoa....
Tätä toivon;
t.Pimu - vastaa--
muuten kirjoitti:
koskaan kysymyksiin!!! Siis onko se lesta? Käytös sopis. Saarnaa, muttei perustele.
vastaa-- kirjoitti:
koskaan kysymyksiin!!! Siis onko se lesta? Käytös sopis. Saarnaa, muttei perustele.
rekisteröityä.. Miksihän teidän pitää olla rekkaamattomia? Kysynpä tällaisen kysymyksen.. voisitte ihan hyvin rekisteröityä.. Ja minkä takia te täällä parjaatte.. onko teihin iskenyt se joksi saatanaksi kutsuu tuo taivaan isä.. vai mikä..
muuten kirjoitti:
itse et oo edes rekisteröitynyt.. ja varsinkaan et mainitse edes omaa nimeäsi.. Sullakin on puutteita..
- just---
pirre-tyttö kirjoitti:
itse et oo edes rekisteröitynyt.. ja varsinkaan et mainitse edes omaa nimeäsi.. Sullakin on puutteita..
ulos. tietyille palstoille en kirjota nickilläni. enkä varsinkaan mainosta tääl meiliosotettani ja puhelinnumeroani. saatanahan se mussa ja oot lesta!!!
just--- kirjoitti:
ulos. tietyille palstoille en kirjota nickilläni. enkä varsinkaan mainosta tääl meiliosotettani ja puhelinnumeroani. saatanahan se mussa ja oot lesta!!!
Voisit laittaa jokaiselle näkyville sen.. että sun nimi on se ja meili-osoite on se.. Silloinhan sinä toimisit rehellisesti.. Tuollainen kirjoittelu ilman rekisteröitymistä ei oo tervettä.. Minä kun kirjoitan.. kirjoitan aina omalla nimimerkilläni.. ja rekisteröityneenä.. Ja toiseksi.. minä oon syntynyt aikoinani sukuun jossa on suurin on osa lestadiolaisia.. Mutta minä itse olen helluntalainen.. Olen aina ollut.. enkä muuksi muutu.. Minulle jumala on hyvin tärkeä osa.. se taivaan isä.. jopa synnyinkartallani on jumalan sormi..
- sä vastasit!
pirre-tyttö kirjoitti:
Voisit laittaa jokaiselle näkyville sen.. että sun nimi on se ja meili-osoite on se.. Silloinhan sinä toimisit rehellisesti.. Tuollainen kirjoittelu ilman rekisteröitymistä ei oo tervettä.. Minä kun kirjoitan.. kirjoitan aina omalla nimimerkilläni.. ja rekisteröityneenä.. Ja toiseksi.. minä oon syntynyt aikoinani sukuun jossa on suurin on osa lestadiolaisia.. Mutta minä itse olen helluntalainen.. Olen aina ollut.. enkä muuksi muutu.. Minulle jumala on hyvin tärkeä osa.. se taivaan isä.. jopa synnyinkartallani on jumalan sormi..
okei, helluntaiset sentään inhimillisiä uskonsa kanssa.
- Dee_dee
Monella meistä on oma harrastuksensa, mutta jos harrastat raamattua ja sen tulkintoja on se oma asiasi. Raamatun harrastaminen on harraste siinä missä joku muukin, ei niitä silti tarvitse ikäänkuin ainoana totuutena julkituoda.
Kyllä minä rakastan lähimmäistäni kuten itseäni. Molemmille annan palautetta tilanteesta ja asiasta riippuen. ym. Minä tiedän mikä teillä on tarkoituksena.. Minä en saisi mitään edes kirjoittaa.. Minun pitäisi olla kun minua ei maailmassa olisikaan.. Mutta minäpä en ole kuten te sanotte.. Minusta ei koskaan tule teidän kaltaistanne parjaajaa ja toisen ihmisen haukkujaa.. ei koskaan.. Sillä sellainen minä en oo koskaan edes ollut.. Teillä on ihan väärä kuva minusta ihmisenä..
Minä tiedän kyllä teidänkn periaatteenne.. ettehän halua puhuttavan edes aivoverenvuodosta saatikka halvauksista.. Ootteko sanoneet ja kertoneet mulle sen kuinka niistä parannutaan.. Oletteko.. yksikään teistä ei ole sitä tehnyt.. ei yksikään.. On ihan turha puhua teidänkään asioista kun ette niitä ymmärrä.. Minä tuossakin otsikossa puhuin terveydestä.. siitä että pitää syödä terveellisesti.. pitää pukeutua lämpimästi.. ja huolehtia lähimmäisistä sekä ystävistä.. jotta hekin voivat paremmin..
Lähimmäisen rakkaus on rakkautta.. Sitä tarvii jokainen.. kuten sitäkin että menee ja halaa.. ottaa kädestä kiinni ja sanoo.. minä rakastan sinua. ystäväni..
Te puhutte täällä parjaamisesta.. oikein isosti kirjoitatte siitä.. Minä en ymmärrä miksi te sitä teette.. Voisitteko kertoa mulle oman nimenne.. sen ihan oikean nimenne jos kerrotte.. Niin olisin todella kiitollinen.. Kiitos jo etukäteen.- ihminen,,,
ei kukaan täällä voi tietää miten parannutaan halvauksesta, kun sitä eivät tiedä lääkärit, eivät tiedemiehetkään.
- Hoitava hoitaja
ihminen,,, kirjoitti:
ei kukaan täällä voi tietää miten parannutaan halvauksesta, kun sitä eivät tiedä lääkärit, eivät tiedemiehetkään.
joita ei voida parantaa, eikä myöskään sairauksien syitä tunneta.
Mutta kyselit varmaan aivohalvauksesta, riippuu siitä kuinka ison alueen tukos on aivoissa tukkinut, eli kuinka iso alue on mennyt kuolioon.
Jos kysymyksessä on pieni alue ja hyväkuntoinen nuori potilas, saattaa puhe- ja liikuntakyky joissain tapauksissa palautua kuntoutuksella jokseenkin ennalleen.
Jos on massiivinesen alueen tukos, ei ole toiveita parantumisesta, valitettavasti. Pitkäaikaissairaalat ovat täynnä tällaisia paketteina makaavia potilaita. Ikävä kohtalo heillä, samoin tietenkin sinulla, jos omaisesi on halvaantunut. Olisiko näin kun asiaa kyselet? - hoitava,,,
Hoitava hoitaja kirjoitti:
joita ei voida parantaa, eikä myöskään sairauksien syitä tunneta.
Mutta kyselit varmaan aivohalvauksesta, riippuu siitä kuinka ison alueen tukos on aivoissa tukkinut, eli kuinka iso alue on mennyt kuolioon.
Jos kysymyksessä on pieni alue ja hyväkuntoinen nuori potilas, saattaa puhe- ja liikuntakyky joissain tapauksissa palautua kuntoutuksella jokseenkin ennalleen.
Jos on massiivinesen alueen tukos, ei ole toiveita parantumisesta, valitettavasti. Pitkäaikaissairaalat ovat täynnä tällaisia paketteina makaavia potilaita. Ikävä kohtalo heillä, samoin tietenkin sinulla, jos omaisesi on halvaantunut. Olisiko näin kun asiaa kyselet?hoitaja tota on sille tääl tolkutettu.
- Pirre*
päinastoin, - laman aikana nimenomaan laiminlyödään oma terveys, syödään huonommin, ja mistäs sitä lämmintäkään :))
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022256- 1041674
- 821347
- 1281343
- 1171246
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘721151Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631091- 511037
- 36962
- 33834