Laskeskelin tässä vähän vuoden tuloja ja maksamiani veroja. Vuosituloni tulee olemaan maks. 36000€. Olen maksanut koko vuoden veroja ylimitoitetulla prosentilla (40 000e mukaan).
Ajattelin siis joulukuussa tilata verokortin nolla prosentin mukaan. Eli toisin sanoen ottaisin ensi vuoden veronpalautukseni jo tänä vuonna.
Onko kenelläkään vastaavasta kokemuksi? Onko tämä edes mahdollista?
Ylimääräisillä tuloilla maksaisin pois kulutusluottoja.
Kiitos.
Veroprosentti --> 0
7
7746
Vastaukset
- sdåpfoåpsdodås
On. Eräänä vuonna työsuhteeni loppui huhtikuussa, sain lomakorvaukset ynnä muut ja veroa meni lopputilistä lisäprosentin mukaan. Olin 1 kk "kesälomalla", 3 kk työtön ansiosidonnaisella ja aloitin uudessa työssä syyskuussa. Tein verolaskelmat ja totesin, että olen maksanut veroa ihan tarpeeksi sille vuodelle. Hain joulukuuksi uuden verokortin, jossa ennakonpidätysprosentti oli 0.
Se on täysin mahdollista. Verokortin voi uusia kesken vuoden, jos toteaa että on tullut maksaneeksi ennakonpidätystä koko vuotta ajatellen jo etukäteen ihan tarpeeksi eikä halua odottaa veronpalautusta.
Samoin uuden kortin voi hakea, jos näyttää siltä, että maksettu ennakko ei riitä ja tulisi jälkiveroa, jolta haluaa välttyä.
Hae verokorttia ajoissa ja muista ottaa huomioon kaikki tulot. Joulukuun ennakonpidätysprosentiksi tulee sitten se, minkä laskselmat osoittavat. Se saattaa olla 0 tai lähellä sitä. Joka tapauksessa se määräytyy koko vuoden tulojen ja jo maksetuiden ennakoiden mukaan. - voi muuttaa
Voit tehdä muutoksen jopa netissä ja tilata näin itsellesi uuden verokortin loppuvuodelle. Heti kun saat marraskuun palkkanauhan tarkista kertyneet veronalaiset tulot ja niistä pidätetyt ennakonpidätyseurot, lisää marraskuun palkkaan joulukuun palkka ja pyydä tälle palkalle vero%. Muista ilmoittaa myös muut mahdolliset veronalaiset tulosi v 2009 ja niistä pidätetyt enn.pidätykset (esim. pvärahat, opintoraha jne). Tarkista myös vähennysosasto esim. asunto- tai opintolainan toteutuvien korkojen määrä koko vuodelta 2009, asunnon ja työpaikan väliset matkat jne.
- lisäys siis
...lisää siis vuoden alusta muutoshetkeen mennessä (marraskuu) kertyneeseen palkkaan joulukuun palkka (toteutunut vuositulo)...
Tarkista vielä palkanlaskijalta mihin mennessä verokortti pitää toimittaa että se ehtii joulukuun palkanlaskentaan.
- veronkiertolainen
Toimii, teen sen joka vuosi :) koska muuten vouti vie senkin...
- .
onhan tuo mahdollista.. mutta sitten tammikuun palkkasi saattaa mennä myös
0 % - ennakonpidätystä
Niin, mutta seuraavalle vuodelle voi tilata joulukuussa uuden verokortin tulemaan voimaan 1.1. alkaen.
Muistithan, että palkka ei kuitenkaan tulee puhtaana käteen, vaikka vero% olisi 0. Palkasta peritään eläke- ja ttvm, vaikka veroa ei menisikään. - vvkisti
Kävin lokakuussa 2016 verotoimistossa, näytin lopputili ja lomaraha tilinauhan ja kassan ja lainantakaisinmaksuvakuutuksen paperit ja sain loppuvuodeksi 0%-verokirjan. Ja näkyy tulevan ensi vuonna palautustakin. Kannattaa käydä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941759
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2351602- 901361
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!661032Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika37849