Nyt kun on vähän siemaillut tuota luonnon ihanaa tuotetta, viiniä, niin uskallan nyt sitten tuoda esille ihmetykseni.
Onko tällä palstalla jokin jako keskustelijoiden kesken.?
Jotkut aloittavat keskustelun, juuri kukaan ei niihin vastaa, toiset aloittavat keskustelun ja samat henkilöt osallistuvat keskusteluun innokkaasti.
Onko keskustelut luokitettu A ja B luokkaan?
Leirijako?
28
258
Vastaukset
- viintä
en olekaan nauttinut, niin samaan lopputulemaan olen päässyt ma.
Puskapas*a, kun olen, niin minullehan harva vastaa.
Eipä haittaa, vatsaa pidellen nauran ma yöhön, välillä voin tuskaani ulvoakin. :)))
Ei keskustelut, vaan keskustelijat. - Korppis
En ole naukaillut viiniä vaan siivosin galleriaani uuteen uskoon. Mitä tulee palstaan niin vanha hokema pitää täysin paikkansa ainakin meikäläisen kohdalla ; )
-sitä saa mitä tulee hakemaan-
Joskus nappaa joskus ei. Joskus ärsyttää joskus ei. Joskus on kivaa joskus ei.
Usein itse ärsytän mutta joskus taas en. Aina ei voi olla suosittu, mutta aina on hyvä syy olla ärsyttävä ja sehän johtaa siihen, että ketjut alkavat elää kunnes pomo puhaltaa pelin poikki ja juhlat on loppu ; )
Yötä, älä naukkaile liikaa siitä tulee vaan sanomista ja huomenissa hikipisarat nousee otsaan kun avaat koneen ja alat muistella mitä tulikaan naputeltua ; )- saa,
mitä antaa. Aihesesta saa puhua, jokainen, vai mitä?
- barn
leka bäst, luonnon laki, kai?
- tuttuus,
joiden kanssa keskustellaan, tiedetään kenen kanssa jne... Moni on vuosien takaisia nikki tuttuja, ja pitävät muutoinkin yhteyksiä.
,
Kun seuraat huomaat kyllä, köörin!
Heitä on useita ns. ystäviä ja pitävät omaa hauskaansa, mikäs siinä.
,
Yhteishenkeä heillä on, mitä siihen puuttumaan.
Myös miten kirjoittaa vaikuttaa siihen , tuleeko vastauksia. Jos yksikin seurueesta vastaa, tulevat toisetkin sanasensa sanomaan.
,
Katso nyt eilisiä ketjuja niin huomaat.
Vain seuraamalla.. selvität tämän sisäpiirin. - tai oikeastaan
Vakiaddiktit läpättää vähän kuin chatissa keskenäänpäivät päästään, niitten juttuihin on turha sekaantua, ei ne "ulkopuolisista" ole niin kiinnostuneita, että kerkeisivät reagoimaan. Satunnaiset taas koittaa ottaa kantaa ja rakennella keskusteluja sitten keskenään, "sisäpiiri" ei niihin juurikaan sekaannu..... Jos joku satunnainen koittaa rakentaa jotain keskustelua, helpolla käy niin, että "sisäpiiri" sitten porukalla on eri mieltä, se siitä.
Jaa mikä "sisäpiiri", no ne on noit vakiaddiktit. Ei se sinällään ole sisäpiiri mitenkään. Parempi ilmaisu olisi sulkeutunut. vaan jokainen kirjoittelee omalla tyylillään. Itse teen erittäin harvoin aloituksia, toki joskus olen tehnyt poikkeuksen ja saanut myös vastauksia, ettei se siis siitä johdu.
Ajattelen kuitenkin näin, että jos avaus on epäasiallinen, ikävystyttävä, pahansuopainen, vihainen, halveksiva, katkera, poliittinen tai uskonnollinen, tai yksinkertaisesti tylsä, silloin vastaan harvemmin.
Iloiset jutut, huumori, lasten asiat, käsityöt, muoti ja kauneus, työelämä, parisuhde, kotimaamatkailu, tähtitiede ja avaruus, psykologia ja lääketiede kiinnostavat minua näin äkkipäiten arvioiden, eniten. Mutta jokainen vastaa ihan omasta mielentilastaan lähtien, en usko mihinkään luokitteluun. Minun kriteerini ikävästä keskustelusta lähtee omasta eettisestä näkökulmastani.- Syrjitty
Vaikka kirjoitan hyvän vitsin,kukaan ei kehu,ei vastaa.
Naiset syrjii jatkuvasti,miehet pilkkaa ja kirjoittelevat vain toisilleen.
Olen monesti kertonut omaisuudestani mutta nirppanokkaiset naiset ei kiinostu.
Kunnon miehet ei kelpaa,kaikenmailman moottoriturvat ja sällit on suosittuja
OLET OIKEASSA,TÄÄLLÄ ON KUPPIKUNTIA ,VOISIN VAIKKA PALJASTAA NIMIÄ JOS HALUAISIN. - JekkuKonttori
En nyt lähtisi luokittelemaan pastalaisia,mutta toteaisin kyllä sen että pastan kirjoittajista löytyy muutama jotka jatkuvasti loukkaa toisia kirjoittajia. Heidän väheksyttävä arviointi toisten kirjoittajien kirjoituksista on masentavaa luettavaa. Tartutaan kielivirheisiin,henkilökohtaiseen idettiteettiin tai liiallisiin uusarviointeihin.
Itse laistan paria aloittajaa heidän oikeudettoman käytöksensä vuoksi. Tätä en ole tehnyt mielijohteesta, vaan siksi, että olen seurannut miten he kuvittelevat omaavansa oikeuden puuttua muiden kirjoittajien vapaaseen kommentointiin.- HTZA
Keskustelu taitaa olla vapaata kommentointia vapaaseen kommentointiin?
Minä tunnustan nuo kielioppijutut ja pilkkuvirheet.
Ja henkilökohtaisuuksiin en ole mennyt kuin Joensuuhun päin.
Ja senkin kisottelemalla ja huumorilla, Joensuussa päin ne tunnutaan ymmärrettävän. HTZA kirjoitti:
Keskustelu taitaa olla vapaata kommentointia vapaaseen kommentointiin?
Minä tunnustan nuo kielioppijutut ja pilkkuvirheet.
Ja henkilökohtaisuuksiin en ole mennyt kuin Joensuuhun päin.
Ja senkin kisottelemalla ja huumorilla, Joensuussa päin ne tunnutaan ymmärrettävän.Tuntuu vaivaavan.
- Dee_dee
Selvähän se, että keskenään tutummat nimmarit helpommin kommentoivat toisiaan. Mitään kollektiivista luokittelua ole, on jokaisesta itsestään kiini mitä ja milläkin tavalla luokittelee.
Tunnustan itsekin luokittavani pari nimimerkkiä vakihäiriköksi jotka nauttivat toisten reaktioista, asiasta heillä ei ole yhtään väliä, se on sivuseikka.
Joskus harvoin olen havainnut oudomman nimimerkin kommentointiin suhtauduttavan ikäänkuin hän astuisi vakinimmarin omaan olohuoneeseen.
Sitten vielä. Seriffille soisin oikein kunnollista ja nautinnollista rentoutushoitoa. - Heikunkeikku
...on ihan hyvää silloin tällöin. Nyt kupissa lojuu höyryävä kahvi. Oon juonut jo pari kupillista ja kohta menöö seuraava kupillinen kurkkuun.
Ei, en usko, että on mitään leirijakoa.
Kirjoitit, että jotkut aloittavat keskustelun ja juuri kukaan ei niihin vastaa...
Syy saattaa olla moninainen. Kuinka kulloinkin. Ehkä suurin syy on se, että se on aiheeltaan sellainen, ettei se kiinnosta tai sytytä.
Minä teen harvoin aloituksia ja syy on se, että oon erittäin, Erittäin huono siinä hommassa. Useimmat aloitukseni ovat olleet sellaisia, että vain aniharva on vastannut. En ole kuitenkaan ajatellut, että minua syrjittäis tai en kuulu "leiriin", olen vain todennut, että tällä kertaakaan en osannut tehdä tarpeeksi mielenkiintoista aloitusta. Oma moka.
Minä en osallistu koskaan uskonnollisiin aloituksiin. En koskaan noteeraa uskonnollisia vitsejä. En myöskään osallistu mihinkään poliittisiin aloituksiin.
On oikeastaan aika paljon sellaisia, joista en tahdo täällä keskustella. Se ei tarkoita sitä, että en niistä ylipäätään tahdo keskustella. Keskustelen tämän kaltaisista asioista live-elämässä.
Kun tulen palstalle, etsin positiivisia aloituksia, ilon virittämiä, hassuja, mukavia, sellaisia, että naurattaa ja tulee hyvälle tuulelle. Siis kevyttä rentoutumista mukavien ihmisten parissa.
Tottakai on selvä, että jotkut ihmiset "vetävät puoleensa" ja tulee heille enemmän vastattua. Se johtuu juuri tuosta edellä mainitusta, eli ovat positiivisen hyväntuulisia, eivätkä piikittele, ivaa, kyseenalaista toisen kommenttia, kirjoita rumasti jne... Eikö siinä ole ihan hyvä syy keskustella sellaisten ihmisten kanssa, jos semmosesta keskustelusta itsekin tykkää??
Provot ovat sitten omaa luokkaansa aloituksissa. Todella kamalaa, jos sairauksista tai muista vastaavista kirjoitetaan noin vaan tuulesta tempaillen ja jäädään sitten odottamaan, miten muut niihin kommentoivat. Se on raukkamaista. Hyvin raukkamaista. Hävytöntä.
Myös itselleen vastaajat ja/tai jotka töksäyttelevät hyvin epäkohteliaita ja ivallisia kommentteja monista eri puskista, ovat kurjia juttuja. Tahallinen härnääminen. :(
Joskus harmittaa, kun tekisi mieli sanoa jollekin, että "hei sut on tunnistettu" ja myös perustella, miksi on tunnistanut, mutta en kuitenkaan niin tee, koska loppujen lopuksi ajattelen, että se on tässä elämässä niin pieni murhe, että mitä sitä semmosiin alkaa sekaantumaan.
Onneksi ihmisillä on mahdollisuus valita Aloitukset, joihin vastaa.
Yhdelle nimimerkille en tahdo vastata, enää. Syy on se, että hän on kirjoituksillaan osoittanut ja tahtonut tuoda ilmi näkemyksiään sellaisista asioista, jotka minulle ovat pyhiä. Ajatusmaailmamme on niin erilainen, että jätän sellaiset rauhaan. Mahtuuhan meitä erilaisia ihmisiä tänne palstalle, kuin muuallekin. On yksinkertaista olla vain olematta tekemisissä sellaisten kanssa, jotka tuottavat mielipahaa tai kauhistusta tai joitakin muita epämiellyttäviä tuntemuksia.
Anteeksi pitkä vastaus.
Aurinko on ruvennut paistamaan :) Minulle tulee tänään vieras, jo aamusella. Tosi kivaa.
Mukavaa päivää sinulle ja kaikille muille :) - Meriläinen
täällä vastaa itsestään. Ei ole mitään päätettyjä luokitteluja eikä mun kohdalla ole kyse muusta kun siitä että en vastaa viesteihin joista saan silmilleni ihmisiä, siis tietäen en vastaa sellaisille.
En vastaa aiheisiin jotka ei kiinnosta, ei ole sellaisiin mitään sanomista.
En vastaa jos sama kysymys tulee useammassa ketjussa kuin yhteen niistä.
Tykkään nauru ketjuista, ja joidenkin ihmisten kanssa täällä on samanlainen huumorintaju, joka joskus kai voi mennä liian rankaksi kun poistoja tulee en kyllä monesti ole ymmärtänyt niitä.
Mulle tää paikka on iloa varten lähinnä, sitä tulin täältä aikoinaan hakemaan ja olen saanutkin.
Musiikkiketjut on mun juttu koska kuuntelen paljon erilaista musiikkia ja sitä on kiva jakaa muiden kanssa.
Ja tuleehan sitä vastattua välillä surullisiinkin ketjuihin sekin kun kuuluu 50 elämään - "nikin"
takana on ihminen ja kuten, oikeassa elämässäkin, niin myös täällä syntyy niitä
kaverisuhteita, kunnes riita erottaa.- Korppis
...riita yhdistää. Pidän tätä nykyä monia kivoja "riitapukareitani" mitä parhaina keskustelukumppaneina. "Riita" siis tiukkakin erimielisyys asioista voi yhdistää jos sitä saa jatkaa sovintoon asti.
Ikävä kyllä seriffi pilaa rakentavia riitoja kesken ja silloin sovinto jää tekemättä.
Toivoisin myös, että nämä herkkäliipasimilla varustetut poistojen pyytäjät tajuaisivat miten paljon he sotkevat palstan keskusteluja. Se on sitä varsinaista kiusantekoa ei väittelyt, erimielisyydet ja kyseenalaistukset. Nehän ovat juuri sitä oikeata keskustelua, ei suinkaan joo, joo asia on niin ja sama jatkuu seuraassa kommentissa. - "nikin"
Korppis kirjoitti:
...riita yhdistää. Pidän tätä nykyä monia kivoja "riitapukareitani" mitä parhaina keskustelukumppaneina. "Riita" siis tiukkakin erimielisyys asioista voi yhdistää jos sitä saa jatkaa sovintoon asti.
Ikävä kyllä seriffi pilaa rakentavia riitoja kesken ja silloin sovinto jää tekemättä.
Toivoisin myös, että nämä herkkäliipasimilla varustetut poistojen pyytäjät tajuaisivat miten paljon he sotkevat palstan keskusteluja. Se on sitä varsinaista kiusantekoa ei väittelyt, erimielisyydet ja kyseenalaistukset. Nehän ovat juuri sitä oikeata keskustelua, ei suinkaan joo, joo asia on niin ja sama jatkuu seuraassa kommentissa.Olenko nyt "joo-joo-tapaus", kun olen samaa mieltä kanssasi siitä, mikä on keskustelua. :-)
- nikin
nikittömän välille sítä kaverisuhdetta ei voi syntyä, koska "puskajussi" ei ole tunnistettavissa.
- Korppis
"nikin" kirjoitti:
Olenko nyt "joo-joo-tapaus", kun olen samaa mieltä kanssasi siitä, mikä on keskustelua. :-)
Olenhan itsekin samaa mieltä kuin moni tässäkin ketjussa. En jatka saman asian vatvontaa siten, että kirjoittaisin lähes identtisen mielipiteen kuin hän, jonka mielipiteeseen yhdyn.
Totesit lyhyesti, ilman tyhjää sanan heinää, että olet samaa mieltä siitä mitä on keskustelu.
Tämäkin samaa mieltä oleminen olisi ymmärrettävä oikein, ei se ole imartelua, tai sisäpiirijutskoja vaan toteamus olen samaa mieltä kanssasi.
Nyt kuitenkin jotkut eivät uskalla sitä toteamusta kirjoittaa koska pelkäävät leimautumista, nikillisen hännystelyä. Samaa mieltä olemista jotkut pitävät taas niin epänormaalina, että ajattelevat henkilön vastaavan itselleen ; ( - "nikin"
nikin kirjoitti:
nikittömän välille sítä kaverisuhdetta ei voi syntyä, koska "puskajussi" ei ole tunnistettavissa.
mutta ethän myöskään live-elämässä tahdo olla kaikkien kaveri.
- täällä ..
nikin kirjoitti:
pitäisi "ystävystyä" jokun saturoolihahmon kanssa, ollakseen kamu? Minusta, naurettavaa. Moni on omasta halustaan puskassa, ei heitä ainakaan tarvi sääliä. Minulle riittää saada sanoa asiani, en tuo itseäni esille, en oikeaa, enkä satuiluminääni.
- HTZA
Korppis kirjoitti:
Toivoisin myös, että nämä herkkäliipasimilla varustetut poistojen pyytäjät tajuaisivat miten paljon he sotkevat palstan keskusteluja. Se on sitä varsinaista kiusantekoa ei väittelyt, erimielisyydet ja kyseenalaistukset. Nehän ovat juuri sitä oikeata keskustelua, ei suinkaan joo, joo asia on niin ja sama jatkuu seuraassa kommentissa.joskus, paaaljon nuorempana, oli minulla ihana tyttöystävä joka lähti opiskelemaan, toiselle paikkakunnalle.
Tapasimme, milloin hän ehti kotiinsa ja milloin minä ehdin sinne paikkakunnalle.
Jossain vaiheessa hän alkoi, enenevässä määrin, kertomaan kuinka inhottava, eräs, opiskelukaveri on, poika siis.
Kolmen kuukauden päästä arvasin jo asian ja jäin jännittyneenä odottelemaan.
Puoli vuotta, niin sain kauniin kirjeen jossa hän totesi välimatkan vieneen hänen tunteensa.
Tyttöystäväni, siis vain ystävä ja kaveri, veljen kautta, joka opiskeli samassa opistossa, sain tietää että se inhottava poika ja "oma tyttöni" eivät enää päässeet irti toisistaan.
Eli vanhat runot pitävät paikkansa, viha ja rakkaus ovat serkuksia.
Erittäin lähellä toisiaan.
- paapuuri
joten kuka ja miten se jako voitaisiin suorittaa?
Oppiihan täällä ajan mittaan monia kirjoitajia tavallaan tuntemaan,
ja ainahan tutun kanssa jutut luistavat helpommin.
**
Täällä on muutamia kirjoittajia, joiden kanssa juttu luistaa paremmin,
pari kaveria olen tavannutkin "luonnossa", eikä se ole välejä
ainakaan huonompaan suuntaan vienyt.
**
Vastaan kaikkiin kiinnostaviin aloituksiin, mutta usein käy niin, etenkin jos ne ovat puskasta tehtyjä, ettei minulle vastata millään tavalla.
Ei sekään haittaa, mutta eipä siitä keskusteluakaan synny. - Täti Tuppukylästä
aikaa seurannut palstaa ja huomannut että, on aloituksia, jotka kiinnostavat.
On aloituksia, jotka eivät kiinnosta. Muuten täällä kyllä on mielenkiintoisia
ketjuja ja joskus harmittaa, kun kone tökkii, eikä pääse kommentoimaan.
Kaikkein eniten tympii henkilökohtaisuuksiin menevät vastaukset, naisten,
etenkin ikäistemme mollaaminen ja mikä keljuinta, joitakin kirjoittajia
nolataan kirjoitusvirheistä tyyliin " opettele ensin kirjoittamaan ".
Vakkareillekin näyttää niitä virheitä tulevan.
Kyllähän näitä jorinoita olisi mielenkiintoista lukea, mutta ei ole aikaa, kun
on niin paljon muutakin tekemistä. Ehkä sitten eläkeläisenä.
Huumorilla höystetyt aloitukset ovat hauskoja, joskus nauran täällä
ruudun takana itsekseni niin, ettei mitään määrää !
Mukavaa päivää ja aloituksia kaikille ! Kun muutaman aloituksen olen tehnyt, niin olen ajatellut, että jokaisen aloitukseen vastanneen no kohteliasta saada yksilöllinen vastaus.
Viime viikonvaihteen aloitukseen tuli vastauksia niin tiheään, että hidas järjenjuoksuni yhdessä yhtä hitaan yksisormisen kirjoitustyylini kanssa joutuivat ylikierroksille. Mihinkään jatko vastauksiin ei ollut mahdollisuutta.
Mutta niinhän sitä sanotaan, että vilkas aivotoiminta siirtää dementoitumista, tuo sessio siirsi dementoitumistani useilla vuosilla, joku auringonnousu menee ennenkuin vastaavaan ryhdyn.
En kyllä yhtään ihmettele, jos vastauksia tulee paljon, että jonnekkin sen rajan vetää, silloin oudommat saattavat jäädä ilman huomiota. Nyt tietenkin puhun tällaisten hidas-älyisten ja hitaan kirjoitustaidon omaavien puolesta.
Kuten arvata saattaa en ainakaan tunne kuuluvani mihinkään sisäpiiriin, enkä ole sellaisia havainnut, mutta eihän sitä milloinkaan tiedä, kun nuo etsiväntaitoni ovat varsin kaukana G-mies Jerry Gottonin taidoista.- leirijako,
vaan kastijako.
- RosaLiiin
mihinkään leireihin.
Vastailen ihan miten sattuu ja kenen avauksiin tahansa, jos itse asia kiinnostaa.
Eikä sillä onko rekattu tai ei, ole merkitystä. Joskus kun joku aloitus pyörii kauan nollilla saatan vastata, myötätunnosta, myönnetään.
Muuten suosikkeja ei ole. Pari vuotta kun täällä on pyörinyt niin kyllä sielunsa silmillä joistakin nimimerkeistä on luonut oman kuvansa ja kuvittelee heidät tuohon pöydän toiselle puolelle kun vastausta kirjoittelee.
Kyllä ymmärrän senkin, että täällä toiset ovat tutumpia kuin toiset ja he rupattelevat enemmän keskenään, mutta ei se minua häiritse. Niinhän se on livessäkin, toinen on tutumpi toista. mie ainaskaa aattele noin. Kyllähän se niin menee kun useimmat on täällä vastailleetki, ettei kaikki kiinnosta, jotkut jutut sit enemminkin.
Minäkin tykkään eniten mukavista ja harmittomista ketjuista, toki on niihin synkempiinkin tullu osallistuttuu.
Kaiken kaikkiaan, eiköhän täältä jokaiselle jotain löydy, ja jos ei ni laittaa oman mieleisensä aloituksen:)) Eiköhä aina joku kuiteski vastaile:))
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad921489- 541033
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että391885- 160870
- 56733
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124727- 51678
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 57641
- 76632