Uskonnoissa on outo viehätys väkivaltaan

.......

"Musliminainen saa kepiniskuja oluen juomisesta Malesiassa

KUALA LUMPUR. Musliminainen saa kepiniskuja rangaistukseksi ensimmäistä kertaa Malesiassa.

Islamilainen oikeus määräsi heinäkuussa, että osa-aikainen malli Kartika Sari Dewi Shukarno saa kuusi kepiniskua. Hän jäi kiinni oluen juomisesta hotellin yökerhoon tehdyssä ratsiassa viime vuonna.

Syyttäjän mukaan Kartika on ensimmäinen nainen, joka saa kepiniskuja islamilaisen lain mukaan Malesiassa, kun hän päätti olla valittamatta tuomiosta. Rangaistuksessa takapuolta hakataan rottinkikepillä, mikä rikkoo ihon ja aiheuttaa pysyvät arvet.

"Tämä on hyvä rangaistus, sillä islamilaisen lain mukaan alkoholin juonti on vakava rikkomus", syyttäjä Saiful Idham Sahimi toteaa.

Saifulin mukaan rangaistuksessa käytetty rottinkikeppi on pienempi, kuin miehiin käytetty keppi.

"Sen tarkoitus on pikemminkin antaa opetus kuin rangaista", hän kertoo.

Rangaistus pannaan toteen todennäköisesti ensi viikolla naisten vankilassa. Korteka kertoi aiemmin, että hän toivoo rangaistuksen toimeenpanoa mahdollisimman pian, että hän voi palata perheensä luo.

Jotkut poliitikot ja ihmisoikeusaktivistit ovat kritisoineet rangaistusta liian ankaraksi. Samassa ratsiassa, jossa Kartika pidätettiin, kiinni jäivät myös yksi nainen ja mies. Myös heidät on tuomittu kepiniskuihin, mutta he ovat valittaneet tuomiosta.

Yleensä alkoholirikkomuksista selviää sakoilla, mutta myös kolmen vuoden vankeus ja kepiniskut ovat mahdollisia rangaistuksia.

Malesiassa asuu 28 miljoonaa ihmistä, joista kaksi kolmasosaa on muslimeja. Heitä koskevat islamilaiset lait.

Siviilituomioistuimet voivat määrätä myös muille kuin muslimeille rangaistukseksi kepiniskuja esimerkiksi raiskauksesta tai lahjonnasta."

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Musliminainen saa kepiniskuja oluen juomisesta Malesiassa/1135248623247

Saako ne jotain kiksejä tuollaisesta hakkaamisesta?

3

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • orko

Tottakai saavat kiksejä. Sokean vallanhimon tarjoamat konkreettiset rangaistukset tekevät itseriittoisista paskapäistä ikionnellisia. LÄÄÄH, raippaa ja kivityksiä. NAM.

• Nasse.

ovat mitä nimikin kertoo: väkivaltauskontoja.

Myös rauhanomaisia uskontoja löytyy, tosin ne eivät ole täällä yhtä suosittuja kuin nämä kamelikuskien tarinat.

• .......

jos täällä olisi tuollaiset lait. Satun pitämään oluesta.

Miksi se kapakanpitäjä ei saanut rangaistusta? Vai onko oluen myyminen sallittu kuitenkin, mutta vain ei-muslimeille?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      304
      3011
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2343
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2027
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      118
      1794
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1719
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      65
      1347
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1223
    Aihe