Viime maanantaisen (17.8.09) Kauppalehden nettisivuilla on kiinnostava Henri Elon blogi, joka koskee osakesäästämistä ja josta aiheesta on virinnyt kiinnostava keskustelu. Poimin siitä muutaman yksityiskohdan.
o yrittäjä kommentoi:
- Monissa maissa on sijoitustuotot vapautettu kokonaan tai melkein kokonaan veroista.
o Frank Hoboken kommentoi:
- Pörssiin listautuminen tulee kalliiksi.
- Helsingin pörssi on Ruotsista käsin valvottu markkinapaikka.
- Suomeen tarvittaisiin kotimaisomisteinen oma markkinapaikka kasvuyhtiöille, joka olisi uusi kevyesti säädelty ja kustannuksiltaan edullinen markkinapaikka. Alkuvaiheessa tarvittaisin Sitran tai Tekesin panostuksia.
o Pikavoitto kommentoi:
- Saksan mallissa myyntivoitot ovat 2 vuoden omistusajan jälkeen verovapaat.
- Pörssiosakkeen hankintameno voi olla esim. 20 vuotta omistetun osakkeen osalta vain murunen nykyisestä pörssinoteerauksesta.
o SM kommentoi:
- Norjan malli on huono, turhan monimutkainen.
o Olli Saarinen kommentoi:
- Norja mällää öljyrahassa ja sillä on varaa mihin hyvänsä, tuottavaa toimintaa on vaikea löytää öljybisnestä ja vesivoimaloita lukuunottamatta.
Osakesäästämisen säädöskehykset
0
143
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1003447
- 623127
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342624- 802413
- 842386
- 962086
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402066Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221690- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil411647