Mitä kuuluu tallitöihin?

Annnne

Haluaisin siis tietää miten ja monelta päivä tallilla alkaa? Mitä kaikkea päivittäisiin töihin kuuluu?

12

2837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etretr

      Tässä ei oo varmaa puoliakaa niistä mut osa... Meillä päivä alkaa 7 aikaan, annetaan aamuheinät/ruoat, viedään tarhaan/laitumelle sit kun ovat syöneet, tarhalle/laitumelle tietysti viedään vettä ja heinää sinnekki päivän aikana annetaan, karsinoiden putsaus, säännöllisesti puhistetaan ruokakupit yms. meillä ei puhisteta joka päivä, tallin käytävän lakaisu. Siinä nyt jotain tavallista mitä tehään päivällä, aika tallikohtasta tää kuitenki on... Illalla sit heinät karsinaan, hevoset sisälle ja sit 20-21 aikaan "kunnon" ruuat (eli kaurat yms.).
      Voiha noita olla paljo enemmän mut meillä näin :)

      • fhgfh

        Ja meillä viiän päivä ruuat (eli edelleen nuo kaurat yms.) sit tarhaan... :) Jos siis hevoselle syötetään se "kunnon" ruoka enemmän ku pari kertaa koko päivänä.


      • BlueBean86
        fhgfh kirjoitti:

        Ja meillä viiän päivä ruuat (eli edelleen nuo kaurat yms.) sit tarhaan... :) Jos siis hevoselle syötetään se "kunnon" ruoka enemmän ku pari kertaa koko päivänä.

        Meillä päivärytmi on suurinpiirtein tämmöinen.

        7.45 - Aamuruokinta
        8.30 - Hevoset pihalle tarhailemaan
        Kun hevoset on viety ulos, aletaan siivoamaan tallia. Eli karsinat,tilojen lakaiseminen sekä päiväruokien valmistaminen ja esillepano.

        12.00 Päiväheinät tarhoihin taikka talliin (riippuen missä hevoset ovat)

        16.00 Päiväruokinta
        18.00 Hevoset sisälle

        Tuon jälkeen yleensä ruvetaan ratsastaa hevosia joita on yleensä sellainen 5kpl.

        21.00 Iltaruoat sekä iltaheinät.


      • Annnne
        BlueBean86 kirjoitti:

        Meillä päivärytmi on suurinpiirtein tämmöinen.

        7.45 - Aamuruokinta
        8.30 - Hevoset pihalle tarhailemaan
        Kun hevoset on viety ulos, aletaan siivoamaan tallia. Eli karsinat,tilojen lakaiseminen sekä päiväruokien valmistaminen ja esillepano.

        12.00 Päiväheinät tarhoihin taikka talliin (riippuen missä hevoset ovat)

        16.00 Päiväruokinta
        18.00 Hevoset sisälle

        Tuon jälkeen yleensä ruvetaan ratsastaa hevosia joita on yleensä sellainen 5kpl.

        21.00 Iltaruoat sekä iltaheinät.

        Kiitoksia vastauksista! :) Olen tässä harkinnut tallille työharjotteluun menoa ja kyselin asiaa, koska itselleni ei täyttä tietoa päivänkulusta ole :)


      • '
        Annnne kirjoitti:

        Kiitoksia vastauksista! :) Olen tässä harkinnut tallille työharjotteluun menoa ja kyselin asiaa, koska itselleni ei täyttä tietoa päivänkulusta ole :)

        '


      • Eri talleilla tietenkin eri käytännöt, meillä kahden hevosen talli kotona ja päivät kuluvat suurinpiirtein tähän tyyliin;

        - klo 6:30-7:15 ruokinta, mahdollinen loimitus ja hevoset ulos. Heinien ja vesien kuskaus talleihin.

        Koulu- ja työpäivät ovat ulkona.

        -klo 18:30-19:30 heinät heinähäkkeihin, vesien vaihto, hevoset sisälle, ruokinta.

        Ja tuossa klo 16 jälkeen sitten karsinoiden siivoukset ja liikutukset sun muut.


      • Anonyymi
        Annnne kirjoitti:

        Kiitoksia vastauksista! :) Olen tässä harkinnut tallille työharjotteluun menoa ja kyselin asiaa, koska itselleni ei täyttä tietoa päivänkulusta ole :)

        Jep sama homma


    • minä vain

      onko teidän mielestä väärin että miehet harrastavat ratsastusta tai jotain muuta hevosiin liittyvää? itse olen mies :D

      • kasvattaja

        ei oo väärin eikä noloa. Maailman kovimmat hevosmiehet on miehiä :)


      • Anonyymi

        Siis ei kovin usein tapaa miehiä jotka harrastaa ratsastusta ihan sairaan hienoa että innostuit toivottavasti muutki innostuis🍄😍


      • Anonyymi

        Ei ole


    • Anonyymi

      Meillä päivä alkaa siitä että mennään klo8 aamulla aamutalliin hepat tarhaan viedään hepoille aamuheinät ja siivotaan karsinat sitten siinä klo1 aikaan päivä heinät ja tarhan siivous ja ratsastus ja varsan koulutusta sitten klo6 iltaheinät ja klo
      9 hepat sisälle talliin ja annetaan yö heinät ja teehään talli siivous ja hepoille hyvän yön pusust

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      414
      8662
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      239
      6320
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2295
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1816
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1657
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1623
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1255
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      944
    Aihe