Hei!
Olen miettinyt verkkokaupan perustamista, jossa myyn käsitöitäni.. Tämä olisi lähinnä vain harrastuspohjalta, mutta olen jäänyt miettimään näitä verotusasioita ym.. Eli voisiko joku tietävä ihminen kertoa ihan simppelisti mitä muuta verkkokaupan perustamiseen tarvitaan sivuston pystyttämisen lisäksi? Eli tarvitaanko toiminimi ja mitä tietoja pitäisi verottajaa varten ilmoittaa?
Iso kiitos!
Verkkokaupan perustaminen - verotus?
15
4493
Vastaukset
- YrjöYrittäjä
Arvonlisäverovelvolliseksi ei tarvitse rekisteröityä jos liikevaihtosi vuodessa on alle 8500 euroa. Yksinkertaista kirjanpitoa joudut pitämään ja elinkeinonharjoittajan veroilmoituksen täyttämään kerran vuodessa. Yrittäjän eläkevakuutustakaan ei tarvitse ottaa kun työtulosi jää alle minimin.
Toiminimen perustamien maksaa 65 euroa, jonka jälkeen mitään tukia et sen jälkeen saa, lukuunottamatta toimeentulotukea sossulta, jonka luukulta et saa rahaa pitkään, ellet lopeta harrastustasi. Eli käytännössä et voi harrastaa yrittämistä yhteiskunnan rahoilla. Starttiraha on erikseen, mutta sitä ei saa harrastustarkoituksiin. - anonyymi
Onhan se toki kiva saada edes omat käsityöt nettiin, mutta rahan ansaitseminen onkin sitten jo toinen juttu.
Sadat ihmiset ovat saaneet saman idean ja ostaneet jopa 40eur/kk verkkokaupan, joka ei mitenkään eroa näistä muista samanlaisista
Sitten kun tilauksia ei tulekaan niin ei ole kivaa.
Ehkä paras olisi hyödyntää jotain ilmaista kansallista palvelua, esim flicr(vai miten kirjoitetaan)
Muita samankaltaisia ? - wondeland.vuodatus.n
tarviiko ottaa mittän imeempää huomioon jos 15v haluaa perustaa ilmaisilla sivuilla nettikaupan käsitöille?tarviiko silloin tuollaista toiminimeä?
- 6+10
Ei tarvi rekisteröidä toiminimeksi. Jää turha byrokratia vain pois.
- eri mileltä
Olen vähän kyllä eri mieltä, nettikaupan perustaminen on yritystoiminnan luonteista. Pitää olla maksujärejstelmät jne. Toiseksi ei kukaan osta nettikaupasta jos se ei ole firma, siis joku luotettavuuskuva pitää asiakkaalle luoda. Eir juttu jos myy jossain huuto.netissä tai vastaavassa yksityisille tarkoitetussa mediassa.
- Tätä mieltä
Minullakin on nettikauppa, joka ei ole "firma". Harratuspohjalta toimitaan ja rekisteröidään kun/jos tulot ylittää 8 500 e/vuosi. Luotettavuuskuva tulee kyllä kun on nimet ja osoitteet nettikaupan sivuilla. Maksujärjeltelmä toimii (Checkout).
Tästä on turha byrokratia pois. Ruutupaperille vain menot ja tulot ja paperi verottajalle. Sillä sipuli.
- vikkelisukka
heips!
Siitä verotuksesta joku kertoikin, mutta
ihan vinkkinäkerron, että löysin tämmöisen käsityöläisten sivuston punomo.fi-kuikkaappas sitä, siellä ei kaikilla näytä olevan y-tunnusta ja verkkokauppapohjia on ilmaisia täällä netissä pilvinpimein. - m i n ä
onko siis ´laitonta´jos alaikäinen perustaa http://wosbee.com/node/1017 tuolla omat nettisivut,eikä maksa mitään y tunnuksia,veroja ynnä muuta?
- 14+20
No kyllähän sinun verot pitää maksaa jos laillisesti aiot toimia. Ihan samalla tavalla kun jos olet ollut vaikka kesätöissä ja saanut siitä palkkaa, niin kyllä ne verot on palkasta otettu jos lain mukaan on toimittu.
- Ei edes varoitusta.
Tassa on jotain absurdia Suomessa. Yritys ei ole viela kirjoittanut ainoatakaan laskua ja jo miettii verotusta. Verotuksen takia mina lahdin firmoineni pois Suomesta.
Ei kukaan taysijarkinen Suomessa riskeeraa rahojaan ja ota velkaa, jotta mielivaltainen verovirkailija saa kaataa yrityksesi ja Sinut. Saa yleensa vain huomautuksen. Ei edes varoitusta.- sukkelivikka
siis mitä? eikö ulkomailla tarvii maksaa veroja?
- www.freepelit.at.ua
sukkelivikka kirjoitti:
siis mitä? eikö ulkomailla tarvii maksaa veroja?
AINA KAIKKIALLA ON VERO AINAKIN JONKU VERRAN
- www.freepelit.at.ua
Lisään tähän vähän juttuja, oon perustanut nettisivun jossa on myös nettikauppa eli sivun osoite on www.freepelit.at.ua en ole vielä lisännyt paljon tuotteita ja enkä ole mainostanut sivua missään, mietin vaan että onko se 23 % se se vero ? :-D sori ehk vähä tyhmä kysymys mutt joo, ja kielestä huomaakin en ole suomalainen mutta asun täällä eikä mulle kelpaa mitään sossu rahaa. SORI KIELI VIRHEISTÄ TOIVOTTAVASTI YMMÄRSITTE MITÄ HALUSIN KYSÄ /SANOA
- Alviton
Jos ole ALV-velvollinen, silloin ALV on 23 %, ensi vuonna 24 %.
- Ukrainan laki varmaa
> :-D sori ehk vähä tyhmä kysymys mutt joo, ja kielestä huomaakin
> en ole suomalainen mutta asun täällä eikä mulle kelpaa mitään
> sossu rahaa.
Elä nyt viitsi suotta näytellä tyhmää tässä kohtaa. Luulenpa että olet ihan täysin suomalainen hemmo, ja puhut täysin hyvää suomea.
Verkkokaupastasia ja yrityksestäsi ei ota yhtään mitään selkoa. Webbiosoite on näämmä Ukrainassa, mutta mihin maahan on rekisteröity firma joka sitä pyörittää, jne. Nykyisellään webbikauppasi ei antamiensa tietojen osalta täytä suomalaisia webbikauppoja koskevia minimisäännöksiä.
Eipä tuon perusteella mistään ALV:stä ja sen prosenteista tms. voi yhtään mitään sanoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956818- 1592006
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢491083Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991045Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41909