Sanokaa adventistit!

Ellen Whiten otti päivämäärän 22.10.1844, jona ei mitään tapahtunut ja perusti kannattajineen kirkon tuon päivämäärän perustalle.

Jos nyt joku uskonnollinen ihminen uskoisi Jeesuksen tulevan vaikka 31.8.2009 ja mitään ei silloin tapahtuisi, innostuisitteko tuosta henkilöstä ja pitäisitte häntä luotettavana totuuden lähteenä, profeettana ja uskovana ihmisenä ja sitoutuisitte auttamaan häntä perustamaan oppikokoelman ja kirkon tuon 31.8.2009 perustalle?

6

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bushmanni

      En vastaa tähän adventistina, mutta muutoin voin veikata.

      >>>>> Jos nyt joku uskonnollinen ihminen uskoisi Jeesuksen tulevan vaikka 31.8.2009 ja mitään ei silloin tapahtuisi, innostuisitteko tuosta henkilöstä ja pitäisitte häntä luotettavana totuuden lähteenä, profeettana ja uskovana ihmisenä ja sitoutuisitte auttamaan häntä perustamaan oppikokoelman ja kirkon tuon 31.8.2009 perustalle? >>>>>

      Luulen, että jos tämä tapahtuisi USA:ssa, niin useat ihmiset innoistuisivat kovin ja uusi uskonto olisi syntynyt nopeammin, kuin ehdit "kissan" sanoa.

      Luultavasti koko homman panisi käyntiin lipeväkielinen herra, joka pukeutuu Boss'in käsintehtyyn villakangaspukuun. Sormissa olisi hänellä kultaa enemmän kuin suomen keskuspankin varastoissa.

      Hän saisi muutaman sata ehkä jopa tuhat kannattajaa ja heiltä riittävästi rahaa elättämään itsensä muutaman vuoden. Kun lehmä/lehmät on lypsetty, herra vaihtaisi osavaltiota ja ilmoittaisi, että Jeesus ilmestyy 31.08.2010 ja taas olisi sama ruljanssi käynnissä.

      Jos totta puhutaan, niin tälläkin hetkellä USA:ssa on satoja ihmisiä saarnaamassa suu vaahdossa, että he ovat toisen kerran tänne tullut Jeesus ja aina löytyy hölmöjä, jotka uskovat. Aina. Mitä uskomattomampi väite, sen helpommin siihen joku uskoo.

      Mutta tänä päivänä on hyvin vaikeaa enää perustaa lahkoa, jolla olisi kymmeniä miljoonia kannattajia ympäri maailman, kuten 1800-luvun höpölahkoilla, Made In USA.

    • Jos Jeesus ei tule 22.10.1984, niin kannattaa laittaa uusi päivämäärä seuraavaan
      vuoteen ja selittää, että paavi on väärin laskenut ajanlaskumme lähtövuoden.
      Jos Jeesus ei tulee uusitun päivämääränkään ajankohtana, 22.10.1984, kannattaa
      selittää, että hän tulikin jonnekin muualle - vaikkapa taivaalliseen pyhäkköön,
      kirjaamaan uskovaisten syntejä ja sapatin laiminlyöntejä.

      Jotta adventismi erottuisi muusta kristillisyydestä, kannattaa selittää, että lauantai
      on ainoa oikea lepopäivä ja sunnuntai on kaikkein eniten väärä lepopäivä.
      Suorastaan pedonmerkki. Että kristityt varmuuden vuoksi liittyisivät adventtikirkkoon.

      Entä miten tuo sapattiajatus pelastajana sitten liitetään alkuperäiseen Jeesuksen
      tulemukseen. Minä ehdottaisin, että selitettäisiin sapattisinetöityjen pelastuvan ja
      niiden jotka viettävät sunnuntaita - niiden kohtalo olisi haihtua olemattomaksi
      samalla hetkellä kuin Jeesus tulee pelastamaan sapattisinetöidyt.
      Ja korostaa että näin sen täytyy olla sillä maa jää autioksi ja tyhjäksi.

      Mutta mitenkäs tavallinen ihminen tuosta innostuisi? Voidaan selittää vaikkapa
      semmoista, että sitten tullaan takaisin tänne autioon ja tyhjään Maahan ja Herra
      tekee siitä meille adventisteille ikuisen paratiisin.

      Niinpä. Mutta yksi ainoa sana kaataa adventismin:

      Fil. 3:20
      Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa,
      ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,

      Joh. 14:2
      Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa.
      Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?

      Valehtelisiko Jeesus ikuisesta kodista taivaassa?
      Antti

      • vaan

        kyllä "jeesus" valehteli paljon muutakin, mikä ei ole pitänyt paikkaansa :)


      • Hiukan,
        vaan kirjoitti:

        kyllä "jeesus" valehteli paljon muutakin, mikä ei ole pitänyt paikkaansa :)

        ¤¤ kyllä
        Kirjoittanut: vaan / Tänään / klo 18:53
        kyllä "jeesus" valehteli paljon muutakin,
        mikä ei ole pitänyt paikkaansa :) ¤¤

        2. Tess. 3:2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä;
        sillä usko ei ole joka miehen.

        Ei nääs ole mitään pohjaa uskolle jos Jeesuksenkin sanoja pidät epäluotettavina.
        Silloin pidät valheena tätäkin että kun Jeesus sanoi omilleen, että hänen Isänsä
        kodissa on monta asuinsijaa ja Hän menee valmistamaan sinne sijaa omilleen.

        Olet ilmeisesti päättänyt elää ikuisesti maan päällä näkemättä kuolemaa ja tuonelaa.
        Mutta et voi elää täällä ikuisesti. Ja uskovaisille on ikuinen koti Isän ja Pojan luona.


    • benedi= siunattu

      että tuolloin tapahtui,...ja Jeesus meni kaiken hyvän Ylimmäiseksi Papiksi. Kaikkeinpyhimpään, majaan , jonka rakentaja on Luoja eikä ihminen.

      Kurkistapa taivaaseen, jos pystyt, ja kiistä sen jälkeen ettei " mitään tapahtunut"
      tuona päivänä!

      Kumpi on sinulle parempi? Jeesus meni kaikkeinpyhimpään, välimieheksi, meidän hyväksemme, vaiko ei mennyt?

      Mikäpä sinä olet estämään Jumalaa, teki hän niin tai näin!?

      • IDENEB

        Johannes Kastaja menetti päänsä, kun todisti Jeesuksesta.
        Kun sinä, benedi, tuossa kiihkeästi todistat Jeesuksen menneen taivaalliseen pyhäkköön
        v. 1844 tai 1845 tai niillä main, kirjottelemaan muistivihkoonsa uskovien syntejä --
        niin, laitatko pääsi pantiksi että todella uskot noin? Ja mitä se tarkoittaa, mitä se
        merkitsee sinulle, se että meni ja juuri silloin meni?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe