Palstan perusteella lieksalaiset ovat poikkeuksellisen kiinnostuneita kunnallispolitiikasta. Myönteistä on se että asioista puhutaan. Mahtaisiko tällainen kirja saada laajaa kannatusta lukijoiden keskuudessa? Lieksan kirjastoa on ainakin kehuttu siinä suhteessa, että lainausmäärät ovat jopa myönteisen hyviä noin keskimäärin. Suuret kustantajat ehkä eivät lämpene tällaisille paikallishistoriikeille, mutta onhan täällä kirjoittajia jotka voisivat tehdä vaikka yhteisen kokoelman. Miten olisi vaikkapa otsakkeella:
Lieksan kunnallispolitiikka 1970-2010 - tulipunaiset ruusut ja rentun ruusu.
Kirja Lieksan politiikasta?
22
315
Vastaukset
- Tästä näin
Sinä et ole yhtä kuin Lieksan kunnallispolitiikka. Jos joku kyselee että onko kuntalaisilla mielenkiintoa ostaa kirja joka käsittelee kunnallispolitiikkaa, uskon että tällaiseen teokseen tulee enemmän kuin yhden poliitikon tarina. Henkilökohtaisesti pidän hyvin kiinnostavana mm. 1970-luvun kunnallispolitiikkaa, samoin 1980-luvulla oli vaikutusvaltainen kansanedustaja. Monetkaan nuoremmat eivät tunne näitä Lieksan vaiheita ja ellei suuri kustantaja ole kiinnostunut, voisi hyvinkin löytyä kysyntää omakustanteena tehdylle historiikille. Eli mielestäni sinulla on merkillinen tapa nähdä kaikki tämän palstan viestit sinuun kohdistuvina, kun mm. tällainen kirjahanke jos se toteutuisi niin tuskinpa moni ostaisi kirjaa pelkästään yhden kunnallispoliitikon takia. En siis ymmärrä miksi pari tuntia sitten kirjoitettu viesti oli poistettu täältä palstalta, siinä ei edes mainittu ketään poliitikkoa nimeltä. Seuraava toisaalle kirjoittamasi viesti on käsittämätön:
Olen muistuttanut
Kirjoittanut: markkukorpinen / Tänään / klo 19:09
Asioista voidaan keskustella ja olla eri mieltä mutta kuitenkin pitää muistaa keskustelun säännöt.
Ärhäkkää teksti voinee tulla mutta on aivan selvää ,että Lieksassakin on käräjiä käyty.
Minä voisin olla joka päivä jopa istumassa poliisilaitoksella näyttämässä taas tuossa kohdistuu minuun solvaus.Nytkin alkoi taas uusi solvausketju saa nähdä sitten huomaako ylläpito mistä on kyse.MKNyt tuli toisenlaista tekstiä mutta nimittelit kyläpoliitikkoja ja jotkut ovat viihdemaailmassa tyyli oli sopimaton.
- ideaan ihastunut
markkukorpinen kirjoitti:
Nyt tuli toisenlaista tekstiä mutta nimittelit kyläpoliitikkoja ja jotkut ovat viihdemaailmassa tyyli oli sopimaton.
Oikein virkistävä ehdotus. Kannatan lämpimästi tämmöisen poliittisen historiikin kirjoittamista. Tosikkojen ei kuitenkaan kannata vaivautua edes pohtimaan tämmöistä ideaa. Menneet vuosikymmenet olisivat vallan mielenkiintoisia. Sieltä voisi saada paljon sellaista tietoa, joka auttaisi ymmärtämään myös tämän päivän metkuja. Etenkin erään suurehkon ryhmän änkyräsiiven putkipolitikointia, joka menee ainakin minun ymmärrykseni yli. Sivallukset ovat voimakkaita, provosoivia, kiihottaviakin, mutta loppupelissä tehottomia. Tyyli ei takaa äänivyöryä tulevilla kierroksilla.
Joten neljä valtuustokautta ja niiltä ajoilta arkisto sekä leikekirja tapahtumista.
Aika paljon olen myös tehnyt aloitteita.
Minä en todellakaan ole kunnallispolitiikka mutta olen ollut osa sitä toimintaa eli yhteisten asioiden hoitamisessa.
Ellet käsitä lainaamaasi minun kirjoitusta tuo alkukin on suoraan nimellä nytkin heitetty ja tyylisi kohdistuu asianomaiseen sama tyyli on ollut aikaisemmin jolla minua koitetaan saattaa halvennuksen kohteeksi eli selvää solvausta.MK- vinkkiviikari
kirjoittajan kanssa. Kun tietää historian näkee tulevaisuuteen. Korpinen ei todellakaan ole sama kuin Lieksan kyläpolitiikka - vaikka hän joka ikiseen asiaan onkin kerkiävä ja altis asiantuntijana toimimaan.
vinkkiviikari kirjoitti:
kirjoittajan kanssa. Kun tietää historian näkee tulevaisuuteen. Korpinen ei todellakaan ole sama kuin Lieksan kyläpolitiikka - vaikka hän joka ikiseen asiaan onkin kerkiävä ja altis asiantuntijana toimimaan.
Minä olen ollut mukana kunnalispolitiikassa ja silloin näkemys on laajempi kuin "kyläpolitiikolla" Kyläpolitiikko toimii lähinnä yhden asian puolesta näin tutkijat ovat todenneet.
Olen kyllä kerkiävä ja kantaaottava joten en ole kokouksissa ihan tuppisuuna ollut. sekä tehnyt aloitteita .On ollut asioita joissa samaa mieltä,eri hallinnonaloilla joissa olen ollut ensin nuorisolautakunnassa jopa läänin ja kansalaisopiston johtokunnan pj ja sosiaalilautakunta vpj ja valtuusto neljäkautta varsinaisena valtuutettuna. Politiikassa olen ollut jo muualla mukana toimimassa .On ollut myöskin asioita joista olemme äänestäneet ja toisinaan kokonaan olen ollut eri mieltä ja sillä ei aina enemmistö ole ollut oikeassa ,vaan nuhteita on tullut jopa oikeuskanslerilta ja tietosuojavaltuutetulta kaupungille.Jotta sillee.Yhteistyöterveisin Markku Korpinen- please
Minä olen ollut mukana kunnalispolitiikassa ja silloin näkemys on laajempi kuin "kyläpolitiikolla" Kyläpolitiikko toimii lähinnä yhden asian puolesta näin tutkijat ovat todenneet.
Olen kyllä kerkiävä ja kantaaottava joten en ole kokouksissa ihan tuppisuuna ollut. sekä tehnyt aloitteita .On ollut asioita joissa samaa mieltä,eri hallinnonaloilla joissa olen ollut ensin nuorisolautakunnassa jopa läänin ja kansalaisopiston johtokunnan pj ja sosiaalilautakunta vpj ja valtuusto neljäkautta varsinaisena valtuutettuna. Politiikassa olen ollut jo muualla mukana toimimassa .On ollut myöskin asioita joista olemme äänestäneet ja toisinaan kokonaan olen ollut eri mieltä ja sillä ei aina enemmistö ole ollut oikeassa ,vaan nuhteita on tullut jopa oikeuskanslerilta ja tietosuojavaltuutetulta kaupungille.Jotta sillee.Yhteistyöterveisin Markku KorpinenNostakaahan keskustelun tasoa yksilöstä yhteisten asioiden hoitoon. Lakikirjankin voi joskus laskea käsistään ja ajatella ihan omata itsenään. Nämä verkkokeskustelut eivät kyllä olla lähelläkään solvausta, joten kannatta relata.
- kiitos etukäteen
please kirjoitti:
Nostakaahan keskustelun tasoa yksilöstä yhteisten asioiden hoitoon. Lakikirjankin voi joskus laskea käsistään ja ajatella ihan omata itsenään. Nämä verkkokeskustelut eivät kyllä olla lähelläkään solvausta, joten kannatta relata.
Tätä lakiopasta nyt voi lukea jokainen joka niin haluaa. Se ken pilkun viilaamisesta kiksinsä saa niin saakoon yksinään!Ei täällä juuri solvata- mutta herneen voi jokainen silloin tällöin vetäistä vaikka nenukkaansa - halutessaan. Yleensä nämä minä minä ja vielä kerran minä ihmiset vain yksinkertaisesti ärsyttävät ihmisiä -tämä on näin yksinkertaista kun sen vain oivaltaa.
- ei valkokauluksinen
Olen kyllä kerkiävä ja kantaaottava joten en ole kokouksissa ihan tuppisuuna ollut. sekä tehnyt aloitteita .On ollut asioita joissa samaa mieltä,eri hallinnonaloilla joissa olen ollut ensin nuorisolautakunnassa jopa läänin ja kansalaisopiston johtokunnan pj ja sosiaalilautakunta vpj ja valtuusto neljäkautta varsinaisena valtuutettuna. Politiikassa olen ollut jo muualla mukana toimimassa .On ollut myöskin asioita joista olemme äänestäneet ja toisinaan kokonaan olen ollut eri mieltä ja sillä ei aina enemmistö ole ollut oikeassa ,vaan nuhteita on tullut jopa oikeuskanslerilta ja tietosuojavaltuutetulta kaupungille.Jotta sillee.Yhteistyöterveisin Markku KorpinenMiskäköhän kohti? Tyylisi on ainutlaatuisen samana pysynyt vuosikausia!
- turiset
kiitos etukäteen kirjoitti:
Tätä lakiopasta nyt voi lukea jokainen joka niin haluaa. Se ken pilkun viilaamisesta kiksinsä saa niin saakoon yksinään!Ei täällä juuri solvata- mutta herneen voi jokainen silloin tällöin vetäistä vaikka nenukkaansa - halutessaan. Yleensä nämä minä minä ja vielä kerran minä ihmiset vain yksinkertaisesti ärsyttävät ihmisiä -tämä on näin yksinkertaista kun sen vain oivaltaa.
täällä etelässä ,kun luetaan tätä synnyinseudun palsta, niin joskus todella ärsyttää nämä minä minä minä tyypit, jotka solkkaavat joka asiaan itseään ja omia asioitaan.
- punainen ruusu
ei valkokauluksinen kirjoitti:
Miskäköhän kohti? Tyylisi on ainutlaatuisen samana pysynyt vuosikausia!
Mitä tarkoitat hökäsylläsi? Eihän tuosta viestistäsi saa mitään selvää. Ei kait näillä palstoilla kukaan erikoisemmin tyylittele - mitäpä hyötyä siitä olisi.
- ei valkokauluksinen
punainen ruusu kirjoitti:
Mitä tarkoitat hökäsylläsi? Eihän tuosta viestistäsi saa mitään selvää. Ei kait näillä palstoilla kukaan erikoisemmin tyylittele - mitäpä hyötyä siitä olisi.
tarkoitin Herra Markku Korpisen laajempaa näkökulmaa tai katsantakantaa tai asiantuntevuutta yleisissä asioissa!
- vai politiikasta?
Toivon todella, että se olisi monipuolinen, eikä eräästä hyvinkin itseään esillä pitävästä entisestä politikosta..eiköhän kaikki jo osaa ulkoa kaikki tarinat.
Mutta suurpolitikkoja olivat
Törnqwist kalle, ja Kerttu, Uki Voutilainen,Väinö Lassander,, taitavat olla aikaisempaa kuin 70-luvulta..
Lieksan ja Pielisjärven liittyminen, KUNTAliitos olis mielenkiintoinen,
kaupungiksi tulo..
kunhan ei erästä...- Kansa lukee muistelmat
>Mutta suurpolitikkoja olivat
Törnqwist kalle, ja Kerttu, Uki Voutilainen,Väinö Lassander,, taitavat olla aikaisempaa kuin 70-luvulta..
Lieksan ja Pielisjärven liittyminen, KUNTAliitos olis mielenkiintoinen,
kaupungiksi tulo..
TUOSSA OLISI MAINIOT KIRJANAIHEET KIITOS TÄMÄ ON HYVÄ UUTINEN!
- tavallinen kuntalainen
kirjoitetaanko kirja entisistä ajoista vai miten ois kirja nykyisen hallituksen toilailuista,kait siitä jonkun sivun sais aikaiseksi.kuntalaiset ois kustantajina,määttänen kirjailijana ja hallituksen sivistävät teot aiheena.kansikuvaksi sen demaritytön pelkkä hymy ja nimeksi niin justiinsa.tuottokin voitais käyttää vaikka johonkin kaupunginhallituksen virkistävään koulutusreissuun-olisko vaikka kiina sopiva kohde?määttäsellä on kyllä ainakin sana hallussa,valtuutetut kyllä jeesaavat jos pitää ottaa virkavapaata kesken satuilun.tälläinen kirja myisi varmaan hyvin naapurikunnassakin.mitäs ootte mieltä?
- Manta nro 1
tämän hetken kunnallispolitiikan touhuista saisi melkoisen satukirjan - no siitähän saataisin oikea oppikirja siitä kuinka asiat tyritään oikein kunnolla.
- Historia kiinnostaa
Manta nro 1 kirjoitti:
tämän hetken kunnallispolitiikan touhuista saisi melkoisen satukirjan - no siitähän saataisin oikea oppikirja siitä kuinka asiat tyritään oikein kunnolla.
Ehkä tämä päivä ei ole vielä poliittisen historiankirjoituksen arvoinen. Menneestä saattaa löytyä todellisia tekijöitä. Kenestäpä nykypoliitikosta nyt Lieksassa kirjaan viitsisi mainintaa laittaa. Tämä touhu on mennyt niin ala-arvoiseksi.
- Kuotta
Historia kiinnostaa kirjoitti:
Ehkä tämä päivä ei ole vielä poliittisen historiankirjoituksen arvoinen. Menneestä saattaa löytyä todellisia tekijöitä. Kenestäpä nykypoliitikosta nyt Lieksassa kirjaan viitsisi mainintaa laittaa. Tämä touhu on mennyt niin ala-arvoiseksi.
Vai vielä kirja moisista!
Niitähän kunnallispoliitikka kirjoja on jo kasattu ja niitä jo myydään joka puodissa...nimittäin vessapaperia..hehhee - Manta nro 1
Kuotta kirjoitti:
Vai vielä kirja moisista!
Niitähän kunnallispoliitikka kirjoja on jo kasattu ja niitä jo myydään joka puodissa...nimittäin vessapaperia..hehheeTässä ilmainen vinkki kaupunkimme päättäjille ja muillekin ketkaravi vihtahousuille. Painatetaan muutama rekallinen emboa kuvilla varustettuna. Näitä "erikoiskuvin" varustettuja emborullapakkauksia voimmekin sitten vaikka antaa kaupunkimme eliitille jaettavaksi eli nk mainoslahjoiksi NÄILLE vieraileville tähtösille, konsulteille ym. tittelityyreille!
Saisi kerrankin kansa rahoilleen vastinettA! - Kuotta
Manta nro 1 kirjoitti:
Tässä ilmainen vinkki kaupunkimme päättäjille ja muillekin ketkaravi vihtahousuille. Painatetaan muutama rekallinen emboa kuvilla varustettuna. Näitä "erikoiskuvin" varustettuja emborullapakkauksia voimmekin sitten vaikka antaa kaupunkimme eliitille jaettavaksi eli nk mainoslahjoiksi NÄILLE vieraileville tähtösille, konsulteille ym. tittelityyreille!
Saisi kerrankin kansa rahoilleen vastinettA!Näkyy olevan leppävirrallakin kunnanjohtajan vakanssi hakusessa ja ihan hakea sitä näkyy pitävän oikotie saitilla.
Oisko ehokkaita`? - töllin miina
Kuotta kirjoitti:
Näkyy olevan leppävirrallakin kunnanjohtajan vakanssi hakusessa ja ihan hakea sitä näkyy pitävän oikotie saitilla.
Oisko ehokkaita`?Ei taida Lieksan pojat kelvata Leppävirralle. On nimittäin vireä kunta, jonne on pyrkyä Kuopionkin suunnasta.
- Kuotta
töllin miina kirjoitti:
Ei taida Lieksan pojat kelvata Leppävirralle. On nimittäin vireä kunta, jonne on pyrkyä Kuopionkin suunnasta.
Niin..nämä syrjäseudut tahtoo kerätä kaikki epäpätevät ja taitamattomat, eihän ne muualle pääsisikään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?791525Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,141004Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79912Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.95902Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51724Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot139674- 53664
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs48651Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51641- 74633