Joh.3:5

Pyrin näkemykseni antaamaan mahdollisemman lyhyesti.
Joh.3:3. Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
4. Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
6. Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä.
7. Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.'

Tässä lyhyesti tuosta kohdasta. Jos vaaditaan todistusta "vesi" sanalle, niin sitä voidaan katsoa asianyhteyksistä, sekä koko Raamatun näkemyksestä. Jeesus ei ollut edes vielä asettanut kastetta. Olisiko Jeesus ruvennut puhumaan tuntemattomasta asiasta?

Joh.4, todistaa, mitä Jeesus puhui, vedestä ja Hengestä syntymisestä. Jeesuksen sanat samarialaiselle naiselle: ”Joka siitä vedestä juo, jonka minä hänelle annan, ei hän janoo iankaikkisesti (Kysymys on iankaikkisen elämän sanoista), vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä veden lähteeksi, joka kuohuu iankaikkiseen elämään”. (Joh.4:14). Kysymys on evankeliumista, sillä "Jumalan sana on elävä ja voimallinen" (Hebr.4:12). Evankeliumi on Jumalan voima (Room.1:16). Johanneksen neljän luku vahvistaa sitä käsitystä, ettei kolmannessa luvussa puhuta kasteesta.

Myös Johanneksen kolman. luku puhuukin uskon kautta syntymisestä: 14. "Ja niinkuin Moses ylensi kärmeen korvessa, niin myös Ihmisen Poika pitää ylennettämän.
15. Että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, ei pidä hukkuman, mutta ijankaikkisen elämän saaman". Tämän jälkeen seuraa evankeliumin tiivistelmä:
Joh.3:16. "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainoan Poikansa, että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, ei pidä hukkuman, mutta ijankaikkisen elämän saaman".

Jäähyväispuheessa Jeesus sanoi opetuslapsilleen:Joh.15:3. "Te olette nyt puhtaat, sen sanan tähden, jonka minä teille puhuin".

Tästä lyhyesti.

35

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasteluku

      Koko Joh.3-luku on ns.kasteluku. Perustana on Johanneksen kastetoiminta. Jeesus oli juuri käynyt Johanneksen kasteella, mutta Nikodemus hallitusmiehenä ei ollut sitä voinut olla katselemassa. Kysymysten objekti onkin Jeesus ja kaste.

      Nikodemus ei voinut ymmärtää, että Pyhä Henki tulee kasteessa veden lisäksi mukaan kasteeseen. Jeesuksen päälle Pyhä Henki tuli Kyyhkysen muodossa.

      Kristillisen kasteen aika alkoi kuitenkin vasta helluntaina, jolloin Pyhä Henki tuli kasteeseen kaikkien osaksi. Sitähän Nikodemus ei tietenkään ennen helluntaita osannut ymmärtää. Joten Jeesuksen puhe kasteessa tapahtuvasta uudestisyntymisestä vedestä ja Hengestä jäi Nikodemukselle salaisuudeksi.

      Niinpä Jeesus sanoo Nikodemukselle keskustelun lopuksi:

      "Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?"

      • että Joh 3:5, puhuisi vesi kasteesta ja Hengestä syntymisestä? Sana vain nyt puuttuu.

        On ihan Raamatun mukaista, että ihminen syntyy sanasta ja Hengestä. Monin paikoin tämä tuli esille.

        Raamatun paikat, joita olen esiin ottanut, puhuvat kyllä evankeliumin sanan kautta tapahtuvasta uudestisyntymisestä.

        Lapsista taas lukee kaikkialla, että nämä kuuluvat Jumalanvaltakuntaan, eli uskovat. Eihän sellaisen tarvitse uudestaan syntyä, joka on kerran syntynyt ja lapsuudenuskossa pysynyt. Epäuskoisen tietysti tulee uudestaan syntyä.


      • -I-
        weha kirjoitti:

        että Joh 3:5, puhuisi vesi kasteesta ja Hengestä syntymisestä? Sana vain nyt puuttuu.

        On ihan Raamatun mukaista, että ihminen syntyy sanasta ja Hengestä. Monin paikoin tämä tuli esille.

        Raamatun paikat, joita olen esiin ottanut, puhuvat kyllä evankeliumin sanan kautta tapahtuvasta uudestisyntymisestä.

        Lapsista taas lukee kaikkialla, että nämä kuuluvat Jumalanvaltakuntaan, eli uskovat. Eihän sellaisen tarvitse uudestaan syntyä, joka on kerran syntynyt ja lapsuudenuskossa pysynyt. Epäuskoisen tietysti tulee uudestaan syntyä.

        ehdottomasti vesikasteesta. Asia on täysin selvä kun huomioi kontekstin, sekä ennen että jälkeen tuon kohdan.

        Mielestäni sorrut hurmahenkisyyteen kun sanot "sana vain puuttuu". Eihän kasteesta puutu sana vaan sana yhtyy veteen ja näin meillä on kristillinen kaste. Ei vesi pelasta ilman sanaa, mutta sana yhdistää taivaan kaikki aarteet tuohon armorikkaaseen veteen.

        On epärehellistä väittää, että esim. Tiit. 3:5 puhuisi kasteesta vain liittona eikä uudestisynnyttävänä pesuna. Sanoohan se suoraan kastetta "uudestisyntymisen pesoksi"


      • -I- kirjoitti:

        ehdottomasti vesikasteesta. Asia on täysin selvä kun huomioi kontekstin, sekä ennen että jälkeen tuon kohdan.

        Mielestäni sorrut hurmahenkisyyteen kun sanot "sana vain puuttuu". Eihän kasteesta puutu sana vaan sana yhtyy veteen ja näin meillä on kristillinen kaste. Ei vesi pelasta ilman sanaa, mutta sana yhdistää taivaan kaikki aarteet tuohon armorikkaaseen veteen.

        On epärehellistä väittää, että esim. Tiit. 3:5 puhuisi kasteesta vain liittona eikä uudestisynnyttävänä pesuna. Sanoohan se suoraan kastetta "uudestisyntymisen pesoksi"

        Joka ilman sanaa hengestä kerskuu on väärä.

        Joh.3:5, puhuu siis vedestä=sana ja Hengestä. Tämä on Raamatun opetus kaikkialla.

        Ef.1:13. Kristukseen tekin nyt uskotte kuultuanne totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin. Häneen uskoessanne te myös olette saaneet luvatun Pyhän Hengen sinetiksenne.
        14. Se on meidän perintöosamme vakuutena, joka takaa meille lunastuksen, Jumalan kirkkauden ylistykseksi.


      • -I-
        weha kirjoitti:

        Joka ilman sanaa hengestä kerskuu on väärä.

        Joh.3:5, puhuu siis vedestä=sana ja Hengestä. Tämä on Raamatun opetus kaikkialla.

        Ef.1:13. Kristukseen tekin nyt uskotte kuultuanne totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin. Häneen uskoessanne te myös olette saaneet luvatun Pyhän Hengen sinetiksenne.
        14. Se on meidän perintöosamme vakuutena, joka takaa meille lunastuksen, Jumalan kirkkauden ylistykseksi.

        nyt tuon pelleilyn ja kertoisit, miten vesi voi tarkoittaa sanaa kontekstissa, jossa puhutaan kasteesta?

        Ef. kirje painottaa samaa asia kuin Luther: sana yhtyy veteen.


      • tunn.luterilainen
        weha kirjoitti:

        että Joh 3:5, puhuisi vesi kasteesta ja Hengestä syntymisestä? Sana vain nyt puuttuu.

        On ihan Raamatun mukaista, että ihminen syntyy sanasta ja Hengestä. Monin paikoin tämä tuli esille.

        Raamatun paikat, joita olen esiin ottanut, puhuvat kyllä evankeliumin sanan kautta tapahtuvasta uudestisyntymisestä.

        Lapsista taas lukee kaikkialla, että nämä kuuluvat Jumalanvaltakuntaan, eli uskovat. Eihän sellaisen tarvitse uudestaan syntyä, joka on kerran syntynyt ja lapsuudenuskossa pysynyt. Epäuskoisen tietysti tulee uudestaan syntyä.

        Miten Weha voi väittää, että kasteesta puuttuu sana??
        Lestadiolaisuus väheksyy sakramentteja järjestelmällisesti. Ei siinä Svebiliuksen katekismuksen kopioiminen tänne paljon auta!


      • sunnyriver

        Pyhällä Hengellä voi täyttyä:

        1. Ennen kastetta.
        Eli ihminen on syntynyt uudesti ylhäältä ja alkaa etsiä Pyhän Hengen
        kastetta ja saa sen vastauksena rukoukseen. Mieheni täyttyi tällä tavalla,
        oli vienyt erään alkoholistin hoitokotiin ja sieltä palatessaan täyttyi autossa
        Pyhällä Hengellä ja alkoi puhua vierailla kielillä. Hän tuumasi vain, että oli vauhdissa
        pitelemistä, että pysyisi nopeusrajoitusten piirissä. Sen verran virtaa oli
        ylhäältä annettu kerarysäyksellä!
        *
        2. Kasteella käydessään
        Eli samalla tavalla kuin Jeesuksen kohdalla, Jumala voi kastaa vesikastehetkellä
        Pyhällä Hengellä. Itse olen näitä kasteella täyttyneitä. Uskoon olin tullut
        pari päivää aikaisemmin.

        3.
        Vesikasteen jälkeen
        Olettaisin, että suurin osa hengellä täyttyneistä
        on täyttynyt Pyhällä Hengellä nykyoloissa kasteellakäynnin jälkeen.
        Alkuseurakunnassahan suuret joukot saattoivat täyttyä kerralla Pyhällä hengellä. Osa taas oli vain tullut uskoon, mutta ei opetuksen puutteen vuoksi edes tiennyt, että ihmnen voi etsiä Pyhän Hengen täytetyttä ja armolahjoja.

        Apostolien teot, 19. luku kuvaa erästä tilannetta alkuseurakunnassa.


        1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
        2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
        3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
        4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
        5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
        6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        7 Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.

        Eli summa summarum: Pyhän Hengen kaste ei ole mikään vauvakasteen
        kylkiäistarjous avuttomille lapsille, vaan taisteluvarustus sotaan
        Jumalan joukoissa saatanaa vastaan! Jumala haluaa täyttää jokaisen uskoon tulleen, uudestisyntyneen ihmisen Pyhällä Hengellä. Anova saa.


    • (Tii.3:4-7), ei tässäkään ole kysymys kasteesta uudestisynnyttävänä, vaan uskoon liittyvänä sakramenttina, eli merkkinä ja sinettinä. Uudistuminen tapahtuu Pyhän Hengen (Jae.5) Ja Jeesuksen Kristuksen kautta (Jae.6). Kolmiyhteinen Jumala pelastaa: Isä (Jae.4), Pyhä henki (Jae.5) Ja Jeesuksen Kristuksen kautta(jae.6).

      Aivan samoin, Paavali oli synnyttänyt korintialaiset evankeliuminsanalla:

      1.Kor.4:15. Vaikka teillä Kristukseen uskovina olisi tuhansia kasvattajia, teillä on vain yksi isä. Minähän teidät olen evankeliumia julistamalla synnyttänyt Kristukseen Jeesukseen uskoviksi.

      Paavalihan oli kastanut vain muutaman korintossa:

      14. Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
      15. niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
      16. Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
      17. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan


      Apt.22:16

      apt.22:16. Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

      Tapahtumahan oli seuraava: apt.9:17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
      18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin.

      Mikä oli kasteen merkitys tässä? Ei ollut Paavalin osa hyvä, ennenkuin KOHTASI JUMALANLAPSEN ANANIAAN. Tämänkin mukaan näyttäisi sille, että Paavali sai Pyhän Hengen, eli uudestisyntyi ennen kastetta. Kaste on Pyhän Hengen merkki ja sinetti, uskon vahvistus. Näin tämänkin kohdan mukaan on…

      • nuo kohdat

        Raamattu liittää uuden elämän alkamisen eli uudestisyntymisen kasteeseen. Kasteessa liitytään Kristuksen ikuisesti elävään ruumiiseen. Siitä alkaa ikuinen elämä, niin aikuisen kuin lapsenkin kohdalla.

        Kastamaton lahkolaisen lapsi ei ole vielä Kristuksen ruumiin jäsen. Se on ihan selvästi ilmaistu Raamatussa.


      • äly...
        nuo kohdat kirjoitti:

        Raamattu liittää uuden elämän alkamisen eli uudestisyntymisen kasteeseen. Kasteessa liitytään Kristuksen ikuisesti elävään ruumiiseen. Siitä alkaa ikuinen elämä, niin aikuisen kuin lapsenkin kohdalla.

        Kastamaton lahkolaisen lapsi ei ole vielä Kristuksen ruumiin jäsen. Se on ihan selvästi ilmaistu Raamatussa.

        kuka täysjärkinen haluaisi ollakaan kristuksen RUUMIIN JÄSEN, mitä helvettiä tuo voi tarkoittaa?

        Onko se teidän jeesuksenne nyt ruumiina jossain?


      • Kristusruumis
        äly... kirjoitti:

        kuka täysjärkinen haluaisi ollakaan kristuksen RUUMIIN JÄSEN, mitä helvettiä tuo voi tarkoittaa?

        Onko se teidän jeesuksenne nyt ruumiina jossain?

        Kristuksen ruumis (Kyriekee=Kirkko) on suuri salaisuus.

        Vain KRISTUKSEEN KASTETUT KUULUVAT KRISTUKSEN RUUMIISEEN. VAIN KRISTUKSEN YLÖSNOUSSUT RUUMIIS ELÄÄ IKUISESTI.

        "Sillä me olemme yhdessä hengessä kaikki kastetut yhdeksi ruumiiksi."

        "Vai ettekö tiedä, että meidät kaikki Kristukseen kastetut, on kastettu hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa" (=vereensä)


      • Kristusruumis kirjoitti:

        Kristuksen ruumis (Kyriekee=Kirkko) on suuri salaisuus.

        Vain KRISTUKSEEN KASTETUT KUULUVAT KRISTUKSEN RUUMIISEEN. VAIN KRISTUKSEN YLÖSNOUSSUT RUUMIIS ELÄÄ IKUISESTI.

        "Sillä me olemme yhdessä hengessä kaikki kastetut yhdeksi ruumiiksi."

        "Vai ettekö tiedä, että meidät kaikki Kristukseen kastetut, on kastettu hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa" (=vereensä)

        Nyt puhutaan Pyhästä Hengestä, josta kerran on nouseva hengellinen ruumis:

        Ef.1:13. Kristukseen tekin nyt uskotte kuultuanne totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin. Häneen uskoessanne te myös olette saaneet luvatun Pyhän Hengen sinetiksenne.


      • Kristusruumis kirjoitti:

        Kristuksen ruumis (Kyriekee=Kirkko) on suuri salaisuus.

        Vain KRISTUKSEEN KASTETUT KUULUVAT KRISTUKSEN RUUMIISEEN. VAIN KRISTUKSEN YLÖSNOUSSUT RUUMIIS ELÄÄ IKUISESTI.

        "Sillä me olemme yhdessä hengessä kaikki kastetut yhdeksi ruumiiksi."

        "Vai ettekö tiedä, että meidät kaikki Kristukseen kastetut, on kastettu hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa" (=vereensä)

        Room.3:5, ennenmuuta hengellisenä kasteena: Jokapäiväisessä katumuksessa palataan hyvän omantunnon liittoon.


      • kaste,
        weha kirjoitti:

        Room.3:5, ennenmuuta hengellisenä kasteena: Jokapäiväisessä katumuksessa palataan hyvän omantunnon liittoon.

        Hoviherran kastekaan ei ollut pelkkä henkikaste, vaan kasteeseen tarvittiin maallista vettä ja Henkeä sen lisäksi.

        Vasta maallisen veden löytyminen erämaasta mahdollisti kristillisen kasteeseen. On synnyttävä vedestä ja Hengestä.


      • silloin,
        weha kirjoitti:

        Nyt puhutaan Pyhästä Hengestä, josta kerran on nouseva hengellinen ruumis:

        Ef.1:13. Kristukseen tekin nyt uskotte kuultuanne totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin. Häneen uskoessanne te myös olette saaneet luvatun Pyhän Hengen sinetiksenne.

        Pietari liittää Pyhän Hengen saamisen lahjan kasteeseen. Miehet ja miesten lapset.


      • water,
        kaste, kirjoitti:

        Hoviherran kastekaan ei ollut pelkkä henkikaste, vaan kasteeseen tarvittiin maallista vettä ja Henkeä sen lisäksi.

        Vasta maallisen veden löytyminen erämaasta mahdollisti kristillisen kasteeseen. On synnyttävä vedestä ja Hengestä.

        hoviherran kasteessa vesi tarkoittikin vettä, eikä henkeä tai sanaa, kyse ei ollutkaan mistään pelkästä "henkikasteesta"

        Ap. t. 8:36
        Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"


      • water, kirjoitti:

        hoviherran kasteessa vesi tarkoittikin vettä, eikä henkeä tai sanaa, kyse ei ollutkaan mistään pelkästä "henkikasteesta"

        Ap. t. 8:36
        Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"

        35. Niin Philippus avasi suunsa ja rupesi tästä kirjoituksesta hänelle saarnaamaan evankeliumia Jesuksesta.
        36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta?
        37. Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.

        Tässäkin oli järjestys, usko ja kaste...


      • ,,,,,,,,,,,,
        weha kirjoitti:

        35. Niin Philippus avasi suunsa ja rupesi tästä kirjoituksesta hänelle saarnaamaan evankeliumia Jesuksesta.
        36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta?
        37. Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.

        Tässäkin oli järjestys, usko ja kaste...

        KOSKEE EDELLEEN AIKUISIA - EI JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISIA LAPSIA!

        Huom!
        Tuossakaan esittämässäsi raamatun kohdassa ei ollut Jumalan tai Jeesuksen Omaa Sanaa!!!
        "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi. "


      • ,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        KOSKEE EDELLEEN AIKUISIA - EI JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISIA LAPSIA!

        Huom!
        Tuossakaan esittämässäsi raamatun kohdassa ei ollut Jumalan tai Jeesuksen Omaa Sanaa!!!
        "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi. "

        Raamattu on Jumaaln sanaa...


      • ,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        KOSKEE EDELLEEN AIKUISIA - EI JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISIA LAPSIA!

        Huom!
        Tuossakaan esittämässäsi raamatun kohdassa ei ollut Jumalan tai Jeesuksen Omaa Sanaa!!!
        "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi. "

        Kun yleinen synti tuli, yleinen sovitettiin Jeesuksessa Kristuksessa (Room.5:18). Kaikki pienet lapset syntyvät sovitettuun maailmaan uskovaisina (Matt.18:6). Koska pienokaiset ovat sovitettuja, he ovat myös uskovaisia ja heidät kastetaan liitonarmoon ja seurakunnan hoitoon, jossa hyvää omaatuntoa myös säilytetään.

        Meidät tuomitaan omista tekosynneistä (Ilm.20:12-13)-


      • vesi,
        weha kirjoitti:

        35. Niin Philippus avasi suunsa ja rupesi tästä kirjoituksesta hänelle saarnaamaan evankeliumia Jesuksesta.
        36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta?
        37. Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.

        Tässäkin oli järjestys, usko ja kaste...

        Sinun teoriasi mukaan sana vesi liittyy henkikasteeseen.

        Eihän hoviherran sanota mitään henkikastetta saaneen.

        Kasteessa oli mukana tavallinen maallinen vesi ja Henki yhdessä ja samassa kasteessa. "yksi kaste"

        Uuden liiton kasteessa on vesi ja Henki yhdessä ja samassa kasteessa. Hoviherraa ei kastettu erikseen vedellä ja erikseen hengellä, vaan vedellä ja Hengellä. Yksi kaste.


      • synnin
        weha kirjoitti:

        Kun yleinen synti tuli, yleinen sovitettiin Jeesuksessa Kristuksessa (Room.5:18). Kaikki pienet lapset syntyvät sovitettuun maailmaan uskovaisina (Matt.18:6). Koska pienokaiset ovat sovitettuja, he ovat myös uskovaisia ja heidät kastetaan liitonarmoon ja seurakunnan hoitoon, jossa hyvää omaatuntoa myös säilytetään.

        Meidät tuomitaan omista tekosynneistä (Ilm.20:12-13)-

        Raamattu ei opeta, että alaikäisten synnin on sovitettu, mutta muiden ei.


      • synnin kirjoitti:

        Raamattu ei opeta, että alaikäisten synnin on sovitettu, mutta muiden ei.

        perisynti on sovitettu:
        Room.5:18. Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän.

        Parannusta tehdään sitten uskon ja ymmärryksen kautta omista tekosynneistä.


      • vesi, kirjoitti:

        Sinun teoriasi mukaan sana vesi liittyy henkikasteeseen.

        Eihän hoviherran sanota mitään henkikastetta saaneen.

        Kasteessa oli mukana tavallinen maallinen vesi ja Henki yhdessä ja samassa kasteessa. "yksi kaste"

        Uuden liiton kasteessa on vesi ja Henki yhdessä ja samassa kasteessa. Hoviherraa ei kastettu erikseen vedellä ja erikseen hengellä, vaan vedellä ja Hengellä. Yksi kaste.

        oli käsitykseni mukaan uskossa, ennen kastetta, eli oli saanut Pyhän Hengen:

        apt.8:36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta?
        37. Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.

        apt10:43. Hänestä kaikki prophetat todistavat, että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, pitää hänen nimensä kautta synnit anteeksi saaman.
        44. Kuin Pietari vielä näitä puhui, lankesi Pyhä Henki kaikkein niiden päälle, jotka puheen kuulivat.
        45. Niin ne uskovaiset ympärileikkauksesta, jotka Pietarin kanssa tulleet olivat, hämmästyivät, että pakanainkin päälle Pyhän Hengen lahja vuodatettiin.
        46. Sillä he kuulivat heidän kielillä puhuvan ja Jumalaa ylistävän. Niin vastasi Pietari:
        47. Taitaako joku kieltää näitä, jotka ovat niin Pyhän Hengen saaneet kuin mekin, vedellä kastamasta?

        weha: Mitä tapahtui ennen kastetta?

        apt.8:16. (Sillä ei hän ollut vielä yhdenkään niiden päälle laskettu alas, vaan olivat ainoastaan Herran Jesuksen nimeen kastetut.)
        17. Niin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.

        weha: mitä tapahtui vasta kasteen jälkeen? jne. jne.


      • -I-
        weha kirjoitti:

        oli käsitykseni mukaan uskossa, ennen kastetta, eli oli saanut Pyhän Hengen:

        apt.8:36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta?
        37. Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.

        apt10:43. Hänestä kaikki prophetat todistavat, että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, pitää hänen nimensä kautta synnit anteeksi saaman.
        44. Kuin Pietari vielä näitä puhui, lankesi Pyhä Henki kaikkein niiden päälle, jotka puheen kuulivat.
        45. Niin ne uskovaiset ympärileikkauksesta, jotka Pietarin kanssa tulleet olivat, hämmästyivät, että pakanainkin päälle Pyhän Hengen lahja vuodatettiin.
        46. Sillä he kuulivat heidän kielillä puhuvan ja Jumalaa ylistävän. Niin vastasi Pietari:
        47. Taitaako joku kieltää näitä, jotka ovat niin Pyhän Hengen saaneet kuin mekin, vedellä kastamasta?

        weha: Mitä tapahtui ennen kastetta?

        apt.8:16. (Sillä ei hän ollut vielä yhdenkään niiden päälle laskettu alas, vaan olivat ainoastaan Herran Jesuksen nimeen kastetut.)
        17. Niin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.

        weha: mitä tapahtui vasta kasteen jälkeen? jne. jne.

        mutta se ei sulje pois sitä, että kaste tekee niin myös. Raamattu ei myöskään tunne mainitsemaasi opetusta lasten uskosta syntymän perusteella. Raamattu sanoo, että se, joka lihasta syntyy on liha ja hänen pitää uudestisyntyä. Ihmisellä ei ole mitään vanhurskautta syntymän perusteella


      • -I- kirjoitti:

        mutta se ei sulje pois sitä, että kaste tekee niin myös. Raamattu ei myöskään tunne mainitsemaasi opetusta lasten uskosta syntymän perusteella. Raamattu sanoo, että se, joka lihasta syntyy on liha ja hänen pitää uudestisyntyä. Ihmisellä ei ole mitään vanhurskautta syntymän perusteella

        ole missään Raamatun henkilöiden kohdalla uudestisyntymisen paikka.

        Mielestäni Takerrut liikaa, yhteen kohtaan. Jokatapauksessa tässä kohtaa Jeesus kertoo fariseus Nikodeemukselle, että lihasta syntyneen ihmisen tulee syntyä uudestaan ylhäältä. Toisaalta Raamattu opettaa kaikkialla, että kuinka lasten on Jumalan valtakunta ja että nämä uskovat Jumalan päälle (Matt.18:6).

        Se taas mitä opettaa Room.5:18, että perisynnin tähden tuli kadotus, mutta Jeesuksen työn kautta elämä ja vanhurskaus. Jos on elämä ja vanhurskaus, on myös usko.

        Mutta HUOM. muistelen tässä erästä Lutherin opetusta Ps.106:37, josta Luther vapaasti muistellen sanoo, että lapset voivat uskoa, vaikka he eivät puhukkaan ja heillä ei ole järkeä. Sitten hän sanoi, että juutalaiset uhrasivat poikiaan ja tyttöjään epäjumalille ja vuodattivat viattoman veren (kuten teksti sanoo), jos lapset ovat varmasti olleet puhtaita ja pyhiä. Sellaisia he eivät voineet ilman Henkeä ja uskoa. (Erkki Reinikainen usko ja kaste)


      • weha kirjoitti:

        ole missään Raamatun henkilöiden kohdalla uudestisyntymisen paikka.

        Mielestäni Takerrut liikaa, yhteen kohtaan. Jokatapauksessa tässä kohtaa Jeesus kertoo fariseus Nikodeemukselle, että lihasta syntyneen ihmisen tulee syntyä uudestaan ylhäältä. Toisaalta Raamattu opettaa kaikkialla, että kuinka lasten on Jumalan valtakunta ja että nämä uskovat Jumalan päälle (Matt.18:6).

        Se taas mitä opettaa Room.5:18, että perisynnin tähden tuli kadotus, mutta Jeesuksen työn kautta elämä ja vanhurskaus. Jos on elämä ja vanhurskaus, on myös usko.

        Mutta HUOM. muistelen tässä erästä Lutherin opetusta Ps.106:37, josta Luther vapaasti muistellen sanoo, että lapset voivat uskoa, vaikka he eivät puhukkaan ja heillä ei ole järkeä. Sitten hän sanoi, että juutalaiset uhrasivat poikiaan ja tyttöjään epäjumalille ja vuodattivat viattoman veren (kuten teksti sanoo), jos lapset ovat varmasti olleet puhtaita ja pyhiä. Sellaisia he eivät voineet ilman Henkeä ja uskoa. (Erkki Reinikainen usko ja kaste)

        Jos keran lapset syntyvät Jumalan lapsina ja uskovaisina tänne maailmaan, ei heidän tarvitse enään uudestaan syntyä, jos ovat lapsuuden uskossa pysyneet.


      • -I-
        weha kirjoitti:

        ole missään Raamatun henkilöiden kohdalla uudestisyntymisen paikka.

        Mielestäni Takerrut liikaa, yhteen kohtaan. Jokatapauksessa tässä kohtaa Jeesus kertoo fariseus Nikodeemukselle, että lihasta syntyneen ihmisen tulee syntyä uudestaan ylhäältä. Toisaalta Raamattu opettaa kaikkialla, että kuinka lasten on Jumalan valtakunta ja että nämä uskovat Jumalan päälle (Matt.18:6).

        Se taas mitä opettaa Room.5:18, että perisynnin tähden tuli kadotus, mutta Jeesuksen työn kautta elämä ja vanhurskaus. Jos on elämä ja vanhurskaus, on myös usko.

        Mutta HUOM. muistelen tässä erästä Lutherin opetusta Ps.106:37, josta Luther vapaasti muistellen sanoo, että lapset voivat uskoa, vaikka he eivät puhukkaan ja heillä ei ole järkeä. Sitten hän sanoi, että juutalaiset uhrasivat poikiaan ja tyttöjään epäjumalille ja vuodattivat viattoman veren (kuten teksti sanoo), jos lapset ovat varmasti olleet puhtaita ja pyhiä. Sellaisia he eivät voineet ilman Henkeä ja uskoa. (Erkki Reinikainen usko ja kaste)

        Sen huomaa aina, että vääristellään Raamatun sanaa kun aletaan selittää, että pitää vedota kokonaisilmoitukseen kun jotkut selkeät kohdat kumoavat oman opin.

        Kaikkein koomisinta tässä on se, että minulla on kaksi selkeää UT:n kohtaa, jotka opettavat uudestisyntymistä kasteessa ja sinä vuorostasi vetoat johonkin Psalmin pätkään, joka voi hyvin puhua ympärileikatuista eli Jumalan kansaan kuuluvista.

        Room. 5:18 opettaa, että koko maailman synnit on sovitettu. Se ei todellakaan opeta sitä, että lapset olisivat sovituksen nojalla synnittömiä ja uskossa. Kyseisessä kohdassahan puhutaan koko maailmasta. Ei vain lapsista.


      • .............
        weha kirjoitti:

        Jos keran lapset syntyvät Jumalan lapsina ja uskovaisina tänne maailmaan, ei heidän tarvitse enään uudestaan syntyä, jos ovat lapsuuden uskossa pysyneet.

        Jeesus todisti, että lapset syntyvät Jumalan valtakunnan kaltaisian, synnoittöminä. Siis lapsi ei synny uskossa, luulossa, epätietoudessa - vaan lapsi syntyy Jumalan valtakunnan kaltaisuuden sielullisuuden tietoudessa.
        Jeesuskaan ei ollut uskossa vaan Jumalallisuuden tietoudessa!
        Usko on harhauttajan jumalan palvelemista uskossa että se on Jumala.

        Ihminen syntyy kahdesti ja saa Jumalallisuuden kasteen.

        "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki".

        /Ensin lapsi syntyy raskauden alkaessa ja silloin lapsi saa Jumalallisuuden sielun, elämän kirja ja elämän ohjeet.

        /Toinen, siis se uudelleen syntyminen tapahtuu kun lapsi tulee pois äidinsä kohdusta Jumalallisen kasteen saaneena äidinsä lapsivedessä.

        Ihminen kuolee kerran tai/ja kahdesti.

        /Ensimmäinen kuolema on kun fyysilliset toiminnot kehossa loppuu.

        /Toinen kuolema koskee niitä sieluja joita Valtakunta ei kelpuuta taivaaseen. Joka eläessään hylkää Jumalan ja Jeesuksen tahdon, kuolevat sielullisestikin; "...sen sielun on kuoltava."

        Huom!
        On olemassa mahdollisuus, että esimerkiksi pakkokastettu lapsi kuolee kolme kertaa. Ja jos niin on niin se ensimmäinen kuolema tapahtuu sielullisesti lapsikasteessa ja lapsi merkataan kuolleeksi asettamalla "tapetun, kuolleen" merkki (risti) otsaan.


      • sanoo...
        Kristusruumis kirjoitti:

        Kristuksen ruumis (Kyriekee=Kirkko) on suuri salaisuus.

        Vain KRISTUKSEEN KASTETUT KUULUVAT KRISTUKSEN RUUMIISEEN. VAIN KRISTUKSEN YLÖSNOUSSUT RUUMIIS ELÄÄ IKUISESTI.

        "Sillä me olemme yhdessä hengessä kaikki kastetut yhdeksi ruumiiksi."

        "Vai ettekö tiedä, että meidät kaikki Kristukseen kastetut, on kastettu hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa" (=vereensä)

        Jeesus oli Kristus vain silloin kun Hän oli ristillä!
        Jeesusta Kristukseksi kutsuvat ovat harhauttajia tai/harhautettuja.


        ### JEESUS EI OLE TÄMÄN SANOESSAAN KRISTUS ###

        JEESUS TIETÄÄ ITSE PARHAITEN KUKA ON.
        ASETTAKAA HÄNEN TIETOJA PAREMMAT TIEDOT JOS YLÄMPÄÄ JUMALALLISUUDEN TIETOA LÖYTYY!

        Kenen todistajia olette ellette USKO, LUOTA, KUUNTELE mitä JEESUS ITSE SANOO?
        ---------------------------

        Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        Matt. 24:23

        Matteus 24:23-24
        23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        Mark. 13:21
        Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko.

        ###

        ### JEESUS RISTILLÄ - KRISTUS ###
        Luuk. 24:46
        Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,

        ###

        ### YLÖS NOUSEMISEN JÄLKEEN HÄN ON JEESUS ###
        Markuksen evankeliumi:
        16:6 Mutta hän sanoi heille: "Älkää peljästykö; te etsitte Jeesusta, Nasaretilaista, joka oli ristiinnaulittu. Hän on noussut ylös; ei hän ole täällä. Katso, tässä on paikka, johon he hänet panivat.
        ###

        Vain harhauttajat käyttävät "kristus" sanaa jotta tuntisimme harhauttajat.


      • .....................
        weha kirjoitti:

        ole missään Raamatun henkilöiden kohdalla uudestisyntymisen paikka.

        Mielestäni Takerrut liikaa, yhteen kohtaan. Jokatapauksessa tässä kohtaa Jeesus kertoo fariseus Nikodeemukselle, että lihasta syntyneen ihmisen tulee syntyä uudestaan ylhäältä. Toisaalta Raamattu opettaa kaikkialla, että kuinka lasten on Jumalan valtakunta ja että nämä uskovat Jumalan päälle (Matt.18:6).

        Se taas mitä opettaa Room.5:18, että perisynnin tähden tuli kadotus, mutta Jeesuksen työn kautta elämä ja vanhurskaus. Jos on elämä ja vanhurskaus, on myös usko.

        Mutta HUOM. muistelen tässä erästä Lutherin opetusta Ps.106:37, josta Luther vapaasti muistellen sanoo, että lapset voivat uskoa, vaikka he eivät puhukkaan ja heillä ei ole järkeä. Sitten hän sanoi, että juutalaiset uhrasivat poikiaan ja tyttöjään epäjumalille ja vuodattivat viattoman veren (kuten teksti sanoo), jos lapset ovat varmasti olleet puhtaita ja pyhiä. Sellaisia he eivät voineet ilman Henkeä ja uskoa. (Erkki Reinikainen usko ja kaste)

        Kirjoitit:
        "Se taas mitä opettaa Room.5:18, että perisynnin tähden tuli kadotus, mutta Jeesuksen työn kautta elämä ja vanhurskaus. Jos on elämä ja vanhurskaus, on myös usko."

        Näin lukee minun raamatussa:
        Näytä koko luku
        Roomalaiskirje 5:18 Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän.

        sinua joutuu joka päivä moneen kertaa kehottamaan, että lopeta valehteliminen!
        TUOSSA EI OLE PERISYNTI SANAA VAIKKA KUINKA TARKAAN LUET.
        MUTTA
        SINULLA ON SAATANAA JUMALANAAN PALVELEVIEN RAAMATTU MIELEEN MANIPULOITUNA JA OPETAT SITÄ VALHEITA LEVITELLEN.

        TEE PARANNUS!


      • ..................... kirjoitti:

        Kirjoitit:
        "Se taas mitä opettaa Room.5:18, että perisynnin tähden tuli kadotus, mutta Jeesuksen työn kautta elämä ja vanhurskaus. Jos on elämä ja vanhurskaus, on myös usko."

        Näin lukee minun raamatussa:
        Näytä koko luku
        Roomalaiskirje 5:18 Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän.

        sinua joutuu joka päivä moneen kertaa kehottamaan, että lopeta valehteliminen!
        TUOSSA EI OLE PERISYNTI SANAA VAIKKA KUINKA TARKAAN LUET.
        MUTTA
        SINULLA ON SAATANAA JUMALANAAN PALVELEVIEN RAAMATTU MIELEEN MANIPULOITUNA JA OPETAT SITÄ VALHEITA LEVITELLEN.

        TEE PARANNUS!

        Näin lukee minun raamatussa:
        Näytä koko luku
        Roomalaiskirje 5:18 Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän.

        weha: Aadamin teko (perisynti) toi kaikille ihmisille kadotuksen, niin riittää Jeesuksen teko tuomaan kaikille ihmisille elämän ja vanhurskauttamisen.
        Tarkalleen ottaen kohta enenmuuta puhuu perisynnistä.


      • -I- kirjoitti:

        Sen huomaa aina, että vääristellään Raamatun sanaa kun aletaan selittää, että pitää vedota kokonaisilmoitukseen kun jotkut selkeät kohdat kumoavat oman opin.

        Kaikkein koomisinta tässä on se, että minulla on kaksi selkeää UT:n kohtaa, jotka opettavat uudestisyntymistä kasteessa ja sinä vuorostasi vetoat johonkin Psalmin pätkään, joka voi hyvin puhua ympärileikatuista eli Jumalan kansaan kuuluvista.

        Room. 5:18 opettaa, että koko maailman synnit on sovitettu. Se ei todellakaan opeta sitä, että lapset olisivat sovituksen nojalla synnittömiä ja uskossa. Kyseisessä kohdassahan puhutaan koko maailmasta. Ei vain lapsista.

        psalmin kohta 77 (106:37) puhuukiistatta myös ympärileikkaamattomista lapsista (Näin myös Luther).

        Nyt on ongelma se, että selität Raamattua ristiriitaisesti.

        Luther perusteli siis Raamatulla näin perisynnistä:
        ...Tähän kuuluu
        myös se, mitä Paavali sanoo hienolla, lempeällä tavalla niistä, "jotka
        eivät ole tehneet syntiä samalla tavalla kuin Aadam" (Room. 5:14),
        ja Jaakobista ja Eesausta hän sanoo: "ennen kuin he olivat tehneet
        hyvää tai pahaa" (Room. 9:11).
        Tosin pikku lapset tuovat mukanaan maailmaan synnynnäistä perua
        olevan synnin, jota sanomme perisynniksi. Mutta on kuitenkin
        suuri asia, etteivät he vielä ole tehneet syntiä (ympärileikkausta tai
        kastetta koskevaa) lakia vastaan. Sillä koska Jumala luonnoltaan on
        laupias ja armollinen, hän ei tuomitse heitä kadotukseen sen vuoksi,
        että he ovat jääneet joko Vanhassa liitossa vaille ympärileikkausta tai
        Uudessa liitossa vaille kastetta.”74)
        74Luther, St. Louisin laitos 1, 1040. - Kun Lutherilta kysyttiin, pitäisikö lapsi kastaa
        ennen kuin se on ehtinyt kokonaan syntyä, hän vastasi kieltävästi.


      • -I-
        weha kirjoitti:

        psalmin kohta 77 (106:37) puhuukiistatta myös ympärileikkaamattomista lapsista (Näin myös Luther).

        Nyt on ongelma se, että selität Raamattua ristiriitaisesti.

        Luther perusteli siis Raamatulla näin perisynnistä:
        ...Tähän kuuluu
        myös se, mitä Paavali sanoo hienolla, lempeällä tavalla niistä, "jotka
        eivät ole tehneet syntiä samalla tavalla kuin Aadam" (Room. 5:14),
        ja Jaakobista ja Eesausta hän sanoo: "ennen kuin he olivat tehneet
        hyvää tai pahaa" (Room. 9:11).
        Tosin pikku lapset tuovat mukanaan maailmaan synnynnäistä perua
        olevan synnin, jota sanomme perisynniksi. Mutta on kuitenkin
        suuri asia, etteivät he vielä ole tehneet syntiä (ympärileikkausta tai
        kastetta koskevaa) lakia vastaan. Sillä koska Jumala luonnoltaan on
        laupias ja armollinen, hän ei tuomitse heitä kadotukseen sen vuoksi,
        että he ovat jääneet joko Vanhassa liitossa vaille ympärileikkausta tai
        Uudessa liitossa vaille kastetta.”74)
        74Luther, St. Louisin laitos 1, 1040. - Kun Lutherilta kysyttiin, pitäisikö lapsi kastaa
        ennen kuin se on ehtinyt kokonaan syntyä, hän vastasi kieltävästi.

        että Luther ei vetoa ollenkaan siihen, että lapset uskoisivat tai olisivat itsessään vanhurskaita.

        Kohta ei myöskään sano, että yleinen synti olisi sovitettu ja sen tähden lapset eivät joutuisi ilman kastetta helvettiin


    • muistakaa

      Syyttömiä lapsiakin tappaneet rikolliset jotka kerää myllynkiviä itselleen tulee tietää, että lapsikaste sanaa ei ole raamatussa ja kun yritätte sitä tehdä sellaiseksi Jumalan ja Jeesuksen Sanaksi niin todistatte itsenne valehtelijoiksi.
      Sen lisäksi sitä perkeleen perisynti sanaakaan ei ole raamatussa joten sekin on teidän omaan herranne lahja teille jotka antavat väärää todistusta Jumalan valtakunnan kaltaisesta synnittömistä lapsista.

      Teidän tulee olla kateellisia pojalle...
      Hesekiel 18:19. Ja vielä te kysytte: "Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?" Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava. "

      Ja Jumalan ja Jeesuksen Lain lainrikkojan herraa jumalanaan palveleville tietoa tässä omia syyttömien uskovaisten, kastettujen pikku lastenkin tappajille ja murhaajille:
      1.Timoteuksen kirje:
      1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,

      Johannes 8:43-47
      Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä. Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden. Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko? Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta.

      1 Johanneksen kirje 3:4-10
      Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1615
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      99
      1181
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      200
      1066
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      985
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      861
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      774
    8. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      763
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      48
      760
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      751
    Aihe